Jeesus käski pitää käskyt

Anonyymi

Jostakin syystä käskyjen tärkeys on pimitetty hyvin suurelta ukontietä hapuillen kulkevalta kansan osalta. Se osa, joka on päässyt ahtaasta portista sisälle pitämällä käskyt, jotka sisältyvät Jeesuksen antamaan rakkaudenlakiin, pyrkii kertomaan matkakumppaneille käskyjen pitämisen tärkeydestä, mutta usein heidät yritetään tyrmätä tavalla ja toisella. Elämään pääsee sisälle pitämällä käskyt.
Matteus 19
17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

81

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus julisti lakia Israelille. Jeesuksen maanpäällinen vaellus oli Israelia varten. Siksi hän julisti lakia. Tuo lakihan on uudessakin liitossa, mutta israelilaisten sydämissä. Tänä aikana Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Vanhurskauttaa = tekee vanhurskaaksi, kaikki ne jotka uskovat hänen kuolleen meidän puolestamme ristillä, nousseen kuolleista ja että hän on Jumala. Kristus itse elää näin uskovissa, ja siksi emme ole lain alla. Kristus joka on lainantaja elää meissä. Laki saa aikaan vihaa, Kristus vihaa syntiä mutta hän on myös laupias syntisiä kohtaan. Jos lakia luemme, me synnytämme itsessämme helposti vihaa ihmisiin ja itseemme. Sensijaan tulisi antaa Kristukselle tilaa itsessämme. Hän on vanhurskautemme, ei laki.

• Anonyymi

Oletko huomannut, että Paavalikin opetti käskyjä ja nosti esim. kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyn esille opettaessaan kansaa?

Jeesus on todella laupias ja Hän kasvattaa oman kansansa elämään rakkaudenlaissa, joka pitää sisällään kaikki liitonarkissa olevat käskyt.

Joka elää rakkaudenlaissa ei riko yhtäkään käskyä. Nuo liitonarkissa tänäänkin tallella olevat käskyt on kirjoitettu henkeemme.

Ei ole lain alla olemista, jos pitää käskyt, vaan se on todellista vapautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko huomannut, että Paavalikin opetti käskyjä ja nosti esim. kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyn esille opettaessaan kansaa?

Jeesus on todella laupias ja Hän kasvattaa oman kansansa elämään rakkaudenlaissa, joka pitää sisällään kaikki liitonarkissa olevat käskyt.

Joka elää rakkaudenlaissa ei riko yhtäkään käskyä. Nuo liitonarkissa tänäänkin tallella olevat käskyt on kirjoitettu henkeemme.

Paavali opetti käskyjä ja piti todella tärkeänä käskyä, jota seuraa lupaus.

Efesolaiskirje 6
        1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
        2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
        3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kukaan vaihtaisi Kristuksen lakiin? Lakiko tekee vanhurskaammaksi kuin sen antaja? Kristus elää minussa. Lakia ei koskaan ole minulle annettu liitoksi (pakanakansoihin kuulun lihan puolesta), mutta Jumala on antanut minulle armon hänen Pojassaan, jota rakastan. Synti ei enää minua vallitse. Olen vapaa siitä niinkuin olen vapaa laistakin. Vapaa elämään päiväni Herralle, en etsimään mitä lakia tänään täyttäisin vaan tuomaan ilmi Kristusta itsessäni kaikille niille jotka minun elämässäni ovat läsnä.

• Anonyymi

>>>Tänä aikana Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Vanhurskauttaa = tekee vanhurskaaksi, kaikki ne jotka uskovat hänen kuolleen meidän puolestamme ristillä, nousseen kuolleista ja että hän on Jumala.<<<

Uuden testamentin mukaan kenelläkään ei ole uskoa, jolla ei ole lain tekoja. Vanhurskautta ei voi saavuttaa ilman lain tekojan, mutta ei myöskään ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen. Usko ja teot ovat yhteydessä toisiinsa.

Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Raamatussa usko tarkoittaa nimenomaan uskollisuutta, uskonkuulaisuutta. Joka joltakin puuttuu lain teot, hän ei ole Kristukselle uskollinen, joka käski noudattamaan lakia. Paavali julisti uskollisuutta.

Hab 2:4 Mutta vanhurskas saa elää, kun hän pysyy uskollisena.

Room 1:17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski myös hoitaa sairaita heikkoja omia vanhempiaan ja antaa mitä toiset tarvitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Efesolaiskirje 6

Sitten Toivonen otetaan uudessa testamentissa järjestys ennen ristiä ja sen jälkeen. Ala opetella.

• Anonyymi

Eihän nämä edes näe mitä lukee ei ymmärrä edes. Omavanhurskaus ei näe mitään kuin itsensä.

• Anonyymi

EI EDES LAUSETTA J U M A L A VANHURSKAUTTA ÄLYÄ. Koska ne itse itseään omavanhurskauttaa. Varastaa mutta kivittää muita huoraa mutta kivittää muita nehän on ihan SOKEITA .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Efesolaiskirje 6

Saatana LAPSET LAPSET kunnioittaa vanhempiaan muuten tulee turpaan. Aikuiset taas huolehtii sekä lapsistaan että vanhemmistaan EIKÖ NIIN APINAT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Tänä aikana Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Vanhurskauttaa = tekee vanhurskaaksi, kaikki ne jotka uskovat hänen kuolleen meidän puolestamme ristillä, nousseen kuolleista ja että hän on Jumala.<<<

Uuden testamentin mukaan kenelläkään ei ole uskoa, jolla ei ole lain tekoja. Vanhurskautta ei voi saavuttaa ilman lain tekojan, mutta ei myöskään ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen. Usko ja teot ovat yhteydessä toisiinsa.

Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Raamatussa usko tarkoittaa nimenomaan uskollisuutta, uskonkuulaisuutta. Joka joltakin puuttuu lain teot, hän ei ole Kristukselle uskollinen, joka käski noudattamaan lakia. Paavali julisti uskollisuutta.

Room 1:17 Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää."

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Tekee Jumalan tahdon no kuka tekee ja kuka sen tietää no kuka teki Jumalan tahdon kenestä puhutaan. Ketkä oli laittomuuden tekijöitä Juudas ketkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

---
        ---

LUKIHÄIRIÖISET LUKEE HITAAMMIN USEIN EI YMMÄRRÄ LUKEMAANSA JOS PEITE EI NÄE MITÄÄN. SILMÄ LASIT PÄÄHÄN. MITÄ SIINÄ LUKEE EI RIITÄ MITÄ SIINÄ SANOTAAN. SANOTAANKO ETTÄ IHMINEN VANHURSKAUTTAA ITSE ITSENSÄ. EI . ENTÄ MYYMÄLLÄ KIRJOJA. EI. ENTÄ PITÄMÄLLÄ MYYNTIPÖYTIÄ. EI. ENTÄ TEKEMÄLLÄ KAIKKI SÄÄNNÖT LAIT KUMARTAMALLA PETOJA ENKELEITÄ SODOMAN JERUSALEMIA VAI PITÄMÄLLÄ LAUANTAINA UHRI ELUKAN SYÖNTI KILPAILUT? EI. MITÄ SIINÄ NYT SANOTAAN. J U M A L A OHO JUMALA WOW NYT ON JEHOVA ITSE PAIKALLA. MITEN ANTAMALLA POIKANSA. ( Oikea vastaus on Jumala VANHURSKAUTTAA.Luetaan uudelleen kunnes alkaa ymmärtää Jumala VANHURSKAUTTAA. Jumala VANHURSKAUTTAA. Jumala. Jumala Jumala. Ja miten. Pojassaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekee Jumalan tahdon no kuka tekee ja kuka sen tietää no kuka teki Jumalan tahdon kenestä puhutaan. Ketkä oli laittomuuden tekijöitä Juudas ketkä.

Varastettu tavara polttelee. Syyttää toisia.

• Anonyymi

5Moos.8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Matt.4:1-4 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä. Silloin kiusaaja tuli hämen luoksensa ja sanoi hänelle: Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi. Mutta hän vastasi ja sanoi: Kirjoitettu on: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee. Luuk.4:1-4 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa, ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä. Niin perkele sanoi hänelle: Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi. Jeesus vastasi hänelle: Kirjoitettu on: Ei ihminen elä ainoastaan leivästä.

• Anonyymi

Niin eikö olekin SAATANA TEILLE NIIN LÄHEINEN TUTTU. JUTTU.PERKELE SANOI....PERKELE KIUSASI. PERKELE LÖI PAISEITA...PERKELE MENI JUUDAKSEEN.. PERKELE SITÄ JA TÄTÄ. JA TAAS AIKANA ENNEN RISTIÄ.

• Anonyymi

Juutalaisessa magdalassa oli 7 DEMONIA PERKELE MITEN NE JUST ONKIN JUUTALAISISSA.

• Anonyymi

Jos pitää käskyt, niin jokaisen käskyn kohdalla pitää olla tavattomasti perinnäissääntöjä miten se käsky pidetään ja mik on käskyn rikkomista. Eihän mutoin voi kuin kuvitella vain mielessään pitävänsä käskyt ja tehdä siitä oppi millä herjta muita. Jos kunnioittaa isäänsä äitiään, niin täytyy myös olla ohjeet miten se käytännössä tapahtuu ja mitä ei saa tehdä. Voiko vanhemmilta pyytää rahaa kun on jo siinä iässä että itse pitäisi tulla toimeen, voiko heitä ojentaa jos ovat tehneet jotain sopimattomia sekä tuhat ja yksi muuta tilanetta mihin täytyisi saada selvennys. Ja niin jokaisen käskyn kohdalla. Eli uskosta tulisi sitä hulluttaa mistä ateistit pilkkaavt, että voiko uskovat tehdä sitä tai tätä. Ei siihen uskoon Jeesus eikä Paavali meitä johdattanut eikä kenenkään muunkaan pidä sitä tehdä. Se olisi harhaoppia, joka vie helvettiin.

Hyvin selkeästi UT kertoo sen miten uskova syntyy uudesti Pyhästä Hengestä ja hän on silloin Jumallle kelpaava, koska on Jumalan muovaama saviasttia. Hän ei enää teeskentele olevansa hurskas eikä tekopyhyyteen ole tarvetta, vaan todellinen Jumalan lapseus tulee sitä kautta jos Jumala on armollinen. Sekään ei ole vain oppi eikä tule raamatunjakeita toistelemalla, vaan sen kohtaa aivan oikeassa eämässä.

• Anonyymi

Jos mietit tarkemmin, niin huomaat varmasti itsekin, että käskyjen rikkominen on pahantekemistä itselle, tai lähimäiselle. Älä tee yksinkertaisesta ja suorasta asiasta noin monimutkaista.
        Ihminen syntyy uudeksi uskomalla sen minkä Jumalan Poika opetti. Jeesus opetti meidät rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä kuin itseämme.

Minkä käskyt sinä voit hyljätä, tai rikkoa jos uskot sen minkä Jeesus opetti.

Jeesus on Jumalan Sana ja Jumalan Sana ja Pyhä Henki synnyttää Jumalan lapset.

Ei kukaan synny tuosta vain uudeksi, vaan he syntyvät, jotka seuraavat Jeesusta ja tekevät Hänen tahtonsa.

Ahtaan portin kautta tie käy Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mietit tarkemmin, niin huomaat varmasti itsekin, että käskyjen rikkominen on pahantekemistä itselle, tai lähimäiselle. Älä tee yksinkertaisesta ja suorasta asiasta noin monimutkaista.
        Ihminen syntyy uudeksi uskomalla sen minkä Jumalan Poika opetti. Jeesus opetti meidät rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä kuin itseämme.

Ei kukaan synny tuosta vain uudeksi, vaan he syntyvät, jotka seuraavat Jeesusta ja tekevät Hänen tahtonsa.

Vielä muistutus siitä, minkä kautta ihminen syntyy uudeksi ja pelastuu:

1. Pietarin kirje 2

1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
        2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita kuule lakia noudattamalla pelastaa itse itsesi ja mennä niiden kautta portista jonnekin helvettiin.

• Anonyymi

Kun olemme itse kokeneet pelastuksen riemun, syntien anteeksisaamisen ilon ja ihanuuden, haluamme viedä tuota synnin kahleista vapauttavaa sanomaa myös toisille. Todista rohkeasti uskostasi. Sinä voit olla heti Kristuksen todistaja, kun olet itse kokenut uskoon tulon. Siihen ei välttämättä tarvita teologista koulutusta, vaan Pyhä Henki sinussa saa aikaan sen, että voit ja haluat voittaa kohtaamiasi ihmisiä Jeesukselle.

• Anonyymi

Jos te ette anna anteeksi ihmisille ei teillekään anneta. Aloita palauttamalla varastetut.

• Anonyymi

Ps.14:1-4 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa. Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kanssani eivätkä avuksensa huuda Herraa? Room.3:10-25

• Anonyymi

Room.3:27-31 Missä siis on kerkaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätimme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanankin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskossa ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

• Anonyymi

Ei usko ole sitä että itse pähkäilee kirjoituksista mitä käskyjä pidän ja mitä en eikä sitä että syyttää muita niiden rikkomisesta. Jeesus ei missään opettanut siten. Jeesus opetti laista siten ettei lain ulkonainen noudattaminen ole mitään, vaan se miten mielessään suhtautuu asioihin. Jos sanoo veljelleen sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen Jeesus opetti. Hän tosiaan opetti käskyt aivan eri tavalla kuin fariseukset, mutta ei käskenyt niitä ulkoisesti pitää. Ja sapattikäskystä Hän ei opettanut mitään, vaan rikkoi sitä itse.

Oikeastaan uskosta me voimme kertoa vasta sitten kun Jumala on täyttänyt meidät hengellä ja tulella. Vasta sitten meillä on omakohtaista kokemusta siitä mitä Pyhä Henki voi tehdä ihmiselle. Ei teologia ole mitään. Ei se tee ihmiselle mitään vaikka miten kertoo miten eri käännökset voidaan kääntää ja kieroilee sanojen merkityksestä. Se on pelkkä lihallaista tarinaa, joka ei anna ihmiselle hengellisesti mitään.

• Anonyymi

Puhut paksua valhetta. Jeesus käski pitää kaikki lain käskyt.

Matt 5:
        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

• Anonyymi

Ei Jeesus rikkonut Jumalan antamaa sapattia Fariseusten sääntöjä sapatista kyllä rikkoi.
        ja oli syytäkin rikkoa. Juutalaiset eivät saaneet sapattina itkeä kuolleita, pitää hautajaisia tai edes käydä katsomassa sairaita. Jeesus palveli sairaita ja heikkoja sapattina.
        Kuten Raamattu ei kieltänyt tähkäpäiden poimintaa, se ei myöskään kieltänyt parantamasta sapattina. Kristus ei suinkaan rikkonut sapattia, vaan sanoillaan ja teoillaan palautti sen alkuperäisen tarkoituksen. Yhdessäkään sapattina suorittamassaan parantamisessa Jeesus ei syrjäyttänyt eikä mitätöinyt sapattia. Pikemminkin hän valaisi sapatista puolta, joka oli käännetty päälaelleen.

Historiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut paksua valhetta. Jeesus käski pitää kaikki lain käskyt.

Matt 5:
        17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Meinaatko ettei lainopettajat ja fariseukset noudattaneet lakia ? Kuitenki Jeesus sanoin : " Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Ei riitä edes että on vähän vanhurskaampi kuin lainopettajat. Sama pätee nykypäivänäkin. Kristinuskon piirissä on lainopettajia ja fariseuksia. Jos vanhurskaus on samaa tasoa kuin heillä, niin hukka perii.

• Anonyymi

tässä vähän Herra Jumalasta opetusta Teille harhaan johdetuille ja harhaoppisille.

ON TÄRKEÄÄ MUISTAA AINA, ETTÄ TE OLETTE APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA ” pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
      20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, KULMAKIVENÄ ITSE Kristus Jeesus,” [Ef. 2 :19-20]

Tuo PROFEETTOJEN perusta on totuus ja on aivan muuta perustuksena kuin luterilaisen Kirkkoraamatun Uusi testamentti, jonka kirjoituksissa monia Jumalan käskyjen ja tahdon mukaisia asioita vääristellään ja petetään Kirkkoraamatun lukijoita esim. Joh. evankeliumi, jossa kulmakivenä on epäjumala Jeesus Kristus.

Jeesus Kristus on nimenomaan opettanut ”mikä on hyvää”, että pitäkää Herra Jumalan antamat käskyt
      [Matt. 19 : 17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."].

Samoin Paavali painottaa, että ”tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen” [1. Kor. 7:17-19; 2 Moos. 20:1-17].

Lisäksi Jeesus on sanonut, että ”rakasta Herraa Jumalaa yli kaiken” ja että ” Herra on yksi ainoa [persoona] ja että Hän on hyvä”
      [Matt. 22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.]
      [Mark. 12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.]
      [Luuk. 10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".]
      [Mark. 12: 28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?" 29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa [persoona];
      32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
      33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."]
      [Ps. 100:5 Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.]

Olkaa hyvät, ottakaa opiksenne, tehkää parannus harhoistanne, älkää enää toistako harhaoppejanne täällä S24-palstalla !!

• Anonyymi

Parannuksen tekoa, tuota teidän pitää tehdä!!!

Pietari painottaa parannuksen tekoa pahuudesta ja vilpistä ja tavoitelkaa sanan puhdasta [väärentämätöntä] maitoa,
        [1 Piet. 2: 1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. [Ef. 4:25; Kol. 3:9; Jaak. 1:21]
        2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.
        3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä". [Ps. 34:9]

Olkaa hyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari painottaa parannuksen tekoa pahuudesta ja vilpistä ja tavoitelkaa sanan puhdasta [väärentämätöntä] maitoa,
        [1 Piet. 2: 1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. [Ef. 4:25; Kol. 3:9; Jaak. 1:21]
        2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.

Olkaa hyvät.

>>maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.>>

Tuossa on Pelastusoppinne, tuota noudattakaa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkaa hyvät.

Maapallon vilpillisintä porukkaa väärentää.

• Anonyymi

Ei Jeesus kumonnut missään fariseusten opetuksia. Ei hän missään sanonut että he opettavat sapatista väärin. Eikä sitä että he tuomitsevat Hänet väärin sapatin vuoksi.

Jeesus sanoi että uskokaa kaikki mitä fariseukset ja kirjanoppineet opettavat. Siis sapatistakin. Joten on valhetta kertoa että heillä oli väärä sapattiopetus. Se oli Jeesuksen mukaan aivan oikein. Heidän tekojaan vain ei pitänyt tehdä.

Jeesuksen sapattirikkomukset eivät johtuneet fariseusten väärästä opetuksesta, vaan siitä että Jeesus kumosi sapatin. Hän loi uuden liiton, joka ei kuitenkaan vielä silloin ollut voimassa ja fariseusten opetukset sapatista olivat sanan mukaan aivan oikein. Ei niihin tullut eikä ollut tulossa mitään muutosta silloin, vaan ne olivat kokonaan katoamassa kun Jeesus oli noussut taivaaseen ja Pyhä Henki vuodatettu. Silloin alkoi uusi litto, jossa fariseusten opetuksilla ei ollut sijaa.

• Anonyymi

älä valehtele >>vaan siitä että Jeesus kumosi sapatin.>>

Jeesus teki kaiken oikein, mitä Herra oli käskenyt.

Sinä kommentoija olet harhaoppinen.

• Anonyymi

>>>>Ei Jeesus kumonnut missään fariseusten opetuksia.<<<<

Puhut valhetta.

Jeesus arvosteli fariseuksia Mooseksen lain vastaisista opetuksista.

Mitä Jeesus puhui fariseusten opetuksen noudattamisesta, niin Jeesus tarkoitti sitä, että opetusta pitää noudattaa siltä osin, kun se on Mooeksen lain mukaista. Usein opetus ei ollut lain mukaista, kuten ei ollut heidän perinnäissääntönsä sapatista. Jeesus noudatti lain mukaisesti sapattia.

Mark 7:5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?"
        6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
        7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä.
        8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."
        9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'.
        11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban: olen luvannut sen uhrilahjaksi',
        12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi.
        13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."

• Anonyymi

>>>>Jeesuksen sapattirikkomukset eivät johtuneet fariseusten väärästä opetuksesta, vaan siitä että Jeesus kumosi sapatin. <<<<

Sinä valehtelet kuin Saatana.

Jeesus ei kumonnut sapattia eikä yhtään muutakaan Mooseksen lain käskyä, vaan vaati kaikkia kristittyjä ympäri maailman noudattamaan lakia.

Matt 7:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Jeesuksen sapattirikkomukset eivät johtuneet fariseusten väärästä opetuksesta, vaan siitä että Jeesus kumosi sapatin. <<<<

Sinä valehtelet kuin Saatana.

Jeesus ei kumonnut sapattia eikä yhtään muutakaan Mooseksen lain käskyä, vaan vaati kaikkia kristittyjä ympäri maailman noudattamaan lakia.

Matt 7:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Korjaus: Matt 7:17 on Matt 5:17.

• Anonyymi

Eka vähän järkevämpi kirjoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Ei Jeesus kumonnut missään fariseusten opetuksia.<<<<

Puhut valhetta.

Jeesus arvosteli fariseuksia Mooseksen lain vastaisista opetuksista.

Mitä Jeesus puhui fariseusten opetuksen noudattamisesta, niin Jeesus tarkoitti sitä, että opetusta pitää noudattaa siltä osin, kun se on Mooeksen lain mukaista. Usein opetus ei ollut lain mukaista, kuten ei ollut heidän perinnäissääntönsä sapatista. Jeesus noudatti lain mukaisesti sapattia.

Mark 7:5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?"
        6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta.
        7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä.
        8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."
        9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'.
        11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban: olen luvannut sen uhrilahjaksi',
        12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi.
        13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."

Hyi helvetti ne jättää vanhempansa vaikka kuoleen mieluummin että voi antaa mintuista ja tilleistä uhrata elukoita.

• Anonyymi

Kyllä harhaoppiset sekoavat selityksissään. Kun laista ei katoa ainoatakaan piirtoa, niin silloin pitää tappaa se joka kiroaa isänsä tai äitinsä tai ei vietä sapattia. Ne ovat lain piirtoja kun kerran ainoakaan ei katoa. Ei katoa piirrot siten kuten harhaoppiset selittävät, että osa lain tauluista muka katoaa ja jäljelle jää vain ne joista harhaoppiset voivat kiivailla.

Jeesus aivan selkeästi rikkoi niitä sapattiohjeita mitä Tooraan oli kirjoitettu. Ja yhdessä opetuslasten kanssa kun Häneltä kysyttiin että miksi te ette vietä sapattia, niin ei Jeesus selitellyt, että te tulkitsette lakia väärin, vaan sanoi olevansa sapatin Herra. Eli Hänellä oli valta kumota se.

Toisekseen ei mitään lakia voi noudattaa ilman tulkintoja ja perinnäissääntöjä. Ajat muuttuvat, tulee uusia asioita ihmisen elämään mitä lain kirjain ei täytä, joten perinnäissäänöt ovat aina lakihenkisessä uskossa. Juuri siksi Jeesus tuli ja tuo uuden liiton. Ilman lakia ja perinnäissääntöjä. Tai lait ovat kyllä voimassa jokaista piirtoa myöten niille, jotka joutuvat helvettiin, sillä sen mukaan ihmiset tuomitaan. Jumalan lapsia, Kristuksen omia ei taasen lain mukaan tuomita, vaan he ovat Hengessä pyhiä ja pelastettuja. Vain niin voi pelastua. Lain kautta tulee vain kirous ja tuomio. Laki on tuomitsemista varten, siksi että epäukoiset sen mukaan tuomitaan, mutta sen kautta ei kukaan pelastu.

Jos väittää että Jeesusta seurataan lain eikä Hengen kautta, niin silloin häpäisee Kristuksen ja Pyhän Hengen sekä tekee Kristuksen ristinkuoleman turhaksi. Se on todella rankka rike ja kannattaa miettiä kaksi kertaa jatkooko siihen turvautumista ja sen ihmiseten harhauttamista.

• Anonyymi

Sinä puhut paksua harhaoppia.

Uuden testamentin mukaan Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Joka ei noudata lakia, hän ei rakasta Jumalaa eikä myöskään seuraa Jeesusta Kristusta, koska Jeesus käski kaikkien noudattaa lakia. Kristuksen sovitusveren tallaa ne maahan, jotka armoon vedoten jättävät lain noudattamatta. Kuten Paavali kirjoitti, vain ne kristityt ovat vanhurskaita, jotka noudattavat Mooseksen lakia.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut paksua harhaoppia.

Uuden testamentin mukaan Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Joka ei noudata lakia, hän ei rakasta Jumalaa eikä myöskään seuraa Jeesusta Kristusta, koska Jeesus käski kaikkien noudattaa lakia. Kristuksen sovitusveren tallaa ne maahan, jotka armoon vedoten jättävät lain noudattamatta. Kuten Paavali kirjoitti, vain ne kristityt ovat vanhurskaita, jotka noudattavat Mooseksen lakia.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Ympärileikattu on lain rikkojia

• Anonyymi

Miksi kymmentä käskyä ei voi olla sotkematta muihin satoihin käskyihin? Siksikö, että sitten voisi olla niitä pitämättä?

Jos äitisi sanoo, että "älä syö sudenmarjoja, niistä voi kuolla", niin tarkoittaakop se että kaikkien marjojen syömisen pitäisi siinä tapauksessa olla kiellettyä? Ei suiinkaan!

Käskyjä on vain kymmenen, ja Mooses sanoo 5.Moos. 5 että Jumala ei niihin muuta lisännyt! Ei ole kysymys muista säännöistä, joita annettiin noudatettavaksi luvatussa maassa, eikä edes erämaassa tarvinnut niitä noudattaa. "Kun tulette siihen maahan...."

Joten jos nuodatat näitä käskyjä, silloin noudatat myös rakkauden lakia, koska se on käskyjen takana oleva periaate, joka tulee ihmisen sydämeen.

Ei kenenkään sydämeen ole kirjoitettu Lakia, siis viittä Mooseksen kirjaa. Kokeilkaa itse, esimerkiksi kysymällä kenellä mainittiin olleen viisimetrinen sänky. Ellet tiedä, sitä Lain kohtaa ei ole sinun sydämeesi kirjoitettu.

Jos sen sijaan kysyt, saatko varastaa, niin tiedät vastauksen heti!

• Anonyymi

>>>Käskyjä on vain kymmenen<<<

Puhut valhetta. Kaikki Mooseksen laissa ja profeetoissa ja Uudessa testamentissa olevat käskyt ovat Jumalan käskyjä. Jokaisen on noudatettava niitä.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
        17 Näin Jumalan ihmisestä tulee täydellinen ja kaikkeen hyvään kykenevä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut valhetta. Kaikki Mooseksen laissa ja profeetoissa ja Uudessa testamentissa olevat käskyt ovat Jumalan käskyjä. Jokaisen on noudatettava niitä.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Raamatussa on laskettu olevan 31173 jaetta viisitoista niistä Jumala itse puhui ja kirjoitti kivitauluihin. Nämä viisitoista jaetta sisältävät kymmenen käskyä, joita Herra piti niin tärkeinä, ettei hän uskonut niitä ihmisten kirjoitettavaksi.
        Miksi Jumala on antanut meille lakinsa ? Varmaankin siksi, että meillä olisi selvä oikean ja väärän mittapuu. Eikö sitten riitä, että jokainen elää parhaan ymmärryksensä mukaan ?
        Täyty olla jokin yleispätevä oikeuden ja totuuden mittapuu, ja sellainen meillä on Jumalan laissa. Se on parhain sääntö, joka sopii kaikille ihmisille kaikkina aikoina.
        Kymmenen käskyä eivät ole vanhanaikaisia, vaan ne sopivat erinomaisesti myös tämän atomikauden ihmisille. Mikä 10 käskyistä on tarpeeton ? Jumala on rakkaudessaan ja viisaydessaan antanut ne meille tehdäkseen meidät onneliseksi. Lain suurin periaate on rakkaus. Kun Jeesukselta kysyttiin: "Mikä on lain suurin käsky ?" hän vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi,, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Lain pääsisältö on rakkaus Jumala on rakkaus. Laki on Jumalan luonteen kuvastin ja ikuisesti muuttumaton. Suuri uskonpuhdistaja Martti Luther sanoo: "Ihmettelen suuresti, että minua on syytetty kymmenen käskyn lain hylkäämisestä. Voisimmeko pitää synnin olemassaoloa mahdollisena ilman lakia ? En ole milloinkaan hylännyt lakia." Metodismin perustaja John Wesley lausuu dekalogista: "Tämän lain jokaisen osan täytyy pysyä voimassa koko ihmiskunnalle ja kaikkina aikoina."
        Saarnaajien ruhtinas C. H. Spurgeon puolestaan todistaa: "Uudestisyntymisen kautta laki tulee täytetyksi, sillä kun ihminen syntyy uudesti, tulee hänestä uusi luomus, joka rakastaa Jumalan lakia ja on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa. Raamatussa puhutaan kyllä laista, jonka Jeesus kumosi. Tämä laki oli seremonialaki, joka sisälsi määräyksiä Jeesukseen viittaavista uhreist, vuotuisista juhlista. Nämä säädökset on naulittu ristille. Kol. 2:14-17) mutta ei suinkaan siveyslakia eli kymmentä käskyä.
        Uskova ihminen on vapaa lain tuomiosta, sen rangaistuksesta ja kirouksesta.
        Jossakin maassa tapahtuu rikos, josta maan laki tuomitsee rikoliset kuolemaan. Asia tulee hallitsijan eteen, joka aikookin armahtaa rikolisen. Merkitseekö tämä sitä, että maan laki olisi poistettu tai muutettu ? Ei suinkaan. Samoin on Jumalan lain kanssa. Koska sitä ei voitu kumota eikä muuttaa, Jumala armahti rikoliset ja antoi rakkaudessaan Poikansa kuolemaan rikollisten tähden. Parhain todistus kymmenen käskyn sitovuudesta ja pyhydestä meillä on ristissä.

armonkerjäläinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on laskettu olevan 31173 jaetta viisitoista niistä Jumala itse puhui ja kirjoitti kivitauluihin. Nämä viisitoista jaetta sisältävät kymmenen käskyä, joita Herra piti niin tärkeinä, ettei hän uskonut niitä ihmisten kirjoitettavaksi.
        Miksi Jumala on antanut meille lakinsa ? Varmaankin siksi, että meillä olisi selvä oikean ja väärän mittapuu. Eikö sitten riitä, että jokainen elää parhaan ymmärryksensä mukaan ?
        Täyty olla jokin yleispätevä oikeuden ja totuuden mittapuu, ja sellainen meillä on Jumalan laissa. Se on parhain sääntö, joka sopii kaikille ihmisille kaikkina aikoina.
        Kymmenen käskyä eivät ole vanhanaikaisia, vaan ne sopivat erinomaisesti myös tämän atomikauden ihmisille. Mikä 10 käskyistä on tarpeeton ? Jumala on rakkaudessaan ja viisaydessaan antanut ne meille tehdäkseen meidät onneliseksi. Lain suurin periaate on rakkaus. Kun Jeesukselta kysyttiin: "Mikä on lain suurin käsky ?" hän vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi,, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Lain pääsisältö on rakkaus Jumala on rakkaus. Laki on Jumalan luonteen kuvastin ja ikuisesti muuttumaton. Suuri uskonpuhdistaja Martti Luther sanoo: "Ihmettelen suuresti, että minua on syytetty kymmenen käskyn lain hylkäämisestä. Voisimmeko pitää synnin olemassaoloa mahdollisena ilman lakia ? En ole milloinkaan hylännyt lakia." Metodismin perustaja John Wesley lausuu dekalogista: "Tämän lain jokaisen osan täytyy pysyä voimassa koko ihmiskunnalle ja kaikkina aikoina."
        Saarnaajien ruhtinas C. H. Spurgeon puolestaan todistaa: "Uudestisyntymisen kautta laki tulee täytetyksi, sillä kun ihminen syntyy uudesti, tulee hänestä uusi luomus, joka rakastaa Jumalan lakia ja on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa. Raamatussa puhutaan kyllä laista, jonka Jeesus kumosi. Tämä laki oli seremonialaki, joka sisälsi määräyksiä Jeesukseen viittaavista uhreist, vuotuisista juhlista. Nämä säädökset on naulittu ristille. Kol. 2:14-17) mutta ei suinkaan siveyslakia eli kymmentä käskyä.
        Uskova ihminen on vapaa lain tuomiosta, sen rangaistuksesta ja kirouksesta.
        Jossakin maassa tapahtuu rikos, josta maan laki tuomitsee rikoliset kuolemaan. Asia tulee hallitsijan eteen, joka aikookin armahtaa rikolisen. Merkitseekö tämä sitä, että maan laki olisi poistettu tai muutettu ? Ei suinkaan. Samoin on Jumalan lain kanssa. Koska sitä ei voitu kumota eikä muuttaa, Jumala armahti rikoliset ja antoi rakkaudessaan Poikansa kuolemaan rikollisten tähden. Parhain todistus kymmenen käskyn sitovuudesta ja pyhydestä meillä on ristissä.

armonkerjäläinen.

Armonkerjäläinen on sisällyttänyt hyvin kymmenenkäskylain. Sitä ei todellakaan ole kumottu ja sehän nähdään siitäkin, miten liitonarkki Ilmestyskirjan mukaan tulee näkyville. Tuo Arkki pitää sisällään ikuisen lain, eli kymmenen käskyä.
        Johanneksen ilmestys 11
        19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Mikä mittapuu meillä olisi tarkkailla omaa kulkuamme täällä, jos ei olisi käskyjä. Nuo käskyt kertovat meille miten meidän tulee toimia määrätyissä tilanteissa. Jos vaikkapa minulla tulisi mieleen sanoa väärin, tai arvuutellen jotakin lähimmäisestäni, tulee käsky heti muistuttamaan, että niin en saa tehdä.

Käskyt ovat kirjoitettu henkeemme ja Pyhä Henki nostaa nuo käskyt esille tarvittaessa.
        Emme kulje täällä ilman tienviittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kumosti vanhanlain, mutta ei kumonnut ikuista lakia. Ikuinen laki on kymmenen käskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus täytti LAIN, PROFEETAT JA PSALMIT. Hän ei "täyttänyt" kymmentä käskyä siinä mielessä, että ne voisi lopullisesti täyttää.
        Ei se riitä, että Jeesus ei varastanut tai tappanut, jotta pari käskyä voitaisiin pyyhkiä pois! Ne koskee sinua yhä! Muutoinhan ne olisi jo voitu poistaa kauan sitten, koska varmaan oli maailmassa joku viaton lapsi, joka kunnioitti vanhempiaan, ei tietenkään tappanut ketään, eikä halunnut naapurinsa taloa, täten täyttäen ne.

Jeesus täytti ennustukset ja esikuvat, jotka olivat silloisessa Raamatussa.

"Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". Luuk.24:44

• Anonyymi

Matteus 19

16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
      17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
      18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
      19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

• Anonyymi

Paavalille oli tärkeää opettaa lapset tuntemaan se käsky, joka on ensimmäinen ja josta seuraa lupaus:
      Efesolaiskirje 6

• Anonyymi

Isosta valheesta on varoitettu jo kauan ennen kuin näistä yksikään on niin tehnyt.

• Anonyymi

Ilm.14:12"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

Tarvitaan molempia: Ilman uskoa Jeesukseen on käskyjen pitäminen raskas taakka.

• Anonyymi

Kymmenen käskyä annettiin sitä varten, että ihmisillä olisi oikea suhde Jumalaan ja lähimmäisiin. Niitä on tarvittu niin kauan kuin ihmisiä on ollut.
      Jeesus ei sanonut rakkauden tekevän kymmentä käskyä merkityksettömäksi. Hän osoitti niiden riippuvan siinä kiinni. Näin hän totesi, kun häneltä kysyttiin, mikä on suurin käsky laissa.

Jeesus on hyvä Halleluujaa !

• >>Puhut valhetta. Kaikki Mooseksen laissa ja profeetoissa ja Uudessa testamentissa olevat käskyt ovat Jumalan käskyjä. Jokaisen on noudatettava niitä.>>

En ole naimisissa enkä mene. En siis noudata käskyjä.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Kun Joosefin egyptiläisen isännän vaimo yritti vietellä hänet, hän huudahti: "Kuinka minä siis voisin tehdä niin pahan teon ja rikkoa Jumalaa vastaan ?" 1. Moos. 39:9) Miten Joosef olisi voinut tietää, että aviorikos oli synti Jumalaa vastaan, jos hän ei tuntenut siihen liittyyvää Jumalan käskyä ?

kysynpävaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Joosefin egyptiläisen isännän vaimo yritti vietellä hänet, hän huudahti: "Kuinka minä siis voisin tehdä niin pahan teon ja rikkoa Jumalaa vastaan ?" 1. Moos. 39:9) Miten Joosef olisi voinut tietää, että aviorikos oli synti Jumalaa vastaan, jos hän ei tuntenut siihen liittyyvää Jumalan käskyä ?

kysynpävaan.

Samasta syystä kuin Nooa oli Jumalalle kuuliainen ilman lakia. Ei ollut siten että vain Nooa vietti sapattia ja muut eivät ja siksi hän pelastui.

Tuskin myöskään Joosef vietti egyptissä jotain sapattia eikä se olisi ollut edes mahdollista. Eikä hän silti rikkonut Jumalaa vastaan.

Ennen lakia laki on kirjoitettu sydämiin ja se oli vapauden laki. Sama laki joka on nyt voimassa eikä siitä tarvitse kiistellä, syytellä toisia, vaan Jumalan lapset ovat Jumalalle otollisia ilman lakia, kuten olivat ennen Mooseksen lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samasta syystä kuin Nooa oli Jumalalle kuuliainen ilman lakia. Ei ollut siten että vain Nooa vietti sapattia ja muut eivät ja siksi hän pelastui.

Tuskin myöskään Joosef vietti egyptissä jotain sapattia eikä se olisi ollut edes mahdollista. Eikä hän silti rikkonut Jumalaa vastaan.

Ennen lakia laki on kirjoitettu sydämiin ja se oli vapauden laki. Sama laki joka on nyt voimassa eikä siitä tarvitse kiistellä, syytellä toisia, vaan Jumalan lapset ovat Jumalalle otollisia ilman lakia, kuten olivat ennen Mooseksen lakia.

Vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin, sanoo Paavali Eikö Joosefin laita ollut samoin ? Ennen Sodoman ja Gomorran hävitystä Herra sanoi Abrahamille: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas"
        Mikä synti ? Raamattu sanoo, että "missä lakia ei ole, sielä ei synneistä pidetä kirjaa" Room. 5:13 Jos kerran maallisessa valtiossa on oltava laki voimassa ennen kuin ketään voidaan tuomita sen rikkomisesta, ei kai Jumalakaan menettelisi toisin ? Jos lakia ei olisi ollut, Jumala ei olisi rangaissut rikkomuksesta, sillä "ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan" Room. 4:15 Jumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan. Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa- "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ?" jae.28- ilman mitään selitystä siitä, mikä laki oli tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnettiin jo. Jollakin tavalla, vaikka Ensimmäinen Mooseksen kirja ei kerro miten, Jumalan laki oli tehty tunnetuksi muinaisessa maailmassa kauan ennen kymmenen käskyn lain antamista Siinailla. Kun Jumala teki Israelista liiton kansa, hän ei pytänyt sitä saattamaan voimaan uutta, ennestään tuntematonta lakia. Sen sijaan israelilaisille, kuten heidän isilleen, ennen heitä Nooalle, Abrahamille, Iisakille, ja Jaakobille, uskottiin tehtäväksi pakanuuden, epäjumalanpalveluksen ja Jumalan tuntemuksen lijittaminen ja säilyttäminen. Tuohon tuntemukseen kuului tieto laista. Ja laissa, aivan sen ytimessä, oli sapatti. Joosef ei voinut vankeudessa noudattaa sapattia niin kuin ei Israelilaisetkaan ollessaan orjina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin, sanoo Paavali Eikö Joosefin laita ollut samoin ? Ennen Sodoman ja Gomorran hävitystä Herra sanoi Abrahamille: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas"
        Mikä synti ? Raamattu sanoo, että "missä lakia ei ole, sielä ei synneistä pidetä kirjaa" Room. 5:13 Jos kerran maallisessa valtiossa on oltava laki voimassa ennen kuin ketään voidaan tuomita sen rikkomisesta, ei kai Jumalakaan menettelisi toisin ? Jos lakia ei olisi ollut, Jumala ei olisi rangaissut rikkomuksesta, sillä "ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan" Room. 4:15 Jumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan. Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa- "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ?" jae.28- ilman mitään selitystä siitä, mikä laki oli tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnettiin jo. Jollakin tavalla, vaikka Ensimmäinen Mooseksen kirja ei kerro miten, Jumalan laki oli tehty tunnetuksi muinaisessa maailmassa kauan ennen kymmenen käskyn lain antamista Siinailla. Kun Jumala teki Israelista liiton kansa, hän ei pytänyt sitä saattamaan voimaan uutta, ennestään tuntematonta lakia. Sen sijaan israelilaisille, kuten heidän isilleen, ennen heitä Nooalle, Abrahamille, Iisakille, ja Jaakobille, uskottiin tehtäväksi pakanuuden, epäjumalanpalveluksen ja Jumalan tuntemuksen lijittaminen ja säilyttäminen. Tuohon tuntemukseen kuului tieto laista. Ja laissa, aivan sen ytimessä, oli sapatti. Joosef ei voinut vankeudessa noudattaa sapattia niin kuin ei Israelilaisetkaan ollessaan orjina.

Joosef ei viettänyt sapattia sen tähden ettei hän tiennyt mitään sapatista eikä Jumala ollut siitä ilmoittanut. Ei sapattia ollut ennen kuin Israelin kansa vapautui orjuudesta. Sapatti ja sen lepo oli muistutus siitä. Ja siitä syystä siitä oli kuolemanrangaistus. Jos unohti sen, että Jumala pelasti heidät, siitä syystä piti tappaa.

Nooan aikaan synti tuli siitä että Jumalan pojat yhtyivät maan tyttäriin. Ei siinä ollut mitään tekemistä millään lailla eikä varsinkaan sapatilla. Tuskin Nooaa mitään sapattia vietti ennen vedenpaisumusta, sen aikana eikä sen jälkeen.

On pelkkää harhaoppisen mielikuvitusta että sapatti olisi ollut laki ennen Moosesta ja sen mukaan olisi ihmisiä tuomittu. Sellainen kuvitelma on harhaoppisuuden huipentuma.

• Anonyymi

Jeesuksen tekemät ihmeet ei vaadi ihmiseltä mitään uskoa, Jeesus on täysin suvereeni tekemään mitä haluaa.

Ei se kuollut ja mätänemistilassa ollut Lasaruksen uskokaan enää kovin kummoista ollut.

Lahkolaisten hokemat, että ihminen ottaa jotain vastaa uskolla, on täysin höpö höpöä.

Jumala toimii täysin oman päättämänsä mukaisesti.

Usko ei ole mikään irrallinen asia, kuten usein kuulee hoettavan,

• Anonyymi

Jumala antaa sen uskon Hengen kasteessa puhdistamaansa sieluun lahjaksi.

• Anonyymi

älä valhetele, Jeesus ei tehnyt yhtäkään ihmettä niinkuin väität..
        >>Jeesuksen tekemät ihmeet ei vaadi ihmiseltä mitään uskoa, Jeesus on täysin suvereeni tekemään mitä haluaa.>>

Herra Jumala teki nuo teot, lue Apt .2 luku

Lisäksi Jeesus oli ihminen, niin ei tuollakkaan tavalla tehnyt mitä halusi.

ota opiksesi älä valhtele ja jakele valheitasi täällä.

• Anonyymi

Kirkon 3-4 suurta pilaria Johannes, Pietari, Jaakob, Paavali eivät opettaneet totuutta, vaan kunnioittamaan, ylistämään, kiittämään ja palvomaan Jumalaa niin laista piittaamattomia kuin lakia rakastaviakin.

Mutta oli muita apostoleja jotka opetti totuutta ja lakiin enemmän liittyviä asioita. Jo Matteus teki niin. Ja Tuomas kirjoitti että sapatti pitää pitää viikon ajan niin Kristus Ilmestyy.

Itselleni kävi juuri niin. 1996 kävin rukoilemassa Israelissa ja sen jälkeen pidin sapatin tarkoin puolen vuoden ajan ja IHMISEN POIKA ilmestyi 1998.

Tärkeää on pilarien tavoin ylistys, mutta totuus yms. Voivat auttaa myös sangen paljon joitakin ja varsinkin niitä jotka eivät vielä löydä ylistämisen aihetta, vaan itkevät Jerusalemin syntiä.

• Anonyymi

Aivan yhtä epäraamatullinen harhaoppinen väite on se että sapattia olisi vietetty ennen Mooseksen lakia on se että uudessa liitossa alkuseurakunta olisi viettänyt sapattia tai että sitä olisi koskenut juutalaiset sapattisäädökset.

Molemmat asiat joutuu selittämään kieroudella eikä Raamatulla.

• Anonyymi

Patriarkat tunsivat seitsenpäiväisen viikon. Seitsemänpäivän jakso mainitaan Ensimäisessä
        Mooseksen kirjassa useita kertoja Moos. 7:4, 10; 8:10,12 lisäksi Jaakobin häiden yhteydessä
        puhutaan hääviikosta. "Vietä nyt vain hääviikko loppuun tämän vanhemman kanssa, niin saat sitten palkaksi nuoremmankin, kun han pysyt minun palveluksessani toiset seitsemän vuotta 1.Moos. 29:27. Toisen Mooseksen kirjan 16. luvun kertomus mannasta"kuutena päivänä viikossa voitte sitä kerätä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, eikä sitä silloin ole"
        26 todistaa, että seitsemän päivän viikko tunnettiin ja että se huipentui sapattiin. Ilmiselvästi kaikki patriarkat viettivät viikoitaista sapattia niin kuin myös juutalaiset, jotka palvelivat samaa Jumalaa toisin kuin 10 käskyn lain muita määräyksiä, kuten aviorikosta, tappamista ja varastamista koskevia kieltoja, ennen Siinaita vain sapattia kutsuttin nimenomaisesti käskyksi, Kun Israelilaiset olivat loukanneet sapatin pyhyttä, Herra kysyi :"Kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani jae 28.
        Sapatti oli siis ainoa dekalogin osa jota tuolloin kutsuttiin "käskyksi". Sitä paitsi luomisviikon ja Siinai välisen ajanjakson rajapykkeinä olivat viittaukset sietsemännen päivän sapatin lepoon. 1 Moos.kirjan 2. luvun mukaan luominen päättyi, kun Jumala mitse lepäsi sitsemäntenä päivänä, 2 Moos. kirjan mukaan kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä välittömästi ennen Siinaita. Jumala antoi esimerkin luomisviikolla; juutalaiset seurasivat
        sitä autiomaassa. Koska sapatti oli luomisen sympooli, Luojalle uskoliset olivat varmasti viettäneet sitä. Jos kerran sapatti asetettiin luomisessa luomistyön muistoksi, olisiko se pantu jäihin 2000 vuodeksi ja vasta Egyptistä lähdön jälkee otettu varoituksetta esiin
        sitä rikkovien juutalaisten kiusaksi ? Oliko Herra kaikki nuo vuosisadat ilman luomisen ja lunstuksen symbolia ? Eivätkö nuo ihmiset saaneet nauttia viikotaisen lepopäivän siunauksista ? Sueraavan 2000 vuoden ajan Jumalan valittu kansa, juutalaiset, vietti sapattia; sitä seuraavan 2000 vuoden aikana kristityt ovat, enemmän tai vähemmän laiskasti viettäneet sapattia, tai ainakin tunnustaneet sen olemassa olon. Entä maailmanhistorian kaksituhatta ensimäistä vuotta ? Eikö Jumalalla silloin ollut pyhäpäivää ??

Historiaa.

• Anonyymi

Viikkorytmi on kieltämättä tullut luomisesta, mutta ei mitään sapattikäskyä. Jumala on vain silloin tiennyt miten ihmisen kannattaa jakaa päivänsä eikä aikojen alussa ihmisellä ole ollut sinällään mitään tarvetta varsinaisesti viettää lepopäivää, vaan silloinkin on tehty se mitä elämä on vaatinut tehtäväksi sekä päivät olleet muutoin sen pituisia kun tilanne milloinkin on edellyttänyt. Ei Jumala ole siihen säätämyksillään mitenkään puuttunut. Eikä ketään ainakaan ole tapettu jos sapattia ei ole vietetty. Ja kun ei ole ollut rangaistusta, niin ei ole ollut lakiakaan. Samoin kuten on nytkin, kun ei enää laista ole rangaistusta, niin ei ole lakia vaan uudessa liitossa teot määrää Jumalan Henki eikä laki. Ja se on paljon enemmän kuin laki.

• Anonyymi

Jos Jumalan laki oli olemassa jo Siinaita edeltävänä vuosituhansina, miksi hän ei ilmoittanut siitä Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa ?

kysynpävaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jumalan laki oli olemassa jo Siinaita edeltävänä vuosituhansina, miksi hän ei ilmoittanut siitä Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa ?

kysynpävaan.

Mooseksen laki annettiin Siinailla Israelin heimojen noudattavaksi. Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
        Suomeksi, Aabrahamille ei annettu lakia, vaan lupaukset, ei sapattikäskyä ei sallituja eläimiä.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kysynpävaan.

Ensinäkin Ensimäinen Mooseksen kirja ei käsittele lakia, vaan esittää lyhyen yhteenvedon herran palveluksen alkuperästä ja historiasta Eedenistä Egyptiin. Se kertoo Jumalan uskollisten seuraajien ketjusta, pienestä ryhmästä, joka lopulta supistui yhdeksi ainoaksi perheeksi, joka sukupolvien ajan palveli Luojaa yleismaailmallisen luopumuksen keskellä.
        Toiseksi Ensimäinen Mooseksen kirja kattaa noin kahdentuhannen vuoden historian viidessäkymmenessä lyhyessä luvussa, eli noin neljäkymmentä vuotta lukua kohti. Näin pieneen tilaan ei mahdu yksityiskohtia. Ensimmäinen Mooseksen kirja ei sano mitään esimekiksi vanhurskaiden tulevasta palkinnosta. Eivätkö tuossa kirjassa mainitut Jumalan lapset iloinneet Herran antamasta toivosta ja lupauksista ? Heprealaiskirje sanoo patriarkoista : "Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä mikä heille oli luvattu, he eivät saavuttaneet he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Lisäksi se sanoo, että nämä muinaiset ihmiset "odottivat parempaa taivaallista isänmaata" Hepr. 11:13,16 Mitä heille oli luvattu ? Mikä taivaallinen isänmaa ? Siitä ei Ensimäinen Mooseksen kirja sano mitään, mutta silti patriarkat uskoivat siihen. Heprealaiskirje sanoo, että Abraham valmistautui uhraamaan Iisakin tietäen, "että Jumala kykenee jopa herättämään kuolleen" Hepr. 11:19. Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa.

Historiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kysynpävaan.

Jo ennen Siinaita Israelin kansa sai nuhteita siitä. etteivät noudattaneet käskyjä.

Jo 1.Moos.16. luvussa sanottiin: "Kuinka kauan olette tottelemattomia" Käskyt annettiin vasta 20. luvussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo ennen Siinaita Israelin kansa sai nuhteita siitä. etteivät noudattaneet käskyjä.

Jo 1.Moos.16. luvussa sanottiin: "Kuinka kauan olette tottelemattomia" Käskyt annettiin vasta 20. luvussa.

Piti olla: 2.Moos.16. luvussa

• >>Entä maailmanhistorian kaksituhatta ensimäistä vuotta ? Eikö Jumalalla silloin ollut pyhäpäivää ??>>

Sitä pitää kysyä dinosauruksilta tai ameeboilta tai neandertalilaisilta.

• Anonyymi

Rakkauden käsky . Ketään rakastit. Annoitko anteeksi kaikki kaikille?

• Anonyymi

Aivan varsinkin käsky: Älä tapa.
      On kaikilta uskkonnoilta unohtunut.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi oli alussa nasarealaisten juutalaisten käyttämä ja koska he pitivät kiinni Mooseksen lain noudattamisesta vastoin Jerusalemin vanhinten ja apostolien päätöstä vuodelta 50 (Apt 15), niin he tietysti sisällyttivät evankeliumiinsa Jeesuksen sanat, joiden mukaan lakia ja sen pienimpiä käskyjä tulee noudattaa tarkasti vielä uuden liiton aikana.

He eivät huomanneet sitä, että Jeesus puhui myös heidän evankeliumissaan "uudesta liitosta", jolloin hänen ruumiinsa ja verensä uhri korvaa vanhan liiton uhrit, pappeuden ja temppelipalveluksen. (Matt 26:26-28) Ja mitä profeettoihin (!) ja lakiin tulee, niin Kristuksessa ovat monet esikuvana toimineet lain käskyt täytetyt uuden liiton järjestyksen mukaan (esim. Room 10:1-13 ja Hepr 5-13) ja sen vuoksi näitä esikuvallisia käskyjä ei tarvitse enää noudattaa uudessa liitossa.

Rakkauden käsky kuuluu uuteen liittoon. Joka sitä noudattaa, tekee töitä myös sapattina, koska se auttaa ihmistä ja eläintä - pelastaa jopa hengen. Jos joku ei töitä sapattina tee, niin rikkoo rakkauden käskyä vastaan ja tekee syntiä.

Näin se vain on. :)

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/14/sapatti/

• Anonyymi

Jotka sapattia viettävät niin onhan heillä sairaaloita joissa tehdään töitä joka päivä.
        Mikä on ongelma ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotka sapattia viettävät niin onhan heillä sairaaloita joissa tehdään töitä joka päivä.
        Mikä on ongelma ?

Perinnäissäännöt. Pitää olla niin kuuluisat perinnäissäännöt miten se sapatti "oikeasti" vietetään ettei olla laittomuuden tekijä.

Toisekseen sapatilla tuomitaan ihmisiä ilman mitään sääntöjä. He ovat laittomuuden tekijöitä kun eivät usko siihen että juutalaiset perinnäissäännöt olisivat jääneet Kristuksen seuraamiseen. Siitä se tuomio tulee. Ei siitä että rikkoo muka oikeasti jotain lakia tai perinnäissääntöjä. Kyse on siis puhtaasti opin hyväksymisestä eikä siitä että muka oikeasti pitäisi lain ja Jumalan käskyt. Eikä se ole mahdollistakaan, kun ne ovat aina ihmiskäskyjä. Käskyt vaativat aina tulkintaa, väittelyä ja kyselyä naurettavuuden asti siitä mikä on syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perinnäissäännöt. Pitää olla niin kuuluisat perinnäissäännöt miten se sapatti "oikeasti" vietetään ettei olla laittomuuden tekijä.

Toisekseen sapatilla tuomitaan ihmisiä ilman mitään sääntöjä. He ovat laittomuuden tekijöitä kun eivät usko siihen että juutalaiset perinnäissäännöt olisivat jääneet Kristuksen seuraamiseen. Siitä se tuomio tulee. Ei siitä että rikkoo muka oikeasti jotain lakia tai perinnäissääntöjä. Kyse on siis puhtaasti opin hyväksymisestä eikä siitä että muka oikeasti pitäisi lain ja Jumalan käskyt. Eikä se ole mahdollistakaan, kun ne ovat aina ihmiskäskyjä. Käskyt vaativat aina tulkintaa, väittelyä ja kyselyä naurettavuuden asti siitä mikä on syntiä.

Oletko samaa mieltä käskyistä kuin Billy Graham , David Wilkerson, John Wesley
        Moody, Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Erkki Kaila, Jean Calvin, Luther, T.B. Barrat, helluntaiherätyksen uranuurtaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moody, Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Erkki Kaila, Jean Calvin, Luther, T.B. Barrat, helluntaiherätyksen uranuurtaja.

Kannattaa uskoa Raamattua enemmän kuin ihmiskäskyjä.

Helluntalaisethan haukutaan täällä maan rakoon. Hehän ovat olevinaan kaiken pahuuden alku ja juuri. Miten heidän uranuurtajastaan voi ottaa oppia. Tai sitten haukkuja ovat houkkia.

Lain mukaan ojentautumisessa on juuri se ongelma, että sitä ei voi tehdä ilman saivartelua, ikuista riitelyä siitä mikä on syntiä, mitä mikäkin sana tarkoittaa ja missä milloinkin menee se raja että mikä on syntiä ja missä vielä ollaan tekopyhyyden puolella. Eli toisinsanoaen naurettavaa ja Jumalan häpäisevää uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luettelostasi puuttuu antikristus ja väärä profeetta ja peto.

• Anonyymi

Jumalauta manalasta kuuluu ääni. Manalan Portista mennyt sisään. Rakel itkee lapsiaan.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4358
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      47
      2364
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2015
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe