Pyörän sähköistäminen.

Anonyymi

olen tässä miettinyt pyöräni sähköistämistä, mutta en tiedä vielä onko se järkevää. Jos teillä on kokemusta pyörän sähköistämisestä, kertokaa ihmeessä mitä pitää ottaa huomioon. Eli vinkkejä saa kertoa.
Ainiin mistäs kannattaisi ostaa akku,moottori yms?

9

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä lähde akkulinjalle lainkaan. Pitkät jatkojohdot on jo aika edullisia.

• Anonyymi

Saa aika pitkä jatkojohto olla 100km lenkille ja muutenniin hankalaksi menee?? Miten 230V virtaa sitten saa pyörään

• Anonyymi

Helpommalla pääset ostamalla sähköpyörän. Eikä maksa paljon jos ostaa perusmallin (onko se omasi pyörä sen kummempi). Rakentelukin tulee kalliiksi.

• Joku maastopyörä se on en muista tällä hetkellä mutta voin katsoa sen parin päivän päästä.

• Eipä se pyörä ole maastopyörää kummallisempi ja ihan huvin vuoksi haluaisin rakentaa itse.

• Anonyymi
        Zansoi kirjoitti:

Eipä se pyörä ole maastopyörää kummallisempi ja ihan huvin vuoksi haluaisin rakentaa itse.

Jos nyt itse olisin rakentelemassa niin ehkä joku 250 W etunapamoottori ja 500 wattituntinen akku.
        Jos ja kun innostus menee ohi niin osat on helppo irrottaa, laittaa myyntiin ja palauttaa fillari luomuksi eikä rahallinen menetys ole järin suuri verrattuna siihen jos ostaisi jotain lähemmäs 1000 Watin moottoreita ja megaluokan massiivisia akkuja, noiden alla luomufillarin runko ei kauaa kestäisikään.

• Anonyymi

Ei liene edes turvallista. Ei sitä peruspyörää ole valmistaja suunnitellut lujuudellisesti kestämään mitään lisävoimalla tapahtuvaa etenemistä. Toki joku hurja täällä meilläpäin on laittanut polkupyörään jopa mopon moottorin mutta hirvittää, ei pyörän runko, akselit ja laakerit ja sellaiset ole tuohon tarkoitettu. Ihmisen teho vaikkapa pyörän polkemisessa on useimmilla miehilläkin eneintään luokkaa 150 wattia, sitä voi sitten verrata suhteuttaa esim. mopon moottorin tehoon joka on virittelemättömälläkin koneella helposti kymmenkertainen...

• Anonyymi

Terve Sale.

• Anonyymi

On järkevää jos on lihasheikkoutta tai muuta kremppaa ettei normaalisti polkeminen luonnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Beata Papp gold digger (Leppilampi)

Kivasti nuori nainen turvasi toimeentulonsa kun antoi setämihelle. Naiset!!! Kyllä niitä setämiehiä löytyy aina vaikka naama ois kuin petolinnun perse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      2772
    2. Venäjän ydinisku lähestyy hitaasti mutta satavarmasti...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eac44407-e77d-418b-ae21-1db8a0104309 Venäläisten ärsyttäminen jatkuu, milloin menee kuppi nurin ja "uusi aurinko"
      Maailman menoa
      430
      2410
    3. Ernan pahoinpitely

Erna pahoinpidelty. Törkeää Seiskalta nimittää tuota kissatappeluksi. Erna kertoo tässä lehtijutussa että hänellä on turvamies aina yöelämässä. Missä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2088
    4. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1897
    5. Paras muistosi hänestä?

Mitä muistoa muistelet mieluiten ikävöimästäsi ja miksi?
      Ikävä
      100
      1598
    6. Mikä hän on ammatiltaan?

Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      102
      1466
    7. Kun mennään...

yhdessä petiin... Otathan mut peiton alle? Hyvää yötä toivottaa sun nalle. Oot mun oma hehkulamppu, Kauniimpi kuin nätein kukkakimppu. https://you
      Ikävä
      172
      865
    8. Taitaa olla viimeinen talvi.

Jos sähkön hinta talvella on 4-5 kertaa suurempi, kuin edellisenä talvena, niin mulla ei ole varaa lääkkeisiin, ei ruokaan, muita laskuja en voi maksa
      Pori
      77
      681
    9. Rölli, tänään aiheena psyykkiset ongelmat

ja suhdesekoilut. Tasapainoisella ihmisellä on tunteet ja järki sopusoinnussa. Tämä johtaa siihen että, myös parisuhdeasioissa ja rakkauselämän puol
      Ikävä
      149
      639
    10. Selvitetään syyt kalliiseen sähköön!

Sähkön hinta pysyy hirmukalliina riippumatta kulutuksesta. Nytkin keskellä kesää sunnuntaina yli 30 snt/kWh. Mitä onkaan tulossa talvella? https://ww
      Maailman menoa
      218
      619
    Aihe