Itsetuntemus - millainen olet

104

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stanan työnantajan iPhone taas temppuilee ja lähti ennen aikaisesti.

      Jatkuu kohta…

      • Anonyymi

        Jep, työnantajan vika! Mitä tämä kertoo sinun persoonallisuudestasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, työnantajan vika! Mitä tämä kertoo sinun persoonallisuudestasi?

        Missä sanon, että on työnantajan vika??? Puhelin on 4v vanha. iPhonet harvemmin ikääntyy kauniisti. Jos olisi oma puhelin, olisi jo vaihtanut, kun ei jaksa enää pelittää.


    • Siis… Silti niissä on osa totuus. Testi toimii tasan niin hyvin kuin ihminen tuntee itsensä ja kuinka äärirehellinen vastatessaan on. Tiedätkö millainen persoona sinulle sopii ja minkälaisen ihmisen kanssa ajaudut hiertäviin tilanteisiin.

      Tunnistan itseni erittäin hyvin ENFP tai ENxP-persoonana. Järjestelmä myös luokittelee minut määrätietoiseksi 90%, jonka tunnistan hyvin. Vaikka olen tunneihminen, on minussa myös kyky pitää tunteet kasassa (tasapainoisuus). Olen ollut pitkässä kahden ääri-F miehen kanssa ja se jatkuva kiukuttelu tunteiden heilahtaessa on ärsyttävää. Kolmas pitkä suhde on ääri-T, ja kun toinen ei pysty 7 vuoden aikana sanomaan minä tykkään tai rakastan, ei sekään ole tunneihmiselle oikea kumppani. Samoin vahvan S kanssa ei aaltopituus ei luultavasti kohtaa, itse katson vahvasti tulevaisuuteen, kun S ei ymmärrä tätä ollenkaan. Kahdella lopulla kirjaimella ei sen sijaan ole niin isoa merkitystä.

      Tuo linkki on vain yhteen testiin, noita on paljon netissä. Mitä pidempi ja mitä enemmän vastausvaihtoehtoja on, sitä parempi luultavasti on tuloskin on.

      • Anonyymi

        Olen tehnyt tuommoisen testin kerran pääsykokeiden osana. Testi kesti pitkään, kysymyspatteristo oli erittäin laaja. Myös sama kysymys kysyttiin useasti eri tavoin.

        Sittemmin olen tehnyt nettitestejä ja päässyt samaan lopputulemaan, vähän helpomman kautta.

        Testin mukaan kaikkein tärkeintä on muistaa pitää huolta itsestään. Tämä on kyllä ehdoton fakta kohdallani. Sen vuoksi olen myös todennut, että erillissuhde on minulle ainoa oikea elää parisuhdetta, koska tuohon itsestä huolta pitämiseen tarvitaan yksinoloa ja vetäytymistä oikeaan aikaan. Aivan riittävästi vuosia meni muiden ihmisten tarpeiden huomioimiseen. Vaikka ihminen olisi kuinka rakas, pidemmän päälle se kuormittaa.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt tuommoisen testin kerran pääsykokeiden osana. Testi kesti pitkään, kysymyspatteristo oli erittäin laaja. Myös sama kysymys kysyttiin useasti eri tavoin.

        Sittemmin olen tehnyt nettitestejä ja päässyt samaan lopputulemaan, vähän helpomman kautta.

        Testin mukaan kaikkein tärkeintä on muistaa pitää huolta itsestään. Tämä on kyllä ehdoton fakta kohdallani. Sen vuoksi olen myös todennut, että erillissuhde on minulle ainoa oikea elää parisuhdetta, koska tuohon itsestä huolta pitämiseen tarvitaan yksinoloa ja vetäytymistä oikeaan aikaan. Aivan riittävästi vuosia meni muiden ihmisten tarpeiden huomioimiseen. Vaikka ihminen olisi kuinka rakas, pidemmän päälle se kuormittaa.

        - Sheena

        Saat vastauksesta 10 pistettä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt tuommoisen testin kerran pääsykokeiden osana. Testi kesti pitkään, kysymyspatteristo oli erittäin laaja. Myös sama kysymys kysyttiin useasti eri tavoin.

        Sittemmin olen tehnyt nettitestejä ja päässyt samaan lopputulemaan, vähän helpomman kautta.

        Testin mukaan kaikkein tärkeintä on muistaa pitää huolta itsestään. Tämä on kyllä ehdoton fakta kohdallani. Sen vuoksi olen myös todennut, että erillissuhde on minulle ainoa oikea elää parisuhdetta, koska tuohon itsestä huolta pitämiseen tarvitaan yksinoloa ja vetäytymistä oikeaan aikaan. Aivan riittävästi vuosia meni muiden ihmisten tarpeiden huomioimiseen. Vaikka ihminen olisi kuinka rakas, pidemmän päälle se kuormittaa.

        - Sheena

        Uskon, että se että tunnet itsesi auttaa sinua olemaan onnellinen. Tietysti itsensä tuntemiseen ei välttämättä testiä tarvitse, mutta etsi voi olla myös vähän niin kuin peili, joka vahvistaa jo itse havaittua ja koettua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon, että se että tunnet itsesi auttaa sinua olemaan onnellinen. Tietysti itsensä tuntemiseen ei välttämättä testiä tarvitse, mutta etsi voi olla myös vähän niin kuin peili, joka vahvistaa jo itse havaittua ja koettua.

        Kirjautuminen oli tippunut pois, kun tein muuta välillä…


    • Anonyymi

      Olen saanut tulokseksi loogikko ja se pitää ehkä siltä osin paikkaansa, että minua kiinnostavat hyvinkin toisistaan eriävät ajatukset ja teoriat. Voin olla hyvin montaakin mieltä asioista, riippuu tilanteesta. Testaan usein itseäni ja muita esittämällä jonkin oletuksen ja vastaamalla siihen sitten eri tavoin. Joitakin ihmisiä se häiritsee, olen huomannut.

    • Anonyymi

      Olen INFJ . Periaatteessa erittäin moniulotteinen, mutta joskus hyvinkin suoraviivainen. Riippuu asioista ja niiden eri (muuttuvista) tekijöistä.

      Yllättäviin tilanteisiin, niitähän elämässä riittää, reagoin yleensä kovin rauhallisesti ja toimin. Hermoilun aika on tilanteen helpottaessa/mennessä ohi, jolloin kaipaan rutkasti omaa rauhaa.

      - Sheena

    • Nää tyyppi-indikaattorit pulpahtaa aina muutaman vuoden välein pinnalle.

      Kyllä tunnen itseni varsin hyvin. Helpottaa elämää. En ymmärrä suoraviivaisuus-moniulotteisuus-kysymystä. Olen ensisijaisesti intp-loogikko ja toissijaisesti istp-virtuoosi.

    • Anonyymi

      Loogikoksihan tuo minut määritti, kuten oletinkin.

      Kyllä, koen tuntevani itseni varsin hyvin. Tosin koen kaikkien tuollaisten testien olevan hyvin vaikeita ja kertovan lopulta hyvin vajaavaisesti asioista. Varsinkin kun käsketään "vastata rehellisesti" niin lähes jokainen kysymys on aivan liian yksinkertaistava. En ole suoraviivainen, en lainkaan. Voisin täysin rehellisillä vastauksilla saada kaksi täysin erilaista tulosta.

      Reaktioni riippuu täysi tilanteesta ja minun on hyvin vaikea sanoa miten "yleensä" toimisin tai ajattelisin. Mä myös toimin hyvin usein tietoisesti vastoin sitä, miten haluaisin toimia. Vien itseäni usein tietoisesti pois mukavuusalueeltani, vaikka tiedän sen väsyttävän minut ihan totaalisesti ja että tarvitsen paljon toipumista sen jälkeen. Toisaalta olen hyvin kilpailuviettinen ja toisaalta minulla ei ole lainkaan kilpailuviettiä. Tuo ei ole edes suoraan suhteessa kokemaani motivaatioon ja tarjolla olevaan palkintoon. Siihen vaikuttavat hyvin monet tekijät. Olen toisaalta sosiaalinen, vilkas ja puhelias ja toisaalta epäsosiaalinen, rauhallinen ja hiljainen ja viihdyn vaikka useamman kuukauden yksinäni eräkämpällä. Toisaalta olen looginen suunnittelija ja pilkuntarkka toteuttaja ja toisaalta taivaanrantoja maalaileva haaveilija ja visionääri. Noin ylipäänsä olen kaikkea muuta kuin suoraviivainen.

      • Anonyymi

        Noin yleisellä tasolla olen TODELLA huono olemaan tuollaisissa täysin kumpaakaan mieltä. Mä olen huono menemään ääripäihin. Sitten riippuu ihan täysin hetkestä, että olenko nyt ollut yhden vai kahden vai monenko verran jotakin mieltä. Tuossakin oli todella paljon juttuja, joista olin yhtä aikaa vähän samaa mieltä ja vähän eri mieltä ja arpa voitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin yleisellä tasolla olen TODELLA huono olemaan tuollaisissa täysin kumpaakaan mieltä. Mä olen huono menemään ääripäihin. Sitten riippuu ihan täysin hetkestä, että olenko nyt ollut yhden vai kahden vai monenko verran jotakin mieltä. Tuossakin oli todella paljon juttuja, joista olin yhtä aikaa vähän samaa mieltä ja vähän eri mieltä ja arpa voitti.

        Joo, noiden tollasten kysymykset on aina yhtä outoja. Mä en tajua miten kukaan voi ees vastata noihin "rehellisesti". Menenkö täydessä huoneessa seinustalle vai keskelle? No en kuule tiiä, kerro mikä se huone/tilaisuus on, niin kerron sitten. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, noiden tollasten kysymykset on aina yhtä outoja. Mä en tajua miten kukaan voi ees vastata noihin "rehellisesti". Menenkö täydessä huoneessa seinustalle vai keskelle? No en kuule tiiä, kerro mikä se huone/tilaisuus on, niin kerron sitten. 🤔

        Mä nauroin ihan ääneen tolle samalle kysymykselle 😆. Miten tohon voi vastata.

        Sit oli noita monin eri tavoin muotoiltuja "onko tärkeempi voittaa vai olla satuttamatta muita". Kenen kanssa puhun, mistä, koska ja miksi? En mä voi vastata tollaseen yleisellä tasolla rehellisesti, kun ei sellasta vastausta ole. Melkein valtaosa noista tais olla just tollasia, että anna tilanne niin pystyn vastaamaan ja muutoin voin vastata lähes mitä vaan ja olla rehellinen. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, noiden tollasten kysymykset on aina yhtä outoja. Mä en tajua miten kukaan voi ees vastata noihin "rehellisesti". Menenkö täydessä huoneessa seinustalle vai keskelle? No en kuule tiiä, kerro mikä se huone/tilaisuus on, niin kerron sitten. 🤔

        Kuvittelisin, että tuolla erotetaan ääri-introvertit pysyvät taatusti syrjässä ja ääri-eksovertit, jotka haluaa mennä ytimeen osallistumaan. Loput seilaa sekä että sen hetkisen fiiliksen mukaan. Konferensseissa vieraiden keskellä eron miten ihmiset reagoi näkee selvästi erilailla.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Kuvittelisin, että tuolla erotetaan ääri-introvertit pysyvät taatusti syrjässä ja ääri-eksovertit, jotka haluaa mennä ytimeen osallistumaan. Loput seilaa sekä että sen hetkisen fiiliksen mukaan. Konferensseissa vieraiden keskellä eron miten ihmiset reagoi näkee selvästi erilailla.

        No siis ylipäänsä tuo keskilinjoilla pysyminen ylipäänsä on tyypillistä "loogikolle", joka kykenee helposti keksimään kumman tahansa kaltaisen tilanteen. Sehän on perusjuttu "loogikolle" ja meni taatusti kohdallani oikein. Sen sijaan nuo kaikki muut, joita tuossa mitattiin olivat enemmän ja vähemmän arvauksia, joilla ei oikein ollut todellisuuspohjaa (ainakaan omalla kohdallani). Tämä johtuen juuri siitä, etten mä voi edes yrittää vastata tuollaisiin yksiselitteisesti.

        Nimenomaan konferensseissa sitä eroa minun mielestäni ei näe. Ehkä jos joku oikein superintrovertti siellä on, mutta miksi sellainen edes tulisi konferensseihin. No en tiedä. Itse esimerkiksi olen hyvin inteovertti, mutta ei sitä minusta tuollaisissa paikoissa näe. En mä edes meni sinne, jollei tarkoitus olisi saada siitä jotain irtikin. Eli siellä mennään kaukana mukavuusalueen ulkopuolella, esittäen kovinkin sosiaalista ja sitten kotiinpaluun jälkeen palautellaan täydellisessä hiljaisuudessa pari viikkoa. Vaan joo, tiedän olevani outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis ylipäänsä tuo keskilinjoilla pysyminen ylipäänsä on tyypillistä "loogikolle", joka kykenee helposti keksimään kumman tahansa kaltaisen tilanteen. Sehän on perusjuttu "loogikolle" ja meni taatusti kohdallani oikein. Sen sijaan nuo kaikki muut, joita tuossa mitattiin olivat enemmän ja vähemmän arvauksia, joilla ei oikein ollut todellisuuspohjaa (ainakaan omalla kohdallani). Tämä johtuen juuri siitä, etten mä voi edes yrittää vastata tuollaisiin yksiselitteisesti.

        Nimenomaan konferensseissa sitä eroa minun mielestäni ei näe. Ehkä jos joku oikein superintrovertti siellä on, mutta miksi sellainen edes tulisi konferensseihin. No en tiedä. Itse esimerkiksi olen hyvin inteovertti, mutta ei sitä minusta tuollaisissa paikoissa näe. En mä edes meni sinne, jollei tarkoitus olisi saada siitä jotain irtikin. Eli siellä mennään kaukana mukavuusalueen ulkopuolella, esittäen kovinkin sosiaalista ja sitten kotiinpaluun jälkeen palautellaan täydellisessä hiljaisuudessa pari viikkoa. Vaan joo, tiedän olevani outo.

        Kongerenssit voi olla osa työtä, harva töissä valitsee ei nyt oikein huvita-linjaa. Myös introvertit kollegat osallistuu yleensä get together- pylvästelyjuhliin. Kun niissä ei ole mitään muuta sisältöä kun lasin juominen tyhjäksi ja kontaktien luominen, eksovertti ja introvertit osallistuu aika eri tavalla…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kongerenssit voi olla osa työtä, harva töissä valitsee ei nyt oikein huvita-linjaa. Myös introvertit kollegat osallistuu yleensä get together- pylvästelyjuhliin. Kun niissä ei ole mitään muuta sisältöä kun lasin juominen tyhjäksi ja kontaktien luominen, eksovertti ja introvertit osallistuu aika eri tavalla…

        Kirjautuminen oli tippunut pois, kun piti tehdä muuta välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kongerenssit voi olla osa työtä, harva töissä valitsee ei nyt oikein huvita-linjaa. Myös introvertit kollegat osallistuu yleensä get together- pylvästelyjuhliin. Kun niissä ei ole mitään muuta sisältöä kun lasin juominen tyhjäksi ja kontaktien luominen, eksovertti ja introvertit osallistuu aika eri tavalla…

        Kuten sanottu, niin itse en ole noita eroja huomannut. Suuremman eron olen huomannut motivaation mukaan. Kuka on mukana vain, koska siitä maksetaan ja kuka koska kokee siitä olevan jotain muutakin hyötyä. Kyllähän jokainen muutaman päivän kestää, vaikka päällään seisten, jos siitä on jotain hyötyä. Tai itse ainakaan en tunne yhtään niin introverttia, etteikö sopiva motivaatio saisi myös sosiaaliseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottu, niin itse en ole noita eroja huomannut. Suuremman eron olen huomannut motivaation mukaan. Kuka on mukana vain, koska siitä maksetaan ja kuka koska kokee siitä olevan jotain muutakin hyötyä. Kyllähän jokainen muutaman päivän kestää, vaikka päällään seisten, jos siitä on jotain hyötyä. Tai itse ainakaan en tunne yhtään niin introverttia, etteikö sopiva motivaatio saisi myös sosiaaliseksi.

        Itse asiassa introvertti ei tarkoita epäsosiaalisuutta. Introvertti voi olla hyvinkin sosiaalisesti taitava, mutta kanssakäyminen vain syö hänen voimansa minimiin.


    • Persoonallisuustyyppisi on:
      Asianajaja
      INFJ-A

      • Asianajaja”-persoonallisuus
        Asianajajapersoonat ovat hyvin harvinaisia. Mutta vaikka heitä on vain alle yksi prosentti väestöstä, he jättävät jälkensä tähän maailmaan. Heillä on sisäsyntyinen idealismin ja moraalin taju, mutta he ovat muita idealisteja päättäväisempiä ja määrätietoisempia. Asianajajat eivät ole toimettomia uneksijoita, vaan ihmisiä, jotka kykenevät ottamaan konkreettisia askeleita tavoitteidensa saavuttamiseksi ja pysyvän positiivisen vaikutuksen tekemiseksi.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Asianajaja”-persoonallisuus
        Asianajajapersoonat ovat hyvin harvinaisia. Mutta vaikka heitä on vain alle yksi prosentti väestöstä, he jättävät jälkensä tähän maailmaan. Heillä on sisäsyntyinen idealismin ja moraalin taju, mutta he ovat muita idealisteja päättäväisempiä ja määrätietoisempia. Asianajajat eivät ole toimettomia uneksijoita, vaan ihmisiä, jotka kykenevät ottamaan konkreettisia askeleita tavoitteidensa saavuttamiseksi ja pysyvän positiivisen vaikutuksen tekemiseksi.

        Auta minua auttamaan sinua
        Asianajajilla on hyvin ainutlaatuisia piirteitä: vaikka he esittävät asiansa hienopuheisesti ja rauhallisesti, heillä on erittäin vahvoja mielipiteitä, ja he taistelevat väsymättömästi heille tärkeiden asioiden puolesta. Tämän persoonallisuustyypin yksilöt ovat päättäväisiä ja voimakastahtoisia, mutta käyttävät energiaansa harvoin oman henkilökohtaisen etunsa tavoitteluun. Sen sijaan he toimivat luovasti, käyttävät mielikuvitustaan, vakaumustaan ja herkkyyttään luodakseen tasapainoa. Karma ja pyrkimys tasa-arvoon ovat asianajajille erittäin houkuttelevia käsitteitä, ja he uskovat siihen, että maailmalla toimivien tyrannien sydämet voitaisiin parhaiten pehmittää rakkaudella ja myötätunnolla.

        Asianajajien on helppo muodostaa suhteita toisten ihmisten kanssa, ja he osaavat esittää asiansa sydämellisesti ja hienotunteisesti. Heillä ei ole tarvetta vakuuttaa logiikalla tai faktoilla, vaan heidän puheensa on selkokielistä ja ymmärrettävää. On ymmärrettävää, että ystävät ja työtoverit pitävät asianajajia suhteellisen sosiaalisina yksilöinä, mutta on hyvä muistaa, että asianajajat tarvitsevat myös omaa aikaa rentoutumiseen ja akkujen lataamiseen ja saattavat siksi yhtäkkiä vetäytyä omiin oloihinsa. Asianajajat ottavat muiden tunteet hyvin huomioon ja odottavat samaa myös muilta. Joskus se tarkoittaa tarvittavan tilan antamista muutamiksi päiviksi.

        Jatka yrittämistä
        Asianajajien on kuitenkin kaikkein tärkeintä muistaa pitää huolta itsestään. Heidän intohimonsa toimia vakaumuksensa puolesta voi hyvinkin kannatella heitä kriittisen jaksamisrajan yli, mutta jos tilanne lähtee käsistä, he voivat uupua, sairastua ja stressaantua. Tämä tulee erityisen hyvin esille, jos asianajajat kohtaavat konflikteja ja kritiikkiä. Heidän herkkyytensä pakottaa heidät tekemään kaikkensa vältelläkseen näitä näennäisesti henkilökohtaisia hyökkäyksiä, mutta jos tilanteet ovat väistämättömiä, asianajajat voivat taistella vastaan hyvinkin irrationaalisin, hyödyttömin keinoin.

        Asianajajille maailma näyttäytyy hyvin epätasa-arvoisena paikkana, mitä sen ei tarvitsisi olla. Asianajajat ovat muita persoonallisuustyyppejä soveltuvampia oikaisemaan vääryyksiä, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa. Asianajajien on vain muistettava huolehtia myös itsestään, vaikka huoli maailmasta pitääkin heidät kiireisenä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Auta minua auttamaan sinua
        Asianajajilla on hyvin ainutlaatuisia piirteitä: vaikka he esittävät asiansa hienopuheisesti ja rauhallisesti, heillä on erittäin vahvoja mielipiteitä, ja he taistelevat väsymättömästi heille tärkeiden asioiden puolesta. Tämän persoonallisuustyypin yksilöt ovat päättäväisiä ja voimakastahtoisia, mutta käyttävät energiaansa harvoin oman henkilökohtaisen etunsa tavoitteluun. Sen sijaan he toimivat luovasti, käyttävät mielikuvitustaan, vakaumustaan ja herkkyyttään luodakseen tasapainoa. Karma ja pyrkimys tasa-arvoon ovat asianajajille erittäin houkuttelevia käsitteitä, ja he uskovat siihen, että maailmalla toimivien tyrannien sydämet voitaisiin parhaiten pehmittää rakkaudella ja myötätunnolla.

        Asianajajien on helppo muodostaa suhteita toisten ihmisten kanssa, ja he osaavat esittää asiansa sydämellisesti ja hienotunteisesti. Heillä ei ole tarvetta vakuuttaa logiikalla tai faktoilla, vaan heidän puheensa on selkokielistä ja ymmärrettävää. On ymmärrettävää, että ystävät ja työtoverit pitävät asianajajia suhteellisen sosiaalisina yksilöinä, mutta on hyvä muistaa, että asianajajat tarvitsevat myös omaa aikaa rentoutumiseen ja akkujen lataamiseen ja saattavat siksi yhtäkkiä vetäytyä omiin oloihinsa. Asianajajat ottavat muiden tunteet hyvin huomioon ja odottavat samaa myös muilta. Joskus se tarkoittaa tarvittavan tilan antamista muutamiksi päiviksi.

        Jatka yrittämistä
        Asianajajien on kuitenkin kaikkein tärkeintä muistaa pitää huolta itsestään. Heidän intohimonsa toimia vakaumuksensa puolesta voi hyvinkin kannatella heitä kriittisen jaksamisrajan yli, mutta jos tilanne lähtee käsistä, he voivat uupua, sairastua ja stressaantua. Tämä tulee erityisen hyvin esille, jos asianajajat kohtaavat konflikteja ja kritiikkiä. Heidän herkkyytensä pakottaa heidät tekemään kaikkensa vältelläkseen näitä näennäisesti henkilökohtaisia hyökkäyksiä, mutta jos tilanteet ovat väistämättömiä, asianajajat voivat taistella vastaan hyvinkin irrationaalisin, hyödyttömin keinoin.

        Asianajajille maailma näyttäytyy hyvin epätasa-arvoisena paikkana, mitä sen ei tarvitsisi olla. Asianajajat ovat muita persoonallisuustyyppejä soveltuvampia oikaisemaan vääryyksiä, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa. Asianajajien on vain muistettava huolehtia myös itsestään, vaikka huoli maailmasta pitääkin heidät kiireisenä.

        Tunnistan itseni täysin kuvauksesta. 👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tunnistan itseni täysin kuvauksesta. 👍

        Meitä on alle prosentti väestöstä, ilmankos on orpo olo.



      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Meitä on alle prosentti väestöstä, ilmankos on orpo olo.

        Olenhan minäkin täällä 😎
        Sepä pistääkin miettimään miksi peräti (ainakin) kaksi palstalaista kuuluu alle prosenttiin.

        - Sheena, asianajaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenhan minäkin täällä 😎
        Sepä pistääkin miettimään miksi peräti (ainakin) kaksi palstalaista kuuluu alle prosenttiin.

        - Sheena, asianajaja

        Okei. :)

        Yllätyin, miten hyvin kuvaus osuu minuun negatiivisissakin puolissa.

        Vai on meitä sentäs kaksi täällä. :D
        Juuri tällä nimenomaisella palstalla.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Okei. :)

        Yllätyin, miten hyvin kuvaus osuu minuun negatiivisissakin puolissa.

        Vai on meitä sentäs kaksi täällä. :D
        Juuri tällä nimenomaisella palstalla.

        Negatiivia puolia ei ollut kovin paljon, mutta ne sitäkin uuvuttavampia. On tehtävä kaikkensa, ettei stressaannu. Aika stressaavaa. Etenkin kun on koko maailma parannettavana 🤷‍♀️

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Negatiivia puolia ei ollut kovin paljon, mutta ne sitäkin uuvuttavampia. On tehtävä kaikkensa, ettei stressaannu. Aika stressaavaa. Etenkin kun on koko maailma parannettavana 🤷‍♀️

        - Sheena

        Onneksi iän myötä tuo maailmanpelastajuus on vähän järkiintynyt. Oppinut rajamaan stressinaiheita niin, ettei ota kaikesta omia murheita ja paineita. Nuorena ei osannut säästään itseään eikä vetää terveitä rajoja.

        Sitten oli ihan tööt.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Onneksi iän myötä tuo maailmanpelastajuus on vähän järkiintynyt. Oppinut rajamaan stressinaiheita niin, ettei ota kaikesta omia murheita ja paineita. Nuorena ei osannut säästään itseään eikä vetää terveitä rajoja.

        Sitten oli ihan tööt.

        Minulla taas nuorempana helpompaa, ennen lapsia.

        Nyt kun lapset jo aikuisia, olen ottanut liikaa vastuuta kaikesta työpaikalla. Siellä on ollut myös pakko puuttua törkeimpiin tapauksiin, esim. jos työkaveria kiusataan tai muuten kohdellaan väärin ja/tai epäoikeudenmukaisesti. Eikä ole mitään ihan älyttömän nopeasti korjattavia asioita nuo, kun johtaminen on mitä on.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla taas nuorempana helpompaa, ennen lapsia.

        Nyt kun lapset jo aikuisia, olen ottanut liikaa vastuuta kaikesta työpaikalla. Siellä on ollut myös pakko puuttua törkeimpiin tapauksiin, esim. jos työkaveria kiusataan tai muuten kohdellaan väärin ja/tai epäoikeudenmukaisesti. Eikä ole mitään ihan älyttömän nopeasti korjattavia asioita nuo, kun johtaminen on mitä on.

        - Sheena

        Okei. Minut lapset toi työelämästä kotiin, niin sen puoleen on ollutkin helpompaa. Työelämässä ja opiskellessa oli vaikeampaa, ennen muksuja.

        Itseäni säästääkseen paras työ olisi kotona yksin tehtävä työ. Kun saan olla ihmisistä erossa, niin en ole alttiina stressillekkään. Ja voin paremmin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Okei. Minut lapset toi työelämästä kotiin, niin sen puoleen on ollutkin helpompaa. Työelämässä ja opiskellessa oli vaikeampaa, ennen muksuja.

        Itseäni säästääkseen paras työ olisi kotona yksin tehtävä työ. Kun saan olla ihmisistä erossa, niin en ole alttiina stressillekkään. Ja voin paremmin.

        Minulle olisi kaikkein kamalinta ollut tehdä töitä kotona, kun siellä mies ja lapset. Ex mies teki töitä kotona aikoinaan ja se oli yhtä helvettiä, koskaan ei voinut rentoutua eikä olla yksin. Jos silloin olisi ollut korona ja etätyöt minullakin, niin ei olisi tullut mitään.

        Tällä hetkellä teen suurimmaksi osaksi etätöitä, mutta voin mennä työpaikallekin mikäli siltä tuntuu. Jos tekee pitkiä etätyöputkia, niin elämä on kyllä stressittömämpää, mutta tylsempää. Tai tavallaan tylsyydestä tulee toisenlaista stressiä. Kaipaan työkavereiden seuraa.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle olisi kaikkein kamalinta ollut tehdä töitä kotona, kun siellä mies ja lapset. Ex mies teki töitä kotona aikoinaan ja se oli yhtä helvettiä, koskaan ei voinut rentoutua eikä olla yksin. Jos silloin olisi ollut korona ja etätyöt minullakin, niin ei olisi tullut mitään.

        Tällä hetkellä teen suurimmaksi osaksi etätöitä, mutta voin mennä työpaikallekin mikäli siltä tuntuu. Jos tekee pitkiä etätyöputkia, niin elämä on kyllä stressittömämpää, mutta tylsempää. Tai tavallaan tylsyydestä tulee toisenlaista stressiä. Kaipaan työkavereiden seuraa.

        - Sheena

        Aivan. Mulla olisi taas oiva tilaisuus tehdä töitä kotona, kun mies on töissä ja lapset koulussa, toki lapset olisi varmaan jonkun tunnin kotona työaikani kanssa samaan aikaan, mutta he osaa jo olla häiritsemättä. Touhuta omiaan.

        Sikäli pitäisi vaan kehittää se työ. :)

        Niin, tuo jos kaipaa seuraa on tietysti yksi tekijä. Mä kun en taas kaipaa työseuraa, niin sopisi hyvin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aivan. Mulla olisi taas oiva tilaisuus tehdä töitä kotona, kun mies on töissä ja lapset koulussa, toki lapset olisi varmaan jonkun tunnin kotona työaikani kanssa samaan aikaan, mutta he osaa jo olla häiritsemättä. Touhuta omiaan.

        Sikäli pitäisi vaan kehittää se työ. :)

        Niin, tuo jos kaipaa seuraa on tietysti yksi tekijä. Mä kun en taas kaipaa työseuraa, niin sopisi hyvin.

        Mua taasen häiritsee työkaverit. :D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mua taasen häiritsee työkaverit. :D

        Minuakin häiritsisi, ellei työkaverit olisi niin mielenkiintoisia, sopivasti normaaleja ja eritavoin outoja 🤣

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Negatiivia puolia ei ollut kovin paljon, mutta ne sitäkin uuvuttavampia. On tehtävä kaikkensa, ettei stressaannu. Aika stressaavaa. Etenkin kun on koko maailma parannettavana 🤷‍♀️

        - Sheena

        No tuota noin, olin vain puoliksi asianajaja, josko tuosta juontaisi halu tehdä maailmalle jotain...hmm, ongelma on vain siinä että haluan vain polttaa sen tuhkaksi toisinaan 😁, tietty sekin korjaisi jo monta ongelmaa 😎. Puolustusasianajaja kaksonenrapu


      • Ai noi kirjaimetkin tarkoittaa jotain. A on Assertive. I introverted, F feeling, N intuitive, J judging.


    • Anonyymi

      https://www.16personalities.com/fi/infp-persoonallisuus
      “Sovittelija”-persoonallisuus
      Sovittelijat ovat todellisia idealisteja ja pyrkivät aina löytämään edes jotain hyvää pahimmistakin ihmisistä tai ikävimmistäkin tapahtumista ja tekemään asioita aikaisempaa paremmin. He saattavat vaikuttaa rauhallisilta, varautuneilta ja jopa ujoilta, ja heillä on sisäinen liekki ja intohimoa, joka loistaa heistä. Sovittelijoita on väestöstä vain 4 prosenttia, minkä vuoksi heillä on suuri riski tulla väärinymmärretyiksi. Mutta kun he löytävät samanmielisiä ihmisiä, joiden kanssa he voivat viettää aikaa, he kokevat sisäistä rauhaa, joka on heille todellinen ilon ja inspiraation lähde.

      Mitä ihmettä mä teen tällä palstalla?

      • Anonyymi

        Juuri oikea paikka sovittelijoille 👌


    • Viihdyttäjä
      -persoonallisuus

      ESFP-A

      En ole ihan vakuuttunut tästä. Töissä ja muutenkin asialliset asiat on hoidettava ja suunnitelmallisuutta tarvitaan. Muuten kyllä pidän sosiaalista viihtyisyyttä tärkeänä, huumorintajustani pidetään ja olen valmis jeesaamaan kaveria.

      • Olet kohtuullisen samanlainen kuin minä, minkä olen kyllä kirjoittelustasi vaistonnut. Jos nyt ihmisiä voi koskaan samanlaiseksi sanoa. Niin paitsi tuo S ja N ero. Muistatko kuinka vahva tuo S oli? %? Suunnitteletko paljon tulevaa ja onko sillä sinulle mikä merkitys? Asiaa voi miettiä vaikka ammatin, harrastuksen tai sen miten haluaisi näkevänsä elämänsä 5v päästä? Vai keskitytkö enemmän siihen tähän hetkeen ja ehkä myös menneeseen? Entä tarvitsetko elämässä tavoitteita ja haaveita ollaksesi onnellinen. Oletko A vain T?

        Yksi parhaista ystävistäni on ESFJ, mutta hän on kaikissa paitsi J osalta aika keskiarvoa. Hän on hyvin tehokas, nopea ja tekee isoja päätöksiä sormia napsauttamalla (mihin harva pystyisi).


      • Emberizi kirjoitti:

        Olet kohtuullisen samanlainen kuin minä, minkä olen kyllä kirjoittelustasi vaistonnut. Jos nyt ihmisiä voi koskaan samanlaiseksi sanoa. Niin paitsi tuo S ja N ero. Muistatko kuinka vahva tuo S oli? %? Suunnitteletko paljon tulevaa ja onko sillä sinulle mikä merkitys? Asiaa voi miettiä vaikka ammatin, harrastuksen tai sen miten haluaisi näkevänsä elämänsä 5v päästä? Vai keskitytkö enemmän siihen tähän hetkeen ja ehkä myös menneeseen? Entä tarvitsetko elämässä tavoitteita ja haaveita ollaksesi onnellinen. Oletko A vain T?

        Yksi parhaista ystävistäni on ESFJ, mutta hän on kaikissa paitsi J osalta aika keskiarvoa. Hän on hyvin tehokas, nopea ja tekee isoja päätöksiä sormia napsauttamalla (mihin harva pystyisi).

        En muista prosentteja. Suunnitelmallisuutta on kuitenkin nimenomaan töihin liittyvissä asioissa. Vuosikello, toimintasuunnitelma, strategiakausi.. omassa elämässä paljon vähemmän, ex tempore miellyttää enemmän. 5 vuoden päähän en kyllä yritä edes arvailla. Toivottavasti jalka nousee vilkkaasti ja kaikkea antoisaa tapahtuu. Haaveita on, ihan kohtuullisia. Kiireet ovat lähinnä olleet esteenä. Taaksepäin en juurikaan katsele saati jää jumiin menneeseen. Lasten, töiden ym takia A:ta on vähemmän kuin ehkä luonnostaan olisi. Aika 50/50 A ja T suhde. Riippuvuuksista vapaassa elämässä A eli spontaanisuus olisi vallitseva. Päätöksiä teen nopeasti ja tehokkaasti, sen sijaan rutiineihin tartun haluttomasti ja viime tippaan vetkutellen.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        En muista prosentteja. Suunnitelmallisuutta on kuitenkin nimenomaan töihin liittyvissä asioissa. Vuosikello, toimintasuunnitelma, strategiakausi.. omassa elämässä paljon vähemmän, ex tempore miellyttää enemmän. 5 vuoden päähän en kyllä yritä edes arvailla. Toivottavasti jalka nousee vilkkaasti ja kaikkea antoisaa tapahtuu. Haaveita on, ihan kohtuullisia. Kiireet ovat lähinnä olleet esteenä. Taaksepäin en juurikaan katsele saati jää jumiin menneeseen. Lasten, töiden ym takia A:ta on vähemmän kuin ehkä luonnostaan olisi. Aika 50/50 A ja T suhde. Riippuvuuksista vapaassa elämässä A eli spontaanisuus olisi vallitseva. Päätöksiä teen nopeasti ja tehokkaasti, sen sijaan rutiineihin tartun haluttomasti ja viime tippaan vetkutellen.

        Ei taida tuo S olla kovin vahva… kuulostat osittain ENFP:ltä. Nopeat päätökset yleensä tapahtuu intuitiivisesti ja tuo muu kuulostaa myös hieman erilaiselta kuin ääri-Ässät yleensä on.


      • Emberizi kirjoitti:

        Ei taida tuo S olla kovin vahva… kuulostat osittain ENFP:ltä. Nopeat päätökset yleensä tapahtuu intuitiivisesti ja tuo muu kuulostaa myös hieman erilaiselta kuin ääri-Ässät yleensä on.

        Hyvinkin voi olla ENFP kun eihän tuo mitään eksaktia tiedettä ole.


    • Anonyymi

      Inhoan kirjainyhdistelmiä, suoritin silti...no selvisipähän tuokin eli Puolustaja
      ISFJ-A, tuossa lainaus jos jotakuta kiinnostaa:
      “Puolustaja”-persoonallisuus
      Rakkaus kasvaa vain jakamalla. Voit saada enemmän vain antamalla omastasi muille.

      Puolustaja on melko ainutlaatuinen persoonallisuustyyppi, sillä monia tämän persoonallisuustyypin ominaisuuksista on vaikea johtaa yksittäisistä luonteenpiirteistä. Vaikka puolustajat ovat empaattisia, he voivat olla hurjapäisiäkin puolustaessaan perhettään tai ystäviään, ja vaikka he ovat hiljaisia ja pidättyväisiä, heillä on usein hyvät ihmissuhdetaidot ja vakaat sosiaaliset suhteet; ja vaikka he etsivät varmuutta ja vakautta, he voivat olla hyvinkin avoimia muutokselle, kunhan he kokevat tulevansa ymmärretyksi ja kunnioitetuksi. Kuten niin monien asioiden kohdalla muutenkin, myös puolustajat ovat paljon enemmän kuin osiensa summa, ja vasta kokonaisuus tekee jokaisesta puolustajasta oman persoonansa.

      • Anonyymi

        Tein huvikseni testin uudestaan ja nyt minusta tehtiin asianajaja, tuuminkin että yhdistän tuon puolustajan ja asianajajan ja ryhdyn puolustusasianajajaksi. Aika pienistä painotuseroista oli kyse siirryttäessä puolustajasta asianajajaan, pykälä introvertinpaan suuntaan. No kaiken ikääni kun on hiukan tuntunut siltä etten valmismuottiin sovi...en vissiin nytkään? Terveisin PuolustusAsianajaja 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tein huvikseni testin uudestaan ja nyt minusta tehtiin asianajaja, tuuminkin että yhdistän tuon puolustajan ja asianajajan ja ryhdyn puolustusasianajajaksi. Aika pienistä painotuseroista oli kyse siirryttäessä puolustajasta asianajajaan, pykälä introvertinpaan suuntaan. No kaiken ikääni kun on hiukan tuntunut siltä etten valmismuottiin sovi...en vissiin nytkään? Terveisin PuolustusAsianajaja 😎

        Katsoitko omia prosentteja, jos olet kahden tyypin rajalla vaikka 51% kohdalla, ylsi vastaus voi viedä toiselle puolelle, koska tuo on vain malli. Todellisuudessa ehkä olet tosiaan sekoitus noita? Joskus näkee, että parametri, joka on ihan rajalla merkitään x:llä.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Katsoitko omia prosentteja, jos olet kahden tyypin rajalla vaikka 51% kohdalla, ylsi vastaus voi viedä toiselle puolelle, koska tuo on vain malli. Todellisuudessa ehkä olet tosiaan sekoitus noita? Joskus näkee, että parametri, joka on ihan rajalla merkitään x:llä.

        Kyllä taidan olla ihan rehellinen sekasotku tuossa rajamaastossa, tuntuu menevän aina jonnekin vastakohtaisuuksien lokeroon?? Introvertti sosiaalisilla ominaisuuksilla, höh.
        Ei pidä matematiikasta, pitää silti excelistä? Oman elämänsä uuno turhapuro 😁


    • Minun on aivan turha vastata, koska en ole vielä löytänyt itseäni

      • Anonyymi

        Hopihopi etsimään siitä ☝ Elämä ei jatku ikuisuuksia.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hopihopi etsimään siitä ☝ Elämä ei jatku ikuisuuksia.

        - Sheena

        Parin viimevuoden aikana edistystä on jo tapahtunut


    • Anonyymi

      Tuo testi luokitellaan pseudotieteeksi, mutta minulle tulee tulos INTP.

    • Mulle tuli "Virtuoosi"

      https://www.16personalities.com/fi/istp-persoonallisuus

      ISTP-A
      Virtuoosit rakastavat tutkimista käsillään ja silmillään, ympäröivän maailman koskettamista ja tutkimista kylmällä rationaalisuudella ja henkevällä uteliaisuudella. Virtuoosit ovat luontaisia tekijöitä, jotka siirtyvät projektista toiseen, luovat niin hyödyllistä kuin turhaakin pelkän huvin vuoksi ja oppivat ympäristöstään. Virtuoosit ovat usein mekaanikkoja ja insinöörejä, joille suurinta iloa tuottaa käsien likaaminen koneiden purku- ja kokoonpanotöissä ja koneiden saaminen edes hieman entistä parempaan kuntoon.

      Virtuoosit tutkivat asioita luomalla, etsimällä vikoja, yrityksen ja erehdyksen ja ensikäden kokemuksen kautta. Virtuoosit nauttivat projektiensa muissa herättämästä kiinnostuksesta ja päästävät joskus toiset osalliseksi niistä. Tosin kuitenkin sillä ehdolla, että virtuoosin periaatteisiin ja vapauteen ei sekaannuta, ja että virtuoosit saattavat myös olla kiinnostuneita toisten projekteista.

      Virtuoosit tarjoavat mielellään apuaan ja jakavat kokemuksiaan, erityisesti niille, joista he välittävät, ja on harmi, että heitä on niin harvassa, vain noin viisi prosenttia väestöstä. Virtuoosinaisia on erityisen harvassa, ja he sopivat usein huonosti yhteiskunnan naiselle mahdollisesti asettamaan rooliin – usein heitä pidetään poikatyttöinä jo varhaisesta iästä alkaen.

      • Anonyymi

        Olen joskus töiden puitteissa ollut tekemisissä poikatyttöjen kanssa ja te olette syntyneet miesten maailmaan, homma tapahtuu kuin luonnostaan. - cu-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen joskus töiden puitteissa ollut tekemisissä poikatyttöjen kanssa ja te olette syntyneet miesten maailmaan, homma tapahtuu kuin luonnostaan. - cu-

        No olen aika naisellinen nainen, mutta en epäröi liata käsiäni. Töissä olen tehtaassa jossa rakennetaan koneita. Minulla on muun muassa kone- ja metallialan tutkinto ja olen toiminut koneistajana. Olen ehdottomasti epätyypillinen naisenpuoli.

        Täälläkin minua moni pitää miehenä .. ehkä siksi kun minulla on munaa tai kuten paras ystäväni sanoi, että pallit jalkojen välissä. Tosin sellaiset kunniapallit.

        En itse miellä itseäni poikamaiseksi.. mutta ehkä olenkin. Mutta luin tuon virtuoosin kuvauksen kaikki sivut ja allekirjoitan todellakin sen kokonaisuudessaan. Olen itsepäinen pässinpää, joka ei sopeudu muottiin. Luova hullu, joka ei siedä pitkäveteisyyttä. Tylsistyy asioihin ja ihmisiin alta aikayksikön. Suora ja suvaitsevainen. Vapaudenkaipuinen.


    • Sovittelija -persoonallisuus INFP-T

      Sovittelijat ovat todellisia idealisteja ja pyrkivät aina löytämään edes jotain hyvää pahimmistakin ihmisistä tai ikävimmistäkin tapahtumista ja tekemään asioita aikaisempaa paremmin. He saattavat vaikuttaa rauhallisilta, varautuneilta ja jopa ujoilta, ja heillä on sisäinen liekki ja intohimoa, joka loistaa heistä. Sovittelijoita on väestöstä vain 4 prosenttia, minkä vuoksi heillä on suuri riski tulla väärinymmärretyiksi. Mutta kun he löytävät samanmielisiä ihmisiä, joiden kanssa he voivat viettää aikaa, he kokevat sisäistä rauhaa, joka on heille todellinen ilon ja inspiraation lähde.

      Sovittelijoita ohjaavat periaatteet pikemminkin kuin logiikka, innostus tai käytännöllisyys. Sovittelijoiden tekemistä määrittävät kunnia, kauneus, moraalisuus ja hyveys sekä aikomuksen puhdas olemus, eivät palkkio ja rangaistus. Sovittelijan ominaisuuden omaavat persoonat ovat ylpeitä tästä ominaisuudestaan, ja on syytäkin, mutta kaikki eivät ymmärrä sovittelijoiden tunteiden taustalla piilevää motivaatiota, mikä voi johtaa eristäytymiseen.

    • Anonyymi

      Päällikkö - ENTJ-A.

      Päälliköt ovat luontaisia johtajia. Tämän persoonallisuustyypin ihmisillä on viehätysvoimaa ja itseluottamusta, ja heistä huokuu vaikutusvalta tavalla, joka saa massat yhteisen päämäärän taakse. Mutta toisin kuin herkempi vastapuoli "protagonistit", päällikköjä luonnehtii usein armoton järkiperäisyys, ja motivaationsa, määrätietoisuutensa ja terävyytensä ansiosta he saavuttavat minkä tahansa itselleen asettamansa päämäärän. Ehkä on hyväkin, että heitä on vain 3 prosenttia väestöstä, muuten he hallitsisivat epävarmempia ja herkempiä persoonallisuustyyppejä, joita lähestulkoon koko muu maailma edustaa. Päälliköille kuuluu kuitenkin kiitos monista liiketoimista ja instituutioista, jotka ovat meille jokapäiväinen itsestäänselvyys.

      AV

      • Anonyymi

        Hmm...kyllä tunnistaa itsensä mutta tämä päällikkö on kyllä nyt hyvin väsynyt.
        Voi johtua myös tuosta - A:sta, jopa kasvatuksellisissa asioissa.

        Lapsi innostuu jostain ja analysoin, autan kehittymään laittaen itseni likoon.
        Hänestä se on hauskaa mutta tämän ikäisenä ei kannata pomppia naruhyppelyä 500 kertaa siten miten nuori energinen lapsi johdattelee vaikka itsekin johdattelin ajatellen lopputulosta.

        Tämän päivän enkat tyttärelle 134 ja isille 102:)
        Huomenna alamme rakentamaan treenipäiväkirjaa, luulenpa vyötärön ympäryksen kutistuvan tätä menoa alle 95 cm jo muutamassa viikossa:)

        Mukavaa ja hauskaa yhdessäoloa mutta tosi hikoiluttavaa, molemmille.
        Toisaalta, tuohan oli myös se tavoite.

        AV


      • Anonyymi

        :DD


      • Onko sinulla taipumus jyrätä? Teen töitä hyvin luultavasti ENTJ- A kanssa, hän ei ole esimieheni, mutta johtaa tutkimuksen linjoja Suomen ulkopuolelta. Olen ottanut aika kovaa yhteen hänen kanssa asioista (Hän on jopa huutanut minulle joskus niin, että herkemmät hyperventiloi vieressä, tai on vaan hyvin ehdoton. Minä taas pysyn aina ulkoisesti tyynenä, mutten myöskään jätä mielipidettäni sanomatta perustellusti. Yleensä annan asian olla ja kirjoitan A4-kokoisen perustelun jälkikäteen miksi halun tehdä niin kuin ehdotan ja joka kerta tuo vastaa, että hyvältä kuulostaa, tee niin kuin sanot. Minua tuo vanhempi herra arvostaa korkealle, ehkä eniten sen takia, koska halua excellent-tuloksia ja itse olen samanlainen. Ei niin voimakkailla kollegoilla on välillä aika haastavaa ja monilla jää oma mielipide sanomatta.

        Vaikka tämän kerron ja sanon, tiedän ettei ihmiset ole yhden tyypin sisällä samanlaisia. Ja kun oman persoonansa tiedostaa, pystyy antamaan tietoisesti tilaa muille.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Onko sinulla taipumus jyrätä? Teen töitä hyvin luultavasti ENTJ- A kanssa, hän ei ole esimieheni, mutta johtaa tutkimuksen linjoja Suomen ulkopuolelta. Olen ottanut aika kovaa yhteen hänen kanssa asioista (Hän on jopa huutanut minulle joskus niin, että herkemmät hyperventiloi vieressä, tai on vaan hyvin ehdoton. Minä taas pysyn aina ulkoisesti tyynenä, mutten myöskään jätä mielipidettäni sanomatta perustellusti. Yleensä annan asian olla ja kirjoitan A4-kokoisen perustelun jälkikäteen miksi halun tehdä niin kuin ehdotan ja joka kerta tuo vastaa, että hyvältä kuulostaa, tee niin kuin sanot. Minua tuo vanhempi herra arvostaa korkealle, ehkä eniten sen takia, koska halua excellent-tuloksia ja itse olen samanlainen. Ei niin voimakkailla kollegoilla on välillä aika haastavaa ja monilla jää oma mielipide sanomatta.

        Vaikka tämän kerron ja sanon, tiedän ettei ihmiset ole yhden tyypin sisällä samanlaisia. Ja kun oman persoonansa tiedostaa, pystyy antamaan tietoisesti tilaa muille.

        On, se on yksi osa minua mutta vasta sen jälkeen kun olen analysoinut vaihtoehdot hyvin tarkkaan. Mieleni saa myös helposti käännettyä puolelleen hyvillä perusteluilla, eihän ole olemassa oikeaa, on olemassa vain se vähiten väärä ratkaisu.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, se on yksi osa minua mutta vasta sen jälkeen kun olen analysoinut vaihtoehdot hyvin tarkkaan. Mieleni saa myös helposti käännettyä puolelleen hyvillä perusteluilla, eihän ole olemassa oikeaa, on olemassa vain se vähiten väärä ratkaisu.

        AV

        Toisen ihmisen jyrääminen tunnetasolla on ainakin väärin ratkaisu.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, se on yksi osa minua mutta vasta sen jälkeen kun olen analysoinut vaihtoehdot hyvin tarkkaan. Mieleni saa myös helposti käännettyä puolelleen hyvillä perusteluilla, eihän ole olemassa oikeaa, on olemassa vain se vähiten väärä ratkaisu.

        AV

        Tuollaisia pikkuhitlereitä on 13 tusinassa työelämässä


      • Anonyymi kirjoitti:

        On, se on yksi osa minua mutta vasta sen jälkeen kun olen analysoinut vaihtoehdot hyvin tarkkaan. Mieleni saa myös helposti käännettyä puolelleen hyvillä perusteluilla, eihän ole olemassa oikeaa, on olemassa vain se vähiten väärä ratkaisu.

        AV

        Jos osaat aidosti kuunnella vasta-argumentit, pystyt arvostamaan myös toisenlaisia mielipiteitä ja tarvittaessa muutamaan omaa mielipidettäsi, ei varmaan isoa ongelmaa ole, Et kyllä taatusti sovi tuolla profiililla sovi kovin herkälle etkä ainakaan kovin miellyttämisen haluiselle?

        Onko suhteesi ollut myrskyisiä tai onko toinen ottanut suosiolla alistuneen roolin? Vai oletko aiemmissa suhteissa osannut antaa toiselle riittävästi tilaa? Enkä kysy tätä pahalla, ihminen on oppivainen olio, jos haluaa olla. Itselläni on sama haaste, voin olla asia-asioissa jyräävä (kun puhutaan oman alani tieteestä, ja vastapuolen argumenteilla ei ole teoriapohjaa). Parisuhteessa taas en koskaan ole jyrännyt, vaan tarkoituksella yrittänyt antaa tilaa.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Jos osaat aidosti kuunnella vasta-argumentit, pystyt arvostamaan myös toisenlaisia mielipiteitä ja tarvittaessa muutamaan omaa mielipidettäsi, ei varmaan isoa ongelmaa ole, Et kyllä taatusti sovi tuolla profiililla sovi kovin herkälle etkä ainakaan kovin miellyttämisen haluiselle?

        Onko suhteesi ollut myrskyisiä tai onko toinen ottanut suosiolla alistuneen roolin? Vai oletko aiemmissa suhteissa osannut antaa toiselle riittävästi tilaa? Enkä kysy tätä pahalla, ihminen on oppivainen olio, jos haluaa olla. Itselläni on sama haaste, voin olla asia-asioissa jyräävä (kun puhutaan oman alani tieteestä, ja vastapuolen argumenteilla ei ole teoriapohjaa). Parisuhteessa taas en koskaan ole jyrännyt, vaan tarkoituksella yrittänyt antaa tilaa.

        Parisuhteissa jokaisella on ollut myös se oma elämä, en odota kenenkään tekevät jotain "koska niin haluaisin". Henkilökohtaiset päätökset on jokaisen tehtävä ihan itse, sellaiset jotka vaikuttavat henkilön omaa elämään ja tulevaisuuteen.

        Olen taas joustanut sellaisissakin asioissa, joita en olisi enää halunnut kokea tai tehdä. Suurissakin kysymyksissä, sellaisissa jotka vaikuttavat omaan elämään hyvinkin voimallisesti seuraavat 18-24 vuotta.

        Näen parisuhteen kahden itsenäisen ihmisen liittona, siksi en välttämättä tarvitse edes lähiliittoa, jossa asutaan samassa asunnossa.

        AV


    • Anonyymi

      Joku sanoi testiä pseudotieteeksi. En tätä tuota mallinnusta tieteeksi väittänytkään, kyseessä on karkea malli. Vähän luotettavampi kuin horoskooppi kuitenkin. Malli voi auttaa ymmärtämään itseään ja toista, vaikka se ei täydellinen totuus olekaan. Päivän mieliala voi vaikuttaa ja miten kysymykset ymmärtää. Parempiakin testejä olen nähnyt, mutta harva viitsii alkaa puolen tunnin tai vielä pidempää testiä tekemään. Jo kielitaito riittää, voi alkuperäiskieliset kysymykset olla joskus parempi kuin käännetyt.

      Tuloksessa on oleellista myös mihin kohtaan kahta parametrit sijoittuu (prosentit siellä lopussa). Esim. Itse F/T on lähellä keskialuetta, esim. ENFP, jolla F ja P on ääri-asennossa on selkeästi erilainen persoona, kun lähellä F/T ja P/J rajaa oleva ihminen, ja silti erilainen kuin ENTJ. Itse ainakin huomaan, että nuo kaksi ei niin selvää parametria vaihtelee enemmän testistä toiseen kuin E ja N, jotka ovat selviä.

      Ilman testiäkin suurin osa tuntee itsensä niin hyvin, että voi sanoa onko
      - Eksovertti (E) vai introvertti (I) ja kuinka voimakkaaksi, onko ehkä ambivertti?
      - Onko tosiasiallinen tässä hetkessä eläjä (S) vai onko intuitiivinen tulevaisuuteen katsoja (N)?
      - Tekeekö päätöksensä asiapohjalta (T) vai tunteen varassa (F)? Tunne- vai asiaihminen?
      -Onko järjestelmällinen (J) hieman tai pedantiksi asti vai spontaani (P) ääriasennossa täysi sekamelska?

      Ja kaikissa kohdin on myös keskitien kulkijoita, jotka ovat vähän molempia, vaikka jako ei olekaan tasan 50:50.

      • Kirjautuminen olikin tippunut pois, kun tein miuta välissä.


      • Anonyymi

        Olen ambivertti, aika täydellisesti introvertin ja ekstrovertin välimaastossa. Jonain päivinä voi olla runsaastikin enemmän jompaakumpaa. Riippuu edellisestä päivästä ja mitä yleisesti on tekeillä.

        Elän hetkessä ja katselen tulevaisuuteen aikatavalla 50:50. Tosin näin vanhemmiten yritän painottua hetkeen. Vainu ja visio tulevaisuudesta tulee jotakuinkin automaattisesti päätösten ja valintojen pohjalta.

        Ehdottomasti enemmän järjestelmällisempi kuin spontaani. Laitetaan 80:20 järjestelmällisyydelle. Päätöksiin vaikuttaa aina kaikki, järki, tunne ja tahto. Yleensä ne eivät ole ristiriidassa keskenään vaan keskustelevat.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ambivertti, aika täydellisesti introvertin ja ekstrovertin välimaastossa. Jonain päivinä voi olla runsaastikin enemmän jompaakumpaa. Riippuu edellisestä päivästä ja mitä yleisesti on tekeillä.

        Elän hetkessä ja katselen tulevaisuuteen aikatavalla 50:50. Tosin näin vanhemmiten yritän painottua hetkeen. Vainu ja visio tulevaisuudesta tulee jotakuinkin automaattisesti päätösten ja valintojen pohjalta.

        Ehdottomasti enemmän järjestelmällisempi kuin spontaani. Laitetaan 80:20 järjestelmällisyydelle. Päätöksiin vaikuttaa aina kaikki, järki, tunne ja tahto. Yleensä ne eivät ole ristiriidassa keskenään vaan keskustelevat.

        - Sheena

        Jos testi toimi sinulle oikein, saat varmaan aika lähelle keskiarvoja olevia prosentteja?


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Jos testi toimi sinulle oikein, saat varmaan aika lähelle keskiarvoja olevia prosentteja?

        Keskiarvoissa mennään.

        -Sheena


    • No enpä tiedä tunnenko itseäni, tunteeko oikeastaan kukaan sellainen, joka kokee tarpeelliseksi tehdä linkitettyä tai vastaavia testejä?

      Tuon testin olen tehnyt aika monta kertaa vuosien saatossa ja aina tulos on ollut Puolustaja, ISFJ-A / ISFJ-T (https://www.16personalities.com/fi/isfj-persoonallisuus), joten en nyt tee sitä uudelleen.

      • Anonyymi

        No joo kyllähän tässä iässä jo itsensä tuntee, omalla kohdalla selvisi tuo miksi tunnen itseni niin helkutin väsyneeksi sosiaalisten kontaktien jälkeen. Tuollaista mielen kutinan rapsuttelua tämä testailu


    • Seikkailija
      ISFP-T.


      Olen introvertti viihdyn yksinäni O.o

    • Anonyymi

      Konsuli -parsoonallisuus. Pitää pääosin paikkaansa, tunnistan itseni. Kunpa voisin tehdä kaikki maailman ihmiset onnellisiksi.

      Rohkaiskaa, ylentäkää ja vahvistakaa toinen toisianne. Yhdelle välitetty positiivinen energiaa tuntuu meissä kaikissa.
      DEBORAH DAY
      Konsulin persoonallisuustyyppiä edustavat henkilöt ovat suosittuja, mikä on ymmärrettävää, onhan kyseessä erittäin yleinen persoonallisuustyyppi; heitä on jopa 12 prosenttia väestöstä. Korkeakoulussa konsulit ovat usein cheerleadereita ja pelinrakentajia, jotka määräävät tahdin, esiintyvät eturivissä ja johdattavat tiiminsä voittoon ja maineeseen. Myöhemmin elämässä konsulit jatkavat mielellään ystäviensä ja rakkaidensa tukemista järjestämällä sosiaalisia tapaamisia ja tekemällä kaikkensa, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä.

      Sisimmältään konsulit ovat sosiaalisia otuksia ja haluavat pysyä ajan tasalla siitä, mitä heidän ystävänsä tekevät.
      .....konsulit pyrkivät parhaansa mukaan käyttämään voimansa hyviin tarkoituksiin.
      Konsulit ovat epäitsekkäitä ja suhtautuvat vakavasti vastuuseensa auttaa ja tehdä oikeita asioita. Toisin kuten idealistisemmat persoonallisuustyypit konsuleiden moraalipohja nojaa vakiintuneisiin perinteisin ja lakeihin, auktoriteettiin ja sääntöihin, ei niinkään filosofiaan tai mystiikkaan. Konsuleiden on kuitenkin tärkeä muistaa, että ihmisten lähtökohdat ja näkökulmat ovat erilaisia, ja se mikä heistä saattaa vaikuttaa oikealta, ei välttämättä ole absoluuttinen totuus.

      Konsulit nauttivat kaikesta, missä voivat olla hyödyksi ja osallistua merkityksellisesti. Heidän on tärkeää saada tuntea itsensä arvostetuksi ja kunnioitetuksi. Tämä tulee erityisen hyvin esille kotioloissa, sillä konsulit ovat uskollisia ja omistautuneita kumppaneita ja vanhempia. Konsulit kunnioittavat hierarkiaa ja pyrkivät sekä kotona että työpaikalla hankkimaan edes jonkinlaisen auktoriteettiaseman, jossa he voivat huolehtia selkeyden, vakauden ja järjestyksen säilymisestä.
      Avuliaat ja seuralliset konsulit viihtyvät juhlissa – heillä on aina aikaa keskustella ja nauraa kaikkien kanssa! Keskustelun ei kuitenkaan tarvitse jäädä pelkäksi pinnalliseksi jutusteluksi, vaan konsulit kuuntelevat todella mielellään ystäviensä tarinoita suhteista ja harrastuksista, muistavat hyvin pieniäkin yksityiskohtia ja ovat aina valmiita keskustelemaan asioista ajan kanssa ja asioihin paneutuen. Jos asiat eivät suju odotusten mukaisesti tai ilmassa on kireyttä, konsulit huomaavat sen ja pyrkivät palauttamaan sovun ja rauhan.

      Koska konsulit vierastavat konflikteja, he panostavat paljon energiaansa sosiaalisen järjestyksen luomiseen ja suosivat suunnitelmia ja järjestettyjä tapaamisia avointen aktiviteettien ja spontaanien tapaamisten sijaan. Konsulit panostavat paljon järjestämiinsä aktiviteetteihin ja loukkaantuvat helposti, jos heidän ideansa torjutaan ja jos se ei saa osakseen kiinnostusta. Konsuleiden on jälleen kerran hyvä muistaa ihmisten erilaiset taustat ja se, että kiinnostuksen puute ei ole mielenilmaus heitä tai heidän järjestämäänsä aktiviteettia kohtaan – kyseinen asia vaan ei ehkä kiinnosta kaikkia.

      Konsuleiden herkkyys on heidän suurin haasteensa. Ihmiset tulevat aina olemaan erimieltä ja kritisoimaan, mikä voi tuntua pahalta, mutta kuuluu olennaisena osana elämään. Konsuleiden kannattaa tehdä sitä, missä he ovat parhaita: roolimallin ominaisuudessa, pitämässä huolta siitä, mihin heillä on valtuudet, ja nauttia siitä, että niinkin moni ihminen kunnioittaa heidän panostaan.

    • Minä olin tuo aktivisti, mikä ilmeisesti sinäkin. Uskon, että noihin testeihin vastaa kulloisenkin sen hetkisen tilanteen ja fiiliksen mukaan. Olen nyt ollut aika sosiaalinen ja sosiaalisissa tilanteissa lähiaikoina . Tuon mukaan olin myös hitusen enemmän ekstrovertti kuin introvertti, vaikka olen aina pitänyt itseäni enemmän introverttina. Tiedä sitten häntä.

      • Oma arvioni tuloksesta perustuu reilu 10v takaiseen itsetutkisteluun ja 5 eri testisettiin. Pisimmillä ja monipuolisimmilla tulos oli aina ENFP,, paitsi kuin elämän tilanne on äärihaastava siirryn INTJ suuntaan. Sulkeudun, keskityn hoitamaan asiat asioina, ja haen järjestyksellä selkeytä elämään. Elän kuin kuplassa ja hoidan asiat järjestelmällisesti autotunella. Normaalityöstressi ei saa minua tuohon suuntaan, mutta isot järistykset elämässä voi saada.

        Minulla on vahva E ja N ja heikot N ja P. Nuo viimeiset joskus heiluu. Stressi lisää selkeästi T ja J ominaisuuksia.


    • Puoli vuotta sitten olin arkkitehti, aamulla asianajaja ja nyt illalla loogikko.
      Taidan olla väsyneenä rajatilatapaus. :P

      • Hah hah! Tai sitten olet INxx. Jos olet T/F ja P/J lähellä keskialuetta, pieni ”epävakaus” heittää reunan yli toiselle puolelle.


    • Anonyymi

      Kuulun - testin mukaan - 0,8 % ”outolintujen” joukkoon, eli olen INTJ-A (arkkitehti) nainen.

      • Anonyymi

        Huipulla on yksinäistä, minkä arkkitehti jos kuka tietää, sillä arkkitehti on yksi harvinaisimmista ja strategisesti kyvykkäimmistä persoonallisuustyypeistä. Tätä persoonallisuustyyppiä edustaa vain kaksi prosenttia väestöstä, ja erityisen harva heistä on nainen, vain n. 0,8 prosenttia väestöstä. Arkkitehtien on usein vaikea löytää samanhenkisiä ihmisiä, jotka jaksavat heidän hellittämätöntä intellektuaalisuuttaan ja shakinpeluuta muistuttavaa taktikointiaan. Arkkitehdit ovat mielikuvitusrikkaita, mutta päättäväisiä; kunnianhimoisia, mutta helposti lähestyttäviä; hämmästyttävän uteliaita, mutta energiaansa säästeleviä.

        Arkkitehdeillä on luontainen tiedonjano, joka näkyy jo varhain, minkä vuoksi he saavat usein jo lapsena lempinimen “lukutoukka”. Vaikka se on ehkä tarkoitettu pilkkanimeksi, arkkitehdit kokevat nimityksen osuvaksi ja ovat pikemminkin ylpeitä siitä ja nauttivat suuresti laajasta ja syvästä tietopohjastaan. Arkkitehdit jakavat mielellään tietoaan ja ovat varmoja osaamisestaan valikoiduilla aloillaan. He suunnittelevat ja noudattavat usein loistavaa suunnitelmaa omalla alallaan ja pidättäytyvät turhilta häiriötekijöiltä kuten juoruilta.

        Paradoksi useimmille ulkopuolisille on, että arkkitehdit kykenevät sietämään elämässään räikeitä vastakohtia, jotka eivät ole täysin ymmärrettävissä ainakaan puhtaasti järkiperäisesti tarkasteltuna. Esimerkiksi arkkitehdit voivat olla samanaikaisesti toisaalta äärimmäisen epärealistisia idealisteja, toisaalta erittäin kyynisiä, mikä on selvästi mahdoton ristiriita. Arkkitehdit tuntuvat uskovan, että työllä, älykkyydellä ja harkinnalla, mikään ei ole mahdotonta, vaikka ajattelevatkin samanaikaisesti, että ihmiset ovat liian laiskoja, lyhytnäköisiä tai itsekeskeisiä oikeasti saavuttamaan korkealle asetettuja tavoitteita. Tämä kyyninen katsantokanta ei kuitenkaan todennäköisesti kykene pidättelemään arkkitehtia pyrkimästä hänelle merkitykselliseen päämäärään.

        Arkkiktehdit huokuvat itsevarmuutta ja salaperäisyyttä ja heidän osuvat huomionsa, omaperäiset ajatuksensa ja uskomaton logiikkansa antavat heille välineet viedä läpi muutoksia pelkällä tahdonvoimalla ja persoonansa vahvuudella. Ajoittain saattaa vaikuttaa siltä, että arkkitehdit haluavat muokata jokaisen kohtaamansa ajatuksen ja järjestelmän uudelleen tavoittelemalla siinä täydellisyyttä ja jopa moraalin toteutumista. Se, joka ei pysty ymmärtämään arkkitehdin toimintaprosesseja tai edes niiden perimmäistä tarkoitusta, menettää todennäköisesti välittömästi ja lopullisesti kunnioituksensa.

        Tätä ei pidä tulkita impulsiivisuudeksi. Arkkitehdit pyrkivät säilyttämään toimintansa järkiperäisenä olipa päämäärä kuinka houkutteleva tahansa, ja testaavat perusteellisesti jokaisen idean toimivuuden, olipa se itse kehitelty tai muualta saatu. Tätä menetelmää arkkitehti soveltaa aina ja kaikkiin asioihin ja ihmisiin, mikä aiheuttaa arkkitehdeille usein ongelmia.

        Arkkitehdit ovat erinomaisia ja varmoja tiedostaan, jonka ymmärtämiseen he ovat nähneet vaivaa, mutta valitettavasti sosiaaliset taidot eivät kuulu arkkitehtien bravuureihin. Valkoiset valheet ja small talk ovat jo tarpeeksi vaikeita totuutta ja syvyyttä tavoittelevalle persoonallisuustyypille, mutta arkkitehdin mielestä sosiaaliset konventiot voivat olla jopa täysin järjettömiä. Ironista kyllä arkkitehtien on usein paras pysyä siellä, missä he ovat omimmillaan – poissa parrasvaloista – tutussa ympäristössä, missä arkkitehtien luontainen varmuus pääsee parhaiten esille ja missä he voivat miellyttää temperamentiltaan ja kiinnostuksenkohteiltaan samankaltaisia ihmisiä.

        Arkkitehtejä luonnehtii heidän tapansa elää aivan kuin maailma olisi jättiläismäinen šhakkilauta, jonka nappulat siirtyvät aina harkiten ja järkevästi, aina uusia taktikoita, strategioita ja valmiussuunnitelmia hioen ja vastapuolta ohjaillen tavoitteenaan pitää tilanne hallinnassa ja säilyttää mahdollisimman suuri liikkumatila. Tämä ei tarkoita, että arkkitehdit toimisivat vailla omatuntoa, vaikka se monien tunteita kaihtavien arkkitehtien kohdalla voi näyttää siltä. Tältä pohjalta on myös helpompi ymmärtää, miksi monet fiktiiviset pahantekijät (ja väärinymmärretyt sankarit) lukeutuvat tähän persoonallisuustyyppiin.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoitat persoonan suoraviivaisuudella vs moniuloitteisuudella?

      • Joku ihminen on aina hyvin ennustettava ja toimii kuin robotti. Toisissa taas on paljon kerroksia.

        Itse, esimerkiksi, olen määrätietoinen, sosiaalinen, yleensä irl varsin positiivinen, iloinen ja varsin reipas. Silti, kun vaikka Väliksen jutut menee yli, saatan ärähtää varsin tiukasti. Oikeassa elämässä toisin vain välttäisin ärähtämisen kiertämällä tilanteet kaukaa. Sisälläni on tempperamentti, joka ei välttämättä näy irl ulos. Tai sitten saatan olla tunneasioissa tilanteissa ujo ja herkkä, ja välillä melkein introvertti. Vaikka työkaverit, jotka tuntee minut 20v takaa, ystävät tai läheiset tietää nuo kaikki puoleni, mutta uudempi ihminen näkee helposti vain pienen siivun.

        Vastasiko riittävästi?


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Joku ihminen on aina hyvin ennustettava ja toimii kuin robotti. Toisissa taas on paljon kerroksia.

        Itse, esimerkiksi, olen määrätietoinen, sosiaalinen, yleensä irl varsin positiivinen, iloinen ja varsin reipas. Silti, kun vaikka Väliksen jutut menee yli, saatan ärähtää varsin tiukasti. Oikeassa elämässä toisin vain välttäisin ärähtämisen kiertämällä tilanteet kaukaa. Sisälläni on tempperamentti, joka ei välttämättä näy irl ulos. Tai sitten saatan olla tunneasioissa tilanteissa ujo ja herkkä, ja välillä melkein introvertti. Vaikka työkaverit, jotka tuntee minut 20v takaa, ystävät tai läheiset tietää nuo kaikki puoleni, mutta uudempi ihminen näkee helposti vain pienen siivun.

        Vastasiko riittävästi?

        Ahaa. En usko, että on olemassa kovinkaan paljon antamasi määritelmän mukaisia suoraviivaisia ihmisiä.


    • Testin persoonallisuudet ovat luonteeltaan valoisia ja positiivisia.
      Tuli mieleen horoskooppimerkkien luonnekuvaukset, jotka ovat tahallaan kirjoitettu niin, että ihminen kokee ne omakseen.

      Olen joskus työnhaussa joutunut tekemään tällaisia rasti ruutuun persoonallisuustestejä ja aina olen kokenut, että kysymysten viitekehys on vaillinainen.

      • Anonyymi

        Haasteet (tai heikkoudet) oli listattu tokalla sivulla. Mulla oli ainakin ylimielinen, sosiaalisesti epäpätevä, ja muita en nyt muista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haasteet (tai heikkoudet) oli listattu tokalla sivulla. Mulla oli ainakin ylimielinen, sosiaalisesti epäpätevä, ja muita en nyt muista.

        Pieniä huomautuksia löytyi.
        "loogikon sanoma pitäisi aina ottaa pienellä varauksella"

        Pitää ajatella niin, että nyt kun olen monilahjakkuus arkkitehti-asianajaja-loogikko, pienet
        viat eivät paljoa paina. :)


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        Pieniä huomautuksia löytyi.
        "loogikon sanoma pitäisi aina ottaa pienellä varauksella"

        Pitää ajatella niin, että nyt kun olen monilahjakkuus arkkitehti-asianajaja-loogikko, pienet
        viat eivät paljoa paina. :)

        Niin niin, se on se arkkitehdin ylimielisyys joka nyt puhuu.


    • Anonyymi

      Tuo testi tässä mielentilassa tuotti tuloksen:
      ENTP-A
      Paholaisen asianajaja.

      -keinovaginamies-

      • Etkä ole kuvaillut itseäsi introverttinä vai elätkö vain eksoverttinä kuin introvertit yleensä valitsee elää? Vai muistanko ihan väärin?


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Etkä ole kuvaillut itseäsi introverttinä vai elätkö vain eksoverttinä kuin introvertit yleensä valitsee elää? Vai muistanko ihan väärin?

        Mielestäni tunnen itseni melko hyvin ja kuvailisin sanoilla sosiaalinen introvertti. Tulen hyvin ihmisten kanssa toimeen, mutta pidän kontaktit oma-aloitteisesti vähäisinä. En kovin hyvin jaksa ihmisiä ja heidän juttujaan. Minulla on sellainen tunne että ihmiset haluaisivat asioida kanssani enemmänkin kun mitä minä heidän kanssaan.

        I:n ja E:n rajamailla oli tuo tulos tälläkin kertaa, E:n puolelle kallistui. Yleisemmin hieman I:n puolelle taipunut.

        -keinovaginamies-


    • Disseisback

      Ihmiset tykkää rakentaa lokeroita, johon itsensä pistävät.

      Määritellään tämä lokero ja sinne hyppii ihmisiä...jee. me ollaan näitä...mutta jokainen on yhä erilainen. 😁

      Mä löydän ainakin itsestäni kokoajan jotain uutta, mikä tarviis eri lokeron....

      Kuka mä oon? No voisin sanoa, jos kerkeisin, ennen viimeistä pierasuani...ehkä puhuisin kyllä menneessä aikamuodossa. Mutta virnistäisin taatusti. Aika epeli...😏

      • Anonyymi

        Ratkaisuhan on hyvin yksinkertainen.
        Tarvitaan n. 8 miljardia lokeroa sekä niihin venyvät ja paukkuvat seinät.

        Pujiksen vastaus tässä ketjussa on paras. Lisään siihen vielä sen, että itse en tahdo löytääkään itseäni lopullisesti.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisuhan on hyvin yksinkertainen.
        Tarvitaan n. 8 miljardia lokeroa sekä niihin venyvät ja paukkuvat seinät.

        Pujiksen vastaus tässä ketjussa on paras. Lisään siihen vielä sen, että itse en tahdo löytääkään itseäni lopullisesti.

        -keinovaginamies-

        No peltojen ja metsien mies on päätynyt aika samaan mihin mä. Ehkä vähemällä ääneen pähkimisellä tosin. 😁

        Pujis onkin huipputyyppi täällä. Oon aina dikannnut. Pelaa lätkää ja on läminyt rottiakin. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No peltojen ja metsien mies on päätynyt aika samaan mihin mä. Ehkä vähemällä ääneen pähkimisellä tosin. 😁

        Pujis onkin huipputyyppi täällä. Oon aina dikannnut. Pelaa lätkää ja on läminyt rottiakin. 🤣

        Joo, höpöttäminen on täysin yliarvostettua.

        -keinovaginamies-


      • En minäkään tykkää lokeroitua. Testeistä huolimatta en ole vielä päätynyt sellaiseen lokeroon, jossa olisi pehmustetut seinät ja lukitut ovet.
        :P


      • Anonyymi

        Mistä lähtien yhden testin tekeminen on itsensä lokeroon laittamista? Viihdettä vain, herra tosikko. Testejä on maailma väärällään, niiden tuloksista voi poimia jotain, tai jättää poimimatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, höpöttäminen on täysin yliarvostettua.

        -keinovaginamies-

        No kukin tavallaan...😄


      • Anonyymi
        Carl-Gustaf kirjoitti:

        En minäkään tykkää lokeroitua. Testeistä huolimatta en ole vielä päätynyt sellaiseen lokeroon, jossa olisi pehmustetut seinät ja lukitut ovet.
        :P

        Riittäisikö jos huone olisi pallo ilman huonekaluja?
        Pohjaan voisi laittaa tulpan, niin siivoaminen olisi helppoa.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien yhden testin tekeminen on itsensä lokeroon laittamista? Viihdettä vain, herra tosikko. Testejä on maailma väärällään, niiden tuloksista voi poimia jotain, tai jättää poimimatta.

        Pidätän vapsuteni kommentointiini tavallani. 😁


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        En minäkään tykkää lokeroitua. Testeistä huolimatta en ole vielä päätynyt sellaiseen lokeroon, jossa olisi pehmustetut seinät ja lukitut ovet.
        :P

        En mä linkkejä edes katsellut.... tiennytkään mistään testistä. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riittäisikö jos huone olisi pallo ilman huonekaluja?
        Pohjaan voisi laittaa tulpan, niin siivoaminen olisi helppoa.

        -keinovaginamies-

        Pallomaisessa huoneessa tulisin hulluksi. Aina pitää olla nurkka, johon käpertyä.


    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🍑 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017507042ar

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4540
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2524
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1813
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe