Se Jumalan armo, joka kehotetaan vastaanottamaan "uskon kautta", on armoa, JOKA SOVITTI JO KOKO MAAILMAN.
Se ei siis ole armoa, joka "astuu voimaan" ja sovittaa ainoastaan sen henkilön, joka sen vastaanottaa, vaan armoa, joka on jo sovittanut koko maailman.
Evankeliumin vääristäjät väittävät, että ilosanoma, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"
muuttuukin SIIHEN USKOTTAESSA silmänräpäyksessä julistukseksi:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti ainoastaan HÄNEEN USKOVAT itsensä kanssa"
Näiden evankeliumin vääristäjien kannattaisi pysähtyä seuraavien Jeesuksen sanojen äärelle:
"Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa? Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?"
Siinä missä Paavali julisti Kristukselta saamaansa evankeliumia, joka kertoo KOKO MAAILMAN SOVITUKSESTA, nämä hämmentäjät kykenevät sananselityksellään muuntamaan tuon ilosanoman skorpionin ja käärmeen myrkyksi.
Jumalan armon vastaanottaminen
34
76
Vastaukset
>>Evankeliumi on sanoma tästä objektiivisesta, tapahtuneesta sovituksesta, ja siitä syystä sitä 2 Kor. 5:19 sanotaan sovituksen sanaksi. Sen ansiota on, että ihmiset nyt puolestaan eli SUBJEKTIIVISESTI tulevat sovitetuiksi Jumalan kanssa yksinomaan uskon kautta (sola fide).
Me tulemme toisin sanoen vain sen tähden uskon kautta sovitetuiksi Jumalan kanssa, että sovitus Kristuksen suorittaman hyvityksen ansiosta JO ON OLEMASSA, JULISTETAAN JA TARJOTAAN evankeliumissa.
Paavali kehottaa uskomaan objektiivisesti olemassa olevaan sovitukseen 2 Kor. 5:20 sanoen: ”Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa”, ja Room. 5:11 hän todistaa puhuen kaikkien kristittyjen suulla, että me ”nyt”, toisin sanoen subjektiivisesti uskoviksi tullessamme, olemme ottaneet vastaan (objektiivisen) sovituksen.>>
( Otelainaus: Franz Pieper 1852 1931)- Anonyymi
Ei näytä Franz Piper tietävän, että vasta Kristukseen kastettua alettiin kutsua uskoviksi eli Kristityiksi, kreikaksi "pistos".
Lyydia uskoi ja totteli heti kuulemaansa kehotusta hoitaa heti koko perheen kastaminen kristityiksi. Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta. Armon vastaanottamisesta.
Ap. t. 16:14
Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - Anonyymi
Saviseutulaisen sitaatti on juuri se SAATANALLINEN VALHE, jolla Jumalan armo tehdään tyhjäksi. Siinä tapahtuu JUURI SE, JOSTA AVAUKSESSA PIUHUTAAN.
TÄMÄ SAATANALLINEN HARHA on ujuttautunut kristittyjen julistukseen jo vuosisatoja sitten ja ppysyy edelleen voimassa tällaistan sitaattien vuoksi.
- Anonyymi
Onko teillä kieroon kasvaneita ajatuksi.
Ensin pitäisi olla pelastava usko, jolla se "armo" otetaan vastaan.
Paholaisen tekniika on heittää yhteen kuuluvat asiat erillisiksi asioiksi, vaikka ne kaikki asiat kuuluvat yhteen ja samaan Jumalan tekoon.
Raamatun mukaan pesee kasteessa ensin synnit pois ja lahjoittaa puhtaaseen sydämeen sen uskon Hengen lahjan, armosta, ilman vastapalveluksia.
Ei armo ole mikään irrallinen asia, joka erikseen otetaan vastaan.
Jumalan lahja on yksi paketti, mikä annetaan jo lapselle Kristillisessä kasteessa.- Anonyymi
Jumalan lahja on yksi paketti, joka annettiin KOKO MAAILMALLE Jeesuksessa Kristuksessa hänen antaessaan henkensä ristillä.
Tässä ei kastetuilla ole mitään etusijaa. Kristillinen tai mikä tahansa muu kaste ei tee Jumalan armoa todeksi, vaan sen teki Jumala itse ihmisessä Jeesuksessa Kristuksessa 2000 vuotta sitten.
Joku palvoo omaa usko(ontul)oaan, toinen taas kirkkokuntansa kastekäytöntöä. Kaikki tällaiset vain sumentavat Paavalin ylösnouseelta Kristukselta saamaa evankeliumia, jossa hän julistaa KOKO MAAILMAN sovitusta.
- Anonyymi
Ananias sanoi murhamiehelle: anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa, eli huuda/pyydä/kutsu Jumalaa pesemään syntisi pois kasteessa, niin saat uuden liiton sinetin Pyhän Hengen lahjan, jossa on mukana se Hengen eli sydämen tason uskon lahja.
Raamatussa Jumalan nimen huutaminen/pyytäminen/kutsuminen tarkoittaa Jumalan paikalle kutsumista tekemään jotakin. Siksi Jumalan nimeä ei pidä turhaan lausua, jos ei ole mitään todellista hätää tai asiaa Jumalalle.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]
16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.- Anonyymi
Jeesus-nimen hokijoita, hurmoslahkolaisia pitää kavahtaa.
- Anonyymi
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen NIMENSÄ tähden.
12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.
- Anonyymi
1. Joh. 2:12
Minä kirjoitan teille LAPSUKAISET, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
1. Joh. 2:13
Minä kirjoitan teille, ISÄT, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, NUORUKAISET, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän. - Anonyymi
Morjens GF ja ss (ja ehkäpä ut’kin tänne kohta ilmestyy) !
Kyllä minäkin armon ja sovituksen aikas lailla GF’n tapaan käsitän. Sovitus eli Jumalan valmistama pelastus Jeesuksessa Kristuksessa on täysin valmis (ollut sitä ihmiskunnalle viimeiset 2000 vuotta) eikä siihen ihmisen osuus mitään vaikuta. Samoin armo on täysin armon antajan teko ja vaikuttamaa, ei armon vastaanottaja voi siihen mitenkään vaikuttaa. Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän kaikkia armahtaisi. Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi KAIKILLE ihmisille. Mutta Jumalan armossa on myös Room. 9:15-18’sta löytyvä puolensa eli armon antajan suvereniteetti.
Ei ole tämä maailma ja (ihmis)elämä täällä Telluksella yksinkertaista. Joku ei elämänsä aikana voi uskoa Jeesukseen eikä Jumalaan, koska joku uskova (kristitty) on käyttäytynyt häntä kohtaan ’törkeästi’. Sitten on miljoonia ihmisiä, jotka eivät elämänsä aikana mitenkään saa kuulla ja tietää Raamatun sanomasta ylipäätänsäkään. Ja sitten on ihmisiä, jotka kyllä saavat varsin asiallista informaatiota Raamatun sanomasta ja armollisesta Jumalasta, mutta EIVÄT halua (eri syistä) olla Raamatun armollisen ja pyhän Jumalan kanssa missään tekemisissä. Monet heistä ovat perehtyneet Raamatun sisältöön ja kristillisyyden historiaan varsin syvällisesti (siis selvästi paremmin kuin keskimääräinen S24 kinastelija tällä palstalla :D ). mutta siitä huolimatta kokevat, ettei Jumalan valmistama pelastus Jeesuksessa Kristuksessa ja iankaikkinen elämä ole heitä varten.
Se kaiketi minut ja GF’n erottaa (siis meidän käsityksemme eroavat), että mielestäni Jumalan armo ei ole ’pakottavaa’ eikä ’vastustamatonta’. Apokatastasistit ymmärtävät, että lopulta Jumalan armo vetää KAIKKI puoleensa. Reformoidut ’äärikalvinistit’ ymmärtävät, että ’valitut’ eivät voi vastustaa Jumalan armoa. Olen lähempänä apokatastasis käsitystä, mutta mielestäni osa ihmisitä ei lopulta halua iankaikkiseen elämään Jumalan yhteydessä, vaan heille on parempaa iankaikkinen kadotus eli iankaikkinen kuolema, missä kaikki tietoisuuskin on tuhoutunut lopullisesti. Jumalan armo ja pyhyys (sisältää Jumalan suvereniteetin) on ihmisille käsittämätöntä.
Lopuksi ss’lle ja ut’lle varmuuden vuoksi: toki minäkin kannatan uskon hyödyllisyyttä hengellisessä elämässä; varsinkin sellaisen uskon, jossa kaikessa yksinkertaisuudessa seurataan Jeesuksen esimerkkiä olla armollinen lähimmäinen kohtaamillemme ihmiselle (vaikka tässä toisten ihmisten auttamisessa monasti epäonnistumme). Myös rukous, Raamatun lukeminen ja soveltaminen sekä seurakuntayhteys ovat hyödyksi ihmiselle.- Anonyymi
Mainio kommentti, kiitos.
Vastaan, että Jumalan armo voi olla "pakottavaa" ja "vastustamatonta" ilman, että meistä tuntuu siltä. Olimmehan itsekin jokainen Jumalan VIHOLLISIA ja nyt uskomme Jeesukseen, ja tuskin kukaan KOKEE tulleensa "pakotetuksi" uskoon.
Miksi? Koska kaikkivaltias ja täydellisen viisas Jumala kykenee ihmisrakkaudessaan "pakottavan vastustamattomasti" saattaamaan ihmisen tilaan, jossa hän riemumielin tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksen herrauden, ja tosiaan siis niin, ettei IHMINEN ITSE KOE tullleensa millään tavoin väkivalloin "pakotetuksi". Tästä on miljoonien kristittyjen kokemus.
En tunne yhtäkään, joka olisi tullut uskoon pakon alla. Ja jokainen on ollut Paavalin mukaan vihollisuudessa Jumalaa kohtaan.
- GF -
- Anonyymi
Miten se, mitä kirjoitat, sopii sopii yhteen Jeesuksen sanojen kanssa, jotka ovat Johanneksen evankeliumin 17 luvussa:
6»Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi 7ja tietävät nyt, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on tullut sinulta.
8 Kaiken sen, minkä olet puhuttavakseni antanut, minä olen puhunut heille, ja he ovat ottaneet puheeni vastaan. Nyt he tietävät, että minä olen tullut sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 »Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
10 Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.
Jos koko maailma pelastuu, miten voi pitää paikkansa tämäkään, mitä on kirjoitettu Matteuksen evankeliumin luvussa 25:
31 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
...
41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.- Anonyymi
Kenen luvalla sisnä puolestasi katsot noilla jakeilla tekeväsi tyhjäksi Paavalin evankeliumin:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
ja
"Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän KAIKKIA armahtaisi"
ja
"Sillä Jumala tahtoo, että KAIKKI pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden"?
Oletko tosiaan niin urpo, ettet ITSE TAJUA kumoavasi Raamatulla Raamattua AIVAN SAMALLA TAVOIN kuin syytät toisen tekevän niin?
Sinä olet kuin joku omaa poliittista ideologiaansa täynnä oleva kaheli, joka katsoo OMANOIKEASSA OLEMISENSA oikeuttavan argumentteihin, joita toisella osapuolella ei ole lupa käyttää.
Joka kerta kun SINÄ siteeraat noita RAKASTAMIASI Raamatun kohtia (ovatko ne tosiaan mielestäsi EVANKELIUMIA??????????? :D :D :D), vastapuolesi voi siteerata KAIKKIEN pelastumista julistavia Raamatun kohtia.
Jää jäljelle kysemys: KUMPI TEISTÄ julistaa EVANKELIUMIA?
Ja kumpi teistä haluaa julistaa MUUTA KUIN EVANKELIUMIA.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen luvalla sisnä puolestasi katsot noilla jakeilla tekeväsi tyhjäksi Paavalin evankeliumin:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
ja
"Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että Hän KAIKKIA armahtaisi"
ja
"Sillä Jumala tahtoo, että KAIKKI pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden"?
Oletko tosiaan niin urpo, ettet ITSE TAJUA kumoavasi Raamatulla Raamattua AIVAN SAMALLA TAVOIN kuin syytät toisen tekevän niin?
Sinä olet kuin joku omaa poliittista ideologiaansa täynnä oleva kaheli, joka katsoo OMANOIKEASSA OLEMISENSA oikeuttavan argumentteihin, joita toisella osapuolella ei ole lupa käyttää.
Joka kerta kun SINÄ siteeraat noita RAKASTAMIASI Raamatun kohtia (ovatko ne tosiaan mielestäsi EVANKELIUMIA??????????? :D :D :D), vastapuolesi voi siteerata KAIKKIEN pelastumista julistavia Raamatun kohtia.
Jää jäljelle kysemys: KUMPI TEISTÄ julistaa EVANKELIUMIA?
Ja kumpi teistä haluaa julistaa MUUTA KUIN EVANKELIUMIA.
- GF -Onko Paavali siis suurempi kuin Jeesus Kristus, jonka sanoista muistutin?
Jeesus julisti Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten Hänet oli lähetetty" (Luuk. 4:43) ja niin oli ennustettu (Luuk. 4:):
18 "Herran Henki on minun päälläni,
sillä hän on voidellut minut
julistamaan evankeliumia köyhille;
hän on lähettänyt minut
saarnaamaan vangituille vapautusta
ja sokeille näkönsä saamista,
päästämään sorretut vapauteen,
19 saarnaamaan
Herran otollista vuotta".
Mutta mikä on tämä Paavalin evankeliumi? Hänen kirjeensä? Jeesus sanoo: Joh. 13:
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
- Anonyymi
Arminiolaisuus on se oikea Raamatun tulkinta.
http://concordia.fi/vanhat/luentoja/myotavaikuttaako.htm
Melanchthon on jonkinlainen poikkeus uskonpuhdistajien joukossa, koska hän läheni semi-pelagiolaista kantaa ajatellessaan, että ihmisen kääntymyksessä on kolme vaikuttavaa tekijää: Jumalan sana, Pyhä Henki ja ihmisen tahto, joka myöntyy ottamaan sanan vastaan
http://concordia.fi/vanhat/luentoja/myotavaikuttaako.htm
McSorley huomauttaa myös siitä, että 1900-luvun protestanttinen teologia “vakuuttaa miltei yksiäänisesti, että ihmisen vapaa tahto ei ole osallisena ainoastaan syntien tekemiseen, vaan että se on osallisena myöskin uskoon Kristukseen, jonka välityksellä ihminen vapautuu synneistä” (s. 364). Tuekseen hän lainaa Pannenbergin lausuman, jonka mukaan evankelisessa teologiassa vallitsee “harvinaisen laaja yksimielisyys” tästä kysymyksestä. Pannenberg mainitsee Rudolf Bultmannin, Emil Brunnerin, Paul Althausin ja Karl Barthin, ja McSorley lisää Edmund Schlinkin [?] ja R. Niebuhrin. Läheisesti asiaan liittyvä on myös Edinburghissa 1937 pidetyn Faith and Order -kokouksen julistus: “Me katsomme, että koko meidän pelastuksemme riippuu hänen armollisesta tahdostaan. Mutta toisaalta on Jumalan tahto, että ihminen oman tahtonsa avulla aktiivisesti ottaa vastaan hänen armonsa ja että ihminen pysyy vastuullisena tällaisesta ratkaisusta” (s. 365s.).- Anonyymi
Pauli Rahkonsen kirjassa on John Wesleyn näkemys ihmisen osuudesta pelastukseen
"1. Ihminen on täysin synnin orjuudessa, mutta Jumala vapauttaa ihmisen tahdon kutsuessaan tätä.
2.Jeesuksen sovitustyö koskee koko maailmaa ja se myös kykenee sovittamaan koko maailman synnin, ei vain niiden, jotka pelastuvat.
3.Ennaltakäyvä armo on kaikkialla kaikille. Se mahdollistaa vapauden valita tai hylätä Jumalan kutsu.
4. Armoa voi vastustaa ja hylätä. Jumala jatkuvasti ja aktiivisesti kutsuu kaikkia ihmisiä luokseen, mutta hänen armonsa ei pakota ketään.
5. Predestinaatio perustuu Jumalan edeltätietämiseen eikä hänen tahtoonsa. Tämä edeltä tietäminen ei vaikuta ihmisten omaan valintaan.
6. Pelastuksen varmuus saadaan Pyhältä Hengeltä, joka todistaa meille siitä, että olemme Jumalan lapsia." - Anonyymi
>>>>"vapaa tahto<<<<"
"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo ja paaduttaa, kenen tahtoo"
Room: 9: 18
Raamattu kyllä sanoo, että Jumala armahtaa kenen tahtoo, siis JUMALA on se ,
joka antaa uskon TAI paaduttaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>"vapaa tahto<<<<"
"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo ja paaduttaa, kenen tahtoo"
Room: 9: 18
Raamattu kyllä sanoo, että Jumala armahtaa kenen tahtoo, siis JUMALA on se ,
joka antaa uskon TAI paaduttaa !Ja loppujen lopuksi armahtaa KAIKKIA (Room. 11) määrättyään ensiksi KAIKKI tottelemattomuuteen. Kumma kun te lopetatte Paavalin roomalaiskirjeen 9. lukuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>"vapaa tahto<<<<"
"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo ja paaduttaa, kenen tahtoo"
Room: 9: 18
Raamattu kyllä sanoo, että Jumala armahtaa kenen tahtoo, siis JUMALA on se ,
joka antaa uskon TAI paaduttaa !Faaraon tapauksessa faarao kovensi ensin oman sydämensä ja vasta sen jälkeen Jumala paadutti sen
2.Mooseksen kirja:
7:13 Ja faraon sydän paatui
7:22 Ja faraon sydän paatui,
8:15 Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä
8:32 Mutta farao kovensi sydämensä
9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen
Predestinaatio perustuu Jumalan edeltätietämiseen eikä hänen tahtoonsa. Tämä edeltä tietäminen ei vaikuta ihmisten omaan valintaan.
Joona
3:10 Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä. - Anonyymi
Ilmaus VAPAA TAHTO loistaa poissaolollaan Raamatussa. Yhdessäkään Raamatun yli 30 000 jakeesta sitä ei mainita.
Soteriologian jauhaminen kyseistä ilmausta käyttäen on sulaa hulluutta.
Paavali PUHUI AINOASTAAN synnin tai Jumalan ORJUUDESTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faaraon tapauksessa faarao kovensi ensin oman sydämensä ja vasta sen jälkeen Jumala paadutti sen
2.Mooseksen kirja:
7:13 Ja faraon sydän paatui
7:22 Ja faraon sydän paatui,
8:15 Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä
8:32 Mutta farao kovensi sydämensä
9:12 Mutta Herra paadutti faraon sydämen
Predestinaatio perustuu Jumalan edeltätietämiseen eikä hänen tahtoonsa. Tämä edeltä tietäminen ei vaikuta ihmisten omaan valintaan.
Joona
3:10 Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä.Joona 3:10 on käännetty -92 käännöksessä niin että Jumala muutti mielensä kun näki että ihmiset kääntyivät pahoilta teiltään.
Raamattu 1992
3: 10 Jumala näki, että he kääntyivät pahoilta teiltään. Niin hän muutti mielensä eikä sallinutkaan onnettomuuden kohdata niniveläisiä, vaikka oli sanonut tuhoavansa heidät.
- Anonyymi
Tässä on hyvin ilmaistu asia mitä ainakin enemmistö vapaiden suuntien seurakunnista opettaa
Faith and Order held at Edinburgh, August 3-18, 1937
But, on the other hand, it is the will of God that His grace should be actively appropriated by man’s own will and that for such decision man should remain responsible
Mutta toisaalta on Jumalan tahto, että Hänen armonsa omaksutaan aktiivisesti ihmisen omasta tahdosta ja että ihminen on vastuussa sellaisesta päätöksestä - Anonyymi
Tosiasiat eivät muutu tosiasioiksi vasta sitten, kun joku uskoo niihin.
Usko ei LUO mitään; usko ei LUO tosiasioita.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Tämä on TOSIASIA, uskoipa siihen joku tai oli uskomatta.
Maailma on toisin sanoen jo sovitettu Jumalan kanssa.
Tämä TOSIASIA ei jonkun ihmisen uskomisella muutu miksikään; koko maailman sovitus on ja pysyy, uskoipa siihen yhtikäs kukaan tai ei uskonut.
Tähän TOSIASIAAN ihmisiä rohkaistaan ja kehotetaan uskomaan.
Miksi?
No siksi tietenkin, KUN SE ON TOTTA JA KYSE ON MYÖNTEISESTÄ TOSIASIASTA, ILOUUTISESTA. - Anonyymi
entäs nämä ??
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta
tehneet monta voimallista tekoa ?
"Silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää POIS
minun tyköäni te laittomuuden tekijät" Mt: 7: 22-23- Anonyymi
Hengellisyys ja Raamatun sanoma on paradoksaalista. Jeesuskin vuorisaarnan alussa toteaa monien eri ihmisryhmien olevan autuaita. Maailmassa on useita kristillisiä suuntia, joissa on selkeitä näkemyseroja, ja (lähes) kaikille näkemyksille löytyy tukea Raamatusta.
Minulle Raamatun sanoma on hengellistä ravintoa. Toki minullekin on muodostunut sisäinen doktriini, johon perustan hengellisen vakaumukseni, mutta kunnioitan muita hengellisiä sisaruksiani, joiden opillinen pohja on erilainen. Mutta haastetta riittää, koska on täällä S24 kinastelupalstalla (ainakin) yksi hengellinen imbesilli (vaikka ortografia on kunnossa), joka kannattaa Jeesuksen herrautta ja ihmisyyttä, mutta kieltää sen, ettei Jeesus Kristus ole Jumala. Hänen mukaansa siis Golgatan ristillä EI Jumala itse ollut syntiuhrina. Kyllä tätä 'imbesilliä' tulee kunnioittaa ja rukoilla hänen puolestaan, mutta ei hänen näpyttelyissään ole mitään hengellistä ravintoa minulle (ja tuskin gf'lle, ss'lle eikä ut'llekaan) ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengellisyys ja Raamatun sanoma on paradoksaalista. Jeesuskin vuorisaarnan alussa toteaa monien eri ihmisryhmien olevan autuaita. Maailmassa on useita kristillisiä suuntia, joissa on selkeitä näkemyseroja, ja (lähes) kaikille näkemyksille löytyy tukea Raamatusta.
Minulle Raamatun sanoma on hengellistä ravintoa. Toki minullekin on muodostunut sisäinen doktriini, johon perustan hengellisen vakaumukseni, mutta kunnioitan muita hengellisiä sisaruksiani, joiden opillinen pohja on erilainen. Mutta haastetta riittää, koska on täällä S24 kinastelupalstalla (ainakin) yksi hengellinen imbesilli (vaikka ortografia on kunnossa), joka kannattaa Jeesuksen herrautta ja ihmisyyttä, mutta kieltää sen, ettei Jeesus Kristus ole Jumala. Hänen mukaansa siis Golgatan ristillä EI Jumala itse ollut syntiuhrina. Kyllä tätä 'imbesilliä' tulee kunnioittaa ja rukoilla hänen puolestaan, mutta ei hänen näpyttelyissään ole mitään hengellistä ravintoa minulle (ja tuskin gf'lle, ss'lle eikä ut'llekaan) !monenlaisia oppieroja voi olla, siitä huolimatta, on joille Jeesus sanoo:
"Menkää POIS minun tyköäni, te laittomuuden tekijä" Matt: 7: 23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengellisyys ja Raamatun sanoma on paradoksaalista. Jeesuskin vuorisaarnan alussa toteaa monien eri ihmisryhmien olevan autuaita. Maailmassa on useita kristillisiä suuntia, joissa on selkeitä näkemyseroja, ja (lähes) kaikille näkemyksille löytyy tukea Raamatusta.
Minulle Raamatun sanoma on hengellistä ravintoa. Toki minullekin on muodostunut sisäinen doktriini, johon perustan hengellisen vakaumukseni, mutta kunnioitan muita hengellisiä sisaruksiani, joiden opillinen pohja on erilainen. Mutta haastetta riittää, koska on täällä S24 kinastelupalstalla (ainakin) yksi hengellinen imbesilli (vaikka ortografia on kunnossa), joka kannattaa Jeesuksen herrautta ja ihmisyyttä, mutta kieltää sen, ettei Jeesus Kristus ole Jumala. Hänen mukaansa siis Golgatan ristillä EI Jumala itse ollut syntiuhrina. Kyllä tätä 'imbesilliä' tulee kunnioittaa ja rukoilla hänen puolestaan, mutta ei hänen näpyttelyissään ole mitään hengellistä ravintoa minulle (ja tuskin gf'lle, ss'lle eikä ut'llekaan) !Juuri näin!
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
monenlaisia oppieroja voi olla, siitä huolimatta, on joille Jeesus sanoo:
"Menkää POIS minun tyköäni, te laittomuuden tekijä" Matt: 7: 23Ja jostain syystä YLÖSNOUSSUT Kristus ei kuitenkaan sisällyttänyt TUOTA ASIAA Paavalin evankeliumiin, kun Hän sen Paavalille ilmoitti.
Eli jos ja näköjään KUN haluat keskittyä siihen, mitä Jeesus sanoi ENNEN ristinkuolemaansa, ja toistuvasti ja uskollisesti pyyhkiä olemattomiin sen, mitä Hän ilmoitti Paavalille SOVITETTUAAN KOKO MAAILMAN RISTILLÄ, herää kysymys, mikä merkitys Kristuksen ristillä on sinulle, kun haluat jatkuvasti kyseenalaistaa siinä tapahtuneen KOKO MAAILMAN SOVITUKSEN olemattomiin?
Mikä Jeesuksen kuolemassa on niin vastenmielistä, että sen aikaansaama koko maailman sovitus ja lunastus täytyy hämärtää ja selittää tyhjäksi?
Miksi ristin tapahtumaa, sen sisältöä ja VAIKUTUSTA, JOKA ON ILMOITETTU KRISTUKSEN ITSENSÄ PAAVALILLE ANTAMASSA EVANKKELIUMISSA, on soveliasta epäillä ja tehdä tyhjäksi?
Miksi et halua tulkita Jeesuksen sanomisia ENNEN RISTIÄ siinä valossa, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI, vaan haluat hämärtää RISTIN TAPAHTUMAN hänen sanomisillaan ENNEN RISTIÄ?
Miksi risti ei ole sinun LÄHTÖKOHTASI vaan tapahtuma, jota katsot olevasi oikeutettu KRITISOIMAAN? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengellisyys ja Raamatun sanoma on paradoksaalista. Jeesuskin vuorisaarnan alussa toteaa monien eri ihmisryhmien olevan autuaita. Maailmassa on useita kristillisiä suuntia, joissa on selkeitä näkemyseroja, ja (lähes) kaikille näkemyksille löytyy tukea Raamatusta.
Minulle Raamatun sanoma on hengellistä ravintoa. Toki minullekin on muodostunut sisäinen doktriini, johon perustan hengellisen vakaumukseni, mutta kunnioitan muita hengellisiä sisaruksiani, joiden opillinen pohja on erilainen. Mutta haastetta riittää, koska on täällä S24 kinastelupalstalla (ainakin) yksi hengellinen imbesilli (vaikka ortografia on kunnossa), joka kannattaa Jeesuksen herrautta ja ihmisyyttä, mutta kieltää sen, ettei Jeesus Kristus ole Jumala. Hänen mukaansa siis Golgatan ristillä EI Jumala itse ollut syntiuhrina. Kyllä tätä 'imbesilliä' tulee kunnioittaa ja rukoilla hänen puolestaan, mutta ei hänen näpyttelyissään ole mitään hengellistä ravintoa minulle (ja tuskin gf'lle, ss'lle eikä ut'llekaan) !Matt. 12: 34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Matt. 5: 22 "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jostain syystä YLÖSNOUSSUT Kristus ei kuitenkaan sisällyttänyt TUOTA ASIAA Paavalin evankeliumiin, kun Hän sen Paavalille ilmoitti.
Eli jos ja näköjään KUN haluat keskittyä siihen, mitä Jeesus sanoi ENNEN ristinkuolemaansa, ja toistuvasti ja uskollisesti pyyhkiä olemattomiin sen, mitä Hän ilmoitti Paavalille SOVITETTUAAN KOKO MAAILMAN RISTILLÄ, herää kysymys, mikä merkitys Kristuksen ristillä on sinulle, kun haluat jatkuvasti kyseenalaistaa siinä tapahtuneen KOKO MAAILMAN SOVITUKSEN olemattomiin?
Mikä Jeesuksen kuolemassa on niin vastenmielistä, että sen aikaansaama koko maailman sovitus ja lunastus täytyy hämärtää ja selittää tyhjäksi?
Miksi ristin tapahtumaa, sen sisältöä ja VAIKUTUSTA, JOKA ON ILMOITETTU KRISTUKSEN ITSENSÄ PAAVALILLE ANTAMASSA EVANKKELIUMISSA, on soveliasta epäillä ja tehdä tyhjäksi?
Miksi et halua tulkita Jeesuksen sanomisia ENNEN RISTIÄ siinä valossa, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI, vaan haluat hämärtää RISTIN TAPAHTUMAN hänen sanomisillaan ENNEN RISTIÄ?
Miksi risti ei ole sinun LÄHTÖKOHTASI vaan tapahtuma, jota katsot olevasi oikeutettu KRITISOIMAAN?Jeesuksen elämä, kuolema, sanat ja Jumalan armo ovat kaikki kaikessa niille, joista Jeesus itse sanoo:
Joh. 17:9 "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile vaan niiden, jotka sinä olet antanut minulle, sillä he ovat sinun." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 12: 34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Matt. 5: 22 "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. "Matt: 5: 22,
pitänee erottaa myös se, "että on ANSAINNUT, vaan , Kristuksen armo ei tule
ansioista vaan armosta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt: 5: 22,
pitänee erottaa myös se, "että on ANSAINNUT, vaan , Kristuksen armo ei tule
ansioista vaan armosta .Miten se muutenkaan voisi tulla? Kuka voi rehellisesti sanoa olevansa synnitön? Ei kukaan voi tulla Jeesuksen luo, ellei Jumala vedä häntä sinne.
- Anonyymi
"tiennytkin" tämän, "joka sovitti KOKO MAAILMAN",
vaan yksityisenä henkilönä, luottanut vain "ilman Raamattua", ja joskus aiemmin harhaanjohdettuna, eikä oma Raamatun tuntemus "aina" vakuuta", VAIKKA KOKO maailman vakuus "sydämessä" !!!
jotkut palvoo "kirjaa" >
"te kirjanoppineet, luulette , että elämä on "kirjotuksissa" ja ne juuri todistavat
minusta" .
"Amen"
p.s ei mulla muuta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634030Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803670- 423185
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192548Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222397Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa512179- 482025
- 471768
- 361700
- 301566