Yksi on välimes

Anonyymi

Raamatussa sanotaan näin
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."

Miten ihminen joka ei koskaan ole kuullut kristinuskosta voi tulla pelastavaan uskoon? Tarvitaanko siihen välimiestä vai ei?

199

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu on väärässä. Ainoa oikea välimies on SRK

      • Anonyymi

        Se on oikein että se on mies, välimies. Ei välinainen. Välimäki, Väliniemi, Väliranta, Välihuhta.
        Onko sillä väliä, onko jutussa perää vai ei.
        Välimies on välittäjä, ja tuiki tarpeellinen henkilö.


    • Anonyymi

      Jeesus itse sanoo ettei taivasten valtakunta ole tuolla eikä siellä, sitä ei voida osoittaa ihmisen ulkopuolelta. Jeesus sanoo sen olevan ihmisen sisällä. Joka tuon portin saa sisimmässään auki tai pikeammin kelle tuo portti Kristuksen avulla raotetaan, näkee kuin portin raosta, elämän joka ei pääty kuolemaan.

      Usko on aina ollut muiden kun mailman valtaa ja kunnioitusta halajsvien ihmisten etuoikeus. Siksi tuo uskon tuotteistaminen, raamittaminen ja " vain tästä uskosta pelastuu ", lausahdus on suoraan kuin sylkäisy Kristuksen kasvoille, ottaminen jaettavaksi itselle se jonka Kristus on antanut kaikille.


      On vaarallista luoda organisaatioita uskon bisneksellä, tai raamittamisella, jossa oma materialistinen elämä koitetaan turvata.

    • Anonyymi

      Jeesus antaa uskon suoraan taivaasta. Muutenhan sellaisen ihmisen pelastus olisi riippuvainen siitä että joku ihminen kertoisi hänelle ilosanoman. Mutta sen sanoo järkikin että niin epävarmaa armojärjestystä Jumala ei ole säätänyt.

    • En tyhjennä vielä koko "pajatsoa", kun sanon ettei v-lestadiolaisuus ole kristinuskoa, vaan se on kristinuskolla ratsastava taikauskoinen kultti.

      Kaukana "pelastavasta uskosta"

      • Anonyymi

        Mut voisit ottaa kantaa siihen mikäli ihmistä tarvitaan pelastuksen sanan saattajana.

        Ja jos tarvitaan, toteutuuko siinä että Kristus on läsnä, itse välimiehenä, siinä missä 2von koolla hänen nimessään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut voisit ottaa kantaa siihen mikäli ihmistä tarvitaan pelastuksen sanan saattajana.

        Ja jos tarvitaan, toteutuuko siinä että Kristus on läsnä, itse välimiehenä, siinä missä 2von koolla hänen nimessään.

        Yritä nyt ymmärtää, tämän sanon sinulle sävyisästi.

        Usko Jeesukseen ei ole mikään taika jota syntinen- ja mahdollisesti jopa pedofiili kantaa mukanaan.

        Joko uskot Jeeukseen, tai et usko, that's it. Pyhä Henki todistaa aina Jeesuksen valtasuuruutta ja todistaa Hänestä, aina!

        Jeesus on Herra! Jos sitä et voi tunnustaa, et ole Jeesuksen oma, olet vain helvetin lapsi vailla aamunkoittoa, jos uskot vl-synninpäästöön!

        Tee testi itsellesi: Jos voit tunnustaa Jeesuksen Herraksi, tiedät omaavasi Pyhän Hengen. Mutta muista, että sillä hetkellä saat vl-vainon osakseni, jos vellun kuullen sen teet!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, tämän sanon sinulle sävyisästi.

        Usko Jeesukseen ei ole mikään taika jota syntinen- ja mahdollisesti jopa pedofiili kantaa mukanaan.

        Joko uskot Jeeukseen, tai et usko, that's it. Pyhä Henki todistaa aina Jeesuksen valtasuuruutta ja todistaa Hänestä, aina!

        Jeesus on Herra! Jos sitä et voi tunnustaa, et ole Jeesuksen oma, olet vain helvetin lapsi vailla aamunkoittoa, jos uskot vl-synninpäästöön!

        Tee testi itsellesi: Jos voit tunnustaa Jeesuksen Herraksi, tiedät omaavasi Pyhän Hengen. Mutta muista, että sillä hetkellä saat vl-vainon osakseni, jos vellun kuullen sen teet!

        Siis saat vl-vainon osaksesi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, tämän sanon sinulle sävyisästi.

        Usko Jeesukseen ei ole mikään taika jota syntinen- ja mahdollisesti jopa pedofiili kantaa mukanaan.

        Joko uskot Jeeukseen, tai et usko, that's it. Pyhä Henki todistaa aina Jeesuksen valtasuuruutta ja todistaa Hänestä, aina!

        Jeesus on Herra! Jos sitä et voi tunnustaa, et ole Jeesuksen oma, olet vain helvetin lapsi vailla aamunkoittoa, jos uskot vl-synninpäästöön!

        Tee testi itsellesi: Jos voit tunnustaa Jeesuksen Herraksi, tiedät omaavasi Pyhän Hengen. Mutta muista, että sillä hetkellä saat vl-vainon osakseni, jos vellun kuullen sen teet!

        En ole puhut mistään vl, mutta ihmisestä joka uskoo.

        Tarvitaanko sellaista "tekemään" ihmisestä opetuslasta? Vai voiko tulla uskoon koskaan kuulematta sanomaa?

        Et vastaa tähän. Luulis olevan helppo oppineelle vastata .


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, tämän sanon sinulle sävyisästi.

        Usko Jeesukseen ei ole mikään taika jota syntinen- ja mahdollisesti jopa pedofiili kantaa mukanaan.

        Joko uskot Jeeukseen, tai et usko, that's it. Pyhä Henki todistaa aina Jeesuksen valtasuuruutta ja todistaa Hänestä, aina!

        Jeesus on Herra! Jos sitä et voi tunnustaa, et ole Jeesuksen oma, olet vain helvetin lapsi vailla aamunkoittoa, jos uskot vl-synninpäästöön!

        Tee testi itsellesi: Jos voit tunnustaa Jeesuksen Herraksi, tiedät omaavasi Pyhän Hengen. Mutta muista, että sillä hetkellä saat vl-vainon osakseni, jos vellun kuullen sen teet!

        Tottakai Jeesus yksin on Herra. En ole koskaan tavannut kristittyä sanan yleisimmässäkään tarkoituksessa (paitsi yhwh todistajat) joka ei tunnustaisi Jeesusta Herraksi.

        Mutta joskus nuoruudessani jotku sanoivat",Elvis Presley elää". Mutta eivät osanneet sanoa missä hän on ja vaikuttaa.

        Mun näkökulmasta sinä et voi sanoa "Jeesus elää!"
        Pelkää Elvistä palvot. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole puhut mistään vl, mutta ihmisestä joka uskoo.

        Tarvitaanko sellaista "tekemään" ihmisestä opetuslasta? Vai voiko tulla uskoon koskaan kuulematta sanomaa?

        Et vastaa tähän. Luulis olevan helppo oppineelle vastata .

        On kaksi asiaa, jotka paljastavat että olet vl. Ensimmäinen asia on, että olet kavala ja toinen asia on, ettet kerro mihin uskot. Kristitty kertoo aina uskonsa kohteen, toisin kuin kulttivl.


        "Tulla uskoon kuulematta sanomaa"

        Uskoon ketä/mitä kohtaan?

        Mitä sanomaa, mihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Jeesus yksin on Herra. En ole koskaan tavannut kristittyä sanan yleisimmässäkään tarkoituksessa (paitsi yhwh todistajat) joka ei tunnustaisi Jeesusta Herraksi.

        Mutta joskus nuoruudessani jotku sanoivat",Elvis Presley elää". Mutta eivät osanneet sanoa missä hän on ja vaikuttaa.

        Mun näkökulmasta sinä et voi sanoa "Jeesus elää!"
        Pelkää Elvistä palvot. 😀

        Naurakaa nyt ettei vitsinkertoja nolostu!

        "Tottakai" on patenttivastaus vellulta kun kysytään Jeesuksesta.

        Jeesus on velluille kuin juoppo eno, jota hävetään ja hänestä ei puhuta mitään, ennen kuin joku kysyy sukulaisuutta.

        En ole tavannut vellua joka Jeesuksen Herraksi tunnustaisi. "Tottakai" ei ole tunnustus, vaan hätähuuto!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On kaksi asiaa, jotka paljastavat että olet vl. Ensimmäinen asia on, että olet kavala ja toinen asia on, ettet kerro mihin uskot. Kristitty kertoo aina uskonsa kohteen, toisin kuin kulttivl.


        "Tulla uskoon kuulematta sanomaa"

        Uskoon ketä/mitä kohtaan?

        Mitä sanomaa, mihin?

        Olen VL. En yrittänytkään esiintyä parempana. Mutta voisitko silti asiallisesti kertoa mitä ajattelet siitä skenaariosta että on miljoonia ihmisiä jotka ei koskaan ole kuulleet ilosanomaa.

        Voiko ne tulla uskoon (samaan usko on mikä sinulla on) kuulematta tätä ilosanomaa (sitä jota sinä julistat/uskot/edustat) ? Onko Raamatussa esimerkkejä siitä että joku itse antaa itselleen kasteen?

        Eikö tämä ole ongelma? Ihmisen pelastumiseen tarvitaan muita ihmisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen VL. En yrittänytkään esiintyä parempana. Mutta voisitko silti asiallisesti kertoa mitä ajattelet siitä skenaariosta että on miljoonia ihmisiä jotka ei koskaan ole kuulleet ilosanomaa.

        Voiko ne tulla uskoon (samaan usko on mikä sinulla on) kuulematta tätä ilosanomaa (sitä jota sinä julistat/uskot/edustat) ? Onko Raamatussa esimerkkejä siitä että joku itse antaa itselleen kasteen?

        Eikö tämä ole ongelma? Ihmisen pelastumiseen tarvitaan muita ihmisiä?

        Kysymyksesi oli tosi hyvä ja pyydän sinulta (en puhvelilta), anteeksi aggressiiviselta näyttävää sanamuotoa jota käytin..

        Selventäisikö tämä Raamatunkohta mitään?

        Room 2.
        2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä.

        " Se usko mikä sinulla on"

        Uskon Jeesukseen. Tämä on vellulle mahdotonta käsittää, sen kirouksen takia minkä päällensä ovat saaneet ,ettei USKO JEESUKSEEN olee mikään taika.

        No eihän ristinryövärikään saanut kastetta Jeesukseen uskomisen ilmauksensa jälkeen.

        Kehottaisin lukemaan nimimerkki Pinnasängyn kirjoituksia kasteesta, hän ei ole kaihtanut vaivannäköä ,selvittäessään perusteellisesti alkukielistä suomentaen ,Raamatun ilmoituksia asiasta.

        Veri- vesi-, ja Henki,. Ne kolme yhtä pitävät.

        Ensin usko (Jeesukseen) ja sitten kaste, upotuskaste.

        Hyvä kysymys sinulta lopussa, mutta ei kastajalla ole välimiesasemaa niin ,että hän voisi viedä sinulta sen armon, mitä uskolla Jeesukseen olet saanut. Ja olisi hullua ajatellakaan kastajaa, joka toimisi armottomasti kuin vellu. Mutta sellaista ei kasteta joka ei tunusta uskoaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kysymyksesi oli tosi hyvä ja pyydän sinulta (en puhvelilta), anteeksi aggressiiviselta näyttävää sanamuotoa jota käytin..

        Selventäisikö tämä Raamatunkohta mitään?

        Room 2.
        2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä.

        " Se usko mikä sinulla on"

        Uskon Jeesukseen. Tämä on vellulle mahdotonta käsittää, sen kirouksen takia minkä päällensä ovat saaneet ,ettei USKO JEESUKSEEN olee mikään taika.

        No eihän ristinryövärikään saanut kastetta Jeesukseen uskomisen ilmauksensa jälkeen.

        Kehottaisin lukemaan nimimerkki Pinnasängyn kirjoituksia kasteesta, hän ei ole kaihtanut vaivannäköä ,selvittäessään perusteellisesti alkukielistä suomentaen ,Raamatun ilmoituksia asiasta.

        Veri- vesi-, ja Henki,. Ne kolme yhtä pitävät.

        Ensin usko (Jeesukseen) ja sitten kaste, upotuskaste.

        Hyvä kysymys sinulta lopussa, mutta ei kastajalla ole välimiesasemaa niin ,että hän voisi viedä sinulta sen armon, mitä uskolla Jeesukseen olet saanut. Ja olisi hullua ajatellakaan kastajaa, joka toimisi armottomasti kuin vellu. Mutta sellaista ei kasteta joka ei tunusta uskoaan Jeesukseen.

        "Selventäisikö tämä Raamatunkohta mitään?"

        Oikeastaan on turha laittaa pelkkää Raamatunlainaiusta, koska me kaikki tulkitsemme sen sen hengen mukaan mikä meillä kullakin on. Pitäis aina selittää miten itse sen tulktisee.

        Mutta lienee niin sunkin käsitys että autiolla saarella oleva joka ei ole kuullut Kristuksesta hukkuu. (koska Room 10:14 ... Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?)

        Ok, eli nyt jos sinä sattuisit tuonne saarelle ja puhuisit hänelle uskostasi ja Kristuksesta. Hän tulisi sinun uskoon. Tässä on kuitenkin pieni ongelma: Sinä olet oman uskosi mukaa eräänlainen sivullinen puhemies, kolmas osapuoli. Mutta Raamattu ei tunne sellaista niin kuin aloituksen lainauksesta käy ilmi.

        Jos minä menisin saarelle, esiintyisin Pyhän Hengen saarnaviran omistavana, eli Jeesus asuu henkensä kautta minussa ja siksi voin hänen nimess ja "lähetettynä" todistaa ylösnousseesta Herrasta ja anteeksiantamuksesta hänen nimensä kautta. Tässä ei ole muutä völimiestä kuin Kristus itse joka lainaa syntisen ihmisen suuta.

        Varmasti sinä kristittynä uskot että sinulla on Pyhä Henki, evankeliumin sana (vesi) ja sovintoveren osallisuus. Ethä sinä muuten olisi kristitty. Nämät olet armosta lahjaksi saanut ja voit lahjana antaa muillekin jotka niitä kaipaa ja anoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Selventäisikö tämä Raamatunkohta mitään?"

        Oikeastaan on turha laittaa pelkkää Raamatunlainaiusta, koska me kaikki tulkitsemme sen sen hengen mukaan mikä meillä kullakin on. Pitäis aina selittää miten itse sen tulktisee.

        Mutta lienee niin sunkin käsitys että autiolla saarella oleva joka ei ole kuullut Kristuksesta hukkuu. (koska Room 10:14 ... Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?)

        Ok, eli nyt jos sinä sattuisit tuonne saarelle ja puhuisit hänelle uskostasi ja Kristuksesta. Hän tulisi sinun uskoon. Tässä on kuitenkin pieni ongelma: Sinä olet oman uskosi mukaa eräänlainen sivullinen puhemies, kolmas osapuoli. Mutta Raamattu ei tunne sellaista niin kuin aloituksen lainauksesta käy ilmi.

        Jos minä menisin saarelle, esiintyisin Pyhän Hengen saarnaviran omistavana, eli Jeesus asuu henkensä kautta minussa ja siksi voin hänen nimess ja "lähetettynä" todistaa ylösnousseesta Herrasta ja anteeksiantamuksesta hänen nimensä kautta. Tässä ei ole muutä völimiestä kuin Kristus itse joka lainaa syntisen ihmisen suuta.

        Varmasti sinä kristittynä uskot että sinulla on Pyhä Henki, evankeliumin sana (vesi) ja sovintoveren osallisuus. Ethä sinä muuten olisi kristitty. Nämät olet armosta lahjaksi saanut ja voit lahjana antaa muillekin jotka niitä kaipaa ja anoo.

        Olet todella kavala ja vilpillinen vl-vääristelijä. Olet kuin fariseukset jotka kiusasivat Jeesusta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kysymyksesi oli tosi hyvä ja pyydän sinulta (en puhvelilta), anteeksi aggressiiviselta näyttävää sanamuotoa jota käytin..

        Selventäisikö tämä Raamatunkohta mitään?

        Room 2.
        2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä.

        " Se usko mikä sinulla on"

        Uskon Jeesukseen. Tämä on vellulle mahdotonta käsittää, sen kirouksen takia minkä päällensä ovat saaneet ,ettei USKO JEESUKSEEN olee mikään taika.

        No eihän ristinryövärikään saanut kastetta Jeesukseen uskomisen ilmauksensa jälkeen.

        Kehottaisin lukemaan nimimerkki Pinnasängyn kirjoituksia kasteesta, hän ei ole kaihtanut vaivannäköä ,selvittäessään perusteellisesti alkukielistä suomentaen ,Raamatun ilmoituksia asiasta.

        Veri- vesi-, ja Henki,. Ne kolme yhtä pitävät.

        Ensin usko (Jeesukseen) ja sitten kaste, upotuskaste.

        Hyvä kysymys sinulta lopussa, mutta ei kastajalla ole välimiesasemaa niin ,että hän voisi viedä sinulta sen armon, mitä uskolla Jeesukseen olet saanut. Ja olisi hullua ajatellakaan kastajaa, joka toimisi armottomasti kuin vellu. Mutta sellaista ei kasteta joka ei tunusta uskoaan Jeesukseen.

        Uskotko saalemi Jeesuksen Isään? Mikä/kuka Hän on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko saalemi Jeesuksen Isään? Mikä/kuka Hän on?

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.


      • Miksi sitten koliset?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        Määrittele tarkemmin mitä tuo tarkoittaa? Että Jeesus on Isä,vai?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele tarkemmin mitä tuo tarkoittaa? Että Jeesus on Isä,vai?

        Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
        Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole puhut mistään vl, mutta ihmisestä joka uskoo.

        Tarvitaanko sellaista "tekemään" ihmisestä opetuslasta? Vai voiko tulla uskoon koskaan kuulematta sanomaa?

        Et vastaa tähän. Luulis olevan helppo oppineelle vastata .

        Vähän typeriä juttuja mutta kyllä evankeliumia on kerrottu aina kaikissa maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Jeesus yksin on Herra. En ole koskaan tavannut kristittyä sanan yleisimmässäkään tarkoituksessa (paitsi yhwh todistajat) joka ei tunnustaisi Jeesusta Herraksi.

        Mutta joskus nuoruudessani jotku sanoivat",Elvis Presley elää". Mutta eivät osanneet sanoa missä hän on ja vaikuttaa.

        Mun näkökulmasta sinä et voi sanoa "Jeesus elää!"
        Pelkää Elvistä palvot. 😀

        Jehovia jahveja on monenlaisia ✡️


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Naurakaa nyt ettei vitsinkertoja nolostu!

        "Tottakai" on patenttivastaus vellulta kun kysytään Jeesuksesta.

        Jeesus on velluille kuin juoppo eno, jota hävetään ja hänestä ei puhuta mitään, ennen kuin joku kysyy sukulaisuutta.

        En ole tavannut vellua joka Jeesuksen Herraksi tunnustaisi. "Tottakai" ei ole tunnustus, vaan hätähuuto!

        Miten lestat ehtii kyttään kaikkien syntejä tietysti kaikki tekee joka päivä mutta että ehtii vahtia muita. Kivet käteen vastakivitykseen naiset miehet huoraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele tarkemmin mitä tuo tarkoittaa? Että Jeesus on Isä,vai?

        Jeesus on isä Jumala ja poika.


      • Anonyymi

        Taikauskoa on ihmeparantamiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on isä Jumala ja poika.

        Ei kyllä ole Isä,vaan pelkästään Poika. Miksi selvää Raamatun sanaa pitää vääntää kieroon. Eikö Jeesus ole Jumalan Poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän typeriä juttuja mutta kyllä evankeliumia on kerrottu aina kaikissa maissa.

        No hei! Näin on, MUTTA velluista ei ole esimerkiksi Kiinassa tai Intiassa kuultu todellisuudessa koskaan ja MITÄÄN!


        Intialaistenkin pitäisi kaikkien kääntyä lestadiolaisiksi, jotta voisivat päästä taivaan valtakuntaan tulimeren sijasta.


    • Kun uskot Jeesukseen jonkun välimiehen kautta, silloin oikeasti kiellät uskosi Jeesukseen. Olet vl-välimiehen ottaessasi muuttanut aidon Jeesususkon taiaksi. Sitä paitsi Taivaaseen ei ole mennyt kuin Jeesus!

      Taialla ei autuutta peritä,-ei, vaikka se olisi vl-taikausko!

      • Anonyymi

        Jeesus sanoo:
        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo:
        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]

        Saalemit vaikeni Jumalan sanan edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemit vaikeni Jumalan sanan edessä.

        Laita näkyville se Jumalan Sana, eikä pelkkiä numeroita. Et voi, kun siinä paljastuu vl-valhe.


      • Anonyymi

        Ei Jeesukseen uskota välimiehen kautta, vaan Jeesus jätti omilleen vallan antaa synnit anteeksi. Se että uskoo Jeesukseen, on eri asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesukseen uskota välimiehen kautta, vaan Jeesus jätti omilleen vallan antaa synnit anteeksi. Se että uskoo Jeesukseen, on eri asia.

        Käsityksesi on taikauskoa, vl-taikauskoa.

        Tuomitset itsesi jos et anna anteeksi. Olet rohkea mies/nainen.

        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo:
        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]

        Etkö tajua, tässähän on Jeesuksen neuvo löytää Jumala.
        Kun Welluilla ei ole Jeesusta, ei ole myöskään Isää; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesukseen uskota välimiehen kautta, vaan Jeesus jätti omilleen vallan antaa synnit anteeksi. Se että uskoo Jeesukseen, on eri asia.

        Pitää tajuta, että usko Jeesukseen tulee vasta kasteessa ja sitä seuraa tila, josta Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Sekä Matt. 9:9 Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.

        Kristitty seuraa Jeesusta, eikä höpötä ainoastaan Hänen nimestään. Kaikki se on turhaa, siihen Jeesus sanookin - menkää pois, en tunne teitä, eikä pelasta myöskään heitä


      • pinnasänky kirjoitti:

        Pitää tajuta, että usko Jeesukseen tulee vasta kasteessa ja sitä seuraa tila, josta Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Sekä Matt. 9:9 Kun Jeesus kaupungista lähtiessään kulki tulliaseman ohi, hän näki Matteus-nimisen miehen istuvan siellä. Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa minua", ja hän nousi ja lähti seuraamaan Jeesusta.

        Kristitty seuraa Jeesusta, eikä höpötä ainoastaan Hänen nimestään. Kaikki se on turhaa, siihen Jeesus sanookin - menkää pois, en tunne teitä, eikä pelasta myöskään heitä

        Usko ei ole taika.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Käsityksesi on taikauskoa, vl-taikauskoa.

        Tuomitset itsesi jos et anna anteeksi. Olet rohkea mies/nainen.

        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Olen huomannut että Jumalan valtakunnan ulkopuolella aika yleisesti luullaan että anteeksiantaminen on sama asia kuin sormien läpi syntiä katsominen. Ellei ihminen saa tuntoa ja kadu syntejään niin ei voi uskoa Jeesukseen. Asia ei parane sillä että ihmiset sanoo "rauha rauha".


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Etkö tajua, tässähän on Jeesuksen neuvo löytää Jumala.
        Kun Welluilla ei ole Jeesusta, ei ole myöskään Isää; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Pakko siis ottaa vastaan Jeesus jos halu päästä Isän luo.
        Mun mielestä "Anonyymin" lainaamat kohdat tekee selväksi miten Jeesus otetaan vastaan.

        Nyt pitäis vain päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä "ottaa vastaan" tarkasti ottaen tarkoittaa. Ja kenet pitäis ottaa vastaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Usko ei ole taika.

        En väitä että olisit "ulkonaisesti hurskas", mutta tuo hokemasi että usko ei ole taika, kertoo ehkä ettet (enää) tunne evankeliumin voimaa. Elävä usko on Jumalan työ meissä ja siinä on voima. Parannuksen armo on yhtä suuri ihme kuin kuolleesta herättäminen. Taivaan enkelitkin riemutsisi jos sinä nöyrtyisit ottamaan vastaan Jumalan voiman.

        2 Tim 3:5 "...he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!"

        Joh 1:12 Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että Jumalan valtakunnan ulkopuolella aika yleisesti luullaan että anteeksiantaminen on sama asia kuin sormien läpi syntiä katsominen. Ellei ihminen saa tuntoa ja kadu syntejään niin ei voi uskoa Jeesukseen. Asia ei parane sillä että ihmiset sanoo "rauha rauha".

        Vain Jeesus voi antaa synnit anteeksi. Hän vuodatti verensä syntiemme takia, kuoli että saisimme elää Hänen ylösnousemuksensa kautta. Siihen ylösnoudun osallisuuteen vaaditaan usko Jeesukseen, ei vl-valehtelija lupaamaan valheelliseen synninpäästöön. Se on valheen lisäksi taikauskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko siis ottaa vastaan Jeesus jos halu päästä Isän luo.
        Mun mielestä "Anonyymin" lainaamat kohdat tekee selväksi miten Jeesus otetaan vastaan.

        Nyt pitäis vain päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä "ottaa vastaan" tarkasti ottaen tarkoittaa. Ja kenet pitäis ottaa vastaan.

        Älä tee suoralle tielle mutkia!

        Pohjustat sepustuksillasi vain vl-valhettasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En väitä että olisit "ulkonaisesti hurskas", mutta tuo hokemasi että usko ei ole taika, kertoo ehkä ettet (enää) tunne evankeliumin voimaa. Elävä usko on Jumalan työ meissä ja siinä on voima. Parannuksen armo on yhtä suuri ihme kuin kuolleesta herättäminen. Taivaan enkelitkin riemutsisi jos sinä nöyrtyisit ottamaan vastaan Jumalan voiman.

        2 Tim 3:5 "...he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!"

        Joh 1:12 Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle

        Tehän pilkkaatte paranemisihmeitä ja halveksitte rakkautta. Molemmat Jumalan Voiman ilmentymiä, jotka Tulevat Jeesukseen uskomisen kautta. (Isä ja Minä olemme yhtä)

        Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa-ja maanpäällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemit vaikeni Jumalan sanan edessä.

        Salaamit hevosen lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemit vaikeni Jumalan sanan edessä.

        Salaaaaam ja vuohipukkeja uhraa at joka perjantai.


      • Anonyymi

        Hyi olet oikea petkuttaja oletko tehnyt huorin voidaan kivittää sinut Mooses.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko siis ottaa vastaan Jeesus jos halu päästä Isän luo.
        Mun mielestä "Anonyymin" lainaamat kohdat tekee selväksi miten Jeesus otetaan vastaan.

        Nyt pitäis vain päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä "ottaa vastaan" tarkasti ottaen tarkoittaa. Ja kenet pitäis ottaa vastaan.

        "Ottaa vastaan", tarkoittaa uskoa Jeesukseen!

        Joh.
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Usko ei ole taika.

        Salaaaaam vuohipukki ympärileikattu mies huoraa massa voidaan kivittää jäi kiinni aviorikoksesta 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pakko siis ottaa vastaan Jeesus jos halu päästä Isän luo.
        Mun mielestä "Anonyymin" lainaamat kohdat tekee selväksi miten Jeesus otetaan vastaan.

        Nyt pitäis vain päästä yhteisymmärrykseen siitä mitä "ottaa vastaan" tarkasti ottaen tarkoittaa. Ja kenet pitäis ottaa vastaan.

        No miten se SINUN mielestä otetaan vastaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        No miten se SINUN mielestä otetaan vastaan?

        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]

        Hyvä näin, mutta asiasta puuttuu vielä, Kaste jossa ihminen liitetään Jeesukseen, Hänen viinipuun oksanaan.
        Myös Jeesus painottaa ;Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Siunausta


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        No miten se SINUN mielestä otetaan vastaan?

        Ei ole muuta keinoa kuin ottaa vastaan kutsun Jumalan valtakuntaan ja uskoa valtakunnan evankeliumi. Jos on sairas. Jos on terve niin ei voi ottaa Häntä vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole muuta keinoa kuin ottaa vastaan kutsun Jumalan valtakuntaan ja uskoa valtakunnan evankeliumi. Jos on sairas. Jos on terve niin ei voi ottaa Häntä vastaan.

        Esittämäsi asia ei ole Raamatussa, vain he pelastuvat; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Onko sinut upotuskastettu?

        Lue myös tämä, missä Israel pelastuu; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Vain usko siihen, että Jeesus on luvattu Messias sekä lupaus lähteä' seuraamaan kaikkivaltiasta, on merkityksellinen. Sen enempää välimiehiä ei tarvitse;
        Jumalan luokse ei Wellut pääse, ennekuin löytävät Herran. Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Laita näkyville se Jumalan Sana, eikä pelkkiä numeroita. Et voi, kun siinä paljastuu vl-valhe.

        Demonileegio on ulalla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Esittämäsi asia ei ole Raamatussa, vain he pelastuvat; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Onko sinut upotuskastettu?

        Lue myös tämä, missä Israel pelastuu; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Vain usko siihen, että Jeesus on luvattu Messias sekä lupaus lähteä' seuraamaan kaikkivaltiasta, on merkityksellinen. Sen enempää välimiehiä ei tarvitse;
        Jumalan luokse ei Wellut pääse, ennekuin löytävät Herran. Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        On Raamatussa.

        Kyllähän pahat hengetkin uskoo siinä mielessä että kaiken totena pitävät...mutta pelastavan uskon saaminrn on jotain muuta

        6:65 Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna."

        Kukapa ei "pystyisi" ihan omin kykyin uskomaan taivaassa olevaan Kristukseen. Mut se ei auta. Kristus saarna lihassa maan päällä.

        Mieti esim. tätä kohtaa.

        23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Jeesus voi antaa synnit anteeksi. Hän vuodatti verensä syntiemme takia, kuoli että saisimme elää Hänen ylösnousemuksensa kautta. Siihen ylösnoudun osallisuuteen vaaditaan usko Jeesukseen, ei vl-valehtelija lupaamaan valheelliseen synninpäästöön. Se on valheen lisäksi taikauskoa.

        Miksi Jeesus sitten sanoi: joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Eihän tuossa lauseessa olisi mitään järkeä jos Jeesus ei olisi valtaa jättänyt opetuslapsille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus sitten sanoi: joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Eihän tuossa lauseessa olisi mitään järkeä jos Jeesus ei olisi valtaa jättänyt opetuslapsille.

        Jankuti jankuti. Tämä on teille kertottu jo miljoonaan kertaan, ettekä usko sitä kun teille on pantu peite silmille että uskoisitte valheen, kun rangaistus on päällänne siitä että hylkäsitte totuuden.

        Nimimerkki Pinnasänky on tehnyt valtavan työn kertoessaan perusteellisesti Raamatulla todistaen, kuinka asia oikeasti on,. Ja hän on tehnyt moneen kertaan tuon valtavan uurastuksen.

        Tietoa sinulla on, kysymys on epäuskostasi Jeesusta kohtaan. Uskot ihmisen jumaluuteen ohi Jeesuksen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jankuti jankuti. Tämä on teille kertottu jo miljoonaan kertaan, ettekä usko sitä kun teille on pantu peite silmille että uskoisitte valheen, kun rangaistus on päällänne siitä että hylkäsitte totuuden.

        Nimimerkki Pinnasänky on tehnyt valtavan työn kertoessaan perusteellisesti Raamatulla todistaen, kuinka asia oikeasti on,. Ja hän on tehnyt moneen kertaan tuon valtavan uurastuksen.

        Tietoa sinulla on, kysymys on epäuskostasi Jeesusta kohtaan. Uskot ihmisen jumaluuteen ohi Jeesuksen!

        Valtavan työn se vaatii jos ihan selkeän Kristuksen sanan ja Raamatun sanoman yrittää tyhjäksi tehdä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jankuti jankuti. Tämä on teille kertottu jo miljoonaan kertaan, ettekä usko sitä kun teille on pantu peite silmille että uskoisitte valheen, kun rangaistus on päällänne siitä että hylkäsitte totuuden.

        Nimimerkki Pinnasänky on tehnyt valtavan työn kertoessaan perusteellisesti Raamatulla todistaen, kuinka asia oikeasti on,. Ja hän on tehnyt moneen kertaan tuon valtavan uurastuksen.

        Tietoa sinulla on, kysymys on epäuskostasi Jeesusta kohtaan. Uskot ihmisen jumaluuteen ohi Jeesuksen!

        Kerro kuule ihan omin sanoin, ei tartte pinnaa hännystellä. Mutta ainiin se oletkin sinä itse. Ja et osannut vastata kysymykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesukseen uskota välimiehen kautta, vaan Jeesus jätti omilleen vallan antaa synnit anteeksi. Se että uskoo Jeesukseen, on eri asia.

        Myös esikoislestadiolaiset väittävät, että vain heidän yhdistykselleen, siis sen ihmisille Jeesus jätti vallan antaa katuvalle synnit anteeksi tai pidättää niiden anteeksisaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että Jumalan valtakunnan ulkopuolella aika yleisesti luullaan että anteeksiantaminen on sama asia kuin sormien läpi syntiä katsominen. Ellei ihminen saa tuntoa ja kadu syntejään niin ei voi uskoa Jeesukseen. Asia ei parane sillä että ihmiset sanoo "rauha rauha".

        "Jumalan valtakunnan ulkopuolella"?

        Voiko joku vielä nykypäivänä olla todella niin ajatuksissaan, että pitää jotakin kymmenistä lestajoukoista "Jumalan valtakuntana"??? Esimerkiksi tätä jo 1902 väärille urille lähtenyttä valtasuuntaan sellaisena?

        Voiko? Jos voi, niin miksi, analyysiä kaipaan!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro kuule ihan omin sanoin, ei tartte pinnaa hännystellä. Mutta ainiin se oletkin sinä itse. Ja et osannut vastata kysymykseen.

        Raamatun todistus riittää:

        Matt. 6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
        Mark. 11:26
        Jaak. 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        annetut vastaukset, sinä

        Ajan puute on syynä siihen että kehotan lukemaan jo annetut vastaukset. Lue sinäkin aggressiivinen vl-öykkäri!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös esikoislestadiolaiset väittävät, että vain heidän yhdistykselleen, siis sen ihmisille Jeesus jätti vallan antaa katuvalle synnit anteeksi tai pidättää niiden anteeksisaaminen.

        Siinäpä se tulee esille, että jokainen voi väittää taian olevan itsellään, kun usko Jeesukseen on ohitettu taikauskolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan valtakunnan ulkopuolella"?

        Voiko joku vielä nykypäivänä olla todella niin ajatuksissaan, että pitää jotakin kymmenistä lestajoukoista "Jumalan valtakuntana"??? Esimerkiksi tätä jo 1902 väärille urille lähtenyttä valtasuuntaan sellaisena?

        Voiko? Jos voi, niin miksi, analyysiä kaipaan!!

        On irvokasta että pedofiileja ja talousrikollisia olisi vielä "Jumalan valtakunnassakin". Miksi Jumala ei voisi kitkeä pahaa pois?

        Koko tuo höpötys on valhetta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On irvokasta että pedofiileja ja talousrikollisia olisi vielä "Jumalan valtakunnassakin". Miksi Jumala ei voisi kitkeä pahaa pois?

        Koko tuo höpötys on valhetta!

        Jeesuksen mukaan niitä on ainaki Taivasten valtakunnassa.

        Vielä taivasten valtakunta on kuin nuotta, joka laskettiin mereen ja joka keräsi kaikenlaisia kaloja.

        Onko se loukkaava että elämän Herra syö ja juo porttojen ja publikaanein seurassa? Täällä on hyvä armahdetun syntisen olla, mutta on täällä valtakunnassa myös kuolleita kaloja.

        Kun nuotta tuli täyteen niin se vedettiin rantaan. Miten kävi niille kaloille jotka jäivät sinne maailman mereen?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siinäpä se tulee esille, että jokainen voi väittää taian olevan itsellään, kun usko Jeesukseen on ohitettu taikauskolla.

        Kumma ajatus. En mitenkään näe että usko voisi olla Raamatullinen ellei voi väittää omaavansa ainoan oikean pelastavan uskon. Ei ole mahdollista. Paljastaa vain että ihminen ei tiedä mihin hän uskoo. Ei tiedä miksi hän pelastuu.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamatun todistus riittää:

        Matt. 6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."
        Mark. 11:26
        Jaak. 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        annetut vastaukset, sinä

        Ajan puute on syynä siihen että kehotan lukemaan jo annetut vastaukset. Lue sinäkin aggressiivinen vl-öykkäri!

        En nyt kyllä ymmärrä miten tuo vastaa kysymykseeni mutta antaa olla.


    • Anonyymi

      jeesusta ei tarvita. SRK tarvitaan.
      jeesus ei tiennyt edes sitä, että viinin juonti ja TV:n katselu on syntiä. Jos olisi tiennyt, niin olihan hän toki siitä raamattua rustatessaan maininnut.
      SRK sen sijaan tietää em. asiat synniksi.
      Tämä on todiste SRK:n pyhyydestä ja oikeauskoisuudesta.

      • Jeesusmyös teki viiniä ja hyvää viiniä tekikin.


      • Et ainakaan Sinä pienen "jiin" Wellu, mutta missä TV on raamatussa kielletty?
        Voitko laittaa kohdan esille.
        Syntihän realisoitiin Eksoduksessa Siinain vuorilla, joten mikä TV siellä oli mukana, eikä sitä mainita missään 618 synnissä, poisluettuna Wellut, pakanallisessa lahkossa.

        Usko pois, uskomatta Puhveleita, vai usko Jeesukseen pelastaa sekä myös kaste.
        Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        Kasteesta; Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Molemmat uupuu myös sinulta.
        Valitettavasti.


      • Anonyymi

        Mitä ajattelette tästä:

        Apostolien kokous Jerusalemissa päätti ettei pakanakristityt tarvinneet noudattaa tiettyjä juutalaisten tapoja, mutta heille ja Pyhälle Hengelle kelpasi kuitenkin neuvoa niitä välttämään veren syömistä.

        Kysymys: jos joku olisi toiminut vastoin apostolien ja ph neuvoa, olisiko se ollut synti? Entä tänäpäivänä. Onko verensyöminen syntilistalla? 😀

        Vinkki: lukekaa Apt 5 kertomus Ananias ja Saphirasta niin se ehkä kirkastuu.


      • Anonyymi

        Ja niiden ihmisten tyhmyydestä, jotka ihailevat SRK,ta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ajattelette tästä:

        Apostolien kokous Jerusalemissa päätti ettei pakanakristityt tarvinneet noudattaa tiettyjä juutalaisten tapoja, mutta heille ja Pyhälle Hengelle kelpasi kuitenkin neuvoa niitä välttämään veren syömistä.

        Kysymys: jos joku olisi toiminut vastoin apostolien ja ph neuvoa, olisiko se ollut synti? Entä tänäpäivänä. Onko verensyöminen syntilistalla? 😀

        Vinkki: lukekaa Apt 5 kertomus Ananias ja Saphirasta niin se ehkä kirkastuu.

        Kerrotko mitä tapoja, näytä paikka Kirjasta, mikä siihen on mahdollisesti syy.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko mitä tapoja, näytä paikka Kirjasta, mikä siihen on mahdollisesti syy.

        En tiedä. Se ei ollut oleellista mun ajatuksessa. He kuitenkin kielsivät veren syömisen. Olisiko syyllistynyt pyhälle hengelle tottelemattomuuteen jos olisi uskonut oman päänsä mukaan, vai eikö olisi (koska se mikä suusta menee sisään ei saastuta ihmistä jne.)


    • Anonyymi

      Kerubeja on monia Jehova-Nissi, Jehova-Jire, etc. Niitä eräät pitävät Jumalana mutta silloin ei tarvita välimiestä, koska nämä eivät ole oikeita Jumalia, vaan enkeleitä.

      Mä oon pettynyt siihen, että en tunne oikeaa Jumalaa, jonka luo pääsee vain Jeesuksen ollen välimies.

      • Anonyymi

        Minä olen hyvä paimen, kaikki jotka tulivat ennen minua olivat varkaita ja murhaajia, mutta lampaat eivät kuulleet heitä.

        Profeetat, Mooses, Elia, Jehova, Herra Sebaot etc. Etc. Olivat ennen Jeesusta mutta lampaat epäilivät siis aina heitä.

        Lampaat tarvitsi paremman kuin ennen tunnettiin. Alkuseurakunnan tuhannet marttyyrit, inkvisition marttyyrit kuolivat hirveästi oikean paimenen uskon vuoksi.

        Nykyisin emme tiedä onko Jeesus itsekin jo muuttunut hyvästä paimenesta kostoa janoavaksi soturiksi tms. Profeetta Sakarja ennakoi: lampaat kyllästyivät ja paimenta ei enää ole.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen hyvä paimen, kaikki jotka tulivat ennen minua olivat varkaita ja murhaajia, mutta lampaat eivät kuulleet heitä.

        Profeetat, Mooses, Elia, Jehova, Herra Sebaot etc. Etc. Olivat ennen Jeesusta mutta lampaat epäilivät siis aina heitä.

        Lampaat tarvitsi paremman kuin ennen tunnettiin. Alkuseurakunnan tuhannet marttyyrit, inkvisition marttyyrit kuolivat hirveästi oikean paimenen uskon vuoksi.

        Nykyisin emme tiedä onko Jeesus itsekin jo muuttunut hyvästä paimenesta kostoa janoavaksi soturiksi tms. Profeetta Sakarja ennakoi: lampaat kyllästyivät ja paimenta ei enää ole.....

        Antikristuksen voi testata, kysymällä uskotko että Jeesus Kristus on lihaan tullut.
        Paljon on kun näin testaa havaittavissa antikristuksia.


      • Jehovah on myös parjaamasi Jumalan nimi, joten jatkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antikristuksen voi testata, kysymällä uskotko että Jeesus Kristus on lihaan tullut.
        Paljon on kun näin testaa havaittavissa antikristuksia.

        Mitättömät on testisi. Oletko jo 10v.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jehovah on myös parjaamasi Jumalan nimi, joten jatkoja.

        En tiedä mainitaanko uudessa testamentissa Jehovan nimeä lainkaan.
        Kolme uskontunnustusta kehottaa uskomaan Kaikkivaltiaaseen, mutta Jeesus itse kirjaimellisen tulkinnan mukaan kielsi pitämästä ketään muuta paitsi itseään Jumalana.
        Minä ja Isä olemme yhtä
        Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän
        Jos te ette usko että MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN te kuolette synteihinne....

        Vähän sekavaa, mutta kristinusko sisältää ristiriitaisuuksia.....

        Uskontunnustukset on kai lapsia varten. Mutta Jeesuksen seuraaminen täysikäisiä varten.
        Jeesuksen seuraaja voi mielestäni taistella vanhoja farisealaisia käsityksiä vastaan.

        Mutta pysykööt lapset uskossa uskontunnustuksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mainitaanko uudessa testamentissa Jehovan nimeä lainkaan.
        Kolme uskontunnustusta kehottaa uskomaan Kaikkivaltiaaseen, mutta Jeesus itse kirjaimellisen tulkinnan mukaan kielsi pitämästä ketään muuta paitsi itseään Jumalana.
        Minä ja Isä olemme yhtä
        Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän
        Jos te ette usko että MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN te kuolette synteihinne....

        Vähän sekavaa, mutta kristinusko sisältää ristiriitaisuuksia.....

        Uskontunnustukset on kai lapsia varten. Mutta Jeesuksen seuraaminen täysikäisiä varten.
        Jeesuksen seuraaja voi mielestäni taistella vanhoja farisealaisia käsityksiä vastaan.

        Mutta pysykööt lapset uskossa uskontunnustuksiin?

        Ei mainita UT;ssa eikä monessa muussakaan kun suomalaisissa käännöksissä. Ei myöskään alkukielessä arameassa, eikä King James käännöksessä, joka on Biblian "alku- käännös.
        Kuitenkin kaikki hiemankaan Raamattua tutkineet tunnistavat nimen tarkoituksen.
        Uskontunnustukset on liturgiaa, konsiilin tulos vailla kovin suurtakaan merkitystä, kun tutkii sitä tarkemmin, mutta Rooman kirkko sen kehitti itselleen imuriksi.
        Siinä olet oikeassa, Jeesus on lasten, mutta eritoten aikuisten Kaikkivaltias Herra. Ilman Häntä ei ole pelastusta minkään moista.
        Lapsista on hyvä tietää se, että He ovat Luojan Isän suojeluksessa niin kauan, kunnes erottavat oikean väärästä. Israelissa aikaa kutsutaan Bar/ Bad mizva, jonka jälkeen he ovat vastuussa omista synneistään ja pitää hakeutua Jeesuksen piiriin, ottaa kaste ja suulla tunnustaa Hänet Herrakseen jota pitää lähteä seuraamaan, kuten Jeesus itse sen sanoo; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Paavalikin kehottaa jättämään lapset pois Jumalan palelluksesta, heille tulee järjestää oma Jeesus tilaisuus.
        Näin se toimii kristillisyydessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei mainita UT;ssa eikä monessa muussakaan kun suomalaisissa käännöksissä. Ei myöskään alkukielessä arameassa, eikä King James käännöksessä, joka on Biblian "alku- käännös.
        Kuitenkin kaikki hiemankaan Raamattua tutkineet tunnistavat nimen tarkoituksen.
        Uskontunnustukset on liturgiaa, konsiilin tulos vailla kovin suurtakaan merkitystä, kun tutkii sitä tarkemmin, mutta Rooman kirkko sen kehitti itselleen imuriksi.
        Siinä olet oikeassa, Jeesus on lasten, mutta eritoten aikuisten Kaikkivaltias Herra. Ilman Häntä ei ole pelastusta minkään moista.
        Lapsista on hyvä tietää se, että He ovat Luojan Isän suojeluksessa niin kauan, kunnes erottavat oikean väärästä. Israelissa aikaa kutsutaan Bar/ Bad mizva, jonka jälkeen he ovat vastuussa omista synneistään ja pitää hakeutua Jeesuksen piiriin, ottaa kaste ja suulla tunnustaa Hänet Herrakseen jota pitää lähteä seuraamaan, kuten Jeesus itse sen sanoo; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Paavalikin kehottaa jättämään lapset pois Jumalan palelluksesta, heille tulee järjestää oma Jeesus tilaisuus.
        Näin se toimii kristillisyydessä.

        Uskotko pinna Jehovaan ollenkaan? Eikö kaste oteta Isän(Jehova),Pojan(Jeesus) ja Pyhän hengen nimeen? Mikä virka Jehovalla on tai oli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko pinna Jehovaan ollenkaan? Eikö kaste oteta Isän(Jehova),Pojan(Jeesus) ja Pyhän hengen nimeen? Mikä virka Jehovalla on tai oli?

        Minä uskon Isään Jumalaan, Abrahamin, ja Iisakin Jumalaan Adonaihin, aivan lapsesta lähtien.
        Kaste (upotus) otetaan Jeesukseen, ei Jumalaan Hengessä.
        Jehova (Jehovah) on jossain käytössä Jumalan nimenä ja jotkut ulkomaiset käännökset lanseeraavat sen Jesajassa.
        Meille riittää, nimi Jumala, tai Isä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä uskon Isään Jumalaan, Abrahamin, ja Iisakin Jumalaan Adonaihin, aivan lapsesta lähtien.
        Kaste (upotus) otetaan Jeesukseen, ei Jumalaan Hengessä.
        Jehova (Jehovah) on jossain käytössä Jumalan nimenä ja jotkut ulkomaiset käännökset lanseeraavat sen Jesajassa.
        Meille riittää, nimi Jumala, tai Isä.

        Eikö Jeesus käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen? Miksi otat kasteen vain Jeesukseen? Jehovah on vaihdettu Herraksi suomalaisissa Raamatun käännöksissä varmaan siksi koska Jumalan nimeä ei saanut lausua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Jeesus käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen? Miksi otat kasteen vain Jeesukseen? Jehovah on vaihdettu Herraksi suomalaisissa Raamatun käännöksissä varmaan siksi koska Jumalan nimeä ei saanut lausua.

        Miksi et ota tukea itse Raamatusta?
        Kaikki Pyhät tapahtumat tapahtuvat kaavan - Jeesuksen Kristuksen nimeen, mutta kasteen fokus on Jeesus.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        Roomalaiskirje 6:3

        Tuo kertomasi Jehovasta ei pidä paikkaansa, sillä Jeesuskin kutsui Isäänsä Isänä.
        Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Ainut lähde on etsiä asiaa heprealaisesta Raanatutusta yleisimmin käytetty Jumalan nimi on Tetragrammaton (JHWH יהוה ), josta se on kääntynyt kansan suussa Jehovaksi perinnetietojen mukaan.

        Koska juutalainen perinne piti jumalallista nimeä liian pyhänä lausuttavaksi, se korvattiin synagogajumalanpalveluksessa hepreankielisellä sanalla Adonai ("Herrani"), joka käännettiin nimellä Kyrios ("Herra") Septuagintissa, kreikkalaisessa versiossa heprealaisista pyhistä kirjoituksista. Kreikkalaiset hieman hellenismi soivat montakin asiaa.

        Myöhemmissä kirjallisissa lähteissä, jotka eivät ole juutalaisilta peräisin, nimi esiintyy usein muodossa Jahve tai Jehova. Suomenkielisissä Raamatun käännöksissä sitä vastaa yleensä sana "Herra".


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et ota tukea itse Raamatusta?
        Kaikki Pyhät tapahtumat tapahtuvat kaavan - Jeesuksen Kristuksen nimeen, mutta kasteen fokus on Jeesus.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        Roomalaiskirje 6:3

        Tuo kertomasi Jehovasta ei pidä paikkaansa, sillä Jeesuskin kutsui Isäänsä Isänä.
        Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Ainut lähde on etsiä asiaa heprealaisesta Raanatutusta yleisimmin käytetty Jumalan nimi on Tetragrammaton (JHWH יהוה ), josta se on kääntynyt kansan suussa Jehovaksi perinnetietojen mukaan.

        Koska juutalainen perinne piti jumalallista nimeä liian pyhänä lausuttavaksi, se korvattiin synagogajumalanpalveluksessa hepreankielisellä sanalla Adonai ("Herrani"), joka käännettiin nimellä Kyrios ("Herra") Septuagintissa, kreikkalaisessa versiossa heprealaisista pyhistä kirjoituksista. Kreikkalaiset hieman hellenismi soivat montakin asiaa.

        Myöhemmissä kirjallisissa lähteissä, jotka eivät ole juutalaisilta peräisin, nimi esiintyy usein muodossa Jahve tai Jehova. Suomenkielisissä Raamatun käännöksissä sitä vastaa yleensä sana "Herra".

        Niin Taivaan Isä on Herra=Jehova. Pointtini oli juuri tuo minkä itsekin totesit, nimeä pidettiin liian pyhänä joten se käännettiin vaan Herraksi. Jeesus tottakai tunsi Isänsä joten kutsui Häntä Isäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mainitaanko uudessa testamentissa Jehovan nimeä lainkaan.
        Kolme uskontunnustusta kehottaa uskomaan Kaikkivaltiaaseen, mutta Jeesus itse kirjaimellisen tulkinnan mukaan kielsi pitämästä ketään muuta paitsi itseään Jumalana.
        Minä ja Isä olemme yhtä
        Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän
        Jos te ette usko että MINÄ OLEN SE JOKA MINÄ OLEN te kuolette synteihinne....

        Vähän sekavaa, mutta kristinusko sisältää ristiriitaisuuksia.....

        Uskontunnustukset on kai lapsia varten. Mutta Jeesuksen seuraaminen täysikäisiä varten.
        Jeesuksen seuraaja voi mielestäni taistella vanhoja farisealaisia käsityksiä vastaan.

        Mutta pysykööt lapset uskossa uskontunnustuksiin?

        Jehovah on Jumala(Isä) ja Jeesus on Hänen Poikansa. Kaksi eri persoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen hyvä paimen, kaikki jotka tulivat ennen minua olivat varkaita ja murhaajia, mutta lampaat eivät kuulleet heitä.

        Profeetat, Mooses, Elia, Jehova, Herra Sebaot etc. Etc. Olivat ennen Jeesusta mutta lampaat epäilivät siis aina heitä.

        Lampaat tarvitsi paremman kuin ennen tunnettiin. Alkuseurakunnan tuhannet marttyyrit, inkvisition marttyyrit kuolivat hirveästi oikean paimenen uskon vuoksi.

        Nykyisin emme tiedä onko Jeesus itsekin jo muuttunut hyvästä paimenesta kostoa janoavaksi soturiksi tms. Profeetta Sakarja ennakoi: lampaat kyllästyivät ja paimenta ei enää ole.....

        Nehän tappoi profeetta sakariaan. .. temppeliä pitää mohametti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jehovah on myös parjaamasi Jumalan nimi, joten jatkoja.

        YHWH Pieree päällesi raekuuron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Jeesus käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen? Miksi otat kasteen vain Jeesukseen? Jehovah on vaihdettu Herraksi suomalaisissa Raamatun käännöksissä varmaan siksi koska Jumalan nimeä ei saanut lausua.

        Kyllä se on POIKA JEESUS NASARETILAINEN.✝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Jeesus käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen? Miksi otat kasteen vain Jeesukseen? Jehovah on vaihdettu Herraksi suomalaisissa Raamatun käännöksissä varmaan siksi koska Jumalan nimeä ei saanut lausua.

        Jehovan henki orjuuttaa Egyptissä Babylon synnin orjat kivittää toisia vaikka teillä itsellä käsi varastaa mulkku huoraa ja prostituutio.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et ota tukea itse Raamatusta?
        Kaikki Pyhät tapahtumat tapahtuvat kaavan - Jeesuksen Kristuksen nimeen, mutta kasteen fokus on Jeesus.

        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        Roomalaiskirje 6:3

        Tuo kertomasi Jehovasta ei pidä paikkaansa, sillä Jeesuskin kutsui Isäänsä Isänä.
        Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

        Ainut lähde on etsiä asiaa heprealaisesta Raanatutusta yleisimmin käytetty Jumalan nimi on Tetragrammaton (JHWH יהוה ), josta se on kääntynyt kansan suussa Jehovaksi perinnetietojen mukaan.

        Koska juutalainen perinne piti jumalallista nimeä liian pyhänä lausuttavaksi, se korvattiin synagogajumalanpalveluksessa hepreankielisellä sanalla Adonai ("Herrani"), joka käännettiin nimellä Kyrios ("Herra") Septuagintissa, kreikkalaisessa versiossa heprealaisista pyhistä kirjoituksista. Kreikkalaiset hieman hellenismi soivat montakin asiaa.

        Myöhemmissä kirjallisissa lähteissä, jotka eivät ole juutalaisilta peräisin, nimi esiintyy usein muodossa Jahve tai Jehova. Suomenkielisissä Raamatun käännöksissä sitä vastaa yleensä sana "Herra".

        Kristityt kyllä kiittelee lähinnä LUOJAA .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko pinna Jehovaan ollenkaan? Eikö kaste oteta Isän(Jehova),Pojan(Jeesus) ja Pyhän hengen nimeen? Mikä virka Jehovalla on tai oli?

        Ei, vaan Jeesukseen.
        Sama, mitä Isällä, käännöksestä ja kielestä riippuen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei, vaan Jeesukseen.
        Sama, mitä Isällä, käännöksestä ja kielestä riippuen.

        Uskot vai et usko Isään Jumalaan? Aabrahamin,Iisakin ja Jaakobin Jumalaan? Jehova/Ehjee/Sebaot/Adonai...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskot vai et usko Isään Jumalaan? Aabrahamin,Iisakin ja Jaakobin Jumalaan? Jehova/Ehjee/Sebaot/Adonai...?

        Menipä pahasti pieleen; Joh. 12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Menipä pahasti pieleen; Joh. 12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        No hyvä että uskot Taivaan Isään. Sekään ei ole selviö nykypäivänä kun on kaiken maailman sekaseurakuntia missä Isästä ei edes puhuta. Surullista sellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä että uskot Taivaan Isään. Sekään ei ole selviö nykypäivänä kun on kaiken maailman sekaseurakuntia missä Isästä ei edes puhuta. Surullista sellainen.

        Jos näin niin todella surullista.
        Mainitsetko mm mikä seurakunta?

        Kristittyjä seurakuntia on kuitenkin vähemmän kun Teokraattisia, pelkkiä Jumalan seurakuntia. Se on sitä pakanallisuutta, joskin ortodoksi juutalaisella se on etusialla, Minulle Jumala on Jumala, Adonai ja pysyykin sellaisen Jeesuksessa Kristuksessa, jolla on valta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos näin niin todella surullista.
        Mainitsetko mm mikä seurakunta?

        Kristittyjä seurakuntia on kuitenkin vähemmän kun Teokraattisia, pelkkiä Jumalan seurakuntia. Se on sitä pakanallisuutta, joskin ortodoksi juutalaisella se on etusialla, Minulle Jumala on Jumala, Adonai ja pysyykin sellaisen Jeesuksessa Kristuksessa, jolla on valta.

        Adonai Jeesuksessa kristuksessa? Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Adonai Jeesuksessa kristuksessa? Mitä tarkoitat?

        Suomeksi, Jumala Jeesuksessa Kristuksessa.
        Piti tulla selväksi jo avauksessakin.


    • Anonyymi

      "Miten ihminen joka ei koskaan ole kuullut kristinuskosta voi tulla pelastavaan uskoon?"

      Vaikea kysymys. Esimerkiksi Australian alkuasukkaat eli aboriginaalit alkoivat saada tietoa kristinuskosta vasta 300 vuotta sitten, kun brittejä tuli sinne. Onko jokaiselle aboriginaalille annettu etsikkoaika? Millä perusteilla heidät tuomitaan Jeesuksen tullessa?

      • Kysymyksessä on lähetyskäskyn laiminlyönti, tai se on kesken.
        Sille on annettu aikaa, josta; Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Suomenkin kristillisillä seurakunnilla on lähettiperheitä, jotka asuvat ja opettavat pakanoita löytämään Jeesuksen.

        Tämä uupuu kokonaan SRK;Lta, pelkkä muutaman päivän käynti ei ole lähetystyötä, ei edes seurakuntavierailua, koska seurakuntia ei vielä ole, eikä Uutta Testamenttia, joita kristityt lähetystyöntekijät aina työstää paikan päällä.


      • Anonyymi

        Älä nyt helvetti valehtele ausseilla on kirkot mutta kaikki ei vaan halua uskoa kuten juutalaiset ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt helvetti valehtele ausseilla on kirkot mutta kaikki ei vaan halua uskoa kuten juutalaiset ei.

        Mitä "helvettien aussiesi" tarkoittaa.
        Juutalaisista on kristittyjä kuitenkin useita miljoonia, kun siihen lasketaan koko Israel, joka on peitteen alla, ja He kaikki pelastuvat; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Asiasta uutisoi jo Jes. 59:20, onko tuttua.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitä "helvettien aussiesi" tarkoittaa.
        Juutalaisista on kristittyjä kuitenkin useita miljoonia, kun siihen lasketaan koko Israel, joka on peitteen alla, ja He kaikki pelastuvat; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Asiasta uutisoi jo Jes. 59:20, onko tuttua.

        Miten voi olla juutalainen ja kristitty samaan aikaan? Tarkoitan uskonnollisesti, en etnisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla juutalainen ja kristitty samaan aikaan? Tarkoitan uskonnollisesti, en etnisesti.

        Pane nyt mieleen, aivan samalla tavalla kun Welluissakin.
        Ottamalla Jeesus vastaan luvattuna Messiaana, hakeutua kasteelle ja lähteä seuraamaan Häntä.
        Oletko sinä harkinnut samaa, katso esimerkkinä Apt 9 tapaus Paavali, joka oli kiihkoinen Jumalan mies, mutta teki parannuksen Jeesukseen.
        Pystytkö samaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pane nyt mieleen, aivan samalla tavalla kun Welluissakin.
        Ottamalla Jeesus vastaan luvattuna Messiaana, hakeutua kasteelle ja lähteä seuraamaan Häntä.
        Oletko sinä harkinnut samaa, katso esimerkkinä Apt 9 tapaus Paavali, joka oli kiihkoinen Jumalan mies, mutta teki parannuksen Jeesukseen.
        Pystytkö samaan.

        Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen molempiin. EN tee mitään parannusta toisesta toiseen. Ei tehnyt kyllä Paavalikaan, olet ymmärtänyt kohdan jotenkin väärin. Paavali edelleen rukoili Jumalaa, eikä Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen molempiin. EN tee mitään parannusta toisesta toiseen. Ei tehnyt kyllä Paavalikaan, olet ymmärtänyt kohdan jotenkin väärin. Paavali edelleen rukoili Jumalaa, eikä Jeesusta.

        Olenko; Apt 8;1 Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa.
        Saul oli Teokraatti, (Jumala uskova) piti Jeesusta villitsijänä, ei Messiaana.
        Vasta Tiellä Saul/ Paavali tajusi, että pelastus on vain Messiaassa, ei Jumalassa.

        Apt 26;10 Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
        11 Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti.

        Sitten rukous. Paavalille Jeesus oli Jumala Jumalasta, ja Hän vietti erämaassa n 4 vuotta yksin Jeesuksen kanssa, mikä myös muokkaa ihmistä.

        Joh. 13:32 Ja kun Jumala on hänessä kirkastunut, on Jumala myös itsessään kirkastava hänet, ja Jumala tekee sen aivan pian.
        Ja Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." ( Alkutekstissä - Minä ja Isä olemme yksi)


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olenko; Apt 8;1 Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa.
        Saul oli Teokraatti, (Jumala uskova) piti Jeesusta villitsijänä, ei Messiaana.
        Vasta Tiellä Saul/ Paavali tajusi, että pelastus on vain Messiaassa, ei Jumalassa.

        Apt 26;10 Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
        11 Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti.

        Sitten rukous. Paavalille Jeesus oli Jumala Jumalasta, ja Hän vietti erämaassa n 4 vuotta yksin Jeesuksen kanssa, mikä myös muokkaa ihmistä.

        Joh. 13:32 Ja kun Jumala on hänessä kirkastunut, on Jumala myös itsessään kirkastava hänet, ja Jumala tekee sen aivan pian.
        Ja Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." ( Alkutekstissä - Minä ja Isä olemme yksi)

        4 vuotta Jeesuksen kanssa, mistä tuon tiedon tempasit?

        Ja tietysti pelastus on Jeesuksessa, mutta tarkoitin sitä että ei Paavali hylännyt Jumalaa, vaikka otti pelastuksen vastaan. Ei se ole joko-tai kysymys, koska on Isä ja Poika ja pyhä kolminaisuus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olenko; Apt 8;1 Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa.
        Saul oli Teokraatti, (Jumala uskova) piti Jeesusta villitsijänä, ei Messiaana.
        Vasta Tiellä Saul/ Paavali tajusi, että pelastus on vain Messiaassa, ei Jumalassa.

        Apt 26;10 Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.
        11 Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti.

        Sitten rukous. Paavalille Jeesus oli Jumala Jumalasta, ja Hän vietti erämaassa n 4 vuotta yksin Jeesuksen kanssa, mikä myös muokkaa ihmistä.

        Joh. 13:32 Ja kun Jumala on hänessä kirkastunut, on Jumala myös itsessään kirkastava hänet, ja Jumala tekee sen aivan pian.
        Ja Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." ( Alkutekstissä - Minä ja Isä olemme yksi)

        #Sitten rukous. Paavalille Jeesus oli Jumala Jumalasta, ja Hän vietti erämaassa n 4 vuotta yksin Jeesuksen kanssa, mikä myös muokkaa ihmistä.#
        Olisko sulla muita satuja kerrottavana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        4 vuotta Jeesuksen kanssa, mistä tuon tiedon tempasit?

        Ja tietysti pelastus on Jeesuksessa, mutta tarkoitin sitä että ei Paavali hylännyt Jumalaa, vaikka otti pelastuksen vastaan. Ei se ole joko-tai kysymys, koska on Isä ja Poika ja pyhä kolminaisuus.

        Jeesus oli Paven mentori.

        Gal 1;11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Senhän voisit itsekin lukea Raamatusta.
        Rabbistississa kirjoituksissa lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Sitten rukous. Paavalille Jeesus oli Jumala Jumalasta, ja Hän vietti erämaassa n 4 vuotta yksin Jeesuksen kanssa, mikä myös muokkaa ihmistä.#
        Olisko sulla muita satuja kerrottavana?

        Sitä ei sinun kielitaidolla juuri saa, mutta katso lähteitä alla, vai onko Sinulla parempaa tietoa, laita ihmeessä.
        Kerro myös se, missä Pave oli ne 4 vuotta, kun ei ollut julkisuudessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus oli Paven mentori.

        Gal 1;11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Senhän voisit itsekin lukea Raamatusta.
        Rabbistississa kirjoituksissa lisää.

        Onko sinulla linkkiä näihin Rabbistisiin kirjoituksiin, olisi mielenkiintoista lukea.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus oli Paven mentori.

        Gal 1;11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
        14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Senhän voisit itsekin lukea Raamatusta.
        Rabbistississa kirjoituksissa lisää.

        Mikset vastaa siihen , mitä kysytään? Missä Paavali oli? No tuonhan jokainen Raamattua tunteva tietää, mutta harpastori satuilee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset vastaa siihen , mitä kysytään? Missä Paavali oli? No tuonhan jokainen Raamattua tunteva tietää, mutta harpastori satuilee.

        Siksi, että jää Sinullekin tutkittavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla linkkiä näihin Rabbistisiin kirjoituksiin, olisi mielenkiintoista lukea.

        Niitä on n 5000 ja hebrean sekä aramean kielellä.
        Ei ole helppoa löytää tietämättä, mitä hakee, mutta olenhan minäkin löytänyt niitä. Eivät ole salaisuuksia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siksi, että jää Sinullekin tutkittavaa.

        Sekä Mooses että Elia ja apostolit saivat 40 vuorokauden perehtymisen "Jumalan valtakuntaan" Jumalta tai ylösnousseelta Jeesukselta. Näin myös Paavali.

        Jeesus ilmestyi hänelle ja hän menetti näkönsä. Hänet siunasi Jumalan valtakuntaan Ananias ja sit Henki vei hänet Arabiaan. Hän ei kerro kuinka kauan hän oli Siinailla (=Arabia) ,mutta 40 vuorokautta on hyvä arvaus. Sitten tuli Damaskoon ja kolmen vuoden jälkeen meni Jerusalemiin.



        Gal 1:15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, 16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä 17enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
        18 Kolmen vuoden kuluttua menin sitten Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan kaksi viikkoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Mooses että Elia ja apostolit saivat 40 vuorokauden perehtymisen "Jumalan valtakuntaan" Jumalta tai ylösnousseelta Jeesukselta. Näin myös Paavali.

        Jeesus ilmestyi hänelle ja hän menetti näkönsä. Hänet siunasi Jumalan valtakuntaan Ananias ja sit Henki vei hänet Arabiaan. Hän ei kerro kuinka kauan hän oli Siinailla (=Arabia) ,mutta 40 vuorokautta on hyvä arvaus. Sitten tuli Damaskoon ja kolmen vuoden jälkeen meni Jerusalemiin.



        Gal 1:15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, 16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä 17enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
        18 Kolmen vuoden kuluttua menin sitten Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan kaksi viikkoa.

        Siihen suuntaan asia meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Mooses että Elia ja apostolit saivat 40 vuorokauden perehtymisen "Jumalan valtakuntaan" Jumalta tai ylösnousseelta Jeesukselta. Näin myös Paavali.

        Jeesus ilmestyi hänelle ja hän menetti näkönsä. Hänet siunasi Jumalan valtakuntaan Ananias ja sit Henki vei hänet Arabiaan. Hän ei kerro kuinka kauan hän oli Siinailla (=Arabia) ,mutta 40 vuorokautta on hyvä arvaus. Sitten tuli Damaskoon ja kolmen vuoden jälkeen meni Jerusalemiin.



        Gal 1:15 Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, 16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä 17enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
        18 Kolmen vuoden kuluttua menin sitten Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan kaksi viikkoa.

        2.Kor12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.


      • Kuten kirjoitin, niin minäkin, tyhmäksi haukuttu jeesustelija on löytänyt niitä, joten kyllä varmaan Sinäkin.
        Voisihan sitä tiedustella puhujilta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, niin minäkin, tyhmäksi haukuttu jeesustelija on löytänyt niitä, joten kyllä varmaan Sinäkin.
        Voisihan sitä tiedustella puhujilta.

        Miksihän viestini poistettiin? Eikö täällä saa kysyä asiallisia kysymyksiä. Pitää varmaan alkaa haukkumaan kaikkia että vastataan..


    • Mistäpä kukaan tietää mitä kukakin on kuullut Kristinuskosta.
      Se mikä ihmiselle on mahdotonta se Jumalalle on mahdollista.
      Jumala tietää...ihminen luulee tietävänsä.
      Ihminen aavistelee ...Jumala on jo tiennyt Ikuisuuden.

      • Ei sinne Jumalaa viedä, kun kaikkivaltiasta Jeesusta, eli Uutta Testamenttia, Vanha on juutalaisten Kirja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei sinne Jumalaa viedä, kun kaikkivaltiasta Jeesusta, eli Uutta Testamenttia, Vanha on juutalaisten Kirja.

        Kyllä kristitylle kuuluu myös Vanha Testamentti, se on Uuden Testamentin edeltäjä ja tärkeä osa uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kristitylle kuuluu myös Vanha Testamentti, se on Uuden Testamentin edeltäjä ja tärkeä osa uskoa.

        Se VT on kuitenkin kirjoitettu pelkästään Juutalaisille ja kuka menee Uuden Liiton aikana yhdenkään sen pykälän taakse, on vastuussa kaikistaan 618 synnistä.
        Siinä olet oikeassa, että hyvä on lukea, ja ottaa oppia ja tänääkin Päivän sanassa oli hyvä ohje. PS 51; 10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        Sieltä löytyy Viisauskirjallisuutta, kuten tämä, muita samanlaisia.

        Mutta Lain alle ei kannata mennä, se on väärä tie, Jeesus on oikea tie. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se VT on kuitenkin kirjoitettu pelkästään Juutalaisille ja kuka menee Uuden Liiton aikana yhdenkään sen pykälän taakse, on vastuussa kaikistaan 618 synnistä.
        Siinä olet oikeassa, että hyvä on lukea, ja ottaa oppia ja tänääkin Päivän sanassa oli hyvä ohje. PS 51; 10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        Sieltä löytyy Viisauskirjallisuutta, kuten tämä, muita samanlaisia.

        Mutta Lain alle ei kannata mennä, se on väärä tie, Jeesus on oikea tie. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Eikö 10 käskyä sitten ole enää voimassa? Eihän Vanhaa Testamenttia voi vain pyyhkiä pois. Me kristityt olemme juutalaisten "hengellisiä jälkeläisiä". Pääsimme osaksi samasta liitosta jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, Jeesuksen kautta. Ei Vanhan Testamentin tärkeänä pitäminen ole lain alla olemista. Se lakihan tulee nimenomaan uskon kautta. Ei pakosta niin kuin joskus kauan sitten, tai en tiedä onko juutalaisilla vielä nykypäivänäkin noita säädöksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö 10 käskyä sitten ole enää voimassa? Eihän Vanhaa Testamenttia voi vain pyyhkiä pois. Me kristityt olemme juutalaisten "hengellisiä jälkeläisiä". Pääsimme osaksi samasta liitosta jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, Jeesuksen kautta. Ei Vanhan Testamentin tärkeänä pitäminen ole lain alla olemista. Se lakihan tulee nimenomaan uskon kautta. Ei pakosta niin kuin joskus kauan sitten, tai en tiedä onko juutalaisilla vielä nykypäivänäkin noita säädöksiä.

        Kaikki on voimassa, kuten Jeesus sanoo; Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
        Laki on sen ihmisen päällä, jolla ei ole Jeesusta, eikä ole oksastettu ja kastettu Häneen. Vain Hän täyttää lain puolestasi.

        Jos olet todella kristitty ja tunnustat Hänet, kuten Herra opettaa; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. - Niin laki jää vain taustalle.

        Kristitty on Pyhä, ja samalla juutalaisten Hengellinen jatke Jeesuksessa.

        Koko Raamattu on tärkeä, kuten kirjoitit, mutta elämme Uuden testamentin mukaan; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesus tulee parannuksessa, ja saamme elää uskossa Häneen ja varmistaa pelastuksemme.

        Parempi vastata koko Israelin tilasta, yli 80% heistä elää Lain mukaan, tai paremminkin yrittää elää. Heitä kutsutaan Teokraattisiksi, joita löytyy Suomestakin, Jehovat, Adventistit ja valtaosa Lestadiolaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kristitylle kuuluu myös Vanha Testamentti, se on Uuden Testamentin edeltäjä ja tärkeä osa uskoa.

        Vanha testamentti ei kuulu kristityille.
        Meille tuli uusiliitto eikä juutalaisten vanha jonka Jeesus kumosi.
        Ei laitettu pakanoiden niskaan kuin kevyt ies.
        Rakkaus kertaa 2.
        Siinä se.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Vanha testamentti ei kuulu kristityille.
        Meille tuli uusiliitto eikä juutalaisten vanha jonka Jeesus kumosi.
        Ei laitettu pakanoiden niskaan kuin kevyt ies.
        Rakkaus kertaa 2.
        Siinä se.

        Ei Jeesus kumonnut, vaan täytti lain omilleen, ei toisten omille. Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta käytä enemmän näkösälle Raamatun jakeita.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki on voimassa, kuten Jeesus sanoo; Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
        Laki on sen ihmisen päällä, jolla ei ole Jeesusta, eikä ole oksastettu ja kastettu Häneen. Vain Hän täyttää lain puolestasi.

        Jos olet todella kristitty ja tunnustat Hänet, kuten Herra opettaa; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. - Niin laki jää vain taustalle.

        Kristitty on Pyhä, ja samalla juutalaisten Hengellinen jatke Jeesuksessa.

        Koko Raamattu on tärkeä, kuten kirjoitit, mutta elämme Uuden testamentin mukaan; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesus tulee parannuksessa, ja saamme elää uskossa Häneen ja varmistaa pelastuksemme.

        Parempi vastata koko Israelin tilasta, yli 80% heistä elää Lain mukaan, tai paremminkin yrittää elää. Heitä kutsutaan Teokraattisiksi, joita löytyy Suomestakin, Jehovat, Adventistit ja valtaosa Lestadiolaista.

        Jehovista ja adventisteista en tiedä, mutta sen tiedän että Vl:t eivät ole lain alla. Turha tästä kinata, sinä uskot eri tavalla ja se sinulle suotakoon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki on voimassa, kuten Jeesus sanoo; Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
        Laki on sen ihmisen päällä, jolla ei ole Jeesusta, eikä ole oksastettu ja kastettu Häneen. Vain Hän täyttää lain puolestasi.

        Jos olet todella kristitty ja tunnustat Hänet, kuten Herra opettaa; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. - Niin laki jää vain taustalle.

        Kristitty on Pyhä, ja samalla juutalaisten Hengellinen jatke Jeesuksessa.

        Koko Raamattu on tärkeä, kuten kirjoitit, mutta elämme Uuden testamentin mukaan; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jeesus tulee parannuksessa, ja saamme elää uskossa Häneen ja varmistaa pelastuksemme.

        Parempi vastata koko Israelin tilasta, yli 80% heistä elää Lain mukaan, tai paremminkin yrittää elää. Heitä kutsutaan Teokraattisiksi, joita löytyy Suomestakin, Jehovat, Adventistit ja valtaosa Lestadiolaista.

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö 10 käskyä sitten ole enää voimassa? Eihän Vanhaa Testamenttia voi vain pyyhkiä pois. Me kristityt olemme juutalaisten "hengellisiä jälkeläisiä". Pääsimme osaksi samasta liitosta jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, Jeesuksen kautta. Ei Vanhan Testamentin tärkeänä pitäminen ole lain alla olemista. Se lakihan tulee nimenomaan uskon kautta. Ei pakosta niin kuin joskus kauan sitten, tai en tiedä onko juutalaisilla vielä nykypäivänäkin noita säädöksiä.

        On ne Jeesuksesta osattomille, kaikessa karmeudessaan, ja ei tule unohtaa niitä muita 608 käskyä, jotka Rooman kirkko on jättänyt pois.
        Sitävastoin Jeesuksen omille on uusi käsky, jota kristityn tulee noudattaa; Joh 13; 34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Pitää muistaa, että kaikkivaltiaan käsky on vahvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.

        Niin lukee.
        En kasta vain Jeesuksen nimeen, tule kasteelle, niin saat sen suurimman tapahtuman itsellesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jehovista ja adventisteista en tiedä, mutta sen tiedän että Vl:t eivät ole lain alla. Turha tästä kinata, sinä uskot eri tavalla ja se sinulle suotakoon.

        Tietosi on VL;ien osalta väärä; Ette tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi ihmisten edessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin lukee.
        En kasta vain Jeesuksen nimeen, tule kasteelle, niin saat sen suurimman tapahtuman itsellesi.

        Koko ajan olet täällä sanonut että otat kasteen/kastat Jeesuksen nimeen. Miksi nyt muutat tarinaasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko ajan olet täällä sanonut että otat kasteen/kastat Jeesuksen nimeen. Miksi nyt muutat tarinaasi?

        Se muuttuu teidän kynässänne. Miten se sinuun vaikuttaa miten kastetaan, koska et osoita siihen kiintymystä.
        Kaste on aina Jeesukseen, ja osa kastaa Hänen nimeensä, mutta se joka on oksastettu Jeesuksen, kastaa sen Jeesuksessa, ei pelkässä nimessä.
        Uskon, ettet ymmärrä, ehkä joskus.
        Aina on ero ihmisellä, joka kertoo olevansa uskossa, ja henkilöllä joka on oksastettu Jeesus Viinipuuhun, ollaan eri maailmoissa.
        Minä tiedän mihin uskon ja olen oksastettu Häneen, Sinä et tiedä muuta kun olet uskomassa?
        Suuri ongelmasi on, mihin?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se muuttuu teidän kynässänne. Miten se sinuun vaikuttaa miten kastetaan, koska et osoita siihen kiintymystä.
        Kaste on aina Jeesukseen, ja osa kastaa Hänen nimeensä, mutta se joka on oksastettu Jeesuksen, kastaa sen Jeesuksessa, ei pelkässä nimessä.
        Uskon, ettet ymmärrä, ehkä joskus.
        Aina on ero ihmisellä, joka kertoo olevansa uskossa, ja henkilöllä joka on oksastettu Jeesus Viinipuuhun, ollaan eri maailmoissa.
        Minä tiedän mihin uskon ja olen oksastettu Häneen, Sinä et tiedä muuta kun olet uskomassa?
        Suuri ongelmasi on, mihin?

        Mihin nimeen siis kastat, jeesuksen vai kolminaisuuden? Onko nyt niin vaikea vastata taas...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin nimeen siis kastat, jeesuksen vai kolminaisuuden? Onko nyt niin vaikea vastata taas...

        Ei sen vaikeampi, kun mihinkä muuhunkaan. Käristyt kastetaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei sinne Jumalaa viedä, kun kaikkivaltiasta Jeesusta, eli Uutta Testamenttia, Vanha on juutalaisten Kirja.

        Todella niin se on että etsikkoaika meni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kristitylle kuuluu myös Vanha Testamentti, se on Uuden Testamentin edeltäjä ja tärkeä osa uskoa.

        Vanhan testamentin profetiat täyttyi jo pojassa Jeesuksessa. Risti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se VT on kuitenkin kirjoitettu pelkästään Juutalaisille ja kuka menee Uuden Liiton aikana yhdenkään sen pykälän taakse, on vastuussa kaikistaan 618 synnistä.
        Siinä olet oikeassa, että hyvä on lukea, ja ottaa oppia ja tänääkin Päivän sanassa oli hyvä ohje. PS 51; 10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
        11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
        Sieltä löytyy Viisauskirjallisuutta, kuten tämä, muita samanlaisia.

        Mutta Lain alle ei kannata mennä, se on väärä tie, Jeesus on oikea tie. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        ✝️ tässä on tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö 10 käskyä sitten ole enää voimassa? Eihän Vanhaa Testamenttia voi vain pyyhkiä pois. Me kristityt olemme juutalaisten "hengellisiä jälkeläisiä". Pääsimme osaksi samasta liitosta jonka Jumala teki juutalaisten kanssa, Jeesuksen kautta. Ei Vanhan Testamentin tärkeänä pitäminen ole lain alla olemista. Se lakihan tulee nimenomaan uskon kautta. Ei pakosta niin kuin joskus kauan sitten, tai en tiedä onko juutalaisilla vielä nykypäivänäkin noita säädöksiä.

        Etkö jo saatana tunnusta omia syntejäsi sinä olet kivittämässä toisia omat syntisi nousee taivaaseen asti.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Vanha testamentti ei kuulu kristityille.
        Meille tuli uusiliitto eikä juutalaisten vanha jonka Jeesus kumosi.
        Ei laitettu pakanoiden niskaan kuin kevyt ies.
        Rakkaus kertaa 2.
        Siinä se.

        Ei mitenkään voi kelata aikaa taaksepäin kun Jeesus syntyi jo.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei Jeesus kumonnut, vaan täytti lain omilleen, ei toisten omille. Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        Muuten hyvä kirjoitus, mutta käytä enemmän näkösälle Raamatun jakeita.

        Se on tehty. Hän täytti sen tehtävän mitä varten tuli. Väärentäjät palaa tulijärvessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.

        Epäuskonsa synnin tähden lankesivat pois armosta. - biblia-


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On ne Jeesuksesta osattomille, kaikessa karmeudessaan, ja ei tule unohtaa niitä muita 608 käskyä, jotka Rooman kirkko on jättänyt pois.
        Sitävastoin Jeesuksen omille on uusi käsky, jota kristityn tulee noudattaa; Joh 13; 34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Pitää muistaa, että kaikkivaltiaan käsky on vahvin.

        Rakkaus puuttuu kaikki puuttuu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se muuttuu teidän kynässänne. Miten se sinuun vaikuttaa miten kastetaan, koska et osoita siihen kiintymystä.
        Kaste on aina Jeesukseen, ja osa kastaa Hänen nimeensä, mutta se joka on oksastettu Jeesuksen, kastaa sen Jeesuksessa, ei pelkässä nimessä.
        Uskon, ettet ymmärrä, ehkä joskus.
        Aina on ero ihmisellä, joka kertoo olevansa uskossa, ja henkilöllä joka on oksastettu Jeesus Viinipuuhun, ollaan eri maailmoissa.
        Minä tiedän mihin uskon ja olen oksastettu Häneen, Sinä et tiedä muuta kun olet uskomassa?
        Suuri ongelmasi on, mihin?

        Teillä on kasteestakin tullut vihan väline. Syyttäjä saatana.


      • Mutta asia ei ole Jumalasta kiinni, vaan ihmisistä. Jeesuksen viimeinen opetushan oli; Matt 28;
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Yksikään Wellu ei ole toteuttanet Jeesuksen käskyä, ensin opettamalla Hänestä ja kastaa upottamalla. Minä olen osani tehnyt useassa maassa, nyt keskityn Wellujen pelastamiseen.
        Heitä on muutaman kastanut, eivätkä kuulu enää Kerhoon, vaan ovat löytäneet hengellisen kodin Jeesuksen seurakunnista, kiitoksella.

        Kirjoitat;
        Se mikä ihmiselle on mahdotonta se Jumalalle on mahdollista.*** Miten se on Jumalalle mahdollista, kun Jeesuksella on kaikki valta, Jumalan antamana, Lue Matt 28, kolme viimeistä jaetta.
        Jumala tietää...ihminen luulee tietävänsä.** Ihminen luulee tietävänsä sen, että Jumalalla on valta, Kristitty tietää sen, että e on Jeesuskella, löytyy yllä olevasta osoitteesta.
        Ihminen aavistelee ...Jumala on jo tiennyt Ikuisuuden.** Siinä ole lähelle oikeaa, lopun ajalla jo Jeesuksin tietää sen, kaikkivaltiaana, jota Wellut väärentävät suorin vartaloin.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Vanha testamentti ei kuulu kristityille.
        Meille tuli uusiliitto eikä juutalaisten vanha jonka Jeesus kumosi.
        Ei laitettu pakanoiden niskaan kuin kevyt ies.
        Rakkaus kertaa 2.
        Siinä se.

        Pieni korjaus. Vanha liitto kuului Israelille, ei yksi juutalaisille.
        Jeesus ei kumonnut Vanhaa liittoa, vaan puolestamme täytti sen, viimeisenä karitsana.
        Mitä hän Ristillä viimeiseksi sanoi, Isälle Jumalalle ja omilleen.
        Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
        Kevyttä iestä ei pantu kenenkään niskaan, kaikilla on madollisuus ottaa Jeesus vastaan kasteessa, Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Pitää huomioida se, mitä Jeesus sanoi; ottakaas itse kuinkin kaste, niin pelastutte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jehovista ja adventisteista en tiedä, mutta sen tiedän että Vl:t eivät ole lain alla. Turha tästä kinata, sinä uskot eri tavalla ja se sinulle suotakoon.

        Mutta teille on kaikkivaltias Jumala, kun ette ole tehneet parannusta Jeesukseen.

        Minä uskon Jumalaan,
        Isään, KAIKKIVALTIAISEEN
        taivaan ja maan Luojaan,

        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.

        Ei kristitty tunnusta noin, siinä menettää ainoankin, Jeesus on kaikkivaltias, joka on esillä UT:ssa useampaan kertaa, mutta se pitää avata, ennkuin saa tiedon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.

        Tarkoitat kai Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Alkuteksti; 19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.
        Kuitenkin kristityllä on aina velvoite Jeesuksessa kastaa Häneen, ei pelkässä nimessä.

        Kiinnostaako kaste, vai pilkkaatko asiaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.

        Tarkoitat kai Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Alkuteksti; 19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.
        Kuitenkin kristityllä on aina velvoite Jeesuksessa kastaa Häneen, ei pelkässä nimessä.

        Kiinnostaako kaste, vai pilkkaatko asiaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Tuossahan se seisoo mustaa valkoisella, miksi siis kastat vaan Jeesuksen nimeen? Jeesus on Poika, ei Isä.

        Tarkoitat kai Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Alkuteksti; 19. Sen tähden, menkää, opettakaa kaikki kansat, ja kastakaa heidät Isän nimessä, ja Pojan ja Pyhyyden Hengen.
        Kuitenkin kristityllä on aina velvoite Jeesuksessa kastaa Häneen, ei pelkässä nimessä.

        Kiinnostaako kaste, vai pilkkaatko asiaa?


    • Anonyymi

      Käsketty julistaa eikä syyttää. ✝️

    • Anonyymi

      Jeesus on välimies, mutta jätti synninpäästön avaimet SEURAKUNNALLEEN. Eli maailmassa on vain yksi Jumalan seurakunta ja sen tunnistaa siitä että se antaa synnit anteeksi katuvalle parannuksen tekijälle. Kaikki muut seurakunnat ovat yritystä olla uskovainen, mutta omilla teoilla ja se on KAUHISTUS Jumalalle.

      • Ei seurakunnalle, vaan opetuslapsilleen.
        Mutta kerro kuka ihminen sitä käytti, antamalla toiselle ihmiselle synnit anteeksi? Ei kukaan ja siksi Wellut luulevat olevansa Jeesus yläpuolella, joka on Jumalan suurta pilkkaa.
        Jos puhutaan pahasta seurakunnissa, tämä on niistä kaikkein kauheinta saastaa ja valehtelua, ja sillehän SRK elää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei seurakunnalle, vaan opetuslapsilleen.
        Mutta kerro kuka ihminen sitä käytti, antamalla toiselle ihmiselle synnit anteeksi? Ei kukaan ja siksi Wellut luulevat olevansa Jeesus yläpuolella, joka on Jumalan suurta pilkkaa.
        Jos puhutaan pahasta seurakunnissa, tämä on niistä kaikkein kauheinta saastaa ja valehtelua, ja sillehän SRK elää.

        Varsinainen pilkkaaja on Jussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen pilkkaaja on Jussi.

        Niinhän se tyhmästä tuntuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen pilkkaaja on Jussi.

        Sekö on pilkkaa, kun tuo esille Raamatun totuuksia?
        Oletko katkera, tai juonut?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sekö on pilkkaa, kun tuo esille Raamatun totuuksia?
        Oletko katkera, tai juonut?

        Onhan se pilkkaa, kun sinun kaltainen harhauttaja jeesustelee.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei seurakunnalle, vaan opetuslapsilleen.
        Mutta kerro kuka ihminen sitä käytti, antamalla toiselle ihmiselle synnit anteeksi? Ei kukaan ja siksi Wellut luulevat olevansa Jeesus yläpuolella, joka on Jumalan suurta pilkkaa.
        Jos puhutaan pahasta seurakunnissa, tämä on niistä kaikkein kauheinta saastaa ja valehtelua, ja sillehän SRK elää.

        Parannuksen yhteydessä ne synnit annetaan anteeksi. Samalla tavalla kuin Jeesus teki. Jos ei yksityiskohtaisesti lue Raamatussa kaikkea, niin onko sinun vaikea uskoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen yhteydessä ne synnit annetaan anteeksi. Samalla tavalla kuin Jeesus teki. Jos ei yksityiskohtaisesti lue Raamatussa kaikkea, niin onko sinun vaikea uskoa?

        Missä Jeesus teki parannuksen, sillä parannushan tehdään Häneen, kuten Paavali teki Jumalasta Jeesukseen. Siinä ei syntejä anteeksi annettu.
        Onko vaikea uskoa, ei ja minä tiedän vielä mihin, että Jeesus on luvattu Messias, miten Sinulla. Raamattuihan on Pyhää Sanaa, auktoriteetti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Jeesus teki parannuksen, sillä parannushan tehdään Häneen, kuten Paavali teki Jumalasta Jeesukseen. Siinä ei syntejä anteeksi annettu.
        Onko vaikea uskoa, ei ja minä tiedän vielä mihin, että Jeesus on luvattu Messias, miten Sinulla. Raamattuihan on Pyhää Sanaa, auktoriteetti.

        Ei Jeesus parannusta tehnyt vaan ne ihmiset, jotka lähtivät seuraamaan Häntä. Ja Hän antoi heille synnit anteeksi.

        Matt.9:4 Ja kuin Jesus näki heidän ajatuksensa, sanoi hän: miksi ajattelette pahaa sydämessänne?
        5 Sillä kumpi on keviämpi sanoa: synnit annetaan anteeksi sinulle, taikka sanoa: nouse ja käy?
        6 Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa, (niin sanoi hän halvatulle:) nouse ja ota vuotees, ja mene kotias.
        7 Ja hän nousi ja meni kotiansa.
        8 Ja kuin kansa sen näki, ihmettelivät he ja kunnioittivat Jumalaa, joka oli ihmisille antanut senkaltaisen vallan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus parannusta tehnyt vaan ne ihmiset, jotka lähtivät seuraamaan Häntä. Ja Hän antoi heille synnit anteeksi.

        Matt.9:4 Ja kuin Jesus näki heidän ajatuksensa, sanoi hän: miksi ajattelette pahaa sydämessänne?
        5 Sillä kumpi on keviämpi sanoa: synnit annetaan anteeksi sinulle, taikka sanoa: nouse ja käy?
        6 Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa, (niin sanoi hän halvatulle:) nouse ja ota vuotees, ja mene kotias.
        7 Ja hän nousi ja meni kotiansa.
        8 Ja kuin kansa sen näki, ihmettelivät he ja kunnioittivat Jumalaa, joka oli ihmisille antanut senkaltaisen vallan.

        Olet oivaltanut Totuuden.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sekö on pilkkaa, kun tuo esille Raamatun totuuksia?
        Oletko katkera, tai juonut?

        Mihin sä kuljettaa varastettua tavaraa kirppikselle Viroon Venäjälle. Sehän on sun synti älä varasta Mooses laki rikottu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen yhteydessä ne synnit annetaan anteeksi. Samalla tavalla kuin Jeesus teki. Jos ei yksityiskohtaisesti lue Raamatussa kaikkea, niin onko sinun vaikea uskoa?

        Parannuksen yhteydessä Johannes nousi kuolleista vai.


    • Ihmisen pelastuminen on aina Jumalan teko. Ihminen kyllä tietää eläessään pääseekö lopulta Taivaan kotiin. Paavali kirjoitti myös , Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

      Joka ei koetusta kestä, ei ole Kristuksen oma. Sellaisia löytyy jopa saarnaajistakin.

      • Näytä missä Jumala hoitaa ihmisen Taivaan kotiin?
        Kaikki on Jeesuksen käsissä, Hän on kaikkivaltias, ei Jumala.
        Onko vaikea laittaa kohta Raamatusta, tuon Paven juttuun?


      • Anonyymi

        Onneksi Paavali ei enää ole täällä . Eikä Jeesusta voi enää ristiin naulita.


    • Anonyymi

      Oisko se..se..päivämies se..se.. niin, mikä se oli..?

      • Anonyymi

        Lukee jo PÄIVÄNAINEN lehdessä siinä naiset päivällä otsikossa.


    • Se on totta, että vaikka lakiliitto on lopetettu..kuopattu..hävitetty..täysin poissa niin jos me Kristuksessa elävät alkaisimme vapaana kaikesta rikkomaan esim 10 käskyä vastaan koko ajan tahallisesti niin käsi ylös ,että kuka luulee silleen pääsevänsä taivaaseen.
      Tässä kohtaa ne teot näyttää sen ihmisen todellisen tilan.
      Elämmekö Hengessä hyvään pyrkien koko ajan mieleltämme ja koko olemukseltamme vai elämmekö lihan halujen himojen mukaan.
      Tämäkin asia täytyy ymmärtää ja toki Hengessä vaeltava ymmärtää sillä se ohjaaja uusi on rinnassa .

      • Tuosta teoista?
        Mitä Jeesuksen veli Jaakob sanoi teoista; Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Jaak. 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Onko Jaakobin kirja tuttu?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta teoista?
        Mitä Jeesuksen veli Jaakob sanoi teoista; Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Jaak. 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Onko Jaakobin kirja tuttu?

        Kyllä Jeesus on opettanut itse raamatun minulle.Onko sinulle ?
        Asetti myös lampaidensa paimentajaksi.
        Osoitti myös kirjakääröt jotka pitää ilmoittaa kansalle.
        Onko sinulle mitään kukaan ilmoittanut ?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta teoista?
        Mitä Jeesuksen veli Jaakob sanoi teoista; Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Jaak. 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Onko Jaakobin kirja tuttu?

        Sinun tekosi on parjata ihmisiä. Ei jatkoon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta teoista?
        Mitä Jeesuksen veli Jaakob sanoi teoista; Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Jaak. 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Onko Jaakobin kirja tuttu?

        Katso !!! Saatana kirjoitaa ja puhuu miten pitäisi olla ja tehdä..
        Onko Jaakopin kirja tuttu?
        Mitä vit.xx onko se sulle? Oli tai ei mutta miksi olet AHDISTAVA LAHKOLAINEN?
        Te olevinaan lukeneet ja oppineet saastat ihmiset..!
        Häpeän teitä !!

        Te ,ette puhu RAKKAUDESTA ?
        Ilman sitä,me voimme huonosti....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tekosi on parjata ihmisiä. Ei jatkoon.

        Ei ihmisiä, vaan pakanallisia uskomuksia täynnä olevia lahkoja.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä Jeesus on opettanut itse raamatun minulle.Onko sinulle ?
        Asetti myös lampaidensa paimentajaksi.
        Osoitti myös kirjakääröt jotka pitää ilmoittaa kansalle.
        Onko sinulle mitään kukaan ilmoittanut ?

        Tyhmä kysymys minulle.
        Ja toisaalta, kerro miten Jeesus opetti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso !!! Saatana kirjoitaa ja puhuu miten pitäisi olla ja tehdä..
        Onko Jaakopin kirja tuttu?
        Mitä vit.xx onko se sulle? Oli tai ei mutta miksi olet AHDISTAVA LAHKOLAINEN?
        Te olevinaan lukeneet ja oppineet saastat ihmiset..!
        Häpeän teitä !!

        Te ,ette puhu RAKKAUDESTA ?
        Ilman sitä,me voimme huonosti....

        Mikä Jaakobin kirjeessä sinua risoo niin, että tulet katkeraksi?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tyhmä kysymys minulle.
        Ja toisaalta, kerro miten Jeesus opetti?

        Jeesus opetti paavalin kirjoitukset koska olin alussa niitä vieroksuva.Nyt ymmärrän.
        Maailmanlopun tapahtumat näkyjen ja puheen kanssa.
        Aamuisin kuulen herätessäni osia jakeista mitä tulen kirjoittamaan siis valmiissa askelissa ja paljon paljon muuta.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus opetti paavalin kirjoitukset koska olin alussa niitä vieroksuva.Nyt ymmärrän.
        Maailmanlopun tapahtumat näkyjen ja puheen kanssa.
        Aamuisin kuulen herätessäni osia jakeista mitä tulen kirjoittamaan siis valmiissa askelissa ja paljon paljon muuta.

        Amen.
        Pavehan oli välillä pois kuviosta muutaman vuoden ja on olemassa tietoa, että sen ajan He viettivät Jeesuksen kanssa yhdessä erämaassa.
        Hän itsekin kirjoittaa näin, entisenä Yliopiston käyneenä Teokratiasta; 1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Amen.
        Pavehan oli välillä pois kuviosta muutaman vuoden ja on olemassa tietoa, että sen ajan He viettivät Jeesuksen kanssa yhdessä erämaassa.
        Hän itsekin kirjoittaa näin, entisenä Yliopiston käyneenä Teokratiasta; 1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

        Täällä te tuette toistenne harhoja, voi voi. Menkää edes johonkin hellari palstalle, missä teitä ymmärretään. Lestadiolaisuus ei perustu omiin kokemuksiin(harhoihin/tunteisiin) vaan elävään uskoon ja luottamukseen minkä itse Jumala antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä te tuette toistenne harhoja, voi voi. Menkää edes johonkin hellari palstalle, missä teitä ymmärretään. Lestadiolaisuus ei perustu omiin kokemuksiin(harhoihin/tunteisiin) vaan elävään uskoon ja luottamukseen minkä itse Jumala antaa.

        Miksi kiroilet, voi, voi.
        Jeesus kirosi kaksi seurakuntaa Ilmestyksen alussa, ja huonosti heille kävi, ei ole enää voimissaan, Ilm. 2:22 Voi häntä! Minä suistan hänet sairasvuoteeseen ja kaikki hänen rakastajansa ankaraan ahdinkoon, elleivät he luovu hänen tavoistaan.
        Näin kävi Tyatiran seurakunnalle.
        Mikään seurakunta ei pelleile, kuten Wellut, milloin puhuja kokoukset
        määrittelevät synniksi mitäkin, kuten TV synti?
        Laitan muita kyseisen pakanallisen Ihmisuskon muovaamia syntejä, joita ei ole kristillisisää seurakunnissa.
        1. KIELLETYT KÄYNTIKOHTEET: Konsertit, teatterit, elokuvat, bingo, tanssit, diskot, urheilukilpailut, anniskelu ravintolat, kirkon järjestämät tapahtumat (kuten kerhot, pyhäkoulut, raamattuluokat, rippikoulut, yms) , kirkko konsertit, muiden uskonnolliset tapahtumat, ralli kilpailut, ravit, kesätapahtumat joissa esityksiä, epäuskoisten juhlat joissa on tarjolla alkoholijuomia, eriseuraisten kodit ja tilaisuudet, kaupat sunnuntaisin, lenkkipolut ym. seurojen aikaan, kaikki kohteet jos sitä käytetään tekosyynä seuroihin osallistumisen esteenä, paikat joissa voi olla juopuneita ja kaikki paikat joissa käyminen aiheuttaa pahennusta veljien ja sisarten keskuudessa.

        Joten kysymyksessä on Jumalan pilkkaa hipovat hektiset päätökset, joita tulee viikoittain, tässä vain pieni osa teidän perinnesääntöjänne, ilman Kristuksen vapautta.

        Sitten, kun muistetaan pedofilian huippu, jopa puhvelit osallistuivat siihen ja Pääsihteeri Juntunen vai myhäili, - ei meillä ole sitä muita enempää.

        Vaihda seurakuntaa, voit jopa pelastua.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta teoista?
        Mitä Jeesuksen veli Jaakob sanoi teoista; Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Jaak. 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        Jaak. 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Onko Jaakobin kirja tuttu?

        Uskon teko on se että uskoo poikaan. Ja rakastaa toisia kristittyjä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä Jeesus on opettanut itse raamatun minulle.Onko sinulle ?
        Asetti myös lampaidensa paimentajaksi.
        Osoitti myös kirjakääröt jotka pitää ilmoittaa kansalle.
        Onko sinulle mitään kukaan ilmoittanut ?

        Kadonneet lampaat ja kundalin henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso !!! Saatana kirjoitaa ja puhuu miten pitäisi olla ja tehdä..
        Onko Jaakopin kirja tuttu?
        Mitä vit.xx onko se sulle? Oli tai ei mutta miksi olet AHDISTAVA LAHKOLAINEN?
        Te olevinaan lukeneet ja oppineet saastat ihmiset..!
        Häpeän teitä !!

        Te ,ette puhu RAKKAUDESTA ?
        Ilman sitä,me voimme huonosti....

        Panettelua on myös syntiä ja juorut myös väärä todistus toisesta on syntiä. Panettelet tässä toisia saatat ihmiset nimellä. Minkä oikeuden Luoja on sinulle antanut nimitellä saastaksi ihmisiä. Jumalan luomia.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus opetti paavalin kirjoitukset koska olin alussa niitä vieroksuva.Nyt ymmärrän.
        Maailmanlopun tapahtumat näkyjen ja puheen kanssa.
        Aamuisin kuulen herätessäni osia jakeista mitä tulen kirjoittamaan siis valmiissa askelissa ja paljon paljon muuta.

        Kuulet ihan vaan mikrosirusta minkä laittaneet juutalaiset korvasi taakse ehkä myös piilolasit vakoilun seuraavat ihmisiä ostareillakin junissa jne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Amen.
        Pavehan oli välillä pois kuviosta muutaman vuoden ja on olemassa tietoa, että sen ajan He viettivät Jeesuksen kanssa yhdessä erämaassa.
        Hän itsekin kirjoittaa näin, entisenä Yliopiston käyneenä Teokratiasta; 1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

        Paavali ei nyt kyllä ollut missään väärä opettaja pois kuvioista vaan väännät kieroon kirjoituksia taas. Paulus oli arameassa Arabiassa yhteensä monia vuosia.OPETTI siellä !!!!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Amen.
        Pavehan oli välillä pois kuviosta muutaman vuoden ja on olemassa tietoa, että sen ajan He viettivät Jeesuksen kanssa yhdessä erämaassa.
        Hän itsekin kirjoittaa näin, entisenä Yliopiston käyneenä Teokratiasta; 1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

        Aasian ensihelmä....Paul asui Aasiassa Arabiassa ....myös muuten matkusti Kreikassa ja Italiassa asti Italian kansalainen kun oli siihen kaikki asukkaat oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä te tuette toistenne harhoja, voi voi. Menkää edes johonkin hellari palstalle, missä teitä ymmärretään. Lestadiolaisuus ei perustu omiin kokemuksiin(harhoihin/tunteisiin) vaan elävään uskoon ja luottamukseen minkä itse Jumala antaa.

        Jumala antaa lestat antaa kananpaskan kantaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi kiroilet, voi, voi.
        Jeesus kirosi kaksi seurakuntaa Ilmestyksen alussa, ja huonosti heille kävi, ei ole enää voimissaan, Ilm. 2:22 Voi häntä! Minä suistan hänet sairasvuoteeseen ja kaikki hänen rakastajansa ankaraan ahdinkoon, elleivät he luovu hänen tavoistaan.
        Näin kävi Tyatiran seurakunnalle.
        Mikään seurakunta ei pelleile, kuten Wellut, milloin puhuja kokoukset
        määrittelevät synniksi mitäkin, kuten TV synti?
        Laitan muita kyseisen pakanallisen Ihmisuskon muovaamia syntejä, joita ei ole kristillisisää seurakunnissa.
        1. KIELLETYT KÄYNTIKOHTEET: Konsertit, teatterit, elokuvat, bingo, tanssit, diskot, urheilukilpailut, anniskelu ravintolat, kirkon järjestämät tapahtumat (kuten kerhot, pyhäkoulut, raamattuluokat, rippikoulut, yms) , kirkko konsertit, muiden uskonnolliset tapahtumat, ralli kilpailut, ravit, kesätapahtumat joissa esityksiä, epäuskoisten juhlat joissa on tarjolla alkoholijuomia, eriseuraisten kodit ja tilaisuudet, kaupat sunnuntaisin, lenkkipolut ym. seurojen aikaan, kaikki kohteet jos sitä käytetään tekosyynä seuroihin osallistumisen esteenä, paikat joissa voi olla juopuneita ja kaikki paikat joissa käyminen aiheuttaa pahennusta veljien ja sisarten keskuudessa.

        Joten kysymyksessä on Jumalan pilkkaa hipovat hektiset päätökset, joita tulee viikoittain, tässä vain pieni osa teidän perinnesääntöjänne, ilman Kristuksen vapautta.

        Sitten, kun muistetaan pedofilian huippu, jopa puhvelit osallistuivat siihen ja Pääsihteeri Juntunen vai myhäili, - ei meillä ole sitä muita enempää.

        Vaihda seurakuntaa, voit jopa pelastua.

        Yhtään pedofiili juttua ei ole kuultu lestoista mutta vapareista ja hellareista on. Mutta väkivaltaa kidutusta uhkailua syyttelyä saatanalle laittajaisia satanismia on ihan jehovilla hellareilla vapareilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulet ihan vaan mikrosirusta minkä laittaneet juutalaiset korvasi taakse ehkä myös piilolasit vakoilun seuraavat ihmisiä ostareillakin junissa jne.

        Huumeruikkijat varastaa huonekalut kodinkoneet lyömällä huumepiikin. Juutalaiset taas vakoilee varastaa ihan samoin ja käännyttää juutalaisuuteen ihmisiä eli pois ristiltä. Omavanhurskaus ei nyt kuulkaa enää pelasta. Gal. Kirjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään pedofiili juttua ei ole kuultu lestoista mutta vapareista ja hellareista on. Mutta väkivaltaa kidutusta uhkailua syyttelyä saatanalle laittajaisia satanismia on ihan jehovilla hellareilla vapareilla.

        Juutalaisilla on ollut TV sarjoja missä sisarukset nai toisiaan tai nuolee peräsuolta meidän TV verorahoilla ! Useimmat itäsaksasta.


    • Anonyymi

      Konsulttiainesta koijarissa, väljvouhka.

    • Anonyymi

      2. Kor. 3: 5–6 🔥 Jeesusta ei tule säästää vaan peljätä Jumalaa, rakastaa Herraa.
      -repentnow-

    • Lakiliittoa ei ole Kristuksessa. Se on varmaa ja pysyvää.

      • Amen. Kristus on Liitto Rakkaudessa.


    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa "välimiehestä" ihmisessä olevan Aatamin takia. "Kaikki kuolemme Aatamissa, kaikki tulevat eläväksi Kristuksessa". Aatami ja kristus ovat ihmisessä olevia arkkityyppejä.

    • Anonyymi

      > Miten ihminen joka ei koskaan ole kuullut kristinuskosta voi tulla pelastavaan uskoon? Tarvitaanko siihen välimiestä vai ei?

      "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
      Room. 10:17

    • Anonyymi

      Kiitollisuus on kovaa valuuttaa alahärmäläisenä vitsinä mainittuna.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3390
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1889
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1684
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1532
    Aihe