Olen syönyt aamiaiseksi kaurapuuroa jo useamman vuosikymmenen.
Aluksi puurona oli mamman kattilassa keittämä peruspuuro.
Nykyinen versio on sitten kuningaspuuro.
Lautaselle sopivasti kaurahiutaleita kauralesettä.
Päälle kaadetaan homogenoimatonta koko-/aito-maitoa
Annetaan pehmetä pöydällä puoli tuntia tai yön yli jääkaapissa.
Mikroon 3 min
Puuro mikrosta ja puuron reunalle ympyrä oliiviöljyä
Mikroon pakasteesta kupillinen marjoja täysmaidossa 1,5 min
Oliiviöljy haarukalla painellen puuron sekaan.
Marja-maitokuppi kaadetaan puuron päälle ja lisätään hieman AB-jugurttia. Haarukalla tehdään tästä smoothie.
Jos tarvetta makeutukselle, niin sekään makeaa marjajogurttia.
Jos tarvis, niin tätä voi ennen syömistä hieman lämmittää mikrossa mutta varoen, ettei tuhoa puurossa jo olevia terveellisiä bakteereita liialla lämmöllä.
Parempi ja terveellisempi kaurapuuro
Anonyymi
3
399
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa melkoiselta sotkulta. Kaurapuuro maitoon ei kiitos.
- Anonyymi
Sotkuista on.
Paras on penkkivelli.
Isoja kaurahiutaleita päälle kylmää maitoa ja nam.
Joskus olen kokeillut tuorepuuroa, sama kuin yllä, mutta annetaan kypsyä jääkaapissa yön yli.
- Anonyymi
Voiko tuota enää kaurapuuroksi kutsua. Taitaa aloittaja inhota kaurapuuroa kun siihen täytyy sotkea lisäksi vaikka mitä. Vaihda välillä ruishiutalepuuroon tai haudutettuun ohrapuuroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391559Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836