Vaihdoin ruokavalion kasvissyöjäksi. Olen laihtunut. Mitä teen?

Anonyymi

Aloitin oisko noin yli kuukausi sitten tämän etten syö lihaa. Olen 22v, pituudeltaa 169cm ja paino ennen sitä noin alle 50kg, huomasin nytten että kylkiluut alkanu näkymää paremmin ja ei ole oikeastaan enää nälän tunnettakaan juurikaan. Minulla ei ole puntaria, joten en voi seurata siitä painoa, pelkään jos ostan semmosen alan liikaa seuraa painoa ja aiheutan itselleni syömishäiriön. En laske kaloreita. Veikkaan että painan nyt ehkä 45kg? Tai vähemmänki. Mitä teen? Pitääkö mun ostaa joku kalorilaskin/puntari mikä onkaan ja alkaa laskea niitä, ja syömään silloin vaikka ei ole nälkä, laskea tietyt ajat millon syön päivässä vai mitä. Vai pitääkö palata entiseen? Jos oon jo kuukauden aikana laihtunu.

13

1670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja mulla on ollut mielenterveyden kanssa nyt enemmä huononpia päiviä ja silloin ei muutenkaa meinaa ruoka maistua nii seki voi olla yksi syy

      • Anonyymi

        Saattaa olla laihtumisen syy juuri niissä mielenterveydellisistä asioissa.
        Monet laihtuvat jos potee masennusta tai muita psyykkisiä oireita. Toiset taas syövät masennuksensa ja lihovat.
        Miksi lopetit lihan syönnin ?
        Kanaa ja kalkkunaa voi myös syödä että saa proteiineja
        Pidä huolta itsestäsi ja yritä syödä että saat tarvittavan ravinnon, silloin ehkä paranee ne muutkin asiat


    • Anonyymi

      Fläski ei paina , mutta jos et syö kasviperäisiä proteiineja niin sun lihakset katoo.

    • Anonyymi

      Älä osta puntaria vaan osta henkilövaaka. Liha takaisin ruokavalioon.

      • Anonyymi

        En suosittele lihan syömistä kenellekään. Mutta jos joku haluaa lihottaa itseään niin juomalla se onnistuu, ellei ole ruokahalua, mitä kyllä itselläni on riittämiin. En tarkoita alkoholia tai limppareita vaan kaikki sekaisin blenderillä tai sauvasekoittimella, mistä vaan pitää ja vaikka hamppuproteiinia sekaan. Erityisen makean ja lihottavan saa vaikkapa ylikypsistä banskuista ja se pähkinätahnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele lihan syömistä kenellekään. Mutta jos joku haluaa lihottaa itseään niin juomalla se onnistuu, ellei ole ruokahalua, mitä kyllä itselläni on riittämiin. En tarkoita alkoholia tai limppareita vaan kaikki sekaisin blenderillä tai sauvasekoittimella, mistä vaan pitää ja vaikka hamppuproteiinia sekaan. Erityisen makean ja lihottavan saa vaikkapa ylikypsistä banskuista ja se pähkinätahnasta.

        Siis maapähkivoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis maapähkivoita

        Maapähkinävoi, saa myös sokeroimattomana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele lihan syömistä kenellekään. Mutta jos joku haluaa lihottaa itseään niin juomalla se onnistuu, ellei ole ruokahalua, mitä kyllä itselläni on riittämiin. En tarkoita alkoholia tai limppareita vaan kaikki sekaisin blenderillä tai sauvasekoittimella, mistä vaan pitää ja vaikka hamppuproteiinia sekaan. Erityisen makean ja lihottavan saa vaikkapa ylikypsistä banskuista ja se pähkinätahnasta.

        Okei kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei kiitos

        älä kuuntele häntä. Tee niinkuin itse aiot. Kala ja kana on parempi vaihtoehto kuin punainen liha, mutta mun mielestä sun kannattaa tehdä niinku itse haluat eli jos haluat syödä esim kalaa ja kanaa, niin syö vaan. Kasviksia kannattaa syödä myös paljon. Ja juoda vettä ja maitoa ainakin itse käytän eli rasvatonta maitoa. Pysyy luusto hyvin kunnossa kun maitoa juoda. Lisäkjsi kannattaa syödä vastaystävällisiä, runsaskuituisia hiilihydraattipitoisia esim kauratyynymuro jossa sokerin määrä on pieni, lähes olematon. Lisäksi myslit jotka vähäsokerisia niin kannattaa niitäkin syödä sekä hedelmiä kuten mansikka ja banaani ja marjoja kuten puolukka ja mustikka sekä punaviinimarja. Muista myös rautapitoiset ruoat joissa on rautaa kuten kaura, veriohukaiset ja pinaattikeitto. Kananmunaa kannattaa myös syödä. Yleensä nyrkkisääntö mulla on ainaki se kaikkia kohtuudella ja pienet annoskoot jos ei harrasta liikuntaa ja etenki jos harrastaa raskasta liikuntaa niin silloin pitää isontaa annoskokoja sillä muuten voi joutua pian sairaalan letkuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä kuuntele häntä. Tee niinkuin itse aiot. Kala ja kana on parempi vaihtoehto kuin punainen liha, mutta mun mielestä sun kannattaa tehdä niinku itse haluat eli jos haluat syödä esim kalaa ja kanaa, niin syö vaan. Kasviksia kannattaa syödä myös paljon. Ja juoda vettä ja maitoa ainakin itse käytän eli rasvatonta maitoa. Pysyy luusto hyvin kunnossa kun maitoa juoda. Lisäkjsi kannattaa syödä vastaystävällisiä, runsaskuituisia hiilihydraattipitoisia esim kauratyynymuro jossa sokerin määrä on pieni, lähes olematon. Lisäksi myslit jotka vähäsokerisia niin kannattaa niitäkin syödä sekä hedelmiä kuten mansikka ja banaani ja marjoja kuten puolukka ja mustikka sekä punaviinimarja. Muista myös rautapitoiset ruoat joissa on rautaa kuten kaura, veriohukaiset ja pinaattikeitto. Kananmunaa kannattaa myös syödä. Yleensä nyrkkisääntö mulla on ainaki se kaikkia kohtuudella ja pienet annoskoot jos ei harrasta liikuntaa ja etenki jos harrastaa raskasta liikuntaa niin silloin pitää isontaa annoskokoja sillä muuten voi joutua pian sairaalan letkuihin.

        öö sori vähän epäselvä teksti vai onko tuoss amitään epäselvä? Siis että pienet annoskoot silloin jos ei harrasta liikuntaa ja sitten jos harrastaa liikuntaa(etenkin raskasta liikuntaa) niin pitää nostaa annoskokoja. Aina liikunnan määrän mukaan menee toi annoskokojen nosto. Jos ei liikuntaa päivän aikana ole, niin kannattaa syödä pieniä ateriakokoja ja useita kertoja päivässä mutta en mä usko että tällä hetkellä sun kannattaa syödä pieniä annoskokoja jos olet kerta heikossa kunnossa kun ajattelen nyt tuota alhaista painoasi. Syö nyt hieman enemmän jotta saat painoa ylemmäs sillä tuo voi olla vaarallista jos paino putoaa noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei kiitos

        öö anteeksi siis sekoiluni ja väärä opastus eli jos kerta tunnet että oot liian laiha ja huonossa kunnossa niin syö nyt kuitenkin hyvin, muista syödä ettei käy pian niin että joudut sairaalan letkuihin alipainoisena ja aliravittuna. Hyvää jatkoa elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        öö anteeksi siis sekoiluni ja väärä opastus eli jos kerta tunnet että oot liian laiha ja huonossa kunnossa niin syö nyt kuitenkin hyvin, muista syödä ettei käy pian niin että joudut sairaalan letkuihin alipainoisena ja aliravittuna. Hyvää jatkoa elämääsi.

        mul oli nimittäin omassa elämässä vaihe kun aloin laihduttaa ihan hullun lailla niin meinas käydä huonosti eli sairaalassa mun piti käydä ja ne oli kovana mulle että lääkäri ihan sano mulle melkein vihaisena (naama punaisena melkein karjui minulle vihaisena) että nyt kuule alat syödä tai muuten tilanteesi riistäytyy käsistä. mulla juuri alisyömiseen johti ahdistus ja stressi sekä hirveän kovat laihdutustavoitteet eli haukkasin liian isoa palaa laihdutustalkoissa. mulle on sanottu että kannattaa pudottaa painoa "maalaisjärjellä" eli kannattaa käyttää järkeä painonpudotushommissa.


    • Anonyymi

      Masennus voi johtua b-vitamiinin puutteessa. Ota selvää mitä vitamiineja tarvitset, mitä et kasvisruokavaliosta saa tarpeeksi tai et saa ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe