Mikrosignaalit

Anonyymi

Kuinka hyvin tajuat mikroilmeet ja tunnesignaalit toisen ihmisen olemuksessa?

50

57

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärsyttävän hyvin.

• Kyllä luulen, että herkästi, mutta toisaalta en välttämättä niistä välitä. Ja muutenkin en tee johtopäätöksiä vain niiden perusteella, vaan kysyn. :o)

• Anonyymi

Usein juuri siinä piilee ristiriita. Mitä ihminen kertoo, miten hän tietoisesti käyttäytyy ja vastaako se mikroilmeitä. Jos ei, niin miksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Usein juuri siinä piilee ristiriita. Mitä ihminen kertoo, miten hän tietoisesti käyttäytyy ja vastaako se mikroilmeitä. Jos ei, niin miksi.

No siksipä mä jätänkin ne usein jopa huomiotta. Jos ihminen ei osaa kommunikoida puhuen, niin en kyllä ala katselemaan mistään nenänkulmanasennostakaan, mistä kenkä puristaa. :oD

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No siksipä mä jätänkin ne usein jopa huomiotta. Jos ihminen ei osaa kommunikoida puhuen, niin en kyllä ala katselemaan mistään nenänkulmanasennostakaan, mistä kenkä puristaa. :oD

Kyllä se minusta kuuluu vähän huomaavaisuuteen. Kaikki eivät toitota ihan kaikkea itsestään suoraan esille. Joko luonne tai omaehtoinen valinta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se minusta kuuluu vähän huomaavaisuuteen. Kaikki eivät toitota ihan kaikkea itsestään suoraan esille. Joko luonne tai omaehtoinen valinta.

Joo, mutta lopulta ihmiset ei välillä tarkoita tuoda mitään mikroeleillä esiin...jokin saattaa vaikka tuntua alussa epämiellyttävälle, mikroele kertoo sen ulos, mutta lopulta ihminen saattaakin tykätä jostain....kun on tutustunut tms.

Ja huomaavainen voi olla, kun kysyy, että onko kaikki hyvin tms. Jos on kaikki ok, eikä mikroilmeet/eleet muutu, hän varmaan tekee niitä vastaan itse jotain.... eikä se toisen homma ole niitten perusteella liikoja tulkkailla...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, mutta lopulta ihmiset ei välillä tarkoita tuoda mitään mikroeleillä esiin...jokin saattaa vaikka tuntua alussa epämiellyttävälle, mikroele kertoo sen ulos, mutta lopulta ihminen saattaakin tykätä jostain....kun on tutustunut tms.

Ja huomaavainen voi olla, kun kysyy, että onko kaikki hyvin tms. Jos on kaikki ok, eikä mikroilmeet/eleet muutu, hän varmaan tekee niitä vastaan itse jotain.... eikä se toisen homma ole niitten perusteella liikoja tulkkailla...

Totta tuokin. Mikroilmeet eivät välttämättä kerro kaikkea tulevaisuudesta.

Siksikö jotkut hokevat jatkuvasti sitä "Onko kaikki hyvin?". Luulin että vaikutin jotenkin kyvyttömältä ja suutahdin.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta tuokin. Mikroilmeet eivät välttämättä kerro kaikkea tulevaisuudesta.

Siksikö jotkut hokevat jatkuvasti sitä "Onko kaikki hyvin?". Luulin että vaikutin jotenkin kyvyttömältä ja suutahdin.

Joo, kyllä ihmiselle tavallaaan pitää antaa mahkut itse päättää mitä tekee, mitä ei.

No jotkut voi tehdä sitäkin ihan vaan tilanteen mukaan....Mulla oli helkatin hyvä hammaslääkäri, joka aina välillä kysyi: Pärjäätkö? Minusta se on kohteliasta ja välittävää...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, kyllä ihmiselle tavallaaan pitää antaa mahkut itse päättää mitä tekee, mitä ei.

No jotkut voi tehdä sitäkin ihan vaan tilanteen mukaan....Mulla oli helkatin hyvä hammaslääkäri, joka aina välillä kysyi: Pärjäätkö? Minusta se on kohteliasta ja välittävää...

Mutta kasvonilmeiden huomioiminen ei ole?

Hahaa, gotcha...

• Huonosti mikrot huomaan.

• Anonyymi

Oletko asperger? Minäkin jouuin tajuamaan, etten tajua, mutta kun sen tajusin, aloin tajuamaan. Sen jälkeen ihmisten kanssa on ollut helpompaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko asperger? Minäkin jouuin tajuamaan, etten tajua, mutta kun sen tajusin, aloin tajuamaan. Sen jälkeen ihmisten kanssa on ollut helpompaa.

Epäilen suuresti etten ole.

• Todella huonosti. Katson ihmistä suoraan silmiin ja jää ilmeet, sekä eleet yleensä huomaamatta.

Enkä muutoinkaan kauheasti välitä niistä.
      Tähän ikään olen huomannut sen, että tulkitsen ihmisten ilmeitä omien tuntemuksieni kautta, eli useimmiten väärin. Jokaisen yksilön ilmeet näyttävät ehkä samoilta, mutta ajatusmaailma niiden takana on yksilöllinen. Enkä osaa ajatella kuin omien tarkoitusperieni kautta niitä. Eli virheellisesti toista tulkitessani.

Nähdäkseni ihminen joka on omasta mielestään mikroilmeiden expertti, huijaa itseään. Tosiasiassa hän tekee vain arvauksia toisen ilmeiden perusteella. Jotkut arvaukset menevät lähemmäksi ja toiset eivät. Kovin on tulkinnanvaraista touhua.

Yritän vältää sitä. Ihan oman mielenterveyteni takia. Hulluksihan tulisin, jos alkaisin miettimään mitä toinen ajattelee mikroilmeiden perusteella. Ja sitäpaitsi.. ei minua kiinnosta.

• Anonyymi

Ymmärrän täysin.

Itse koen, että mikroilmeillä otetaan tuntumaa siihen löytyykö yhteyttä tai kiinnostusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän täysin.

Itse koen, että mikroilmeillä otetaan tuntumaa siihen löytyykö yhteyttä tai kiinnostusta.

Eli arvaillaan mitä toinen mahtaa ajatella. Suurinpiirtein.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Eli arvaillaan mitä toinen mahtaa ajatella. Suurinpiirtein.

Ei, vaan haetaan tunneyhteyttä. Se on ihan eriasia kun toisen ajatusten arvaileminen.

Mikrosignaaleista pitäisi juuri pystyä lukemaan, onko aitoa kiinnostusta yhteyteen.

Halu yhteyteen on primitiivireaktio, ei niinkään ajatustason asia.

Kuten tuossa tuli mainittua joskus mikrosignaalit antavat aivan erikuvan, kun ihmisen harkittu käytös, koska ne ovat reaktiivisempia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan haetaan tunneyhteyttä. Se on ihan eriasia kun toisen ajatusten arvaileminen.

Mikrosignaaleista pitäisi juuri pystyä lukemaan, onko aitoa kiinnostusta yhteyteen.

Halu yhteyteen on primitiivireaktio, ei niinkään ajatustason asia.

Kuten tuossa tuli mainittua joskus mikrosignaalit antavat aivan erikuvan, kun ihmisen harkittu käytös, koska ne ovat reaktiivisempia.

Noh. Se on totta, että miten toinen reagoi asioihin kertoo paljon. Siitä voi päätellä näyttääkö vihreää vai punaista valoa.. mutta sen syvempi tunneyhteys on minulle ainakin sellainen juttu, etten lähtisi niitä muodostamaan mikroilmeiden perusteella.

Ehkä olen vaan liian tyhmä, kun sanon, että vaarallista on hakea yhteyttä ..ja varsinkin tunneyhteyttä niiden perusteella. Pahasti voi mennä metsään. Todella pahasti. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Noh. Se on totta, että miten toinen reagoi asioihin kertoo paljon. Siitä voi päätellä näyttääkö vihreää vai punaista valoa.. mutta sen syvempi tunneyhteys on minulle ainakin sellainen juttu, etten lähtisi niitä muodostamaan mikroilmeiden perusteella.

Ehkä olen vaan liian tyhmä, kun sanon, että vaarallista on hakea yhteyttä ..ja varsinkin tunneyhteyttä niiden perusteella. Pahasti voi mennä metsään. Todella pahasti. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna.

Olen samaa mieltä. Jostain on kuitenkin aloitettava. Kun ei vielä tunne eikä tiedä toisen toiveita ja tilannetta.

Tietysti syvä tunneyhteys vaatii muutakin kun mikrosignaaleja. Ehkö se vaatii niitä useissaveritilanteissa teoilla vahvistettuna?

Koetan ikäänkuin hahmottaa mikrosignaalien tehtävän ja tarkoituksen tässä ketjussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Jostain on kuitenkin aloitettava. Kun ei vielä tunne eikä tiedä toisen toiveita ja tilannetta.

Tietysti syvä tunneyhteys vaatii muutakin kun mikrosignaaleja. Ehkö se vaatii niitä useissaveritilanteissa teoilla vahvistettuna?

Koetan ikäänkuin hahmottaa mikrosignaalien tehtävän ja tarkoituksen tässä ketjussa.

No mä olin saavani omasta mielestäni aika vahvoja signaaleja eräältä mieheltä ja hän löi aika rajusti minulle luun kurkkuun. Olin tulkinnut häntä omien toiveideni mukaisesti. Tästä jo useita vuosia, mutta edelleen asia on niin kutsutusti avoin.

Vaikka niitä mikrosignaaleja lähettäisikin huomaamattaan.. tietoinen mieli voi olla aivan eri mieltä. Joten kysymällä paras.

• Anonyymi

Hyvin herkästi aistin ne. Ihmisen kohtaaminen on jo sinällään pelottava tapahtuma joten lähden siihen aina varovaisesti ja tarkkaillen.

• Anonyymi

En usko että tulkitsen hyvin ihmisten mikroilmeitä, paremminkin tunnistan muiden tunnetiloja kokonaisvaltaisesti.

• Anonyymi

Silloin on ehkä parempi olla katsomatta ja vain luottaa mitä läsnäolosta lukee Sitten voisi kääntyä ja silmäistä mitä toinen odottaa...

Pitkään minäkin vain kohtasin ihmiset tunnetilojen kautta, mutta tuntui, että minusta kiinnostuneet ihmiset jotenkin pahastuivat ja kokivat minut välinpitämättömäksi ja kylmäksi, kun en kohdannut ja reagoinut mikroilmeisiin.

Nyt on tosiaan mennyt paremmin ja olen siitä tosi iloinen!

Muistan kun jonkun aspergertestin jälkeen tunsin itseni todella vammaiseksi ja idiootiksi, mutta joku sisäinen ääni vain kehotti oppimaan niiden ilmeiden lukemista ja koittamaan uudestaan koko sosiaalisuutta. Eikä se ollut vaikeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin on ehkä parempi olla katsomatta ja vain luottaa mitä läsnäolosta lukee Sitten voisi kääntyä ja silmäistä mitä toinen odottaa...

Pitkään minäkin vain kohtasin ihmiset tunnetilojen kautta, mutta tuntui, että minusta kiinnostuneet ihmiset jotenkin pahastuivat ja kokivat minut välinpitämättömäksi ja kylmäksi, kun en kohdannut ja reagoinut mikroilmeisiin.

Nyt on tosiaan mennyt paremmin ja olen siitä tosi iloinen!

Muistan kun jonkun aspergertestin jälkeen tunsin itseni todella vammaiseksi ja idiootiksi, mutta joku sisäinen ääni vain kehotti oppimaan niiden ilmeiden lukemista ja koittamaan uudestaan koko sosiaalisuutta. Eikä se ollut vaikeaa.

Ei minulla ole aspegeria todettu, mutta näköni oli jo ensimmäiselle luokalle mennessä tosi heikko. Lisäksi olin älyttömän ujo. Siitä varmaan seurannut mitä seurannut. Muut aistit korvaa puuttuvaa...

Onneksi olen päässyt noista ajoista. Mitä enemmän voi unohtaa itsensä, sitä helpompi on olla ulospäin avoin. Varsinainen rasite kaikki sellainen oli. Toivoin salaa, että osaisin olla yhtä välitön kuin ystäväni. Nykyisin olen onneksi enemmän paheksuntaa / huomautuksia siitä, että "osaan jutella ihmisille". Sen lisäksi yllättäin, kun lähes tuntemattomat tuttavat kuvasivat minua sanoin huumorintajuinen. Okei, se on sitä, että ehkä puhun seurassa vähemmän itse ja kuuntelen mielelläni muita.

Mutta kyllä muistan, miten silmien kohdistaminen on joskus vaikeaa. "Pitääkö niitä molempia katsoa samalla kertaa, vaiko toista yksi kerrallaan! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla ole aspegeria todettu, mutta näköni oli jo ensimmäiselle luokalle mennessä tosi heikko. Lisäksi olin älyttömän ujo. Siitä varmaan seurannut mitä seurannut. Muut aistit korvaa puuttuvaa...

Onneksi olen päässyt noista ajoista. Mitä enemmän voi unohtaa itsensä, sitä helpompi on olla ulospäin avoin. Varsinainen rasite kaikki sellainen oli. Toivoin salaa, että osaisin olla yhtä välitön kuin ystäväni. Nykyisin olen onneksi enemmän paheksuntaa / huomautuksia siitä, että "osaan jutella ihmisille". Sen lisäksi yllättäin, kun lähes tuntemattomat tuttavat kuvasivat minua sanoin huumorintajuinen. Okei, se on sitä, että ehkä puhun seurassa vähemmän itse ja kuuntelen mielelläni muita.

Mutta kyllä muistan, miten silmien kohdistaminen on joskus vaikeaa. "Pitääkö niitä molempia katsoa samalla kertaa, vaiko toista yksi kerrallaan! :)

Kyllä hyvät silmälasit täytyykin olla, että pystyy lukemaan mitään kasvoista!

• Anonyymi

Minä luen ihmistä kuin avointa kirjaa. Luen niin mikroilmeet kuin aistin tunnepuolen. Siksikin uskon siihen kun kollegat näkivät itsessäni lisäksensä noitaa.
      Meillä oli ihan älytön yhteys näiden kanssa, jotka elivät päivittäisten rituaaliensa kanssa.

• Anonyymi

Luen ilmeitäsi täältä asti

• Anonyymi

Vai niin, sinäkö se olet joka puhelimessani kummittelee?

Olenkin miettinyt miksi ei toimi.

No kerroppas nyt miltä näyttää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin, sinäkö se olet joka puhelimessani kummittelee?

Olenkin miettinyt miksi ei toimi.

No kerroppas nyt miltä näyttää?

”Jaahas” sanoisit sinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Jaahas” sanoisit sinä.

Empäs

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Empäs

Kylläpäs. Hivenen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs. Hivenen.

"Jaahas! Vai sillä tavalla?!!"👵🥶🏃

Oletko nyt tyytyväinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jaahas! Vai sillä tavalla?!!"👵🥶🏃

Oletko nyt tyytyväinen?

Kyllä tunnen tyylisi ja ilmeesi hyvä miesmummo :) ja reaktiosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kun susi lampaan vaatteissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni mummoista on sitä laatua, että pitäisi melkeinpä sanoa että mummo suden vaatteissa.

• Anonyymi

Monenko nokian tehoinen on puhelimesi: kokeile laittaa mikroaaltouunin sisälle, että sen säteily lämmittää makkarankin, kun suljet puhelimen mikroaaltouunin sisälle soittamaan täysillä jonnekin kunnes akku loppuu.

• Paremmin kuin minunlaiseltani mörökölliltä uskoisi. Se saattaa yllättää tuntemattoman, yleensä ikävästi.

• Jos joku näyttäisi mulle millainen on mikrosignaali, niin voisin asiaa kommentoida.
      Toki mulle tulee toisen ihmisen kanssa erilaisia tuntemuksia, mutta tiedä sitten onko syynä mikrosignaali vai oma toiminnallinen häiriö.

• Anonyymi

Rohkeasti vaan töllöttämään ja pälyilemään, katsomatta se ei selviä.

• Anonyymi kirjoitti:

Rohkeasti vaan töllöttämään ja pälyilemään, katsomatta se ei selviä.

Niin varmaan pitää tehdä. Rillit päähän ja kirkas lamppu kohti kohdetta. Vähän niinkuin poliisikuulustelussa.

• Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

Niin varmaan pitää tehdä. Rillit päähän ja kirkas lamppu kohti kohdetta. Vähän niinkuin poliisikuulustelussa.

Se voisi jähmettää toisen ja siihen loppuisivat mikrosignaalit.

Sitten olisi sannamarin-tuijotus vaan päällä, silmät sepposen selällään ja huulilla jähmettynyt kestohymy. Varmaan kassalla oppinut🤣👌

• Anonyymi

Ihmisten kanssa ollessa signaaleja on lähes poikkeuksetta liikaa. Tilanteesta riippuu kuinka paljon niihin virittäydyn. Virittäytyessäni väitän niitä melko hyvin lukevani.

• Anonyymi

Tänään keskityin yhden ihmisen mikrosignaaleihin ja koin sosiaalista menestystä.

Siksi aloituskin, kun innostuin ihan. Tuntui hyvältä sekä onnistua, että saada toivottua vastakaikua.

Ehkä minusta tulee tämän jälkeen kunnon lortto!

Edelllinen yritys toisen henkilön kanssa meni ihan täysin pieleen ja tuotti pahaa mieltä ja turhautumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään keskityin yhden ihmisen mikrosignaaleihin ja koin sosiaalista menestystä.

Siksi aloituskin, kun innostuin ihan. Tuntui hyvältä sekä onnistua, että saada toivottua vastakaikua.

Ehkä minusta tulee tämän jälkeen kunnon lortto!

Edelllinen yritys toisen henkilön kanssa meni ihan täysin pieleen ja tuotti pahaa mieltä ja turhautumista.

Aktiivinen ja aito läsnäolo takaa sosiaalisen menestyksen koska niin harva sitä antaa vaikka kaikki sitä janoavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aktiivinen ja aito läsnäolo takaa sosiaalisen menestyksen koska niin harva sitä antaa vaikka kaikki sitä janoavat.

Molemmat henkilöt olikin juuri sellaisia ja siksi heistä pidinkin.

Jää nähtäväksi se, että tuleeko tästä uudesta jutusta muuta kun salamarakkautta, sillä ihastus oli selvästi kummallekkin sitä ensisilmäyksellä ihastumista. Hyvät kemiat ja mikrokommunikaatio toimi heti.

• Anonyymi

Jotkut ihmiset ovat ns."auttajia".
      He vaistoavat ihmisen aurasta tunteet ja onko hänellä jotain ongelmia, vai onko kaikki hyvin.
      Mutta kun homma on se, että joidenkin ihmisten aura on nyt 8,2 metriä leveä. Niin käveleppä "auttajana" kauppakeskuksen läpi ja vaistoa nuo kaikki aurat.
      Ei ole helppoa jos ei osaa maadoittua.

• Anonyymi

Todella hyvin. Useinmiten väistelen niitä.

• Anonyymi

Mikrosignaalit.. tai eleet, ilmeet. Voi pyhä Sylvi, eihän kaikki ymmärrä edes selvää puhetta, eivätkä pidä kiinni sovituista säännöistä. Mä osaan yhden ja ainoan mikrosingnaalin, jonka tyhmempikin ymmärtää... Silloin näkyy vain kengän kannat, poistuessani. Samalla ne ovat lyhyet hyvästit.

• Anonyymi

Mikrosignaalit kuin takioni-hiukkaset.

• Anonyymi

Hypoteettinen oletus... osuu kohdalleen tai sitt ei osu sinnepäinkään.

• Anonyymi

Joku uusi sarja Black Bird on aika jännä kannattaa tutustua.

Mutta itselläni, on kivuliasta hammassäryt, jos on kokenut tietää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      287
      35722
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      85
      4994
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4714
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      3972
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      100
      3250
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      2879
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      61
      2666
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2044
    9. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      50
      2041
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      448
      1727
    Aihe