Eilen päivittäisellä vakiolenkillä n.30km ja pikkasen hikeä pintaan mitä nyt sähköavusteisella saa. Lenkin puolivälissä sitten liikennevaloihin jumiin ja perään sitten kaksi spandexia. Kaverit iloisesti rupattelivat keskenään ja vielä valojen vaihduttua risteyksen ylitse mennessä. Itse katselin peilistä jotta alkavat jo ryhmittyä vasemmalle, elikkäs ohitustilaan. Laitoin sitten tassua toisen eteen ja en edes ykkös avustuksesta isompaa vaihtanut. Himmailin silleen että, spandeksit olivat jo melkein rinnalla ja sitten polkasin taas lisää. Pulinat loppui ja tarakan takana kaksi ukkoa alkoi aivan oikeasti tehdä töitä. Seuraava kuva oli peilistä, että mentiin pientä loivaa alamäkeä n. 45km/h tunnissa spandexit nätisti jonossa peesissä :D Seuraavaksi tuli ylämäki ja siinä vaiheessa laitoin jopa toisen avustustason ja spandexit katosivat peileistä jääden jonnekkin taakse.
DIY-sähkiksellä lenkillä
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lohdutukseksi: Narsismisi ei ole varsinainen sairaus, vain huono luonteenpiirteesi.
- Anonyymi
Myös pyörässä taitaa olla jotain pientä sanomista. Jos jätät sillä kilpapyöräilijät taaksesi ykkösavustuksella, pyöräsi ei todellakaan ole laillinen sähköavusteinen pyörä. Jos sitä ei ole rekisteröity sähkömopoksi, ei kannata kovin rehvakkaasti kiihdytellä poliisisetien nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös pyörässä taitaa olla jotain pientä sanomista. Jos jätät sillä kilpapyöräilijät taaksesi ykkösavustuksella, pyöräsi ei todellakaan ole laillinen sähköavusteinen pyörä. Jos sitä ei ole rekisteröity sähkömopoksi, ei kannata kovin rehvakkaasti kiihdytellä poliisisetien nähden.
Kaikki kesä spandexit XXL:n droppitankoisella eivät ole kilpapyöräilijöitä vaikka itse niin kuvittelevatkin.
- Anonyymi
Mistähän oikein johtuu että pyöräily mielletään aina kilpa-ajoksi? Etenkin jos on enempi harratuneisuutta ja panostanut välineisiin.
Aloittajakin ajaa sähköavusteisella ja silti ajattelee pyöräilyään kilpa-ajona muita vastaan???- Anonyymi
Tätä kannattaa kysästä spandexkiitureilta itseltään. Itse aiheuttavat provosoimalla tilanteet :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä kannattaa kysästä spandexkiitureilta itseltään. Itse aiheuttavat provosoimalla tilanteet :D
Provosoimalla tilanteet? Provosoinko kun saan hitaamman pyöräilijän kiinni ja lähden ohittamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Provosoimalla tilanteet? Provosoinko kun saan hitaamman pyöräilijän kiinni ja lähden ohittamaan?
Kyllä etenkin kun jäät sitten siihen eteen mäessä kökkimään.
- Anonyymi
Polkemista sähköavustava pyörä on mainio peli sellaiselle jolla on lihasheikkoutta tai muuta kremppaa.
- Anonyymi
Kesäkuussa ajelin kuumana päivänä etelätuulessa Porkkalanniemen päähän kahville ja eteen ilmestyi jokin pyöräilyjoukkue. Pyöränä on tavallinen Citymarketin Tunturi E-Motion, rajoitinta ei ole sorkittu.
Nätisti antoivat mennä rauhassa ohi, kun ajelin avustusalueen yläpuolista vauhtia. Ajan tuon välin Kirkkonummi-Porkkala Marin viikoittain jaa ohituspaikka oli turvallinen.
Avustus on hyvä olemassa, kun joutuu vastatuuleen tunkemaan. Pääosan kesän lenkeistäni ajan tavallisella maantiepyörällä, mutta avusteisellekkin on paikkansa.
Maastopyörä on sitten ihan kesäpoluille ja talven pyöräilyihin.- Anonyymi
Valtaosa pyöräilyseuroista ei tule huonolle loppuasfaltille, vaan kääntyvät Kabanovintielle. Siksi eivät tulleet kohta ohi, kun aloittavat aika-ajo-harjoitteen. Kyllä siellä 50 km/h vauhteja ajellaan ja niissä ei vakiopyörällä pysy mukana.
- Anonyymi
Spandeksia nyt näkee joka silikonitissillä päällä. On aivan eri asia ajaa kisaa TRIKOO-OHJUKSEN kanssa, siinä mennään jatkuvalla syötöllä 50 km/h tasasella ja ylämäissä nopeus ei juurikaan laske alle 30 km/h.
Tuskaista on vääntää DIY-sähöllä tuollaista vastaan, akku tyhjenee alle tunnissa ja konekin alkaa sekoilla, kun lämmöt nousee. - Anonyymi
Spandexi polkee luomulla 200km 6-7h, sähköllä menee samaan matkaan 17h, 9 tuntia ajoa ja 8 tuntia akunlatausta.
- Anonyymi
Huvittavaa kun sähköpyöräilijät kuvittelevat olevansa kilpailussa lihasvoimalla liikkuvia pyöräilijöitä vastaan.
- Anonyymi
Tämänkin voi kääntää toisin päin, eli huvittavinta on spandexin luullessa voittavan moottorin :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämänkin voi kääntää toisin päin, eli huvittavinta on spandexin luullessa voittavan moottorin :D
Lycraa vastaan kisaillessa sähkövatkain pitää kytkeä maksimiavustukselle joka syö akun tyhjäksi noin 50 km matkalla, se matka on vasta lämmittelyä luomulycralle.
- Anonyymi
Ihte ajan täällä Ilomantsissa töihin, kauppaan ja postinkin haen kaukaa, kilometrejä tulee 400 viikossa enkä kisaa ole ajanut kuin jänisten kanssa, Siinäpä jääkin kivasti kakkoseksi, autolla olen joskus mitannut 50 km/h ja jäänyt olen.
- Anonyymi
Vuodessa yli 20 000km, aikamoinen saavutus ajoit sitten luomulla tai avusteisella...
- Anonyymi
Kyllä varmaan oli spandexeilla naurussa pitelemistä kun joku ukko sähkiksellä kuvittelee olevansa samalla viivalla 🥴
- Anonyymi
spandeksia on mukava pitää "narun päässä" eli välillä päästää takapyörään kiinni ja sitten kun punapää puskee rinnalle, napsauttaa vitostason päälle ja katoaa horisonttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
spandeksia on mukava pitää "narun päässä" eli välillä päästää takapyörään kiinni ja sitten kun punapää puskee rinnalle, napsauttaa vitostason päälle ja katoaa horisonttiin.
Tottakai tulee rinnalle jos edessä mennään hitaammin ja jää kun päinvastoin. Ainoa pelle tässä yhtälössä on sähköllä leikkivä jantteri 🙈
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
spandeksia on mukava pitää "narun päässä" eli välillä päästää takapyörään kiinni ja sitten kun punapää puskee rinnalle, napsauttaa vitostason päälle ja katoaa horisonttiin.
Saattaahan joku spandexi haluta peesiinkin vaikka porukkalenkkikulttuuri on enempi voimissaan etelä-euroopan pyöräilymaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
spandeksia on mukava pitää "narun päässä" eli välillä päästää takapyörään kiinni ja sitten kun punapää puskee rinnalle, napsauttaa vitostason päälle ja katoaa horisonttiin.
Spandexeista on kyllä hyötyäkin sähköpyöräilijöille. Samat lain omaisuudet ilmavastuksen suhteen toimii akustisen kuin myös sähköavusteisen suhteen. Ajelemalla spandex kiiturin peesissä säästyy akkua aivan huolella. Ainut huono puoli on ylämäessä hidas eteneminen, mutta kestettäköön tämä.
- Anonyymi
Kävin testaamassa Mikkeli-Ristiina välillä, ei mitään saumaa SCT kärkeä vastaan sähkärillä, TRIKOO-OHJUKSET suurinpiirtein lensivät pyörillään.
Nöyryyttävintä oli, että jopa naiset huitaisivat ohi hämärässä yössä.- Anonyymi
Siellähän kärkiryhmät ajeli 300 km liki 45 km/h nopeustasolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellähän kärkiryhmät ajeli 300 km liki 45 km/h nopeustasolla
Huom. painoitus sanalle "ryhmä", eli ryhmässä kerrotut keskinopeudet onnistuu yksin jo paljon tuskaisempaa.
- Anonyymi
Edes oikea sähkömopo ei riitä noiden kärkiajajien vauhtiin. Sähköautoakin olisi joutunut lataamaan ja polkijat olisivat päässeet ohi.
- Anonyymi
Tää kommentti on nyt niin perinteistä spandexia kuin voi vaan olla :D Eikös matkalla ole huoltojoukot ja tankkauspisteet yms.? Siinä missä spandexi purasee voimapatukkaa sähkökuski vaihtaa tuoreen akun ja taas matka jatkuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää kommentti on nyt niin perinteistä spandexia kuin voi vaan olla :D Eikös matkalla ole huoltojoukot ja tankkauspisteet yms.? Siinä missä spandexi purasee voimapatukkaa sähkökuski vaihtaa tuoreen akun ja taas matka jatkuu...
"Eikös matkalla ole huoltojoukot ja tankkauspisteet yms.?"
Ei ole kuin virallisissa kilpailuissa ja sähkövemputtajan yhden akun tyypillisellä toimintasäteellä ei luomu tarvitse taukoja.
"Siinä missä spandexi purasee voimapatukkaa sähkökuski vaihtaa tuoreen akun ja taas matka jatkuu".
Sovitaan sitten niin että vastavuoroisesti sähkövemputtaja saa pärjätä ilman ravintoa, kauankohan kestää ilman vettä tai voimapatukkaa? :)
Niin ja se keskinopeus, jos kilpailumatka maaliin esim. 150 km niin sähkövemputtajan pitää vaihtaa vähintään 1 vara-akku mutta sähköavusteisen vauhti ei ylitä 25 kmh (suomalaista lainsäädäntöä noudattaen mennään) muuten kuin alamäissä ja myötätuulessa. Jos sähkövemputtaja laittaa tehokkaimmat asetukset tehdasvatkaimeensa niin akku kuluu tuplasti nopeammin, silloin tarvitaan jo 3 akkua kokonaisuudessaan. Tuollaiset kantamukset vaativat jo sivulaukut ja taas tulee painoa ja tehohävikkiä.
TDF-tason spandeksi polkee tappavan ylivoimaista 40 kmh vauhtia koko ajan ja on maalissa kerinnyt jo vaihtamaan siviilit ylle kun sähkövemputtaja runttaa voitettuna, allapäin (ja ravinnon puutteesta ehkä ambulanssin kyydissä) maaliviivan ylitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös matkalla ole huoltojoukot ja tankkauspisteet yms.?"
Ei ole kuin virallisissa kilpailuissa ja sähkövemputtajan yhden akun tyypillisellä toimintasäteellä ei luomu tarvitse taukoja.
"Siinä missä spandexi purasee voimapatukkaa sähkökuski vaihtaa tuoreen akun ja taas matka jatkuu".
Sovitaan sitten niin että vastavuoroisesti sähkövemputtaja saa pärjätä ilman ravintoa, kauankohan kestää ilman vettä tai voimapatukkaa? :)
Niin ja se keskinopeus, jos kilpailumatka maaliin esim. 150 km niin sähkövemputtajan pitää vaihtaa vähintään 1 vara-akku mutta sähköavusteisen vauhti ei ylitä 25 kmh (suomalaista lainsäädäntöä noudattaen mennään) muuten kuin alamäissä ja myötätuulessa. Jos sähkövemputtaja laittaa tehokkaimmat asetukset tehdasvatkaimeensa niin akku kuluu tuplasti nopeammin, silloin tarvitaan jo 3 akkua kokonaisuudessaan. Tuollaiset kantamukset vaativat jo sivulaukut ja taas tulee painoa ja tehohävikkiä.
TDF-tason spandeksi polkee tappavan ylivoimaista 40 kmh vauhtia koko ajan ja on maalissa kerinnyt jo vaihtamaan siviilit ylle kun sähkövemputtaja runttaa voitettuna, allapäin (ja ravinnon puutteesta ehkä ambulanssin kyydissä) maaliviivan ylitse."Niin ja se keskinopeus, jos kilpailumatka maaliin esim. 150 km niin sähkövemputtajan pitää vaihtaa vähintään 1 vara-akku mutta sähköavusteisen vauhti ei ylitä 25 kmh (suomalaista lainsäädäntöä noudattaen mennään) muuten kuin alamäissä ja myötätuulessa. "
Hohhoijaa et sitten ole seurannut sähköpyörien kehitystä...
- Anonyymi
Nämä sähkömoottorein varustetut "VEMPUTTIMET" eivät kuulu kevyen liikenteen väylille.
Lainsäätäjän pitää ehdottomasti muuttaa lakia siten, että moottoroitu liikenne siirtyy niille väylille, jossa moottorein pitää ajaa.- Anonyymi
Jalankuilkijoillakin on velvollisuutensa. Hyvä ujos oppivat että muut liikkujatkin tulee huomioida eikä tuijottaa kännyköitä kävellessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalankuilkijoillakin on velvollisuutensa. Hyvä ujos oppivat että muut liikkujatkin tulee huomioida eikä tuijottaa kännyköitä kävellessään.
Huvittavaa ja samalla myös huolestuttavaa miten alkujaan autoteollisuuden aloittama jalankulkijoiden syyllistämisen perinne elää vieläkin noinkin sitkeästi joidenkin mielessä.
- Anonyymi
Sähköavusteisten kattonopeuksia pitää leikata siten että kaupunkialueilla maksiminopeus 15 km/h ja harvemmin asutuilla alueilla 20 - 25 km/h. Nämä on teknisesti helppo toteuttaa esim. gps-pohjaisella rajoituksella.
Tämmöiset rajoitukset eivät vähennä sähköavusteisten suosiota juuri laisinkaan koska ensisijainen ostokriteeri sähköpyörälle on vastatuulen sekä ylämäkien selättäminen eikä nopeus. Retkisähköpyöräilijät eivät juurikaan kaupunkialueilla pyöräile vaan enimmäkseen harvaan asutuilla seuduilla joten heidän osaltaan käytettävissä oleva kattonopeus olisi lähes aina 25 km/h.- Anonyymi
Mitenkäs vanhukset ja muut lihasheikkoutta sairastavat ovat alkaneet noilla pirunkeksinnöillä noin holtittomasti kaahailemaan.? :D :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs vanhukset ja muut lihasheikkoutta sairastavat ovat alkaneet noilla pirunkeksinnöillä noin holtittomasti kaahailemaan.? :D :D
Tuli mieleeni vuoden 1518 Strasbourgin tanssimania jossa ihmiset villiintyivät sätkyttelemään ja tanssimaan holtittomasti, syyksi tuollaiseen käytökseen on esitetty stressiä joka purkaantui pakonomaisella tanssilla. Eräs teoria on torajyvän pilaama vilja jonka hallusinogeeniset aineet ovat sekoittaneet ihmisten mielen.
Vaivaisten ja iäkkäiden sähköpyörämania voi olla seurausta liikkumattomuuden aiheuttamasta henkisestä patoutumasta ja kykenemättömyyden tunteesta joka saa purkautumiskanavan kun sähköpyörän väkevä moottori avustaa vastatuulella ja ylämäissä saaden raihnaisessa polkijassa aikaan nuoruuden sekä vitaalisuuden tunteen yhtäkkisen vyöryn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014