Keskustan alamäki alkoi Juha Sipilän aikana

Anonyymi

ja itse kusitolppa on omasta mielestä täysin syytön?

Mitä tuumaa asiasta Sebastian Tynkkynen? googlaa ja hämmästy

34

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ps syö kepun

    • Anonyymi

      Aloittaja ei siis näe muuta syytä Kepun alamäelle kun mamuasian?

      • Anonyymi

        eikös aika pitkä lista ole...

        täällä on siitä avaus


      • Anonyymi

        Siam ilmaistyöt vain köyhille ja duunareille johatjille ei olis voinut ottaa vaikka palkasta kun eivät kikyntunteja tehneet olenkaan.

        Duunarit pantiin tekemään ilmaistyötämrikkqiole.
        Lisäksi rikaat saivat vielä ilmaistyönntäysik verotta joka onkin myös veromrikos
        Jukka on maksanut kikyntunneista saamastaan ylimääräisestä hyödystä veron


    • Anonyymi

      Saarikko niittaa loput alas

    • Huono mies, hyvät hampaat. Toisin päin olisi ollut parempi. Ensimmäiset naulat lyötiin puolueensa arkkuun jo silloin, kun mies läpäisi polyteekin pääsykokeen. Ilman tuota tapahtumaa ei hänestä varmaankaan olisi kehkeytynyt pitkän synkän varjon miestä, jonka vatulointejaan paikataan vielä pitkään. Hänestä olisi voinut tulla mitä mainioin kadunlakaisija, vaan eipä tullut.

      • Itse arvioin, että Sipilän huonous oli hänen kapeakatseisuudessaan. Hän pyrki ajamaan yrityselämän lyhyen aikavälin etuja sen sijaan, että olisi pohtinut Suomen talouden kokonaisrakennetta ja pitemmän aikavälin mahdollisuuksia. Sipilä otti ikään kuin annettuna Suomen yrityselämän rakenteen ja lähti parantamaan sen kilpailukykyä. Huomattavasti viisaampi olisi ensin tarkastellut esim. Ruotsin yrityselämän rakennetta ja verrannut sitä Suomeen. Se olisi heti nostanut esiin kysymyksen, että miksi Ruotsilla tuntuu menevän paremmin kuin meillä.

        Suomessa on valitettavan vähän poliitikkoja, jotka kykenevät ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti. Itse nostan esiin pari sellaista, johon olen pannut toivoa tässä suhteessa ja molemmat heistä ovat jättäneet politiikan. Osmo Soininvaaran ja Juhana Vartiainen. Ehkä politiikkaamme surkeaa kuvaa heijastaa se, että Li Andersson on likimain ainoita politiikkoja, joilla on laajempaa näkemystä yhteiskuntaan. Ehkä siinä seuraavana tulevat Elina Valtonen ja Ville Niinistö. Mutta se on aivan liian vähän. Luen kyllä Jussi Halla-ahon tähän samaan kategoriaan. Hänellä on kyky analysoida asioita laajemmin. Mutta aivan liian vähän tällaisia laajempia yhteyksiä oivaltavia poliitikkoja on.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Itse arvioin, että Sipilän huonous oli hänen kapeakatseisuudessaan. Hän pyrki ajamaan yrityselämän lyhyen aikavälin etuja sen sijaan, että olisi pohtinut Suomen talouden kokonaisrakennetta ja pitemmän aikavälin mahdollisuuksia. Sipilä otti ikään kuin annettuna Suomen yrityselämän rakenteen ja lähti parantamaan sen kilpailukykyä. Huomattavasti viisaampi olisi ensin tarkastellut esim. Ruotsin yrityselämän rakennetta ja verrannut sitä Suomeen. Se olisi heti nostanut esiin kysymyksen, että miksi Ruotsilla tuntuu menevän paremmin kuin meillä.

        Suomessa on valitettavan vähän poliitikkoja, jotka kykenevät ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti. Itse nostan esiin pari sellaista, johon olen pannut toivoa tässä suhteessa ja molemmat heistä ovat jättäneet politiikan. Osmo Soininvaaran ja Juhana Vartiainen. Ehkä politiikkaamme surkeaa kuvaa heijastaa se, että Li Andersson on likimain ainoita politiikkoja, joilla on laajempaa näkemystä yhteiskuntaan. Ehkä siinä seuraavana tulevat Elina Valtonen ja Ville Niinistö. Mutta se on aivan liian vähän. Luen kyllä Jussi Halla-ahon tähän samaan kategoriaan. Hänellä on kyky analysoida asioita laajemmin. Mutta aivan liian vähän tällaisia laajempia yhteyksiä oivaltavia poliitikkoja on.

        Eihän mainitsemiasi seikkoja käy minun kiistäminen. Liian isoihin saappaisiin astui. Yritystä miehellä oli ja kova tahtotila saavuttaa hyviä tuloksia, mutta kun valtio ei ole liikeyritys, eikä pidäkään olla. Valtio, joka onnistuu yhteisen hyvän tuottajana sekä suojaa ja tasapainottaa sisäisissä ja laajemmissakin myllerryksissä, sellainen on kohtuuhyvä valtio, sellainen on Suomi, eikä kauheasti haittaisi, vaikka pysyisikin sellaisena.

        Juhalla oli mm. taipumusta pyrkiä keskittämään päätöksentekoa liiaksi itselleen; vaatimustensa ehdottomuus ja 'välttämättömyys' eivät aina olleet tästä maailmasta. Sitä vastoin hänen *tulos tai ulos* -periaatteensa, jonka kohdisti ansiokkaasti myös itseensä, siitä pidin.


      • Anonyymi

        allan on suuri huutaa keskusta


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Itse arvioin, että Sipilän huonous oli hänen kapeakatseisuudessaan. Hän pyrki ajamaan yrityselämän lyhyen aikavälin etuja sen sijaan, että olisi pohtinut Suomen talouden kokonaisrakennetta ja pitemmän aikavälin mahdollisuuksia. Sipilä otti ikään kuin annettuna Suomen yrityselämän rakenteen ja lähti parantamaan sen kilpailukykyä. Huomattavasti viisaampi olisi ensin tarkastellut esim. Ruotsin yrityselämän rakennetta ja verrannut sitä Suomeen. Se olisi heti nostanut esiin kysymyksen, että miksi Ruotsilla tuntuu menevän paremmin kuin meillä.

        Suomessa on valitettavan vähän poliitikkoja, jotka kykenevät ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti. Itse nostan esiin pari sellaista, johon olen pannut toivoa tässä suhteessa ja molemmat heistä ovat jättäneet politiikan. Osmo Soininvaaran ja Juhana Vartiainen. Ehkä politiikkaamme surkeaa kuvaa heijastaa se, että Li Andersson on likimain ainoita politiikkoja, joilla on laajempaa näkemystä yhteiskuntaan. Ehkä siinä seuraavana tulevat Elina Valtonen ja Ville Niinistö. Mutta se on aivan liian vähän. Luen kyllä Jussi Halla-ahon tähän samaan kategoriaan. Hänellä on kyky analysoida asioita laajemmin. Mutta aivan liian vähän tällaisia laajempia yhteyksiä oivaltavia poliitikkoja on.

        Muuten samaa mieltä, mutta Li Andersson on kapea-alaisin politiikko, ei mitään käsitystä talouden ja yhteiskunnan suhteesta. Yksinkertaisempia poliitikkoja, mutta onneksi vasemmiston puolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten samaa mieltä, mutta Li Andersson on kapea-alaisin politiikko, ei mitään käsitystä talouden ja yhteiskunnan suhteesta. Yksinkertaisempia poliitikkoja, mutta onneksi vasemmiston puolella.

        Li Andersonin jyrkkä ja ehdoton pyrkimys oikeudenmukaisuuteen yli ja läpi koko inhimillisen elokehän on jotain, mille kernaasti nostan kulahtanutta karvareuhkaani; yksilö-, perhe-, pienyhteisö-, yhteisö-, kunta-, valtakunta-, luomakunta-, ja vielä laajempikin on se liikkujen määrä, joita Li liikuttaa. (Liikku sanan synonyymi on härpäke, laatuaan fyysinen, psyykkinen tahi henkinen. Sanaselvennyksen julkikirjasi Aslan.tsto).


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Itse arvioin, että Sipilän huonous oli hänen kapeakatseisuudessaan. Hän pyrki ajamaan yrityselämän lyhyen aikavälin etuja sen sijaan, että olisi pohtinut Suomen talouden kokonaisrakennetta ja pitemmän aikavälin mahdollisuuksia. Sipilä otti ikään kuin annettuna Suomen yrityselämän rakenteen ja lähti parantamaan sen kilpailukykyä. Huomattavasti viisaampi olisi ensin tarkastellut esim. Ruotsin yrityselämän rakennetta ja verrannut sitä Suomeen. Se olisi heti nostanut esiin kysymyksen, että miksi Ruotsilla tuntuu menevän paremmin kuin meillä.

        Suomessa on valitettavan vähän poliitikkoja, jotka kykenevät ajattelemaan asioita kokonaisvaltaisesti. Itse nostan esiin pari sellaista, johon olen pannut toivoa tässä suhteessa ja molemmat heistä ovat jättäneet politiikan. Osmo Soininvaaran ja Juhana Vartiainen. Ehkä politiikkaamme surkeaa kuvaa heijastaa se, että Li Andersson on likimain ainoita politiikkoja, joilla on laajempaa näkemystä yhteiskuntaan. Ehkä siinä seuraavana tulevat Elina Valtonen ja Ville Niinistö. Mutta se on aivan liian vähän. Luen kyllä Jussi Halla-ahon tähän samaan kategoriaan. Hänellä on kyky analysoida asioita laajemmin. Mutta aivan liian vähän tällaisia laajempia yhteyksiä oivaltavia poliitikkoja on.

        Valtonen poistaa
        Ensin kesälomat sitte työttömyysturva
        Ja sunnutaikirvaukset ja lomarahat
        Ja ihmettele kun ei työ maistu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten samaa mieltä, mutta Li Andersson on kapea-alaisin politiikko, ei mitään käsitystä talouden ja yhteiskunnan suhteesta. Yksinkertaisempia poliitikkoja, mutta onneksi vasemmiston puolella.

        Albin visamoi kuin sinä
        On sentään ministerin oletko sinä


      • Anonyymi

        hih

        ei edes suojatiellä ole turvassa kadulla


      • Anonyymi

        Allan on suuri


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Eihän mainitsemiasi seikkoja käy minun kiistäminen. Liian isoihin saappaisiin astui. Yritystä miehellä oli ja kova tahtotila saavuttaa hyviä tuloksia, mutta kun valtio ei ole liikeyritys, eikä pidäkään olla. Valtio, joka onnistuu yhteisen hyvän tuottajana sekä suojaa ja tasapainottaa sisäisissä ja laajemmissakin myllerryksissä, sellainen on kohtuuhyvä valtio, sellainen on Suomi, eikä kauheasti haittaisi, vaikka pysyisikin sellaisena.

        Juhalla oli mm. taipumusta pyrkiä keskittämään päätöksentekoa liiaksi itselleen; vaatimustensa ehdottomuus ja 'välttämättömyys' eivät aina olleet tästä maailmasta. Sitä vastoin hänen *tulos tai ulos* -periaatteensa, jonka kohdisti ansiokkaasti myös itseensä, siitä pidin.

        Sanoo moktar gubta.
        Suomi24 trolliarmeija


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Li Andersonin jyrkkä ja ehdoton pyrkimys oikeudenmukaisuuteen yli ja läpi koko inhimillisen elokehän on jotain, mille kernaasti nostan kulahtanutta karvareuhkaani; yksilö-, perhe-, pienyhteisö-, yhteisö-, kunta-, valtakunta-, luomakunta-, ja vielä laajempikin on se liikkujen määrä, joita Li liikuttaa. (Liikku sanan synonyymi on härpäke, laatuaan fyysinen, psyykkinen tahi henkinen. Sanaselvennyksen julkikirjasi Aslan.tsto).

        Kiitos moktar


      • Anonyymi

        kiitos Moktar Gubta


    • Anonyymi

      Moni vastustaa ja lomaa sannaa vaikka SDP n politiikka antaa teille työläisperheille eniten ostovoimaa ja etuisuuksia
      Vähine antaa Sipilän ja urpo. Politiikka joiden tavoite on ensin poistaankesölömanne ja sitten sunnuntai korvaus ja ylityöt ja lomaratbnäin alkuun jos olette kuunnelleet urpoa

    • Anonyymi

      Suomen taloudellinen alamäki alkoi Sipilän astuessa valtaan.

      • Oodota odota, oodota odota. Kohta koittaa talouden syöksykierre. Sittenpä, muutamien välivaiheiden kautta, kopsahdamme takaisin tukevalle maankamaralle tai sille, mitä on kulutusjuhlain tiimoilta jäljellä ja opettelemme elämään luonnon kanssa kivasti kedolla kirmaten ja villiruusuja appeeksemme poimien. Sitten onkin kaikilla tasaisen kurjaa ja kamalata kuni Rooman klubin skenaarioissa Pentti Malaskakin viitoitti. Jaettu kurjuus on parasta kurjuutta, voimavara, joka ei jakamalla vähene. Pidetään ikävää yhdessä, purraan kieleemme ja kärsitään. Ja iso kirjakin sanoo, että kiva alkakoon vasta kun on kuopattuna. En enää muista tarkoitettiinko siinä pienelijöiden kemuja vai sielun hapsumattomatkailua sinne, missä valo ei koskaan sammu.

        Masokisti aneli sadistilta, että lyö minua. Mitä vastasi sadisti ? Enkä lyö.

        Ps. Koska haluan pysyä ingressin omaisen aloituksen rajaamassa viitekehyksessä, lisään näin lopuksi: Koska Sipilä.


    • Anonyymi

      Oliko Sipilä lestayrittäjien täsmäohjus kepuun? Toimi!

    • Anonyymi

      huhtikuussa mennään alas

    • Anonyymi

      mumssi kepua

    • Anonyymi

      Vaikuttiko Lintilän psyykkeeseen Sipilä?

    • Anonyymi

      Miksi Juha Sipilä ei enää kelpaa vaaleihin Kepun listoille?

    • Anonyymi

      mmmm

    • Anonyymi

      joko tutkit

    • Anonyymi

      main kamppi kepu

    • Anonyymi

      mummsi bum

    • Anonyymi

      kulla mina sano

    • Anonyymi

      pohjat esiin

    • Anonyymi

      sus Nappi otassaan

    • Anonyymi

      Persut rakastavat porukalla pylly Tynkkystä. Jokapojan unelmamorsian.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe