Jos sanoo ”olet rakas” vs. ”rakastan sinua?”
Mitä eroa on
29
219
Vastaukset
- Anonyymi
Mene suomen kielen kurssille.
Mun sanomana ei mitään eroa. Jos joku on mulle rakas, mä häntä myös silloin rakastan tavalla tai toisella.
En käytä rakkautta puheessani, jollen rakasta toista. Eikä rakas sana myöskään sovi suuhuni ilman rakkautta.
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
En käytä rakkautta puheessani, jollen rakasta toista. Eikä rakas sana myöskään sovi suuhuni ilman rakkautta.
Niin ja sanon lapsillenikin, että rakastan sinua siinä missä kumppanillekin. Tai olet rakas, sitäkin sanon lapsilleni kuten kumppanillekin. Myös vanhemmilleni.
- Anonyymi
Niin ja sanon lapsillenikin, että rakastan sinua siinä missä kumppanillekin. Tai olet rakas, sitäkin sanon lapsilleni kuten kumppanillekin. Myös vanhemmilleni.
Omille lapsille sanon joskus, olet rakas.
- Anonyymi
Noin naiset vastaa rahalle ja umpi rakastunut rahamieheen ainakin siihen asti kunnes tapaavat vieläkin varakkaamman niin köyhempi jää kuin nalli kalliolle
Olet rakas on minulle tapa sanoa, että pidän ihmistä tärkeänä. Jos sanoisin että rakastan sinua, se olisi rakkauden tunnustus.
Vissi ero.- Anonyymi
Noin minäkin ajattelen sen olevan. Rakkauden tunnustuksia en enää tule tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin minäkin ajattelen sen olevan. Rakkauden tunnustuksia en enää tule tekemään.
Oletko katkera?
Anonyymi kirjoitti:
En varmaan minäkään tule tekemään rakkauden tunnustuksia. En jaksa uskoa että rakastuisin vielä tässä elämässä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katkera?
Minäkö katkera, miksi olisin.
Mä taasen sanon, olet tärkeä jos pidän tärkeänä. Kiva huomata miten erilailla ihmiset ajattelee.
Mä taasen sanon, olet tärkeä jos pidän tärkeänä. Kiva huomata miten erilailla ihmiset ajattelee.
Minulle sanana "rakas" on aika arkinen. Käytän sitä suhteellisen paljon. Sillä haluan osoittaa sanan suurta mahtia. Rakas on sanana pelottava, pitkälti siitä syystä että sitä käytetään liian vähän. Se on tavallaan demonisoitunut. Ehkä siksi, kun se liitetään vain romanttiseen rakkauteen.
Paras ystäväni on kuullut sen monasti minulta. " Olet rakas."
Hänen vaimonsa hätkähti kun sanoin sen hänen kuulten ensimmäistä kertaa. Yksissä illanistujaisissa sitten selitin, että rakastan hänen miestään ja koska rakas ystäväni rakastaa sinua, opin minäkin rakastamaan häntä. Ja olemme hieman lähentyneetkin sen jälkeen.
Lapselleni muistan aina kertoa, että hän on rakas, arvokas ja tärkeä. Juuri noilla sanoilla.
Rakkaus on sitä mitä ilmentää. Ei kukaan meistä ole ajatusten lukija.Pikku-pirpana kirjoitti:
Minulle sanana "rakas" on aika arkinen. Käytän sitä suhteellisen paljon. Sillä haluan osoittaa sanan suurta mahtia. Rakas on sanana pelottava, pitkälti siitä syystä että sitä käytetään liian vähän. Se on tavallaan demonisoitunut. Ehkä siksi, kun se liitetään vain romanttiseen rakkauteen.
Paras ystäväni on kuullut sen monasti minulta. " Olet rakas."
Hänen vaimonsa hätkähti kun sanoin sen hänen kuulten ensimmäistä kertaa. Yksissä illanistujaisissa sitten selitin, että rakastan hänen miestään ja koska rakas ystäväni rakastaa sinua, opin minäkin rakastamaan häntä. Ja olemme hieman lähentyneetkin sen jälkeen.
Lapselleni muistan aina kertoa, että hän on rakas, arvokas ja tärkeä. Juuri noilla sanoilla.
Rakkaus on sitä mitä ilmentää. Ei kukaan meistä ole ajatusten lukija.Minusta tuntuu, että saatan sanoa jopa liian useinkin tuota, olet rakas ja rakastan sinua. Ne voi kokea vielä inflaation meillä.
Näytän lapsille usein myös sydäntä sormillani sydämen muodostaen. Tykkään kertoa heidän olevan mun aarteitani. Usein tytöt onkin tottuneet kuulemaan, huomenta äidin pikku hiironen tai kulta pupunen tms.
Miehelleni sanon myös, jos en joka päivä mutta monena päivänä viikossa, olet rakas, hyvää yötä rakas, kulta tms. Ja että rakastan sinua ja hali suukko.
Tärkeitä asioita. :)PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Minusta tuntuu, että saatan sanoa jopa liian useinkin tuota, olet rakas ja rakastan sinua. Ne voi kokea vielä inflaation meillä.
Näytän lapsille usein myös sydäntä sormillani sydämen muodostaen. Tykkään kertoa heidän olevan mun aarteitani. Usein tytöt onkin tottuneet kuulemaan, huomenta äidin pikku hiironen tai kulta pupunen tms.
Miehelleni sanon myös, jos en joka päivä mutta monena päivänä viikossa, olet rakas, hyvää yötä rakas, kulta tms. Ja että rakastan sinua ja hali suukko.
Tärkeitä asioita. :)Välillä voi eväsleipäpussin päällä olla lappu, rakastan sua ja sydän. Miehelleni siis ja hän on jättänyt mulle lapun pöydälle, minäkin rakastan sua pupuseni ja sydän. :)
Välillä voi eväsleipäpussin päällä olla lappu, rakastan sua ja sydän. Miehelleni siis ja hän on jättänyt mulle lapun pöydälle, minäkin rakastan sua pupuseni ja sydän. :)
Toi on hienoa. Ei niin monessakaan suhteessa ole tuollaisia pieniä eleitä, joilla osoitetaan sitä välittämistä.
Sulla on paljon ja sä tiedät sen. Osaat arvostaa sitä mitä sulla on ja annat sille arvon.
Mäkin jättelin exälle sydänlappusia joskus aikanaan, mutta hyvä jos se edes noteerasi niitä. Lopetin turhanpäiväisenä.
Nykyään saattaisin tuollaisia eleitä jopa pitää rasittavina. En tiedä. Ehkä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Toi on hienoa. Ei niin monessakaan suhteessa ole tuollaisia pieniä eleitä, joilla osoitetaan sitä välittämistä.
Sulla on paljon ja sä tiedät sen. Osaat arvostaa sitä mitä sulla on ja annat sille arvon.
Mäkin jättelin exälle sydänlappusia joskus aikanaan, mutta hyvä jos se edes noteerasi niitä. Lopetin turhanpäiväisenä.
Nykyään saattaisin tuollaisia eleitä jopa pitää rasittavina. En tiedä. Ehkä.Juu, ainoa ihminen joka on ollut aina mun tukena, kun oon tarttenut toisen ihmisen vankkumatonta tukea. Erityisen hieno piirre miehessäni on hänen suhtautuminen vastuuseen perheestään ja kumppanistaan.
Ei nirinää ei nurinaa, jämptisti voi luottaa, että vaik muut kaikkoaa, hän jää.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Juu, ainoa ihminen joka on ollut aina mun tukena, kun oon tarttenut toisen ihmisen vankkumatonta tukea. Erityisen hieno piirre miehessäni on hänen suhtautuminen vastuuseen perheestään ja kumppanistaan.
Ei nirinää ei nurinaa, jämptisti voi luottaa, että vaik muut kaikkoaa, hän jää.Mä oon pyrkinyt sanomaan rakkaudellisia sanoja ja asioita silloinkin, kun mua jurppii toinen eikä hirveesti edes rakastuta. Kumminkin se rakkaus on tuolla minussa ja haluaa sanoa sen, vaikka toinen ärsyttääkin vietävästi joskus.
Kai mä samalla totean, että perhana tämähän ei meitä kaada, vaikka potuttaa.
- Anonyymi
vsrmssnkin niin dr rto ryyä "pifdän sdinusta muytta en ole rakastunut.
- Anonyymi
Oikeaoppisuudesta en tiedä, mutta itselleni tuossa on pieni ero. Rakastan sinua on rakkaudentunnutus, sellainen julistus, jos sanoisi asian ihmiselle ensimmäisen kerran. En tosin usko, että itse käyttäisin tuota ikinä. Mä koen se kauhean kömpelöksi ja viralliseksi tavaksi sanoa tuo.
Olet rakas on jotenkin paljon hellempi, lempeämpi, pehmeämpi tapa sanoa tuo. Se sanotaan kun rakkautta ei enää tarvitse julistaa koko maailmalla, vaan se on henkilökohtainen asia. - Anonyymi
Jotenkin hsudkss kun niin därkypillrtrifrn yskoiyud ri olidi nukuyyss ihmidiä, muyys niin hrnkilökohysidys ksikkirn lääkkrifr4n bsikutus.
- Anonyymi
Ei ole tarvetta sanoa kumpaakaan. Sanattoman rakkauden kielen oppii ajan kanssa, se riittäköön.
Adjektiivi ja verbi.
- Anonyymi
Minä saatan olla vieläkin vähän kokasiini-pöhnässä, kun kasot puita ja mitä hahmoja ne muistuttava, koska laittoiva paljon puudutusta :D
- Anonyymi
Ei mitään eroa. Kumpikin on valetta.
Rakkaus, rakastan, olet rakas...
Parempi, että näitä sanoja käyttää säästeliäästi, etteivät ne menetä tehoaan.
Kulttuurissamme puhutaan paljon rakkaudesta ja koko käsite on banalisoitumassa.- Anonyymi
Mies ei uskalla käyttää sanaa rakkaus vielä niin siksi sanon olet rakas, vaikka haluaisin sanoa minä rakastan sinua
- Anonyymi
Sanon usein rakkaille olet rakas. Sanon harvoin minä rakastan sinua. Käytän lausetta vain kun sillä on arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti20430015Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2493401Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos293381Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori932824Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s212377Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta251782Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös171467En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk51329Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.3111237Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks331151