Juha Tapio laulaa, että kelpaat kelle vaan

Anonyymi

Tuskin kukaan kuitenkaan kelle tahansa kelpaa.

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mutta rakastuneen silmin oma rakastettu kelpais kelle vaan. Ja yleensäkin läheiset tuppaa näkemään noin asian, kun kyse on ihmisestä josta itse pitävät kaikinpuolin.

      • Onhan se yltiöoptimistinen lausahdus.


      • Anonyymi

        Juuri tuota meinasin itsekin sanoa. Ne on ne ihastuneen ja rakastuneen ajatukset, että se oman ihastuksen kohde kelpaisi kaikille.

        Eikähän tuohon edes tarvita ihastusta. Näkeehän sen tälläkin palstalla miten moni on jatkuvasti kertomassa kuinka kaikki tykkäävät siitä mistä hän itsekin pitää. Aika monella vaikuttaa olevan vankka usko, että se oma maku on ainoa olemassa oleva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuota meinasin itsekin sanoa. Ne on ne ihastuneen ja rakastuneen ajatukset, että se oman ihastuksen kohde kelpaisi kaikille.

        Eikähän tuohon edes tarvita ihastusta. Näkeehän sen tälläkin palstalla miten moni on jatkuvasti kertomassa kuinka kaikki tykkäävät siitä mistä hän itsekin pitää. Aika monella vaikuttaa olevan vankka usko, että se oma maku on ainoa olemassa oleva.

        Juu, ihminen on puolueellinen kun on kyse itselle tärkeistä asioista tai ihmisistä ja sokeakin helposti juuri tuolle, että ne samat jutut olis muittenkin mieleen. Vaikkei olekkaan.

        Tulee mieleen aiheeton mustasukkaisuuskin. Luullaan, että joku vie vaikkei kukaan ole mitään viemässä.


    • Vaan on mulle sanottu toisinkin päin. Etten kelpaa kellekkään, ilkeyttä luultavasti, eikä sekään pidä paikkaansa sen enempää.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kelpaa kuka tahansa.

      • Anonyymi

        Kyse on siitä, kelpaako joku kelle vaan, ei siitä, kelpaa ko sulle kuka vaan.


    • Anonyymi

      Ihme olis, jos kelpaisi.

    • Anonyymi

      No Juha nyt symppaa vaan liikaa, mukava mies kun on :D

      • Anonyymi

        Juha on vähän liian höveli tässä laulussa.


    • En mä kuuntele näitä iskelmiä. Enkä sitä toista, mikä laulaa sitä, olen suomalainen kappaletta. Se on kans sellanen kappale että sitä toivois koko ajan lopu jo. Mutta se jotenkin jatkuu ja jatkuu ja kertaa. Sehän on oikeestaan italialainen kappale.

    • Anonyymi
    • Ja Juha Tapion laulunsanoja poliisisetälle lainaten, "anna pois litkusta puolet, hetkeks vielä höyryy pää"

      Viikonlopun viinavarikolla.

    • Anonyymi

      Tuollsainen juttu että missä jotain teinityttöjä piiloutunut sänkysi allle, yöllä kuuluu jotain kummallisia ääniä heistä ja aamulla heräät: ohhoh mitä ihmettä tytöt ja pitää tarjotya aamupalaa.

      Silloin voi tipahtaa iytsekin sänghysytä kuvititytelemassa menemään keittiän tekemään aamiaistas tytöille.

    • Anonyymi

      Huijaa teitä :D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Äkkiseltään voi tosiaan tuntua siltä, että ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka kelpaisi kelle vaan. Mutta itse en näksi mahdottomana, että olisi olemassa joku yksilö, joka tosiaan kelpaisi kelle vaan. Tietenkin osa vastinkappaleista on esimerkiksi varattuja ja uskollisia, joten mitään ei koskaan pääsisi syntymään, mutta silti voisi olla kelpaava hänellekin, jos vain olosuhteet olisivat toisenlaiset.

      Onko sitten hän, jolle juha tapio laulaa juuri tällainen henklö? Voi olla, sitäpä emme tosiaan tiedä. Toisaalta tämähän voi olla Juha Tapion aito ja vankka mielipide, miten voisimme mennä sitä kieltämäänkään.

      Mutta kappalehan on tehty, jotta Juha Tapio saisi itselleen elantoa. Ja muutama muukin siinä musabisneksessä pyörivä. kohteena on hiukan kypsempään ikään ehtineet naiset ja siinähän jo elämä tuo eteen mitä todennäköisemmin sydänsurujakin ja niiden lieventämiseen tämä biisi iskee. Kun Juha Tapio laulaa juuri minulle, niin kyllä minä häntä uskon, että vielä jollekulle kelpankin, vaikka elämäni rakkaus minut täysin murskasikin.

      juha Tapio tarkoitti varmaan ihan hyvää, mutta jotenkin kauhealta tuntuis ajatus, että oikeasti minä kelpaisin kelle vaan. Siis jokainen genreltään passeli yksilö toteaisi että panisin. Tai siis kelpaisin suhteeseen. Olisihan se aivan kammottavaa....

    • Anonyymi

      "Hetken vielä tämä puoli maailmaa,
      Hetken vielä nukkuu yötä valkeaa
      Sä mietit kuinka mikään satuttaa voi niin,
      Parhaat vuotes kaikki maahan poljettiin

      Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
      Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
      Mut joku aamu mä tiedän sen,
      Sä heräät huomaamaan,
      Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan"

      Tuskainen ero. Ystävän lohduttavat sanat. "kelpaat kelle vaan" ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti ja pilkulleen. Eikä edes laulun kohde halua tulla kelvatuksi "kelle vaan".

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      173
      3365
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      142
      2193
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      112
      2189
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      94
      1968
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1653
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1650
    7. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      75
      1176
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      292
      1167
    9. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1150
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      978
    Aihe