Tämän kokoinen on tyypillinen...

Anonyymi

...suomalainen nainen:

https://www.iltalehti.fi/keho/a/efa84037-562c-4c79-b172-88c3bfb6c2d0

"Mitä kehoon tulee, suomalainen 18–39-vuotias nainen on keskimäärin noin 165-senttinen, painaa 69,6 kiloa ja käyttää L-koon vaatteita."

Numerot siis todistaa sen mitä silmät näkee, kun osa on normaalipainoisiakin ja keskiarvo tuossa on aika paljon sitten myös tuosta yli.


-harmiseikirj-

133

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli naisella saa olla selluliittia eli läskiä mutta nainen ei kelpuuta läskiä miestä.
      Tavis pullukka naisilla on markkina arvoa mutta tavis miehellä ei-.

      • Anonyymi

        Tavis pullukka naisella on markkina arvoa koska miehet antaa sen arvon niille.

        Korkea markkina arvo on sitä että tavaralla on kysyntää. Jos tavaralla ei ole kysyntää, sen markkina arvo on matala.

        Siispä jos tavis pullukka naisella on korkea markkina arvo, se johtuu siitä että tavis pullukka naisella on miesten silmissä kysyntää.

        Jos miehet haluavat vaikuttaa tavis pullukka naisten markkina arvoon, miesten pitää olla huolimatta tavis pullukka naisia. Näin osoitettaisiin tavis pullukka naisille ettei heillä ole korkeaa markkina arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavis pullukka naisella on markkina arvoa koska miehet antaa sen arvon niille.

        Korkea markkina arvo on sitä että tavaralla on kysyntää. Jos tavaralla ei ole kysyntää, sen markkina arvo on matala.

        Siispä jos tavis pullukka naisella on korkea markkina arvo, se johtuu siitä että tavis pullukka naisella on miesten silmissä kysyntää.

        Jos miehet haluavat vaikuttaa tavis pullukka naisten markkina arvoon, miesten pitää olla huolimatta tavis pullukka naisia. Näin osoitettaisiin tavis pullukka naisille ettei heillä ole korkeaa markkina arvoa.

        Eli tavis naiset on seksikkäitä ja niitä jokainen mies haluaa


    • Anonyymi

      Suomimiehet on lihavampia.

      • Merkittävästi lihavampia, keskiverto mies on 177cm, 86 kg ja BMI 27.6.


      • Anonyymi

        No niin on. Useimmilla toki kertyy vain vatsaan. Kova rasvapallo.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Merkittävästi lihavampia, keskiverto mies on 177cm, 86 kg ja BMI 27.6.

        Miehet on myös keskiverrosti enemmän lihasmassaa omaavia. Tuo keskiverto ei kerro kaikkea, jos on hyvässä kunnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on myös keskiverrosti enemmän lihasmassaa omaavia. Tuo keskiverto ei kerro kaikkea, jos on hyvässä kunnossa.

        Ei koko BMI kerro mitään, jos on yhtään lihaksia. Sen on lausunut alan asiantuntijatkin.

        Keskiverrosti naiset ja miehet on varmasti samassa kunnossa populaatiotasollla. Eli ei voi sanoa, että miehet on yleisesti lihaskunnon takia korkea BMI ja naiset taas läskin. Jos lukee tuon jutun, jo vatsan ympäryksen keskiarvo kertoo, että sekä naisten että miesten kohonnut BMI ei johdu lihaksista.


    • Anonyymi

      Kyl tinderis on paljon isokokoisempia lihavia naisia mutta ei niitten kansa tule osumia vaikka olen kevyempi.

    • Anonyymi

      Koko ei tärkeää vaan että juo viinaa baareissa niin kaikenkokoiset miehet ja naiset löytää kumppanin. Viinan juonti tärkeää eikä mikään paino ja pituus. Kaverini 140 kg mies löytänyt naisen baarista ja tehnyt 3 lasta sen kanssa.

      T: viinamies

    • Anonyymi

      No hitto, minun tytär painaa jo lapsena ihan kivasti kun lihaksisto kasvaa hyvää vauhtia. Terve ja tehokas keho painaa keskivertoa enemmän.
      Jos isäänsä tulee niin kyllä hyvä paino on lähemmäs 70 kg.

      AV

      • Anonyymi

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Edes tarkoituksella salilla lihaksia hankkivat naiset eivät paina 165-senttisinä 70 kg, kun rasva on sulatettu päältä.


      • Anonyymi

        Oliko vitsi? Usein lasten ylipainoa selitellään lihaksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Edes tarkoituksella salilla lihaksia hankkivat naiset eivät paina 165-senttisinä 70 kg, kun rasva on sulatettu päältä.

        Painoon vaikuttaa lihasten lisäksi paljon mm ikä, sukupuoli, ruuminrakenne ja hormonitoiminta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksikas 165cm nainen voi painaa 85 kg, kuten hän.. https://www.greatestphysiques.com/wp-content/uploads/2019/01/Minna-Pajulahti.01.jpg

        Harvalla kuitenkaan on aikaa täyspäiväiseen treeniin.

        Joo kyllä voi, mutta tosiaan täytyy olla jo hyvin lihaksikas ja treenata tavoitteellisesti. Valtaosa naisista ei treenaa kuten kehonrakentajat. Lähinnä ihmettelen niitä jotka eivät treenaa painoilla, mutta mystisesti se 70 kilon vaakalukema on aina lihasta heidän mielestään... ikään kuin sitä syntyisi itsestään.


      • Anonyymi


    • Anonyymi

      Naisia löytyy joka makuun. Ei ole pakko ottaa itseään kookkaampaa naista, jos se tuntuu luonnottomalta.

      • Anonyymi

        No, yleensä alle 70 kg miehet punnitaan neuvolassa.

        AV


      • Eihän elopaino kerro oikeesti paljon mitään yksinään. Muakin pidetään kauheena läskimooseksena, kun kerron painon ja pituuden. Sitten kun ollaan naamakkain eikä netissä niin yllätys on ettei vastassa oonkaan läskimoosesta.

        Lihas edelleen painaa enempi kun läski ja joittenkin vaikee uskoo, että nainenkin voi olla painavaa lihasta eikä läski

        Kunnes näkee omin silmin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eihän elopaino kerro oikeesti paljon mitään yksinään. Muakin pidetään kauheena läskimooseksena, kun kerron painon ja pituuden. Sitten kun ollaan naamakkain eikä netissä niin yllätys on ettei vastassa oonkaan läskimoosesta.

        Lihas edelleen painaa enempi kun läski ja joittenkin vaikee uskoo, että nainenkin voi olla painavaa lihasta eikä läski

        Kunnes näkee omin silmin.

        Piti mennä AV:lle.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eihän elopaino kerro oikeesti paljon mitään yksinään. Muakin pidetään kauheena läskimooseksena, kun kerron painon ja pituuden. Sitten kun ollaan naamakkain eikä netissä niin yllätys on ettei vastassa oonkaan läskimoosesta.

        Lihas edelleen painaa enempi kun läski ja joittenkin vaikee uskoo, että nainenkin voi olla painavaa lihasta eikä läski

        Kunnes näkee omin silmin.

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Perusnaisella ei niin paljon lihasta edes ole, että se selittäisi 70 kg:n painon, koska nainen ei lihasta helposti saa treenatessakaan. Puhumattakaan siitä, että suurin osa nykyihmisistä ei edes harrasta riittävästi liikuntaa, paitsi ehkä lenkkeilyä, mikä ei tee lihaksikkaaksi. Valtaosalla se 70 kiloa on ylimääräistä rasvaa, mutta se voi pakkautua melko kiinteän näköisesti toisilla. Ei kai meillä Suomessa olisi niin paljon ylipainosta johtuvia sairauksia, jos kaikki vaan olisivat lihaksikkaita tai isoluisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Perusnaisella ei niin paljon lihasta edes ole, että se selittäisi 70 kg:n painon, koska nainen ei lihasta helposti saa treenatessakaan. Puhumattakaan siitä, että suurin osa nykyihmisistä ei edes harrasta riittävästi liikuntaa, paitsi ehkä lenkkeilyä, mikä ei tee lihaksikkaaksi. Valtaosalla se 70 kiloa on ylimääräistä rasvaa, mutta se voi pakkautua melko kiinteän näköisesti toisilla. Ei kai meillä Suomessa olisi niin paljon ylipainosta johtuvia sairauksia, jos kaikki vaan olisivat lihaksikkaita tai isoluisia.

        No odota hetki. Näytän miltä näytän 70-75 kiloisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Perusnaisella ei niin paljon lihasta edes ole, että se selittäisi 70 kg:n painon, koska nainen ei lihasta helposti saa treenatessakaan. Puhumattakaan siitä, että suurin osa nykyihmisistä ei edes harrasta riittävästi liikuntaa, paitsi ehkä lenkkeilyä, mikä ei tee lihaksikkaaksi. Valtaosalla se 70 kiloa on ylimääräistä rasvaa, mutta se voi pakkautua melko kiinteän näköisesti toisilla. Ei kai meillä Suomessa olisi niin paljon ylipainosta johtuvia sairauksia, jos kaikki vaan olisivat lihaksikkaita tai isoluisia.

        Noniin. Tämä. Olin tässä elopainossa 73-75kg, merkkasinnkuvaan 70. Ja tuohon elopainoon tavoite nytkin päästä ja pysyä siinä. Se on mulle sopiva elopaino.

        https://aijaa.com/nIxhQ9


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Noniin. Tämä. Olin tässä elopainossa 73-75kg, merkkasinnkuvaan 70. Ja tuohon elopainoon tavoite nytkin päästä ja pysyä siinä. Se on mulle sopiva elopaino.

        https://aijaa.com/nIxhQ9

        No tuo ei ainakaan kyllä vaatteet päällä näytä 70-kiloiselta vaan hoikemmalta, totta.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Noniin. Tämä. Olin tässä elopainossa 73-75kg, merkkasinnkuvaan 70. Ja tuohon elopainoon tavoite nytkin päästä ja pysyä siinä. Se on mulle sopiva elopaino.

        https://aijaa.com/nIxhQ9

        En voi olla enää näin hintelä 50 kg. Olen liian laiha, kuten tässä teininä.

        https://aijaa.com/0Fv0hK


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En voi olla enää näin hintelä 50 kg. Olen liian laiha, kuten tässä teininä.

        https://aijaa.com/0Fv0hK

        Ei tuo ole liian laiha! Mutta hoikalta näytät näköjään 70-kiloisenakin, jos kuva ei hämää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuo ei ainakaan kyllä vaatteet päällä näytä 70-kiloiselta vaan hoikemmalta, totta.

        Niin, kun mun kroppa hämää ja painan aina enemmän miltä näytän silmämääräisesti painavani. Tää ongelma on mulla ollut aina. 🤷🏼‍♂️


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin, kun mun kroppa hämää ja painan aina enemmän miltä näytän silmämääräisesti painavani. Tää ongelma on mulla ollut aina. 🤷🏼‍♂️

        Siks välillä ärsyynnyn kaikkiin inttäjiin, jotka inttää BMI ja pituus/paino asioista mun kanssa, kun näkemättä mua vedetään päätelmiä norsusta. Ärsyttävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole liian laiha! Mutta hoikalta näytät näköjään 70-kiloisenakin, jos kuva ei hämää.

        On se liian laiha, mun pitäs kuuhduttaa mun lihakset pois ja olla teinirimpula. Mahdotonta, kun pelkkä rintakehä on nyt jo 110cm rintojen päältä, kun tuolloin se on ollut tyyliin 75 cm. Ja en ole selkäläski, vain vatsaläski.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Siks välillä ärsyynnyn kaikkiin inttäjiin, jotka inttää BMI ja pituus/paino asioista mun kanssa, kun näkemättä mua vedetään päätelmiä norsusta. Ärsyttävää.

        Joo, se vaan kun suurin osa ei näytä noin hoikilta 70 kilossa. Olet niitä harvoja poikkeuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se vaan kun suurin osa ei näytä noin hoikilta 70 kilossa. Olet niitä harvoja poikkeuksia.

        Niin ja mun isä on samanlainen hämääjä keho. Voi olla 100 kg elopaino, mutta näyttää 20 kg kevyemmältä. Sukuvika. Fyssalta usealtakin kysynyt et oonko läski. Ja kaikki on samoneet, että et vaan iso lihaksinen. Vatsassa on se ylimääräinen plösö mikä on.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin ja mun isä on samanlainen hämääjä keho. Voi olla 100 kg elopaino, mutta näyttää 20 kg kevyemmältä. Sukuvika. Fyssalta usealtakin kysynyt et oonko läski. Ja kaikki on samoneet, että et vaan iso lihaksinen. Vatsassa on se ylimääräinen plösö mikä on.

        Sit lekuri kyy painoa ja pituutta ja sanoo, joo ylipainoa on.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sit lekuri kyy painoa ja pituutta ja sanoo, joo ylipainoa on.

        Kysyy..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yleensä alle 70 kg miehet punnitaan neuvolassa.

        AV

        Kännihuumoria? Neuvolassa punnitaan maksimissaan 30 kg isokokoisia poikia. Siitä ylöspäin alkaa olla ylipainoa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Noniin. Tämä. Olin tässä elopainossa 73-75kg, merkkasinnkuvaan 70. Ja tuohon elopainoon tavoite nytkin päästä ja pysyä siinä. Se on mulle sopiva elopaino.

        https://aijaa.com/nIxhQ9

        Kuvassa sulla on kädet ylhäällä. Se hoikentaa ja saa vatsamakkarat ja käsiallit katoamaan. Jos vielä olisit makuulla se tehostaisi vaikutelmaa. Olet ennenkin laittanut saman kuvan. Varmaan siksi, että näytät siinä hoikemmalta, kuin olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvassa sulla on kädet ylhäällä. Se hoikentaa ja saa vatsamakkarat ja käsiallit katoamaan. Jos vielä olisit makuulla se tehostaisi vaikutelmaa. Olet ennenkin laittanut saman kuvan. Varmaan siksi, että näytät siinä hoikemmalta, kuin olet.

        Sovitaan niin, jos se sinua ilahduttaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En voi olla enää näin hintelä 50 kg. Olen liian laiha, kuten tässä teininä.

        https://aijaa.com/0Fv0hK

        Siinä on muuten mun itse tekemäni käsipaino. Metallikässän tunnilla tehny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen ja rasvan painoero on melko pieni. Perusnaisella ei niin paljon lihasta edes ole, että se selittäisi 70 kg:n painon, koska nainen ei lihasta helposti saa treenatessakaan. Puhumattakaan siitä, että suurin osa nykyihmisistä ei edes harrasta riittävästi liikuntaa, paitsi ehkä lenkkeilyä, mikä ei tee lihaksikkaaksi. Valtaosalla se 70 kiloa on ylimääräistä rasvaa, mutta se voi pakkautua melko kiinteän näköisesti toisilla. Ei kai meillä Suomessa olisi niin paljon ylipainosta johtuvia sairauksia, jos kaikki vaan olisivat lihaksikkaita tai isoluisia.

        Naisten kehosta 35% ja miehen kehosta 40% normaalin kehon painosta on lihasta. Naisilla on tieysti luontaisesti enemmän rasvaa kehossaan kuin miehillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole liian laiha! Mutta hoikalta näytät näköjään 70-kiloisenakin, jos kuva ei hämää.

        Ei yhtään lihasta käsissä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin ja mun isä on samanlainen hämääjä keho. Voi olla 100 kg elopaino, mutta näyttää 20 kg kevyemmältä. Sukuvika. Fyssalta usealtakin kysynyt et oonko läski. Ja kaikki on samoneet, että et vaan iso lihaksinen. Vatsassa on se ylimääräinen plösö mikä on.

        Ei muusta kehon rasvasta ole terveydelle haittaa, kuin juurikin siitä vatsan ympärille kertyneestä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muusta kehon rasvasta ole terveydelle haittaa, kuin juurikin siitä vatsan ympärille kertyneestä..

        Nimenomaan niin. Paska tsäkä, kun olen just sitä tyyppiä jolle kertyy kuin äijille keskikehoon. Mutta 14 kiloa oon jo laihduttanut, niin vielä yks 7 kiloakin pois saadaan eli se vatsalihavuus juurikin. Muutenhan mä en kuikelo halua ollakkaan, vain se vaarallinen lihavuus pois. Ja avot. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään lihasta käsissä.

        Ei ollu teininä niin, nyt on.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei ollu teininä niin, nyt on.

        Vaan ei syömishäiriöiset yleensä lihaksikkaita olekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään lihasta käsissä.

        Ei sitä käsissä niin paljon tarvitakaan, tärkeintä on jalkalihakset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään lihasta käsissä.

        Tuosta vaan puuttuu kokonaan rasva käsivarsista, siksi niin hoikat. Paljon näkee ihmisiä (naisia) jotka väittävät käsivartensa olevan lihaksikkaat... oikeasti siinä päällä on vain rasvakerros joka tekee niistä paksumman näköiset. Jos sen rasvan sulattaisi, niin ne olisivat yhtä hoikkia käsivarsista kuin tuossa kuvassa. Nainen harvemmin on oikeasti lihaksikas, ellei tavoitteellisesti treenaa raskailla painoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta vaan puuttuu kokonaan rasva käsivarsista, siksi niin hoikat. Paljon näkee ihmisiä (naisia) jotka väittävät käsivartensa olevan lihaksikkaat... oikeasti siinä päällä on vain rasvakerros joka tekee niistä paksumman näköiset. Jos sen rasvan sulattaisi, niin ne olisivat yhtä hoikkia käsivarsista kuin tuossa kuvassa. Nainen harvemmin on oikeasti lihaksikas, ellei tavoitteellisesti treenaa raskailla painoilla.

        Niin, fyysinen työskentely toki vähän auttaa. Itse en ole reiluun 2 vuoteen tehnyt käsilläni muuta kun kanniskellut kuormalavoja, tytärtä nostellut kerrossänkyyn nukkuvana (40kg) ja multasäkkejä kanniskellut, TOS takia piti nyrkkeilysäkkikin jättää rauhaan.

        Mutta ei minun kädet vielä riippuvat allit ole rentonakaan.

        https://aijaa.com/HAvyWc

        Eikä tuo patti ole läskiä. Mutta on se joskus suurempikin ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yleensä alle 70 kg miehet punnitaan neuvolassa.

        AV

        Niin, eli minä on ihan täysi ali-ihminen. Paino on seittemänkympin molemmin puolin, joskus alle joskus yli.
        Ei helvetti akoilla on helppoa! Se on tuhat kertaa helpompaa pudottaa painoa kuin kasvattaa sitä. Pudottamiseen ei tarvitse tehdä mitään, kirjaimellisesti ei mitään eli ei syödä. Totta kai siitä tulee armoton vitutus jos ei syö mutta niin tulee siitäkin kun menee vaa'alle ja huomaa että taas on paino pudonnut alle 70 kg.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin, fyysinen työskentely toki vähän auttaa. Itse en ole reiluun 2 vuoteen tehnyt käsilläni muuta kun kanniskellut kuormalavoja, tytärtä nostellut kerrossänkyyn nukkuvana (40kg) ja multasäkkejä kanniskellut, TOS takia piti nyrkkeilysäkkikin jättää rauhaan.

        Mutta ei minun kädet vielä riippuvat allit ole rentonakaan.

        https://aijaa.com/HAvyWc

        Eikä tuo patti ole läskiä. Mutta on se joskus suurempikin ollut.

        Ei varmastikaan kokonaan, mutta siinä on kuitenkin rasvaa päällä. Ei kovin isoa rasvakerrosta tarvitse olla, että se kohottaa sitä pattia eli lihasta isomman näköiseksi kuin se onkaan. Monella ihmisellä oikeasti menee sekaisin mikä on lihasta ja mikä rasvaa. LISÄKSI lihaksen koko ei ole ratkaisevaa. Voima on tärkeämpää ja lihaksen koko ei aina kerro voimasta. Lihasten kokoa ja voimaa kasvatetaan eri tavoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmastikaan kokonaan, mutta siinä on kuitenkin rasvaa päällä. Ei kovin isoa rasvakerrosta tarvitse olla, että se kohottaa sitä pattia eli lihasta isomman näköiseksi kuin se onkaan. Monella ihmisellä oikeasti menee sekaisin mikä on lihasta ja mikä rasvaa. LISÄKSI lihaksen koko ei ole ratkaisevaa. Voima on tärkeämpää ja lihaksen koko ei aina kerro voimasta. Lihasten kokoa ja voimaa kasvatetaan eri tavoin.

        Tietysti on rasvaa päällä. Kun en ole kuivan kesän orava. Mutta idea olikin todeta, että lihastakin on. Täällä kun ihmiset tuntuu keskittyvän vain siihen rasvaan lihaksen päällä. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tietysti on rasvaa päällä. Kun en ole kuivan kesän orava. Mutta idea olikin todeta, että lihastakin on. Täällä kun ihmiset tuntuu keskittyvän vain siihen rasvaan lihaksen päällä. :)

        Ja se lihas painaa siellä rasvan allakin. :"D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, yleensä alle 70 kg miehet punnitaan neuvolassa.

        AV

        Ja yli 70kg teurastamolla


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tietysti on rasvaa päällä. Kun en ole kuivan kesän orava. Mutta idea olikin todeta, että lihastakin on. Täällä kun ihmiset tuntuu keskittyvän vain siihen rasvaan lihaksen päällä. :)

        Mutta suurimmalla osalla ne lihakset on tavallisen treenaamattoman ihmisen kokoa. Katsokaapa noita fitness-kisoja joihin naiset treenaa lihaksia tarkoituksella... sitten kun tulee rasvanpolttokausi niin ne ovat ihan pikkuriikkisiä kooltaan ja painavat vähän. Vaikka lihasta on kasvatettu tarkoituksella. Niillä on enemmän lihasta kuin keskivertonaisella, ja ihan riittävästi terveyttä ajatellen, silti painavat vähän ja ovat hyvin pieniä. Pois lukien kunnon kehonrakentajat joilla on HYVIN paljon lihasta, ne on kookkaita ilman rasvaakin ja painavat myös enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suurimmalla osalla ne lihakset on tavallisen treenaamattoman ihmisen kokoa. Katsokaapa noita fitness-kisoja joihin naiset treenaa lihaksia tarkoituksella... sitten kun tulee rasvanpolttokausi niin ne ovat ihan pikkuriikkisiä kooltaan ja painavat vähän. Vaikka lihasta on kasvatettu tarkoituksella. Niillä on enemmän lihasta kuin keskivertonaisella, ja ihan riittävästi terveyttä ajatellen, silti painavat vähän ja ovat hyvin pieniä. Pois lukien kunnon kehonrakentajat joilla on HYVIN paljon lihasta, ne on kookkaita ilman rasvaakin ja painavat myös enemmän.

        Ja nuo kunnon kehonrakentajat jotka voi ilman rasvaakin painaa sen 80 kg, ne lihakset ei tule tavalliselle kuntoilijalle. Naisilla varsinkaan. Vaatii jo todella paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suurimmalla osalla ne lihakset on tavallisen treenaamattoman ihmisen kokoa. Katsokaapa noita fitness-kisoja joihin naiset treenaa lihaksia tarkoituksella... sitten kun tulee rasvanpolttokausi niin ne ovat ihan pikkuriikkisiä kooltaan ja painavat vähän. Vaikka lihasta on kasvatettu tarkoituksella. Niillä on enemmän lihasta kuin keskivertonaisella, ja ihan riittävästi terveyttä ajatellen, silti painavat vähän ja ovat hyvin pieniä. Pois lukien kunnon kehonrakentajat joilla on HYVIN paljon lihasta, ne on kookkaita ilman rasvaakin ja painavat myös enemmän.

        Olen mä niitä katellut. Tekee vaan pahaa katsella ihmiskehoa mikä on rääkätty rasvattomaksi, muistan oman rasvattoman laihan kroppani ja se oli ihan sairasta.

        Kuten rasvattomuuden ihailukin. Mielummin katselen normaalin näköisiä tai hiukan ylipainoisiakin ihmiskehoja, kun laihoja ja kuivia. He kun ei ole terveitä kovin pitkään täysin rasvattomina eikä jojoillen.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen mä niitä katellut. Tekee vaan pahaa katsella ihmiskehoa mikä on rääkätty rasvattomaksi, muistan oman rasvattoman laihan kroppani ja se oli ihan sairasta.

        Kuten rasvattomuuden ihailukin. Mielummin katselen normaalin näköisiä tai hiukan ylipainoisiakin ihmiskehoja, kun laihoja ja kuivia. He kun ei ole terveitä kovin pitkään täysin rasvattomina eikä jojoillen.

        Ja mua ällöttä kaikki överi muskelitkin, kuten joku Arnold nuorena tms. Rumia ne on.

        Tääkin alkaa olla jo liian lihaksikas mun makuuni.


        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZAa4QPzXtP78iNEVTNfl949_17EFswjC6Hw&usqp=CAU


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja mua ällöttä kaikki överi muskelitkin, kuten joku Arnold nuorena tms. Rumia ne on.

        Tääkin alkaa olla jo liian lihaksikas mun makuuni.


        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZAa4QPzXtP78iNEVTNfl949_17EFswjC6Hw&usqp=CAU

        Tää mies oli komea. Tykkään tuommosesta miesvartalosta ja sen sorttinen löytyy täältä kotoakin. 💙

        https://i.pinimg.com/originals/2b/d3/fc/2bd3fc1b12f64733655781407e173f0a.jpg

        Ja tämä. 💙🤤

        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbjEgrQM4U288cgxegTYidul4jPTG1Ok5RGw&usqp=CAU


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen mä niitä katellut. Tekee vaan pahaa katsella ihmiskehoa mikä on rääkätty rasvattomaksi, muistan oman rasvattoman laihan kroppani ja se oli ihan sairasta.

        Kuten rasvattomuuden ihailukin. Mielummin katselen normaalin näköisiä tai hiukan ylipainoisiakin ihmiskehoja, kun laihoja ja kuivia. He kun ei ole terveitä kovin pitkään täysin rasvattomina eikä jojoillen.

        Ei, rasvattomuus ei ole tervettä, mutta ei tutkimusten mukaan pieni ylipainokaan. Itse pidän kauneimpana normaalia rasvaprosenttia, käytännössä siis hoikkaa ihmistä jolla ei ole valtavasti lihasta mutta ei runsaasti rasvaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, rasvattomuus ei ole tervettä, mutta ei tutkimusten mukaan pieni ylipainokaan. Itse pidän kauneimpana normaalia rasvaprosenttia, käytännössä siis hoikkaa ihmistä jolla ei ole valtavasti lihasta mutta ei runsaasti rasvaakaan.

        Juu. Minusta taas naiskehoon pieni rasvaisuus sopii mainiosti. Mun silmään kaunista. Tursuava lihavuus ei ole nättiä, jos on kun hiivalla turvotettu pullataikina. Mutta pieni pyöreys on nam.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu. Minusta taas naiskehoon pieni rasvaisuus sopii mainiosti. Mun silmään kaunista. Tursuava lihavuus ei ole nättiä, jos on kun hiivalla turvotettu pullataikina. Mutta pieni pyöreys on nam.

        Ihan rasvattomat, langanlaihat ja useimmat mallit ja mannekiinit on minun silmään riutuneita, enkä näe mitään kaunista siinä että luut näkyy, rasvat nolla, luut kolisee.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihan rasvattomat, langanlaihat ja useimmat mallit ja mannekiinit on minun silmään riutuneita, enkä näe mitään kaunista siinä että luut näkyy, rasvat nolla, luut kolisee.

        Tykkään itse aika paljon sellaisista pitkistä ja hoikista, tulee ensimmäisenä mieleen nicole kidmanin vartalo. Pitkät, hoikat sääret.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään itse aika paljon sellaisista pitkistä ja hoikista, tulee ensimmäisenä mieleen nicole kidmanin vartalo. Pitkät, hoikat sääret.

        Se on vaan hyvä, että eri näköisille löytyy ottajia. :)

        Meille ei tulis naisesta riitaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, rasvattomuus ei ole tervettä, mutta ei tutkimusten mukaan pieni ylipainokaan. Itse pidän kauneimpana normaalia rasvaprosenttia, käytännössä siis hoikkaa ihmistä jolla ei ole valtavasti lihasta mutta ei runsaasti rasvaakaan.

        Itseasiasiassa pieni ylipaino oli tutkimuksen mukaan tervettä ikääntyvälle. Ei nuorille, mutta ikääntyville.




    • Mä painan 82 kg ja olen 166-167cm ollu, ehkä nyt sen 165cm just. Ja käytän L-koon vaatteita. Mikä tuon kokosesta tekee L-kokoisen alle 70 kiloisesta?

      • Kun ite painan 70 kg oon jo M kokoinen ja vaatteet väljiä.


      • Anonyymi

        Varmaan ruumiinrakenne? Kenties on leveät hartiat, tai isot rinnat... omenavartalo, tai leveä lantio?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ruumiinrakenne? Kenties on leveät hartiat, tai isot rinnat... omenavartalo, tai leveä lantio?

        Yym, voi olla. Kehonkoostumus voi olla myös vähemmän lihaksikas, enemmän pyöreä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun ite painan 70 kg oon jo M kokoinen ja vaatteet väljiä.

        Paino on huono mittari. Jos netistä katsoo saman BMI kuvia, toinen voi olla hoikka, toinen urheilullinen, kolmas pyöreä ja neljäs ylilihava.


      • Emberizi kirjoitti:

        Paino on huono mittari. Jos netistä katsoo saman BMI kuvia, toinen voi olla hoikka, toinen urheilullinen, kolmas pyöreä ja neljäs ylilihava.

        Nimenomaan tämä. Mutta oot varmaan huomannut, että täällä elopaino on kuin jumala jonka nimeen vannotaan. Nainen ei saa painaa kun 50kg, muuten on piru irti. :D


      • Anonyymi

        Teetkö ruumiillista työtä tai treenaatko tavoitteellisesti salilla? Lihas menee pienempään tilaan kuin rasva, vaikka painoero niiden välillä ei olekaan ihan kauhean suuri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö ruumiillista työtä tai treenaatko tavoitteellisesti salilla? Lihas menee pienempään tilaan kuin rasva, vaikka painoero niiden välillä ei olekaan ihan kauhean suuri.

        Olen ollut nuorena himoliikkuja, tanssija harrastuksena, tehnyt ruumiillista työtä. Ja mun lihas kasvaa herkästi. Vaikuttasko mun korkeemmat testoarvot asiaan sitten, että näin on?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen ollut nuorena himoliikkuja, tanssija harrastuksena, tehnyt ruumiillista työtä. Ja mun lihas kasvaa herkästi. Vaikuttasko mun korkeemmat testoarvot asiaan sitten, että näin on?

        Minulla sellainen tuntu ettet ole koskaan tehnyt töitä puhumattakaan raskaita töitä vaan sosiaalitoimen asiakkaana kylläkin ja eläkkeelle tekis mieli kun sit olis varma ettei joudu töihin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sellainen tuntu ettet ole koskaan tehnyt töitä puhumattakaan raskaita töitä vaan sosiaalitoimen asiakkaana kylläkin ja eläkkeelle tekis mieli kun sit olis varma ettei joudu töihin

        Syö pääs välis.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Syö pääs välis.

        Jo sana työ on myrkkyä puhumattakaan ruumiillinen työ nyt taisit jo seota ja raivota ja mieteit sossuun täytyy mennä ja raivota et jos töihin joudut teet itsarin ja niin kipeä ettei töitä pysty yksinkertaisesti tekemään ja lekuriin et sais mielenterveys sairasloma todistuksen pää tuli pipiksi kun joku sano sanat työ


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo sana työ on myrkkyä puhumattakaan ruumiillinen työ nyt taisit jo seota ja raivota ja mieteit sossuun täytyy mennä ja raivota et jos töihin joudut teet itsarin ja niin kipeä ettei töitä pysty yksinkertaisesti tekemään ja lekuriin et sais mielenterveys sairasloma todistuksen pää tuli pipiksi kun joku sano sanat työ

        Laitanko sulle taas sairauslistani ja voit miettiä miksi olen kuntoutuja ja ammatilliseen kuntoutukseen menossa? Varoitan diagnoosilista on pitkä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Laitanko sulle taas sairauslistani ja voit miettiä miksi olen kuntoutuja ja ammatilliseen kuntoutukseen menossa? Varoitan diagnoosilista on pitkä.

        Ei tarvi sosiaalitoimen asiakkaat on tosi kipeitä ja moni vaivaisia ja jos vaarana työ niin kaikenlaisia vikoja ja vaivoja löytyy mut jos paranetkin kun sosiaaliavustukset pois ja sosis hankkii työkkärin kanssa työpaikan vakipestin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi sosiaalitoimen asiakkaat on tosi kipeitä ja moni vaivaisia ja jos vaarana työ niin kaikenlaisia vikoja ja vaivoja löytyy mut jos paranetkin kun sosiaaliavustukset pois ja sosis hankkii työkkärin kanssa työpaikan vakipestin

        Kun nyt kulkisit samat jäljet kun minä oon kulkenut, niin et olis noin vittumainen.

        Nyt pysy pois läheltäni.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun nyt kulkisit samat jäljet kun minä oon kulkenut, niin et olis noin vittumainen.

        Nyt pysy pois läheltäni.

        Kalikka kolahti no ok en kiusaa enempää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalikka kolahti no ok en kiusaa enempää

        Vain idiootti kiusaa ihmistä asioista mille itse ei mitään voi, kuten sairaudet.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Vain idiootti kiusaa ihmistä asioista mille itse ei mitään voi, kuten sairaudet.

        Ja toinen minkä suhteen oot idiootti välis, on Lilliksellä kiusaaminen. Et vissiin itse ole ikinä ihastunut kehenkään sydänjuuriasi myöden?

        Ja todennut, että meni pieleen kun ei olis saanut ihastua.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Paino on huono mittari. Jos netistä katsoo saman BMI kuvia, toinen voi olla hoikka, toinen urheilullinen, kolmas pyöreä ja neljäs ylilihava.

        Paino on hyvä mittari, kunhan tietää juuri oman painonsa, ei minkään käyrän painoa tai BMI.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paino on hyvä mittari, kunhan tietää juuri oman painonsa, ei minkään käyrän painoa tai BMI.

        Tosin paino toimii hyvänä mittarina itseäänkään vastaan vain, jos lihaksien osuus ei muutu.

        Tiedän tapauksen, jossa 3-4kg painon pudotuksella vaate koko tippuu XL -> M ja vyötärö kapenee 10cm. Aika harvalla lihas tarttuu noin, ainakaan jos ei koskaan ole treenannut määrätietoisesti.


    • Anonyymi

      Sanokaas nyt joku sit yks asia. Ikuisuuskysymys tää paino ynnä pituus keissi. Miltä sit pitäs vartalo näyttää? Lihasta, läskiä, luisevaa? Koska kuitenkin yks vaihtoehto ei miellytä kaikkia. Eikö siis oo vaan hyvä et on monenlaista ja tyylistä varsistoa.

      • Anonyymi

        Tärkeintä että tykkää itse omasta vartalosta eikä sekään niin tärkeää :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä että tykkää itse omasta vartalosta eikä sekään niin tärkeää :D

        Tämä. Miks siis nähdä vaivaa ylipäänsä, että mitä toiset odottaa naisen vartalolta? Iteppä sen jokainen kantaa, kukin omalla tavallaan. Toiset enemmän ja toiset vähemmän siihen tyytyväisinä. Se on kuitenkin oma ja jossakin määrin jopa muokattavissa, jos niin tahtoo.


    • Anonyymi

      Ap:lle tiedoksi ja muillekin niuhottajille; pituutta mulla on 168cm ja painoa 58,8 kg, noin vartti sitten punnittuna. Mä olen muuten sairauslomalla... tolla nykyisellä painoluokalla mä en pysty ammattiani harjoittamaan ns. täydellä teholla!

      Voimat loppuu kesken, ja tämän mä olen kokenut jo aikaisemminkin, tosin silloin pudotin vielä enemmän painoani... ihan tyhmyyttäni. Muutamat äijät täällä ilmoittivat mun olevan läskipalleron; kun kerroin täällä pituuteni ja painoni.
      Siitä on jo aikaa, kuvittelisi kun on ikääkin karttuneena... Myös jonkin moinen käsitys/tietous omasta kropasta olisi kasvanut, ja sen kestävästä rasituskyvystä.
      Ei vaan näytä tapahtuneen, tein saman virheen uudelleen.

      Seurauksena UUPUMUS, koska ylitin kroppani sietokyvyn... isokokoisempana ihmisenä olisin luultavasti pärjännyt hyvin, nyt puhti loppui kesken.
      Raskausaikana hakkimani ylipainon, ja nyt laihduttaessani... mukana meni myös lihaksia ilmeisesti, mutt minäpä en antanut periksi.
      Sisua kyllä riitti punnertaa töissä ylipitkiäkin päiviä, vaikka välillä pyörrytti... Sisu ei ole mikään meriitti, kun JÄRKEÄ ei ollut, vaikka kroppa antoi varoituksiaan.

      Päriskää läskeistäni mitä mielii, mutt mä annan painoni nousta 64 kiloon, ihan oman itseni hyvinvoinnin vuoksi. Ja hitot välitän mitä kukakin on mieltä mun kropastani, itse mä "läskinikin" kannan, ja tarpeen mukaan vieläkin 90kg äijä lentää kuin leppäkeihäs olkani yli. Sen verran on itsepuolustustakin tullut treenattua.

      • Anonyymi

        Taas raiuvostuit ja hyppäsit vaa'allevaikka kukaan ei sanonut mitään sinun painosta :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas raiuvostuit ja hyppäsit vaa'allevaikka kukaan ei sanonut mitään sinun painosta :D

        -harmiseikirj-

        Kuules niuho, älä yritä isotella mun suuttumustani. Sellaiseen tunteeseen kuin raivo, ei mulla ole mitään syytä tuhlata tunteitani. Kunhan tuli mieleeni tuo vuosien takainen keskustelumme; silloin se oikeesti satutti mua, kun olin muutenkin poissa tolaltani.

        Ajat muuttuu ja ihminen sen mukana, olen kasvanut henkisestikin kestämään pettymyksiä noista menneistä ajoista. Pettymyksistä miesten suhteen, alan olla jo immuuni; joten keskityn enää vain työhöni, tyttäreni sekä itseni ja vanhempieni sisarusteni perheineen hyvin vointiin.

        Jos ollenkaan luit ja ymmärsit lukemaasi... Myönsin olleeni typerä, kun olin antanut muiden ihmisten sanomien vaikuttaa elämääni... ihan henkisesti sekä fyysiseen kuntooni ja mielenrauhaani. Joskus sitä vaan on haavoittuvaisempi, mitä itsekään uskoo enää olevansa. Mulle kävi juuri noin... vanhat suolat haavoissani alkoivat kirvellä ja siksi otin kantaa tähän keskusteluun. Mitä hiivattia se kuuluu kenellekään toisen ihmisen paino tai ulkonäkö yleensäkin.

        Jos sä olet parisuhteessa, asiasta voi tietenkin keskustella rakentavasti, esimerkiksi terveyden kannalta. Sillä huomattava ylipainoisuus yleensä johtaa vakaviin elintasosairauksiin. Diabetes, liikuntaelin sairaudet, uniapnea ja hengitys katkokset; aivohalvaukseen, sekä saattavat johtaa sydänvikaan, kaikissa näissä piilee kuoleman vaara.

        Mutt tuo läksytys mitä palstanvaltaaja nyt saa; on täysin kohtuutonta!
        Ensinnäkään kukaan teistä arvostelijoista tuskin tuntee kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti REAALI MAAILMASSA. Esitätte vain oletuksia oletusten perään.
        Ette myöskään tiedä todellisista sairauksista; joista tuskin edes ymmärrätte syitä ja seurauksia... (oikeesti jopa asiantuntija lääkäritkin saattavat olla ymmällään)

        Tämä ylipaino keskustelu on lähtenyt täysin omalle radalleen, lahtaamaan ja mustamaalaamaan ihmisiä. Jos olisit edes hoitohenkilökuntaa joka ahertaa todella liikuntavammaisten ja ylipainoisten ihmisten parissa, päivästä toiseen huolehtien heidän hyvinvoinnistaan... uupumukseen asti. Jotenkin vielä ymmärtäisin keskustelun, jos asiat puitaisiin erisävyyn.

        Ei näet ole helppoa hoitaa liikuntakyvytöntä 170cm ja 160kg miestä sängyssä ja pyörätuolissa, vaikka nostolaitekin on käytössä. Kesähelteellä kylvetys on oltava jokapäiväistä, jottei tule ihonhoito ongelmia... joiden hoito on vielä vaikeampaa,sekä kaikin puolin kalliinpaa; niin ajassa laskettuna, kuin voiteissa, rasvapuuterissa, Sorbacteissa ym. Ottaen huomioon vielä henkilön kärsimä kipu ja epämukavuus.
        Jokainen voi ammattinsa valita; joten jos ammatti ei sovi, sen voi aina vaihtaa toiseen.

        Tällä hetkellä moni hoitaja on vaihtanut ammattia, koska työ on raskasta ja vastuunalaista. Sekä naisvaltaista... joten ei myöskään niin arvostettua, kuin miesten suorittama paperikoneiden valvonta, tai teiden asfalttisointi kesäisin.
        Talvella kannattaisi olla sisälaivankippari ja nostaa työttömyyskorvausta!
        Ei mulla muuta, tällä kertaa!
        Aamunjatkoja; kaikille ! trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules niuho, älä yritä isotella mun suuttumustani. Sellaiseen tunteeseen kuin raivo, ei mulla ole mitään syytä tuhlata tunteitani. Kunhan tuli mieleeni tuo vuosien takainen keskustelumme; silloin se oikeesti satutti mua, kun olin muutenkin poissa tolaltani.

        Ajat muuttuu ja ihminen sen mukana, olen kasvanut henkisestikin kestämään pettymyksiä noista menneistä ajoista. Pettymyksistä miesten suhteen, alan olla jo immuuni; joten keskityn enää vain työhöni, tyttäreni sekä itseni ja vanhempieni sisarusteni perheineen hyvin vointiin.

        Jos ollenkaan luit ja ymmärsit lukemaasi... Myönsin olleeni typerä, kun olin antanut muiden ihmisten sanomien vaikuttaa elämääni... ihan henkisesti sekä fyysiseen kuntooni ja mielenrauhaani. Joskus sitä vaan on haavoittuvaisempi, mitä itsekään uskoo enää olevansa. Mulle kävi juuri noin... vanhat suolat haavoissani alkoivat kirvellä ja siksi otin kantaa tähän keskusteluun. Mitä hiivattia se kuuluu kenellekään toisen ihmisen paino tai ulkonäkö yleensäkin.

        Jos sä olet parisuhteessa, asiasta voi tietenkin keskustella rakentavasti, esimerkiksi terveyden kannalta. Sillä huomattava ylipainoisuus yleensä johtaa vakaviin elintasosairauksiin. Diabetes, liikuntaelin sairaudet, uniapnea ja hengitys katkokset; aivohalvaukseen, sekä saattavat johtaa sydänvikaan, kaikissa näissä piilee kuoleman vaara.

        Mutt tuo läksytys mitä palstanvaltaaja nyt saa; on täysin kohtuutonta!
        Ensinnäkään kukaan teistä arvostelijoista tuskin tuntee kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti REAALI MAAILMASSA. Esitätte vain oletuksia oletusten perään.
        Ette myöskään tiedä todellisista sairauksista; joista tuskin edes ymmärrätte syitä ja seurauksia... (oikeesti jopa asiantuntija lääkäritkin saattavat olla ymmällään)

        Tämä ylipaino keskustelu on lähtenyt täysin omalle radalleen, lahtaamaan ja mustamaalaamaan ihmisiä. Jos olisit edes hoitohenkilökuntaa joka ahertaa todella liikuntavammaisten ja ylipainoisten ihmisten parissa, päivästä toiseen huolehtien heidän hyvinvoinnistaan... uupumukseen asti. Jotenkin vielä ymmärtäisin keskustelun, jos asiat puitaisiin erisävyyn.

        Ei näet ole helppoa hoitaa liikuntakyvytöntä 170cm ja 160kg miestä sängyssä ja pyörätuolissa, vaikka nostolaitekin on käytössä. Kesähelteellä kylvetys on oltava jokapäiväistä, jottei tule ihonhoito ongelmia... joiden hoito on vielä vaikeampaa,sekä kaikin puolin kalliinpaa; niin ajassa laskettuna, kuin voiteissa, rasvapuuterissa, Sorbacteissa ym. Ottaen huomioon vielä henkilön kärsimä kipu ja epämukavuus.
        Jokainen voi ammattinsa valita; joten jos ammatti ei sovi, sen voi aina vaihtaa toiseen.

        Tällä hetkellä moni hoitaja on vaihtanut ammattia, koska työ on raskasta ja vastuunalaista. Sekä naisvaltaista... joten ei myöskään niin arvostettua, kuin miesten suorittama paperikoneiden valvonta, tai teiden asfalttisointi kesäisin.
        Talvella kannattaisi olla sisälaivankippari ja nostaa työttömyyskorvausta!
        Ei mulla muuta, tällä kertaa!
        Aamunjatkoja; kaikille ! trollikka

        Mitä läksytystä palstanvaltaaaja saa? Minä ainakin vain olen kehunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä läksytystä palstanvaltaaaja saa? Minä ainakin vain olen kehunut.

        Aa, täällä on tälläinenkin teksti. Menny ohi. Ei mua haittaa, vaikka jotku läksyttäisikin. Tiedän itsekin keskivartalolihavuuteni ja, että PCOS ihmisenä siitä eroon pääseminen on vaikeampaa, kun ihmisillä joilla ei ole PCOS.

        En ole verrainnollinen tavis laihduttajan kanssa jo tästäkään syystä. Joten ei mua haittaa, jos jotkut ei ymmärrä faktoja vaan paasaa ulkoa opittuja mantroja.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aa, täällä on tälläinenkin teksti. Menny ohi. Ei mua haittaa, vaikka jotku läksyttäisikin. Tiedän itsekin keskivartalolihavuuteni ja, että PCOS ihmisenä siitä eroon pääseminen on vaikeampaa, kun ihmisillä joilla ei ole PCOS.

        En ole verrainnollinen tavis laihduttajan kanssa jo tästäkään syystä. Joten ei mua haittaa, jos jotkut ei ymmärrä faktoja vaan paasaa ulkoa opittuja mantroja.

        Ja oon tyytyväinen kehooni, kun saan tissit pieniksi ja vatsarasvaa pois, niin että kivut ja epäterve rasva ei kiusaa mua. :)

        Mulla on ihan mukava kroppa muuten ja terveellä ylpeydellä kannan vahvan kehoni. Se on paljon kokenut ja nähnyt, silti se vielä palvelee mua. 💙


    • Anonyymi

      Ton painoinen varsinkin vähääkään enemmän liikkuva tai lihaksikas ei käytä noin isoa kokoa. Kun painoin tuon verran, vaatekoko oli s-m välillä. Bullshittiä. Jos on pelkkää läskiä niin voi toki olla, mutta epäilen kyllä kovasti. Painopituus indeksi ei ole luotettava. Edelleenkin kehonkoostumusmittaukseen ensin ennen johtopäätöksiä.

      • Anonyymi

        Suurin osa ihmisistä ei taatusti harrasta mitään lihaksia kasvattavaa, joten eiköhän nuo päde. Muutama poikkeus ei vaikuta asiaan mitenkään.


    • Anonyymi

      Tuo ei ole pullukkakoko

    • Anonyymi

      Tuon ikäiset naiset yleensä seurustelevat ja käyttävät e-pillereitä. Aloittaja ei varmaan tiedä e-pilsujen lihottavasta vaikutuksesta.

      Jos mies haluaa naisensa pysyvän hoikkana, niin hänen on parasta silloin tinkiä omasta nautinnostaan ja käyttää kortsuja.

    • Anonyymi

      No itse kun olen XL kokoa, en voi valittaa yhtään jos nainen olisi L .

      AV

    • Anonyymi

      Olen kaikipuolin epätyypillinen.

    • Anonyymi

      hyvä se on olla lihaa luitten päällä kun iän myötä kovin kuivakka olemus vaan vanhettaa, varsamaisuus on nuorten neitojen heiniä

    • Luulisin, että uusi normaali on noin kymmenisen- viisitoista kiloa painavampi kuin vaikka mun nuoruudessa 80-90-luvulla. Olin tuolloin mielestäni normaalipainoinen, enkä kokenut olleeni esim. keskivertoa hoikempi n. 55 kiloisena. Nyt olen ilmeisesti sitten normaalia kevyempi ikäisekseni, koska olen 59-60 kg. Pituus on tuo n. 166cm. Ikäni puolesta olisin tuon jutun mukaan keskiverto yli 74 kiloisena.

      Tässä tietyn koon normalisoinnissa on myös toinen puoli, mitä harvoin tuodaan esille. Tyttäreni olivat molemmat koulussa keskivertoa pienempiä (pituus ja paino), kuten olivat olleet syntymästä saakka ja ovat yhä. He ovat aina saaneet kuulla siitä, että ovat "anorektikkoja" ja luuviuluja, vaikka olisivat halunneet olla isompia. Ja koska voivat syödä mitä vain lihomatta.
      Myös liikunnanopettaja (nainen) saattoi tölväistä molemmille aina mitä sattuu pienestä koosta. Että, koska ovat niin pieniä, eivät muka jaksa varmaan tehdä tätä, tai kykene varmaan tuohon. Ei ihme, että heillä kouluaikana tuli vastenmielisyys liikuntaa kohtaan. Opettaja suosi siis isoja ja lihaksikkaita tyttöjä, koska he miellyttivät enemmän hänen silmäänsä (=olivat vähän kuin hän itse). Onneksi nyt ovat löytäneet liikunnan ilon uudestaan, kun ei ole koko-syrjijää enää morkkaamassa. Liikunnassa pitäisi ottaa huomioon, että eri tyypit sopivat eri lajeihin. Omilla tyttärillä on vartalotyyppi enemmän taitoluistelijan, kuin vaikka lentopalloilijan saati kuulantyöntäjän tyyppiä.

      Kehopositiivisuus pitäisikin laajentaa myös pienikokoisiin ja ns. liian laihoihin. Tuntuu väärältä, että heille saa sanoa mitä vain vaikka painosta tai pienuudesta. Suurinta osaa sellainen loukkaa. Ja joillakin sanojilla se lienee tarkoituskin. Nuorilla ihmisillä ylipäätään oma koko on usein omasta mielestä "väärä", vaikka se jonkun mukaan olisikin ihanne. Ollaan siis hiljaa toisten ihmisten koosta, oli ne pieniä tai isoja tai vaikka ihanteellisia.

      • Anonyymi

        joo, naiselle saa huomauttaa pienestä koosta aika tylystikin, itelle joskus toisen asteen koulussa joku bodari heitti ruokajonossa että otahan paljon ruokaa että kasvat, sen naisihanne oli varmaan tyystin eri...no sitte toisaalla miehille annettiin suurempia ruoka-annoksia vaikka maksettiin sama


      • Anonyymi kirjoitti:

        joo, naiselle saa huomauttaa pienestä koosta aika tylystikin, itelle joskus toisen asteen koulussa joku bodari heitti ruokajonossa että otahan paljon ruokaa että kasvat, sen naisihanne oli varmaan tyystin eri...no sitte toisaalla miehille annettiin suurempia ruoka-annoksia vaikka maksettiin sama

        Joo, ja hassua, että nämäkin joille huomautellaan Suomessa pienuudesta, olisivat Aasian maissa ihan normikokoisia, elleivät hiukan isohkoja. Ja monissa Euroopan maassakin. Suomessa arvostetaan sitä, että on riski ja voimakas. Muuten on vähän epäilyttävä, ehkä joku sairaus vaivaa tms.
        Itsehän en nuorena tästä siis kärsinyt, kun olin kooltani silloin keskiverto. Kun "kaikki"olivat silloin sitä kokoluokkaa. Hiukan honteloita ja laihanlaisia.


      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Noi paino-pituuskäyrät lapsilla on oikeesti noussu tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin kolmesti, jollei useemminkin. Ja tämä johtaa vaan siihen, että noi pienikokoiset lapset tippuu yhä enemmän käyriltä. Alipainoisiks pistetään ihan tavallisen kokoinen lapsi noiden mukaan. Eikä se taida tuntua pienestä koosta johtuen ripitys terkkarilta yhtään sen paremmalta kun isommankaan kokoisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Noi paino-pituuskäyrät lapsilla on oikeesti noussu tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin kolmesti, jollei useemminkin. Ja tämä johtaa vaan siihen, että noi pienikokoiset lapset tippuu yhä enemmän käyriltä. Alipainoisiks pistetään ihan tavallisen kokoinen lapsi noiden mukaan. Eikä se taida tuntua pienestä koosta johtuen ripitys terkkarilta yhtään sen paremmalta kun isommankaan kokoisen.

        Joo, itse vanhempana tietää, että omilla kasvukäyrillä mennään ja jos lapsi on aina ollut ns. alipainoinen, niin jos käyrä nousee, mutta omaan tapaan, lapselle normaalisti, niin ei ole hätää. Pikemminkin, jos paino yhtäkkiä nousisi rankasti, olisi jotain hämminkiä. On hullua, että asiaa pitää ihmetellä ääneen, kun ei se pieneksi tai hoikaksi kommentoiminenkaan mieltä ylennä. Siitä tulee nuorelle helposti olo, että on epänormaali ja "lapsellinen", Kun ei sille sirolle koolle aina mitään voi. Etenkin kun on suvussa (tässä tapauksessa isän suvussa) pelkkiä hoikkia naisia.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, itse vanhempana tietää, että omilla kasvukäyrillä mennään ja jos lapsi on aina ollut ns. alipainoinen, niin jos käyrä nousee, mutta omaan tapaan, lapselle normaalisti, niin ei ole hätää. Pikemminkin, jos paino yhtäkkiä nousisi rankasti, olisi jotain hämminkiä. On hullua, että asiaa pitää ihmetellä ääneen, kun ei se pieneksi tai hoikaksi kommentoiminenkaan mieltä ylennä. Siitä tulee nuorelle helposti olo, että on epänormaali ja "lapsellinen", Kun ei sille sirolle koolle aina mitään voi. Etenkin kun on suvussa (tässä tapauksessa isän suvussa) pelkkiä hoikkia naisia.

        Kyllä, geenit sanelee paljolti sen koon. Ainakin siinä suhteessa, jos yhä vanhemmatkin on pienikokoisia. Kertonee siitä vaan, ettei elämäntavat tuskin oo jälkipolvellakaan retuperällä, jos nyt näin saa sanoa. Yhtälailla käyrien molemminpuolinen ylitys aiheuttaa varmasti olon "epänormaalista". Turha oikeestaan puuttua, jos kehitys on muulta kun painon osalta ikätasoista.


    • Anonyymi

      Onhan se nyt nuorten naisten ruumiinmuotokin muuttunut kun paljon näkee sellasta 170 cm vähintään, leveäharteista ja kapeahkolanteista amatsonityyppiä ja hyvä niin. Kattoo jotain 70-luvun nahkatakkien hartialeikkauksia niin ihmettelee että millähän lihaksilla noihin on ahtauduttu. Ei kitukasvuisuus ole kaunista saati toiminnallista. Että saa ne ovet auki ihan omin voimin.

      • Anonyymi

        Omasta mielestäni juuri 70-luvulla oli nuorilla naisilla ja miehillä kauneimmat vartalot. Hoikkia, ihannevartaloisia olivat enimmäkseen silloin. Naisilla kapea vyötärö, hoikka tiimalasimalli, muodokas lantio ja luonnolliset a-c-kokoiset rinnat. Miehillä hoikat, kauniit, harteikkaat vartalot ja pitkähköt hiukset. Omat vanhemmat olivat 70-luvulla nuoria ja olen ihaillut tuota aikaa kuvista. Ylipainoisia ei juuri ollut. Eikä mitään juntin näköisiä lihaskimppuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestäni juuri 70-luvulla oli nuorilla naisilla ja miehillä kauneimmat vartalot. Hoikkia, ihannevartaloisia olivat enimmäkseen silloin. Naisilla kapea vyötärö, hoikka tiimalasimalli, muodokas lantio ja luonnolliset a-c-kokoiset rinnat. Miehillä hoikat, kauniit, harteikkaat vartalot ja pitkähköt hiukset. Omat vanhemmat olivat 70-luvulla nuoria ja olen ihaillut tuota aikaa kuvista. Ylipainoisia ei juuri ollut. Eikä mitään juntin näköisiä lihaskimppuja.

        Vuonna 1949, ihannevyötärö 56 cm, siis riutunut kroppa, oliko vielä korsettejakin.

        1960-luku tultaessa naisen ihannevartalo taas suorempaan suuntaan: 60-luku nosti ihanteeksi suoranaisen laihuuden ja pitkät, hoikat sääret. Kuten 30-luku.

        70-luvun nuoret aikuiset sotien jälkeen syntyneitä, ruokaa ei vieläkään yksinkertaisesti mässäilyyn ollut, androgyynit vaatteet, hippityyli toisaalta naisellisti ed. vuosikymmeneen

        80-luvulla y-vartalo, trimmattu

        90-luku, ihanteellinen vartalonmalli tasapaksuuntui ja vyötärö hävisi lähes kokonaan.

        Nykyvartaloihanne on sitten treenattu mutta hoikka, se ei ole kaikkien tavoitettavissa sekään. Rinnat esikuvilla muovia.

        Harvalla koskaan se ajan henkeen sopiva kroppa, niitä ideaaleja vaan näkee mediassa.

        Talouden laskuaikoina perhearvot ja traditiot, kurvit ja tosinaisellisuus.
        Nousukausina suvaitsevampaa, kokeilevampaa.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naisvartaloihanteet-kautta-aikojen/3315750#gs.5vdj4l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 1949, ihannevyötärö 56 cm, siis riutunut kroppa, oliko vielä korsettejakin.

        1960-luku tultaessa naisen ihannevartalo taas suorempaan suuntaan: 60-luku nosti ihanteeksi suoranaisen laihuuden ja pitkät, hoikat sääret. Kuten 30-luku.

        70-luvun nuoret aikuiset sotien jälkeen syntyneitä, ruokaa ei vieläkään yksinkertaisesti mässäilyyn ollut, androgyynit vaatteet, hippityyli toisaalta naisellisti ed. vuosikymmeneen

        80-luvulla y-vartalo, trimmattu

        90-luku, ihanteellinen vartalonmalli tasapaksuuntui ja vyötärö hävisi lähes kokonaan.

        Nykyvartaloihanne on sitten treenattu mutta hoikka, se ei ole kaikkien tavoitettavissa sekään. Rinnat esikuvilla muovia.

        Harvalla koskaan se ajan henkeen sopiva kroppa, niitä ideaaleja vaan näkee mediassa.

        Talouden laskuaikoina perhearvot ja traditiot, kurvit ja tosinaisellisuus.
        Nousukausina suvaitsevampaa, kokeilevampaa.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naisvartaloihanteet-kautta-aikojen/3315750#gs.5vdj4l

        Niin, 70-luvulla ei mässäilty. Miksi pitäisi nytkään mässäillä? Syödään kunnolla, mutta nälkään ja kohtuullisesti.
        Ei noin v. 1950 ihanne ollut riutunut.1952 Miss Suomen Armi Kuuselan mitat olivat: 85–57,5–85. Ei hän riutuneelta näyttänyt. Naisilla vain silloin oli luonnostaan kapeampi vyötärö ja sirompi ruumiin rakenne ja silti muotoja.
        https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201408250114817


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, 70-luvulla ei mässäilty. Miksi pitäisi nytkään mässäillä? Syödään kunnolla, mutta nälkään ja kohtuullisesti.
        Ei noin v. 1950 ihanne ollut riutunut.1952 Miss Suomen Armi Kuuselan mitat olivat: 85–57,5–85. Ei hän riutuneelta näyttänyt. Naisilla vain silloin oli luonnostaan kapeampi vyötärö ja sirompi ruumiin rakenne ja silti muotoja.
        https://www.iltalehti.fi/viihde/a/201408250114817

        No missivartaloisia tuskin olivat monet tuolloinkaan, aina joskus saattaa jonkun mitat tuollaisiin lukemiin luonnostaan asettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missivartaloisia tuskin olivat monet tuolloinkaan, aina joskus saattaa jonkun mitat tuollaisiin lukemiin luonnostaan asettua.

        Onko noita supermallien mittoihin ja muihin symmetrioihin yltäviä nyt joku promille ihmisistä, mutta sehän riittää jos heitä joka paikassa esitellään ihmisen prototyyppinä.


    • Anonyymi

      En oikein tykkää, kun muutenkin leikkaan joulukinkusta läskit pois. Röyh.
      Taidan olla vähän kinkkunegatiivinen.

    • Anonyymi

      Sillä rakenteella on tuohon painoon paljon merkitystä. Jos paljon liikkuu ja varsinkin jos on nuorena tehnyt lihasvoimaa vaativia harjotteita, niin se vaikuttaa luustoonkin. Itse esim. olen tehnyt aika reilustikin kuormittavaa työstäkin käypää puuhaa kuusivuotiaasta lähtien, kun olen hevostalleilla aikaani viettänyt. Lisäksi mulla on kroppa, johon lihas "tarttuu". Pituutta on 165 senttiä ja painoa 68 kiloa ja vaatekokoni on s. Eipä ole vielä tullut vastaan yhtään ihmistä, joka mua läskinä pitäisi, vaikka useampikin on ihmetelly miten mä voin painaa "niin paljon".

      • Anonyymi

        Juu, lihasmassa painaa enemmän, kuin läski.
        Jos on kaksi samanpainoista rinnakkain, toinen turpea kuin tynnyri ja toinen lihaksikkaampi, eikä suurta vatsaa, niin suurin osa toteaisi, että pullea on painavampi, koska on paljon suuremman näköinen.
        Eivät usko, että hoikemman näköinen ja lihaksikkaampi painaa yhtä paljon.

        Toinen harhakäsitys on se, että suurikokoinen läski ihminen on paljon riskimpi, kuin hoikempi ja lihaksikkaampi.
        Monella ylipainoisella on vaikeuksia oman kehonsa liikuttamisessa.
        Moni sairaan ylipainoisella ei ole voimia edes muuttaa sängyssä asentoa saati päästä sängystä ylös.

        Samoin on väärinkäsityksiä hoikan ja lihaksikkaan ihmisen voimista.
        Jos on vaikka isokokoinen tv tai jääkaappi, niin sivullinen voi todeta, että annas, kun tulen auttamaan, et sinä tuota jaksa yksin liikuttaa.
        Ihmetys voikin olla suuri, kun voimattomaksi luultu hoikka ja lihaksikas ihminen nappaa isokokoisen tv:n kainaloonsa tai jääkaapin olkapäälle, kuin tyhjää vain.


    • Anonyymi

      Ei sitä tartte ku ihan vähän ylävartaloaan rasittaa ja leventää niin alkaa nää Henkan vaatteet ratkeilla hartioistaan.

    • Anonyymi

      Kaksvitosena olin missinmitoissa paitsi pituus, lähes prikulleen rinta, vyötärö ja lantio.
      Nyt on 59 kg ja 160 cm, normaalipainoiselta näytän. LIhaksiakin on kun jännitän käsivarteni. Jonkin verran satsaan kuntoon, en ulkonäön takia, mutta voimasta on apua vaikka mattopyykillä tai pihatöissä. Pesupaikalla muuten huomasin miten vähän joillakin on voimaa, oli ilo mennä apuun.

    • Anonyymi

      Jaa, pituutta 185 ja painoa n. 90-92 kg, vaihtelee vähän päivien mukaan. Työterveys aina muistuttaa että olen lihava ja sitähän olenkin tilastojen mukaan. Harrastan tavoitteellista liikuntaa 7-11 tuntia viikossa, duuni on istumatyötä niin liikunta on vähän pakko.
      En syö makeisia, pullaa, limua enkä ns roskaruokaa. Sen kyllä olen huomannut että mitä enemmän liikun sen enemmän syön, eli on nälkä ihan eri tavalla. Painoa on tosi helppo saada lisää mutta yhtä perkelettä päästä eroon ylimääräisestä.
      Eipä minua juuri häiritse tämä oma olemukseni, ikä on jo tuonut hyväksyntää tälle ja monelle muulle asialle. Pääasia että tekee mieluisia asioita ja nauttii elämästä!

      • Anonyymi

        Mä olen 170 cm ja paino on pysynyt 62-65kg välillä jo vuosia, ikää on 51 vuotta.
        Makeisia ja limua en usein syö, ihan perusruokaa syön.
        Lähes päivittäin tulee liikuttua lähinnä pyörällä, kun jalat ei oikeen lenkkeilyä ja kävelyä kestä.
        20-50km pyörälenkkejä teen viikottain, pitäs pidentää lenkkejä.


    • Anonyymi

      Voi voi, paljon on vielä tehtävää🥵💃🏃‍♀️🏋‍♀️🤸‍♀️

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näkee selvästi mistä on otettu. Läski se on eikä mikään 69 kg vaan 99 kg.


      • Anonyymi

        No mä voin selventää kuvaasi, se tumma pitsinen on pöksyt, pöksyjen yläpuolella ihan kuvan yläosassa näkyy vähän rintaa... ja kuvan vasemmassa laidassa on reisi, melkein kiinni rinnassa.
        Hyvinkin saattaa olla vanhemman rouvaihmisen saunareissulta napattu kuva.
        Niin ja hänen yllään on naisten pitsiset tangat, mitä en kyllä tuohon painoluokkaan olevalle suosittele. Mielyttävämmät käyttää Naisten Sloggi Basic Maxi, ovat muuten puuvillaa eivätkä hiosta, eivätkä hierrä jos ovat oikeaa koko luokkaa.

        Löytyy kokoa 38- 58 muistaakseni.
        Ostin tarjouksesta samaa kokoa kolmet alle 20€ nipussa... kokoja 38 - 48.
        Montaa erikokoista pakkausta, koska mummutkin ovat erikokoisia, vaatehuoneessa on laatikollinen housuja, jotka myyn tarvitsijoille. Ei tarvitse koko aikaa tilata housuja erikseen jollekin asukkaalle. Tangoja ei löydy, ostakoot hoitajat mitä naruja itse haluavat käyttää.
        Kpl hinnalla olen myynnyt muutamat `38 Slogit´ hoitajille 7€ ; jotka yllättäin kesken päivää ovat puhtaat housut jalkaansa tarvinneet.


    • Anonyymi

      Minä olen 176 cm pitkä ja käytän l- koon vaatteita ja painoa on kyllä yli tuo alotuksessa mainittu. Liikun myös, joten kevyempi olisin varmaan liikkumattomana, mutta en liiku painon vuoksi. Ihmettelen vaan, että miten 165cm käyttäisi l-koon vaatteita ja toisaalta se selittää sen miksi itselle l-koon vaatteet ei aina mätsää hartioista ja toisaalta monet kivat vaatteet jää rinnuksista kiinni kun kuppikoko d-e, tämä on harmillista kun ei viitsis telttoja tuon vuoksi ostaa.

      • Anonyymi

        Juuri tuon kuppikoon takia moni meistä 165 cm pituisista ostaa L-koon paitoja. Helpompi kaventaa vähän liian isoa paitaa, kuin suurentaa liian pientä.


    • Anonyymi

      Tutkimuksen mukaan mieheíssä on enemmän lievästi ylipainoisia mutta naisissa on enemmän reilusti ylipainoisia eli lihavia.

    • Anonyymi

      Heh, hiukan on eroa 18vuotiaan keholla ja metaboliikalla versus 39vuotiaalla.

      Nuorena aikuisena sitä pystyi elämään ilman liikuntaharrastuksia ja syömään pelkkää roskaa, silti vaaka kertoi alipainoisuudesta.
      Keski-ikäisenä on pakko vähän harrastaa liikuntaa ja katsoa mitä suuhunsa pistää, kun aineenvaihdunta ei toimikaan enää kuten teininä.

      • Anonyymi

        Tuossa uutisessa lukee, että tuoreen tutkimuksen mukaan EI tapahdu merkittävää hidastumista aineenvaihdunnassa oliko se parikymppisestä kuuskytävuotiaaksi asti.


    • En ole niin kevyt että, olisin tuossa kunnossa. Noin puoliväli raskautta taas jouluna vauva jos kaikki hyvin menee. 2 viikon päästä pääsee morjestaa vauvaa.
      Korona on meille lihaville peräti tappava.

    • Anonyymi

      Keskimäärin, eli todellisuus on karumpi. Jakauma oikeesti melkosen suuri.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1329
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      752
    Aihe