Että osaa olla tylsää...

Vielä olisi kaksi viikkoa jäljellä lomaa, enkä meinaa keksiä mitään järkevää tekemistä. Vapaus on tylsistyttää, kun sitä on liikaa. Kaipaan jo takaisin töihin vittuuntumaan. Silloin vapaa-aikakin tuntuu tähdelliseltä.

Alku loma sujui mukavasti. Tein kaikkea rästiin jäänyttä pientä hommaa. Remppasin kotia ja matkustelin. Mutta nyt tuntuu että kaikki tärkeä on tehty. Mielikin alkaa jo tylsistymään niin, etten edes viitsi tarttua mihinkään. Makaan vain kylmetyslaitteen edessä munasillani, plärään nettiä ja katselen sarjoja. Ja tätä tylsyyttä pitäisi vielä jaksaa kaksi kokonaista viikkoa. Apuva.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koita setviä mt-haasteitasi.

      • Ihan hyvä idea, mutta parissa viikossa ei saavuteta mitään kovin suurta läpimurtoa. Ja itse asiassa olen ne suurimmaksi osaksi setvinytkin. Minut on todettu psykiatrin toimesta terveiden kirjoihin. En käytä nykyään edes mitään mt-lääkkeitä ja olen oireeton. Mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että psyykettä on aina tärkeä hoitaa.


    • Anonyymi

      Minulla on loppuvuosi lomaa. En jaksa töitä tehdä. Bensa kallista joten ei ole järkevää ajella töihin joka päivä kun bensaan menee 300 euroa kuukaudessa. Tylsää on kieltämättä.

      • Se on tietenkin eri juttu, jos ei jostain syystä estynyt töitä tekemään. Mutta kauanko sitä sitten jaksaa? Kannattaa varmaan pitää vaan harrastuksia yllä tai aloittaa jotain uusia. Mitä tahansa mistä saa vähän pakon tuntua elämään, niin sitten jaksaa nauttia joutilaana olostakin.


    • Anonyymi

      Tylsyys johtuu siitä vegaani-hönpästä.

      • Päinvastoin. Saa edes jotakin mielenkiintoista näperreltävää aikansa kuluksi. Olen täyttänyt pakastimen vegaanituotteilla ja opetellut kokkaamaan niitä. Tänäänkin tein chili-kaura"kanaa". Maustoin sen vielä vegepekonimausteella. Muutenkin tein siitä niin saatanan mausteista, että sai nenää ryystää ja polte jatkui vielä monta tuntia ruokailun jälkeen. Olen myös vetänyt loman aikana valkosipulia enemmän kuin laki sallii. Siitä on muodostunut ympärilleni kunnon kesto löyhkä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Päinvastoin. Saa edes jotakin mielenkiintoista näperreltävää aikansa kuluksi. Olen täyttänyt pakastimen vegaanituotteilla ja opetellut kokkaamaan niitä. Tänäänkin tein chili-kaura"kanaa". Maustoin sen vielä vegepekonimausteella. Muutenkin tein siitä niin saatanan mausteista, että sai nenää ryystää ja polte jatkui vielä monta tuntia ruokailun jälkeen. Olen myös vetänyt loman aikana valkosipulia enemmän kuin laki sallii. Siitä on muodostunut ympärilleni kunnon kesto löyhkä.

        Vegehommat on miehelle sama kuin pallit leikattaisiin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vegehommat on miehelle sama kuin pallit leikattaisiin pois.

        Tulee eunukki ja nainen ei koske kepilläkään eikä porkkanalla.


    • Nuku. Nukkuminen on kuin rahaa laittaisi pankkiin. Hyvä harrastus.

      • Nukun töissä ollessanikin sen 7 tuntia vuorokaudessa, joten ei ole pahemmin univelkaa. Mutta olen kyllä kieltämättä nauttinut, kun ei ole tarvinnut herätyskellon kanssa juuri pelata.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Nukun töissä ollessanikin sen 7 tuntia vuorokaudessa, joten ei ole pahemmin univelkaa. Mutta olen kyllä kieltämättä nauttinut, kun ei ole tarvinnut herätyskellon kanssa juuri pelata.

        Okei. No mitäs me sulle keksittäis? Uimaan?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Okei. No mitäs me sulle keksittäis? Uimaan?

        Olen väkisin vääntäytynyt joka päivä vähintään kerran päivässä jotakin puuhailemaan ihmisten pariin, mutta kaikki tuntuu jotenkin niin teennäiseltä. En osaa nauttia mistään, kun tuntuu että kaikki on mahdollista. Vapaa-aika on menettänyt merkityksensä, kun ei ole muuta kuin vapaata.

        Tiedän että kyse on täysin turhasta ininästä, joka ratkeaa parissa viikossa, mutta kun on tylsää niin on sitten aikaa maristakin :D


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen väkisin vääntäytynyt joka päivä vähintään kerran päivässä jotakin puuhailemaan ihmisten pariin, mutta kaikki tuntuu jotenkin niin teennäiseltä. En osaa nauttia mistään, kun tuntuu että kaikki on mahdollista. Vapaa-aika on menettänyt merkityksensä, kun ei ole muuta kuin vapaata.

        Tiedän että kyse on täysin turhasta ininästä, joka ratkeaa parissa viikossa, mutta kun on tylsää niin on sitten aikaa maristakin :D

        Opettele kansantanssia. :D

        Menee pari viikkoa äkkiä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Opettele kansantanssia. :D

        Menee pari viikkoa äkkiä.

        Varo vaan. Kohta valtaan palstan tanhujutuilla.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Varo vaan. Kohta valtaan palstan tanhujutuilla.

        Sitten voit tehdä ja linkittää meille tänne tanhun opastusvideoita. :)


    • Anonyymi

      Soita äiteelle ja kerro huoles.
      Aikas paljo oot kerinny reissaa, kokonaiset 10 päivääkö ?
      Reissua lisää .

      • Reissaaminen vaatii rahaa ja olen jo tämän kesän budjetin kuluttanut. Äiteenkin helmoissa kävin pyörimässä, joten sekin on jo kokeiltu.


    • Anonyymi

      Hullu.
      Ei terve sielu terveessä ruumiissa palkkatyötä kaipaa. (Monet kyllä kaipaa silti sitä palkkaa.)
      Onneksi koko loma on vielä edessä.

      Onko sinulla oikeasti noin surkea mielikuvitus että kaipaat sitä jotta joku käskee tehdä jotain?

      -keinovaginamies-

      • Kerta se on ensimmäinenkin. Olen nykyään niin paljon virkeämpi kuin ennen, niin nautin töidenkin tekemisestä ihan eri tavalla. Ja sitten se vapaakin maistuu makealta. Ja loman myötä olen tajunnut, että tykkään työstäni ja se tuo sellaista kivaa vitutusta elämään.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kerta se on ensimmäinenkin. Olen nykyään niin paljon virkeämpi kuin ennen, niin nautin töidenkin tekemisestä ihan eri tavalla. Ja sitten se vapaakin maistuu makealta. Ja loman myötä olen tajunnut, että tykkään työstäni ja se tuo sellaista kivaa vitutusta elämään.

        "kivaa vitutusta elämään"

        Yksi työkaveri painaa just tuolla. Jotenkin angstin kautta saa energiaa painaa hommia. Mutta kyllä se stressaakin töistä. Lääkkeeksi siihen sitten tupakkaa ja kaljaa. Varmaan kuolee nuorena.

        En ole koskaan ymmärtänyt tätä ihmistyyppiä, vaikka ilmeisen paljon teitä suomalaisissa on.

        Mulla harmittaa töissä hukkaan heitetty aika. Elämässä on kaikkea muuta paljon mielenkiintoisempaa, ja työhön käytetty aika on pois siitä.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "kivaa vitutusta elämään"

        Yksi työkaveri painaa just tuolla. Jotenkin angstin kautta saa energiaa painaa hommia. Mutta kyllä se stressaakin töistä. Lääkkeeksi siihen sitten tupakkaa ja kaljaa. Varmaan kuolee nuorena.

        En ole koskaan ymmärtänyt tätä ihmistyyppiä, vaikka ilmeisen paljon teitä suomalaisissa on.

        Mulla harmittaa töissä hukkaan heitetty aika. Elämässä on kaikkea muuta paljon mielenkiintoisempaa, ja työhön käytetty aika on pois siitä.

        -keinovaginamies-

        Minä taas en stressaa töistä. Jos työ alkaisi stressaamaan, kokeilisin jotain muuta. Lähinnä harrastuspohjalta töitä teen. Jos ei kelpaa, antakoon potkut.


    • Anonyymi

      Niinhän sitä sanotaan, että kun on liikaa luppoaikaa, sitä ruppee heleposti ilikeyksien tekkoon?

    • Uhkapeliä netissä liian isoilla panoksilla. Tulee kivat adrenaliinisävärit 😀

    • Anonyymi

      Paimenpoikaa (sitä sähköistä) kannattaa kokeilla myös.

    • Anonyymi

      Jos treenailet vaikka hiukan enemmän kun on aikaa. Oletkohan ravintoaineiden saannin tarkistanut tuon vegaaniruokavalion myötä? Sitä olisi hyvä tarkkailla.

      • Vedän monivitamiinia ja muutenkin syön aika monipuolisesti. Ei pitäisi olla hätää.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Vedän monivitamiinia ja muutenkin syön aika monipuolisesti. Ei pitäisi olla hätää.

        Onhan sinun monivitamiinissa ainakin jodi, D-vitamiini ja B12-vitamiini? Kun niiden saanti voi jäädä liian vähäiseksi ainoastaan kasvikunnan tuotteita syötäessä. Hyvä kun syöt monipuolisesti :) Toivottavasti saat riittävästi kaikkia välttämättömiä aminohappoja, ettei proteiinisynteesi häiriinny. Ei ihan ihanteellinen ihmiselle usein kasvikunnan tuotteiden aminohappokoostumus ole, noin yksinään, yhdistellen kyllä.


    • Anonyymi

      No pian loppuu tylsyys

      • Anonyymi

        Niin loppuu, onneksi.


    • Anonyymi

      Löytyi sielunkumppani. Rehellinen olet kun kerrot että lomalla tulee aika pitkäksi ja kaipaat töihin. Hullunahan sitä pidetään. mutta itse koen samoin. Työ on pääasiassa ollut mukavaa, kivat hommat ja työkaverit ja jos on alkanut nyppiä, olen hakenut toisen paikan. En oikein tiedä mitä tekisin vaikka rahaa olisi lomalla paljon, luultavasti tympääntyisin paikasta toiseen singahteluun, rientämiseen ja kuluttamiseen. Sopivat reissut ja puuhat riittävät. Viinanjuonti ja grillaus ei innosta.
      Joko matot on pesty? Täkitkin voi pestä matonpesupaikalla. Kirjastossa on ilmaista hengailla, lehtiä lukiessa aika kuluu. Mitä jos selaisit elämänkertahyllyn kirjoja, luin kerran seisaallani Vanhasen, en edes tiennyt että tykkään niistä. Nyt olen kotona yhden lukenut ja kaksi odottaa, Uskonlahkosta vapautuneen tarina ja Sylvi Kekkosen elämäkerta. En mitään paksuja lainaa, sellaisia pieniä, ohuita, pääpiirteisesti kerrottuja, joissa ei ole avattu jokaista vessassakäyntiä. Nuorten elämäkerrat tuntuvat jo asiana huvittavilta kuten 40sen Kimin.

      • Anonyymi

        Sielunkumppani on löytynyt, näin ajattelen myöskin.


    • Anonyymi

      Samma här

    • Anonyymi

      Nyt kun hommat on tehty voit lomailla. Kuntoile ja kävele päivittäin ainakin 2h. Lue kirjoja, romaaneita, ihmisten järkyttäviä tosikertomuksia elämästä. Myös käytännön oppaat kuten Kimmo Takanen: Tunne lukkosi ja Mark Manson: Kuinka olla piittaamatta paskaakaan. Tee tunnelukkotesti. Sitten alat avata lukkoja. Helposti menee pari viikkoa.

      Aina voi siivota kotona kaikki kaapit, viedä hyvät käyttökelpoiset hyödyttömät asiat kierrätykseen ja muut roskikseen/kaatopaikalle. Myös ikkunat pitää pestä, viemärit putsata jne.

      Kun kaikki muu on tehty, mene poimimaan mansikoita lähitilalle.

    • Anonyymi

      Jännä että kaikki ehdottaa jotain tekemistä ajan täyttämiseksi.

      Mä ehdotan, että opettelet pysähtymään.

    • Mä en voi samaistua mitenkään...🤔

      Mä toivon ennemmin juuri vaan olemista....voisin olla viikon vaan yksin, jos voisin olla...

      Mutta en voi neuvoa, miten tähän päästään...tai joudutaan?

      Ainoa vastaus on, että meitä on vaan erilaisia ihmisii...

      En voi lahjoittaa osaa ja vaihtaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      329
      4019
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      24
      2256
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      20
      1483
    4. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      39
      1384
    5. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      33
      1336
    6. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      24
      1268
    7. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      125
      1218
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      81
      1202
    9. Älkää käyttäkö tunnisteita

      Täällä pesii muutama mt-tapaus, joka alkaa esittää teitä ja pilaa välinne kaivattuun. Alat kuvitella että se kaivattusi
      Ikävä
      36
      1101
    10. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      49
      1100
    Aihe