Sain bannit

Kuten tässä taannoin kerroin, olen nykyään vegaani. Mielipiteeni olivat kuitenkin - vähemmän yllättäen - liian radikaaleja vegaaneille, joten lätkäisivät minulle kestobannit foorumeille, kun en suostunut tuomitsemaan lihansyöjiä. Eikö tuollainen toiminta ole aika tekopyhää ja käännytä potentiaalisia kasvinpuputtajia kannoiltaan, kun yhteisö on niin ahdasmielisen myrkyllinen? Teen kuten tähänkin saakka ja seuraan omia polkujani sitten. Pöh.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai niin. Ei sitten sinkkupalstan CV:llä keikuttu muilla saiteilla:D

      • Haha, ei. Minun luonteeni tuntien palstalla kuin palstalla on vaikeuksia pysyä. Minulla kun on paha tapa olla asioista omaa mieltäni, enkä suostu sulautumaan kulloiseen ympäristöön tai sen asettamiin sosiaalisiin paineisiin. Sitä ei katsottu kovin hyvällä, kun otin vaihtoehdon esille, ettei vegaaninen ruokavalio ole välttämättä sovellu kasvaville ja kehittyville lapsille tai yksilöille joilla on mahdollisesti joitain yleissairauksia. En myöskään pidä eläinten teurastamista ja syömistä millään tasolla eettisesti vääränä. Vetivät sitten herneen nenuliin, mikä ehkä jollain tasolla oli tarkoituksenakin.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Haha, ei. Minun luonteeni tuntien palstalla kuin palstalla on vaikeuksia pysyä. Minulla kun on paha tapa olla asioista omaa mieltäni, enkä suostu sulautumaan kulloiseen ympäristöön tai sen asettamiin sosiaalisiin paineisiin. Sitä ei katsottu kovin hyvällä, kun otin vaihtoehdon esille, ettei vegaaninen ruokavalio ole välttämättä sovellu kasvaville ja kehittyville lapsille tai yksilöille joilla on mahdollisesti joitain yleissairauksia. En myöskään pidä eläinten teurastamista ja syömistä millään tasolla eettisesti vääränä. Vetivät sitten herneen nenuliin, mikä ehkä jollain tasolla oli tarkoituksenakin.

        No mikä sun moti oli ryhtyä vegaaniksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mikä sun moti oli ryhtyä vegaaniksi?

        Monen tekijän summa. Kolmenkympin kriisi. Aloin miettimään omaa terveyttäni ja sitä että joku päivä tässä sitä vielä kuollaan. Jouduin lyhyelle sairauslomalle saatuani töissä noidannuolen selkääni ja piti piikittää siihen lihasrelaksanttia. Olen ihan liian nuori siihen, että kroppa alkaa hajoamaan tässä iässä. Lisäksi liha saa minut voimaan pahoin. Ei tarvitse kuin kerran syödä jotain eläinperäistä ja minulla on monta päivää ihan sairas olo. Olen aikaisemminkin suosinut kasvisruokaa, joten päätin jättää sen vähänkin lihan pois ruokavaliosta ja olo on ollut paljon parempi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Monen tekijän summa. Kolmenkympin kriisi. Aloin miettimään omaa terveyttäni ja sitä että joku päivä tässä sitä vielä kuollaan. Jouduin lyhyelle sairauslomalle saatuani töissä noidannuolen selkääni ja piti piikittää siihen lihasrelaksanttia. Olen ihan liian nuori siihen, että kroppa alkaa hajoamaan tässä iässä. Lisäksi liha saa minut voimaan pahoin. Ei tarvitse kuin kerran syödä jotain eläinperäistä ja minulla on monta päivää ihan sairas olo. Olen aikaisemminkin suosinut kasvisruokaa, joten päätin jättää sen vähänkin lihan pois ruokavaliosta ja olo on ollut paljon parempi.

        Ehdottomasti tavoittelemisen arvoista kuolla terveenä 🤭


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Ehdottomasti tavoittelemisen arvoista kuolla terveenä 🤭

        Niin tai jos nyt ainakin selviäisi wanhaksi saakka, niin se olisi hyvä alku.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Monen tekijän summa. Kolmenkympin kriisi. Aloin miettimään omaa terveyttäni ja sitä että joku päivä tässä sitä vielä kuollaan. Jouduin lyhyelle sairauslomalle saatuani töissä noidannuolen selkääni ja piti piikittää siihen lihasrelaksanttia. Olen ihan liian nuori siihen, että kroppa alkaa hajoamaan tässä iässä. Lisäksi liha saa minut voimaan pahoin. Ei tarvitse kuin kerran syödä jotain eläinperäistä ja minulla on monta päivää ihan sairas olo. Olen aikaisemminkin suosinut kasvisruokaa, joten päätin jättää sen vähänkin lihan pois ruokavaliosta ja olo on ollut paljon parempi.

        Ystäväni vaimo on allerginen lihalle.. voisikos sulla olla jotakin samanmoista..?

        Ruokavaliolla on suuri merkitys arjessa jaksamiseen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ystäväni vaimo on allerginen lihalle.. voisikos sulla olla jotakin samanmoista..?

        Ruokavaliolla on suuri merkitys arjessa jaksamiseen.

        Ainakin olen allerginen eläville eläimille. Joten tuo on hyvin mahdollista 🤔


    • Anonyymi

      Mikä on paras kasvisruoka, joka maistuu hyvältä!

      • Kaurapuuro hamppurouheella on aika vakio eväs, jos ei jaksa muuta kokkailla. Pidän myös paljon valkokaalista. Se on makeaa eikä kaipaa edes mitään salaatinkastikettakaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kaurapuuro hamppurouheella on aika vakio eväs, jos ei jaksa muuta kokkailla. Pidän myös paljon valkokaalista. Se on makeaa eikä kaipaa edes mitään salaatinkastikettakaan.

        Voi ei!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei!

        Ai miten niin?


    • Se on poika penaltti, niin kuin legendaarinen jääkiekkotuomari Seppo Mäkelä sanoi

      • Taisi olla loppuelämän tuomio 😬


    • Anonyymi

      Onko vyötärön ympärys jo alle 2 m?

      • Itseasiassa olen alkanut laihdutuskuurille. Ajattelin laihduttaa johonkin 85 kiloon. Paino on tippunut 10 kg, ja jotta olisin tavoitepainossa, pitäisi saada vielä toiset 10 kg pois.


    • Anonyymi

      Saatte bannit naisten iskemiseen.

      • Olen jo bannannut itse itseni. Ajattelin viettää elämäni sinkkuna, ellen sitten vanhoilla päivillä villiinny.


    • Anonyymi

      Minä en mitään kuollutta eläintä syö!

      • Elävän syöminen ainakin varmistaisi safkan tuoreuden. Mutta itselle: ei kiitos.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Elävän syöminen ainakin varmistaisi safkan tuoreuden. Mutta itselle: ei kiitos.

        Trollille vastasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trollille vastasit.

        Kaikkihan täällä ovat trolleja. Vai trollaatko silläkin?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kaikkihan täällä ovat trolleja. Vai trollaatko silläkin?

        Entä jos täällä on kaksoistrolleja?


    • Anonyymi

      Minä kans sain kerran kun vitsiä pistelin

    • Anonyymi

      Palstakamu miten sinulla voi olla kestobanni, vaikka kirjoittelet nyt? Itsehän olen siirtynyt erittäin kasvispitoiseen ruokavalioon. Suurinpana motivaattorina terveys.

      En silti ole hyljännyt eläinperäisiä tuotteita, koska niistä saa... Olikohan se B12 vitamiinia, mitä ei muualta saa. Apteekista ostettu korvaava pilleri taasen rasittaa maksaa ja ilmastoa.

      Punaisen lihan syöntiä olen vähentänyt ja korvannut sitä affenilla, joita saa onkimalla ja pilkillä. Taasen motivointina on terveys ja ekologisuus.

      • Ei ollut onneksi suomi24:n puolelle, vaan ihan asiaan vihkiytynyt saitti.

        Joo, tuo B12 pitää tosiaan ottaa huomioon. Onneksi sitä saa monista monivitamiinitableteista.

        Kalalle olen valitettavasti allerginen, joten niitä en voi syödä. Mutta jos voisin, söisin. Ne ovat erittäin hyviä pehmeiden rasvojen lähteitä. Todellista superruokaa. Ite olen korvannut sitten kalaa hampulla ja ihan rypsiöljyllä.


    • Oisko sulla hyviä kasvisruoka ohjeita? Oon saanut painoa pois kivasti, mutta vielä vois lisätä kasvisruokia ruokavalioon. En vaan oikein ole näppärä niissä ominpäin, ohjeitakin on miljoonia. Oisko suosituksia maistuvasta kasvisruoasta?

      Ideana siis pysyvä elämäntapamuutos, jotta paino myös pysyy normaalissa ja pläsä pois.
      7 kg päässä siitä. Pienestä kii.

      • Vuoden verran hionut uutta ruokailutottumusta ja rytmiä. Maltillisesti siksi, että mitkään pikajutut ei ole kun pahentaneet lihomista seuraavalla kerralla, jos ei pysy lestissään. Niin tämmöinen pitkä sisäänajo mulla on auttanut vakiinnuttamaan hyvää syömistä ja ruokarytmiä.


      • Olen todella huono kokki. Siksi syön ihan hirveän askeettisesti. Lähinnä tavoitteeni on saada kaikki tarvittavat ravintoaineet :D

        Niin ja toimit juuri niin kuin ammattilaiset suosittelevatkin. Hitaat pienet muutokset takaavat jatkuvuuden. Ite vaan hurahdin ja laitoin kaiken kerralla uusiksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen todella huono kokki. Siksi syön ihan hirveän askeettisesti. Lähinnä tavoitteeni on saada kaikki tarvittavat ravintoaineet :D

        Niin ja toimit juuri niin kuin ammattilaiset suosittelevatkin. Hitaat pienet muutokset takaavat jatkuvuuden. Ite vaan hurahdin ja laitoin kaiken kerralla uusiksi.

        Pistit ns. ranttaliksi. :D

        Joo, mä syön itse kyllä kanaa, kalkkunaa, kalaa erilaisia, äyriäisiä, kananmunaa ja käytän maitotuotteitakin. Mutta vaihteluna salaateille ja höyrytetyille kasviksille vois toki keksiä. Pitää vaan kokeilla jotain uusia reseptejä, sillähän se selvii maittaako.

        Ootko ollut virkeempi nyt, kun kroppa saa kevyempää pöperöä ja kevenee?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pistit ns. ranttaliksi. :D

        Joo, mä syön itse kyllä kanaa, kalkkunaa, kalaa erilaisia, äyriäisiä, kananmunaa ja käytän maitotuotteitakin. Mutta vaihteluna salaateille ja höyrytetyille kasviksille vois toki keksiä. Pitää vaan kokeilla jotain uusia reseptejä, sillähän se selvii maittaako.

        Ootko ollut virkeempi nyt, kun kroppa saa kevyempää pöperöä ja kevenee?

        Olen virkeämpi. Mutta en tiedä että voiko se liittyä ehkä tuohon mainitsemaasi allergiapuoleen.

        Kannattaa huolehtia myös proteiinien saannista. Pelkällä salaateilla ja salaatin kastikkeella (josta saa rasvat) ei pitkälle pötkitä. Ite syön maustamatonta soijajogurttia, hamppu-, soija- tai erilaisia papu-/hernerouheita. Noista paras on ehdottomasti hamppu. Se on todellista superruokaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen virkeämpi. Mutta en tiedä että voiko se liittyä ehkä tuohon mainitsemaasi allergiapuoleen.

        Kannattaa huolehtia myös proteiinien saannista. Pelkällä salaateilla ja salaatin kastikkeella (josta saa rasvat) ei pitkälle pötkitä. Ite syön maustamatonta soijajogurttia, hamppu-, soija- tai erilaisia papu-/hernerouheita. Noista paras on ehdottomasti hamppu. Se on todellista superruokaa.

        No mä saan kyllä protskuja, kun syön eläinkunnantuotteita. Salaattikastikkeita en juuri käytä. Salaatti salaattina ja ohessa on usein kanaa, kalaa tai kananmuna. Sillain ruokaisakin tuo salaatti.

        Hamppua? En ole ikänä syönny. Missä sitä myydään?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No mä saan kyllä protskuja, kun syön eläinkunnantuotteita. Salaattikastikkeita en juuri käytä. Salaatti salaattina ja ohessa on usein kanaa, kalaa tai kananmuna. Sillain ruokaisakin tuo salaatti.

        Hamppua? En ole ikänä syönny. Missä sitä myydään?

        Niin, ajattelin salaattia sellaisena kuin missä ei ole mitään muuta kuin rehua.

        Mutta siis hamppu on hyvä lihankorvike, mutta eipä sitä ole syytä puputtaa, jos protskut ja rasvat saa jo muualta. Hamppua saa ihan isoista marketeista, jos kuitenkin kiinnostaa. Se maistuu pähkinälle. Jotkut tykkää sen rouskuvasta rakenteesta. Ite olen sitä mieltä, että sitä ei saa purtua, vaan se pyörii vaan hampaiden välissä. Mutta maku on hyvä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin, ajattelin salaattia sellaisena kuin missä ei ole mitään muuta kuin rehua.

        Mutta siis hamppu on hyvä lihankorvike, mutta eipä sitä ole syytä puputtaa, jos protskut ja rasvat saa jo muualta. Hamppua saa ihan isoista marketeista, jos kuitenkin kiinnostaa. Se maistuu pähkinälle. Jotkut tykkää sen rouskuvasta rakenteesta. Ite olen sitä mieltä, että sitä ei saa purtua, vaan se pyörii vaan hampaiden välissä. Mutta maku on hyvä.

        Oukkidoukki. Just tulin muksujen kanssa kaupasta enkä muistanu koko hamppua enää. :P


    • Anonyymi

      Jos pystyy itse päättämään mille ruoka-aineelle on milloinkin allerginen ja aiheuttaa psykosomaattisia oireita kuin esim. ihottumaa ruoistaq joista ei sinä päivänä pidä.

      • Anonyymi

        Sehän ratkaisee tietysti, ruokarytmi on ollut pitkään hakusessa, mutta ei aina.


      • On se tuokin keino kieltäytyä ruuista joista ei pidä. Nämä on nähty.


    • Anonyymi

      Minkähänlaisen kauhuelokuvan saisi tuollaisestaq että jos salaa jotain teinitttöjä nukkumassa sänkysi alla.

      • Sänkyni alla on laatikosto. Sinne ei mahdu kuin ehkä taskukokoinen teinityttö. Mutta olen aika varma että tuo kauhukuva ei hyvällä todennäköisyydellä toteudu mainitsemastani syystä. Jätetään siis teinitytöt kotiinsa nukkumaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe