Tästä tietää että toista ei kiinnosta.

Anonyymi

Moni miettii miten voi ajoissa paljastaa ettei vastapuolta aidosti kiinnosta yhteydenpito jos sitä ei kehtaa aivan suoraa kysyä. Nämä seikat ovat suuntaa antavia ja ei tietenkään aina päde, mutta ei kannata myöskään ohittaa hälytyskellojen soimista. Tässä muutamia:

- Yhteydenpito on lähes aina sinun varassasi. Toinen vain lähinnä vastailee enemmän tai vähemmän laadukkaasti. Eli aina sinä soitat ja hän vastaa puhelimeen. Aina sinä lähetät viestiä ja hän viestittää takaisin, mutta ei pidä viestittelyä yllä esim. itsekkin kysymällä jotakin. Aina sinä joudut keksimään jotain yhteistä live tapaamis tekemistä ja hän lähtee tai ei lähde, mutta ei itse ehdota mitään. Jos hän on töissä eikä pysty vastaamaan puhelimeen, niin hän ei soita oma-alotteisesti koskaan takaisin myöhemmin paremmalla ajalla.

- Tunnelma on lähes aina vain "neutraali" seurassasi. Hän ei juurikaan naura vitseillesi tai osoita juuri mihinkään innostuneisuutta kun yrität puhua eri aiheista. Saattaa katsella myös muualle paljon tapaamisissa ollen hieman ajatuksissaan, mutta vastaa kyllä puheisiisi korrektisti ikäänkuin olisi kuitenkin läsnä. Kävellessä saattaa kävellä pitkälle vauhdilla edelle esim. pienen sateen sattuessa eikä vaivaudu katsomaan ollenkaan taakseen oletko tulossa, koska seurasi ei oikeasti kiinnosta. Autokyydin jälkeen autosta noustessa pyrkii lähtemään kotiinsa vain nopeasti eikä jäädä mitään juttelemaan lopuksi edes minuutin verran vaikka tiedät ettei hänellä ole mikään kiire.

- Yhteydenpitoa sabotoidaan valehtelulla. "Olen ollut viime viikon sairaana, puhelimessani on jotain vikaa, äiti tuli viikoksi asumaan luokseni, minulla on työmatka ensi viikolla jolloin yhteydenpito on vaikeaa tiukan aikataulun vuoksi, minulla on ollut paljon stressiä töissä ja olen aika väsynyt usein jne.". Välillä valheet ovat tosi surkeita, mutta usein hyvin todella uskottavasti kuitenkin naamioitu. Sanoma on kuitenkin se että ei kehdata kertoa totuutta ettei seurasi kiinnosta ja verhoudutaan jonkin syyn taakse "luontevasti" ettei pysty pitämään yhteyttä kanssasi. Aina vain uutta kapulaa rattaisiin on taktiikka vaikka yrität mitä ratkoa miten yhteydenpito voisi toimia.

- Sinusta kiinnostunut lähtee vaikka hieman ikävämpiin menohin voidakseen viettää aikaa kanssasi esim. mies lähtee naisen mieliksi Ikeaa kiertämään ja nainen lähtee miehen mieliksi tekniikan messuille. Mutta jos sinusta ei olla kiinnostuneita niin hän ei lähde mihinkään mukaviinkaan menoihin kanssasi erilaisiin syihin vedoten vaikka tietäisit aika varmasti hänen olevan kiinostunut ehdottomastasi menosta.

- Tekemällä radiohiljaisuustestin totuus paljastuu. Kun epäilet vahvasti että toista ei seurasi aidosti kiinnosta, niin lakkaat vain yllättäen pitämästä yhteyttä. Pidät kuitenkin huolen että sinä olet ollut se viimeisin aloitteen tekijä yhteydenpidossa ja kaikkiin hänen esittämiin kysymyksiin on vastattu. Lakkaat vain kaiken yhteydenpidon yllättäen totaalisesti. Ei soittoja, ei tekstareita, et mene yllättäen käymään hänen ovensa takana.... vaikka kuinka miettisit häntä ja mietit mitäköhän hänelle kuuluu. Kyllä kolmessa viikossa paljastuu ettei häntä kiinnosta kun ei saa edes yhtä ainoaa huonolaatuista viestiä aikaiseksi vaikka tiedät hänellä olevan aikaa esim. kesäloma. Hän joka pitää vain kulisseja yllä niin itsenäinen yhteydenpito tuntuu raskaalta työltä paljastaen että seurasi rasittaa häntä. Ja sitten kolmen viikon jälkeen voit miettiä jatkatko hiljaisuutta itsekkin loputtomiin vai laitatko viestiä kohteliaasti muotoillen "yhteydenpito loppuu nyt tähän" sanomalla mitä ei voi tulkita mitenkään väärin, sillä vaarana on että ottaa muuten yhteyttä vain hyväksikäyttäen sinua kun kaipaa johonkin apua esim. muuttoon.

Ja loppuun mietintä:

Hän joka on kiinnostunut sinusta, niin hän kyllä raivaa aina almanakastaan jonkun raon sinulle vaikka olisi paljon kiireitä esim. edes illalla unta odotellessa sängyssä soittaa lyhyen puhelun ja puhelu venyy pidemmäksi kuin oli alunperin ajatellut, koska viihtyy kanssasi. Aikaa löytyy kaikille mieluisille asioille jos niin halutaan. Puheilla voidaan johtaa harhaan, mutta käytännön teot paljastavat totuuden. Luota enemmän siihen mitä hän saa aikaiseksi konkreettisesti kuin mitä sinulle luvataan tapahtuvan myöhemmin.

"Älä katso ihmistä vaan tarkastele sen hedelmiä. Hedelmistään ihmiset tunnetaan."

39

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on juurikin näin! Nämä listaamasi ja lisäksi monta muutakin merkkiä ovat äärimmäisen toimivia indikaattoreita. Havainnointi on kaiken avain. :)

    • Anonyymi

      Jos toista ei merkeistä päätellen ihmeemmin kiinnosta, mutta jos hään toisaalta ei ole lopettamassakaan yhteydenpitoa, niin pitääkö hän minua ehkä varalla? Miksen minä pitäisi häntä samalla tavalla varalla? Tapailen kaiken aikaa muita ja etsin parempaa seuraa mutta pidän hänet silti kuvioissa toistaiseksi. Lennätän pihalle jos löytyy joku sopivampi. Olkoon varalla. Sittenhän se varalla pitäminen on molemminpuolista eikä loukkaa kumpaakaan.

      • Anonyymi

        Varallapito... tulee mieleen joku varastotuotteisiin liittyvä logistiikka. Tälä "jonosysteemilläkö" se oikea suhde tulee paremmin vastaan vai pelkäätkö yksinäisyyttä?

        Joskus joudut tyytymään tähän "varatyyppiin" niin luuletko että se muka jotenkin muuttuu paremmaksi jossain vaiheessa? Ei muutu. Miehenä totean että jos naiselta ei löydy empatiaa ja hyviä käytöstapoja nyt niin ei niitä löydy myöhemminkään.
        Ja varmaan sama koskee miehiäkin.


    • Anonyymi

      Erinomaisesti kirjoitettu ja paikkansa pitävää tekstiä.
      Mikään ei oikeastaan niin nöyryyttävää kuin huomata toisessa tämä käytös.

    • Anonyymi

      Ei mitään lisättävää! Varsinkin tuo, että jos toinen ei saa kolmessa viikossa edes pientä viestiä aikaiseksi, niin kulutat turhaan omaa energiaasi ja rikot itsesi kuvitellessasi jotain muuta. Ja nimenomaan varsinkin, jos olet itse ollut se aktiivisempi osapuoli jatkuvasti. Kiinnostunut kyselee kyllä kuulumisia ihan oma-aloitteisesti.

      • Anonyymi

        Yksin oleminen ei ole ongelma. Saa elää juuri niin kuin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin oleminen ei ole ongelma. Saa elää juuri niin kuin haluaa.

        Sitähän tässä ei kommentoitu, vaikka yksin oleminen ei ongelma olekaan.


    • Anonyymi

      Voi teidän sinkkujen ongelmia. Olisi tosi raskasta seurata tuollaista. Pysyisitte niissä ensimmäisissä pitkissä liitoissanne. Ei tarviis jossain netin kuiluissa miettiä kiinnostuneisuuksia.

      • Anonyymi

        Päätit sitten tulla kommentoimaan netin syviin kuiluihin omassa täydellisyydessäsi sieltä ”onnellisen” parisuhteesi loistosta. Voi teitä parisuhteessa eläviä, jotka vietätte vähän yhteisen aikanne miettimällä Suomi24 suhdepalstaa. Hienoa että suhde toimii noin hienosti! Taitaa olla kaikesta päätellen se ensimmäinen pitkä suhde.


      • Anonyymi

        Ehkä liityt "sinkkujen joukkoon" vielä jonain päivänä kun omat kuviot kenties yllätyäen hajoavat.

        Erikoisen itsekeskeinen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten tulla kommentoimaan netin syviin kuiluihin omassa täydellisyydessäsi sieltä ”onnellisen” parisuhteesi loistosta. Voi teitä parisuhteessa eläviä, jotka vietätte vähän yhteisen aikanne miettimällä Suomi24 suhdepalstaa. Hienoa että suhde toimii noin hienosti! Taitaa olla kaikesta päätellen se ensimmäinen pitkä suhde.

        Hyvästä on hyvä katsella monia uppoavia laivoja :)
        Juu ei vaan aika raskasta tuo nykysinkkuilun näkeminen. Ei käy kateeks!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä liityt "sinkkujen joukkoon" vielä jonain päivänä kun omat kuviot kenties yllätyäen hajoavat.

        Erikoisen itsekeskeinen kommentti.

        Heh. Eivät ne kunnollisissa suhteissa niin vain hajoa. Meillä on vankka pohja emme ole ns.häilyviä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten tulla kommentoimaan netin syviin kuiluihin omassa täydellisyydessäsi sieltä ”onnellisen” parisuhteesi loistosta. Voi teitä parisuhteessa eläviä, jotka vietätte vähän yhteisen aikanne miettimällä Suomi24 suhdepalstaa. Hienoa että suhde toimii noin hienosti! Taitaa olla kaikesta päätellen se ensimmäinen pitkä suhde.

        Kuulostat hieman kateelliselta minulle ja miehelleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat hieman kateelliselta minulle ja miehelleni.

        Niinkö? Ettei olisi ihan toiveajattelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Ettei olisi ihan toiveajattelua?

        Olit aika kärkäs? Siitä se paljastui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit aika kärkäs? Siitä se paljastui.

        Edelleen taidetaan lennellä siellä omassa todellisuudessa. Suotakoon sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Eivät ne kunnollisissa suhteissa niin vain hajoa. Meillä on vankka pohja emme ole ns.häilyviä ihmisiä.

        Ai eivät ole? Montako "hyvää" suhdetta joka vuosi päättyy pettämiseen tai kaksoiselämään...

        Mutta a.p:n kirjoitus on hyvä!


    • Anonyymi

      Nosto aiheelle

    • Anonyymi

      Noiden perusteella voi vetää vääriä johtopäätöksiä.

    • Anonyymi

      Mä en kehtaa ehdottaa mitään, koska se edellyttäisi häneltä minua enemmän vaivannäköä, ja joskus kun on jotain vähän kauttarantain ehdottanut, se ei oikein ottanut tuulta purjeisiin. Mä myöskin onnistun aina soittamaan väärään aikaan, niin en kehtaa oikein soitellakaan.

      Silti mä rakastan niin paljon, kuin ihminen vain voi. Ehkä enemmänkin.

      Vastaan kyllä aina ja koetan tehdä selväksi, että hän on vähintään toivottu!

    • Anonyymi

      Kiitos aloituksesta. Ajatuksia herättävää, laittaa miettimään omaa suhdetta ja miten tasapuolisuus muutenkin toteutuu, olenko aina se antava puoli ja sekään ei tunnu riittävän.

      Ei olisi ollut lisättävää kuin sen verran ylläolevaa keskustelua lukiessani, että jos some vie aikaa toiselta ja aikaa ei jää yhteisiin juttuihin, niin siitä voi vähän huolestua.

    • Hyvä listaus. Red flagit on hyvä oppia tunnistamaan ajoissa.

    • Anonyymi

      Olen törmännyt sellaiseen ilmiöön miehenä että monet naiset tykkäävät kirjoitella sähköpostia ja viestitellä whatsupilla, mutta kun pitäisi äänipuheluihin ja tapaamisiin siirtyä, niin sitten on kovin vaikeata. Oikeasti minusta ei ollakkaan kiinnostuneita oikeassa elämässä vaan vain tekstin toimiessa palomuurina.

      • Anonyymi

        Näin naisena valitettavasti olen havainnut samaa miehissä. Tai useamman kanssa olen kyllä soitellut - lähinnä niin, että mies soittaa minulle salaisesta numerosta (yleensä kuulemma työnumero). Omaa numeroaan ei voi antaa, koska syyt (mitkäköhän syyt?). Yhden kuvan ehkä saa Kikissä (mutta ei sillä hetkellä otettua Camera-tekstillä, joten se voi olla kenen vain kuva). Jutellaan mielellään _viikkoja_ ja keskustellaan tapaamisesta, mutta jostain syystä se ei vain järjesty.
        Enimmäkseen nämä miehet kyselevät minulta asioita herättääkseen luottamusta tai yrittävät esittää välittävänsä, mutta keskustelunaiheet pyörivät enimmiltä osin seksissä. Olen kyllästynyt olemaan runkkumateriaaliautomaatti tuntemattomille (ja varmaan varatuille) miehille.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lyhyesti: Tarkkaile tekeekö vastapuoli työtä sen eteen että haluaa viettää kanssasi aikaa (näkee vaivaa eteesi) vai onko se enemmänkin passiivista odottamista "ihan sama" asenteella.

      • Anonyymi

        Vastapuolen passiivisuus kertoo kaiken. Silloin ei kannata enää jatkaa.

        Samoin se että jos parin tapaamisen jälkeen ei tule ees hymyä tai mitään osoitusta normaalin ihmisen tapaan että on kiinnostunut toisesta.

        Parempi silloin jättää koko kuvio.


    • Anonyymi

      Samaan tapaan kuin työnantaja pohtii antaako koeajan jälkeen vakipaikkaa firmasta. Työntekijä voi aina selitellä mutta tekeekö tämä työntekijä firmalle tulosta vai onko aina jotain esteitä tuottavuudessa. Ei pidä antaa puheiden hämätä vaan mitata mitä on todistetusti saatu aikaiseksi.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään varmaa merkkiä, josta sen tietäisi. Joku voi mennä vaikka naimisiin olematta kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Radiohiljaisuutta voi testata ensin viikon hiljaisuudella ja ottaa sitten yhteyttä. Jos ei oikein vastapuoli innostu yhteydenotostasi vaan on edelleen "Olen väsynyt töistä, palaillaan myöhemmin" matskua, niin kannattaa laittaa pitkä radiohiljaisuus perään. Jos toinen kaipaa seuraasi niin kyllä luulisi viikon hiljaisuuden aktivoivan paremmin pitämään yhteyttä.

      • Anonyymi

        Omasta mielestä viikko on jo sellainen hiljaisuus että siinä toinen (tää vastaamaton henkilö) on käynyt jo ainakin kerran treffeillä.

        Oma kokemukseni on se että jos pariin päivään ei kuulu mitään ja varsinkaan jos itse laitat viestin ja kysyt kuulumisia niin silloin ei kannata jatkaa.

        Sitten yksi hyvä tapa pelata aikaa on sanoa että "olen mökillä". No kyllähän signaalit kulkee mökillekin asti tässä maassa jolloin vastapuoli voi edes vasta tervehdykseen.

        Mutta joo, ei näissä asioissa kannata ketään jäädä odottelemaan.


      • Anonyymi

        Tuollaiseen "Olen väsynyt töistä, palaillaan myöhemmin" vastaukseen kannattaa laittaa match poikki heti. Ei toi tule 99% varmuudella johtamaan mihinkään.

        Kyllä miesten kannattaa laittaa myös match yms poikki heti kun alkaa tulla tuollaista kommenttia. Ja mitä useampi mies sen tekee niin sitä useampi nainen sen saa kohdalleen ja tajuaa asian.

        Ehkä sillä olisi jonkinlainen kasvattava vaikutus naisten käyttäytymiseen.
        Ja ainahan voi "väliajalla" lähteä ravintolaan katsomaan mimmejä livenä. Se perinteinen tapa tavata joku.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Kiinnostus toiseen saa tekemään asioita. Siirtämään vuoria ja raivaamaan kalenteria. Tietysti on olemassa naisia jotka leikkii etteivät he ole kiinnostuneita ja ovat hiljaa ja antavat miehen "saalistaa" itseään. Tätä on vaikea tietää etukäteen onko nainen vain hiljaa vai odottaako että häntä ajetaan takaa. En ole lähes 50 vuoden elämäni aikana oppinut ymmärtämään naisia koska he eivät toimi loogisesti.

    • Anonyymi

      Sanoo jos ei kiinnosta. Siitä tietää.

      • Anonyymi

        Kun ite sanoo että "nähäänkö joku päivä" ja toinen vastaa "viestitellään".
        Kokemukseni mukaan varma tapaus että ei nähdä.

        Usein nää naiset ovat ottaneet viinit ja muut ensin treffeillä ilomielin vastaan.
        Kyse onkin ilmeisesti siitä että halutaan treffien lisäksi miehen tarjoamat skumppa muut jutut. Siinä on vaan se että itse en ainakaan ole mikään "sosiaalivirasto" joka tarjoaa naiselle skumpat ja muut. Maksakoon kukin itse omansa.

        Suhteessa asia on eri.


    • Anonyymi

      Ei se minusta ihan noin aina mene.
      Ehkä ei kannata ottaa liikaa paineita asiasta. Sellainen ihminen, joka kaiken aikaa epävarmana miettii, että onko toinen oikeasti kiinnostunut, ei anna kovin kiinnostavaa vaikutelmaa itsestään.

      • Anonyymi

        Jos tulee fiilis että toinen ei ole kiinnostunut niin kannattaako sitä edes jatkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulee fiilis että toinen ei ole kiinnostunut niin kannattaako sitä edes jatkaa?

        Ei kannata. Varsinkaan varattujen ei kannata.


    • Anonyymi

      Jos tilanne on sellainen, että toisen on pakko olla kanssasi tekemisissä (esim. koska olet töissä hänen esimiehensä tai muusta vastaavasta syystä), niin voi olla vaikea arvioida haluaako hän aidosti pitää yhteyttä vai onko kyse vain siitä, että hän kokee pakolliseksi olla kanssasi suhteellisen hyvissä väleissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe