Pakastinta pitäisi alkaa täyttää marjoilla ja puolukka tulisi edullisemmaksi. Onko siinä sitten eroa kumpia syö puurossa menee kumpi tahaan ihan samalla tavalla.
Mustikka vai puolukka?
5
255
Vastaukset
- Anonyymi
Hommaa vähän molempia. Puolukkasurvos erinomaista ruokien kanssa. Mustikasta voi leipoa kuten voi myös puolukasta. Kai olet muistanut mansikat, vadelmat ja viinimarjat?
- Anonyymi
Ostin kyllä kotimaisia mansikoita pakkaseen, kun kilohinta oli yllättäen vähän halvempi kuin mustikoilla. Siis kaupan pakastimesta.
- Anonyymi
Itse keräisin ja pakastaisin korkeintaan puolukkaa, loput ostan sitä mukaa kun tarvitsee.
- Anonyymi
En osta talvella kaupasta pakastemarjoja. Sen verran kerään tai ostan torilta, mitä pakastimeen mahtuu ja haluan. Mansikat ja vadelmat pakastettu ja ehkä saan tulevana viikonloppuna mustikoita itse keräten. Puolukoista en vielä tiedä, kun eivät ole kypsiä enkä karpaloista. Muutamana vuotena olen kahta viimeksi mainittua päässyt keräämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osta talvella kaupasta pakastemarjoja. Sen verran kerään tai ostan torilta, mitä pakastimeen mahtuu ja haluan. Mansikat ja vadelmat pakastettu ja ehkä saan tulevana viikonloppuna mustikoita itse keräten. Puolukoista en vielä tiedä, kun eivät ole kypsiä enkä karpaloista. Muutamana vuotena olen kahta viimeksi mainittua päässyt keräämään.
Parempi laatuisena saa kaupasta pakastettuna. Kotipakastin ei pakasta tarpeeksi nopeasti ja vievät vaan turhaan tilaa ja sähköä jos täyttää marjoilla jo kesällä ja syksyllä. Lisäksi myös halvemmalla ellei itse kerää, mutta näillä bensan hinnoilla ei kannata kauas lähteäkään keräämään. Jokainen tekee tietysti niin kuin haluaa ja hyvähän se on tukea paikallisia marjatiloja, vaikka tukiaisina joutuu jokainen tukemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1272392Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from411975Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276521913Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301907- 1021897
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581199- 1171095
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54900
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857