Pyörän sähköistäminen.

Anonyymi

olen tässä miettinyt pyöräni sähköistämistä, mutta en tiedä vielä onko se järkevää. Jos teillä on kokemusta pyörän sähköistämisestä, kertokaa ihmeessä mitä pitää ottaa huomioon. Eli vinkkejä saa kertoa.
Ainiin mistäs kannattaisi ostaa akku,moottori yms?

9

399

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä lähde akkulinjalle lainkaan. Pitkät jatkojohdot on jo aika edullisia.

• Anonyymi

Saa aika pitkä jatkojohto olla 100km lenkille ja muutenniin hankalaksi menee?? Miten 230V virtaa sitten saa pyörään

• Anonyymi

Helpommalla pääset ostamalla sähköpyörän. Eikä maksa paljon jos ostaa perusmallin (onko se omasi pyörä sen kummempi). Rakentelukin tulee kalliiksi.

• Joku maastopyörä se on en muista tällä hetkellä mutta voin katsoa sen parin päivän päästä.

• Eipä se pyörä ole maastopyörää kummallisempi ja ihan huvin vuoksi haluaisin rakentaa itse.

• Anonyymi
        Zansoi kirjoitti:

Eipä se pyörä ole maastopyörää kummallisempi ja ihan huvin vuoksi haluaisin rakentaa itse.

Jos nyt itse olisin rakentelemassa niin ehkä joku 250 W etunapamoottori ja 500 wattituntinen akku.
        Jos ja kun innostus menee ohi niin osat on helppo irrottaa, laittaa myyntiin ja palauttaa fillari luomuksi eikä rahallinen menetys ole järin suuri verrattuna siihen jos ostaisi jotain lähemmäs 1000 Watin moottoreita ja megaluokan massiivisia akkuja, noiden alla luomufillarin runko ei kauaa kestäisikään.

• Anonyymi

Ei liene edes turvallista. Ei sitä peruspyörää ole valmistaja suunnitellut lujuudellisesti kestämään mitään lisävoimalla tapahtuvaa etenemistä. Toki joku hurja täällä meilläpäin on laittanut polkupyörään jopa mopon moottorin mutta hirvittää, ei pyörän runko, akselit ja laakerit ja sellaiset ole tuohon tarkoitettu. Ihmisen teho vaikkapa pyörän polkemisessa on useimmilla miehilläkin eneintään luokkaa 150 wattia, sitä voi sitten verrata suhteuttaa esim. mopon moottorin tehoon joka on virittelemättömälläkin koneella helposti kymmenkertainen...

• Anonyymi

Terve Sale.

• Anonyymi

On järkevää jos on lihasheikkoutta tai muuta kremppaa ettei normaalisti polkeminen luonnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7354
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4722
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4674
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3398
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1995
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1799
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1786
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1647
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      36
      1547
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1307
    Aihe