Väsyn ihmisten saamattomuuteen, siihen, että osa ei ymmärrä, että muilla voi olla vielä enemmän kaikkea kun heillä, eikä jaksa kuunnella valittamista pienistä...
Väsyn ihmisten välinpitämättömyyteen toisista, väsyn sokeuteen nähdä muuta kuin oma surkeus.
Oikeastaan väsyn ymmärtämään...
https://youtu.be/CAQkDjkAdNo
Pitäis osata vaan huutaa paha olo suohon ja nousta takaisin ymmärtämään, eikä v.ttuilla ymmärtämättömiin vihaa lisää...
Joskus väsyy...
43
62
Vastaukset
- Anonyymi
Hankalien tunteiden kuten kateuden tai jatkuvan valittamisen sietäminen on raskasta. Siksipä älä asetu valittajan kohteeksi, menkööt muualle tai terapiaan. Oma reaktiosi kertoo kaiken oleellisen.
Ei kaikki "näe" tilannettaan...
Voisinkin olla välittämättämättä...
En pysty katkaisemaan jotain v.tun empatiaa...
https://youtu.be/JZZfrOs6V4s
Biisin nimi kertoo eräästä, johon täytyi vetää väliä, tai pää ois poksahtanut...🤯
Välillä väsyy vähän kaikkeen.
https://youtu.be/ZuqWJWK26vM- Anonyymi
Oletko miettinyt sitä, että palstan väki on väsynyt sinuun ja jasuliin?
- Anonyymi
Mikä palstan väki? Keitä siihen kuuluu? Itse en ainakaan kuulu.
- Anonyymi
Saat arvata uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat arvata uudestaan.
Enää ei tarvi arvata. Olet jasuli.
Anonyymi kirjoitti:
Enää ei tarvi arvata. Olet jasuli.
Ei ole. Mun ei tartte kieroilla puskissa. Kehtaan sanoa asiani ihan tunnisteinkin, jos sanottavaa ilmenee.
Niin, en tiedä mitä iloa joku saa noista randomisti osoitteluista. Vissiin jotain, kun viittii yrittää.
- Anonyymi
Kun väsyy, pitää huolehtia itsestä. Sen jälkeen on taas ymmärrystäkin, sille että jokainen kantaa jotain, ihmisten kantokyky vaihtelee tosi paljon, ja että taakkoja on turha verrata.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä piti vielä laittaa tähän, kylmiä väreitä: https://m.youtube.com/watch?v=uTYpKX1oiiM
Kiits...
Mutta jos ksikki oikeasti tajuaisi, että tää kertoo ihan kaikista....
https://youtu.be/cDXwxcPqBVM
Niin eipä tarviis kenenkään tarviis muiden vuoksi ruopii itseä asfaltista paistinlastalla....- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kiits...
Mutta jos ksikki oikeasti tajuaisi, että tää kertoo ihan kaikista....
Niin eipä tarviis kenenkään tarviis muiden vuoksi ruopii itseä asfaltista paistinlastalla....Ei kaikki tule sitä tajuamaan elinaikanaan. Sekin on vain hyväksyttävä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki tule sitä tajuamaan elinaikanaan. Sekin on vain hyväksyttävä.
Suurin osa on lampaita laumassa. 🙄
Laumassa jotka eivät ymmärrä lauman vahvuutta...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Suurin osa on lampaita laumassa. 🙄
Laumassa jotka eivät ymmärrä lauman vahvuutta...No en nyt sanois noinkaan.
Oksensitko vähän omaa pahaa oloasi? Anonyymi kirjoitti:
No en nyt sanois noinkaan.
Oksensitko vähän omaa pahaa oloasi?Ehkä jotain sentapaista oli ilmoilla.
Mutta eilen jotenkin jotain taas rusahti. Tein su-ma yön töitä....12h ja siihen perään 12 h putkeen pöllisavottaa, että saan yhden huilipäivän ja käyn vaan laittaa sukulaiselle jonkun pikkusähköhomman. Kun menin sinne, mummo ei tiennyt mitään ja työn pyytänyt nuoriso tipotiessään, tarvikkeet ei käynyt... kyllä mieli teki jättää homma siihen.
Siis mä en välillä käsitä tosiaan ihmisiä. Pyydetään auttamaan ja jätetään sen auttajan harteille kaikki. Sitten tullaan kiireisen näköisenä pätemään mummolle vielä, että eikö tämä ole edes kahveja keittänyt....jos ei ois se mummo ollut siinä, olisin taluttanut korvallishiuksista pari kertaa mökin ympäri...
Mummukka ei tiennyt hommasta juuri mitään, kun ei ollut siihen puuttunut...mutta jos olis puuttunut, se oliskin ollut selkeä.
Sanottakoot, että ihan 50 vuotias nainen oli tämä höselö, minkä vuoksi rusahti usko taas ihmisiin. Nyt sanon kyllä ei-sanan ainakin maaliskuulle asti kaikenlaisiin avunpyyntöihin, mitkä ei ole ihan mun omasta perheestä. Saa ammattilaiset rahalla hoitaa hommat...
- Anonyymi
Et taida edes huomata miten usein itse aina valitat valittajista, valittamista se on sekin :D milloin on palstalla liikaa naisettomuuttaan valittavia, milloin valittaa sun ystävät ja kaverit, naapurit ja kaikki vaan valittaa ja sinä valitat sitä sitten täällä. Taidat olla palstan ykkösvalittaja :D
-harmiseikirj-Valitan tosiaan siitä, että ihmiset, sinä mukaan luettenuna et itse näe syytä itsessäsi.
Mä kyllä voin sanoa, että pitäis katkaista jokin piuha itsessä ja olla vaikka tännekin kirjoittamatta. Kynikset ja muut vst. ei mihinkään sillä häviä...
Toisaalta jostain se ymmärrys alkaa....🤔Disseisback kirjoitti:
Valitan tosiaan siitä, että ihmiset, sinä mukaan luettenuna et itse näe syytä itsessäsi.
Mä kyllä voin sanoa, että pitäis katkaista jokin piuha itsessä ja olla vaikka tännekin kirjoittamatta. Kynikset ja muut vst. ei mihinkään sillä häviä...
Toisaalta jostain se ymmärrys alkaa....🤔Täällä on tosiaan kaikenlaisia kirjoittajia, niitä valittajiakin. Itse mieluummin ihan rauhassa kommentoin ja välillä on kiva jutustella myös ihan niitä näitä. Kaikenlaiset valittajat jätän monesti omaan arvoonsa ellei sitten ole sellaisia, jotka ihan näkyvästi valittaa ja useasti niin kuin ainakin yksi tyyppi aikaisemmin tällä palstalla. Sellaisia supervalittajia ei voi olla huomaamatta ja jotenkin huomioimatta.
Norppa83 kirjoitti:
Täällä on tosiaan kaikenlaisia kirjoittajia, niitä valittajiakin. Itse mieluummin ihan rauhassa kommentoin ja välillä on kiva jutustella myös ihan niitä näitä. Kaikenlaiset valittajat jätän monesti omaan arvoonsa ellei sitten ole sellaisia, jotka ihan näkyvästi valittaa ja useasti niin kuin ainakin yksi tyyppi aikaisemmin tällä palstalla. Sellaisia supervalittajia ei voi olla huomaamatta ja jotenkin huomioimatta.
Niin on...
Mutta paljon on niitä jotka vaan oksentaa pahaa oloaan...🙄
Itse väsyn välillä elämän hektisyyteen, siihen että ihmisestä yritetään välillä puristaa viimeisetkin mehut ja joskus tuntuu ettei mikään riitä. Siihen, että yhteiskunta käy 24/7. Olen vuosien saatossa huomannut, että mulle sopii paremmin vähän hitaampi elämänrytmi.
Joskus vähän suututtaa (harvoin mulla keittää ihan yli) myös se, että jotkut ihmiset syrjivät heitä, jotka eivät ole itsensä kaltaisia. Liika erilaisuuden pelko.
Myös eläinten kohtelu, joskus hieman surettaa eli se, että jotkut kohtelee julmasti lemmikkieläimiään tai vaikka ihan luonnonkin eläimiä, esim. repii alas linnunpesiä, vaikka niissä olisi munia tai poikasia, koska lintu sattui pesimään väärään paikkaan, esim. katon alle. Ei kunnioiteta luontoa.
Tällainen valitus tällä kertaa =)Mähän oon elohiiri. Mä tiedän, ettei ksikki ole kuin mä. Mutta olisi hyvä, ettei lupautuisi mihinkään mihin ei pysty. Tai ei halua. Rajojensa tunnistsminen on vaikeaa, mutta myöntäminen on vahvuutta. Kannattaa keskittää voimat siihen. Ei ksikkien tarvitse pystyä samaan. Mä arvostan käden nostoa, että ei pysty.
Minäkin rakastan eläimiä. Siksi en ikinä ota lemmikkiä, vaikka rakastan niitä. En kykene huolehtimaan niistä.
Aina ei kaikkia luonnon järjestämiä pesiä voi pelastaa...yrittää voi...
Tää sattuu soimaan nyt spotifyssa...jaanpahsn sen sulle....😊
- Anonyymi
Ihmiset nyt vaan on liikaa aivoissaan. Aivot on ongelmanratkaisuväline ja jos niitä kuuntelee liikaa ja niille antaa liikaa valtaa niin näkee vaan pelkkää vaivaa ja ongelmia.
Ihmisten pitäisi tehdä enemmän oikeita asioita ja ajatella vähemmän.
Paneminen ja puukäsityöt kunniaan👌
https://youtu.be/a0fkNdPiIL4- Anonyymi
Nyt tuli asiaa että pätkähti. Puukäsityöt, muut käsityöt ja kaikenlainen akti. Ei funtsiminen.
Töissä joutuu olemaan tarpeeksi aivoissaan, muu aika muuta.
Täällä on siis joku toinenkin viisas.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuli asiaa että pätkähti. Puukäsityöt, muut käsityöt ja kaikenlainen akti. Ei funtsiminen.
Töissä joutuu olemaan tarpeeksi aivoissaan, muu aika muuta.
Täällä on siis joku toinenkin viisas.
-keinovaginamies-Kun pohtii jotain pientä teknistä, niin jää se draaman pyörittely väkisinkin vähemmälle. Aivot saa liikuntaa mutteivat näänny eksistentialistiseen painoonsa...🤣
Jeesuskin oli puuseppä ja pääsi pitkälle omassa ajattelussaan.
Laitoit muuten hienosti taiteen katselemisen kokemuksesta, ihastelin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pohtii jotain pientä teknistä, niin jää se draaman pyörittely väkisinkin vähemmälle. Aivot saa liikuntaa mutteivat näänny eksistentialistiseen painoonsa...🤣
Jeesuskin oli puuseppä ja pääsi pitkälle omassa ajattelussaan.
Laitoit muuten hienosti taiteen katselemisen kokemuksesta, ihastelin.Höylänterän teroituskulman pitäminen vakaana on pelastanut monta mielenterveyttä.
Ja lisättäköön: jumaluus asuu yksityiskohdissa.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höylänterän teroituskulman pitäminen vakaana on pelastanut monta mielenterveyttä.
Ja lisättäköön: jumaluus asuu yksityiskohdissa.
-keinovaginamies-Jeps kyllä siinä pitää keskittyä. Hui kauheaniitä vaaratilanteita noiden työkalujen kanssa!
Itse oppinut keskittymään myös ihmissuhteuden hoitoon samalla, huolellisella ja varmalla pieteetillä. Ongelmien osuus pienenee kun käteen karttuu kokemuksen tuomaa vakautta ja se välittyy rakastetun sielunrauhaan.
Siinä ehkä myös sitä yksityiskohtien luomaa kaikkivoipaisuutta...❤
Täälä tietysti apinoin minkä kerkiän🤣👺!!!
Mun äiti on teroittanut muista välittämistä. Nyt se isän kuoltua on äkäinen kaikille. Vähänkin joku kun pyytämällä apua minulta, rasittais minua, kysymättä minun mielipidettä, räyhää sen kysyjän alimpaan helvettiin...
https://youtu.be/4n_5vRqjh_s
Ja meidät oikeesti tekee vanhemmat. Mutta tuo nainen joka on mun äiti, on liian paljon joutunut nielemään pas.aa...hänkin on väsynyt. 😪 Enää ei riitä sitä kauneutta mitä hän on yli 70 vuotta koettanut ymmärtää...Mutta äiti on äiti. Hänkin on ihminen...
https://youtu.be/jJN2IANImRM
Upea ihminen, joka on joutunut niin koville...❤️- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mutta äiti on äiti. Hänkin on ihminen...
https://youtu.be/jJN2IANImRM
Upea ihminen, joka on joutunut niin koville...❤️Kyllä, on joutunut koville! Hänelle riittää vain omat lapset, muiden aikuiset lapset eivät ole lähellä hänen sydäntä. Se hänelle sallittakoon.
Tässä ketjussa on hieno karusellimäinen tunnelma, jota Kotiteollisuus säestää.
Tästähän tulee ihan humalaan.- Anonyymi
Joo, kannattaa miettiä mitä ottaa kantaakseen, voi tulla itsekin vedetyksi syvyyksiin. https://youtu.be/2x4zxpymPws
- Anonyymi
Mun mielestä ei kannata, kokemusta on.
- Anonyymi
En jaksanut kuunnella, kun päällimmäisenä oli joku helkkarin meteli ja sanoihin olisi pitänyt keskittyä, kuuluvat taustalla huonosti. Tästä oli juuri eilen HSssa juttu, kun äänitysten sanoista ei saa suoraan selvää. Ilmeisesti on jouduttu peittämään ammattitaidotonta laulutekniikkaa tai ääntä. Varmaan osuvat sanat jos näkis ne erikseen.
- Anonyymi
En tiedä tuosta HS:n jutusta mitään, kun en ole nähnyt sitä.
- Anonyymi
Kenen tahansa taakkaa ei vaan jaksa ottaa harteilleen. Ihmisen on hyvä osata suojella itseään ja pitää elämässään vain ne ihmiset jotka ovat tärkeitä.
- Anonyymi
Näinhän se on.
Tuttu tunne toisinaan, mutta yleensä sellaisessa asetelmassa, että joko mä tosiaankin valitan asioista, mutta toiselle osapuolelle ne on ihan pikkuasioita vailla minkäänlaista kosketuspintaa. Esimerkkinä vaikka sähkön/bensan hinta, alkoholismi/riippuvuusasiat, yksinäisyys, mielenterveysongelmat, työkyky jne. eli usein eletään aivan eri todellisuudessa monien ihmisten kesken. Ja joskus meinaan väsyä siihenkin, että taas joidenkin ihmisten silmissä olen suorastaan elitistinen pröystäilijä ison taloni, firmani, aiempien premium-autojeni kanssa, ja kenen luona on mukamas aina tilaa jonkun romuille, tai mitä tahansa crapwagoneita voi yrittää kaupata aivan utopistisilla pyynneillä 🙄 Mä olen sellainen jännä väliinputoaja vähän kaikessa, ja viime aikoina jos nyt en sentään ole eristäytynyt, mutta etääntynyt valtavasti tutuistani, johon vaikutti paljon myös koronarokotekeskustelun aika, päihdehaittoja ehkäisevät valinnat koettuani sen haimatulehduksen, sekä jotkut aiemmat viime vuosikymmenen puolivälissä möläytetyt mielipiteeni itänaapuristamme. Välittynyt siis viime aikoina muiden käytöksestä mua kohtaan. Ihan kokonaan oma lukunsa on myös tämä pride-hössötys, jota en nykymuodossa kannata ja pidän oikeastaan harmillisena, että ainakin omalla kohdallani se on kääntänyt asenteitani seksuaalivähemmistöjä kohtaan negatiivisemmaksi. Eikö joku pride-päivä riittäisi, eikä niin että valkoista bensa-autolla ajavaa, lihaasyövää heteromiestä lytätään kuukauden päivät, samalla ylistäen kaiken maailman androgyynejä tai pervoja. 🙄
Mutta mun luonne on myöskin sikäli niin jännä, että koen tällaiset eriytymiset, sanaharkat, poteroitumiset, jopa kriisit jne. jollain tavalla voimaannuttavina, ja kuten keväämmällä siitä monesti kirjoitinkin, niin silloin kun hiukan arposin että milloin jatkaisin työjuttujani sivutoimiseksi luokitellun yritystoimintani parissa saikuttamisen jälkeen, valitsin ajankohdan jolloin olin kaikkein eniten ärtynyt, kettuuntunut, näyttämisen/servaamisenhaluinen jne. 😂 En mä tällä hetkellä ole erityisemmin pinna kireällä, ja tollanen pieni kiukku antoi hyvän potkun pois mukavuusalueelta johon meinasin melkeinpä juuttuakin, mutta olen alkanut myöskin hyväksymään sen kuinka rajallinen ystävä/tuttavapiirini nykyisin on, kuinka paljon vietän aikaa yksin, eikä se tästä tule välttämättä muuttumaan mihinkään lähiaikoina. No ainakin se että aloin asumaan yksin, sittemmin koronan aika, ja nyttemmin oletettavasti esim. jonkun Helsingin huippukokouksen 2018 (Trump ja Putin) ihannointi aikoinaan, ovat näköjään erotelleet aika hyvin ystävät vähemmän ystävällisemmistä ihmisistä ja oikeastaan ihan hyväkin niin. Maskit on nyt riisuttu. 🙄- Anonyymi
Pitää ottaa vastuu omista tunteistaan.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. Ennemmin kiukkuaa palstalle, kuin irl. Jonkinlainen kompromissi...
Olet tainnut joskus syyttää muita kun ovat tehneet ihan samaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olet tainnut joskus syyttää muita kun ovat tehneet ihan samaa.
No nyt sit voi syyttää mua...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192