Ja kuinka paljon vai onko nollatoleranssi?
Siedätkö kumppanisi alkoholin juontia
46
69
Vastaukset
- Anonyymi
Jos osaa käyttäytyä niin siedän.
Siedän huppelin joskus päihtymiseen asti. Mitä vähemmän hörppii, sen parempi.
- Anonyymi
Monitahoinen kysymys, johon ei ainakaan itselläni ole yksinkertaista kyllä/ei vastausta. Kyllä mä silloin tällöin asiallista alkoholinkäyttöä siedän ja satunnaisia kännejäkin. Sen sijaan säännöllistä juomista en siedä, vaikkei olisi edes isommassa kännissä ja vain tissuttelisi. Kun olen itse selvinpäin, niin mä en jaksa katsella humalaista ihmistä kovin usein, enkä kyllä krapulaistakaan. Kaljan tai pari tai vastaavaa, voi joitain kertoja vuodessa toki juoda tai saunakaljan saunan jälkeen. Tai jos haluaa vetää perceet, niin menee sitten johonkin muualle ne vetämään tai minä poistun johonkin muualle siksi aikaa. Tai asutaan eri asunnoissa.
- Anonyymi
Tuo asuminen eri asunnossa on todella hyvä vaihtoehto monella eri tavalla, monesta eri syystä.
Suhde kestää tuoreena, naisethan tuntuvat valittavat vaikka mistä jos yhdessä jatkuvasti oltaisiin? Aivan sama millainen mies olisi.
Itse järjestyksestä pitävänä henkilönä en halua naista asuntooni häsläämään ja sekoittamaan pakkaa. En edes sitä raitista.
Tavataan siis vain silloin kun tykätään tavata, ja hyvä niin.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo asuminen eri asunnossa on todella hyvä vaihtoehto monella eri tavalla, monesta eri syystä.
Suhde kestää tuoreena, naisethan tuntuvat valittavat vaikka mistä jos yhdessä jatkuvasti oltaisiin? Aivan sama millainen mies olisi.
Itse järjestyksestä pitävänä henkilönä en halua naista asuntooni häsläämään ja sekoittamaan pakkaa. En edes sitä raitista.
Tavataan siis vain silloin kun tykätään tavata, ja hyvä niin.
AVKyllä se varmasti toisille hyvin sopiikin. Itsestäni en tiedä, kun en ole koskaan kokeillut. Epäilen kylläkin, että mahtaisiko sopia. Mä kun kaipaan parisuhteesta nimenomaan sitä yhdessäoloa, elämän jakamista ja yhteistä arkea. Mua ei oikeastaan kiinnosta lainkaan joku "laatuaika" ja yhteiset riennot. Sellaiset eivät riittäisi mulle syyksi olla suhteessa. Kokisin sellaisen lähinnä rasittavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se varmasti toisille hyvin sopiikin. Itsestäni en tiedä, kun en ole koskaan kokeillut. Epäilen kylläkin, että mahtaisiko sopia. Mä kun kaipaan parisuhteesta nimenomaan sitä yhdessäoloa, elämän jakamista ja yhteistä arkea. Mua ei oikeastaan kiinnosta lainkaan joku "laatuaika" ja yhteiset riennot. Sellaiset eivät riittäisi mulle syyksi olla suhteessa. Kokisin sellaisen lähinnä rasittavaksi.
Mitä siis oikeasti kaipaat, miestä joka keksisi kaikenlaista aktiivista tekemistä vetäen sinun puoliväkisin mukaansa vai sen turvallisen sohvaperunan jota katsoisit joskus vähän kieroon?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siis oikeasti kaipaat, miestä joka keksisi kaikenlaista aktiivista tekemistä vetäen sinun puoliväkisin mukaansa vai sen turvallisen sohvaperunan jota katsoisit joskus vähän kieroon?
AVJuurihan sanoin mitä kaipaan - arkea. Ei kai se nyt niin kovin tuntematon käsite voi olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVMä olen aina joskus pohtinut, että olen ilmeisesti joku poikkeusyksilö. En tajua lainkaan mitä pahaa on parisuhteen "arkipäiväistymisessä". Arkihan on suhteen tärkein asia ... minulle.
En ole koskaan tajunnut sitäkään, että toiseen muka kyllästyisi, jos näkee jatkuvasti. En ole koskaan kokenut sellaista. Pikemmin mä luultavasti kyllästyisin, jos en näkisi tarpeeksi usein. En ikinä oikein kiintyisi sellaiseen mieheen, jota näkee aina joskus ja sunnuntaisin. Mähän näkisin työkavereitanikin useammin kuin sitä "kumppania". Tietysti aina joskus pieni ero tekee hyvää, mutta jos se olisi jatkuvaa niin en usko, että toimisi mulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sanoin mitä kaipaan - arkea. Ei kai se nyt niin kovin tuntematon käsite voi olla?
No on se ainakin minulle.
Arkihan voi olla juhlaa jos on yhteisiä intressejä.
Hyvä esimerkki oli kesäloman ensimmäinen viikko jolloin olin tyttären kanssa kahdestaan, hän kun on sellainen joka innostuu isän järjestämistä asioista ihan avoimesti.
Nuo samat kokemukset ovat lähes mahdottomia vanhemman naisen (hänen äiti) kanssa, koska hän ajattelee ettei se hänelle sovi tai ei kehtaa edes kokeilla. Ensimmäinen viikko oli loman paras, yhdessä iloisia hetkiä tuottavaa touhuilua.
Vapaa aika voi siis olla antoisampaa jakaa 6 vuotiaan kanssa mitä 45 vuotiaan kanssa...
Tuo on muuten osasyy siihen miksi aikuiset eivät viihdy niin hyvin yhdessä?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVJa juu ei todellakaan mitään jatkuvasti johonki raahaamista yrittävää miestä. Hyi hitto, kauhea ajatuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No on se ainakin minulle.
Arkihan voi olla juhlaa jos on yhteisiä intressejä.
Hyvä esimerkki oli kesäloman ensimmäinen viikko jolloin olin tyttären kanssa kahdestaan, hän kun on sellainen joka innostuu isän järjestämistä asioista ihan avoimesti.
Nuo samat kokemukset ovat lähes mahdottomia vanhemman naisen (hänen äiti) kanssa, koska hän ajattelee ettei se hänelle sovi tai ei kehtaa edes kokeilla. Ensimmäinen viikko oli loman paras, yhdessä iloisia hetkiä tuottavaa touhuilua.
Vapaa aika voi siis olla antoisampaa jakaa 6 vuotiaan kanssa mitä 45 vuotiaan kanssa...
Tuo on muuten osasyy siihen miksi aikuiset eivät viihdy niin hyvin yhdessä?
AVLoma harvemmin on arkea. Tai ainakaan minulle se ei ole arkea. Arkea on työteko ja sitten se pieni vapaa hetki, ennen kun pitää taas alkaa nukkumaan jne. Tietysti yhteiset intressit ovat kivoja, mutta ei niihin ainakaan itselläni kauheasti ole arkena aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juu ei todellakaan mitään jatkuvasti johonki raahaamista yrittävää miestä. Hyi hitto, kauhea ajatuskin.
Jep ota siis se sohvaperuna, itse valitsen naisen joka ei sammaloidu.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep ota siis se sohvaperuna, itse valitsen naisen joka ei sammaloidu.
AVMitä mä sohvaperunalla tekisin? Noiden kahden ääripään väliin mahtuu valtaosa normaaleista ihmisistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loma harvemmin on arkea. Tai ainakaan minulle se ei ole arkea. Arkea on työteko ja sitten se pieni vapaa hetki, ennen kun pitää taas alkaa nukkumaan jne. Tietysti yhteiset intressit ovat kivoja, mutta ei niihin ainakaan itselläni kauheasti ole arkena aikaa.
Totta, mutta kyllä joskus pitää olla myös tätä. Sanna Marin ei olisi mikään huono vaihtoehto minulle:)
https://www.youtube.com/watch?v=SOMWBldbnQk
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä mä sohvaperunalla tekisin? Noiden kahden ääripään väliin mahtuu valtaosa normaaleista ihmisistä.
Ja mitä siihen kuuluu?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta kyllä joskus pitää olla myös tätä. Sanna Marin ei olisi mikään huono vaihtoehto minulle:)
https://www.youtube.com/watch?v=SOMWBldbnQk
AVToisille pitää ja toisille ei. Itse en kaipaa tuollaista lainkaan. Mä en pidä alkoholin mausta, enkä humalan tunteesta. Mulla on ihan riittävän hauskaa selvinpäin. Oma arkeni ei ole mitään harmaata tai tylsää, jota tarvitsisi sitten tasapainottaa jollain vapaa-ajan "hauskanpidolla". Minulla on hauskaa ihan arkenakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä siihen kuuluu?
AVNe juuri se, että hittoako sillä ääripäällä tekee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisille pitää ja toisille ei. Itse en kaipaa tuollaista lainkaan. Mä en pidä alkoholin mausta, enkä humalan tunteesta. Mulla on ihan riittävän hauskaa selvinpäin. Oma arkeni ei ole mitään harmaata tai tylsää, jota tarvitsisi sitten tasapainottaa jollain vapaa-ajan "hauskanpidolla". Minulla on hauskaa ihan arkenakin.
No hyvä, sittenhän voit viettää ihanaa valitsemaasi elämääsi hamaan loppuun saakka, tyytyväisenä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne juuri se, että hittoako sillä ääripäällä tekee?
Ja sekö on mielestänne ääripää jos lomalla haluaa jotain uutta kokeilla, uusia yhteisiä kokemuksia...mutta joo, menkää vanhalla kaavalla, tuttua turvallista ja niin antoisaa.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekö on mielestänne ääripää jos lomalla haluaa jotain uutta kokeilla, uusia yhteisiä kokemuksia...mutta joo, menkää vanhalla kaavalla, tuttua turvallista ja niin antoisaa.
AVLuepa oma viestisi uudelleen. Ääripäitä sinä siinä kuvailit. Miestä, joka joko raahaan puoliväkisin mukanaan johonkin kissanristiäisiin tai sitten sohvaperunaa. Itse en kaipaa ääripäiden ihmisiä, vaan ihan normaalia elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä, sittenhän voit viettää ihanaa valitsemaasi elämääsi hamaan loppuun saakka, tyytyväisenä.
AVKyllä, se olisi tarkoitus. Kun on kerran elämän saanut hyvään kuosiin niin ei sitä tarvitse väkipakolla vituikseen laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepa oma viestisi uudelleen. Ääripäitä sinä siinä kuvailit. Miestä, joka joko raahaan puoliväkisin mukanaan johonkin kissanristiäisiin tai sitten sohvaperunaa. Itse en kaipaa ääripäiden ihmisiä, vaan ihan normaalia elämää.
Ja sinun normaali elämä on mitä?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVPerse leviää eikä halua nousta tuolilta?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, se olisi tarkoitus. Kun on kerran elämän saanut hyvään kuosiin niin ei sitä tarvitse väkipakolla vituikseen laittaa.
Kun olisi saavuttanut sen ihanan oman pikku linnan jossa toisia kanssaeläjiä voisi vain arvostella tuntematta omaa puutteellisuuttaan? Niinkö?
Mene ulos ja elä, anna toisten elää.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVKylläpä sitä ollaan taas kärkkäitä. :D
Taisin jo tuostakin sanoa. Mä olen arkena töissä ja vähän vapaallakin, on sen verran kivaa puuhaa. Vapaa ajalla tulee usein puuhattua juttuja, jotka sivuavat omalla tavallaan myös töitä. Sen tarkemmin en ala duuniani avaamaan, mutta kun harrastuksesta tulee työ niin sen tekeminen on aika intohimoista. Kyse ei ole kunnianhimosta, vaan se on yksinkertaisesti kivaa.
Tavalliseen arkeen mahtuu duunien lisäksi liikuntaa, pari koiraa ja muksu. Ei siinä ihan kauheasti aikaa jollekin "laatuajalle" jää. Mun kanssani pitää elää arkea ja toisaalta kuten sanoin, niin en mä ikinä mihinkään silloin tällöin mieheen edes kiintyisi. Viikonloput ja lomat ovat tietysti oma lukunsa. Silloin on enemmän aikaa, mutta en mä niitäkään itselleni tyhjänpäiväisiin asioihin tuhlaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun olisi saavuttanut sen ihanan oman pikku linnan jossa toisia kanssaeläjiä voisi vain arvostella tuntematta omaa puutteellisuuttaan? Niinkö?
Mene ulos ja elä, anna toisten elää.
AVMitä sälkin kuvittelet mun elämästäni tietäväsi? Kehittelepä itse ensiksi itsellesi elämä ja ala sitten vasta neuvoa muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä sitä ollaan taas kärkkäitä. :D
Taisin jo tuostakin sanoa. Mä olen arkena töissä ja vähän vapaallakin, on sen verran kivaa puuhaa. Vapaa ajalla tulee usein puuhattua juttuja, jotka sivuavat omalla tavallaan myös töitä. Sen tarkemmin en ala duuniani avaamaan, mutta kun harrastuksesta tulee työ niin sen tekeminen on aika intohimoista. Kyse ei ole kunnianhimosta, vaan se on yksinkertaisesti kivaa.
Tavalliseen arkeen mahtuu duunien lisäksi liikuntaa, pari koiraa ja muksu. Ei siinä ihan kauheasti aikaa jollekin "laatuajalle" jää. Mun kanssani pitää elää arkea ja toisaalta kuten sanoin, niin en mä ikinä mihinkään silloin tällöin mieheen edes kiintyisi. Viikonloput ja lomat ovat tietysti oma lukunsa. Silloin on enemmän aikaa, mutta en mä niitäkään itselleni tyhjänpäiväisiin asioihin tuhlaa.No, arvomaailma jo estää sinua ajattelemasta "vain itseäsi".
Elät nyt ilman miestä, olet eronnut. Mieti niitä syitä jotka aiheuttivat sen eron.
Tulet siten viisaammaksi mitä aikaisemmin ja luulen että yksi syy on ollut se ettei ole ollut yhteisiä intressejä edes vapaa-aikana? Itse haluan että lapseni, nainen ja minä kokisimme uutta ja innostavaa, kaikki naiset eivät vain pysty tuohon vaan jämähtävät vuosikausiksi tuttuun ja turvalliseen olotilaansa. Itse en tuohon kykene.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sälkin kuvittelet mun elämästäni tietäväsi? Kehittelepä itse ensiksi itsellesi elämä ja ala sitten vasta neuvoa muita.
Suunnilleen kaiken, vaikka et sitä myönnä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, arvomaailma jo estää sinua ajattelemasta "vain itseäsi".
Elät nyt ilman miestä, olet eronnut. Mieti niitä syitä jotka aiheuttivat sen eron.
Tulet siten viisaammaksi mitä aikaisemmin ja luulen että yksi syy on ollut se ettei ole ollut yhteisiä intressejä edes vapaa-aikana? Itse haluan että lapseni, nainen ja minä kokisimme uutta ja innostavaa, kaikki naiset eivät vain pysty tuohon vaan jämähtävät vuosikausiksi tuttuun ja turvalliseen olotilaansa. Itse en tuohon kykene.
AVJa mikähän sinä muka olet saarnaamaan kenellekään eroista? Sulla taitaa olla niitä takanasi aika liuta. Sun suurin ongelmasi taitaa olla paljon oletuksia, täysin vailla faktaa ja jatkuva levoton olotila. En ihmettele, että olet eronnut lukemattomia kertoja ja lapsi on siellä ja täällä.
Mulla oli eksäni kanssa kanssa paljon yhteisiä intressejä, ehkä jopa vähän liikaakin. Elämä ei vain aina mene miten on suunniteltu, eikä kaikelle ole aina olemassa selkeitä syitä.
Mä taas haluan, että lapsellani on turvallinen lapsuus ja vakaa ympäristö. Se on yksi elämän tärkeimpiä rakennuspilareita. Tuon päälle on helppo rakentaa ja etsiä niitä elämyksiäkin, kun elämä ei ole jatkuvasti levotonta paikasta toiseen ravaamista. Rutiinit ovat lapsille hyvin tärkeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suunnilleen kaiken, vaikka et sitä myönnä.
AVEli et yhtään mitään. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikähän sinä muka olet saarnaamaan kenellekään eroista? Sulla taitaa olla niitä takanasi aika liuta. Sun suurin ongelmasi taitaa olla paljon oletuksia, täysin vailla faktaa ja jatkuva levoton olotila. En ihmettele, että olet eronnut lukemattomia kertoja ja lapsi on siellä ja täällä.
Mulla oli eksäni kanssa kanssa paljon yhteisiä intressejä, ehkä jopa vähän liikaakin. Elämä ei vain aina mene miten on suunniteltu, eikä kaikelle ole aina olemassa selkeitä syitä.
Mä taas haluan, että lapsellani on turvallinen lapsuus ja vakaa ympäristö. Se on yksi elämän tärkeimpiä rakennuspilareita. Tuon päälle on helppo rakentaa ja etsiä niitä elämyksiäkin, kun elämä ei ole jatkuvasti levotonta paikasta toiseen ravaamista. Rutiinit ovat lapsille hyvin tärkeitä.Hyvä kun tulee tunteet pintaan, ajattelit hetken ja hyvä niin.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et yhtään mitään. :)
Lähes kaiken:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaiken:)
AVEt näköjään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun tulee tunteet pintaan, ajattelit hetken ja hyvä niin.
AVMitkä tunteet? Sulla nämä näkyy kovemmin tunteisiin menevän.
Jaa, alkoholia juoneena hänestä tulee seksuaalisesti päälle käyvä. Se voisi olla rasittavaa, mutta kyllä sen pari kertaa vuodessa kestää.
- Anonyymi
Tässä aihepiirissä minulla ei ole tunteita, vain järkeä.
AV
- Anonyymi
Viinaa pitää juoda jos naisia haluaa tavata.
t. viinamies - Anonyymi
Mieheni juo lähinnä olutta ja kotona. Baareissa ei käy. Kyllä siedän ei aiheuta mitään ongelmia ja mies ihan samanlainen selvinpäinkin on ja minä voin juoda kyllä viiniäkin samaan aikaan.
- Anonyymi
Saahan sitä joskus juoda tietenkin. Siihen ei pitäis olla kenelläkään sanomista sen enemmin. Harvassa vaan taitaa olla sellaset parisuhteet, joiden toinen osapuoli ei juo ja toinen juo paljon. Ei taida toimia noin.
- Anonyymi
Juominen sallittu tiettyyn pisteeseen asti. Jos alkaa sammumaan eikä kykene kommunikoimaan tai aiheuttaa muuten ongelmia niin sitten sietokykyni loppuu äkkiä. Jos juo joka viikonloppu eikä ole muita harrastuksia niin sitten katson parhaaksi erota.
- Anonyymi
Siedän. En ole itsekkään raivoraitis mutta yhä vaan harvemmin. Voi mennä kuukausia etten ota edes saunakaljaa tai paria. Kuohtuudella silloin tällöin tömäytän. Silloin kun siltä tuntuu. Tai on muutoin mielestäni aidosti aihetta juhlaan. Saatampa joskus vielä ehkä tömäyttää hänenkin kanssaan. Kuka ties. Mutta en nyt enää läheskään samoja määriä ja kertoja kuin nuorempana. Ei enää huvita. Ei se ole enää kuulkaa hauskaa jos/kun se ryypy jää päälle. Ei mitään järkeä. Sitä paitsi, siinä menee/voi mennä ennen pitkää jossain vaiheessa terveys, rahat, ihmissuhteet, kaikki. Kurkusta alas. Ja jos hänellä on ongelma, se hoidetaan yhdessä pois. Tuen ja kannustan häntä että pärjäisi nyt ainakin vähemmällä törpöttelyllä. Se on totuttelukysymys. Tai jos haluaa lopettaa kokonaan niin sekin käy mulle. Itse se valinta kumminkin niin alussa kuin lopussa tehdään.
- Anonyymi
*ryyppy*
Yllättävän hyvin siedän. Jos nimittäin voin itse vetää vähintään samat huurut.
- Anonyymi
On ihan hanurista puoliso joka juo joka vapailla.
Ei tarvis olla apsolutisti mutta jatkuva tissuttelu ärsyttää koska menee rahat ja terveys.
Ja se rajoittaa elämää.- Anonyymi
Jep. Nimenomaan tuo, että se rajoittaa elämää, on itsellenikin se suurin syy miksi en jaksaisi katsella edes tissuttelijaa.
- Anonyymi
Mieheni on yllättävän raitis. Olisin halunnut enemmän juhlia nyt kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662448Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842132Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.462072Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1201899Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣311791Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901526Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2151435Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261245Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171071En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91022