Huomenta ihmisoletetut

Anonyymi

Ketäs tänään haukuttaisiin? Sehän tuntuu olevan nykyisin trendi keskustelupalstoilla.

Varsinkin hallituksen jäseniä suorastaan pitää haukkua. Syynä siihen on, kun oma puolue on oppositiossa.

Koko Suomi menee konkurssiin ja elämäkin on ihan pilalla, koska se oma puolue ei ole hallituksessa hoitamassa koko maapalloa koskevia kriisejä.

Todellisuudella ei ole mitään väliä, kunhan saa nimettömänä keksiä juoruja, vääristellä, sekä haukkua ja räksyttää.

Sitten iloisempaa juttua. Piakkoin raadiosta tulee merisää. Niillä tiedoilla en juurikaan tee mitään, vaikka meren äärellä asunkin. Silti se se on parasta, mitä radiosta voi kuunnella.

>simiti<

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jospa haukutaan metstäjää ja lasketaan luidin koisaan sekä metsätäjäään=

      • Anonyymi

        Valitettavasti en ymmärrä viestiäsi, koska olen selvin päin.


    • Huomenta. Jos ei haukuttaisi ketään. Antaa ilkeetä kuvaa suomalaisista jatkuva jonkun suolistaminen. Mulle ainakin tulee oikeesti ihan paha olo jatkuvasta räyhäämisestä ja haukkumisesta jo lukiessa niitä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, mutta jotkut vain ovat ottaneet asiakseen sen räksyttämisen. Eihän se laitonta ole, mutta sellaiset kirjoitukset eivät ainakaan paranna mitään asioita.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, mutta jotkut vain ovat ottaneet asiakseen sen räksyttämisen. Eihän se laitonta ole, mutta sellaiset kirjoitukset eivät ainakaan paranna mitään asioita.

        >simiti<

        Totta.


    • No kuule, mä kyllä oon sitä mieltä että Teemu Sunisen pitäis hiukan paremmin ajaa tai pyytää Hyundailta enemmän paukkuja koneeseen hei.

      • Anonyymi

        No mutta toki näin. Ei edes Teemu voi mitään tehojen puutteelle! Oikeasti minulla ei ole hajuakaan, mistä kirjoitat, mutta oletan sinun olevan asian ytimessä.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta toki näin. Ei edes Teemu voi mitään tehojen puutteelle! Oikeasti minulla ei ole hajuakaan, mistä kirjoitat, mutta oletan sinun olevan asian ytimessä.

        >simiti<

        Joo no Suninen nyt on aktiivisista WRC-kuskeista vähiten suosikkini suomalaisista. Ajettiin kartingia yhtä aikaa, mutta urat sen jälkeen lähti vähän eri suuntiin 😅 Ei mitään sinänsä henkilökohtaisesti häntä vastaan.

        Ja sävy nyt oli tarkoituksella tuollainen halpa kopio Markku Alenin tyylistä 😅


    • Anonyymi

      haukutaan Persut ja Trump. näin on viimeset vuodet tehty.!

      • Anonyymi

        Melkoista uhriutumista. Eiköhän se ole niin, että PS fanit haukkuvat kaikki vihreät, vasemmiston, SDP:n, feministit, ulkomaalaiset, naiset, ruotsinkieliset...

        Sitten, kun joku viimein sanoo jotain takaisin, niin uhriudutaan ja käännetään asia nurinkurin, että persuja haukutaan ja kiusataan.

        Tiesittekö muuten, että aikoinaan SDP ja Keskusta estivät Kommunistien pääsyn hallitukseen kymmenien vuosien ajan. Kun SKDL muuttui vasemmistoliitoksi, niin siitäkin potkittiin kaikki kommunistit ulos.

        Silti te väitätte kyseisiä puolueita kommareiksi? Joskus olisi ihan suotavaa ottaa asioista selvää ja unohtaa populistinen mölinä.

        Jos tämäkin viesti tulkitaan PS:n joukoissa haukkumiseksi, niin se on jo liiottelua.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista uhriutumista. Eiköhän se ole niin, että PS fanit haukkuvat kaikki vihreät, vasemmiston, SDP:n, feministit, ulkomaalaiset, naiset, ruotsinkieliset...

        Sitten, kun joku viimein sanoo jotain takaisin, niin uhriudutaan ja käännetään asia nurinkurin, että persuja haukutaan ja kiusataan.

        Tiesittekö muuten, että aikoinaan SDP ja Keskusta estivät Kommunistien pääsyn hallitukseen kymmenien vuosien ajan. Kun SKDL muuttui vasemmistoliitoksi, niin siitäkin potkittiin kaikki kommunistit ulos.

        Silti te väitätte kyseisiä puolueita kommareiksi? Joskus olisi ihan suotavaa ottaa asioista selvää ja unohtaa populistinen mölinä.

        Jos tämäkin viesti tulkitaan PS:n joukoissa haukkumiseksi, niin se on jo liiottelua.

        >simiti<

        Vasemmistoliiton puheenkohtaja Andersson on tunnustautunut itse "jonkinlaiseksi kommunistiksi". Joten kyllä kommunisteja on tuossa puolueessa. Tosin hän muistaakseni nimenomaisesti kielsi olevansa marksilainen.

        Tämä on omaa tulkintaani: sanottu tarkoittanee, että Li haluaisi kommunistisen järjestelmän Suomeen, mutta ilman väkivaltaista vallankumousta.


      • Anonyymi

        Kannatetaan, hyvinpä on taas q-anon populaa ohjeistettu ulisemaan jostain poliiittisen uransa kaikeksi onneksi kuopanneesta miljardööristä. Aika sykleissä menee teikäläisillä tämä nk tutkiva journalismi eli sätkynukkena oleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista uhriutumista. Eiköhän se ole niin, että PS fanit haukkuvat kaikki vihreät, vasemmiston, SDP:n, feministit, ulkomaalaiset, naiset, ruotsinkieliset...

        Sitten, kun joku viimein sanoo jotain takaisin, niin uhriudutaan ja käännetään asia nurinkurin, että persuja haukutaan ja kiusataan.

        Tiesittekö muuten, että aikoinaan SDP ja Keskusta estivät Kommunistien pääsyn hallitukseen kymmenien vuosien ajan. Kun SKDL muuttui vasemmistoliitoksi, niin siitäkin potkittiin kaikki kommunistit ulos.

        Silti te väitätte kyseisiä puolueita kommareiksi? Joskus olisi ihan suotavaa ottaa asioista selvää ja unohtaa populistinen mölinä.

        Jos tämäkin viesti tulkitaan PS:n joukoissa haukkumiseksi, niin se on jo liiottelua.

        >simiti<

        Onhan se Anna Kontula Vasemmistoliitosta ihan julkisesti myöntänyt olevansa kommunisti, eikä häntä pois ole potkittu. Hän vielä vihjaili, että olisi muitakin, jotka eivät vielä ole ”tulleet kaapista”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista uhriutumista. Eiköhän se ole niin, että PS fanit haukkuvat kaikki vihreät, vasemmiston, SDP:n, feministit, ulkomaalaiset, naiset, ruotsinkieliset...

        Sitten, kun joku viimein sanoo jotain takaisin, niin uhriudutaan ja käännetään asia nurinkurin, että persuja haukutaan ja kiusataan.

        Tiesittekö muuten, että aikoinaan SDP ja Keskusta estivät Kommunistien pääsyn hallitukseen kymmenien vuosien ajan. Kun SKDL muuttui vasemmistoliitoksi, niin siitäkin potkittiin kaikki kommunistit ulos.

        Silti te väitätte kyseisiä puolueita kommareiksi? Joskus olisi ihan suotavaa ottaa asioista selvää ja unohtaa populistinen mölinä.

        Jos tämäkin viesti tulkitaan PS:n joukoissa haukkumiseksi, niin se on jo liiottelua.

        >simiti<

        SKDL muutti nimensä Vasenmistoliitoksi, jotta työläiset yhä äänestäisivät heitä, kuten olivat aikaisemmin äänestäneet kommunisteja.
        Ei tuossa ole mitään uutta tietoa sulta tullut... no, aikansa kutakin!

        Nykyisen SKDL:n, eli Vasenmistoliiton motto on sama, kuin entisten kommunistien; "kaikkien maiden sorretut; liittykää yhteen... ja muuttakaa Suomeen sosiaalihuollon asiakkaiksi, täältä saa ilmaista leipää! Takaa opetusministeri/puheenjohtaja Li Andersson.

        Tämä nyt oli minun tulkintani, suoralla suomenkielellä ilmaistuna.
        Oikeassa olet... Mä kuulun nykyään perussuomalaisiin, joskus tyhmäkin viisastuu!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmistoliiton puheenkohtaja Andersson on tunnustautunut itse "jonkinlaiseksi kommunistiksi". Joten kyllä kommunisteja on tuossa puolueessa. Tosin hän muistaakseni nimenomaisesti kielsi olevansa marksilainen.

        Tämä on omaa tulkintaani: sanottu tarkoittanee, että Li haluaisi kommunistisen järjestelmän Suomeen, mutta ilman väkivaltaista vallankumousta.

        Niinpä, vähän samaan tapaan, kuin Putin johtaa Venäjää. Andesson saattaisi hallita suomalaisia... ja siinä sivussa myös uussuomalaisiakansalaisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SKDL muutti nimensä Vasenmistoliitoksi, jotta työläiset yhä äänestäisivät heitä, kuten olivat aikaisemmin äänestäneet kommunisteja.
        Ei tuossa ole mitään uutta tietoa sulta tullut... no, aikansa kutakin!

        Nykyisen SKDL:n, eli Vasenmistoliiton motto on sama, kuin entisten kommunistien; "kaikkien maiden sorretut; liittykää yhteen... ja muuttakaa Suomeen sosiaalihuollon asiakkaiksi, täältä saa ilmaista leipää! Takaa opetusministeri/puheenjohtaja Li Andersson.

        Tämä nyt oli minun tulkintani, suoralla suomenkielellä ilmaistuna.
        Oikeassa olet... Mä kuulun nykyään perussuomalaisiin, joskus tyhmäkin viisastuu!
        trollikka

        Niin, voithan sinäkin vielä viisastua. Ehkä.


    • Anonyymi

      Tämä on psykologinen ilmiö. Kun omat arjen asiat eivät suju niin kuin olettaa, niin haukkumalla mitä tahansa saa purettua painetta. Samasta syystä läheisiinkin kohdistuu toisinaan kiusaamista.

      Ihmisoletettu on toisinaan toiselle oletetulle susi.

      • Anonyymi

        Ihan oikeesti; ala yksityisyrittäjäksi, niin tiedät miksi tässä kokee paineita!
        Mä kyllä alan seuraavaksi; työttömäksi... toisten työttömien joukkoon. Maksakoot ne jotka jaksaa, EU:lle miljardeja, nyky hallituksen hyväksymiä kompensointi rahoja.

        ( valtioneuvosto päätti jo18.02. 2022) "Hallitus käynnistää asiasta keskustelun Euroopan komission kanssa. Toimi kompensoidaan kunnille hallitusohjelman mukaisesti."


    • Anonyymi

      Kehutaan välillä vaikka Anssi Kelaa joka on osannut säilyttää nuorekkuutensa.

      "Vaimoni kysyi viime viikolla pysäyttävän kysymyksen: ne asiat, joista olen innoissani onko niistä yksikään sellainen, joka ei juontaisi juuriaan jo lapsuuteen tai nuoruuteen? Olenko löytänyt aikuisena mitään uutta?

      Kela kertoi järkyttyneensä hieman, kun tajusi, että mielenkiinnonkohteet eivät ole juuri muuttuneet kolmessakymmenessä vuodessa.

      Minua siis määrittää edelleen se, millainen olin 10-20-vuotiaana. Silloin löysin palikat, joista kasasin itseni. Toki rakennelmaan on tullut lisää korkeutta, mutta pohjimmiltaan kiinnostuksen kohteet ovat samat".

      Oletteko te samanlaisia mitä olitte 10-vuotiaina?

      AV

      • Anonyymi

        Omalla kohdalla on pitkälti sama tilanne kuin Kelalla. Toki syvyyttä elämänfilosofisessa mielessä on tullut iän myötä lisää ja maailmankatsomuksessa on muuttuneita osia, mutta kiinnostuksen kohteet ovat samoja.


      • Mä en Anssi Kelasta kauheasti tiedä, mutta esim. Nummela-biisin taustoista kylläkin jonkin verran, joten uskon hyvinkin että hänen lapsuuden ja nuoruuden kokemukset on kulkeneet mukana elämässä. Isän menettäminen, äidin työn varassa ollut monilapsinen perhe 90-luvulla jne. Periaatteessa vähän samankaltaisia juttuja mitä itse olen kokenut, ja niiden kanssa oppii kyllä elämään, mutta ei ne koskaan varmastikaan unohdu. Omalla kohdallani siis se, kun esim. vuonna 2006 pidin melkeinpä maailmanloppuna ja ison perheriidan aiheena noin 800e rippilahjojen varastamista, mutta muutama vuosi myöhemmin mulle valkeni että ohi suun mennyt omaisuus olisi ollut nykyrahassa puolisen miljoonaa, ja äitini poismenon jälkeen kuulin vasta tästä isovanhempieni säästämästä pesämunasta "normijuttujen" kuten kolmen asunnon lisäksi. Myös se muutaman vuoden kestänyt omaishoitajuus ja hänen lisääntynyt avuntarve aiheutti aika ristiriitaisia fiiliksiä, mutta matalat asumiskustannukset ja firman kiinteät kustannukset kompensoi toki jonkin verran.
        Niin ehkä tämän kokemani vuoksi suhtautumiseni inflaatioon, Euroopan deukrainasaatioon, osake- ja korkomarkkinoiden epävakauteen yms. ei ole niin mustavalkoista, vaan väkisin mukaan pääsee ripaus vahingoniloa ja sitä "payback is a btch" asennetta, joka edelleenkään ei ole yhtään pois myötätunnosta tai kunnioituksesta Donbassin alueen siviiliuhreja tai yhtäkään sinänsä turhaan kaatunutta sotilasta kohtaan. Nämä inhimilliset fiilikset suuntaan ja toiseen pitäisi osata pitää erillään toisistaan, sekä pieni opportunismini el masterplania ajatellen vielä ihan erillään.

        Ja kyllä mäkin jo 10-vuotiaana olin sellainen bensalenkkari että tuskin oli vaikea ennustaa tulevia harrastuksiani tai toimialaani 😁 Taisin 10-vuotiaana saada mankin ja peltoauton, ja 11-vuotiaana oli jo peruuttamiset piha-alueella, mäkilähdöt yms. hallussa. Ja muistaakseni 11-vuotiaana sain ajaa sisähallikartingradalla aikuisten autoja poikkeusluvalla, vaikka lähtökohtaisesti niihin oli muistaakseni 15 vuoden / pituuden perusteella joku ikäraja. Penkkiä topattiin valtavasti, polkimissa oli jotkut jatkopalat jne. ja muistaakseni jäin noin 1-2 sekuntia rataennätyksestä joka oli muistaakseni haarukassa 20-25 sekuntia. Periaatteessa paljon, mutta periaatteessa suunnilleen kerran viikossa harrastaneelta kakaralta kuitenkin ihan hyvin, ja muistan vieläkin perusteet miksi radan henkilökunta sitä ehdotti. Kuulemma otteeni lasten autolla oli niin smootheja ja kierrosten keskihajonta yms. pientä, että uskalsivat päästää aikuisten auton rattiin, eivätkä kuulemma todellakaan kaikille sitä mahdollisuutta antaneet.

        Sen jälkeen menikin oikeastaan monta vuotta, kun kartingin suhteen ei tapahtunut mitään kovin ihmeellistä. Olikohan niin, että vuoden 2003 jälkeen ajoin seuraavan kerran vasta pitkin vuotta 2009 saadakseni edes jonkinlaista tuntumaa siihen, kun 2010 kesällä oli vihdoin ajokortti taskussa ja jo joulukuusta 2009 asti mikroauto talon eteisessä odottamassa kevättä 😁 No se mun "oikea" kilpailu-ura nyt meni miten meni, olenhan mä siitä viime aikoina kertonut paljonkin. Yliyrittämistä, laiskaa reenaamista, kolareita, mustavalkoisia lippuja, hillitöntä tuuria itsellä ja muita kohtaan, painorajoilla huijaamista jne. mutta ei niitä 12 kisaa kaikkine hauskoine muistoineen sekä faktaa, että sain harrastaa hinkumaani lajia, voi kukaan poiskaan viedä. Eikä kolmea pokaalia joista yksikään ei tullut ajamalla, vaan pari on jotain hymypoikapalkintoa (kuvitelkaa, mulle 😂) ja yksi lohdutuspalkinto kisasta, missä mikään ei toiminut, mutta kaikki oli mahdollista. Eikä toi mun kilpa-autoilijan sydän mihinkään kadonnut ole taloudellisten realiteettien tullessa vastaan, vaan päinvastoin on saanut viime vuosina ihan uusia kierroksia noissa online-kisoissa, rallisimuissa yms.

        Sekä varmasti siitäkin pystyi jo jotain päättelemään, että alkuvuodesta 2009 17-vuotiaana mulla oli ammattikoulussa eräänä päivänä auton ohjauspyörä mukana. Kyllähän kaverit ja opettajat tiesi mut vähän erikoiseksi tapaukseksi, mutta tuota joutui ihan selittelemään että kyllä, mä olen myynyt sen ja lähetän koulupäivän jälkeen postipakettina 😁 Jostain se oli aloitettava 🤷‍♂️


      • hondakuski kirjoitti:

        Mä en Anssi Kelasta kauheasti tiedä, mutta esim. Nummela-biisin taustoista kylläkin jonkin verran, joten uskon hyvinkin että hänen lapsuuden ja nuoruuden kokemukset on kulkeneet mukana elämässä. Isän menettäminen, äidin työn varassa ollut monilapsinen perhe 90-luvulla jne. Periaatteessa vähän samankaltaisia juttuja mitä itse olen kokenut, ja niiden kanssa oppii kyllä elämään, mutta ei ne koskaan varmastikaan unohdu. Omalla kohdallani siis se, kun esim. vuonna 2006 pidin melkeinpä maailmanloppuna ja ison perheriidan aiheena noin 800e rippilahjojen varastamista, mutta muutama vuosi myöhemmin mulle valkeni että ohi suun mennyt omaisuus olisi ollut nykyrahassa puolisen miljoonaa, ja äitini poismenon jälkeen kuulin vasta tästä isovanhempieni säästämästä pesämunasta "normijuttujen" kuten kolmen asunnon lisäksi. Myös se muutaman vuoden kestänyt omaishoitajuus ja hänen lisääntynyt avuntarve aiheutti aika ristiriitaisia fiiliksiä, mutta matalat asumiskustannukset ja firman kiinteät kustannukset kompensoi toki jonkin verran.
        Niin ehkä tämän kokemani vuoksi suhtautumiseni inflaatioon, Euroopan deukrainasaatioon, osake- ja korkomarkkinoiden epävakauteen yms. ei ole niin mustavalkoista, vaan väkisin mukaan pääsee ripaus vahingoniloa ja sitä "payback is a btch" asennetta, joka edelleenkään ei ole yhtään pois myötätunnosta tai kunnioituksesta Donbassin alueen siviiliuhreja tai yhtäkään sinänsä turhaan kaatunutta sotilasta kohtaan. Nämä inhimilliset fiilikset suuntaan ja toiseen pitäisi osata pitää erillään toisistaan, sekä pieni opportunismini el masterplania ajatellen vielä ihan erillään.

        Ja kyllä mäkin jo 10-vuotiaana olin sellainen bensalenkkari että tuskin oli vaikea ennustaa tulevia harrastuksiani tai toimialaani 😁 Taisin 10-vuotiaana saada mankin ja peltoauton, ja 11-vuotiaana oli jo peruuttamiset piha-alueella, mäkilähdöt yms. hallussa. Ja muistaakseni 11-vuotiaana sain ajaa sisähallikartingradalla aikuisten autoja poikkeusluvalla, vaikka lähtökohtaisesti niihin oli muistaakseni 15 vuoden / pituuden perusteella joku ikäraja. Penkkiä topattiin valtavasti, polkimissa oli jotkut jatkopalat jne. ja muistaakseni jäin noin 1-2 sekuntia rataennätyksestä joka oli muistaakseni haarukassa 20-25 sekuntia. Periaatteessa paljon, mutta periaatteessa suunnilleen kerran viikossa harrastaneelta kakaralta kuitenkin ihan hyvin, ja muistan vieläkin perusteet miksi radan henkilökunta sitä ehdotti. Kuulemma otteeni lasten autolla oli niin smootheja ja kierrosten keskihajonta yms. pientä, että uskalsivat päästää aikuisten auton rattiin, eivätkä kuulemma todellakaan kaikille sitä mahdollisuutta antaneet.

        Sen jälkeen menikin oikeastaan monta vuotta, kun kartingin suhteen ei tapahtunut mitään kovin ihmeellistä. Olikohan niin, että vuoden 2003 jälkeen ajoin seuraavan kerran vasta pitkin vuotta 2009 saadakseni edes jonkinlaista tuntumaa siihen, kun 2010 kesällä oli vihdoin ajokortti taskussa ja jo joulukuusta 2009 asti mikroauto talon eteisessä odottamassa kevättä 😁 No se mun "oikea" kilpailu-ura nyt meni miten meni, olenhan mä siitä viime aikoina kertonut paljonkin. Yliyrittämistä, laiskaa reenaamista, kolareita, mustavalkoisia lippuja, hillitöntä tuuria itsellä ja muita kohtaan, painorajoilla huijaamista jne. mutta ei niitä 12 kisaa kaikkine hauskoine muistoineen sekä faktaa, että sain harrastaa hinkumaani lajia, voi kukaan poiskaan viedä. Eikä kolmea pokaalia joista yksikään ei tullut ajamalla, vaan pari on jotain hymypoikapalkintoa (kuvitelkaa, mulle 😂) ja yksi lohdutuspalkinto kisasta, missä mikään ei toiminut, mutta kaikki oli mahdollista. Eikä toi mun kilpa-autoilijan sydän mihinkään kadonnut ole taloudellisten realiteettien tullessa vastaan, vaan päinvastoin on saanut viime vuosina ihan uusia kierroksia noissa online-kisoissa, rallisimuissa yms.

        Sekä varmasti siitäkin pystyi jo jotain päättelemään, että alkuvuodesta 2009 17-vuotiaana mulla oli ammattikoulussa eräänä päivänä auton ohjauspyörä mukana. Kyllähän kaverit ja opettajat tiesi mut vähän erikoiseksi tapaukseksi, mutta tuota joutui ihan selittelemään että kyllä, mä olen myynyt sen ja lähetän koulupäivän jälkeen postipakettina 😁 Jostain se oli aloitettava 🤷‍♂️

        Ja sen verran haluan vielä lisätä, että ilman muuta myös ympäristön ja kanssaihmisten käytöksellä, kohtelulla ja toiminnalla on vaikutusta siihen millaiseksi ihminen kasvaa tai miten ihminen asioihin suhtautuu. Mihinkään yksittäisiin pakkeihin, epäonnistuneeseen suhteeseen tai näihin ihan viimeaikaisiin pikkuriitoihin autoni tiggikoneentarpeeseen liittyen takertumatta, niin en mä usko että tällainen "karma"-asenne olisi mulla niin voimakas, jos olisin pitkin nuoruutta ja nuorta aikuisikääni kokenut oloni hyväksytyksi tai edes neutraaliksi. Koulukiusaaminen toki jättää jälkensä, asperger ja 6 muuta diagnoosia huomioon ottaen olen silti valtaosan ihmisten mielestä tehnyt osapuilleen kaiken väärin työasioideni suhteen, äitini oli mun ainoa perheenjäsen ja vice versa eli jos hänen sairasteluaikana ei olisi jokaikisessä asiassa ollut omavastuuosuuksia, maksukattojen kerryttämisiä, kotona "kaiken" kaatumista niskaani työjuttujeni lisäksi, muiden ihmisten ääneenkauhistelua ja -voivottelua äitini toimintakyvystä kahden aivosyöpäleikkauksen jäljiltä jne. 🙄 Ehkä asenteeni olisi erilainen, jos kehuja työasioihin liittyen olisi tullut muualtakin kuin joltain pääskyvuorenjormalta palstalla, jos jotain pientä apua välillä eikä pelkkiä parannuskohteiden kaivamista kahden periaatteessa sairaan ihmisen taloudesta ja toiminnasta, pientä tsemppiä ja uskon valamista saikkujeni aikana eikä mitä villeimpiä teorioita asioistani, yksityiskohtiin menemättä mutta ei näissä viime viikkojen autonvaihdoissa ja sähkölaskuissa se kuutisensataa jäänyt eniten kaivelemaan vaan täydellinen luottamuksen puute ja suorastaan nöyryyttäviä rahanhankintaehdotuksia suunnasta mistä luulin sitä saavani ja toisaalta tässä maailmantilanteessa tuon kauppakassin verrattaen edullinen järjestyminen jopa ihan ymmärryksen kera aivan yllättävältä taholta.

        Tai jos kartingissa jotkut helikopterilla kisapaikoille saapuneet fruittarit (veetit ei muista) taikka jo keski-ikäiset Range Roverilla tms. ajaneet, vahvasti stadin slangia mongertaneet yrittäjät yms. eivät olisi suhtautuneet touhuuni, Cliooni, Feliciaani yms. niin ivallisesti, niin vaikea sanoa olisiko musta tullut sellaista "likaista" kuskia kuten idolistani Alonsosta 😅

        Mikä todennäköisesti olisi tehnyt musta paremman kuskin, tai auttanut ulosmittaamaan potentiaaliani paremmin, olisi ollut jämpti ja suora puhe konkreettisine kehitysehdotuksineen joltakin rauhalliselta tyypiltä kenen ei olisi tarvinnut todistella 18-vuotiaalle kakaralle mitään, mutta se nyt jäi puuttumaan ihan jo perhesyistä, ja varmaan osittain omankin huonon asenteeni takia. Rakentava kritiikki melkein mistä tahansa asiasta kyllä uppoaa muhun, mutta jos sävy kilparadoilla oli että "nostetaanko clio vai tonykart huoltokärryyn" niin ei se ainakaan yhtään auttanut parantamaan asennevammaani silloin. Tai jos nyt vähän tiukassa tilanteessa hetkellisesti olleena olisin saanut kylmiä sankoja niskaani esim. siihen katastrofipakuun tai 22kk pituiseen ryyppyputkeeni 2018-2020 liittyen, niin olisin nostanut käteni ylös virheen merkiksi ja asia sillä selvä. Rokottamattomuus, ja lääkärini määräämään Lyrican omapäinen annostelu viime kesänä aamukahvin kera ja myöhemmin päivällä ajamasta kieltäytyminen, sai valtavat surrealistiset mittasuhteet eikä ainakaan yhtään kaventanut jo olemassa ollutta railoa mun osaltani.


      • hondakuski kirjoitti:

        Ja sen verran haluan vielä lisätä, että ilman muuta myös ympäristön ja kanssaihmisten käytöksellä, kohtelulla ja toiminnalla on vaikutusta siihen millaiseksi ihminen kasvaa tai miten ihminen asioihin suhtautuu. Mihinkään yksittäisiin pakkeihin, epäonnistuneeseen suhteeseen tai näihin ihan viimeaikaisiin pikkuriitoihin autoni tiggikoneentarpeeseen liittyen takertumatta, niin en mä usko että tällainen "karma"-asenne olisi mulla niin voimakas, jos olisin pitkin nuoruutta ja nuorta aikuisikääni kokenut oloni hyväksytyksi tai edes neutraaliksi. Koulukiusaaminen toki jättää jälkensä, asperger ja 6 muuta diagnoosia huomioon ottaen olen silti valtaosan ihmisten mielestä tehnyt osapuilleen kaiken väärin työasioideni suhteen, äitini oli mun ainoa perheenjäsen ja vice versa eli jos hänen sairasteluaikana ei olisi jokaikisessä asiassa ollut omavastuuosuuksia, maksukattojen kerryttämisiä, kotona "kaiken" kaatumista niskaani työjuttujeni lisäksi, muiden ihmisten ääneenkauhistelua ja -voivottelua äitini toimintakyvystä kahden aivosyöpäleikkauksen jäljiltä jne. 🙄 Ehkä asenteeni olisi erilainen, jos kehuja työasioihin liittyen olisi tullut muualtakin kuin joltain pääskyvuorenjormalta palstalla, jos jotain pientä apua välillä eikä pelkkiä parannuskohteiden kaivamista kahden periaatteessa sairaan ihmisen taloudesta ja toiminnasta, pientä tsemppiä ja uskon valamista saikkujeni aikana eikä mitä villeimpiä teorioita asioistani, yksityiskohtiin menemättä mutta ei näissä viime viikkojen autonvaihdoissa ja sähkölaskuissa se kuutisensataa jäänyt eniten kaivelemaan vaan täydellinen luottamuksen puute ja suorastaan nöyryyttäviä rahanhankintaehdotuksia suunnasta mistä luulin sitä saavani ja toisaalta tässä maailmantilanteessa tuon kauppakassin verrattaen edullinen järjestyminen jopa ihan ymmärryksen kera aivan yllättävältä taholta.

        Tai jos kartingissa jotkut helikopterilla kisapaikoille saapuneet fruittarit (veetit ei muista) taikka jo keski-ikäiset Range Roverilla tms. ajaneet, vahvasti stadin slangia mongertaneet yrittäjät yms. eivät olisi suhtautuneet touhuuni, Cliooni, Feliciaani yms. niin ivallisesti, niin vaikea sanoa olisiko musta tullut sellaista "likaista" kuskia kuten idolistani Alonsosta 😅

        Mikä todennäköisesti olisi tehnyt musta paremman kuskin, tai auttanut ulosmittaamaan potentiaaliani paremmin, olisi ollut jämpti ja suora puhe konkreettisine kehitysehdotuksineen joltakin rauhalliselta tyypiltä kenen ei olisi tarvinnut todistella 18-vuotiaalle kakaralle mitään, mutta se nyt jäi puuttumaan ihan jo perhesyistä, ja varmaan osittain omankin huonon asenteeni takia. Rakentava kritiikki melkein mistä tahansa asiasta kyllä uppoaa muhun, mutta jos sävy kilparadoilla oli että "nostetaanko clio vai tonykart huoltokärryyn" niin ei se ainakaan yhtään auttanut parantamaan asennevammaani silloin. Tai jos nyt vähän tiukassa tilanteessa hetkellisesti olleena olisin saanut kylmiä sankoja niskaani esim. siihen katastrofipakuun tai 22kk pituiseen ryyppyputkeeni 2018-2020 liittyen, niin olisin nostanut käteni ylös virheen merkiksi ja asia sillä selvä. Rokottamattomuus, ja lääkärini määräämään Lyrican omapäinen annostelu viime kesänä aamukahvin kera ja myöhemmin päivällä ajamasta kieltäytyminen, sai valtavat surrealistiset mittasuhteet eikä ainakaan yhtään kaventanut jo olemassa ollutta railoa mun osaltani.

        Ja oikeastaan tän avautumisen jatkoksi voisin vielä kertoa, miten toi rokottamattomuus ja joidenkin ihmisten epäilemä psykoosini todellisuudessa meni, nyt kun ihmisiä on jo kuopattu, kelan ja vakuutusyhtiön martat palanneet kesälomiltaan ja kauppakassi maksettu omaksi.

        Viime talvena rokotekeskustelun ollessa kiivaimmillaan, ihmiset tiesivät mun rokottamattomuudesta, ja sain kuulla kasvotusten esim. sen että mahdollisen sairaalahoidon tarpeessa se pitäisi toteuttaa yksityisellä puolella omasta pussista yms. sekoomuslässytystä johon olin jo tottunut. Mutta kun niin ikään eräs eläkeikäinen yhteinen tuttu kuoli viime talvena äkilliseen sairauskohtaukseen, niin tulin kasvotusten pohtineeksi vähän väärässä seurassa olikohan koronarokotteella osuutta asiaan ja mainitsin myös monia nuorena kuolleita urheilijoita esim. futispelaajia joista oli paljon otsikoita viime talvena. Tämä täysin mutu-heitto siis keskellä metsää puita kaataessa (ei somessa eikä kuolleen henkilön perheenjäsenille, vain kahdestaan), yhdistettynä viime kesäiseen vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen oli lopulta yhtäkuin psykoosi. 😂 Tosin olen sittemmin onnistunut vakuuttamaan, että mulla on kyllä näyttää 7 diagnoosia, mutta psykoosi tai skitsofrenia ei ole yksikään niistä, sori. 😂 Tämähän se perimmäinen syy oli parin kuukauden sähkölaskuihin tai autoni heppailuntarpeeseen liittyvien kysymysten roikottamiseen yli viikon verran parin sinisen ruksin lukukuittauksena, ja sitten lopulta varsin nöyryyttävään sävyyn asiat teilaten kun menin asiaan uudestaan. Sähkösopimusten pituuksilla, jollain checkenginellä yms. voi itselleen tässä hiukan hakea lohtua, mutta ei ne todellisia syitä olleet kahden hengen kotitaloudessa, jossa eläke per nenä on suomalaisten mediaaniansioita parempi. En mäkään tyhmä ole.


    • Anonyymi

      Ei haukuta ketään, arvostellaan asiaa.

      Joku valtion uusi kirstunvartija, kuten Hesari tyyppiä nimittää, ehdottaa säästötoimena lapsilisien maksun tarkastelua.

      Menee kehuiksi. Kerrankin joku nostaa tämän turhan menosyöpön pöydälle. Kannatan lapsilisien karsimista rankalla kädellä. Lisät pois niiltä jotka sitä eivät toimeentulon vuoksi tarvitse.

      Lapsilisän voisi vaikka siirtää toimeentulotuen piiriin. Eikä sen määrän soisi kasvavan lapsiluvun mukaan.

      Koko lapsilisäsysteemi uusiksi, kiitos!

      xLiner

      • Anonyymi

        Etelä-Koreassa tehtiin taas uusi maailmanennätys. Syntyvyys indeksi 0,8.
        Siellä ovat jo ymmärtäneet sen ettei eläkkeitä kukaan vanhana tarvitse koska niitä ei tulevaisuudessa pystytä maksamaan.

        Lapsilisiin kai menee 1,5 miljardia vuodessa? Pieni rahahan tuo on, Uniper sekoiluun verrattaessa?

        AV


      • Anonyymi

        Saarikon ehdotus tuplana maksettavista lapsilisistä ei toimi. "Ilmaisen" rahan syyttäminen kaikille ei ratkaise valtion velkaongelmaa.

        Lehdistöstä bongaamani lausahdus "yltäkylläisyyden aika on ohi" olisi viimeistään nyt sisäistettävä.

        Yksilön oikeuksista huutamisen sijaan pitäisi painottaa yksilön vastuuta huolehtia itse itsestään ja myös lähimmistään.

        Ugh!

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Koreassa tehtiin taas uusi maailmanennätys. Syntyvyys indeksi 0,8.
        Siellä ovat jo ymmärtäneet sen ettei eläkkeitä kukaan vanhana tarvitse koska niitä ei tulevaisuudessa pystytä maksamaan.

        Lapsilisiin kai menee 1,5 miljardia vuodessa? Pieni rahahan tuo on, Uniper sekoiluun verrattaessa?

        AV

        Tuolla periaatteella saman määrän voisi jakaa lapsettomille vaikka uhkapelirahaksi. Eihän sekään ole vielä mitään Uniperiin verrattuna.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla periaatteella saman määrän voisi jakaa lapsettomille vaikka uhkapelirahaksi. Eihän sekään ole vielä mitään Uniperiin verrattuna.

        xLiner

        Aikamoista uhkapeliä ovat pelanneet jos panoksena on ollut lähes 10 miljardia euroa.
        Tuossa olet oikeassa ettei yksi ylimääräinen lapsilisä korvaa perheille inflaatiosta johtuvaa menetystä. Tulisikin katsoa miten koko Suomi voisi selvitä, ei vain menneisyys(eläkelaiset).
        Palkansaajille tämä vuosi on totaalinen katastrofi, palkkaleikkuri yli 10 % suhteessa ostovoimaan on historiallisesti harvinainen tapahtuma, samanlaisesta on viimeksi kärsitty 50 vuotta sitten. Kuka sellaista voisi muistaa tai sen vaikutuksia...vain eläkeläiset jotka indeksinsä saivat.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarikon ehdotus tuplana maksettavista lapsilisistä ei toimi. "Ilmaisen" rahan syyttäminen kaikille ei ratkaise valtion velkaongelmaa.

        Lehdistöstä bongaamani lausahdus "yltäkylläisyyden aika on ohi" olisi viimeistään nyt sisäistettävä.

        Yksilön oikeuksista huutamisen sijaan pitäisi painottaa yksilön vastuuta huolehtia itse itsestään ja myös lähimmistään.

        Ugh!

        xLiner

        Saarikko ei aja oikeasti lapsilisiin lisäystä, vaan keskustan kannatukseen lisäystä. Vaalikikka kuten SDP:n vappusatanen. Epätoivoa näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista uhkapeliä ovat pelanneet jos panoksena on ollut lähes 10 miljardia euroa.
        Tuossa olet oikeassa ettei yksi ylimääräinen lapsilisä korvaa perheille inflaatiosta johtuvaa menetystä. Tulisikin katsoa miten koko Suomi voisi selvitä, ei vain menneisyys(eläkelaiset).
        Palkansaajille tämä vuosi on totaalinen katastrofi, palkkaleikkuri yli 10 % suhteessa ostovoimaan on historiallisesti harvinainen tapahtuma, samanlaisesta on viimeksi kärsitty 50 vuotta sitten. Kuka sellaista voisi muistaa tai sen vaikutuksia...vain eläkeläiset jotka indeksinsä saivat.

        AV

        Inflaatio hidastaa talouskasvua, koska ihmisillä ei ole enää varaa ostaa tuotteita yhtä paljon kuin aikaisemmin, yritysten ei kannata pitää enää niin paljon ihmisiä töissä, työntekijöitä lomautetaan tai irtisanotaan.

        Valtio ja kunnat saavat vähemmän verotuloja, koska yritykset eivät tuota enää niin paljon voittoa kuin aiemmin ja ihmisiä on enemmän työttömänä kuin aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inflaatio hidastaa talouskasvua, koska ihmisillä ei ole enää varaa ostaa tuotteita yhtä paljon kuin aikaisemmin, yritysten ei kannata pitää enää niin paljon ihmisiä töissä, työntekijöitä lomautetaan tai irtisanotaan.

        Valtio ja kunnat saavat vähemmän verotuloja, koska yritykset eivät tuota enää niin paljon voittoa kuin aiemmin ja ihmisiä on enemmän työttömänä kuin aiemmin.

        Uskotko, että jatkuva talouskasvu on mahdollista loputtomiin? Minä en.

        Ollaan tulossa uuden eteen. Jos porukka ei nyt ymmärrä varmistaa tulevaisuuttaan, väki jakaantuu ökyrikkaisiin ja rutiköyhiin. Mä koitan sijoittua tuohon väliin..

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko, että jatkuva talouskasvu on mahdollista loputtomiin? Minä en.

        Ollaan tulossa uuden eteen. Jos porukka ei nyt ymmärrä varmistaa tulevaisuuttaan, väki jakaantuu ökyrikkaisiin ja rutiköyhiin. Mä koitan sijoittua tuohon väliin..

        xLiner

        Talouskasvu ei ole uskon asia. Se on ihan tutkittu asia. Ole hyvä ja pidä talouskasvu ja fyysiset resurssit eri asioina. Ota selvää myös, mikä rooli innovaatioilla, palveluliiketoiminnalla (myös B2B) ja arvonmuodostuksen uusilla tavoilla on talouskasvun mahdollistajina.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talouskasvu ei ole uskon asia. Se on ihan tutkittu asia. Ole hyvä ja pidä talouskasvu ja fyysiset resurssit eri asioina. Ota selvää myös, mikä rooli innovaatioilla, palveluliiketoiminnalla (myös B2B) ja arvonmuodostuksen uusilla tavoilla on talouskasvun mahdollistajina.

        🦄

        Ole sinä myös hyvä, ja ota huomioon nykyinen ja tuleva mahdollinen maailmantilanne, uhkineen.

        Suurimpana ongelmana näen, ettei porukka ota uhkia vakavasti. Mitään pahaa ei tapahdu, kaikki on ollut aina hyvin ja paranee vaan? Kyllä joku asiat hoitaa...

        Vaikka toivottaisiin pelkkää hyvää, pitäisi myös varautua siihen pahimpaan vaihtoehtoon. Eikä se tarkoita negatiivisuutta, vaan positiivista realismia.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole sinä myös hyvä, ja ota huomioon nykyinen ja tuleva mahdollinen maailmantilanne, uhkineen.

        Suurimpana ongelmana näen, ettei porukka ota uhkia vakavasti. Mitään pahaa ei tapahdu, kaikki on ollut aina hyvin ja paranee vaan? Kyllä joku asiat hoitaa...

        Vaikka toivottaisiin pelkkää hyvää, pitäisi myös varautua siihen pahimpaan vaihtoehtoon. Eikä se tarkoita negatiivisuutta, vaan positiivista realismia.

        xLiner

        Eikö talouskasvun turvaaminen ole nimenomaan yksi uhkiin varautumisen keino?

        🦄


      • Anonyymi

        No, mitä mieltä olet ett Kela maksaa lapsilisää esim. Viroon ja Puolaan, lapsille jotka eivät ole koskaan edes käyneet Suomessa, mutt iskä tekee kausiluonteista työtä suomessa n. ½- vuodesta. Viidestä lapsesta melkein 680 € rapsahtaa jossain maassa, vaimon pankkitilille suomalaista lapsilisää; koska kyseisessä maassa ei lapsilisiä kovin avokätiseti jaeta.
        EU-direktiivien mukaan, me sitten kompensoidaan nämäkin tappiot; vierasmaalaisille työntekijöille, jotka työskentelee Suomessa, sen vaaditun ½-vuotta.

        Mä en ymmärrä, miten meidän lapsilisiä kuuluu maksaa jollekin vierasmaalaiselle perheelle!
        Useinmiten palkkakin maksetaan siellä kotimaassa, elävät täällä pienellä päivärahalla, eivätkä maksa veroja Suomeen. Ainakin tuolla rakennusalalla kuuluu käytäntö olevan tuollainen.
        Kyllä jotkut ovat osanneet tehdä sopimuksia; ja toiset hölmöt hyväksyneet ne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö talouskasvun turvaaminen ole nimenomaan yksi uhkiin varautumisen keino?

        🦄

        Juu... Mutta tässä on niin paljon muuttujia. Ne pitäisi kaikki turvata, enkä usko että se on enää mahdollista. Siinä määrin, mihin olemme tottuneet.

        Vai ajattelitko hoitaa jatkossakin kaikki uudella velkarahalla? En usko, että pitkään onnistuu..

        Veikkaan että kulutusjuhlat on ohi.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu... Mutta tässä on niin paljon muuttujia. Ne pitäisi kaikki turvata, enkä usko että se on enää mahdollista. Siinä määrin, mihin olemme tottuneet.

        Vai ajattelitko hoitaa jatkossakin kaikki uudella velkarahalla? En usko, että pitkään onnistuu..

        Veikkaan että kulutusjuhlat on ohi.

        xLiner

        Talous ei kasva ilman toimivaa finanssisektoria. Luotonannon supistaminen pienentää talouskasvua varmasti.

        Suomen finanssisektorin vakavaraisuus on edelleen Euroopan keskitasoa parempi. Vaikka toimintaympäristön riskit ovat suuret, niihin voidaan varautua.

        https://www.finanssivalvonta.fi/tiedotteet-ja-julkaisut/lehdistotiedotteet/2022/finanssisektorin-vakavaraisuus-31.3.2022-suomen-finanssisektorin-hyva-vakavaraisuus-entista-tarkeampaa--epavarmuus-leimaa-toimintaymparistoa-ja-riskit-pysyneet-korkealla-tasolla/

        Varautumiseen kuuluu tietysti mm. suurempi korkotaso.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä mieltä olet ett Kela maksaa lapsilisää esim. Viroon ja Puolaan, lapsille jotka eivät ole koskaan edes käyneet Suomessa, mutt iskä tekee kausiluonteista työtä suomessa n. ½- vuodesta. Viidestä lapsesta melkein 680 € rapsahtaa jossain maassa, vaimon pankkitilille suomalaista lapsilisää; koska kyseisessä maassa ei lapsilisiä kovin avokätiseti jaeta.
        EU-direktiivien mukaan, me sitten kompensoidaan nämäkin tappiot; vierasmaalaisille työntekijöille, jotka työskentelee Suomessa, sen vaaditun ½-vuotta.

        Mä en ymmärrä, miten meidän lapsilisiä kuuluu maksaa jollekin vierasmaalaiselle perheelle!
        Useinmiten palkkakin maksetaan siellä kotimaassa, elävät täällä pienellä päivärahalla, eivätkä maksa veroja Suomeen. Ainakin tuolla rakennusalalla kuuluu käytäntö olevan tuollainen.
        Kyllä jotkut ovat osanneet tehdä sopimuksia; ja toiset hölmöt hyväksyneet ne!

        Koska ollaan EU:ssa ja EU:ssa on perhe-etuudet sovitetaan yhteen. Kuvailemassasi tapauksessa lapsilisien erotus maksetaan Suomesta, jos Suomessa lapsilisien määrä on suurempi. Ihan samalla perusteella suomalaisetkin voivat saada perhe-etuuksia toisesta maasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous ei kasva ilman toimivaa finanssisektoria. Luotonannon supistaminen pienentää talouskasvua varmasti.

        Suomen finanssisektorin vakavaraisuus on edelleen Euroopan keskitasoa parempi. Vaikka toimintaympäristön riskit ovat suuret, niihin voidaan varautua.

        https://www.finanssivalvonta.fi/tiedotteet-ja-julkaisut/lehdistotiedotteet/2022/finanssisektorin-vakavaraisuus-31.3.2022-suomen-finanssisektorin-hyva-vakavaraisuus-entista-tarkeampaa--epavarmuus-leimaa-toimintaymparistoa-ja-riskit-pysyneet-korkealla-tasolla/

        Varautumiseen kuuluu tietysti mm. suurempi korkotaso.

        🦄

        En tiedä tarkalleen millainen sosiaaliturva muissa EU-maissa on, mutta käsitykseni mukaan ei niin hyvin toimiva kuin Suomessa. Meillä on myös ilmainen koulujärjestelmä kuten myös terveyden- ja sairaanhoito.

        Pohjoismainen hyvinvointivaltiomalli on ollut meille itsestäänselvyys.

        Olet siis sitä mieltä, että meillä on varaa siihen jatkossakin? Siitä huolimatta, että päättäjienkin taholta muuta on varoiteltu?

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tarkalleen millainen sosiaaliturva muissa EU-maissa on, mutta käsitykseni mukaan ei niin hyvin toimiva kuin Suomessa. Meillä on myös ilmainen koulujärjestelmä kuten myös terveyden- ja sairaanhoito.

        Pohjoismainen hyvinvointivaltiomalli on ollut meille itsestäänselvyys.

        Olet siis sitä mieltä, että meillä on varaa siihen jatkossakin? Siitä huolimatta, että päättäjienkin taholta muuta on varoiteltu?

        xLiner

        *"käsitykseni mukaan ei KESKIMÄÄRIN niin hyvin toimiva kuin Suomessa"

        Tarkoitan, että meillä on myös erilaisia riskejä talouden suhteen kuin monella muulla maalla. Ilmastomme vaihtelevuus mukaan lukien.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tarkalleen millainen sosiaaliturva muissa EU-maissa on, mutta käsitykseni mukaan ei niin hyvin toimiva kuin Suomessa. Meillä on myös ilmainen koulujärjestelmä kuten myös terveyden- ja sairaanhoito.

        Pohjoismainen hyvinvointivaltiomalli on ollut meille itsestäänselvyys.

        Olet siis sitä mieltä, että meillä on varaa siihen jatkossakin? Siitä huolimatta, että päättäjienkin taholta muuta on varoiteltu?

        xLiner

        Minä puhuin yritysten investointien rahoittamisesta. Nyt ei ollut puhe julkisesta sektorista vaan talouskasvusta. Julkinen sektori ei toimi ilman yksityisen sektorin kasvua.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhuin yritysten investointien rahoittamisesta. Nyt ei ollut puhe julkisesta sektorista vaan talouskasvusta. Julkinen sektori ei toimi ilman yksityisen sektorin kasvua.

        🦄

        Tai toimii se vähän aikaa, mutta ne ratkaisut eivät ole kestäviä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhuin yritysten investointien rahoittamisesta. Nyt ei ollut puhe julkisesta sektorista vaan talouskasvusta. Julkinen sektori ei toimi ilman yksityisen sektorin kasvua.

        🦄

        Taidetaan nähdä tulevaisuus vaan erilailla.

        xLiner


    • Anonyymi

      Tämä aihe oli jo kuopattu, mutta itse nostit sen taas pinnalle.

    • Minusta vois ruveta jo varuilta haukkumaan Gary Bettmania, kun kuitenkin päästää venäläiset pelaamaan Nhl:ää.

      Ovetchkin pitää saada jahtaamaan maalikuninkuutta ja Malkini kisaamaan kanukkitähden joukkueeseen....koska raha vaatii...

      Sanoisivat vaan hyvissä ajoin, että venäjän passilla ei asiaa taalaliigaan. Saattais tulla tuttuja loikkauksia taas. Sekös Puttee kismittäis. Varsinkin jos Ovi vaihtais kansalaisuuttaan. 🤣

    • Anonyymi

      Ei ollut kaupassa head-sheulders -juttua oli pakko asa jotain plmolive.

      Noh ehkä noita noniiin hilsettätä ei le mjutta...

      Minun hiuystyyly joo sain kommetteja että erittäikjin tyylisä vähän parempik tyyli koui jollain elokkavasa delta forfec, aideltasfore-tairteluelokuvs...

    • Anonyymi

      Haukutaan vaikka nato-pellet ja muut idarit ja uhataan vielä turpaanvetämisellä.

    • Anonyymi

      Haukutaan Fortumin johto.

    • No voi, oletko muistisi onnistunut liuottamaan? Eikös tänään käy samat haukuttavat kuin aina ennenkin: persut, kokoomuslaiset, lestat, maalaiset, porvarit, kapitalistit, oikeistolaiset, kossit ja työssäkäyvät.

      • Ja tietty tosiaan nato-pellet ja idarit. Ehkä olenkin itse liuottanut muistini.


    • Anonyymi

      Pidän suunnattoman paljon sanasta ”ihmisoletettu”.
      ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

      🦄

      • Anonyymi

        Ihanaa kun jaat humaaneja arvoja sekä ihmisoikeuksia kaikille❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa kun jaat humaaneja arvoja sekä ihmisoikeuksia kaikille❤️

        Tai sitten olin vain ilahtunut siitä, ettei yksisarvisen näköisiä olentoja automaattisesti aina oleteta ihmisiksi. 🤔

        🦄


    • Anonyymi

      Kuitenkin maan hallinnossa puuhastelee henklöitä joiden henkinen aikuistuminen on kesken . Ministeris mieskin alentuu puoltamaan huumeidenkäyttötiloja kaduille . Lieneekö pääministerin tarpeisiin ?

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017544247oa

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe