Tilasin eräästä eurooppalaisesta verkkokaupasta uuden mittarin ja satulatolpan kiristimen. Yllätys oli suuri kun toimitettiin erikseen. Mittarikaan ei pakkauksineen iso ole mutta oli laitettu pakettiin johon niitä olisi mahtunut parikymmentä. Kiristin tuli paketissa jonka tilavuus oli melkein 7 litraa. Varovainen arvio on että niitä olisi pakettiin mahtunut ainakin 300kpl. Jos pakkausmateriaalia tuhlataan näin niin ekologisuus on kaukana. Kaksi erillistä toimitusta vaati myös kaksi eri noutokertaa ja vieläpä eri paikoista.
Verkkokaupan ekologisuus on alkanut mietityttämään.
20
110
Vastaukset
- Anonyymi
"Kaksi erillistä toimitusta vaati myös kaksi eri noutokertaa ja vieläpä eri paikoista."
Ei ne yksistään sinun tilauksia erikseen ajele että ei siinä ylimääräisiä kilometrejä sen vuoksi tule. Muidenkin paketit haetaan samallakertaa,- Anonyymi
Ajatteleppa uudestaan. Jos molemmat tuotteet olisivat tulleet samassa paketissa niin toimitusmatka per tuote olisi puolittunut. Samoin pakkausmateriaalia olisi mennyt vain puolet tai vähemmänkin jos olisi käytetty pienempää pakkausta. Kahden eri aikaan saapuvan paketin nouto vaatii kaksi eri hakukertaa noutopisteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatteleppa uudestaan. Jos molemmat tuotteet olisivat tulleet samassa paketissa niin toimitusmatka per tuote olisi puolittunut. Samoin pakkausmateriaalia olisi mennyt vain puolet tai vähemmänkin jos olisi käytetty pienempää pakkausta. Kahden eri aikaan saapuvan paketin nouto vaatii kaksi eri hakukertaa noutopisteestä.
Aatteleppa että verkkokaupoilla on varstoja eri maissa. Niitä lähetellään sieltä missä sattuu olemaan. Pahvilootatkin ovat standardeja, koska osoitetarrat eivät ihan pieneen lootaan mahdu ja logistiikka sujuu sutjakkaammin oikean kokoisen kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatteleppa että verkkokaupoilla on varstoja eri maissa. Niitä lähetellään sieltä missä sattuu olemaan. Pahvilootatkin ovat standardeja, koska osoitetarrat eivät ihan pieneen lootaan mahdu ja logistiikka sujuu sutjakkaammin oikean kokoisen kohdalla.
Varastot eivät vaikuta mitenkään siihen, että tuotteita roudataan ympäri maailman. Varasto on vain varastotila, eli väliaikainen etappi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatteleppa uudestaan. Jos molemmat tuotteet olisivat tulleet samassa paketissa niin toimitusmatka per tuote olisi puolittunut. Samoin pakkausmateriaalia olisi mennyt vain puolet tai vähemmänkin jos olisi käytetty pienempää pakkausta. Kahden eri aikaan saapuvan paketin nouto vaatii kaksi eri hakukertaa noutopisteestä.
"Jos molemmat tuotteet olisivat tulleet samassa paketissa niin toimitusmatka per tuote olisi puolittunut."
Ajattelet nyt kovin itsekeskeisesti. Et voi tietää kuinka monta muuta pakettia ja tuotetta lennoilla tai rekkalastissa tulee sinun tilaamiesi lisäksi. Pakkausmateriaalin suhteen voit olla jäljillä. Toimitusketjut pyörivät jatkuvalla syötöllä riippumatta oletko tilannut paketin vai ei.
Joku aina on.
"Kahden eri aikaan saapuvan paketin nouto vaatii kaksi eri hakukertaa noutopisteestä."
Ei vaadi. Tähän voit aivan itse vaikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos molemmat tuotteet olisivat tulleet samassa paketissa niin toimitusmatka per tuote olisi puolittunut."
Ajattelet nyt kovin itsekeskeisesti. Et voi tietää kuinka monta muuta pakettia ja tuotetta lennoilla tai rekkalastissa tulee sinun tilaamiesi lisäksi. Pakkausmateriaalin suhteen voit olla jäljillä. Toimitusketjut pyörivät jatkuvalla syötöllä riippumatta oletko tilannut paketin vai ei.
Joku aina on.
"Kahden eri aikaan saapuvan paketin nouto vaatii kaksi eri hakukertaa noutopisteestä."
Ei vaadi. Tähän voit aivan itse vaikuttaa.Jos tavarat on hajautettu useampaan lähetyspaikkaan ja monen eri artikkelin tilaukset tulevat kahtena tai useampana toimituksena niin kyllä silloin yhteenlaskettu toimitusmatka on pidempi kuin yhden toimituksen. Jos käytetään liian suuria pakkauksia niin kyytiin mahtuu vähemmän tavaraa mikä taas omalta osaltaan lisää kuljetusten päästöjä koska kuljetuskapasiteettia tarvitaan enemmän.
Lähetyksiä säilytetään noutopaikassa yleensä vain viikon verran. Jos haluaa tilaamansa tuotteen käyttöön mahdollisimman nopeasti niin se pitää noutaa heti kun on mahdollista. Jos toinen toimitus tulee yli viikon myöhemmin niin nouto ei ole mahdollista samalla kertaa ja useinkaan ei voi varmuudella sanoa koska mikäkin toimitus saapuu.
- Anonyymi
Ajattele asiaa vielä laajemmin, eli kakki romut jotka kaukoidästä ja kiinasta tilataan, niin ne roudataan sieltä ympäri maailman saastuttavilla laivoilla.
- Anonyymi
Pieni ihminen ei voi vaikuttaa juurikaan siihen missä mikäkin asia valmistetaan. Jonkinlaista painetta kuluttajien osalta haluaisin nähdä siihen suuntaan että euroopassakin jotakin tehtäisiin. Pitäisi ylipäätään tehdä kaikista tuotteista kestävämpiä. Itse tilasin laadukkaat tuotteet eurooppalaisesta verkkokaupasta enkä kiinalaisesta mitä lie romua. Ekologisuus lähtee siitä ettei osta mitään turhaa ja kun ostaa jotakin niin valitsee pitkäikäisen tuotteen. Oma vastuuni asian suhteen päättyy siihen.
Laivakuljetus on kuljetusmuodoista yksi ekologisimmista jos pidetään nopeus maltillisena. Kuljetettua tonnia kohden CO2 päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin rekoilla tapahtuva kuljetus. Sähköjuna on kilpailukykyinen vaihtoehto mutta sen ekologisuus riippuu siitä miten sähkö on tuotettu. Mantereiden välisessä kuljetuksessa laiva on paras vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni ihminen ei voi vaikuttaa juurikaan siihen missä mikäkin asia valmistetaan. Jonkinlaista painetta kuluttajien osalta haluaisin nähdä siihen suuntaan että euroopassakin jotakin tehtäisiin. Pitäisi ylipäätään tehdä kaikista tuotteista kestävämpiä. Itse tilasin laadukkaat tuotteet eurooppalaisesta verkkokaupasta enkä kiinalaisesta mitä lie romua. Ekologisuus lähtee siitä ettei osta mitään turhaa ja kun ostaa jotakin niin valitsee pitkäikäisen tuotteen. Oma vastuuni asian suhteen päättyy siihen.
Laivakuljetus on kuljetusmuodoista yksi ekologisimmista jos pidetään nopeus maltillisena. Kuljetettua tonnia kohden CO2 päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin rekoilla tapahtuva kuljetus. Sähköjuna on kilpailukykyinen vaihtoehto mutta sen ekologisuus riippuu siitä miten sähkö on tuotettu. Mantereiden välisessä kuljetuksessa laiva on paras vaihtoehto.Pieni ihminen voi ostotottumuksilla vaikuttaa asiaan. Jos ihmiset jättävät tietyt tuotteet ostamatta, niin vaikutusta takuulla on.
- Anonyymi
Bikesterillä on varasto Suomessa ja myös Ruotsissa. Näin olen päätellyt. Tavarat lähetetään lähimmästä varastosta ja näin saman tilauksen osat tulevat eri paketeissa.
- Anonyymi
Niillä on varasto Ruotsissa, tosin sitä ei kerrota osoitelipukkeessa. Suomessa ei ole. Varastoa. Saksasta loput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä on varasto Ruotsissa, tosin sitä ei kerrota osoitelipukkeessa. Suomessa ei ole. Varastoa. Saksasta loput.
Itse en osta kiinasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en osta kiinasta mitään.
Hyvä!
Älkää myöskään antako niille meidän kehittämää teknologiaa tai tiedettä. Levittäkää tietoa eteen päin.
- Anonyymi
Tilasin keväällä renkaat ja tulivat Saksasta. Maksu meni ruotsalaiselle tilille.
Suomi maksaa Saksan kaasunkäytön 10 milj euroa vuorokaudessa? Ei oikein motivoi hunnien kautta ostamaan.- Anonyymi
Ennen tilasin brexitiä tilasin pyörän osia Britanniasta. Nyt en enää, jos ja kun päälle tulee arvonlisävero ja tulli, niin ei kannata. Löysin netistä ruotsalaisen putiikin, Urban Bike Wear, tilasin sinkulan vapaarattaan, kallis oli.
- Anonyymi
On olemassa myös verkkokauppoja joilla ei ole tavaraa lainkaan, ei tietenkään varastoa mistä tuotteen voisi lähettää.
Tälläisellä verkkokaupalla on vain tietokone, ei mitään muuta.
Verkkokaupan sivut on on täynnä tuotteita.
Kun asiakas tilaa, niin ilman varastoa oleva verkkokauppa tilaa sen toisesta verkkokaupasta, jolla siis on tuotteet ja se toinen verkkokauppa lähettää sen suoraan sinulle.- Anonyymi
"verkkokauppa tilaa sen toisesta verkkokaupasta" ehkä ei toisesta verkkokaupasta, vaan maahantuojalta tai valmistajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"verkkokauppa tilaa sen toisesta verkkokaupasta" ehkä ei toisesta verkkokaupasta, vaan maahantuojalta tai valmistajalta.
Kyllä osa verkkokaupoista toimii niin että yksi iso tarjoaa markkinapaikan pienemmille verkkokaupoille. Tämä ei aina näy kuluttajalle. Isot keskusvarastot ovat kalliita investointeja joten helpoiten voittoa saa keskittymällä pelkkään markkinointiin, myyntiin tai sen välittämiseen.
- Anonyymi
Ihan älytöntä tosiaan tuo monessa paketissa postitus. Sama myös monessa muussa tuotteessa esim. vaatteissa. Tytär tilasin kolme tuotetta samasta verkkokaupasta yhdellä ostolla. Tilaukset tulivat lopulta kolmessa eri paketissa ja eri päivinä. Homma siinäkin käydä pakettiautomaateilla 3 kertaa. Ja luonto kiittää..
Saisi olla kunnon sakot moisille yrityksille. - Anonyymi
Niin kunnon sokot, aivosi on sököt.
Etkö vieläkään ymmärtänyt, että monet verkkokaupat eivät ole verkkokauppoja lainkaan.
Sivut ovat pullollaan tuotteita, mutta näitä tuotteita ei itseltä löydy, eikä varastoa ole.
Nämä verkkokaupat ovat pelkkiä välikäsiä ja tilaavat puolestasi ne tuotteet jotka haluat.
Jos tilaat tälläiseltä välikäsi verkkokaupalta kolme tuotetta niin tottakai tulee kolme eri pakettia ja vieläpä eripäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014