Onko pinnallisempaa kiinnittää huomiota omaan ulkonäköön, vai mahdollisen partnerin ulkonäköön?
Pinnallisuudesta
144
832
Vastaukset
Miettiikö joku omaa ulkonäköään? Mitä miettimistä siinä on?
- Anonyymi
Kaikki miettivät, sinäkin. Muuten voisit mennä kauppaan kalsarit jalassa.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki miettivät, sinäkin. Muuten voisit mennä kauppaan kalsarit jalassa.
Mietin lähinnä muita, en itseäni.
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Mietin lähinnä muita, en itseäni.
Mä voisinkin mennä, mutten jaksa kuunnella moraalisaarnoja.
Mä voisinkin mennä, mutten jaksa kuunnella moraalisaarnoja.
Ihmiset on niin turhamaisia. Kunhan on joku rätti päällä, ettei ole ilkosillaan luulis riittävän. Mulle riittäs.
- Anonyymi
Mä ainakin tiedän että kun kumppani kärsii . Siitä että mulla on niin huono olla itseni kanssa. Koen itseni niin rumaksi ja vastenmieliseksi. Vaikka toinen todistelee muuta . Ei minua ole koskaan häirinnyt hänessä mikään oli sitten mursuviikset tai viikinkiparta pesupallo tai pyykkilauta rakas ollut aina.
Tapasin sinunlaisen naisen kesäkuussa.. niin kaunis sisäisesti ja ulkoisesti. Jokaisessa on kauneutta, myös sinussa. Sinä kiellät sen olemassaolon, eikä mikään tai kukaan voi todistaa sinulle toisin.
Kauneutta on kaikissa, se joka ei nä sitä, on vika katsojassa. Eli miksi sinussa on vika, kun et näe kauneutta itsessäsi? Onko sinua satutettu niin pahasti, ettet jaksa nähdä sitä?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tapasin sinunlaisen naisen kesäkuussa.. niin kaunis sisäisesti ja ulkoisesti. Jokaisessa on kauneutta, myös sinussa. Sinä kiellät sen olemassaolon, eikä mikään tai kukaan voi todistaa sinulle toisin.
Kauneutta on kaikissa, se joka ei nä sitä, on vika katsojassa. Eli miksi sinussa on vika, kun et näe kauneutta itsessäsi? Onko sinua satutettu niin pahasti, ettet jaksa nähdä sitä?Minua alettiin kiusata jo päiväkodissa. Kaipa se sieltä jo sai alkunsa.
Anonyymi kirjoitti:
Minua alettiin kiusata jo päiväkodissa. Kaipa se sieltä jo sai alkunsa.
Niin minuakin. Kiusattiin jo päiväkodissa. Ja koulussa, ja töissä ja täällä palstalla..
Minä lopulta tajusin, että on minun valintani kenelle annan vallan vaikuttaa minuun.
Saanko kysyä minkä ikäinen olet?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin minuakin. Kiusattiin jo päiväkodissa. Ja koulussa, ja töissä ja täällä palstalla..
Minä lopulta tajusin, että on minun valintani kenelle annan vallan vaikuttaa minuun.
Saanko kysyä minkä ikäinen olet?36. Monta vuotta meni hyvin. Mutta liian monta vastoinkäymistä samaan syssyyn niin jotenkin teki tehtävänsä. Ei se nyt ole muiden ajatellusta kiinni. Saan kyllä hyvääkin huomioita. Omasta itsestään se lähtee.
Anonyymi kirjoitti:
36. Monta vuotta meni hyvin. Mutta liian monta vastoinkäymistä samaan syssyyn niin jotenkin teki tehtävänsä. Ei se nyt ole muiden ajatellusta kiinni. Saan kyllä hyvääkin huomioita. Omasta itsestään se lähtee.
Niin, se miten itse näet itsesi. Se ei kuulosta realistiselta.
Se on pikkuisen sama asia kun lapsi kuvittelee että vanhempien ero on jotenkin omaa syytään.
Sinä tunnut olevan hiukkasen hakoteillä siinä minäkuvassasi. Pyydän vielä kertomaan parhaan ulkoisen puolesi.. se on ihan sitten sama mikä se on...
Varpaat, hiukset tai mikä lie. Jos se on vaikeaa, niin kerro mikä on lähinnä parasta?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Se on pikkuisen sama asia kun lapsi kuvittelee että vanhempien ero on jotenkin omaa syytään.
Sinä tunnut olevan hiukkasen hakoteillä siinä minäkuvassasi. Pyydän vielä kertomaan parhaan ulkoisen puolesi.. se on ihan sitten sama mikä se on...
Varpaat, hiukset tai mikä lie. Jos se on vaikeaa, niin kerro mikä on lähinnä parasta?Teillä on kyllä olleet ihan ihmeelliset vanhemmat jos eivät olisi puuttuneet kiusaamiseen?
Itse olen sanonnut tyttärelle että kertoo isille, kyllä isi hoitaa ja menee kiusaajan luo kylään "kiusaamaan" vähän kiusaajan vanhempia.
Poikki ja pinoon jos muu ei auta.
AV Anonyymi kirjoitti:
Teillä on kyllä olleet ihan ihmeelliset vanhemmat jos eivät olisi puuttuneet kiusaamiseen?
Itse olen sanonnut tyttärelle että kertoo isille, kyllä isi hoitaa ja menee kiusaajan luo kylään "kiusaamaan" vähän kiusaajan vanhempia.
AVMinulla ei ollut isää.. ja äiti teki parhaansa, minkä jaksoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä on kyllä olleet ihan ihmeelliset vanhemmat jos eivät olisi puuttuneet kiusaamiseen?
AVMissäs niin lukee. Vanhemmat saavat tietää siitä vasta kun olin aikuinen. Koulukiusaaminen kun alkoi vanhemmat teki kaikessa että pääsin pois sieltä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Varpaat, hiukset tai mikä lie. Jos se on vaikeaa, niin kerro mikä on lähinnä parasta?En halua. Täällä nyt saa muutenkin pelkkää paskaa niskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs niin lukee. Vanhemmat saavat tietää siitä vasta kun olin aikuinen. Koulukiusaaminen kun alkoi vanhemmat teki kaikessa että pääsin pois sieltä.
Mjaa, väkivalta lopettaa vittuilun, aina.
AV Anonyymi kirjoitti:
En halua. Täällä nyt saa muutenkin pelkkää paskaa niskaan.
No se on ihan ok. Ja siitä olen eri mieltä, että täällä saa pelkkää paskaa niskaansa. Täältä saa rajapintaa. Vaihtoehtoja omiin kaavoihinsa.
Mutta kaikilla saa olla mielipiteensä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVVähän mutkikkaampi tapaus. Kun kiusaaja ei ollut pelkästään lapset vaan aikuinen myös.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No se on ihan ok. Ja siitä olen eri mieltä, että täällä saa pelkkää paskaa niskaansa. Täältä saa rajapintaa. Vaihtoehtoja omiin kaavoihinsa.
Mutta kaikilla saa olla mielipiteensä.Olen aika varma että joku trollaa kohta näilläkin jutuilla . Vähänkin jotain henkilökohtaista tai herkkää laitat on ovat kimpussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän mutkikkaampi tapaus. Kun kiusaaja ei ollut pelkästään lapset vaan aikuinen myös.
No, kuka se nyt väkivalloin lapsia kohtelisi. Aikuisten pitää ottaa vastuu omistaan.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aika varma että joku trollaa kohta näilläkin jutuilla . Vähänkin jotain henkilökohtaista tai herkkää laitat on ovat kimpussa.
Sanoo kaikista pahin kiusaaja, psykopaatti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVTyperys, väkivalta jatkuu aina.
Anonyymi kirjoitti:
Olen aika varma että joku trollaa kohta näilläkin jutuilla . Vähänkin jotain henkilökohtaista tai herkkää laitat on ovat kimpussa.
Noh minua ei trollit hetkauta. Ei ne tiedä kuka mä olen ja mä en tiedä keitä ne on. Ei kiinnosta trollin mielipide sit at all. Ihan samantekeviä ihmisiä minulle. Kaikkinensa.
Ja minulle samantekevän ihmisen mielipide ei vaikuta minuun ollenkaan.
Mä en tiedä kuka sä olet, eikä tiedä kukaan muukaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerys, väkivalta jatkuu aina.
Kokemuksen tuottamana voin kertoa ettei jatku.
Tulee vain miesten säännöt, ja ne ovat julmat.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVKyllä jatkuu, tässä esimerkki https://keskustelu.suomi24.fi/t/17516152/pojat-sulkivat-pikku-jussin-ulos-porukoistaan
Tuokin fantasioinut homomiesten tappamisesta yms kivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jatkuu, tässä esimerkki https://keskustelu.suomi24.fi/t/17516152/pojat-sulkivat-pikku-jussin-ulos-porukoistaan
Tuokin fantasioinut homomiesten tappamisesta yms kivaa.Menee taas vellit ja puurot seikaisin.
Säännöt, älä kosketa minun omaani ja jos sen teet ei ole sääntöjä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jatkuu, tässä esimerkki https://keskustelu.suomi24.fi/t/17516152/pojat-sulkivat-pikku-jussin-ulos-porukoistaan
Tuokin fantasioinut homomiesten tappamisesta yms kivaa.Ja kuinka moni koulusurmaaja on joutunut saman "miesten sääntöjen" kohteeksi? Ulossuljetuksi ja kiusatuksi? Nuoria miehiähän ne poikkeuksetta ovat. Olisiko syytä miettiä miksi? Mikä mieskulttuurissa on vikana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuinka moni koulusurmaaja on joutunut saman "miesten sääntöjen" kohteeksi? Ulossuljetuksi ja kiusatuksi? Nuoria miehiähän ne poikkeuksetta ovat. Olisiko syytä miettiä miksi? Mikä mieskulttuurissa on vikana?
Jos ei tee mitään pahaa, ei joudu pahan kohteeksi?
Ihmisten arvostus toisiaan kohtaan nousee esille ja sitä kannattaa opettaa omille lapsille.
Kiusaaminen ei ole sallittua, olkoon toinen sitten miten erilainen tahansa.
Mutta kyllä, jos tytärtäni kiusattaisiin, ei edes poliisilla olisi resursseja estää sitä vihaa jota kiusaajaa kohtaan tuntisin. Ei pääse pakoon tekojaan, ei edes pumpuliin käärittynä.
Vika ei olisi kiusaajan, se olisi kiusaajan vanhempien vikaa ja vajaavaisuutta.
Kohde olisi aika selvä ja henkilökohtaisesti sovittavissa.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerys, väkivalta jatkuu aina.
Välivalta ei välttämättä lopeta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo kaikista pahin kiusaaja, psykopaatti!
Ketä olen kiusannut ihan mielenkiinnosta kysyn?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välivalta ei välttämättä lopeta
?
Loppuuhan se Ukrainankin sota, ajallaan.
AV - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noh minua ei trollit hetkauta. Ei ne tiedä kuka mä olen ja mä en tiedä keitä ne on. Ei kiinnosta trollin mielipide sit at all. Ihan samantekeviä ihmisiä minulle. Kaikkinensa.
Ja minulle samantekevän ihmisen mielipide ei vaikuta minuun ollenkaan.
Mä en tiedä kuka sä olet, eikä tiedä kukaan muukaan.Olen loppujen lopuksi aika herkkä. Ne vaikuttavat minuun. Olen huomannut.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minulla ei ollut isää.. ja äiti teki parhaansa, minkä jaksoi.
Näin se on siskoseni, meillä kummallakaan ei ollut isää ja äiti teki parhaansa...
randombypasser kirjoitti:
Näin se on siskoseni, meillä kummallakaan ei ollut isää ja äiti teki parhaansa...
Eikös meillä ollut jotakin juttua tuosta aiemmin.. sellainen mielikuva minulla olisi. Mähän jo ehdottelin skenaariota, että meillä olisi sama isä.. heh. Oltaisiin kauan kadoksissa olleita kaksosia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNo hohhoijaa. Onko tullut mieleesi, että se sinun lastasi kiusannut lapsi teki niin, koska se sinun lapsesi kiusasi jotain toista lasta, joka pyysi isoveljeään kostamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee taas vellit ja puurot seikaisin.
Säännöt, älä kosketa minun omaani ja jos sen teet ei ole sääntöjä.
AVMiessääntöjen mukaan kiusaamisen ja väkivallan kierre jatkuu loputtomasti. Aina kun löytyy pienempi ja heikompi jolle kostaa. Edes netissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten arvostus toisiaan kohtaan nousee esille ja sitä kannattaa opettaa omille lapsille.
Mutta kyllä, jos tytärtäni kiusattaisiin, ei edes poliisilla olisi resursseja estää sitä vihaa jota kiusaajaa kohtaan tuntisin. Ei pääse pakoon tekojaan, ei edes pumpuliin käärittynä.
AV"Jos ei tee mitään pahaa, ei joudu pahan kohteeksi?"
Kuka niin on väittänyt? Anonyymi kirjoitti:
Olen loppujen lopuksi aika herkkä. Ne vaikuttavat minuun. Olen huomannut.
Sori poissaoloni .. piti käydä asioillaja tein samalla sauvakävelylenkin..
Juu, jos on kovin herkkä, pitää suojella itseään. Herkkyydessä on se, että he ovat usein hyvin kauniita sieluja. Jos sieluihin uskoo.. ja minä uskon.
Tämä on julma ja kova maailma, tiedän sen. Jokainen saa pärjätä omillaan.
Jos saisin valita, niin maailmassa saisi olla enemmän herkkyyttä. Ehkä tämä olisi sitten parempi paikka.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
?
Loppuuhan se Ukrainankin sota, ajallaan.
AVMutta väkivalta ja kauna ei. Se jatkuu sukupolvelta toiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hohhoijaa. Onko tullut mieleesi, että se sinun lastasi kiusannut lapsi teki niin, koska se sinun lapsesi kiusasi jotain toista lasta, joka pyysi isoveljeään kostamaan?
Luulen ettei oma lapseni kiusaa ketään, ei ole tullut tuollaista tietoon vielä hänen elinaikanaan. Tulevaisuuden odote on melkoisen hyvä sellaisella lapsella joka on huomaavainen toisia lapsia ja aikuisia kohtaan.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta väkivalta ja kauna ei. Se jatkuu sukupolvelta toiselle.
Noinkin voi käydä, mutta kyllä Englanti, Ranska, Saksa ja Espanja ovat ihan hyvissä väleissä keskenään, vaikka maiden historia voisi antaa toisenlaisen kuvan nykysuhtaista?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVLähtisit hakkaamaan jotain yh-äitiä ja kuvittelisit, että nyt on kaikki hyvin? Ei, saisit vain syytteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen ettei oma lapseni kiusaa ketään, ei ole tullut tuollaista tietoon vielä hänen elinaikanaan. Tulevaisuuden odote on melkoisen hyvä sellaisella lapsella joka on huomaavainen toisia lapsia ja aikuisia kohtaan.
AVJust, jokaisen oma lapsihan on se viaton kullannuppu :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtisit hakkaamaan jotain yh-äitiä ja kuvittelisit, että nyt on kaikki hyvin? Ei, saisit vain syytteen.
Ahaa, taas se on yh-äitien vikaa jos joku ei käyttäytyisi hyvin?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVEikä varmaan tule, vaikka lapsesi kiusaisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVKyllä on kiusaajan vika, että kiusaa. Ja myös kaikissa aikuisissa, jotka eivät tee asialle mitään.
Myös tyttäresi voi olla kiusaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kuka se nyt väkivalloin lapsia kohtelisi. Aikuisten pitää ottaa vastuu omistaan.
AVMonet kohtelee väkivalloin lapsia. Niin aikuiset kuin toiset lapsetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVOpetat tyttärelle vääriä keinoja. Miesuhoa. Päällepäsmäröintiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, taas se on yh-äitien vikaa jos joku ei käyttäytyisi hyvin?
AVEi, mutta voi olla ja sinä menisit silloin hakkaamaan äitiä ja kuvittelisit sillä asioiden paranevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on kiusaajan vika, että kiusaa. Ja myös kaikissa aikuisissa, jotka eivät tee asialle mitään.
Myös tyttäresi voi olla kiusaaja.AVn tytär on ihan varmasti voimakas alfanaaras ja kannattaa tytölle opettaa, että voimakkaimman yksilön kuuluu suojella heikompia yksilöitä, eikä kiusata oman suosion kasvattamiseksi.
Heikoimmilla yksilöillä on omat huippuosaamisensa ja näistä ominaisuuksista on aina alfalle sekä hyötyä, että iloa.
Lauma kattaa aina ihan kaikki yksilöt ja syrjiminen heikentää lauman tasapainoa koska se herättää pelkoa kaikissa, myös voimakkaissa yksilöissä. Jokainen tietää, että jos käy huonosti niin voi itse joutua heikoimman osaan ja jos laumassa heikkoja kiusataan niin lauma ei ole voimakas ja henkisesti täysin yhtenäinen ja kaikille turvallinen koskaan.
Silloin kenenkään suorituskyky ei tavoita optimia ja rentoutuminen/palautuminen vaikeutuu.
Ryhmädynamiikkaa aloittelijoille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVn tytär on ihan varmasti voimakas alfanaaras ja kannattaa tytölle opettaa, että voimakkaimman yksilön kuuluu suojella heikompia yksilöitä, eikä kiusata oman suosion kasvattamiseksi.
Heikoimmilla yksilöillä on omat huippuosaamisensa ja näistä ominaisuuksista on aina alfalle sekä hyötyä, että iloa.
Lauma kattaa aina ihan kaikki yksilöt ja syrjiminen heikentää lauman tasapainoa koska se herättää pelkoa kaikissa, myös voimakkaissa yksilöissä. Jokainen tietää, että jos käy huonosti niin voi itse joutua heikoimman osaan ja jos laumassa heikkoja kiusataan niin lauma ei ole voimakas ja henkisesti täysin yhtenäinen ja kaikille turvallinen koskaan.
Silloin kenenkään suorituskyky ei tavoita optimia ja rentoutuminen/palautuminen vaikeutuu.
Ryhmädynamiikkaa aloittelijoilleNo höpöhöpö, ei tässä mitään apinoita olla. Väkivallasta joutuu vankilaan. Se on ainoa asia, minkä AV:n lapsi oppisi isästään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVn tytär on ihan varmasti voimakas alfanaaras ja kannattaa tytölle opettaa, että voimakkaimman yksilön kuuluu suojella heikompia yksilöitä, eikä kiusata oman suosion kasvattamiseksi.
Ryhmädynamiikkaa aloittelijoilleHän ottaa toiset huomioon. Tuo on hyvä asia.
Ei keskity huonoihin asioihin, koska ei ole mitään ristiriitoja elämässään edes nähnyt tai kokenut. Herkkä hän on, kun ei ole kokenut pettymyksiä. Tuossa tunnelajissa on varmasti vielä harjoittelemista.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No höpöhöpö, ei tässä mitään apinoita olla. Väkivallasta joutuu vankilaan. Se on ainoa asia, minkä AV:n lapsi oppisi isästään.
Lapseni ei näe puheitani tai tekojani, nämä kun on vanhempien keskinäisiä asioita jutella kasvotusten tärkeistä asioista. Aika tehokas keino, olen kerran mennyt lapsen kotiin juttelemaan vanhemmille.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ottaa toiset huomioon. Tuo on hyvä asia.
Ei keskity huonoihin asioihin, koska ei ole mitään ristiriitoja elämässään edes nähnyt tai kokenut. Herkkä hän on, kun ei ole kokenut pettymyksiä. Tuossa tunnelajissa on varmasti vielä harjoittelemista.
AVLapsista sanotaan, että heillä on ihmeellinen sopeutumiskyky ja sitten taas toisaalta että nuoruuden vaikeudet voivat traumatisoida pysyvästi.
Vaikkei kokisi vastoinkäymisiä niin niistä voi aina jutella ja kertoa, että joskus elämässä voi asiat mennä huonomminkin ks muistuttaa kuinka tärkeää ja ratkaisevaa on toisten ihmisten rakkaus ja tuki niinä hetkinä.
Oma lapsuuteni oli aivan hirveä, kasvattivanhempani olivat sadisteja ja olin heille kuin joku kolmas pyörä heidän keskinäisissä valtaleikeissään.
En koskaan saanut tukea ja ahdistustani ivattiin ja apu suorastaan kiellettiin.
Muistan kun varhaisteini-iässä itkin epätoivoisena, kun olin niin sekaisin jostain vaikeasta asiasta ja suorastaan rukoilin kasvattiäidiltäni tukea ja neuvoja. Muistan vieläkin hänen ilmeensä, sadistinen mielihyvä suorastaan hehkui poskilta ja silmistä kun hän vain vastasi:"Kyllä sinun täytyy ihan itse päättää ja ratkaista se asia."
Yksi kasvatti-isäni lempilauseista oli "Kyllä se siitä oppii, kun tarpeeksi kauan hakkaa päätään seinään". Pikku-pirpana kirjoitti:
Eikös meillä ollut jotakin juttua tuosta aiemmin.. sellainen mielikuva minulla olisi. Mähän jo ehdottelin skenaariota, että meillä olisi sama isä.. heh. Oltaisiin kauan kadoksissa olleita kaksosia..
Aivan mahdollista, olen jo niin seniili, etten tänään muista mitä olen sanonut ;)
Aivan mahdollista, olen jo niin seniili, etten tänään muista mitä olen sanonut ;)
No minä muistan. Minulla on erinomainen muisti. Tai oli ennen...
Siitä syntyikin tämä meidän sisaruus, kerroit lapsuudestasi sillain hieman epämääräisesti, että olit kapinallinen ja isäpuolestasi kerroit kai jotakin..Pikku-pirpana kirjoitti:
No minä muistan. Minulla on erinomainen muisti. Tai oli ennen...
Siitä syntyikin tämä meidän sisaruus, kerroit lapsuudestasi sillain hieman epämääräisesti, että olit kapinallinen ja isäpuolestasi kerroit kai jotakin..Aaaaaivan! Nyt paapankin muisti palailee ja kyllä vain, olet täydellisen oikeassa eli muistisi pelaa loistavasti yhä edelleen :)
Aaaaaivan! Nyt paapankin muisti palailee ja kyllä vain, olet täydellisen oikeassa eli muistisi pelaa loistavasti yhä edelleen :)
Aikanaan kun olin todella heikossa kunnossa fyysisesti, kuljin rollaattorilla ja käsi ei toiminut ja hädin tuskin silmätkään, minulle ehdotettiin lääkitystä joka auttaisi..
Se vain että siinä lääkkeessä oli sellainen mahdollinen sivuvaikutus, että se saattaisi aiheuttaa aivoja rapauttavan tulehdusreaktion joka väjäämättä aiheuttaisi kuoleman.
Joten jouduin testeihin.. minulta testattiin muisti, sillä se on mitattavissa oleva määre, jolla voitaisiin arvioida onko rapautumista tapahtunut jos muita oireita ilmaantuu.
Testipatteri kesti lähes kolme tuntia ja lopputuloksena oli, että minulla on erinomainen muisti. Eikä ollut mikään Me Naiset testi vaan sairaalassa suoritettu. Eli tutkittu on.Pikku-pirpana kirjoitti:
Aikanaan kun olin todella heikossa kunnossa fyysisesti, kuljin rollaattorilla ja käsi ei toiminut ja hädin tuskin silmätkään, minulle ehdotettiin lääkitystä joka auttaisi..
Se vain että siinä lääkkeessä oli sellainen mahdollinen sivuvaikutus, että se saattaisi aiheuttaa aivoja rapauttavan tulehdusreaktion joka väjäämättä aiheuttaisi kuoleman.
Joten jouduin testeihin.. minulta testattiin muisti, sillä se on mitattavissa oleva määre, jolla voitaisiin arvioida onko rapautumista tapahtunut jos muita oireita ilmaantuu.
Testipatteri kesti lähes kolme tuntia ja lopputuloksena oli, että minulla on erinomainen muisti. Eikä ollut mikään Me Naiset testi vaan sairaalassa suoritettu. Eli tutkittu on.Vaan jospa se olikin kolmen tunnin sairaalassa suoritettu Me Naiset -muistitesti? Olivat hoitsut keränneet kaikki sopivat testin menneiden vuosikymmenien lehdistä talteen ja koostaneet niistä sitten passelin testin? ;)
Vaan jospa se olikin kolmen tunnin sairaalassa suoritettu Me Naiset -muistitesti? Olivat hoitsut keränneet kaikki sopivat testin menneiden vuosikymmenien lehdistä talteen ja koostaneet niistä sitten passelin testin? ;)
Niin.. mutta nykyisillä hoitomäärärahoilla ne olisivat kopsattu netistä varkain..
Tai sit ne olisi jostain divarista ostetuista Reginoista..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNiin se tekee, opin sen vasta turhan myöhään
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. mutta nykyisillä hoitomäärärahoilla ne olisivat kopsattu netistä varkain..
Tai sit ne olisi jostain divarista ostetuista Reginoista..Mmmmm, niin, tai luultavimmin ne Reginat olisi tulleet lahjoituksena paikalliselta seurakunnalta, kun rippileirialueen rakennuksia oli alettu remppaamaan ja majotustilojen alakatoista löytyi kolmenkymmenen vuoden Reginat, sivut hiirenkorville kuluneina...
Mmmmm, niin, tai luultavimmin ne Reginat olisi tulleet lahjoituksena paikalliselta seurakunnalta, kun rippileirialueen rakennuksia oli alettu remppaamaan ja majotustilojen alakatoista löytyi kolmenkymmenen vuoden Reginat, sivut hiirenkorville kuluneina...
Ihanaa.. sait minut repeämään.. toi oli hyvä.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ihanaa.. sait minut repeämään.. toi oli hyvä.
Ole hyvä, tavoite siis saavutettu. Ja pani tuon runoilu kyllä itteäkin naurattamaan...
Ole hyvä, tavoite siis saavutettu. Ja pani tuon runoilu kyllä itteäkin naurattamaan...
Nauraminen on yksi mielipuuhiani. Ja minä osaan nauraa. En tirsku vaan römähtelen ihan avoimesti.. ja parhaimmillaan se on sellaista kutkuttelevaa, syvältä kumpuavaa naurua, jota pidetään jopa sovinnaisissa piireissä sopimattomana, sillä siitä kuulee, että nautin.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nauraminen on yksi mielipuuhiani. Ja minä osaan nauraa. En tirsku vaan römähtelen ihan avoimesti.. ja parhaimmillaan se on sellaista kutkuttelevaa, syvältä kumpuavaa naurua, jota pidetään jopa sovinnaisissa piireissä sopimattomana, sillä siitä kuulee, että nautin.
Se on hieno piirre ihmisessä, sitäkin enemmän naisessa.
Muistan tuossa taannoin, tai no onhan siitä jo aikaa, niin saatuani ekan koronarokotteen piti sitten istua se 10min odottelemassa ettei ala vippaa nupista. No siinä sitten kaveri laittoi sopivasti Whatsappiin pahuksen hauskan videon ja minä nauroin täyttä huutonaurua vedet silmissä. Piti vielä kattoa pariin kertaan uudelleen se ja nauraa lisää. Kyllä ne ekat mulkasut ympärillä oli, että tuotako se rokote nyt aiheuttaa, herra siunaa. Mutta alko ne sitten jo virnuilemaan mun hekotukselle. Seuraavana aamuna sitten sama uusiksi toisen videon kanssa, kun jonottelin labraan ennen töiden alkua.
Elämä on vakava asia, mutta ei sitä tarvitse ottaa vakavasti.randombypasser kirjoitti:
Se on hieno piirre ihmisessä, sitäkin enemmän naisessa.
Muistan tuossa taannoin, tai no onhan siitä jo aikaa, niin saatuani ekan koronarokotteen piti sitten istua se 10min odottelemassa ettei ala vippaa nupista. No siinä sitten kaveri laittoi sopivasti Whatsappiin pahuksen hauskan videon ja minä nauroin täyttä huutonaurua vedet silmissä. Piti vielä kattoa pariin kertaan uudelleen se ja nauraa lisää. Kyllä ne ekat mulkasut ympärillä oli, että tuotako se rokote nyt aiheuttaa, herra siunaa. Mutta alko ne sitten jo virnuilemaan mun hekotukselle. Seuraavana aamuna sitten sama uusiksi toisen videon kanssa, kun jonottelin labraan ennen töiden alkua.
Elämä on vakava asia, mutta ei sitä tarvitse ottaa vakavasti.Minun perisyntini on ottaa asioita liian vakavasti.. hieman sellaista tosikkomaista meininkiä.. noin niin kuin rehellisesti sanottuna. Olen vakavamielinen.
Yritin vastata aiemmin, mutta exä tuli sosiaaliselle käynnille. Eli paukulle. Verotti viskiäni.. ja lopulta halusi kolaa sen kanssa. Eli ehkä se Black Label ei ole riittävän hyvä vierasvaraksi...
Mutta tuohon nauramiseen.. mä oikeasti opettelin nauramaan.. ja löysin oman tapani nauraa.Pikku-pirpana kirjoitti:
Minun perisyntini on ottaa asioita liian vakavasti.. hieman sellaista tosikkomaista meininkiä.. noin niin kuin rehellisesti sanottuna. Olen vakavamielinen.
Yritin vastata aiemmin, mutta exä tuli sosiaaliselle käynnille. Eli paukulle. Verotti viskiäni.. ja lopulta halusi kolaa sen kanssa. Eli ehkä se Black Label ei ole riittävän hyvä vierasvaraksi...
Mutta tuohon nauramiseen.. mä oikeasti opettelin nauramaan.. ja löysin oman tapani nauraa.Noo, kieltämättä itse olen aika saman tyyppinen, turhankin totinen otus. Silläpä olen lähinnä itselleni aikanaan sorvannut tuon lausahduksen, jotta edes toisinaan muistaisi oikaista otsan kurtut.
Eipä sen kuule kiirettä vastailemaan, lähdin varmaan samoihin aikoihin itsekin sohvan rakoon lukemaan. Juuri tuon takia Black Label on hyvä vierasvara. Viskeihin perehtyneet haluat jotain muuta tai kolaa sekaan eivätkä välttämättä ihan heti tilaa samaa.
Oma suosikkini Alkon(kin) puolelta on tuo:
https://www.alko.fi/tuotteet/119707/Lagavulin-16-Year-Old-Single-Malt/
mutta sen hintalappu Suomessa on räävitön eikä sitä taida alle 70€:n mistään enää saadakaan. Toisaalta, laatu maksaa, kola ei.
Ai? No sitten ole tosiaan vakavamielisempää sorttia jos nauraminen on pitänyt opetella. No pääasia että ole oppinut nauramaan.randombypasser kirjoitti:
Noo, kieltämättä itse olen aika saman tyyppinen, turhankin totinen otus. Silläpä olen lähinnä itselleni aikanaan sorvannut tuon lausahduksen, jotta edes toisinaan muistaisi oikaista otsan kurtut.
Eipä sen kuule kiirettä vastailemaan, lähdin varmaan samoihin aikoihin itsekin sohvan rakoon lukemaan. Juuri tuon takia Black Label on hyvä vierasvara. Viskeihin perehtyneet haluat jotain muuta tai kolaa sekaan eivätkä välttämättä ihan heti tilaa samaa.
Oma suosikkini Alkon(kin) puolelta on tuo:
https://www.alko.fi/tuotteet/119707/Lagavulin-16-Year-Old-Single-Malt/
mutta sen hintalappu Suomessa on räävitön eikä sitä taida alle 70€:n mistään enää saadakaan. Toisaalta, laatu maksaa, kola ei.
Ai? No sitten ole tosiaan vakavamielisempää sorttia jos nauraminen on pitänyt opetella. No pääasia että ole oppinut nauramaan.Olin sellainen tirskuja ja peittelin hymyänikin ennen. Sit luin vissiin kai Tieteen Kuvalehdestä artikkelin nauramisesta ja siitä mikä voima sillä on. Vapautuneesti höröttävät ovat onnellisempia. Joten annoin itselleni luvan nauraa.. alkuun se oli väkinäistä ja minua hävetti äänet joita päästelin. Mutta jatkoin sinnikkäästi päästäen vapaaksi oman luonnollisen nauruni. Nykyään rakastan omaa nauruani. Enkä palaisi vanhaan mistään hinnasta.
Eli ei se tosikkomaisuus, vaan häveliäisyys. En uskaltanut nauraa. Siitä tosin on jo hmm.. semmoinen kolmekymmentä vuotta.
No en nyt viiti exää varten ostaa satasen viskiä.. ostakoon ite, jos haluaa. Ei mulla käy juurikaan vieraita, paitsi pujottelija ja hän ei ota. Aito raitis ja kiltti mies. Itse en ole viskeihin mieltynyt.. joten ehkä joku 50,- olisin valmis vierasvaraksi pulittamaan. Nyt en sitäkään kun olen ihan pa.
"Silläpä olen lähinnä itselleni aikanaan sorvannut tuon lausahduksen, jotta edes toisinaan muistaisi oikaista otsan kurtut."
Eli?Pikku-pirpana kirjoitti:
Olin sellainen tirskuja ja peittelin hymyänikin ennen. Sit luin vissiin kai Tieteen Kuvalehdestä artikkelin nauramisesta ja siitä mikä voima sillä on. Vapautuneesti höröttävät ovat onnellisempia. Joten annoin itselleni luvan nauraa.. alkuun se oli väkinäistä ja minua hävetti äänet joita päästelin. Mutta jatkoin sinnikkäästi päästäen vapaaksi oman luonnollisen nauruni. Nykyään rakastan omaa nauruani. Enkä palaisi vanhaan mistään hinnasta.
Eli ei se tosikkomaisuus, vaan häveliäisyys. En uskaltanut nauraa. Siitä tosin on jo hmm.. semmoinen kolmekymmentä vuotta.
No en nyt viiti exää varten ostaa satasen viskiä.. ostakoon ite, jos haluaa. Ei mulla käy juurikaan vieraita, paitsi pujottelija ja hän ei ota. Aito raitis ja kiltti mies. Itse en ole viskeihin mieltynyt.. joten ehkä joku 50,- olisin valmis vierasvaraksi pulittamaan. Nyt en sitäkään kun olen ihan pa.
"Silläpä olen lähinnä itselleni aikanaan sorvannut tuon lausahduksen, jotta edes toisinaan muistaisi oikaista otsan kurtut."
Eli?Olen muuten lukenut sen saman jutun aikoinaan, olin ko. lehden tilaajana suunnilleen sen lehdykän 10 ekaa vuotta. Ja sitten laman keskellä piti sorvata kulut alas, niin se jäi.
Juu, se Black Label on aivan riittävän hyvä ja jos ei jollekulle kelpaa, niin hanasta tulee vettä, useimmiten.
Eli tulee välillä itte otettua asiat turhan vakavasti. Kun aikansa kurtistelee kulmiaan, niin tulee tuo tokasu mieleen ja asiat asettuvat oikeampiin mittasuhteisiin. Liittyy niihin aikoihin, kun opin olemaan katumatta menneitä.randombypasser kirjoitti:
Olen muuten lukenut sen saman jutun aikoinaan, olin ko. lehden tilaajana suunnilleen sen lehdykän 10 ekaa vuotta. Ja sitten laman keskellä piti sorvata kulut alas, niin se jäi.
Juu, se Black Label on aivan riittävän hyvä ja jos ei jollekulle kelpaa, niin hanasta tulee vettä, useimmiten.
Eli tulee välillä itte otettua asiat turhan vakavasti. Kun aikansa kurtistelee kulmiaan, niin tulee tuo tokasu mieleen ja asiat asettuvat oikeampiin mittasuhteisiin. Liittyy niihin aikoihin, kun opin olemaan katumatta menneitä.Ei helvetti! Mies.. oikeasti. Taas jotakin yhteistä. Mun faija oli tilaaja ja mä luin sen vanhoja lehtiä. Ne jutut kun harvoin oli vanhentuneita.
Olen miettinyt sen tilaamista, sillä ne jutut on hyviä. Silloin kun olin itse tilaaja luin lehden aina kannesta kanteen.
Miksi meillä on niin paljon yhteistä? Mä alan ihmettelemään..
"Eli tulee välillä itte otettua asiat turhan vakavasti. Kun aikansa kurtistelee kulmiaan, niin tulee tuo tokasu mieleen ja asiat asettuvat oikeampiin mittasuhteisiin. Liittyy niihin aikoihin, kun opin olemaan katumatta menneitä"
Haluatko selventää..?
Itsekin opettelin eroon menneisyydestäni.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei helvetti! Mies.. oikeasti. Taas jotakin yhteistä. Mun faija oli tilaaja ja mä luin sen vanhoja lehtiä. Ne jutut kun harvoin oli vanhentuneita.
Olen miettinyt sen tilaamista, sillä ne jutut on hyviä. Silloin kun olin itse tilaaja luin lehden aina kannesta kanteen.
Miksi meillä on niin paljon yhteistä? Mä alan ihmettelemään..
"Eli tulee välillä itte otettua asiat turhan vakavasti. Kun aikansa kurtistelee kulmiaan, niin tulee tuo tokasu mieleen ja asiat asettuvat oikeampiin mittasuhteisiin. Liittyy niihin aikoihin, kun opin olemaan katumatta menneitä"
Haluatko selventää..?
Itsekin opettelin eroon menneisyydestäni.No niinpä tietysti just. Mulla äiti tilas sen ihan alunperin mulle, mutta kun menin duuniin, aloin luonnollisestikin maksamaan osani talouden menosta. Sitten kun omilleni, tuli lehti mulle ja kun laman aikaan ei ollutkaan duunia, niin lehti jäi.
Sama täällä, kannesta kanteen, itteä kiinnostavimmat jutut pariinkin kertaan.
Onhan tämä vähän kummallista kyllä... Tosin voihan se olla, että jos kohdattaisiin naamatusten niin ei tultaisi yhtään toimeen, sellaistakin on tiettävästi sattunut.
No siis oli herran vuosi 2009. Ja taas meni duunit alta, katosi koko firma, mutta olin käytännössä jo muutenkin loppuun palanut, luultavasti ollut jo syksyllä 2008, varmaan masentunut, tuli keväämmällä ero johon liittyi ikäviäkin kiemuroita ja sitten olikin vanne pään ympärillä varsin tiukalla. Niin siinä piti ensin tapella itsensä tolkkuihin ja sitten alkaa opettelemaan asioita uudelleen.
Ja kas, sitten, muistaakseni herran vuonna 2010, aivan vuoden alussa tajusin, että elämä ei ole mitään muuta kuin uskomaton lottovoitto sikiämisen bingossa eikä sillä ole muuta tarkoitusta kuin mahdollistaa kuoleminen. Ihminen itse voi toki saada paljonkin elämänsä aikana aikaseksi, mutta niillä asioilla ei ole mitään tekemistä elämän tarkoituksen kanssa, ne ovat lähinnä sattumia.
Ymmärsin silloin myös, että olen ottanut elämän huonolla tavalla vakavasti, aivan turhaan, koska ei elämää (tai kuolemaa) kiinnosta se pätkääkään miten siihen suhtaudun, se vain jatkaa matkaansa vaikka kuinka kiukuttelisin tai muuta.
Samalla ymmärsin, että virheitä tehdään jotta niistä opitaan ja ihmisiä kohdellaan joskus huonosti jotta opitaan pyytämään anteeksi, mutta mitään mennyttä ei SAA jäädä katumaan pidemmäksi aikaa kuin mitä opiksi ottaminen ja/tai anteeksi pyytäminen edellyttää. Märehtiminen, asioiden ikuinen katuminen jne. on sama kuin jättäisi elämänsä elämättä.
Suunnilleen tuolleen.randombypasser kirjoitti:
No niinpä tietysti just. Mulla äiti tilas sen ihan alunperin mulle, mutta kun menin duuniin, aloin luonnollisestikin maksamaan osani talouden menosta. Sitten kun omilleni, tuli lehti mulle ja kun laman aikaan ei ollutkaan duunia, niin lehti jäi.
Sama täällä, kannesta kanteen, itteä kiinnostavimmat jutut pariinkin kertaan.
Onhan tämä vähän kummallista kyllä... Tosin voihan se olla, että jos kohdattaisiin naamatusten niin ei tultaisi yhtään toimeen, sellaistakin on tiettävästi sattunut.
No siis oli herran vuosi 2009. Ja taas meni duunit alta, katosi koko firma, mutta olin käytännössä jo muutenkin loppuun palanut, luultavasti ollut jo syksyllä 2008, varmaan masentunut, tuli keväämmällä ero johon liittyi ikäviäkin kiemuroita ja sitten olikin vanne pään ympärillä varsin tiukalla. Niin siinä piti ensin tapella itsensä tolkkuihin ja sitten alkaa opettelemaan asioita uudelleen.
Ja kas, sitten, muistaakseni herran vuonna 2010, aivan vuoden alussa tajusin, että elämä ei ole mitään muuta kuin uskomaton lottovoitto sikiämisen bingossa eikä sillä ole muuta tarkoitusta kuin mahdollistaa kuoleminen. Ihminen itse voi toki saada paljonkin elämänsä aikana aikaseksi, mutta niillä asioilla ei ole mitään tekemistä elämän tarkoituksen kanssa, ne ovat lähinnä sattumia.
Ymmärsin silloin myös, että olen ottanut elämän huonolla tavalla vakavasti, aivan turhaan, koska ei elämää (tai kuolemaa) kiinnosta se pätkääkään miten siihen suhtaudun, se vain jatkaa matkaansa vaikka kuinka kiukuttelisin tai muuta.
Samalla ymmärsin, että virheitä tehdään jotta niistä opitaan ja ihmisiä kohdellaan joskus huonosti jotta opitaan pyytämään anteeksi, mutta mitään mennyttä ei SAA jäädä katumaan pidemmäksi aikaa kuin mitä opiksi ottaminen ja/tai anteeksi pyytäminen edellyttää. Märehtiminen, asioiden ikuinen katuminen jne. on sama kuin jättäisi elämänsä elämättä.
Suunnilleen tuolleen.Hitto. En voi muuta sanoa. Sä olet mun sielunveljeni. Ihan sama mitä sanot. I feel you.
Enkä tunne ekaa kertaa näin. Mitä enemmän luen sinua, sitä enemmän uskon siihen. Laitoin sulle privan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Hitto. En voi muuta sanoa. Sä olet mun sielunveljeni. Ihan sama mitä sanot. I feel you.
Enkä tunne ekaa kertaa näin. Mitä enemmän luen sinua, sitä enemmän uskon siihen. Laitoin sulle privan.On tämä tosiaan mielenkiintoista ja hassua...
Luin ja vastasin.
- Anonyymi
Pinnallista ja narsistista molemmissa tapauksissa, mutta aah niin ihanan pinnallista. On mukava laittautua sammakosta prinsessaksi tai vähintään piirtää ilmeensä näkyviksi.
En ehkä niin hyvin ymmärrä ilman ehostusta liikkuvia naisia. Kun ystävättäreni moitti minua meikkivoiteen käytöstä aurinkoisella säällä, pidin sen ärtynyttä sävyä yrityksenä ahdistaa minut samaan muottiin. En suostunut ja nykyisin meikkivoiteet sisältävätkin aurinkosuojan. Säästyin tänä keväänä sillä tavoin ihon palamisesta päivänä, joka oli arvaamattoman aurinkoinen
Aina meikittömistä tulee mieleen alakuloiset ja arat naiset. Taustalla on ollut joskus joku uskonto, mutta kaikkien syitä ei voi varmaksi tietää. Sellaista sisäänpäin vetäytymistä jotenkin olen tuntenut.
Toiset taas näyttävät olevan ilman meikkiä enemmän jees itsensä kanssa ja heidän satunnaisesti harjaantumattomin käsin tehdyt sinistä luomeen, lakupötkösilmäripset ja tontun punaposket saa ottamaan pari askelta järkytyksestä kauemmaksi. Ou Nou sorry, älä tee tuota! Itsensä stailaaminen voi olla hyvinkin syvällistä.
- Anonyymi
Pitäiskö mun mennä käytöskouluun ?
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskö mun mennä käytöskouluun ?
Jos sä koet, että käytös on sun juttus.
Itselläni oli peruskoulussa käytös joka vuosi kymppi, mutta en kuitenkaan lähtenyt suorittamaan jatko-opintoja.- Anonyymi
Onko itsensä stailaaminen sen pinnallisempaa kuin asuntonsa, tai autonsa stailaaminen?
Anonyymi kirjoitti:
Onko itsensä stailaaminen sen pinnallisempaa kuin asuntonsa, tai autonsa stailaaminen?
Stailattu auto ja asunto ovat osa itsensä stailaamista.
Ihminen tekee itsestään tuotteen, jota hän brändää. Ihminen haluaa, että häneen liitetään positiivisia mielikuvia.
Eikä tämäkään ole pinnallista.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Stailattu auto ja asunto ovat osa itsensä stailaamista.
Ihminen tekee itsestään tuotteen, jota hän brändää. Ihminen haluaa, että häneen liitetään positiivisia mielikuvia.
Eikä tämäkään ole pinnallista.Minusta taas tuo kaikki on pinnallista. Ylipäätään jokseenkin kaikki materialismi on pinnallista, enkä tarkoita nyt filosofisessa mielessä. Eikä siinä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta taas tuo kaikki on pinnallista. Ylipäätään jokseenkin kaikki materialismi on pinnallista, enkä tarkoita nyt filosofisessa mielessä. Eikä siinä mitään.
Se, että istutat pihalle kukkia, se, että ajelet nurmikkosi. Pinnallista kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että istutat pihalle kukkia, se, että ajelet nurmikkosi. Pinnallista kaikki.
Tai voisiko joku selittää minulle, millä tavalla on vähemmän pinnallista esim tehdä pihastaan kauniimman istuttanalka sinne kukkia, kuin käydä esim. kauneusleikkauksissa ja tehdä itsestään kauniimman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai voisiko joku selittää minulle, millä tavalla on vähemmän pinnallista esim tehdä pihastaan kauniimman istuttanalka sinne kukkia, kuin käydä esim. kauneusleikkauksissa ja tehdä itsestään kauniimman?
*istuttamalla.
Tai tuunata autoaan yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta taas tuo kaikki on pinnallista. Ylipäätään jokseenkin kaikki materialismi on pinnallista, enkä tarkoita nyt filosofisessa mielessä. Eikä siinä mitään.
Niiin tottakai minun kulttuurihistoriallisesti arvokas taidekokoelmani on pinnallista mitäs muutakaan..taide ja estetiikkahan on kunnon ihmiselle täysin merkityksetöntä.
Taiteilijat ja taidekäsityöläiset on kaikki turhia surkimuksia ja parempi olisi jos jokaikisen elämä muistuttaisi ulkoisesti neuvostovenäläistä käytäntöä.
Ihminen joka syntyy, syö ja paskantaa ja lopulta mätänee omalle sohvalleen on luomakunnun kruunu!!! Sikiäminenkin on inhottavaa, lähes luonnotota ja perverssiä puuhaa josta ei saa nauttia edes silmät ummessa. Samoin on luonnotonta peseytyminen ja muiden kun neuvostovenäläismäisen pyjamaunivormun käyttö. Rumat ne vaatteilla koreilee!
t.TROLLI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiin tottakai minun kulttuurihistoriallisesti arvokas taidekokoelmani on pinnallista mitäs muutakaan..taide ja estetiikkahan on kunnon ihmiselle täysin merkityksetöntä.
Taiteilijat ja taidekäsityöläiset on kaikki turhia surkimuksia ja parempi olisi jos jokaikisen elämä muistuttaisi ulkoisesti neuvostovenäläistä käytäntöä.
Ihminen joka syntyy, syö ja paskantaa ja lopulta mätänee omalle sohvalleen on luomakunnun kruunu!!! Sikiäminenkin on inhottavaa, lähes luonnotota ja perverssiä puuhaa josta ei saa nauttia edes silmät ummessa. Samoin on luonnotonta peseytyminen ja muiden kun neuvostovenäläismäisen pyjamaunivormun käyttö. Rumat ne vaatteilla koreilee!
t.TROLLINiin, ehdin kyllä tuotakin pohtia. Enkä edes siinä mielessä, että se taiteen kerääminen olisi pinnallista, vaan sen taiteen tekeminenkin. Millä tavoin taulun maalaaminen on vähemmän pinnallista kuin oman naamaansa maalaaminen? Ongelma tässä nyt on se, että pinnallisuus sanana aiheuttaa niin negatiivisia reaktioita, ettei itse asiaa suostuta edes pohtimaan. Minä kun tykkään miettiä asioita laajemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ehdin kyllä tuotakin pohtia. Enkä edes siinä mielessä, että se taiteen kerääminen olisi pinnallista, vaan sen taiteen tekeminenkin. Millä tavoin taulun maalaaminen on vähemmän pinnallista kuin oman naamaansa maalaaminen? Ongelma tässä nyt on se, että pinnallisuus sanana aiheuttaa niin negatiivisia reaktioita, ettei itse asiaa suostuta edes pohtimaan. Minä kun tykkään miettiä asioita laajemmin.
Minusta ei millään. Sellaisen taiteen tarkoitushan juuri on sisäinen mielihyvä👍
Ihminen kohtaa jokaisena elämänsä päivänä oman todellisuutensa. Ei siinä rajat auta jossei halua valehdella itselleen.
Mut mitäpä nyt minun mielipiteestäni, tälläinen turhake ja bimbo jolla ei parempaa merkitystä kun pällien miellyttäminen😃
Taidan mennä tekeen jotain turhaa ja pinnallista, ottaa sen verran taas kierroksia, laturi käy kuumana😃😃😃😃😃
Moikka vaan kaikille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta ei millään. Sellaisen taiteen tarkoitushan juuri on sisäinen mielihyvä👍
Ihminen kohtaa jokaisena elämänsä päivänä oman todellisuutensa. Ei siinä rajat auta jossei halua valehdella itselleen.
Mut mitäpä nyt minun mielipiteestäni, tälläinen turhake ja bimbo jolla ei parempaa merkitystä kun pällien miellyttäminen😃
Taidan mennä tekeen jotain turhaa ja pinnallista, ottaa sen verran taas kierroksia, laturi käy kuumana😃😃😃😃😃
Moikka vaan kaikille!Niin, tuota juuri tarkoitin, että missä se raja menee? Onko se raja esim silikonirinnoissa? Mutta herran jeesus sentäs, jos se tuottaa sisäistä mielihyvää itselle? Hmmm. Yleensä kauneuden elämystä esim juuri taideteoksen, tai upean maiseman katsomista pidetään henkisenä kokemuksena, mutta entä jos sen kokemuksen kohteena on ihminen, tai jopa oma itse?
Minä siis tässä vain kyseenalaistan, ei mulla ole mitään valmista mielipidettä tähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuota juuri tarkoitin, että missä se raja menee? Onko se raja esim silikonirinnoissa? Mutta herran jeesus sentäs, jos se tuottaa sisäistä mielihyvää itselle? Hmmm. Yleensä kauneuden elämystä esim juuri taideteoksen, tai upean maiseman katsomista pidetään henkisenä kokemuksena, mutta entä jos sen kokemuksen kohteena on ihminen, tai jopa oma itse?
Minä siis tässä vain kyseenalaistan, ei mulla ole mitään valmista mielipidettä tähän.Silikonirinnoissa pysyäkseni, onko vähemmän pinnallista ottaa silikonirinta syöpäleikkauksen jälkeen, kuin korjatakseen erikokoista rintaparia? Tai entä jos ottaa silikonirinnat elättääkseen kuvilla omaa perhettään?
No ei se nyt ole kovin pinnallista kiinnittää huomiota ulkonäköön, mielestäni se sinällään on ihan tervettä. Mutta sitten toisinaan joillekuille voi käydä niin, ulkonäöstä, omasta tai muiden, tulee turhankin iso osa sen yksilön elämää ja silloin ollaan herkästi metsässä.
- Anonyymi
Oman käsityskyvyn mukaan ei ole edes olemassa mitään ns. pinnallisuutta on vain elämänvalintoja. Parinvalinnassa saa olla omia mieltymyksiä.
Monet koittavat ajaa ajatusta ettei saisi olla vaan ollakseen hyväksyttävä ihminen olisi pakko hyväksyä partneriksi kuka tahansa ulkonäöstä riippumatta pelkkien sisäisten arvojen mukaan.
Vaikka ihminen olisi näennäisesti ihan täysi materialisti, eikä välittäisi mistään muusta paitsi ulkonäöstä niin silti hänestäkin löytyy se syväpsykologinen puolensa.
On henkistä laiskuutta tuomita muita pinnalliksi jollei vaan itse osaa löytää heistä mitään syvempiä piirteitä.
Kun ihmisille kohtaamisissa antaa perusihmisarvon, niin he kyllä vaistoavat sen ja avautuvat helpommin.
Jos taas on ns karvat pystyssä heti jos joku ei sovi omaan maailmankuvaan niin turha odottaa avautumista.
Itse en ole koskaan tavannut ihmistä jota voisi kutsua pinnalliseksi ja olen tavannut hyvin paljon ja mitä erilaisempia ihmisiä.
Lisäksi ulkonäöstään huolehtiminen kertoo monista hyvin sisäisistä arvoista kuten itsetunnosta ja itsetuntemuksesta ja itsearvostuksesta. Monille hyvännäköisille ihmisille hyvä ulkonäkö on seuraus tietyistä elämäntavoista. Siinä paikassa nimittelijä nolaa itsensä jos alkaa kutsua esim urheilevaa ihmistä pinnalliseksi.
Elämässä on varsinkin vanhemmiten sellaisia tekijöitä että voi ihan järjellä kuvitella, että millainen ihminen säilyttää esim terveytensä ja liikkuvuutensa paremmin..
Jos ns. mukavuus on ihmiselle niin tärkeä asia jo 30 , että kaikki itsestään huolehtiminen loppuu ja henkilö lössähtää jo ennen keski-ikää, niin vanhuus sellaisen ihmisen rinnalla on todella pelottava ajatus. Eikä hän yritä missään muussakaan asiassa.
Ikäänkuin ihminen joka vähät välittää ulkonäöstä olisi jotenkin hyvä ihminen..hahhah. Sanoisinko, että vain välinpitämätön ja kaikkihan tietää että välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta.
Joten vastaukseni on kumpikaan ei terveissä rajoissa ole pinnallista, vaan välittämistä.
Sitten on ihmisiä, joilla on ulkonäköön liittyviä pakkomielteitä, he kai nyt ovat asia erikseen.- Anonyymi
Sisäiset arvot ja itsestä huolehtiminen näkyvät kyllä ulospäin. Vanha sanonta, vain rakastamalla itseä voi rakastaa toisia pitää täysin paikkaansa. Jos vähät välittää itsestä, ei voi välittää toisista.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisäiset arvot ja itsestä huolehtiminen näkyvät kyllä ulospäin. Vanha sanonta, vain rakastamalla itseä voi rakastaa toisia pitää täysin paikkaansa. Jos vähät välittää itsestä, ei voi välittää toisista.
- SheenaTodellakin näkyy myös monet henkiset arvot ulospäin. Jos ihminen on töykeän välinpitämätön, itsekeskeinen ja muita tuomitseva ja korottaa itsensä vaikka millä muita ylemmäksi, niin voi vaan kuvitella, että naamanilme on sitä tyyppiä jota ei kauniiksi voi sanoa ja tämäkin korostuu vanhemmiten kun asenteet on lopulta valettu kasvoihin kun betonista.
Kiltti, hellä ja rakastava ihminen näyttää aina nuorelta ja kauniilta. Kasvonilme on ystävällinen pehmeä ja jopa viaton. Näitä ihmisiä on hyvin, hyvin harvassa. "Ikäänkuin ihminen joka vähät välittää ulkonäöstä olisi jotenkin hyvä ihminen..hahhah. Sanoisinko, että vain välinpitämätön ja kaikkihan tietää että välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta."
Harvassa ovat ne ihmiset, jotka eivät koskaan välitä ulkonäöstään.
Enkä usko, että nämä ihmiset olisivat kyvyttömiä rakastamaan.
Mutta noin yleisesti ottaen ymmärrän pointtisi, ei tarvitse perustella.- Anonyymi
Alku meni ihan hyvin ja olin kanssasi samaa mieltä, mutta enpä lähti nimitteleen ketään myöskään lössähtäneiksi ihan vain siksi, että preferoivat elämässään muita asioita.
Ööm, en pahemmin piittaa ulkonäöstäni. Mulle riittää, että mä pidän siitä mille näytän ja näytän sille, että kehtaan mennä mihin vaan itsenäni. Ilman tällinkejä ihan tavallisissa kamppeissa, ilman yhtäkään meikin murua.
Ja kyllä, olen myös erittäin tunteikas ja rakastava ihminen.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Ööm, en pahemmin piittaa ulkonäöstäni. Mulle riittää, että mä pidän siitä mille näytän ja näytän sille, että kehtaan mennä mihin vaan itsenäni. Ilman tällinkejä ihan tavallisissa kamppeissa, ilman yhtäkään meikin murua.
Ja kyllä, olen myös erittäin tunteikas ja rakastava ihminen.Pääpiirteittäin riittää, että on edes puolipuhdasta päällä. Mutta on mulla välillä ihan rönttö kamppeetkin päällä. Hiukset pesemättä ja siltikin meen ihmisten ilmoille, kun tarttee mennä.
Ei niin kiinnosta toi peilaaminen.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Pääpiirteittäin riittää, että on edes puolipuhdasta päällä. Mutta on mulla välillä ihan rönttö kamppeetkin päällä. Hiukset pesemättä ja siltikin meen ihmisten ilmoille, kun tarttee mennä.
Ei niin kiinnosta toi peilaaminen.Eikä sekään, jos joku kattoo mua kun halpaa makkaraa.
- Anonyymi
Ja kyllä, olen myös erittäin tunteikas ja rakastava ihminen.Mutta ruutupaidasta et luovu!
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ruutupaidasta et luovu!
Se on niin mukava päällä, pehmeä ja sopivan väljä.
Se on niin mukava päällä, pehmeä ja sopivan väljä.
Toinen on hupparit. Mukavuus ennen kaikkea ulkonäköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alku meni ihan hyvin ja olin kanssasi samaa mieltä, mutta enpä lähti nimitteleen ketään myöskään lössähtäneiksi ihan vain siksi, että preferoivat elämässään muita asioita.
Lössähtäminen on lössähtämistä eikä mitään nimittelyä joten turha koittaa saivarrella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin näkyy myös monet henkiset arvot ulospäin. Jos ihminen on töykeän välinpitämätön, itsekeskeinen ja muita tuomitseva ja korottaa itsensä vaikka millä muita ylemmäksi, niin voi vaan kuvitella, että naamanilme on sitä tyyppiä jota ei kauniiksi voi sanoa ja tämäkin korostuu vanhemmiten kun asenteet on lopulta valettu kasvoihin kun betonista.
Kiltti, hellä ja rakastava ihminen näyttää aina nuorelta ja kauniilta. Kasvonilme on ystävällinen pehmeä ja jopa viaton. Näitä ihmisiä on hyvin, hyvin harvassa.No enpä nyt sanoisi. Äiti Teresa https://i.guim.co.uk/img/media/96288c700e9d03a8cf4602f7cb132adf14c76c65/0_217_3620_2172/master/3620.jpg?width=1200&height=1200&quality=85&auto=format&fit=crop&s=07a5809331db35a7cb1e1222bae9e268
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enpä nyt sanoisi. Äiti Teresa https://i.guim.co.uk/img/media/96288c700e9d03a8cf4602f7cb132adf14c76c65/0_217_3620_2172/master/3620.jpg?width=1200&height=1200&quality=85&auto=format&fit=crop&s=07a5809331db35a7cb1e1222bae9e268
Versus vanha natsi https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/150715090500-01-nazi-war-criminals.jpg
- Anonyymi
Eikä sekään, jos joku kattoo mua kun halpaa makkaraa.
Mä sallin ihmisille ne rytkyt mitä kukin pitää omanaan, mutvauta armias jos joku alkaa hyppiin silmille sen suhteen mitä ite vedän päälleni ja leimaamaan.
Ihan vinkkinä voin kertoa täs, et muotimaailman ihmiset on maailman ilkeimpiä js v..tumaisimpia ihmisiä ja näin olleet kautta aikojen jostain syystä joten kandee vähän miettiä mihin ryhtyy ennen kun ryhtyy.
Enkä nyt sua tällä syyllistä:) - Anonyymi
Gattino kirjoitti:
"Ikäänkuin ihminen joka vähät välittää ulkonäöstä olisi jotenkin hyvä ihminen..hahhah. Sanoisinko, että vain välinpitämätön ja kaikkihan tietää että välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta."
Harvassa ovat ne ihmiset, jotka eivät koskaan välitä ulkonäöstään.
Enkä usko, että nämä ihmiset olisivat kyvyttömiä rakastamaan.
Mutta noin yleisesti ottaen ymmärrän pointtisi, ei tarvitse perustella.No jos sen niin tarkkaan haluu rajata ettei kokonaiskuvasta jää mitään jäljelle.
Mut mites onko sekin sit hyvää välinpitämättömyyttä jossei välitä oman lapsensa ulkoisesta olemuksesta? Antaa lihoa melkein kuoliaaksi ja pilata vartalon käyttöominaisuudet, käyttää rikkinäisiä ja likasia ja haisevia epäsopivia vaatteita, hiukset ja hampaat pesemättä jne ja muut lapset on et hyi sä haiset? Lapsi on tietenkin riippuvainen aikuisen huolenpidosta eikä osaa käyttää pesukonetta. Lapsi joutuu häpeämään itseään ja alkaa välttään muiden seuraa.
Oma keho on kuin tuo lapsi mistä jokainen tunnollinen vanhempi välittää ja pitää huolta. Tai puolison keho jonka terveys on itselle hyvinkin korkealla priorisoitu asia koska haluaa maksimoida yhdessäolon keston terveinä.
Miksi oma itse pitäisi jäädä lasta vähemmälle huomiolle jonkun näennäishyvyyden ja mukavuuden/ laiskuuden vuoksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Versus vanha natsi https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/150715090500-01-nazi-war-criminals.jpg
Katso vähän syvemmälle, ehkä oma tapasi kohdata ihmiset on pinnallinen?
Anonyymi kirjoitti:
Mä sallin ihmisille ne rytkyt mitä kukin pitää omanaan, mutvauta armias jos joku alkaa hyppiin silmille sen suhteen mitä ite vedän päälleni ja leimaamaan.
Ihan vinkkinä voin kertoa täs, et muotimaailman ihmiset on maailman ilkeimpiä js v..tumaisimpia ihmisiä ja näin olleet kautta aikojen jostain syystä joten kandee vähän miettiä mihin ryhtyy ennen kun ryhtyy.
Enkä nyt sua tällä syyllistä:)Juuh, minusta ihmisellä täytyy olla oikeus pukeutua tyylillä mikä itseä miellyttää ja osa meistä perustaa enemmän ja osa vähemmän muodikkuudesta tai vaikkapa pukeutumissäännöistä ja etiketeistä.
Omasta mielestäni mun vaatteet on mukavia ja sopii mulle, mun on niissä mukava olla niin silloin paskat nakkaan mitä muu maailma niistä tuumii.
Lapsillani on aina ehjää ja siistiä, sään mukaista ja käytännöllistä yllään. Tuhlaan rahaa heidän vaatteisiin 10 kertaa enemmän, kun omiini sillä he on mulle etusijalla. Mutta en osta mitään sikakallista enkä jahtaa tiettyjä merkkejä, en hifistele merkeillä vaan mukavuudella ja vaatteen ei tartte myöskään kasvavalla lapsella kestää ikuisesti. Koskaan en ole esim. niuhottanut mitä päiväkotiin tai kouluun saa ulos pukea tai jos jotakin menee rikki tai likaantuu. Se on lasten elämää ja ne on vaatteita vaan ja mulla on pesukone ja pesuainetta.
Mitään hienostelukamoetta ei myöskään tartte pukea mihkään päiväkotiin mitä pitäs sitten varoa.
Järki päässä. :)
Hyvä tulee.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Juuh, minusta ihmisellä täytyy olla oikeus pukeutua tyylillä mikä itseä miellyttää ja osa meistä perustaa enemmän ja osa vähemmän muodikkuudesta tai vaikkapa pukeutumissäännöistä ja etiketeistä.
Omasta mielestäni mun vaatteet on mukavia ja sopii mulle, mun on niissä mukava olla niin silloin paskat nakkaan mitä muu maailma niistä tuumii.
Lapsillani on aina ehjää ja siistiä, sään mukaista ja käytännöllistä yllään. Tuhlaan rahaa heidän vaatteisiin 10 kertaa enemmän, kun omiini sillä he on mulle etusijalla. Mutta en osta mitään sikakallista enkä jahtaa tiettyjä merkkejä, en hifistele merkeillä vaan mukavuudella ja vaatteen ei tartte myöskään kasvavalla lapsella kestää ikuisesti. Koskaan en ole esim. niuhottanut mitä päiväkotiin tai kouluun saa ulos pukea tai jos jotakin menee rikki tai likaantuu. Se on lasten elämää ja ne on vaatteita vaan ja mulla on pesukone ja pesuainetta.
Mitään hienostelukamoetta ei myöskään tartte pukea mihkään päiväkotiin mitä pitäs sitten varoa.
Järki päässä. :)
Hyvä tulee.Oon käytännönläheinen tyyppi ja se näkyy kaikessa mun ja perheeni elämässä. Turhuudet joutaa veks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lössähtäminen on lössähtämistä eikä mitään nimittelyä joten turha koittaa saivarrella.
Lössähtää voi monessa asiassa. Opiskelujen, työelämän, ihmissuhteiden, kotitöiden..jne osalta. En silti näe aiheelliseksi ketään siitä alkaa nimittelemään.
Anonyymi kirjoitti:
No jos sen niin tarkkaan haluu rajata ettei kokonaiskuvasta jää mitään jäljelle.
Mut mites onko sekin sit hyvää välinpitämättömyyttä jossei välitä oman lapsensa ulkoisesta olemuksesta? Antaa lihoa melkein kuoliaaksi ja pilata vartalon käyttöominaisuudet, käyttää rikkinäisiä ja likasia ja haisevia epäsopivia vaatteita, hiukset ja hampaat pesemättä jne ja muut lapset on et hyi sä haiset? Lapsi on tietenkin riippuvainen aikuisen huolenpidosta eikä osaa käyttää pesukonetta. Lapsi joutuu häpeämään itseään ja alkaa välttään muiden seuraa.
Oma keho on kuin tuo lapsi mistä jokainen tunnollinen vanhempi välittää ja pitää huolta. Tai puolison keho jonka terveys on itselle hyvinkin korkealla priorisoitu asia koska haluaa maksimoida yhdessäolon keston terveinä.
Miksi oma itse pitäisi jäädä lasta vähemmälle huomiolle jonkun näennäishyvyyden ja mukavuuden/ laiskuuden vuoksi?En näe välinpitämättömyydessä mitään hyvää ja arvostettavaa.
Mutta se, että ei välitä itsestään tai lapsistaan, on huono asia.
En haluaisi kärjistää asioita niin, että pienet välinpitämättömyydet olisivat suuri rikos muita kohtaan. En halua kuntoilla, jotta muut voisivat nauttia minusta pidempään.
Joku kohtuus pitää olla tuossa uhrautumisessa. Ei voi kokonaan omistautua muille.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lössähtää voi monessa asiassa. Opiskelujen, työelämän, ihmissuhteiden, kotitöiden..jne osalta. En silti näe aiheelliseksi ketään siitä alkaa nimittelemään.
Opettele nyt hyvä ihminen omaa äidinkieltäsi..🙂
- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
En näe välinpitämättömyydessä mitään hyvää ja arvostettavaa.
Mutta se, että ei välitä itsestään tai lapsistaan, on huono asia.
En haluaisi kärjistää asioita niin, että pienet välinpitämättömyydet olisivat suuri rikos muita kohtaan. En halua kuntoilla, jotta muut voisivat nauttia minusta pidempään.
Joku kohtuus pitää olla tuossa uhrautumisessa. Ei voi kokonaan omistautua muille.Niin sehän on todellakin jokaisen oma valinta. Myös se millä perusteilla valitsee puolisonsa on myös oma valinta.
Ihan turha alkaa syyttään ihmistä pinnalliseksi jos tietää mikä sopii itselle ja mitä toivoo elämältään.
Itse toivon ihmistä joka nauttii liikunnasta kuten itsekkin nautin, se ei ole minulle todellakaan mikään uhraus.
- Anonyymi
Ihmisen ulkonäkö ei kerro pinnallisuudesta ollenkaan.
- Sheena - Anonyymi
Naiset miettii että miehen oltava komea tai muuten naista ei kiinnosta paneskella miehen kanssa.
- Anonyymi
Eikö se ole hyvä sitten vaan niin säästyt sydänsurulta kun sinua ei käytetä seksiobjektina?
- Anonyymi
Mitä jos joskus keskittyisit siihen mitä itse mietit, etkä jatkuvasti sitä ,mitä kuvittelet naisten miettivän. Hölmö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos joskus keskittyisit siihen mitä itse mietit, etkä jatkuvasti sitä ,mitä kuvittelet naisten miettivän. Hölmö.
Äänestän tätä.
- Anonyymi
Yleisilmeestänsä huolehtiminen osoittaa kunnioitusta tavattavaa kohtaan .
- Anonyymi
Kaikki toljottaa toisten ulkonäköä, fakta. Kaikki arvostelee vähintään päänsä sisällä toisten ulkonäköä, fakta. Moni toivoisi tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi sisimpänsä takia, ulkonäöstä huolimatta. Fakta. Ei onnistu, ikinä, fakta.
Kuka tahansa, joka väittää kiinnostuvansa pääasiassa jonkun toisen "sielusta" ja "persoonallisuudesta", ilman mitään ulkonäköön viittaavaa, valehtelee.
- Exp, kurppa joka ei enää viitsi edes meikata- Anonyymi
"Kuka tahansa, joka väittää kiinnostuvansa pääasiassa jonkun toisen "sielusta" ja "persoonallisuudesta", ilman mitään ulkonäköön viittaavaa, valehtelee."
Aika samaa mieltä, se valehtelu ei vain vältämättä ole aina tietoista. No fakta nyt on, että korealla pinnalla ei tee mitäön, jos sisin on kun paskakaivo. Ja mä tykkään aika tavallisista kuitenkin, ei ole missejä eikä mistereitä. Mutta mukavan näköisiä. Persoonallisiakin.
No fakta nyt on, että korealla pinnalla ei tee mitäön, jos sisin on kun paskakaivo. Ja mä tykkään aika tavallisista kuitenkin, ei ole missejä eikä mistereitä. Mutta mukavan näköisiä. Persoonallisiakin.
Että pääasiassa kiinnostun sisimmästä ja ajatuksista, arvoista en ulkonäöstä.
- Anonyymi
Usein "ulkonäöstä piittaamattomilla" ihmisillä taitaa vaan olla tarpeeksi valinnanvaraa heitä itseään ulkonäöllisesti miellyttävissä ihmisissä. Tiedän ainakin tällaisia todella kauniita ihmisiä, joilla yllättäen on myös yhtä hyvännäköiset - tai omasta mielestään itseään paljon paremman näköiset - partnerit. Muiden ihmisten oikeita painotuksia eri ominaisuuksien tärkeydestä toki voi vain arvailla, ja varmasti joku jossain (esimerkiksi sokeat) ei oikeasti välitä ulkonäöstä.
Anonyymi kirjoitti:
Usein "ulkonäöstä piittaamattomilla" ihmisillä taitaa vaan olla tarpeeksi valinnanvaraa heitä itseään ulkonäöllisesti miellyttävissä ihmisissä. Tiedän ainakin tällaisia todella kauniita ihmisiä, joilla yllättäen on myös yhtä hyvännäköiset - tai omasta mielestään itseään paljon paremman näköiset - partnerit. Muiden ihmisten oikeita painotuksia eri ominaisuuksien tärkeydestä toki voi vain arvailla, ja varmasti joku jossain (esimerkiksi sokeat) ei oikeasti välitä ulkonäöstä.
Tuokin on mahdollista tai kuten itselläni, olen niin sinut itteni ja ulkonäköni kanssa, etten enää mieti moista. Kehossani mietin lähinnä kipuja ja terveydellisiä asioita, joiden vuoksi mm. keventää. Ja ylipäänsä mietin miltä kehossani tuntuu ja ulkonäkö ei tunnu miltään minusta. Sivuseikka. Muuthan mua kattelee enkä minä. Mä kattelen itseeni sisältäpäin. Se riittää mulle.
Tuokin on mahdollista tai kuten itselläni, olen niin sinut itteni ja ulkonäköni kanssa, etten enää mieti moista. Kehossani mietin lähinnä kipuja ja terveydellisiä asioita, joiden vuoksi mm. keventää. Ja ylipäänsä mietin miltä kehossani tuntuu ja ulkonäkö ei tunnu miltään minusta. Sivuseikka. Muuthan mua kattelee enkä minä. Mä kattelen itseeni sisältäpäin. Se riittää mulle.
Ja sekin, kun kelpaa niille ihmisille, läheisilleen semmosena kun on kulloinkin epäedustavanakin, niin jotenkin lopettaa miettimästä kelpaako enää muille ollenkaan. Se ei enää kiinnosta.
Riittää kun kelpaa omilleen. Ja he itelleen itsenään kaiken näköisinä ja kokoisina. Jää tuollanen ulkonäön kanssa pähkiminen pois ja keskittyy oleellisempiin asioihin.
- Anonyymi
tavis sulautuu massaan siitä erotuvat joutuvat silmä tikuksi ja vaikeaksi saatavaksi,
Haha, en tiedä! Ulkonäön kiinnittäminen on kai aina ulkonäön kiinnittäminen henkilöstä huolimatta.
Pinnallisuus on oikeastaan aika leijuva termi... liekö oikeasti vaan tarkoitus termille alaistava, satuttava tai loukkaava.
Mitään oikeasti rakentavaa tarkoitusta termille ei ole...
Pitäisin lähinnä negatiivisenä terminä kuten huorahtava, naismainen tai homomainen. Ei jatkoon.- Anonyymi
"Onko pinnallisempaa kiinnittää huomiota omaan ulkonäköön, vai mahdollisen partnerin ulkonäköön?"
Noista kahdesta vaihtoehdosta pitää valita toinen ja äijä alkaa jauhamaan yhdestä sanasta :D Anonyymi kirjoitti:
"Onko pinnallisempaa kiinnittää huomiota omaan ulkonäköön, vai mahdollisen partnerin ulkonäköön?"
Noista kahdesta vaihtoehdosta pitää valita toinen ja äijä alkaa jauhamaan yhdestä sanasta :DJuu.. minusta on pinnallista etsiä pinnallisuutta toisista.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Juu.. minusta on pinnallista etsiä pinnallisuutta toisista.
Osuit asian ytimeen!
- Anonyymi
Aika mielenkiintoista, että naismainen ja homomainen ovat negatiivisia termejä toisin kuin miesmäinen ja heteromainen. Tosin jälkimmäinen ei edes mikään termi ole. Kertoo yhteiskunnan arvostuksesta.
Anonyymi kirjoitti:
Aika mielenkiintoista, että naismainen ja homomainen ovat negatiivisia termejä toisin kuin miesmäinen ja heteromainen. Tosin jälkimmäinen ei edes mikään termi ole. Kertoo yhteiskunnan arvostuksesta.
No riippuu tietenkin tilanteesta, mutta tuli nyt vain ensimmäisenä mieleen.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No riippuu tietenkin tilanteesta, mutta tuli nyt vain ensimmäisenä mieleen.
Missä tilanteissa näet nuo em. positiivisessa valossa?
Anonyymi kirjoitti:
Missä tilanteissa näet nuo em. positiivisessa valossa?
No eipä tule mieleen... naisenkin kohdalla puhutaan naisellisuudesta..
- Anonyymi
Sinä sen sanoit, todella hyvä veto. Kiitos siitä 👍
- Anonyymi
Minä pidän kiinni siitä että tasajako, kummankin terveydestä, ulkonäöstä, vaatteista ja niin sanotusti pinnallisista jutuista pidetään kiinni tasapuolisesti. Kuten lapsienkin. Terveys, tasapaino, onnellisuus, keskinäiset suhteet, rehellisyys ja tulevaisuus ovat keskeisiä asioita. Jaamme kyllä iloa, apua ja tukea myös muille. Niin ettemme itse liikaa kärsi. Tarvitsemme, antaitsemme sen kaiken. Rakkaus auttaa vastoinkäymisetkin, ikävät ihmiset ja muun. Yhdessä pidämme sen valon, onnen ja rakkauden energian yllä jotta elämme onnellisena ja kestämme kaiken muun. Tuli mitä tuli. Paljon on jo tullut joten jos hetkeksi jättäisivät rauhaan.
- Anonyymi
Se mitä en kestä, on kieroilu, valehtelu, pettäminen, väkivalta tai puhumattomuus. Jos tulet osaksi meidän tiimiä, niin tässä sinulle ensimmäinen sääntö kaikesta voi puhua, uskaltaa kertoa hyvän ja pahan. Meillä ei haukuta, väheksytä, pyydetään ei varasteta, nimitellä, kaikki tekee jotain kotona, eletään ja jos siltä tuntuu niin laiskotellaan. Palaverit jossa tehdään yhteissuunnitelmia, kaikkia kuunnellaan. Jokaisen omaa tilaa kunnioitetaan ja yhteisissä tiloissa pitäisi puhua muiden kanssa ja tehdä jotain yhdessä. Vuoron perään kokeillaan sitten eri juttuja. Saat myös oman vuoron. Ole avoin, oma itsesi, joitain asioita vielä harjoitellaan joten virheet sallitaan, mutta kehityksen pitäisi mennä eteen päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä en kestä, on kieroilu, valehtelu, pettäminen, väkivalta tai puhumattomuus. Jos tulet osaksi meidän tiimiä, niin tässä sinulle ensimmäinen sääntö kaikesta voi puhua, uskaltaa kertoa hyvän ja pahan. Meillä ei haukuta, väheksytä, pyydetään ei varasteta, nimitellä, kaikki tekee jotain kotona, eletään ja jos siltä tuntuu niin laiskotellaan. Palaverit jossa tehdään yhteissuunnitelmia, kaikkia kuunnellaan. Jokaisen omaa tilaa kunnioitetaan ja yhteisissä tiloissa pitäisi puhua muiden kanssa ja tehdä jotain yhdessä. Vuoron perään kokeillaan sitten eri juttuja. Saat myös oman vuoron. Ole avoin, oma itsesi, joitain asioita vielä harjoitellaan joten virheet sallitaan, mutta kehityksen pitäisi mennä eteen päin.
Niin tämä sopii meille ei teille. Me emme muuta tapoja jotta tyyli sopisi paremmin "jaettavaksi". Tai että jollekin tulisi parempi mieli. Meidän elämä, me. Tässä meidän elämässä, me olemme päähenkilöitä.
- Anonyymi
Partahan ei kasva itsekseen https://youtu.be/37oFn0Hu7QE
- Anonyymi
Pinnallisempaa on kiinnittää huomiota partnerin ulkonäköön, vain omaasi voit vaikuttaa.
AV - Anonyymi
Partnerin ulkonäköön.
- Anonyymi
Voiko hikka tarttua toisesta ihmisestä toiseen kuin espanjan apinarutto=
Eli jos toista hikottaa niin se tarttuu alkaa itseä hikottamaan myöös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310041Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523335Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493093- 642805
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022159- 1142113
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251973Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651591Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221336