Paino on useimmiten eduksi

Anonyymi

Keveydestä on hyötyä vain ylämäessä, mutta painosta on suuri etu alamäessä ja tasaisellakin momentti on eduksi, koska massa varastoi energiaa. Tärkeintä on tietenkin aerodynamiikka mikä vaatii sitä massaa ja ihan paperi ei oikein toimi materiaalina.

18

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eritoten pyörivien massojen hyrrävoima edesauttaa tasaisen keskinopeuden ylläpidossa. Katsoin nimittäin juuri videon missä ajettiin maastopyörällä jykevillä nappularenkailla keskinopeudella tasaisesti 35 km/h useita kymmeniä kilometreä asfalttitiellä, että repikää siitä. Tämä on siis faktaa.

      • Anonyymi

        Nappulat renkaistako pitäisi repiä? Puhut pa**aa, semmosta videota olekaan. Ainoastaan mielikuvituksessasi.


      • Anonyymi

        Ei tuo ole vielä edes mitenkään kova keskari maastopyörällä jotkut vetää tuollaista 40 km/h mitä on tullut YouTubesta katsottua. Se on ihmeellistä, kun itse pääsee gravelpyörällä slikseillä varustettuna vähän yli 20 km/h. Tosin ei tule kyllä verenmaku suussa koskaan ajettuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nappulat renkaistako pitäisi repiä? Puhut pa**aa, semmosta videota olekaan. Ainoastaan mielikuvituksessasi.

        En puhu älä sinä tyrkytä tapojasi muille. Voisit opetella kieliä niin löytäisit niin kuin itse löysin juuri uuden videon noin sekunnissa.

        https://www.youtube.com/watch?v=iXRxjmQ9wAc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nappulat renkaistako pitäisi repiä? Puhut pa**aa, semmosta videota olekaan. Ainoastaan mielikuvituksessasi.

        Taas löytyi mikä teitä juntteja oikein vaivaa, kun ette löydä mitään?

        https://www.youtube.com/watch?v=gka3pfhnhC0


    • Anonyymi

      Mitä painavampi kuski ja kevyempi pyörä sitä lujempaa sillä pääsee.

      Itse painan 135 kg ja pyöräni 4,9 kg.
      Keskinopeus 20 km matkalla oli 48 km/h.

      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä - sai nauraa kippurassa! Kiitos.


    • Anonyymi

      Kevyet pyörät on myös hauraampia ja osat huonommin kulutusta kestäviä.

      • Anonyymi

        Vain tietyn pisteen jälkeen. Ammattilaisten pyörät ovat melko kevyitä ja erittäin kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tietyn pisteen jälkeen. Ammattilaisten pyörät ovat melko kevyitä ja erittäin kestäviä.

        Meinaatko että samalla rungolla ja voimansiirolla ajetaan 10 000 km? Ne ovat fillareiden formuloita, eivät työkaluja ja jatkuvan huollon ja osien vaihtamisen alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tietyn pisteen jälkeen. Ammattilaisten pyörät ovat melko kevyitä ja erittäin kestäviä.

        Ammattilaisten pyörät korjataan mekaanikkojen toimesta joka kisan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattilaisten pyörät korjataan mekaanikkojen toimesta joka kisan jälkeen.

        Ei korjata, ellei ole korjattavaa. Usein käydään vain kaikki läpi ja katsotaan, vaatiiko jokin osa uusimista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Painolla on merkitystä kelloa vastaan ajettaessa ja maastoajossa.

    • Anonyymi

      Paksut jalat tekevät kovat hyrrävoimat

    • Anonyymi

      Sitten kannattaa lihottaa itsesi tuhdiksi, jos painosta etua saa.

    • Anonyymi

      Kyllä pyöräilijän painolla on merkitystä siihen, miten nopeasti pyörä kulkee. Mitä painavampi kuski sitä lujempaa mennään.

      Tämä on tueteellisesti tutkittu ja todistettu Arizonan yliopistossa vuonna 1994.

      Tutkimus kohde oli 14 vuotias Amerikkalainen henkilö, joka oli sikäläisen mittapuun mukaan riisitautinen, koska painoa oli vain 168 kg.
      Testiaika oli kuusi vuotta ja loppui kun hän oli 20 vuotias.

      Tässä iässä hän oli vieläkin alipainoinen muihin Amerikkalaisiin verrattuna, massaa kun oli vain 292 kg.

      Koehenkilön nopeus kasvoi pyöräilyssä tasaisesti sen mukaan kun omamassa lisääntyi.

      Testi todettiin oikeaksi ja aiheesta on myös tehty kaksi väitöskirjaa.

      Olen lukenut toisen näistä väitöskirjoista.
      Siinä kerrotaan yhdestä testi päivästä, kun koehenkilö James Becon oli jo 10 km lenkin tehnyt ja tämän jälkeen kävi isolla kakkosella.

      James kävi vaa'alla ja totesi keventyneensä 16,80 kg ulostamalla suolensa tyhjäksi.

      Tässä tuli tilaisuus testata kevyemmällä kropalla 10 km koelenkki.

      Testissä kävi niin että tämä viimeinen koe oli 6 km/h hitaampi.

      Eli vielä Suomeksi: Massa lisää nopeutta ja ketteryyttä.

    • Anonyymi

      Kirjoitin koehenkilön nimen väärin, oikea nimi on James Bacon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1756
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1475
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1408
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe