Ihan mielenkiinnosta, mikä on kristityn mielipide gooteista?
Gootit
13
620
Vastaukset
- liisa-antero
Tuskin kristityillä mitään kovin erikoisia mielipiteitä on alakulttuureista. Niillä kun ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.
- uskis
Se mikä ei ole Jeesuksesta, on Saatanasta. Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia.
- Dude
Mä tunnen paljon Jumalaan uskovia gootteja, ja ne ei oo lähelläkään saatananpalvontaa. Mäkin uskon Jumalaan, mut oon tutkiskelly esim. vampyyrien historiaa jo kauan aikaa. Että gooteilla ja saatanalla ei oo mitään tekemistä keskenään PISTE.
- lääk. lis. Hude
Dude kirjoitti:
Mä tunnen paljon Jumalaan uskovia gootteja, ja ne ei oo lähelläkään saatananpalvontaa. Mäkin uskon Jumalaan, mut oon tutkiskelly esim. vampyyrien historiaa jo kauan aikaa. Että gooteilla ja saatanalla ei oo mitään tekemistä keskenään PISTE.
jos se sun jumalas on saatana nii sillo se on sitä eikä muuta PISTE
- Kolmas mies
kuin pappi saa pukeutua mustaan!
"Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia."
Aikoinaan verellä, kauhulla ja kuolemalla mässäilleet ristiritarit eivät tietenkään olleet lähelläkään saatanaa kun pukeutuivat muihin väreihin kuin musta kun lähtivät pyhään sotaan Jerusalemiin.
Siirrytään nykyaikaan: Kristityille sotilaille (USA) pidetään jumalanpalvelus ja ehtoollinen ennen sotatoimia esim. Irakissa.
Siinä sitten pappi siunaa tulevat tappotyöt.
Eipä maailma ole niin mustavalkoinen vai mitä?
Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa. - pahasti
Kolmas mies kirjoitti:
"Ei verellä, kauhulla, kuolemalla, vampyyreilla ym. negatiivisella mässäilevä tyyli ole hyvästä. Gootit ovat hyvin lähellä saatananpalvojia."
Aikoinaan verellä, kauhulla ja kuolemalla mässäilleet ristiritarit eivät tietenkään olleet lähelläkään saatanaa kun pukeutuivat muihin väreihin kuin musta kun lähtivät pyhään sotaan Jerusalemiin.
Siirrytään nykyaikaan: Kristityille sotilaille (USA) pidetään jumalanpalvelus ja ehtoollinen ennen sotatoimia esim. Irakissa.
Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa.Kun ihminen tekeytyy kristityksi. On hän vain teko-kristitty eikä muuta! Se on ihan yhdentekevää kuka näitä siunaa tai komentaa näissä tappotehtävissä koska ovat samaa porukkaa.
- uskis
Kolmas mies kirjoitti:
Niinpä julmin Gootti saattaa sydämeltään olla satakertaa puhtaampi kuin joku valkoisiin pukeutunut kenttäpiispa.Totta kai ne ristiritarit olivat Saatanan asialla kun toimivat vastoin Jeesuksen ohjeita! Ja tuo heitto jenkkien siunaamisesta,.. Valehtelet. Ei siinä mitään tappamista siunata, vaan pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä. Hah, siunataan tappaminen, joo-o!
- Kolmas mies
uskis kirjoitti:
Totta kai ne ristiritarit olivat Saatanan asialla kun toimivat vastoin Jeesuksen ohjeita! Ja tuo heitto jenkkien siunaamisesta,.. Valehtelet. Ei siinä mitään tappamista siunata, vaan pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä. Hah, siunataan tappaminen, joo-o!
Tässähän se tuli:
"pyydetään Jumalan suojelusta sotilaille ja sitä, että jos he kaatuisivat, Jumala armahtaisi heitä."
Eli pyydetään siunausta sotilaille, jotka ovat menossa tappohommiin! - Kolmas mies
pahasti kirjoitti:
Kun ihminen tekeytyy kristityksi. On hän vain teko-kristitty eikä muuta! Se on ihan yhdentekevää kuka näitä siunaa tai komentaa näissä tappotehtävissä koska ovat samaa porukkaa.
Raamatun mukaan Jeesus opetti, että "se joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."
Samoin yksi Raamatun kymmenestä käskystä kuuluu: "Älä tapa."
Mitä siis papit tekevät armeijoissa? Eikö heidän pitäisi Jeesuksen opetuksen mukaan pyrkiä estämään tappotoimet hinnalla millä hyvänsä?
Papit armeijoissa on vain yksi esimerkki siitä, kuinka kirkko ja valtiot käyttävät uskontoa yhtenä taisteluhengen nostattajana, sodan oikeudellisuuden keppihevosena ja sotilaiden omantunnon tukahduttajana.
Jos on pakko sotia, niin turha kuvitella että siihen peliin Jumala kuuluisi millään tavalla. - May.May
Nyt olet herraseni/neitiseni täysin hakoteillä. Goottius ei ole nimittäin uskonto, vaan enemmänkin elämäntapa. Se ei kytkeydyn mihinkään uskontokuntaan. Gootit ihannoivat kauniita ja mystisiä asioita, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisen palvomisen kanssa.
May.May kirjoitti:
Nyt olet herraseni/neitiseni täysin hakoteillä. Goottius ei ole nimittäin uskonto, vaan enemmänkin elämäntapa. Se ei kytkeydyn mihinkään uskontokuntaan. Gootit ihannoivat kauniita ja mystisiä asioita, mutta sillä ei ole mitään tekemistä minkäänlaisen palvomisen kanssa.
ei mun mielestä gootit ole pahoja!Itse tunnen monia gootteja!
- pianna87
Minä olen uskis-gootti, ja ylpeä siitä. Olen jopa toiminut isosena jo useilla leireillä, vaikka olenkin "niin lähellä saatananpalvojaa". Ihmettelen kyllä vain, että miksi nuo nuoriso-ohaajat sitten vain valitsevat minut uudestaan ja uudestaan isoseksi leirille, jos kerran tuon vain saatanan rippileireille. Omasta mielestäni olen ollut hyvä isonen, ja niin ovat sanoneet myös rippilapseni, jotka ovat monet muuttaneet mielipidettään gooteista sen jälkeen, kun ovat tavanneet minut.
Gootti ja saatananpalvoja ovat kaksi aivan eri asiaa. Goottius ei tarkoita sitä, että sinun on pakko uskoa johonkin tiettyyn asiaan, vaan se tarkoittaa sitä, että päätät itse mitä mieltä olet asioista, etkä sulaudu valtavirtaan. Itse olen päättänyt antaa elämäni Jumalan haltuun, ja Jumala hyväksyi minut, vaikka olenkin "paha" gootti.- piipeli
Sanot itseäsi gootiksi, mutta silti olet maininnut tuolla profiilissasi/galleriassa/vastaavassa mielimusiikiksesi metallin.
Pieni opastus sinulle:
Et ole gootti vaikka...
...tykkäät mustista vaatteista ja niiteistä
...ihqutat nemoa ja muuta tusina"heviä"
...mielestäsi synkkyys on kaunista
...Ville Valo on mielestäsi sexikäs
Opetelkaa lapsoset sanojen tarkoitukset, ennen kuin käytätte niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845157Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253480Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382828Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin91972Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2631476- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078