Helppoakin helpompi toteuttaa ja vain hyviä asioita seuraa. 90km/h piste.
Naama punaisena huutavat vähä älyiset etteivät ehdi ja on niin hyvä auto turva varusteineen tai juuri kortin saanut teini bmw romulla ajava läpi yöt , juuri teidän takia se nopeus rajoitus on!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008929921.html
Nyt se nopeusrajoitus autoihin ja heti!
81
1037
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on kateus rajoitin joka ei tule.
Kaikkea sinä Toyota tuhnu toivotkin kateuksissasi.- Anonyymi
Miten joku on muka kateellinen toisen nopeudelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku on muka kateellinen toisen nopeudelle?
Suomessa se on mahdollista 🤣
- Anonyymi
Suomessa voisi ihan hyvin jokaisen siviiliajoneuvon rajoittaa noin 140 km/h tietämille. Suurin sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h joten paljon sitä lujempaa ei mikään ajoneuvo tarvitse kulkea.
- Anonyymi
Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.Mitenkä ne 200000 tuhatta törttöä jotka ajavat 100 alueella 80, ja ohi pitäisi päästä. Hyvää päivää valo 💡
- Anonyymi
Suomessa ei ole mitenkään määritelty "suurinta sallittua nopeutta".
Itse olen useastikin ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei ole mitenkään määritelty "suurinta sallittua nopeutta".
Itse olen useastikin ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.Nopeusrajoitus -liikennemerkki tuon määrittää. Suoraan tieliikennelain Liite 1, kohdasta C32 Nopeusrajoitus, jossa lukee seuraavaa:
"Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."
Suomen tieliikennelaissa asia määritellään, kuten asian voi selkeästi todeta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopeusrajoitus -liikennemerkki tuon määrittää. Suoraan tieliikennelain Liite 1, kohdasta C32 Nopeusrajoitus, jossa lukee seuraavaa:
"Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."
Suomen tieliikennelaissa asia määritellään, kuten asian voi selkeästi todeta.Oletko aivan oikeasti noin tyhmä.
Et ymmärrä edes muutaman sanan lausetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko aivan oikeasti noin tyhmä.
Et ymmärrä edes muutaman sanan lausetta.Kyllä se on juuri noin tyhmä. Mutta aina pitää muistaa, että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.
Sen kun pitää mielessä, niin pääsee helpommalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on juuri noin tyhmä. Mutta aina pitää muistaa, että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.
Sen kun pitää mielessä, niin pääsee helpommalla.Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.
Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.Sama rajoitus junillekin, vaikkei niitä ajoneuvoiksi lasketakaan. Säästyy energiaa, ja mikä kiire niillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.
Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa..." Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa..."
Ja miksi pitäisi "kaasujalkaa keventää"? Eihän sillä mitään tosiasiallisesti edes säästä.
Monessa tapauksessa nyt käytettävä lähes olematon ylinopeus sujuvoittaa liikennettä niin, että jopa polttoainetta säästyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.
Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa...Tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olen ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.
Ja edelleen, Suomessa ei ole määritelty suurinta sallittua nopeutta.
Mutta voin kertoa, että olen ajanut Suomessa yli 200 km/h nopeutta aivan laillisesti, eikä kyse ole työstä, tms., vaan lähinnä harrastukseen liittyen.
Mutta oletettavasti olet niin tyhmä, ettet ymmärrä mistä on kyse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olen ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.
Ja edelleen, Suomessa ei ole määritelty suurinta sallittua nopeutta.
Mutta voin kertoa, että olen ajanut Suomessa yli 200 km/h nopeutta aivan laillisesti, eikä kyse ole työstä, tms., vaan lähinnä harrastukseen liittyen.
Mutta oletettavasti olet niin tyhmä, ettet ymmärrä mistä on kysePalsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.
Ei kannata kiinnittää huomiota yksittäisiin poikkeuksiin.
Tietysti rallissa saa ajaa kahtasataa, mutta muulta liikenteeltä suljetulla tiellä.
Junalla saa myös ajaa kahtasataa, mutta ei maantiellä.
Ja hälytysajoneuvoilla on omat poikkeuksensa tieliikennelaissa nekin.
Onhan se hienoa, että saa kehua ajaneensa kahtasataa. Mutta sitä ei pitäisi pitää normikansalaisen käytöksenä normiliikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.
Mutta niissä kisoissa voi ajaa kadulle rekisteröidyllä autolla, tai moottoripyörällä.
Joten ainakin minulla on tarve ajaa lujempaa kuin 140 km/h. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niissä kisoissa voi ajaa kadulle rekisteröidyllä autolla, tai moottoripyörällä.
Joten ainakin minulla on tarve ajaa lujempaa kuin 140 km/h.Sinä voit työntää sen tarpeesi vaikka prrsseseessi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit työntää sen tarpeesi vaikka prrsseseessi.
Alkoiko pikku homppelia harmittamaan, kun osoitin sinun tyhmyytesi.
Ja jos noi perseleikit niin kiinnostaa, niin työnnä vaikka peukalo perseeseesi, kun se aiheena tuntuu sinua kiehtovan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!
Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!
Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!
Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!
Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja!Peltipoliisi valvoo nopeuksia. Se on ihan omaa tyhmyyttä, jos haluaa valtion sponsoriksi ryhtyä ajamalla yli nopeusrajoituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!
Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!
Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja!Minä tiedän, miten sakkojen ottamisen voi välttää. Mutta en kerro sinulle!
- Anonyymi
EU tulee avuksi:
https://www.is.fi/autot/art-2000008938738.html
"Kaikkiin autoihin ”älykäs nopeusavustin” – vai pitäisikö puhua ylinopeuden estävästä järjestelmästä?" - Anonyymi
Ajamista pelkäävän olisi syytä viedä ajolupansa poliisille. Avaaja on taatusti teiden ja katujen tukko ja panikoi jos joku menee ohi, mutta kokeile rohkeasti valoisalla ja kuivalla kelillä kisuttaa se Toyotasi suurimpaan sallittuun nopeuteen ja siihen 5-10 km/h yli, niin todellinen nopeutesi on silloin oikein ja huomaat kuinka vähän sinua ohitellaan ja matkasi on stressitöntä ja jollet koe näin, niin tosiaan aika ja ajotaitosi on ajanut sinusta ohi ja paras kaikille on, että siirryt julkisiin ja taksiin, säästäisit rahaakin.
- Anonyymi
Laillista ajamista hyjeksivän liikenneterroristin ei tarvi sitä tuoretta korttia viedä minnekkään kun poliisi ihan itse ottaa sen pois röllin selittelyistä huolimatta.
- Anonyymi
Ei toimi, ohi menevät silti. Ei hyödytä mitään. Aivan hyvin voi tyytyä ajamaan 10km/h alle rajoituksen, mikään ei muutu, ohi mennään edelleen mutta bensaa säästyy. Se jos mikä on hyödyllistä nykypäivänä.
- Anonyymi
Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi, ohi menevät silti. Ei hyödytä mitään. Aivan hyvin voi tyytyä ajamaan 10km/h alle rajoituksen, mikään ei muutu, ohi mennään edelleen mutta bensaa säästyy. Se jos mikä on hyödyllistä nykypäivänä.
Juu, sillä säästöllä pääsee kuuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.
"melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.
En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!
Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!
Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!
T: Audimies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!
Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!
T: AudimiesMiksi sinä niin hitaalla nopeudella ohitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!
Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!
T: AudimiesKyllä Audimies on todella teiden king!!
Audi King
-Teiden King- 💪 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!
Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!
T: AudimiesAivan sama, millä nopeudella köyhillä on kiire pyörätuoliin tai puupalttooseen. Oma valinta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!
Siksi kaikkien pitäisi ajaa "piirulleen" samaa suurinta sallittua koska tasainen ja mahdollisimman sama nopeus sujuvoittaa liikennettä. Mitä enemmän on eri nopeuksilla eteneviä tai nopeuspumppaajia, niin sitä huonommin liikenne sujuu.
Hyvällä kelillä on siis suurinta sallittua ja tasaista nopeutta ajaminen paras asia sujuvuuden kannalta. Raskas kalusto on ihan riittävä asia sekoittamaan kuviota, joten ei pienempien ajoneuvojen tarvitse samaan ryhtyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.
Kännykän sovellus näyttää "melko tarkasti", eli ½ km/h heitto korkeintaan, väittäisin. Sillä saa selvitettyä itsellensä paljonko se auton mittari valehtelee eri nopeuksissa.
- Anonyymi
Hah, hah, näitä valehtelijoita. Vaikka nopeuskorjaus tehtäisiin, niin siitä huolimatta 60 -nopeusrajoitusaleeella nämä hurjastelijat ajavat vähintään 80 km/h:ssa ja moottoriteillä vähintään 140-150 km/h:ssa ja näiden mukaan muka tarkalleen oikeaa ja todellista nopeutta ajavat ovat näiden hurjastelijoiden tukkona autojen väärien nopeustietojen vuoksi. Näiden hurjastelijoiden toimintaan on puututtava, sillä he tekenevät myös muita laittomuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.
Kännykän käyttö on ajon aikana kielletty. Auton nopeuden näkee auton omasta nopeusmittarista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännykän käyttö on ajon aikana kielletty. Auton nopeuden näkee auton omasta nopeusmittarista.
Kännykän käyttö ajaessa ei ole kielletty.
Opettele laki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännykän käyttö ajaessa ei ole kielletty.
Opettele laki.On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.
"98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)
Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.
"98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)
Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään."Kännykkä voidaan sijoittaa telineeseen näyttämään sitä nopeutta, aivan kuten navigaattori. Silloin sitä ei pidä kädessä, vaan sitä vilkaistaan vain pikaisesti, kuten auton omaa nopeusmittaria. Tällöin käyttö ei aiheuta haittaa tai vaarantaa ajamista.
- Anonyymi
Ei voi hybridi-Toyotalla ajella muiden mukana kun menee eco-pisteet pakkaselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.
"98 §
Teknisen laitteen käyttäminen
Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)
Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään."Siinä on taas yks tojota-mies jolla on Finlex tulostettuna hanskalokeroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on taas yks tojota-mies jolla on Finlex tulostettuna hanskalokeroon.
Jep, osaa auttavasti lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, osaa auttavasti lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa
Tieliikennelaki määrää asian. Kuka ymmärtää lukemaansa ja kuka ei. Fiksut ymmärtävät varmasti mikä kännykkä on ja saako sitä käyttää millä tavalla ajoneuvoa ajaessa.
- Anonyymi
Mielensä pahoittanut Tojo-Tero on jäänyt 2-litraisella "isolohko"-anjoviksellaan jonkun yks-piste-äkäsen Rönöön jalkoihin ja parkuu nyt pahaa oloaan.
- Anonyymi
Sinäkin räkänokka jäät sillä 1.0L räsälläsi kuin täi tervaan, kun rinnalle tulee 1,6 vanha corolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin räkänokka jäät sillä 1.0L räsälläsi kuin täi tervaan, kun rinnalle tulee 1,6 vanha corolla.
En tiedä miksi, mutta tuo juttusi on jotenkin kiihottava.
- Anonyymi
Paras tapa ja ekonomisesti fiksu olisi myydä tavallisille autoilijoille tutkakalustoa ja kameroita, jotta kuka hyvänsä innokas voisi virittää tutkan sopivaksi katsomaansa paikkaan. Toimintaperiaate sama kuin peltipoliiseilla. Kalustoa voitaisiin myydä myös autoon asennettavaksi. Johan alkaisi ylinopeudet ja muu hurjastelu väheneen.
Ja jotta innostusta riittäisi, jokaisesta sakkoon johtaneesta valokuvasta ja nopeusdatasta yms., sen toimittajalle vaikkapa 10 % provikka, sakon maksamisen jälkeen. - Anonyymi
Toteuta kokeeksi omaan autoosi ja raportoi sitten miten teit ja kuinka helposti ja hyvin onnistui!
- Anonyymi
Minulla on sellainen jo. Se on oma oikea jalkani, jolla säädän ajoneuvon nopeutta. Kykenen noudattamaan rajoituksia ilman mitään lisälaitteita tai tekniikkaa.
- Anonyymi
On kyllä hassua että raskalla liikenteellä ole no maksiminopeuden rajoitin mutta muulla liikenteellä ei sitten ole. Puhutaan ensin ihan alkuun siitä että ainoa missä oikeasti on nopeudenrajoitin on yli 5000kg painavissa ajoneuvoissa vai oliko se yli 3500kg niin taisi olla, hassua sikäli että ambulanssienkin painot menee jo tuon yli nykyään mutta ei rajoitusta ole.
Mihin se nopeus pitäisi rajoittaa ja miten on kysymys?
Ajoneuvoa fyysisesti voi rajoittaa helposti nopeudessa mutta jos se rajoittaminen tapahtuisi muuttuvien nopeuksien mukaan niin riittääkö huomioiden kohtuulliset järkevät kustannukset suhteessa saatuun todelliseen hyötyyn alkaa rajoittaa ajoneuvojen nopeuksia vaikka gps paikannukseen perustaen vai mihin?- Anonyymi
Raskailla on rajoitin siksi, että sellaisen lähtiessä käsistä jälki on aina rumaa pitkällä matkalla.
Muiden kuin hälytysajoneuvojen nopeuksia voisi ihan hyvin rajoittaa. Kuolonkolareissa yli puolessa voidaan osoittaa ylinopeuden olleen yksi merkittävästi tapahtumiin vaikuttava syy. Siksi nopeuden pitäminen pakolla joissain järkevissä rajoissa on varsin hyvin perusteltavissa ihmishenkien säästöllä. Mieti omalle kohdallesi: Kuka läheisistäsi joutaa kuolla kiireisen kanssakulkijan vuoksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raskailla on rajoitin siksi, että sellaisen lähtiessä käsistä jälki on aina rumaa pitkällä matkalla.
Muiden kuin hälytysajoneuvojen nopeuksia voisi ihan hyvin rajoittaa. Kuolonkolareissa yli puolessa voidaan osoittaa ylinopeuden olleen yksi merkittävästi tapahtumiin vaikuttava syy. Siksi nopeuden pitäminen pakolla joissain järkevissä rajoissa on varsin hyvin perusteltavissa ihmishenkien säästöllä. Mieti omalle kohdallesi: Kuka läheisistäsi joutaa kuolla kiireisen kanssakulkijan vuoksi?Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.
Ylinopeus voi kuitenkin olla osasyy. Ylinopeuden vuoksi voi tulla muita ilmiöitä, jotka sitten johtavat siihen kolariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylinopeus voi kuitenkin olla osasyy. Ylinopeuden vuoksi voi tulla muita ilmiöitä, jotka sitten johtavat siihen kolariin.
Mikä muu syy tahansa voi olla osasyy ja varsin usein pientä tai jopa suurempaa ylinopeutta merkittävämpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.
Mihin tilastoihin viittaat?
- Anonyymi
Ei ihmisen liikkumista pidä rajoittaa. Nykyään ihminen joutuu käymään töissä pitkienkin matkojen päässä ja sitä ei saa hankaloittaa lisää, koska työvoimapula on olemassa jne....
Muutenkaan ei kehityksessä pitäisi mennä taaksepäin ja taannuttaa maan kehitystä jne....- Anonyymi
Sehän on kehitystä jos liikennekuolemat vähenisivät. Ei ihmisten tappaminen ole oikeutettua taloudellisin perustein.
- Anonyymi
Ihmisen kannattaa muuttaa lähelle työpaikkaa, että voi kävellä tai pyöräillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen kannattaa muuttaa lähelle työpaikkaa, että voi kävellä tai pyöräillä.
Pitäisi saada vielä kaverit ja sukulaiset siihen lähelle. Puhumattakaan mökistä ja harrastuksista.
- Anonyymi
Kyllä pitää mennä taaksepäin. Jokainen asumaan maakuoppaan ja syömiseksi uusiutuvaa sammalta ja jäkälää.
Minun autossani on jo nopeudenrajoitin. Nopeus on rajoitettu 250 km/h lukemaan.
Se on todellakin ihan hyvä. Pitäisi olla vähän erilainen auto, että voisi turvallisesti ajaa lujempaa.- Anonyymi
Hyvin voisi säätää rajoitinta satasella, eli asettaa 150 km/h tasoon.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin voisi säätää rajoitinta satasella, eli asettaa 150 km/h tasoon.
Miksi? Mites sitten kun turvallisuuden takia olisi syytä ajaa nopeammin?
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi? Mites sitten kun turvallisuuden takia olisi syytä ajaa nopeammin?
120 km/h on suomen teillä suurin sallittu nopeus. Tuossa on vielä 30 km/h "turvarajaa" ylöspäin, jos joskus olisi siihen syystä tai toisesta tarve.
Anonyymi kirjoitti:
120 km/h on suomen teillä suurin sallittu nopeus. Tuossa on vielä 30 km/h "turvarajaa" ylöspäin, jos joskus olisi siihen syystä tai toisesta tarve.
Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?
Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?
Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.Tässä pitää nyt jonkun aloittaa viikkoja kestävä väittely siitä, että mitkä nopeudet on turvallisia ja mitkä ei.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä pitää nyt jonkun aloittaa viikkoja kestävä väittely siitä, että mitkä nopeudet on turvallisia ja mitkä ei.
Miksi siitä pitäisi väitellä? Sehän riippuu tilanteesta aina.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?
Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.Tietenkin rajaan tilanteet suomeen kun Suomessa ollaan. Rajaan tilanteet myös suomen tieliikennelain mukaan koska Suomessa ollaan. On asennevammaista kuvitella itseään lain yläpuolelle.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi väitellä? Sehän riippuu tilanteesta aina.
En tiedä. Mutta sellainen tarve sinulla on ollut jo vuosia.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin rajaan tilanteet suomeen kun Suomessa ollaan. Rajaan tilanteet myös suomen tieliikennelain mukaan koska Suomessa ollaan. On asennevammaista kuvitella itseään lain yläpuolelle.
Minä taas rajaan tilanteet Eurooppaan, kun Euroopassa ollaan. Paikallisia sääntöjä tulee noudattaa kaikkialla. On asennevammaista kuvitella että emme olisi osa Eurooppaa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Minä taas rajaan tilanteet Eurooppaan, kun Euroopassa ollaan. Paikallisia sääntöjä tulee noudattaa kaikkialla. On asennevammaista kuvitella että emme olisi osa Eurooppaa.
Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.
Siis suositeltu maksiminopeus on autobahojen kohdalla tuo mainittu 130 km/h.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.
Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?
Ei kukaan ole niin tekemässä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?
Puhehan oli sopivasta auton maksiminopeuden rajoittamisesta eurooppalaisiin autoihin ja Suomen teille.
Anonyymi kirjoitti:
Puhehan oli sopivasta auton maksiminopeuden rajoittamisesta eurooppalaisiin autoihin ja Suomen teille.
Mutta kyllähän ne yleensä on jo rajoitettu. Omassakin 250 km/h. Sopii eurooppalaiseen autoon ja vieläpä aika hyvin Suomen teille. Eikä ole edes ongelma muun Euroopan teillä.
Vai pitäisikö rajoittaa silleen, että sopii Helsingin keskustaan? 40 km/h, vaikka se onkin 33% ylinopeutta...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Mutta kyllähän ne yleensä on jo rajoitettu. Omassakin 250 km/h. Sopii eurooppalaiseen autoon ja vieläpä aika hyvin Suomen teille. Eikä ole edes ongelma muun Euroopan teillä.
Vai pitäisikö rajoittaa silleen, että sopii Helsingin keskustaan? 40 km/h, vaikka se onkin 33% ylinopeutta...Nyt jonkun pitää väittää vastaan ja todeta, että 250hm/h on liian korkea huippunopeus. Sitten pääsee väittelemään ajonopeuden vaikutuksesta turvallisuuteen niin moneksi kuukaudeksi kuin vain haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jonkun pitää väittää vastaan ja todeta, että 250hm/h on liian korkea huippunopeus. Sitten pääsee väittelemään ajonopeuden vaikutuksesta turvallisuuteen niin moneksi kuukaudeksi kuin vain haluaa.
Niinpä niin. Fiksut ihmiset kuitenkin luulisi tajuavat mistä keskustellaan ja mikä on asian pihvi. Patologiset väittelijät ovat asia erikseen.
- Anonyymi
Moktar.Gubtahab se siinä. Juu 250km /h
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904473
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613345Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1262442Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1042429- 422075
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628