Onko muita joita sinkkuudessa ja parisuhdemarkkinoilla vituttaa teeskenteleminen ja itsensä korostaminen?
Tuntuu että on jatkuva paine olla hotain muuta kuin on, takoa sitä tyhjää tynnyriä että tulisi nähdyksi, puhallella ilmapalloja jotka esittelevät hyviä puolia ja vähätellä tai kierrellä huonoja.
Toisaalta onhan se ihmisyyttä, mutta ainakaan minun juttuni se ei ole. Sitten kun valitsee olla se mitä on eikä olekaan muuta kuin tylsä itsensä, esimarinoudut kanankoivet uunissa ja pölyinen nissan pihassa tulee se tunne että ei tässä ole oikein tarjottavaa, miksi kuka tahansa ei valitsisi katsella sitä ihmisversiota karnevaalijunasta jossa on sentään väriä ja ääntä vaikka se ei ijähannoikea olisikaan?
Ongelmaahan ei olisi jos olisi jotenkin erinomaisen mahtava jossain asiassa ja olisi siten sosiaalinen näkyvyys, tarttumapinta. Mutta kun ei ole.
Onko se sittenkin niin että ylikompensointi ja pullistelu on se juttu. Voiko sitä tehdä edes ironisesti? Ehkä sen voisi tehdä älykkyystestiksi mahdolliselle seuralle, korniuden kautta?
Itsensä olemisen ahdistus
25
75
Vastaukset
Tavallisia ihmisiä hekin ovat, jotka luulevat olevansa enemmän kuin tavallisia ihmisiä. Luuleminen on kovin tavallista ja tyypillistä.
Niin ja minusta omalla persoonalla joko teet vaikutuksen tai olet tekemättä. Joko kelpaa tai ei. Ei kaikki varmasti ole kiinnostuneita mistään teeskentelijöistä.
- Anonyymi
Megalomaniaa se oikeasti on. Siinä voi olla taustalla pelko siitä ettei riitä omana itsenään eli juuri itseään markkinoivat ihmiset omaavat heikon itsetunnon. Kun kysyy itseltään kysymyksen että "Onko minulla tarve todistella itseäni muille?", niin jos siihen vastaa kyllä niin siitä tietää että itsetunto on huteralla pohjalla.
Tässä on kuitenkin ristiriita sillä mielestäni minulla on heikko itsetunto vaikka en todellakaan koe tarvetta todistella mitään kenellekään, paitsi ehkä vain itselleni.- Anonyymi
Entä jos itsensä korostamattomuus johtaa 40 vuoden yksinäisyyteen?
On helppoa olla ideologi tässäkin asiassa koska mielipiteestä yhdessä hetkesdä ei tarvi maksaa mitään. Kuitenkin suhteidenluonti on poikkeuksetta positiivisten ominaisuuksien hieromista kysyntää vasten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos itsensä korostamattomuus johtaa 40 vuoden yksinäisyyteen?
On helppoa olla ideologi tässäkin asiassa koska mielipiteestä yhdessä hetkesdä ei tarvi maksaa mitään. Kuitenkin suhteidenluonti on poikkeuksetta positiivisten ominaisuuksien hieromista kysyntää vasten.Suhteiden luonnissa. Työsuhteissa se on yksinkertaista, mutta sama ei päde ihmissuhteissa, kun päämääränä suhteen luominen. Työasioissa asiat rullaavat suhdetta eteenpäin. Ihmissuhteissa joudut itse rullaksi.
Ajattelepa vaikka jatkeeksi tuotteen markkinointia :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suhteiden luonnissa. Työsuhteissa se on yksinkertaista, mutta sama ei päde ihmissuhteissa, kun päämääränä suhteen luominen. Työasioissa asiat rullaavat suhdetta eteenpäin. Ihmissuhteissa joudut itse rullaksi.
Ajattelepa vaikka jatkeeksi tuotteen markkinointia :)Itseasiassa kumppanimarkkinat ja työmarkkinat muistuttavat sosiaaliselta kontekstiltaan toisiaan yllättävän paljon.
Kun katsoo millaista paskaa työkavereiksi on seuloutunut hakuprosessien kautta ei voi kuin todeta että kyllä ovat puhuneet CV:n täydeltä paskaa ja paska on nielty loppuun saakka.
Aivan samaa sontaa on tinderit ja instagramit täynnä.
- Anonyymi
No sen verran järkeä itselläni, ettei pettymystä lähtisi kenellekään tarjoamaan, ellei se olisi peräti sen tehtävän päämäärä.
Monet naiset osaavat tuoda itsensä hyvin esille ja puhua ja kirjoittaa. Joskus tuntunut, että kun itse jostakin miehestä kiinnostunut, johtanut vain siihen että muutkin naiset kiinnostuneet. Jätän yleensä siinä vaiheessa siihen. Oma ylikompensaatio on luonteeltaan enemmän spontaania hölmöilyä, mutta johtaa yhtälailla aloitukseen :) - Anonyymi
Kukaan ei ole toistaan parempi. Mun mielipide on se, että riittää kun pääsee näyttämään, että on kiva kanssaihmisille.
Ei mitään korostamisia kiitos. Vaatimaton ihminen näkyy kauas kun sillä säteellä on katsomassa oikeanlainen tyyppi. Tuon teeskentelyn välttämiseksi sitä tekee aika paljon sen vuoksi ettei tarvitsisi olla parisuhdemarkkinoilla.
- Anonyymi
No aloittajallla on selvästi ainakin huumorintajua ja erinomainen kirjoitustaito.
Oma kokemus ollut, että miehet ovat liian passiivisia puhumaan mistään, keskustelemaan ja tekemään keskustelualoitteita. Kohteliaisuukliseet ei ole kovinkaan kiinnostavaa, vaikka plussaa sekin. Pitäisi uskaltaa puhua omistakin tuntemuksista ja mielipiteistä ja kommentoida.
Siinä alkaa tuntemaan itsensä jonkin sortin viihdyttäjäksi ja kyllästyn heti kun en kauaa jaksa vain omaa ääntäni kuunnella.
Miehillä varmaan joku hyvä luulo, että muija tahtoo määrätä ja viedä..
Itse etsin ihan kumppania enkä mitään huomiota kärkkyvää palvelijaa. Aloittajan kannattaisi enemmän keskittyä siihen naiseen kuin omaan teeskentelyyn.
- Anonyymi
Mistä vedät johtopäätöksen että aloittaja on mies?
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Mistä vedät johtopäätöksen että aloittaja on mies?
-keinovaginamies-Aloituksessa paistoi palstalle ominainen miehinen epätoivo.
Taas pitäisi olla jännämies, jotta kelpaisi.
Jos tarkkoja ollaan, aloitus on tehty kieli poskessa, joten kirjoittaja voi olla myös nainen.
Naisen kirjoittama miehinen ruikutus voisi olla herkullinen ja avata uusia näkökulmia.
Naiset eivät pahemmin teeskentele parisuhdemarkkinoilla. Pientä sievistelyä olen huomannut.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Aloituksessa paistoi palstalle ominainen miehinen epätoivo.
Taas pitäisi olla jännämies, jotta kelpaisi.
Jos tarkkoja ollaan, aloitus on tehty kieli poskessa, joten kirjoittaja voi olla myös nainen.
Naisen kirjoittama miehinen ruikutus voisi olla herkullinen ja avata uusia näkökulmia.
Naiset eivät pahemmin teeskentele parisuhdemarkkinoilla. Pientä sievistelyä olen huomannut.Väitätkö että sukupuolemme tekemä meikkaaminen ei ole luonteeltaan epätoivoista pohjimmiltaan, vaikka se onkin kollektiivinen normi?
Alkuperäinen kirjoittaja, eli minä, puhuin nimenomaan itsensä pullistamisesta näkyväksi, hyväksytyksi. Ei siinä ollut mitään sukupuolikontekstia. Mistä lähtien meidän naisellisten on ollut lupa pitää asioita normaaleina vain siksi että kaikki muutkin ämmäilevät tekevät noita asioita?
Ja totuus on että olen erityisen androgyyni. Siinä osuitte oikeaan. Sensijaan siinä että tämä on sukupuolikysymys olette väärässä; tämä kysymys toimii kaikissa ihmissuhteissa mutta ilmenee selkeimmin romanttishakuisissa sellaisissa. Yksi homo koittaa olla parempi homo kuin joku toinen homo että saisi homoilla enemmän; siispä täytettä sinne ja tänne.
Ja eikö lopultakin se että yrittää - edes naiivilla ja näkyvällä tavalla - ole signaali että tämä panostaa edes jotain? Passiivinen itsenään oleminen ei anna kenellekään mitään. Se on valmis suhde itseltä itselle; ei tarvi auttaa.
- Anonyymi
Ei kannata esittää mitään vaan olla oma itsensä. Teeskentelijät huomaa heti. Ja onhan se nyt raskasta itsellesikin vetää jotain roolia mitä et todellisuudessa ole.
- Anonyymi
Olen naamioni kanssa yhtä sielua. Teeskentelyni on aitoa. Roolisuoritteideni vajavaisuudet rarkoituksellisia nyansseja, tilaisuuksia kurkata syvenmälle minuuden sokkeloon jonne pakenen kun aika tulee...
- Anonyymi
Kun on täysin hyväksynyt sen, että itse on harmaa siellä pölyisessä nissanissaan, niin mitään ongelmaa ja ahdistusta ei ole.
On vain mahdollisuuksia muiden harmaiden joukossa.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Miksi pitäisi teeskennellä ja korostaa itseään?
- Sheena- Anonyymi
Kyllä Tinderissä näki paljon. Yritetään kuvilla antaa kuvaa leveästä elämästä, juuri karnevaalimeiningillä naama loistaen, mutta sitten kun kysyy, että kauanko olet harrastanut purjehdusta, niin mies vastaa, että nyt vaan lenkkeilyä ja kotireeniä=ei mitään ja kuvat olleet jonkun tutun veneestä. Mies mainostaa olevansa sivistynyt ja lukenut mutta kun sitten esittää jonkun ajatuksia herättävän kysymyksen, niin saa torjuvan vastauksen joka älyllisesti lähinnä 5-vuotiaan tasoa, vaikka alan koulutusta olisi profiilin mukaan ja pitäisi edes alkeet esim kirjallisuudesta olla tutut.
Eli pillua haussa ja mies olettaa että kaunis ja haluttava nainen on niin idiootti, että uskoo tarinat.
Miehet arvostelee rankasti naisten photoshopattuja kuvia, mutta omat profiilit todella monilla ihan täyttä paskaa. Pettäjät ja muut urpot vaan etsii helppoa seksiä. Tinderissä ei ole ollut tasokkaita miehiä vaikka jotkut koittaa sitä esittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tinderissä näki paljon. Yritetään kuvilla antaa kuvaa leveästä elämästä, juuri karnevaalimeiningillä naama loistaen, mutta sitten kun kysyy, että kauanko olet harrastanut purjehdusta, niin mies vastaa, että nyt vaan lenkkeilyä ja kotireeniä=ei mitään ja kuvat olleet jonkun tutun veneestä. Mies mainostaa olevansa sivistynyt ja lukenut mutta kun sitten esittää jonkun ajatuksia herättävän kysymyksen, niin saa torjuvan vastauksen joka älyllisesti lähinnä 5-vuotiaan tasoa, vaikka alan koulutusta olisi profiilin mukaan ja pitäisi edes alkeet esim kirjallisuudesta olla tutut.
Eli pillua haussa ja mies olettaa että kaunis ja haluttava nainen on niin idiootti, että uskoo tarinat.
Miehet arvostelee rankasti naisten photoshopattuja kuvia, mutta omat profiilit todella monilla ihan täyttä paskaa. Pettäjät ja muut urpot vaan etsii helppoa seksiä. Tinderissä ei ole ollut tasokkaita miehiä vaikka jotkut koittaa sitä esittää.Kovin moni ystävä tai tuttava ei ole ollut Tinderissä. Jotkut kuitenkin löytäneet sieltä pidemmänkin suhteen. Voisin kuvitella, että Tinderissä on ns. rivien välistä lukutaito varsin tarpeellista.
- Sheena
Ei kyllä tullut pariutumismarkkinoilla mieleenkään, että olisi halunnut antaa itsestään todellista paremman kuvan. Valehtelemistahan se olisi ollut. Ja jokainen tietää, että feikkaamalla aloitetulla romanssilla on lyhyet jäljet. 🌹👀
Tuolla ylempänä olikin jotain kuulluksi ja huomatuksia tulemisesta...se kun oikeasti lähtee itsestä, miten sen toisten ihmisten huomioinnin ottaa vastaan.
Ja lisäksi siihen vaikuttaa, miten muut huomioi.
Ei sillä oikeastaan ole merkitystä, meluaako tai mölyääkö huomion saamiseksi.
Oma identiteetillinen tapa näkyy molemmissa. Huomion vastaanotossa ja sen antamisessa.- Anonyymi
Enpä ole huomannut tuollaista. No, en ole koskaan ollut missään Tinderissä, niin mistäpä minä tietäisinkään. Ihan olen tavannut mukavia ja tavallisia naisia. Toki noista jotkut meikkaavat, joten olisiko se sitä teeskentelyä?
- Anonyymi
En voi ymmärtää, mitä teeskentelemällä voisi saavuttaa.
Olen epätavallinen persoona enkä ole koskaan yrittänyt piilottaa sitä. Mitä tai ketä se hyödyttäisi? Mitä siitä seuraisi? Siitä seuraisi se, että oma persoonani tulisi esiin ennen pitkää, ja pölyinen nissan säikähtäisi ja juoksisi karkuun.
Parempi oli, että juoksivat suojaan autotalleihinsa. Onneksi löytyi yksi, joka rakastaa. 😍
🦄 - Anonyymi
Luulen että naiset ajattelevat tavallisesta flanellipaita-nissan-miehestä niin että häntä ei kiinnosta. Pullisteluilla mies osoittaa olevansa pelissä mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898166
- 896248
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344761- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 472705
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562642