Kuvankin saa laittaa jos ei jaksa kirjoittaa eli miehille mitä työkalupakissasi on ja mitkä minimi työkalut joilla pärjää pitkälle ja naisille mitä siivous ja kodin hoito kaapistasi löytyy ja mitkä minimi tarvikkeet et kotona pärjää
Miehille ja naisille kysymys
27
59
Vastaukset
Jumankekka.. mulla on työkalupakki ja läjäpäin työkaluja, maaleja ja muuta remonttisälää satana enemmän kuin kodinhoitotuotteita.
Eniten käytän työkaluistani rukaria, sille ny on kotona eniten käyttöä. Töissä se on akkuväännin. Tai joku rukari. Tod.näk. kuusiokoloavain kokoa 3. Sit toki puukkoa tarvii aina ja .. ja..
Joten työnnäs se ajattelumallisi sinne persiiseen ja ole hiljaa. Kerrankin.- Anonyymi
Jep, aika vanhanaikainen kuva tuolla kyselijällä. Mulla on kaikenlaisia teknisiä vempaimia niiden perustyökalujen lisäksi. Yksinkertaisesti siksi, ett pärjään pitkälti omin avuinkin.
Vajasta löytyy lumilinko, jyrsin, kasteluletkuja ja katoksessa on hiekkalaatikko sekä mekaaninen hiekanlevitin. Pieni sähköinen mootorisaha, halkojen katkaisuun ja kirveitä muutama kappale. Tikapuita ym. mitä nyt omakotitalossa tarvitaan.
Autoremonttiin minusta ei ole, vaikka auton omistankin, joku toinen saa päteä siinähommassa.
Siivoukseen en niin paljon edes työkaluja tarvitse ja puhdasta tulee silti, takaan sen.
Mela on yks tärkeimmistä työkaluista lattioiden hoidossa ja puhdistusliinat/ kuituliinat ja pölynpyyhkimet. Ämpäri johon käytetyt liinat kerään. Kärcherin höyrypuhdistin vähän kaikkeen kodin puhdistuksessa, makkarista - kylpyhuoneeseen asti... toimii.
Et sitten kysynyt ruokahuoltoa... metästän ja kalastan, valmistan niistä myös ruokaa ja säilöön ylimääräiset ruokatuotteet.
Mä en ymmärrä Välis; mihin sä näitä tietoja tarvitset!
Kuten huomaat, mä olen aika omatoiminen... eikä tulis mieleenikään hommata tähän vielä yks passattava lisää.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Jep, aika vanhanaikainen kuva tuolla kyselijällä. Mulla on kaikenlaisia teknisiä vempaimia niiden perustyökalujen lisäksi. Yksinkertaisesti siksi, ett pärjään pitkälti omin avuinkin.
Vajasta löytyy lumilinko, jyrsin, kasteluletkuja ja katoksessa on hiekkalaatikko sekä mekaaninen hiekanlevitin. Pieni sähköinen mootorisaha, halkojen katkaisuun ja kirveitä muutama kappale. Tikapuita ym. mitä nyt omakotitalossa tarvitaan.
Autoremonttiin minusta ei ole, vaikka auton omistankin, joku toinen saa päteä siinähommassa.
Siivoukseen en niin paljon edes työkaluja tarvitse ja puhdasta tulee silti, takaan sen.
Mela on yks tärkeimmistä työkaluista lattioiden hoidossa ja puhdistusliinat/ kuituliinat ja pölynpyyhkimet. Ämpäri johon käytetyt liinat kerään. Kärcherin höyrypuhdistin vähän kaikkeen kodin puhdistuksessa, makkarista - kylpyhuoneeseen asti... toimii.
Et sitten kysynyt ruokahuoltoa... metästän ja kalastan, valmistan niistä myös ruokaa ja säilöön ylimääräiset ruokatuotteet.
Mä en ymmärrä Välis; mihin sä näitä tietoja tarvitset!
Kuten huomaat, mä olen aika omatoiminen... eikä tulis mieleenikään hommata tähän vielä yks passattava lisää.
trollikkaNiin. Kyllä omatoiminen nainen työkaluja tarvii. Varsinkin omakotitalossa. Itse asun kerrostalossa ja en sillain tarvitse härpäkkeitä.
Mä ymmärrän tekniikasta jonninverran, ihan työni puolesta, mutta autoista en juurikaan. Eipä tarvitsekaan, kun en sellaista omista. Mä kuljen höslällä. Eli bussilla.
Muutoin olen ihan citykani. Lihani ja kalani ostan vakuumissa. Mutta ihailen sinunkaltaisia vahvoja ja osaavia naisia. Minusta ei olisi moiseen. Eipä olisi juu.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Kyllä omatoiminen nainen työkaluja tarvii. Varsinkin omakotitalossa. Itse asun kerrostalossa ja en sillain tarvitse härpäkkeitä.
Mä ymmärrän tekniikasta jonninverran, ihan työni puolesta, mutta autoista en juurikaan. Eipä tarvitsekaan, kun en sellaista omista. Mä kuljen höslällä. Eli bussilla.
Muutoin olen ihan citykani. Lihani ja kalani ostan vakuumissa. Mutta ihailen sinunkaltaisia vahvoja ja osaavia naisia. Minusta ei olisi moiseen. Eipä olisi juu.Höslä; on meillä Nysse, kuten Tampereellakin. Ikäihmiset juttelee linja-autosta vieläkin.
Ei tuossa ole mitään ihailemista, mulle vähän pakkomielle ja ihan kantapäänkautta opeteltua.. jokainen jolla on tilaisuus ja halua opetella asioita joista pitää; oppii taatusti kokeiluiden ja erehdysten kautta... itselleen mieluiset asiat!
Tämä "vahva ja osaava nainen"... oli täysin murtunut yksilö, tässä jokin aika takaperin.
Minusta tuntuu ett tiedät kyllä miten elämä välillä riepottelee...
Hetken kontallaan, ja uus yritys... pienestä ei lannistuta. Vai mitä!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Höslä; on meillä Nysse, kuten Tampereellakin. Ikäihmiset juttelee linja-autosta vieläkin.
Ei tuossa ole mitään ihailemista, mulle vähän pakkomielle ja ihan kantapäänkautta opeteltua.. jokainen jolla on tilaisuus ja halua opetella asioita joista pitää; oppii taatusti kokeiluiden ja erehdysten kautta... itselleen mieluiset asiat!
Tämä "vahva ja osaava nainen"... oli täysin murtunut yksilö, tässä jokin aika takaperin.
Minusta tuntuu ett tiedät kyllä miten elämä välillä riepottelee...
Hetken kontallaan, ja uus yritys... pienestä ei lannistuta. Vai mitä!
trollikkaElämä osaa olla varsinainen .. tiedät kyllä mikä.
Jokaisesta alhosta nousee entistä vahvempi ja kokeneempi ihminen. Vastoinkäymiset kuuluu elämään. Juuri siksi kun niitä on, osaa arvostaa niitä elämän parempia hetkiä.
Elämä voi olla aika paskaa, mutta se on itsestä kiinni, ottaako kopin siitä mitä elämä tarjoaa.
Jotenkin mulla on sellainen tunne, että saatat ymmärtää mitä tarkoitan.
Itse koen, etten vaihtaisi yhtään elämän tarjoamaa päivää pois. En niitä huonoimpiakaan. Sillä jokainen päivä on tuonut minut tähän, missä olen nyt. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Ja minun on hyvä olla mä. Enkä olisi tälläinen sisupussi ilman elämää, jota olen elänyt. Olen kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Myös siitä paskasta.
Näen sinun murtuneisuuden olevan merkki siitä, että olet elossa. Sillä tunteet, niin myös ne ikävät ovat elämän suola. Sit kun ei tunne enää mitään on elämä rikkonut jo kaiken, mitä rikottavissa on. Se on pahempi paikka.
Mutta mielestäni sinä olet vahva ja osaava nainen. Ihastuttavan voimakas. Jos pitäisi valita palstalta joku, jota ei missään nimessä halua vihollisekseen.. sinä olisit minun ykkösvalinta. Ei kummoinen kehu, mutta rehellisesti annettu.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Elämä osaa olla varsinainen .. tiedät kyllä mikä.
Jokaisesta alhosta nousee entistä vahvempi ja kokeneempi ihminen. Vastoinkäymiset kuuluu elämään. Juuri siksi kun niitä on, osaa arvostaa niitä elämän parempia hetkiä.
Elämä voi olla aika paskaa, mutta se on itsestä kiinni, ottaako kopin siitä mitä elämä tarjoaa.
Jotenkin mulla on sellainen tunne, että saatat ymmärtää mitä tarkoitan.
Itse koen, etten vaihtaisi yhtään elämän tarjoamaa päivää pois. En niitä huonoimpiakaan. Sillä jokainen päivä on tuonut minut tähän, missä olen nyt. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Ja minun on hyvä olla mä. Enkä olisi tälläinen sisupussi ilman elämää, jota olen elänyt. Olen kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Myös siitä paskasta.
Näen sinun murtuneisuuden olevan merkki siitä, että olet elossa. Sillä tunteet, niin myös ne ikävät ovat elämän suola. Sit kun ei tunne enää mitään on elämä rikkonut jo kaiken, mitä rikottavissa on. Se on pahempi paikka.
Mutta mielestäni sinä olet vahva ja osaava nainen. Ihastuttavan voimakas. Jos pitäisi valita palstalta joku, jota ei missään nimessä halua vihollisekseen.. sinä olisit minun ykkösvalinta. Ei kummoinen kehu, mutta rehellisesti annettu.Kiitos samoin, tämä nyt taitaa mennä keskenäisten kehujen kerhoksi, mutt noin ajatuksellisesti taidetaan olla aika saman tasoisia; vaikkakin eroja tosin löytyy.
Toinen osaa toista ja toinen toista asiaa... mutt ajatusmaailmat ainakin kohtaavat!
"Ja minun on hyvä olla mä. Enkä olisi tälläinen sisupussi ilman elämää, jota olen elänyt. Olen kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Myös siitä paskasta." -Just näin!
Hyvää yötä! Mä sain avomaan kurkuista tehtyä viipaleita ja säilöttyä ne 5 litran Iittalanlasin säilöntä tölkkeihin. Kasvihuone kurkuista tein 2 litran purkillisen; kurkku, sipuli, tilli ja sinapinsiemeniä, pikkelssiksi. Tulee varmaan käyttöön jo viikon parin sisällä, ei säästy talveksi vielä tästä mitään.
trollikka
- Anonyymi
Minulla naisella on kyllä työkaluja. Löytyy oikeastaan ihan kaikkea mitä ikinä voi kuvitella tarvitsevansa. Löytyy putkipihtejä, sivuleikkureita, jakoavaimia, kiintoavaimia, ruuvimeisseleitä, vatupassia, vasaraa, kirvestä, lekaa, talttoja, rullamittoja, akkuporakonetta, iskuporakonetta, sahoja, nitojia, höyliä, naulainta, kompuraa, you name it ja luultavasti löytyy, jos on suht perustyökalu. Tärkeimmät ... jos yleisimmin käyttämäni, niin akkuporakone, terä- ja kärkisarja
- Anonyymi
Siivouskaapista ... onhan sielläkin kaikenlaista, imuria ja pölyrättiä. Jos tärkeimmät niin mikrokuitumoppi, mikrokuituliina, vessaharja, yleispuhdistusaine, ruokasooda ja sumupullo. Oikeastaan kaikkea ilman pärjäisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivouskaapista ... onhan sielläkin kaikenlaista, imuria ja pölyrättiä. Jos tärkeimmät niin mikrokuitumoppi, mikrokuituliina, vessaharja, yleispuhdistusaine, ruokasooda ja sumupullo. Oikeastaan kaikkea ilman pärjäisin.
Listastasi puuttui vain etikka, moneen puhdistukseen kelpaava yleisaine, raikastaa haisevatkin kohteet.... ja ruokasoodan kanssa egolokinen puhdistusaine. Avaa jopa tukkeutuneen viemärin ja puhdistaa pinttyneemmänkin WC pytyn.
Etikka vedellä pesen pilvipoudalla ikkunat ja kirkasta tulee, aurinkoisella ilmalla en suosittele erehtymään siihen. Silloin tulee sateenkaarenväreissä heijastavaa raitaa ikkunat täyteen. Etikalla saa esim. valkoisten paitojen hikitahrat poistettua ja kirkastettua sekä hienhajun taatusti pois.
Induktiolieden keittotason saa ruokasoodalla ja Fairilla puhtaaksi, hinkaamalla vaikka vanhalla kylpyvampullasi. Tarvitaan myös mikrokuituliina, poistamaan pesuaine seos lieden pinnalta ja kunnon huuhtelut liinalle: ett liedelle ei jää pesuaineita käryämään. Anonyymi kirjoitti:
Listastasi puuttui vain etikka, moneen puhdistukseen kelpaava yleisaine, raikastaa haisevatkin kohteet.... ja ruokasoodan kanssa egolokinen puhdistusaine. Avaa jopa tukkeutuneen viemärin ja puhdistaa pinttyneemmänkin WC pytyn.
Etikka vedellä pesen pilvipoudalla ikkunat ja kirkasta tulee, aurinkoisella ilmalla en suosittele erehtymään siihen. Silloin tulee sateenkaarenväreissä heijastavaa raitaa ikkunat täyteen. Etikalla saa esim. valkoisten paitojen hikitahrat poistettua ja kirkastettua sekä hienhajun taatusti pois.
Induktiolieden keittotason saa ruokasoodalla ja Fairilla puhtaaksi, hinkaamalla vaikka vanhalla kylpyvampullasi. Tarvitaan myös mikrokuituliina, poistamaan pesuaine seos lieden pinnalta ja kunnon huuhtelut liinalle: ett liedelle ei jää pesuaineita käryämään.Etikkaa parempana moneen pidän natriumhydroksidia eli ns. lipeää. Ainakin jos on joku pinta, joka on vuosien kertyneessä saastassa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Etikkaa parempana moneen pidän natriumhydroksidia eli ns. lipeää. Ainakin jos on joku pinta, joka on vuosien kertyneessä saastassa.
Minä (siis hän, joka käyttää siivoukseen vain ruokasoodaa eikä etikkaa) yritän siivota sen verran säännöllisesti, ettei moisia kertymiä pääsisi kertymään.
Anonyymi kirjoitti:
Minä (siis hän, joka käyttää siivoukseen vain ruokasoodaa eikä etikkaa) yritän siivota sen verran säännöllisesti, ettei moisia kertymiä pääsisi kertymään.
Minähän en siivoa säännöllisesti juuri missään. Mutta kun tulee vastaan niitä paikkoja ja pintoja, joissa kukaan ei ole siivonnut mutta toivottavasti jatkossa siivoaisi.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Etikkaa parempana moneen pidän natriumhydroksidia eli ns. lipeää. Ainakin jos on joku pinta, joka on vuosien kertyneessä saastassa.
Sergei, lipeä on myrkkyä... ihan varmasti hyväaine jossain pinttyneen lian poistossa, mutt ei kotitaloudessa, missä on mukana myös pieni lapsi.
Mulla ainakin on huolena tuo vuodenikäinen, joka maistaa kaikkea mitä vaan suuhunsa saa mahtumaan. Kissan kuivamuona nappuloista, ihmisten kenkiin asti... hänellä on tullut maisteltua kaikkea... ihan tolkuton ikäkausi menossa.
Kyllä mä pidän nuo myrkyttömätkin aineet tyystin pois hänen lähettyviltään, vaikka niitä puhdistusaineina käytänkin.
Eikä neitonen pääse vessaankaan omatoimisesti, ei tuon ikäisenä ja noilla tietämyksillä varustettuna... toivon vaan tietoutta karttuvan sen verran, ettei koko ajan tarvitse silmäkovana vartioida hänen edesottamuksiaan.
- Anonyymi
Imuri, moppi ja pesuaineita. Mikrokuituliinoja. Noilla nyt ens alkuun 🙂
-Palstahessu - Anonyymi
Ihana kysymys ja on siivoukseen välineitä nyt eniten kuin ikinä! Vaan ihme on se, etteivät ne käytössä riitä pitämänn asuntoa puhtaana!!
Tämä asia on sellainen että siihen eivät riitä mitkään sanat tai kenenkään väittämät tai muu kokemus siivoamisesta. Eikä puhtaus käsite ole voimassaan. Eniten taitaa olla kiintoavaimia, sellasia kakkostason, sellasia joissa esim 12mm on lähempänä 13 millistä
No eipä pakkia tule enää hilattua mihinkään. Otan ns. "Marjanpoiminta'-kantolaatikkoon mitä missäkin tarviin. Ja mitä multa ei löydy, sitä ei tartte.
Siivousvehkeet on keskuspölynimuri, mikrokuituliinoja, lattialiinoja, vessaharja, tiskiharja, saunaharja ja sitten on yleispuhdistusaineita, vessanpuhdistusainetta, saunanpesuaine, mänsysuopa, tiskiainetta ja vessanpöntönrakastinta.Nippusiteitä ja jeesusteippiä. Puukko. Ruuvauskärkiä. Pihdit. Vasara ja kuminuija. Viimeisin tuo uskottavuutta myös melkein minkä tahansa kokouksen puheenjohtajalle.
Vanhoilla kalsareilla pesen kaikki pinnat. Pesuaineena pontikka.
Työkaluina toimii kaikkeen moukku.- Anonyymi
Minulla on kaapit täynnä vaatteita. Ihania rytkyjä.
- Anonyymi
MacGyver-linkkari ja jeesusteippiä! Muuta ei tarvitse.
-Neljä eri kokoista räikkää ja kiinteitä vääntövarsia
-Noihin sopivia hylsyjä ehkä 4-41mm väliltä eri avaimiin, torxit, käänteiset torxit, kuusiot, jatkot/sovitepalat/nivelet etc.
-Pihtejä, lenkkiavaimia, jakoavaimia, ruuvitalttoja/kärkiä, mittanauhoja yms. normaaleja työkaluja
-Pyöröhiomakone, täytelanka-miggi, kuumailmapuhallin, kompressori, pulttipyssy, pistosaha, sähkömoottorisaha, jiirisirkkeli, halkaisukone, kirveitä, sahoja, talja, vinssi, puutarhatyökalut, yleismittari, juotoskolvi, hallitunkki, moottorinnostin, iskuporakone, akkuruuvinväännin, akkulaturi
-Pyhä kolminaisuus eli vasara, rautakanki ja rälläkkä
Pääseehän noilla alkuun, ja varmaan paljon on jotain ihan ilmeisiä mitä unohtui mainita. Tosin jotain Biltemaa ja muita halpoja työkaluja noi pääasiassa on, kun ei mikään yksittäinen työkalu kuitenkaan päivittäin toistuvasti joudu kauhealle rasitukselle. Varastorakennuksen peltikattoa varten mulla oli ja on vieläkin Boschin akkuruuvinväännin, ja se oli kyllä hintansa arvoinen siihen asti kunnes akku ei enää ottanut/pitänyt latausta. Ihan paria viimeistä metriä varten piti hankkia Bilteman kone (halvempi kuin Boschin akku), jossa tehoero kyllä tuntui, mutta ihan hyvin se normaalissa käytössä on mennyt sen jälkeen. Eikä akkuruuvinvääntimellä kai noin niinku yleensä runtata vartalonpainolla paksuja ja pitkiä porakärkiruuveja joidenkin ikivanhojen paksujen peltien, ja aluskatteeksi jääneen edellisen peltikaton läpi yli 20m matkalta, ja harjalta räystäälle meni 3-5 peltiä limittäin riippuen niiden pituuksista 😂 Paineilmanaulainta tai jotain tehokkaampaa konetta oikeat raksaäijät kai työssään käyttänee, mutta meni se noinkin. Enemmän se peltien kantaminen kauempaa pihalta ja ylös alas kulkeminen alkoi vtuttamaan.Ja oikeastaan jatkoa tuohon viimeiseen lauseeseen, että eniten siinä oikeasti vtutti/ttaa se että asiasta ei ole saanut juuri minkäänlaista positiivista palautetta, mutta kiva toki ettei tavarat kastu. Äiti piti asiaa lähinnä hullun hommana perustuen toki omaan näkökulmaansa, kun elämä oli sen reilun 4 vuoden ajan aina 6kk välein "katkolla" (mri-kuvausten väli) ja kaiken maailman Ned Flandersit käänsivät vielä puukkoa haavassa, kun en sitten oikaissutkaan katossa olevaa notkoa/painaumaa eli toisinsanoen lähtenyt ominpäin uusimaan katkennutta paksua parrua räystään lähistöltä, vaan tein lautakehikon sen painauman päälle/peltikaton alle. Enkä sitten ostanutkaan Makita- tai Milwaukee kokoelmaa sitä paria metriä varten ja pientä sivellintä koneiden pölyjenpyyhintää varten (sarkasmia), vaan Bilteman koneen. Naisten silmissä asialla ei ole ollut pienintäkään merkitystä, statuksennousua, tosimiehenä näkemistä tms. vaan ehkä he ajattelivat että moni muukin tekee ihan työkseen raksahommia, so what. Mutta on siellä raksatyömaalla käsipareja, telineet, nosturit, oikean mittaiset pellit, you name it... eikä tollasta yksin ähertämistä suunnilleen sadan vuoden takaisilla työmenetelmillä 🙄
- Anonyymi
Tässäpä tosimiehen multitool... https://www.coolthings.com.au/assets/full/MCG01.jpg?20210309031222
- Anonyymi
Hehee. Näkisin, että tulevaa keräilyarvoa, jos säilyttää avaamattomassa paketissa. Vähänkuin se halpis rampopuukko 80-luvulta. - cu-
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256460Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604092Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513364Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4872903Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2811904Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341586- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141383Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741379Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151376