Henkisesti raskasta

Anonyymi

Työskentelen henkilökohtaisena avustajana ja tämä nykyinen avustettava ollut reilut 3,5 vuotta. Aika ajoin alkaa haukkumaan minua tyhmäksi joka ei tiedä mistään, uhkaa lyödä puukolla suoraan rintaan ja vielä puuttuu melkoisen henkilökohtaiseen asiaan kun sanoo että mun pitäisi laihduttaa. Tänään mennessäni töihin huutaa että mitä teet täällä ja mene kotiin. Myöhemmin huutaa että jätä hänet rauhaan ja on kuulema korkea aika päästä minusta eroon. Voin sanoa että mielihyvin lähtisin kun ensinnäkin tajuaisi irtisanoa minut ja toiseksi jos minulla olisi uusi mieluisampi työ. Olen ajatellut hakea sairaslomaa sillä henkisesti lujilla tuollaisen kanssa ja en vaan juuri nyt jaksa mitään ylimääräistä kiusantekoa. Onko muilla vastaavaa tilannetta että työnantaja lähinnä kehitysvammainen kiusaa noin....

5

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässäpä esimerkiksi yksi ketju aiheesta. Näitä löytyy vaikka kuinka paljon.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/6100994/henkilokohtainen-avustaja

      Lainaus tuolta ketjusta. Samoin on käynyt muillekin.

      Työpaikalla, avustettavan kotona, ei ole kukaan valvomassa teidän kummankaan toimintaa. Siksipä ilmoituksissa yleensä etsitään luotettavaa ihmistä työntekijäksi. Työnantaja voi kuitenkin itse käyttäytyä vaikka miten mielivaltaisesti, eikä kukaan ole näkemässä / kuulemassa. Jälkeen päin kohtelua on vaikea näyttää toteen, asiasi ei kuulu oikein kenellekään....

      Ei kannata jäädä huonoon suhteeseen, edes työsuhteeseen.

    • Anonyymi

      Ei ole mukavaa olla pessimisti, mutta suuri osa ihmisistä käyttää tilaisuuden hyväkseen, jos pystyy alistamaan toisia ihmisiä. Etenkin jos voivat itse huonosti tai ovat kateellisia jostain, mitä heiltä itseltään puuttuu.

      On paljon vaativampaa pysyä ystävällisenä ja positiivisena, jos voi huonosti, kuin vain purkaa omaa pahaa oloa muihin. Se on tuhat kertaa vaativampaa kuin vain päästellä ilkeyksiä. Siksi vain harva pysyy ystävällisenä, jos edes tajuaa omaa ilkeyttään. Joku empatiakyvytön kehitysvammainen ei välttämättä edes tajua omaa käytöstään. Siis joku, ei kaikki.

    • Anonyymi

      Tänään palasin töihin viikon tauon jälkeen ja eipä tuo tilanne muuttunut yhtään. Sain kuulla olevani kehitysvammainen apina ja idiootti. Avustettava haukkuu ihmisten kuullen. Olin jo aikeissa sanoa että mene ja katso peiliin mokoma pelle. Mietinnässä on että hakisin saikkua ja etsin muuta työtä senkin ajan. Eihän tuota ole pakko kestää enää.

      • Anonyymi

        Henkilökohtaisen avustajan palkka on kuulema ”korotettu” vuoden 2000 tasolle. Siitä sitten voi miettiä kuinka palkka matchaa nykyisen asumisen hintojen kanssa kun vuokrat eivät ole suinkaan vuoden 2000 tasolla vaan triplasti suurempia kuin 20 vuotta sitten..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe