Palmuöljylakko

Anonyymi

Aloitin palmuöljylakon. Yhtenä syynä, että se ei ainakaan ole kotimaista. Lakkoa varten löysin tarpeeksi muitakin syitä.
Päätin alkuun etten syö palmuöljyä ja selvittelen sitten seuraavaksi mitstä muusta aion liopua😁 Bensiini? En viel tiedä.
Saan syödä nyt näköjään fazerin sinistä ja Pandan suklaata, mutta paljon muuta suklaata en saakaan syödä. Kekseistäkin saan syödä vain muutamia.

Muita lakkolaisia? Anyone?

12

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsekin käytän kotimaista keiju rypsiöljyä ja voita paistamiseen jos haluan erityisen maukkaita pottuja, kananmunia ja pekonia.

      • Anonyymi

        Pekonia ei sentään tarvitse rasvassa paistaa.


      • Suuressa osassa keiju-margariineja käytetään palmuöljyä. Esim. Keiju laktoositon, keiju normaalisuolainen..


      • Anonyymi
        mmauri kirjoitti:

        Suuressa osassa keiju-margariineja käytetään palmuöljyä. Esim. Keiju laktoositon, keiju normaalisuolainen..

        Ja Flora juokseva, siinä on myös huonosti paistamiseen sopivaa auringonkukkaöljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Flora juokseva, siinä on myös huonosti paistamiseen sopivaa auringonkukkaöljyä.

        Siis se auringonkukkaöljyhän kestää vaikka mitä lämpötilaa! ”Auringonkukkaöljy on lähes mautonta ja sillä on hyvä lämmönsietokyky, joten se on hyvä yleisöljy niin paistamiseen kuin leivontaankin.”/
        verkko-k-kauppa

        Kylmäpuristetut rypsi-ja oliiviöljyt terveellisimpiä mutta ei suositella kuumaan paistoon. Tavallinen oliivi-ja tavallinen rypsiöljy sopivat paistamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se auringonkukkaöljyhän kestää vaikka mitä lämpötilaa! ”Auringonkukkaöljy on lähes mautonta ja sillä on hyvä lämmönsietokyky, joten se on hyvä yleisöljy niin paistamiseen kuin leivontaankin.”/
        verkko-k-kauppa

        Kylmäpuristetut rypsi-ja oliiviöljyt terveellisimpiä mutta ei suositella kuumaan paistoon. Tavallinen oliivi-ja tavallinen rypsiöljy sopivat paistamiseen.

        "Mitä tyydyttyneempää rasva on, sitä vakaampaa se on lämmitettäessä. Siitä syystä tyydyttyneet ja kertatyydyttymättömät öljyt ovat parhaimpia paistamiseen. Sen takia meidän tulisi myös vältellä öljyjä, joissa on korkea monityydyttymätön rasvapitoisuus.

        Monityydyttymättömien rasvojen kemiallisessa rakenteessa on kaksi kaksoissidosta (tai useampia). Nämä kaksoissidokset reagoivat normaalisti hapen kanssa ja muodostavat haitallisia ainesosia korkealle lämpötilalle altistuessaan. Maulla on tietenkin myös merkitystä. Yleensä kun uppopaistamme ruokia, suosimme neutraalimman makuisia öljyjä."
        https://askelterveyteen.com/mika-oljy-on-terveellisinta-paistamiseen/

        Auringonkukkaöljy on monityydyttämätön ja ehkä kaikkein huonoin paistamiseen, vaikka tyydyttämättömät rasvat muuten olisivatkin terveellisempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tyydyttyneempää rasva on, sitä vakaampaa se on lämmitettäessä. Siitä syystä tyydyttyneet ja kertatyydyttymättömät öljyt ovat parhaimpia paistamiseen. Sen takia meidän tulisi myös vältellä öljyjä, joissa on korkea monityydyttymätön rasvapitoisuus.

        Monityydyttymättömien rasvojen kemiallisessa rakenteessa on kaksi kaksoissidosta (tai useampia). Nämä kaksoissidokset reagoivat normaalisti hapen kanssa ja muodostavat haitallisia ainesosia korkealle lämpötilalle altistuessaan. Maulla on tietenkin myös merkitystä. Yleensä kun uppopaistamme ruokia, suosimme neutraalimman makuisia öljyjä."
        https://askelterveyteen.com/mika-oljy-on-terveellisinta-paistamiseen/

        Auringonkukkaöljy on monityydyttämätön ja ehkä kaikkein huonoin paistamiseen, vaikka tyydyttämättömät rasvat muuten olisivatkin terveellisempiä.

        Oliiviöljy on kertatyydyttämätön ja muutenkin todennäköisesti terveellisin. Voin proteiinien palaminen ei ole hyvä, mutta antaa hyvän maun ruokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tyydyttyneempää rasva on, sitä vakaampaa se on lämmitettäessä. Siitä syystä tyydyttyneet ja kertatyydyttymättömät öljyt ovat parhaimpia paistamiseen. Sen takia meidän tulisi myös vältellä öljyjä, joissa on korkea monityydyttymätön rasvapitoisuus.

        Monityydyttymättömien rasvojen kemiallisessa rakenteessa on kaksi kaksoissidosta (tai useampia). Nämä kaksoissidokset reagoivat normaalisti hapen kanssa ja muodostavat haitallisia ainesosia korkealle lämpötilalle altistuessaan. Maulla on tietenkin myös merkitystä. Yleensä kun uppopaistamme ruokia, suosimme neutraalimman makuisia öljyjä."
        https://askelterveyteen.com/mika-oljy-on-terveellisinta-paistamiseen/

        Auringonkukkaöljy on monityydyttämätön ja ehkä kaikkein huonoin paistamiseen, vaikka tyydyttämättömät rasvat muuten olisivatkin terveellisempiä.

        Joka paikassa kuitenkin suositellaan airingonkukkaöljyä paistoon. 😐
        Siis ruokaohjepuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka paikassa kuitenkin suositellaan airingonkukkaöljyä paistoon. 😐
        Siis ruokaohjepuolella.

        Soveltuu varmaankin uppopaistoon kun ei kuumenna liikaa, mutta turvallisempi siinäkin joku muu.


    • Anonyymi

      ”Fazer on päättänyt luopua palmuöljyn käytöstä kaikissa makeis- ja keksituotteissaan. Osa muutoksista on jo tehty, ja iso osa muutoksista toteutetaan 2022-2024 aikana.”

    • Anonyymi

      Palmuöljy-ja soijalakolla periaatteessa voi vaikuttaa sademetsien tuhoamisten vähentämiseksi. Ainakin jos lakkolaisia paaaljon.

    • Anonyymi

      Eniten vältän palmuöljyä sen hirveän maun takia, täytekakkuja ja kääretortuja ei voi syödä enää ollenkaan ellei ole varma ettei ole tuota oksettavaa mönjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe