Minne kirjat joista haluaa eroon

Voiko kirjat joita ei enää halua pitää tilaa viemässä laittaa paperinkeräykseen?
Minulla on paljon kirjoja, jopa tietosankirjoja joita ei Googlen jälkeen ole tarvinnut.
On ylimääräinen kirjahyllykin, pitäsköhän laittaa Toriin ilmoitus että saa hakea hyllyn ja kirjat ilmaiseksi.

57

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen lahjoittanut tarpeettomat kirjat kirpparille. Ehkä joku kekseliäs askartelua harrastava ihminen löytää ne. Tietokirjoista ei oikein muuta iloa ole.

      • Anonyymi

        Samoin kun piti päästä kirjahyllyistä eroon


    • Anonyymi

      Kannet menee pahvi/kartonkikeräykseen ja sisus paperikeräykseen eli repimistä harrastamaan. Itse hävitin kaikki kirjani noin, mutta onneksi lapsenlapset auttoi.

      Kirjahyllyjä ei kukaan en osta, mutta voipi joku ottaa ilmaiseksi. (varastoon hyllyksi)

    • Anonyymi

      Eihän kirjahylly ole vain kirjoille ....siinä voi esitellä vaikka kaikki korisre esineensä....
      voi maalata oman maun mukaan ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        No jaa!
        😂


      • Anonyymi

        Hölmöjä ihmisiä. Vanhat hyväkuntoiset käyttökelpoisia huonekalut ovat parempia kuin nykyiset ikea natsi myymät. On se niin alatasolla ihmiset kun tärkein on iso tv ja kaiuttimet. Iso sänky ja peilit. Kin akiken saavat sossusta mokomat! On perittyjä iratimistoa minullakin joita myydä halvalla ettei tarvitse kaatopaikalle kalliilla viedä. Muitakin kodin tavaroita on. Vaatteita vieläpä hyviä.
        Asunto,pitäisi saada myynti pois huolesta. Kuluja vastike vain. Pieni,paikkakunta eikä.ole kierrätyskeskusta edes. Kaatopaikka kaukana eikä pysty viemään itse.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lajittele.

      Ihmisillä joilla kirjoja, on niitä yleensä aika paljon. Käytettyjen kirjojen markkinoita on, mutta vain tollanen keräilykirja mennenee kaupaksi. Joka tapauksessa kannattaa yrittää kaupustella torissa tai jossain. Antikvariaattien nykytilasta en tiedä, ei uskalla käydä, koska yleensä tekee ostoksia ja mun kirjasto on täynnä. Pitäis itekkin ainakin harventaa.

      Mutta mullakin suuri osa sellaista kevyttä romskua ja kevyttä kenttälukemista, net joutais perkkaamaan paperinkeräykseen. Ja juu, kannet pahviin. Mutta osa sellaista, mistä en raski luopua, esim scifi-kokoelma varmasti laajempi, kuin keskiverto kirjastossa.

      Kirjoista luopuminen ois aika tuskaisaa, sentään ikänsä kerännyt ja joistain maksanut rahaakin aikanaan. Ja mulla tulee hyvä fiilis, jos sattuu kirjastoon menemään ja alkaa tutkailemaan hyllyjä.

      Ai niin, aika usein olen ratkonut lahjaongelmia ottamalla jonkin kirjan hyllystä. Mutta ei net sillä tavalla vähene. Pitäis siis urakoida lajittelu ja ronski hävittäminen. Kokonaan en tule kirjoista luopumaan, mutta ois kiva, kun ei ois lattioilla kirjakasoja, kun hyllyt täynnä. Loppunut hyllytila, vaikka syviä lundioita olen haalinut, niihin kun saa kaks riviä kirjoja kerroksittain.

      Noh, oletettavasti mun kirjasto jää perikunnan riesaksi, se vaan pelottaa, erottaako net arvokirjoja bulkkikamasta.

      Jokatapauksessa, käy kirjasi läpi ja koita laittaa kiertoon, voi niitä koittaa lahjoittaakkin. Jos ei kelpaa minnekkään, paperinkeräykseen vaan.

      =DW=

    • Anonyymi

      Kirjoja en enää kerää, muutossa tosi raskaita ja tietosanakirjoja ei enää tarvii. En jaksa pitää painavaa kirjaa kädessä, älykännykällä onnistuu kaikki.

      • Anonyymi

        Minulla on kirjahylly ja kirjoja jemmassa. Jotain olen laittanut kiertoon.
        Lähetyskirpparille olen sujauttanut jotain.
        Joidenkin kotimaisten kaunokirjailijoiden kirjoja on useampia.
        Kirjakaupat ja antikvariaatit ovat todella vaarallisia paikkoja, kuten lankakaupat.
        Beng
        Kirjahyllyjä ostellaan taas.
        Ai jotain koristeroinaa kirjahyllyyn. No, no.


    • Olen aina ollut kova lukemaan.
      Silmäleikkauksen jälkeen näköni on kyllä hyvä, silmät väsyvät helposti joten olen siirtynyt äänikirjoihin.
      Olen ehdotellut tyttärelle kirjoja joiden luulisin häntä kiinnostavan mutta ei ole oikein innostunut.
      Minulla on jo melkoinen äänikirja kirjasto.

    • Anonyymi

      Meillä on taloyhtiössä roskakatos jossa hylly niille tavaroille joita haluaa kierrätykseen. Kirjojakin on siellä ollut ja paljon muuta tavaraa , kaikki on aina häipynyt.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sama juttu täällä.

        Kirjoja on vaikka minkä verran.
        Olen lajittelemassa mitä heitän.
        Kun niissä kirjoissa on niin paljon viisautta!


    • Anonyymi

      Osasta kannet irti ja sisus paperinkeräykseen. Osa myyntiin, yleismaailmalliset historiateokset menevät kaupaksi divariin, 70-luvun sarjakuvalehdet, mm. korkeajännityssarjat torissa tai divariin.
      Hyllyyn jäi muutamia ajattomia, kuten runokirjat, sieni- ja muita ohje-oppaita. Jotain hömppää kuten horroskooppi, kädestäennustus ja unikirjoja, joskus otan esille. Vitsikirjoja, Vihkiraamattu. Pari kotiseutu-historiikkiä.
      Ei ole iso kirjahylly jälkeenjääneiden riesana, tiedä näistä harvoista vaikka ilona.
      Sen vaan sanon että kannattaa aloittaa ajoissa, aikaa palaa, jos haluaa tehdä niin ettei jää kaduttamaan. Itse aloitin siinä vaiheessa kun aloin hakea pienempää asuntoa, muutossa kaikki oli valmista.

      • Anonyymi

        Juuri noin minä tein muuton yhteydessä. Itselle tärkeimmät kirjat säästin. Helpompi muuttaa mitä vähemmän on tavaraa muutettavana.


    • Anonyymi

      Laita toriin ilmoitus annataan palstalle, jos joku hakisi. Kierrätyskeskukseen voinee soittaa, ottavatko vastaan.
      Viimeisenä sitten lajitteluun.

    • Anonyymi

      Kannattaa varmaan viedä jonnekin kirpputorille, koska jotkut kirjat voivat olla toisen mielestä mielenkiintoisia, harmitti kun näin Robert Ludlumin koko kokoelman, olisi pitänyt ottaa ilmaiseksi.

      Tai joku jännittävä kirja kuten alkuperäinen musta raamattu jossa kuvailtu saatanan palvonta menoja ja sellaista.

    • Anonyymi

      Pääkaupunkialueella heittää kirjat Molokin kitaan, josta menevät poltettaviksi, hyötykäyttöön energiaksi.

    • Suurimman osan jätän perikunnalle,
      kummassakaan huushollissa ei ole edes kirjahyllyä.
      Se on sitten heidän murheensa,
      olen minäkin kantanut oman "murheeni" edellisen sukupolven kirjoista.

      Pikku hiljaa hivuttamalla revin kansia ja sisuksia ja tungen lehtikeräykseen,
      kaikki vähemmän tärkeät,
      Kaksi isoa kirjahyllyä täynnä kirjoja,
      mutta ne kuuluvat elämääni ja maailmaani
      ja onneksi siellä ei ole valittujen palojen kooottuja kirjoja
      eikä kirjakerhoakaan.
      Mutta harrastekirjoja aika paljon ja niitä myös jakelen eteenpäin.

    • Anonyymi

      Hävittää kirjan päivässä, 365 kirjaa vuodessa. Ei tule niin pahasti luopumisen tuskaa.

    • Kioskiviihde joutaa kyllä kierrätykseen tai poltettavaksi, koska sen jälleenkäyttöarvo on nolla. Kaunoa tai tietokirjallisuutta en menisi hävittämään, koska yhden ihmisen roska on toisen aarre. Etenkin kauno, runous ja proosa muodostavat osan kultturiperintöämme ja niiden hävittäminen tai polttaminen lähes rikollista. Sairaalat, vahusten hoitolaitokset, koulut, jne. ottavat vastaan lahjoituksia, mutta mieluiten klassikoita tai korkealaatuista kaunoa, myös dekkareita, rikosromaaneja, scifi-kirjallisuutta jne. Kirppareilla myydään myös keräilijöille vanhoja kirjoja.

      • Anonyymi

        Kyllä suomalaisen kirjallisuuden kulttuuriperinnöstä huolehditaan
        ilman tavallista tallaajan panosta.


      • Anonyymi

        Tätä maata ei ole kaunolla, runolla eikä edes proosalla rakennettu, kulttuurimme on syntynyt ja kehittynyt miksi on ihan muilla ansioilla, kuokilla, äkeillä, härillä ja hevosilla, teknisillä innovaatioilla kuten Axipot- ruoripotkurilaitteistolla.
        En minä kirjallisuutta halveksu, sellaiset hieman vajaat miljoona sivua pelkästään kirjojen sivuja arvioin ikänäni lukeneeni mutta se on pääosin tietosellaista, historiaa etupäässä. Lopettelen juuri mm. Mungo Parkin kirjaa "Tutkimusmatkoilla Afrikan sydämessä" yms.
        Lisäksi luettavana on ollut jonkin verran opiskelumateriaalia, sittemmin työtehtävissä täydentävää opiskelua ja asioiden päivitystä ynnä sanomalaehdet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä maata ei ole kaunolla, runolla eikä edes proosalla rakennettu, kulttuurimme on syntynyt ja kehittynyt miksi on ihan muilla ansioilla, kuokilla, äkeillä, härillä ja hevosilla, teknisillä innovaatioilla kuten Axipot- ruoripotkurilaitteistolla.
        En minä kirjallisuutta halveksu, sellaiset hieman vajaat miljoona sivua pelkästään kirjojen sivuja arvioin ikänäni lukeneeni mutta se on pääosin tietosellaista, historiaa etupäässä. Lopettelen juuri mm. Mungo Parkin kirjaa "Tutkimusmatkoilla Afrikan sydämessä" yms.
        Lisäksi luettavana on ollut jonkin verran opiskelumateriaalia, sittemmin työtehtävissä täydentävää opiskelua ja asioiden päivitystä ynnä sanomalaehdet.

        Suo, kuokka ja Jussi ei ole kulttuuria, vaan osa kansallista identiteettiä, Väinö Linna on kulttuuria. Kauno luo, kehittää, säilyttää ja vie eteenpäin kulttuuria ja on ollut aivan ratkaisevassa merkityksessä suomalaisen identiteetin ja kulttuurin kehityksessä. Kirjapainon keksiminen viime vuosituhannen puolivälissä teki mahdolliseksi kansallisen kulttuurin kehittymisen ja on mahdollisesti yksi ihmiskunnan suurimmista saavutuksista. Ei se ole tyhjän panttina että kouluissa annetaan luettavaksi kirjallisuuslistoja (kaunoa) joka puolella maailmaa. Ei keskustelufoorumit. twitter tai muu media aja samaa asiaa ja sinä päivänä kun lapsemme ja lapsenlapsemme eivät enää katso kaunokirjallisuutta lukemisen arvoiseksi olemme kulttuuri joka on taantumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä maata ei ole kaunolla, runolla eikä edes proosalla rakennettu, kulttuurimme on syntynyt ja kehittynyt miksi on ihan muilla ansioilla, kuokilla, äkeillä, härillä ja hevosilla, teknisillä innovaatioilla kuten Axipot- ruoripotkurilaitteistolla.
        En minä kirjallisuutta halveksu, sellaiset hieman vajaat miljoona sivua pelkästään kirjojen sivuja arvioin ikänäni lukeneeni mutta se on pääosin tietosellaista, historiaa etupäässä. Lopettelen juuri mm. Mungo Parkin kirjaa "Tutkimusmatkoilla Afrikan sydämessä" yms.
        Lisäksi luettavana on ollut jonkin verran opiskelumateriaalia, sittemmin työtehtävissä täydentävää opiskelua ja asioiden päivitystä ynnä sanomalaehdet.

        Joo mutta sinä edustat miehiä, mies ei aikuisena koske romaaniin
        Ploma kertoo naisten kuvauksen kulttuurista

        muuten hevoslistaan pitää aina lisätä lehmä

        suomalaisten säilyminen kansana perustuu hevoseen ja lehmään
        liikkuva ruokavarasto rysssien hyökätessä tuhoamaan


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Suo, kuokka ja Jussi ei ole kulttuuria, vaan osa kansallista identiteettiä, Väinö Linna on kulttuuria. Kauno luo, kehittää, säilyttää ja vie eteenpäin kulttuuria ja on ollut aivan ratkaisevassa merkityksessä suomalaisen identiteetin ja kulttuurin kehityksessä. Kirjapainon keksiminen viime vuosituhannen puolivälissä teki mahdolliseksi kansallisen kulttuurin kehittymisen ja on mahdollisesti yksi ihmiskunnan suurimmista saavutuksista. Ei se ole tyhjän panttina että kouluissa annetaan luettavaksi kirjallisuuslistoja (kaunoa) joka puolella maailmaa. Ei keskustelufoorumit. twitter tai muu media aja samaa asiaa ja sinä päivänä kun lapsemme ja lapsenlapsemme eivät enää katso kaunokirjallisuutta lukemisen arvoiseksi olemme kulttuuri joka on taantumassa.

        "Kirjapainon keksiminen viime vuosituhannen puolivälissä teki mahdolliseksi kansallisen kulttuurin kehittymisen ja on mahdollisesti yksi ihmiskunnan suurimmista saavutuksista"

        Tämä on totta, myös siis siinä mielessä että Ploma on sisäistänyt amerikkalaisen tiedonjaon (Hollywood ...) näkemyksen

        Muslimit kielsivät kirjapainon ja hävisivät ideologisen/tieteellisen/kulttuurisen pelin renesanssin aikana
        (Gutenbergin sukunimi on muuten melkein binladen eli zu Laden)


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Suo, kuokka ja Jussi ei ole kulttuuria, vaan osa kansallista identiteettiä, Väinö Linna on kulttuuria. Kauno luo, kehittää, säilyttää ja vie eteenpäin kulttuuria ja on ollut aivan ratkaisevassa merkityksessä suomalaisen identiteetin ja kulttuurin kehityksessä. Kirjapainon keksiminen viime vuosituhannen puolivälissä teki mahdolliseksi kansallisen kulttuurin kehittymisen ja on mahdollisesti yksi ihmiskunnan suurimmista saavutuksista. Ei se ole tyhjän panttina että kouluissa annetaan luettavaksi kirjallisuuslistoja (kaunoa) joka puolella maailmaa. Ei keskustelufoorumit. twitter tai muu media aja samaa asiaa ja sinä päivänä kun lapsemme ja lapsenlapsemme eivät enää katso kaunokirjallisuutta lukemisen arvoiseksi olemme kulttuuri joka on taantumassa.

        Kulttuurimme on rakennettu sen minkä sitä on rakennettu kuokilla, äkeillä, härillä ja hevosilla tms. Ja kuten mainitsin, myös innovaatioilla, olisiko jopa kirjapaino yksi innovaatio..?
        Ensin väität että tekniset keksinnöt eivät ole kulttuuria vaan identiteettiä ja heti perään esität kuinka joku kauno on ollut ratkaisevassa roolissa identiteetin kehityksessä...aika sekavaa...
        Jos nykynuoret tihrustaisivat sata vuotta vanhaa kaunoa, se olisi mitä suurimmassa määrin pois siitä ajasta joka heidän on syytä käyttää oppiakseen ja tottuakseen käyttämään erilaisia teknisiä vempaimia yms. pärjätäkseen yhä kovenevassa kilpailussa niin toisiaan vastaan kuin globaalistikin. Ei leipää hankita Juhani Ahoa lukemalla mutta jos opettelee hyvin tuntemaan esim. alkuaineiden jaksollisen järjestelmän ja/tai suihku- tai kaasuturbiinin toimintaperiaatteen ja vähän käytännön asioitakin niistä, saattaa olla aavistuksen lähempänä leipäpuuta.


      • Anonyymi

        Mistähän tuollaista "kioskiviihdettä" voisi hankkia. Ei näytä tuo kioskitkaan enää kirjoja myyvän.

        Muistan, kun kauan sitten ostin kioskista matkalukemiseksi Tuntemattoman Sotilaan.
        Oliko se sitten kioskiviihdettä? Kukin päättäköön itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuurimme on rakennettu sen minkä sitä on rakennettu kuokilla, äkeillä, härillä ja hevosilla tms. Ja kuten mainitsin, myös innovaatioilla, olisiko jopa kirjapaino yksi innovaatio..?
        Ensin väität että tekniset keksinnöt eivät ole kulttuuria vaan identiteettiä ja heti perään esität kuinka joku kauno on ollut ratkaisevassa roolissa identiteetin kehityksessä...aika sekavaa...
        Jos nykynuoret tihrustaisivat sata vuotta vanhaa kaunoa, se olisi mitä suurimmassa määrin pois siitä ajasta joka heidän on syytä käyttää oppiakseen ja tottuakseen käyttämään erilaisia teknisiä vempaimia yms. pärjätäkseen yhä kovenevassa kilpailussa niin toisiaan vastaan kuin globaalistikin. Ei leipää hankita Juhani Ahoa lukemalla mutta jos opettelee hyvin tuntemaan esim. alkuaineiden jaksollisen järjestelmän ja/tai suihku- tai kaasuturbiinin toimintaperiaatteen ja vähän käytännön asioitakin niistä, saattaa olla aavistuksen lähempänä leipäpuuta.

        Emme kylläkään nyt puhu samasta asiasta.
        Jos emme vaali omaa/yleismaailmallista aineetonta ja aineellista kulttuuriperintöämme ja keskitymme vain materialistisen yhteiskunnan arvoihin niin tulevaisuuden sukupolvet ovat kuin pieniä lapsia jotka osaavat käyttää vaikka mitä innovaatioita ja härpäkkeitä, mutta hapuilevat eteenpäin pimeässä huoneessa taskulampun valossa. Heitä on helppo manipuloida ja johdattaa, koska he eivät tunne omaa tarinaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tuollaista "kioskiviihdettä" voisi hankkia. Ei näytä tuo kioskitkaan enää kirjoja myyvän.

        Muistan, kun kauan sitten ostin kioskista matkalukemiseksi Tuntemattoman Sotilaan.
        Oliko se sitten kioskiviihdettä? Kukin päättäköön itse.

        "Kioskiviihde" on määritelmä heikkotasoiselle, halpahintaiselle ja kaupallisessa tarkoituksessa kirjoitettua viihde"kirjallisuutta" Englanninkielinen termi on "pulp fiction" Kertakäyttötavaraa, jolla ei ole muuta meriittiä kuin ajanvietteeksi tehtyä. Usein ihmissuhteita, jännitystä, romansseja aiheina, usein pitkinä sarjoina. Konsepti joka myy.
        Matkalukemiseksi sopivaa, siksi myydään usein kioskeissa lentoasemilla, rautatieasemilla jne.
        Kyllä kioskeissa voi olla kaunoakin aina välillä tarjolla, samoin dekkareita. Usein myyntimenestyksiä. Ei se että kirja oli myynnissä kioskissa tee siitä "kioskiviihdettä", vaan se mitä siellä kirjan kansien välissä on. Minäkin ostin matkalukemiseksi kioskista Madridissa ruotsalaisen dekkarin, espanjaksi käännettynä. Todella hyvää lukemista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Kioskiviihde" on määritelmä heikkotasoiselle, halpahintaiselle ja kaupallisessa tarkoituksessa kirjoitettua viihde"kirjallisuutta" Englanninkielinen termi on "pulp fiction" Kertakäyttötavaraa, jolla ei ole muuta meriittiä kuin ajanvietteeksi tehtyä. Usein ihmissuhteita, jännitystä, romansseja aiheina, usein pitkinä sarjoina. Konsepti joka myy.
        Matkalukemiseksi sopivaa, siksi myydään usein kioskeissa lentoasemilla, rautatieasemilla jne.
        Kyllä kioskeissa voi olla kaunoakin aina välillä tarjolla, samoin dekkareita. Usein myyntimenestyksiä. Ei se että kirja oli myynnissä kioskissa tee siitä "kioskiviihdettä", vaan se mitä siellä kirjan kansien välissä on. Minäkin ostin matkalukemiseksi kioskista Madridissa ruotsalaisen dekkarin, espanjaksi käännettynä. Todella hyvää lukemista.

        ""Kioskiviihde" on määritelmä heikkotasoiselle, halpahintaiselle ja kaupallisessa tarkoituksessa kirjoitettua viihde"kirjallisuutta" Englanninkielinen termi on "pulp fiction" Kertakäyttötavaraa, jolla ei ole muuta meriittiä kuin ajanvietteeksi tehtyä. Usein ihmissuhteita, jännitystä, romansseja aiheina, usein pitkinä sarjoina. Konsepti joka myy."

        Halpahintainen? Hintako määrittelee kirjan laadun?

        Minä, kun luen kaunoa, jopa dekkareitakin, niin se on aina ajanvietettä.
        Elämänkertoja en lue ja oikein sapettaa, kun jokainen julkkis ja jopa tavan tallaajankin niitä kirjoittelee.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Emme kylläkään nyt puhu samasta asiasta.
        Jos emme vaali omaa/yleismaailmallista aineetonta ja aineellista kulttuuriperintöämme ja keskitymme vain materialistisen yhteiskunnan arvoihin niin tulevaisuuden sukupolvet ovat kuin pieniä lapsia jotka osaavat käyttää vaikka mitä innovaatioita ja härpäkkeitä, mutta hapuilevat eteenpäin pimeässä huoneessa taskulampun valossa. Heitä on helppo manipuloida ja johdattaa, koska he eivät tunne omaa tarinaansa.

        Manipuloida? Hahaaa, sanoo Paoma, joka syytti todellista kirjafania, uinka hän antaa manipuloida itseään.


    • Anonyymi

      Nykynuorilla ei juuri kirjahyllyjä näy seinustalla, kaikilla ei ole edes pikkupöytää olohuoneessa sohvan edessä. Kai se on jotain uutta normaalia.
      Itse tykkään, että sohvan vieressä on taso lehdelle ja tv-kaukosäätimelle.

      • Anonyymi

        Minulla on jonkin verran kirjoja, luettuja kaikki.
        Mutta sellainen surkimus olen että sitä kaukosäädintä eikä telkkariakaan minulla ei ole.
        laite jota talouteeni vähiten kaipaan on TV!


    • Anonyymi

      Kukan ei osta,voit hyvin laitta ilmotus torile. Jos jaksat vaivaa nähdä.Kirjoja ja lehtiä voi viedä esim. Minä Vein Helsingin alue kun asuin vähän Suursuon sairaalan vahtimestarin koppiin. Sama on palvelutaloja avoin paikka kaikille. Erikseen hyllyt johon voi viedä kirjoja lehtiä ja ilmasiksi otaa niistä lukijat itä Hesinki lähiössä.. Kirjoja viennyt matkan taakse Vida,kieätyskeskus. Nut en jaksa.Luin vast edes ilta sanomat tai ilta lehti?Kirjat voi laitaa paperin keräys.Mutta kannet irrotettava ja seka jäteisin siis kannet kirjan!Niin kai sitten teen. Vaikka aina lukijalle kirja on uusi ja paljon on ihmisä jotka mielellään lukevat kirjoja.Palvelutalot ja sairaalatkin. Pitkäaikais potilaat. Kaikkia TV ei kiinosta.Ei äänikirjat. Mikä hyvä asia!Kaikilla Ei kykyä olet internetiä käytää tai ei halua.Lisäkis ei rahaa älypuhelimet ,tietokoneet. Heitäkin on paljon.Luulaan vaan kaikilla on netti ja koneet,kuin älypuhelimet.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olipas hauska linkki, Kirjoille vanhainkoti perustettu.


    • Anonyymi

      Edesmennyt Jörn Donner muutamaa vuotta ennen kuolemaansa kertoi ajattaneensa kuorma- autollisen vanhoja kirjoja kaatopaikalle.

      • Anonyymi

        Donner oli viisas mies.


    • Anonyymi

      Kirjat oli ennen merkki et on luettu paljon kouluja käyden. Itse koulussa kerran jouduin valehtelemaan koko luokalle, kun piti kertoa monta kirjaa kotona on. Sanoin et 60, vaikka ei ollut, laskin mukaan lehdetkin, hävetti kertoa et on vähän.

      • Anonyymi

        Ja mikä se "merkki" nyt on?
        Kotonani on noin 2000 kirja, lähinnä historiaa yms. Paljon enmmän kirjoja olen lukenut, satojatuhansia sivuja esim. historiankirjallisuutta.
        Entä mistä haluat keskustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä se "merkki" nyt on?
        Kotonani on noin 2000 kirja, lähinnä historiaa yms. Paljon enmmän kirjoja olen lukenut, satojatuhansia sivuja esim. historiankirjallisuutta.
        Entä mistä haluat keskustella?

        Minullakin on kotona lukemattomia kirjoja...


    • Anonyymi

      Asia on kyllä niin, että tietosanakirja oli osin vanhentunut jo painosta tullessaan.
      Ei ne googlen tulon takia jääneet käyttöä vaille.

      • Anonyymi

        Vähän säälittää ihmiset, jotka ostivat monia satoja markkoja maksavia tietosanakirja-sarjoja ja arvo on niissä ollut pitkään jo täysi nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän säälittää ihmiset, jotka ostivat monia satoja markkoja maksavia tietosanakirja-sarjoja ja arvo on niissä ollut pitkään jo täysi nolla.

        Niinpä, olisipa ostaessa tiennyt, että 30 vuoden päästä ostohetkestä kirjat voi kuunnella netistä. Tosin kuuskytluvun lopulla ei tainnut kukaan tietää mitään netistä, paitsi ne, jotka olivat jollakin lailla tekemisissä isojen tietokoneitten kanssa esim uutisissa, ehkä he osasivat ennustaa tulevaa. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, olisipa ostaessa tiennyt, että 30 vuoden päästä ostohetkestä kirjat voi kuunnella netistä. Tosin kuuskytluvun lopulla ei tainnut kukaan tietää mitään netistä, paitsi ne, jotka olivat jollakin lailla tekemisissä isojen tietokoneitten kanssa esim uutisissa, ehkä he osasivat ennustaa tulevaa. . .

        Mutta voimme lohduttautua sillä tiedolla että emme lainkaan tiedä mitä uusi tekniikka tuo mukanaan, se on nimittäin jotain aivan uutta minulle ja sinulle...

        '
        '


    • Anonyymi

      Antikvariaatit ovat tosi kranttuja tänä päivänä, vain ihan spesiaalia ostavat pilkkahinnoilla.
      Tarjosin pari vuotta sitten, niin ainoastaan kirja hirsirakentamisesta olisi kelvannut.

    • Anonyymi

      Kirjat kerää pölyä, siksi muutamat on vitriinissä.

      • Anonyymi

        Kirjat eivät pölyä. Kirjoissa EI ole mitään sellaista magnetismia tms. joka erityisesti keräisi pölyä...mutta kun pölyjä ei ehkä sieltä kirjojen päältä tule pyyhittyä tai imuroitua yhtä usein kuin lattioilta, sinne sitten kertyy ajan kanssa sitä pölyä. Ja sitten aletaan kuvittelemaan että kirjat jotenkin "keräävät" pölyä, eivät ne kerää...


    • Anonyymi

      Kippaa roskiin jos et voi polttaa

    • Anonyymi

      Jättää jälkipolville perintönä..

      • Anonyymi

        Minun tapauksessani siis Suomen valtiolle. Tai se taitaa mennä niinkin että valtio yleensä kierrättää perintönsä kunnille.
        Kiusahan se olisi pienikin kiusa...


    • Anonyymi

      Divari on joku sellainen paikka, joka ostaa ja myy ja no. kirjoja. - Nm. Ei paperinkeräystavara

    • Anonyymi

      Kirpputorit ei ota kirjoja vastaan ilmaiseksikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      204
      2525
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      430
      2217
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    4. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      27
      1257
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1221
    6. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      945
    7. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      920
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      900
    9. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      80
      827
    10. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      800
    Aihe