Onko huono lisäaine tuommoinen lisäine kermassa eli stabilointiaine (karrageeni)?
Yleensä välttelen sellaisia kermoja joissa on. Luomukermassa ja Arlan tavallisessakaan kuohukermassa ei ilmeisesti sitä ole. Mutta Valion kermoissa yleisesti ainakin on. Aiemmin ei tainnut olla myöskään Lidlin kuohukermassa (valm. Satamaito Ulvila), mutta mutta.. kun hiljattain ostin ja luin ainesosat, niin siinäkin sitä oli.
Eli enää en taida ostaa muuta kuin Arlan kermoja. Ja tietenkin mikä valmistaja vaan sopii, joka ei laita tuota lisäainetta kermaan.
Olen vaan kuullut että ei ole suolistolle hyväksi karrageeni?
Korjatkaa jos on parempaa tietoa.
Kerman karrageeni
Anonyymi
1
434
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niinkään huono: karrageenia käytetään saostamiseen ja hyytelöittämiseen, sitä on useampaa lajia, luonnontuote, siis levää esim. Irish Moss. mm. jäätelöiden valmistamiseeen, kirkkaat jälkiruokahyytelöt (Jello) yns. , kaikille ei sovi gelatiini/siasta tai naudasta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as463057Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232914- 462767
- 562618
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582518Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482500On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782168- 692068
- 452052