Sodankylän kunnanalueelle myönnetty vain 172 hievenkaatolupaa. No sen saa todellisuudessa kylläkin kertoa ainakin kolmella siitä mitä niitä ammutaan käytännössä. Nyt on hirvikanta todella vaarassa,jopa loppua kokonaan. On päivänselvää kun luvataan yksilupa käytännössä se on useita lahtauksia joillekin lihanahneille ääliöille.
Myönnetyt hirvien kaatoluvat Sodankylään.
8
657
Vastaukset
- Anonyymi
Pääasia kuitenkin on että jotain hirvilupia on myönnetty, ettei mitään täysrauhoitusta tullut. Päästään metsään kaatamaan hirviä.
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa,elikkä ns villinlännen malli on ollut jo pitkään hirvien ampumisessa.
Koirat,maasturit,gbslaitteet jne. Ja valvonta puuttuu tyystin. Ajetaan maastoissa maastureilla aseenpiippu ikkunasta sojottaen ja seurataan koiran kulkua lähettimestä ja ammutaan enämpi hirviä kuin lupa sallisi.Kieltämättä on kuitenkin rehellisiä kunnon metsästäjiäkin joukossa joskin vähemmistönä. Onkohan sittenkin täysrahoitus paikallaan muutamiksi vuosiksi eteenpäin. - Anonyymi
sodankylässä hirvenmetsästys on 100% rehellistä. kukaan ei ajele maastureilla varsiteitä ase mukana autossa, eikä kukaan ajele suoraan autolla passiin tienylityksiin passittamaan hirven ja koiran tuloa tielle (puhumattakaan että ampuisi hirven auton ikkunasta siihen tienylitykseen).
pyssykylässä noudatetaan poikkeuksellisesti metsästyslakia viimeisen päälle ja lähes kaikki kävelee kiltisti pitkin metsiä koiran kanssa etsien hirviä koirille seisontahaukkuun sillä perinteisellä tyylillä.
ja kaikki kaadetut lupahirvet ilmoitetaan heti, eikä ammuta yhtään ylimääräisiä "reppuhirviä".- Anonyymi
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa on vanha totuus.
- Anonyymi
Hirvien määrä on vähentynyt viime vuosina, mikä on erittäin hyvä asia metsätalouden kannalta
- Anonyymi
Tyhymähän son joka jonnekki korpeen hirvensä ampuu ja sieltä raahaus toloppatien varteen.
Nätinpihän se on poksauttaa auton ikkunasta ja heittää raato samantien peräkärryyn ja pakastimeen. - Anonyymi
Mun mielestä hirviä on vieläki liikaa mettissä.
Pitäs lisätä rajusti lupamääriä. - Anonyymi
kaikki ammutaa poroja ei ko niitä ei syö kukkaan ovat paskale maistuvia apinarokkosia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1637322
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264218- 503728
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473210- 512966
- 492559
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262356Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732049Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552005- 291906