Henkisesti raskasta

Anonyymi

Työskentelen henkilökohtaisena avustajana ja tämä nykyinen avustettava ollut reilut 3,5 vuotta. Aika ajoin alkaa haukkumaan minua tyhmäksi joka ei tiedä mistään, uhkaa lyödä puukolla suoraan rintaan ja vielä puuttuu melkoisen henkilökohtaiseen asiaan kun sanoo että mun pitäisi laihduttaa. Tänään mennessäni töihin huutaa että mitä teet täällä ja mene kotiin. Myöhemmin huutaa että jätä hänet rauhaan ja on kuulema korkea aika päästä minusta eroon. Voin sanoa että mielihyvin lähtisin kun ensinnäkin tajuaisi irtisanoa minut ja toiseksi jos minulla olisi uusi mieluisampi työ. Olen ajatellut hakea sairaslomaa sillä henkisesti lujilla tuollaisen kanssa ja en vaan juuri nyt jaksa mitään ylimääräistä kiusantekoa. Onko muilla vastaavaa tilannetta että työnantaja lähinnä kehitysvammainen kiusaa noin....

5

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässäpä esimerkiksi yksi ketju aiheesta. Näitä löytyy vaikka kuinka paljon.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/6100994/henkilokohtainen-avustaja

Lainaus tuolta ketjusta. Samoin on käynyt muillekin.

Työpaikalla, avustettavan kotona, ei ole kukaan valvomassa teidän kummankaan toimintaa. Siksipä ilmoituksissa yleensä etsitään luotettavaa ihmistä työntekijäksi. Työnantaja voi kuitenkin itse käyttäytyä vaikka miten mielivaltaisesti, eikä kukaan ole näkemässä / kuulemassa. Jälkeen päin kohtelua on vaikea näyttää toteen, asiasi ei kuulu oikein kenellekään....

Ei kannata jäädä huonoon suhteeseen, edes työsuhteeseen.

• Anonyymi

Ei ole mukavaa olla pessimisti, mutta suuri osa ihmisistä käyttää tilaisuuden hyväkseen, jos pystyy alistamaan toisia ihmisiä. Etenkin jos voivat itse huonosti tai ovat kateellisia jostain, mitä heiltä itseltään puuttuu.

On paljon vaativampaa pysyä ystävällisenä ja positiivisena, jos voi huonosti, kuin vain purkaa omaa pahaa oloa muihin. Se on tuhat kertaa vaativampaa kuin vain päästellä ilkeyksiä. Siksi vain harva pysyy ystävällisenä, jos edes tajuaa omaa ilkeyttään. Joku empatiakyvytön kehitysvammainen ei välttämättä edes tajua omaa käytöstään. Siis joku, ei kaikki.

• Anonyymi

Tänään palasin töihin viikon tauon jälkeen ja eipä tuo tilanne muuttunut yhtään. Sain kuulla olevani kehitysvammainen apina ja idiootti. Avustettava haukkuu ihmisten kuullen. Olin jo aikeissa sanoa että mene ja katso peiliin mokoma pelle. Mietinnässä on että hakisin saikkua ja etsin muuta työtä senkin ajan. Eihän tuota ole pakko kestää enää.

• Anonyymi

Henkilökohtaisen avustajan palkka on kuulema ”korotettu” vuoden 2000 tasolle. Siitä sitten voi miettiä kuinka palkka matchaa nykyisen asumisen hintojen kanssa kun vuokrat eivät ole suinkaan vuoden 2000 tasolla vaan triplasti suurempia kuin 20 vuotta sitten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10380
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3555
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3301
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2875
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      207
      2243
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2033
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1456
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe