Mitä ruokaa et söisi

Anonyymi

Missään nimessä edes kylässä jos tarjottaisiin jotain mistä et tykkää? Onko se epäkohteliasta olla syömättä jotain vaikka jos ei vaikka tykkää sienistä?

49

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Epäkohteliaalta tuntuu jos jättää syömättä, sellaista josta ei pidä.

    • Anonyymi

      Sammakonreisiä

      Apinan aivoja

      Linnunpesiä

      Hanhen maksaa

      Hevosen lihaa

      Koiran lihaa

      Pikkulintuja

      Hain eviä

      Pallokalaa

      Ostereita haluaisin maistaa

      • Anonyymi

        Minkäs takia hevosen liha ei kelpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs takia hevosen liha ei kelpaa?

        Meetwursti on sitten maukasta ja helteellä hyvää suolapalaa.


    • Anonyymi

      Mitään raakaa en söisi, lihaa, kalaa, äyriäisiä...

    • Sisuskaluja en söisi, sienistä taasen tykkään. Namskis.

    • Anonyymi

      En söisi mitään.

    • Disseisback

      Simpukoita, maksalaatikkoa, kaaliruokia, hernekeittoa, sieniruokia, pelkkiä kasvisruokia ja saattaa olla vielä jotain muutakin...

      Ja mä ilmoitan, etten vaan pidä jostain, lisäksi jokin saa minut huonovointiseksi, joten en aio syödä edes vieraskoreuttani jotain, mikä ei oo mun juttu. Mutta kohteliaasti kun asian esittää, ei se suurintaosaa ihmisiä oikeasti vaivaa....olen joskus sanonut muutenkin, etten syö tällä kertaa, vaikka olisi minulle maistuvaakin. Riippuu ihan tilanteesta...jos oon vaikka juuri syönyt jo. :o)

      • Anonyymi

        "maksalaatikkoa, kaaliruokia, hernekeittoa, sieniruokia, pelkkiä kasvisruokia"

        Nuohan on ihan tavalllisia perusruokia, aika nirsoa noita kieltäytyä ottamasta.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "maksalaatikkoa, kaaliruokia, hernekeittoa, sieniruokia, pelkkiä kasvisruokia"

        Nuohan on ihan tavalllisia perusruokia, aika nirsoa noita kieltäytyä ottamasta.

        -harmiseikirj-

        Nirsoa se voi ollakin, mutta sitten on. 44 vuotiaana ei oo enää kuulemma pakko työntää suuhun mitään sinne kuulumatonta. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nirsoa se voi ollakin, mutta sitten on. 44 vuotiaana ei oo enää kuulemma pakko työntää suuhun mitään sinne kuulumatonta. 😁

        Ei kai se pakko ole mutta kyllä se vähän myötähäpeää herättää jos joku aikuinen raavas mies kitisee sienistä kun muille kelpaa ihan hyvin. Eihän siinä mitään jos vaivihkaa vain jättää ottamatta mutta kun usein nämä sankarit alkaa itse tekemään siitä numeroa ja suureen ääneen perustelemaan mikseivät syö sieniä, ketään ei kiinnosta mutta pakko kuunnella jos samassa pöydässä sattuu olemaan. :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se pakko ole mutta kyllä se vähän myötähäpeää herättää jos joku aikuinen raavas mies kitisee sienistä kun muille kelpaa ihan hyvin. Eihän siinä mitään jos vaivihkaa vain jättää ottamatta mutta kun usein nämä sankarit alkaa itse tekemään siitä numeroa ja suureen ääneen perustelemaan mikseivät syö sieniä, ketään ei kiinnosta mutta pakko kuunnella jos samassa pöydässä sattuu olemaan. :D

        -harmiseikirj-

        Minä tuumin vaan, etten voi syödä ja sillä selvä. Jotkut ei vaan sitä tajua, niin sitten pitää rautalangasta alkaa mallia vääntämään.


    • Anonyymi

      Ööm…verilettuja? Maitopohjaista kesäkeittoa? Silliä?

    • Anonyymi

      Voihan sen ennakkoon sopia mitä syö porukalla? Ainakin me tyttöfrendienkin kanssa naisporukassa sovitaan, koska osalla jo allergiatkin.

    • Anonyymi

      Liian mausteiset ei mene, varsinkin liian suolaiset. Sitä nilviäistä joka on elävä ja katsoo silmiin, en syö.
      Kaikki muu menee, on muuten jumalaisen onnekasta olla kaikkiruokainen eikä millekään allerginen. Voi keskittyä matkoillakin muuhun kuin ruokaan.
      En kuitenkaan loukkaannut jos vieras ei syö laittamaani, tosin yleensä kysyn etukäteen allergiat ja erityisinhokit. Harmittaa jos joku tulee yllättäen, eikä ole mitään sopivaa tarjota. Ei tietenkään varaudu kun ei itselle tarvitse, useimmat leivonnaiseni sisältävät tavallista maitoa tai kermaa ja vehnäjauhoja, ne eivät kaikille käy.

    • Kypsentämätöntä tai raakaa. En syö pihvejäni verisenä, well done se olla pitää. Sushi jää multa myös syömättä, kuten myös graavikala. Eipä siksi, että maistuisi pahalle, en vain kykee raakaa syomään..

      Ja jos vieraat tarjoavat jotakin sellaista, mitä en halua syödä, en häpeile sanoa ei kiitos. Vaikka kuinka epäkohteliaaksi minut luokiteltaisiinkin.
      Tutuille voin sanoa suoraan, että voivat tunkea epämiellyttävät ruoka-aineensa sinne missä .. niin.. omaan suolistoonsa.

      Olen suora ja rehellinen ihminen. En todellakaan vieraskoreuden nimissä ala itseäni pakottamaan sellaiseen, mitä en halua.

    • Anonyymi

      Miks olisi epäkohteliasta? Kaikki ei nyt vaan syö ihan mitä vaan nenän eteen tarjotaan. Voi olla allerginen, tai ei sovi vatsalle, aiheuttaa pahoja ilmavaivoja, Kaali ja herneet ovat sappivaivaiselle suorastaan myrkkyä. Vegaanit eivät syö eettisen katsomusksensa mukaisesti, punaista lihaa. Kriitisemmät vegaanit ei minkään sorttista lihaa, ei edes kalaa tai äyriäisiä.
      Paras tapa selvitä ruokakutsusta on pieni huijaus. Voi ei kiitos, tuli juuri syötyä!

      • Anonyymi

        Vegaanit eivät syö mitään eläinperäistä. Listalta puuttuvat kananmunat ja maitotuotteet.

        Minulle tulee ensimmäisenä mieleen etanat.

        Vihaan myös punajuurta yli kaiken. Rosolli jouluna pahin kauhistus.


    • Anonyymi

      Tänään söin sieniä, hyviä olivat.

    • Anonyymi

      Tyylitaju pitää säilyttää ja nirsoilla ei saa.

    • Anonyymi

      Olisi. Nirsoilu ja numeron tekeminen siitä mistä sapuskasta tai aineksista ei tykkää on moukkamaista käytöstä.

    • Anonyymi

      Sillipurkin sisältö ja purjoruuat ovat ehdoton nou.

    • Anonyymi

      Sieniä en söisi vaikka niitä olis pilkottu ruuan joukkoon.

    • Anonyymi

      Graavikala on ainoa raaka syötävä, sienistä saa maukasta. Ei valmistettuna minkään laisella ohjeella verta, maksaa, etanoita, itikoita,simpukoita, sammakoita, mustekalaa, kait jotain samanlaisia on muitakin. On hyvä kertoa vieraalle etukäteen, ettei oksennusrefleksi yllätä aterialla. Kieltäytymisen voi kertoa hienotunteisesti ja ottaa muuta tarjottavaa,

    • Anonyymi

      Onhan se aika epäkohtelaista jos toiset on nähneet vaivaa ruokien eteen. Itse ainakin vähän voisin ottaa kaikkea perusruokaa mikä on tunnistettavissa eikä mitään liian eksoottista, sitten jos aletaan etanoita ja toukkia tyrkyttämään se on ihan tarjoajan oma vika jos/kun kieltäydyn edes maistamasta.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Valkosipulietanat on ihan hyviä, kandeis ehkä kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkosipulietanat on ihan hyviä, kandeis ehkä kokeilla.

        Jätän kokemuksen toisille, pärjään ilmankin ja annan suosiolla etanat ja sammakonreidet ranskalaisille.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Eli olet moukkamainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet moukkamainen.

        Ei vaan moukkamaista olisi ottaa vastaan mitä tahansa mitä tuputetaan ja oksentaa sitten pöydälle. Hyvien tapojen mukaista on ilmoittaa että "on liian eksoottinen ruoka minulle, otan tuosta tuota läskisoosia sen sijaan", tämä ilmaisee tarjoajalle että nyt onkin ruokavieras joka hienosti kunnioittaa oman kotimaansa ruokaperinteitä eikä lähde kikkkailemaan ulkomaanpellein tekohienoilla erikoisuuksilla.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Silliä ja raakaa kalaa.

      • Anonyymi

        Ja anjovista.


    • Anonyymi

      Aika paljon on sellaisia ruokia mitä en söisi. Karsittu ruokavalio tietyistä syistä, terveydellisistä syistä.

    • Anonyymi

      Sienet kuuluu suomalaiseen ruokavalioon. Mutta mitään ulkomaista ihmesörsseliä en suuhuni laita. Jos jokin on varma, niin se on ihan varma.

    • Anonyymi

      Susi on muotia. Syövät hienostellakseen vaikka oksee pukkaa.

    • Anonyymi

      Kaikkea muuta ihmistavinnoksi hyvin miellettyä, mutta en hyönteisiä enkä etanoita.

    • Anonyymi

      Hyönteiset ja etanat on nam.

    • Näköjään monen inhokki on oma herkkuja. Sienet, chili (man), kaali (kohtuudella), hernekeitto, maksa (kohtuudella), kieli, äyriäiset, medium liha ja kaloista, sillistä ja mädistä pidän, vaikken niitä 3 vikaa saisi enää syödä.

      Muutenkin tykkään kokeilla kaikkea erilaista, jos tulee mahdollisuus ja on niitä elämässä ollut joniin verran mm. olen syönyt pikkulintua, struksia, hevosta, sorsaa, peuraa, jänistä, hirveä (nam), kengurua, tuore tonnikalaa, nieriää, simpukoita, mustekalaa, hummeria (nam), nahkiaisia (nam), rapuja (nam), etanoita, heinäsirkkaa, sammakkoa etniset maut ja keittiöt on mieleen esim. Kimchi.

      Jos miettisi kolmen ruokalajin suosikkivaihtoehdon, joko menisin Libanonilaiseen syömään tai sitten kotimainen suosikkilista voisi näyttää tältä
      - Korvasienikeitto
      - Kanaa tai riistalintua kotimaisilla uunijuureksilla tai vihreällä parsalla
      - kahvi ja yksi suklaakonvehti

    • Pahin kaikista on kaalikeitto. Sitten tulevat punajuurta sisältävät ruuat. Lindströmin pihvi voi mennä, jos alle vetää 20 Ave Mariaa.

    • Anonyymi

      Joo sieniä en syö, en syö leipää jossa on voita laitettu, maitoa en juo, jotain kaalikeittoa en söisi myöskään.

    • Olen aika helppo ruokavieras.

      En tykkää siitä juustomaisesta kiinalaisesta tofusta. Enkä avokadoista, mutta se ilmeisesti johtuu vanhasta traumasta, kun ensimmäisen kerran ikinä maistoin avokadoa, mikä ilmeisesti oli tietämättäni kypsän ja mädän rajamailla. Ihan hirveätä.

      Olen syönyt mustekalaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Espanjassa, Japanissa sekä Kiinassa, ja kaikkialla se on maistunut ja tuntunut mikrossa lämmitetyiltä märiltä pyyhekumeilta. Ei ole mennyt suosikkeihin. ; )

      • Anonyymi

        Oi, sitten olet saanut YLIkypsää mustekalaa. Oikein valmistettuna on tosi herkkua, mutta menee tosi helposti ylikypsäksi.


    • Anonyymi

      No ei se nyt mitää epäkohteliasta enää nykyään. Moni on allerginen ja erilaisilla ruokavaliolla, niin enempi on oma ongelmansa, jos ei suuhun laitettavaa löydä.

      En välitä veriletuista, enkä raa'asta kalasta, mutta olen melko utelias uusien makujen suhteen. En kuitenkaan välitä maistella koiraa ja lampaan aivoja ja normaalissa juhlapöydästä hylkään yleensä vai makeat leivokset.

    • Anonyymi

      Silli, anjovis, etanat, läskisoosi, lipeäkala, mousaka, chili, paprika, raaka porkkana, mustamakkara, punainen liha, makkarat.

    • Kaipa jostainSuomen tai maailman mauista voi löytyä jotain mitä en niin kauhean mielelläni söisi, mutta ei tule nyt mieleen. Hernekeittoakin voin syödä (tosin ite en tee kotona enkä osta valmistakaan), vaikka ei ole mun lempiruokia, maksalaatikkokin menee (tosin syön aika harvoin) ja maksapihvejäkin voisin edes maistaa, jos joku tarjoais.

      Kaikkein mieluiten syön kasvisruokaa ja joskus/välillä kalaa ja kanaa. Lempiruokia on esim. perunamuussi, erilaiset uunivihannekset-ja juurekset, täytetyt kasvikset esim. täytetty keltainen kurpitsa, paistettu kana, kanakastike, riisi (basmatriisi eniten), uuniperunat (jonkun dipin kanssa syötynä), kasvisgratiinit, erilaiset salaatit (esim. kana-fetasalaatti), uunilohi ja uudet perunat sekä sushi (nyt en ole syönyt sushia pitkään aikaan).

    • Ja erilailla täytetyt sämpylät tai muut leivät.

      • nämäkin siis lemppareita.


    • Anonyymi

      Syön vain ruokia, joista pidän, niin yksinkertaista 🤷‍♀️

      - Sheena

    • Keski-ikäisellä miehellä on monia sellaisia sosiaalis-kulttuurisia oikeuksia, joita esimerkiksi lapsilla ei ole. Eräs näistä "oikeuksista" on valinta sen suhteen mitä suuhunsa laittaa. Jos jokin tarjottava ei miellytä, toisin sanoen inhottaa, voi sen aina ilmaista kohteliaasti pahoitellen, että näyttää hyvältä, mutta ei nyt oikein maistu ja ohittaa asia innokkaasti keskustellen kunnes seuraava ruokalaji tarjotaan. Aiheesta ei kannata tehdä numeroa, se on epäkohteliasta.

      Jos kyseessä on sellainen paikka, missä tulee vierailemaan toiste, taikka usein. Kannattaa ilmoittaa vähän kuin ohimennen, että on intolerantti jonkin suhteen taikka allerginen "kaikelle". Tietävät seuraavalla kerralla varata maidotonta, sokeritonta, gluteenitonta, mausteetonta ja mautonta tarjottavaa.

    • Anonyymi

      Maksaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe