Kauanko voisit olla

Anonyymi

Ilman kännykkää. Käytätkö kännykkää usein?
Minä voin kyllä olla viikonkin, ei mulle soittele juuri kukaan.

29

50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En vois, lasten pitää saada mut kiinni ja puolison. Ei mullekkaan soittele, kun perheenjäsenet ja terveydenhuolto. Randomisti kaupustelijat kuten operaattori.

• On päiviä kun puhelin ei soi eikä piippaa ollenkaan. Viimeistään joka kolmaspäivä soittaa mun vanhemmista jompi kumpi.

• Anonyymi

Tekstiviestejä noin joka päivä.

• Anonyymi

Mä itse kyllä voisin olla ilman kännykkää. Mä olen jopa haaveillut, että käyttäisin kännykkään ihan vaan perinteisenä kotipuhelimena, joka ei kulkisi koskaan mukana. Vaan mun äitini täytyy aina saada mut kiinni. Jos olen vaikka ulkona pihatöissä, niin puhelin voi olla soinut monta kertaa ja sitten hän on ihan että "MISSÄ SÄ OLET OLLUT!!! Mä jo pelkäsin, että jotain on sattunut!!!".

• Anonyymi

Ihana äiti sulla!

• Voisin olla ilman kännykkää parikin viikkoa. Kesälomalla laitoin kännykän äänettömälle ja se oli paras idea pitkään aikaan. Ei tullut puheluita ja vastasin vain muutamaan viestiin. Ihana rauha. Suosittelen.

• Anonyymi

Sinulla on varmaan lankapuhelin käytössä 😎

- Sheena

• Keijun näkönen ehta..pimunen. Moikka! Missä sää oot piileksiny? Mullonollu ihan ikälä. Päätellen siitä, et sun nikisson nykysi stereopiste välissä, näyttääpi siltä, et soot välillä ollu pois ja yrittänykin olee pois.

Nii, ja terkkui myös niiku Kynikseltä. Meillon yhteinen tietokone. Silki on kaksospiste. Terveisin Kyöpeli 👻

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on varmaan lankapuhelin käytössä 😎

- Sheena

Ei ole. Luovuttiin lankapuhelimesta jo aikoja sitten. Minulla on joskus tapana vetäytyä omiin oloihini. Vaikka kumppani pyörii ympärillä, se ei haittaa, kunhan muut ulkoiset ärsykkeet on tarkkaan eliminoitu.

• kynä..mi kirjoitti:

Keijun näkönen ehta..pimunen. Moikka! Missä sää oot piileksiny? Mullonollu ihan ikälä. Päätellen siitä, et sun nikisson nykysi stereopiste välissä, näyttääpi siltä, et soot välillä ollu pois ja yrittänykin olee pois.

Nii, ja terkkui myös niiku Kynikseltä. Meillon yhteinen tietokone. Silki on kaksospiste. Terveisin Kyöpeli 👻

Tsau Kyöpeli. Aina välillä on hyvä pitää hengähdystaukoja. En mä missään kaukana ole ollut, muuta asiat vaan pyörittää arkea. Nyt on taas aikaa palstailuun. :D

• tosi..typy kirjoitti:

Tsau Kyöpeli. Aina välillä on hyvä pitää hengähdystaukoja. En mä missään kaukana ole ollut, muuta asiat vaan pyörittää arkea. Nyt on taas aikaa palstailuun. :D

Mut ei kantsi olla tääl kauaa. Sitä sit kamaloituu, ja soon niiku raumalaises merimieslaulus sanotaan, dylkki ja totinem baik. 👻

• kynä..mi kirjoitti:

Mut ei kantsi olla tääl kauaa. Sitä sit kamaloituu, ja soon niiku raumalaises merimieslaulus sanotaan, dylkki ja totinem baik. 👻

Ei kannata ei. Pieninä annoksina tämä palsta on ihan hauska. Ei saa jäädä jumittamaan. Siitä voi muuten tulla julma "pysäkki".

Miten se on Kyöpeliltä viime aikoina onnistunut tuo kamaloittaminen? Kun kesällä oli uuvuttava tappohelle ja kaikki. Lipsuitkos kurssilta? :D

• Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

Ei ole. Luovuttiin lankapuhelimesta jo aikoja sitten. Minulla on joskus tapana vetäytyä omiin oloihini. Vaikka kumppani pyörii ympärillä, se ei haittaa, kunhan muut ulkoiset ärsykkeet on tarkkaan eliminoitu.

Kännykän kanssa voi elää mainiosti, vaikkei siihen kokoajan näpyttele viestejä ja soittele. Ilman puhelinta eläminen olisi kuitenkin typerä turvallisuusriski ja kokolailla ikävää niin itselle kuin vanhoille sukulaisillekin, joiden kanssa ei voisi pitää yhteyksiä.

• tosi..typy kirjoitti:

Ei kannata ei. Pieninä annoksina tämä palsta on ihan hauska. Ei saa jäädä jumittamaan. Siitä voi muuten tulla julma "pysäkki".

Miten se on Kyöpeliltä viime aikoina onnistunut tuo kamaloittaminen? Kun kesällä oli uuvuttava tappohelle ja kaikki. Lipsuitkos kurssilta? :D

Oon välillä tuurannu ny eläkkeellä oleessaki kalmismaalla yövuoroo. Mä oon huudellu puskista niin vertahyytäväl ja nariseval äänel. et buuu-uu-uuu, et siellon ollu ihan esimerkillinen järjestys, ku lurjukset on kamaloitunu pystyyn. 👻

• Useakin voi hyvin mielellään olla ilman kännykkää, mutta ajatteleekin asiaa muitten kannalta. Entä, jos toisella on asiaa, mutta ei saa kiinni? Sen sijaan, jos itsellä on asiaa toiselle, ei kuin katkaisee puhelinhiljaisuuden milloin tahansa. 🌹👀

• Anonyymi

Muiden kannalta ja omaltakin. Jos pitää soittaa 112, niin vähän hankala soittaa ilman kännykkää.

• Anonyymi

Sinä lähes 100-vuotiaana varmaan tilaat sentraali-santralta edelleen puhelut.

• Anonyymi

En päivääkään.

- Sheena

• Anonyymi

En osaisi olla varmaan päivääkään ilman kännykkää. Ehkä jos olisi jokin suunniteltu juttu, pidempi vaellus tunturissa tms niin pystyisin olemaan kauemmin, mutta arjessa en. Jo pelkästään sen takia, että kännykällä hoituu niin moni asia tänä päivänä pankkiasiat, parkkeeraus yms.

• Anonyymi

monta vuotta olen ollut ilman.

• Ainoa mihin todella tarvitsen kännykkää, on turvallisuus. Muilta osin voisi olla ilman sitä pitkäänkin, ehkä jopa pysyvästi.

• Anonyymi

Periaatteessa ilman kännykkää tulisin toimeen, mutta ilman puhelinta en. Turvallisuus- ja informaatioasia.

Kännykästä luopuminen ei myöskään rahallisesti kannata. Jäisi epassi ja smartum ym edut käyttämättä.

• Anonyymi

En voi olla päivääkään, mutta on ollut aikoja etten ole katsonut mitä siihen kertynyt ollenkaan

• Anonyymi

Sitten kun pääsen mun rakkauden ikävän kohteen kainaloon niin oon ilman kännykkää vaikka vuosia helposti ja ainakin niin kauan kun se pitää mut kainalossa. Sitten kun en oo sen kainalossa tai en sitä nää niin pidän kännykän siks että se soittais mulle ja aikanikuluks kuuntelisin musiikkia ja kattoisin youtubee ja oppisin uutta.

• No sanotaanko näin että se on rälläkän ja vasaran jälkeen tärkein työkaluni, joten kyllä mä sitä päivittäin päivän mittaan tarvitsen, vaikka se ei olekaan ns. liimautunut käteen. Pankkisovellukset, niillä tunnistautuminen, sähköposti, Zuckerbergin alustat, Xbox-viestisovellus, ja ihan puhelin niminen sovelluskin usein työjuttuihini tai ammattilaisasiointiin liittyen. Silti pidän sitä latauksessa eri huoneessa missä nukun, ajaessa äänettömällä näyttö alaspäin, työpuolen sim-kortin deaktivoin illoiksi ja viikonlopuiksi työjuttuja tehdessä jne.

Tapaninpäivänä 2013 rikoin vahingossa silloisen Nokia Lumia älypuhelimeni, ja pidin jännän 1,5 vuoden kokeilun kahdella näppäin-Nokialaisella kunnes ostin älypuhelimen jälleen kesällä 2015. Tuolloin tuollainen vielä onnistui jotenkuten, vaikka esim. kuvien lähettäminen vanhan liiton tyyliin pöytäkoneella ja digikameralla oli jokseenkin kömpelöä ja varmaan monien naistenkin silmissä olin vähintäänkin outo tekstareideni kanssa 🙄 Mutta jos tänä päivänä samassa satasen paketissa kulkee mukana laadukas kamera, navi, netin selaaminen tarvittaessa jne. niin aika paha nihilisti saa olla että tänä päivänä siitä kieltäytyy vapaaehtoisesti ellei nyt esim. ikä tai terveydentilaan liittyvät rajoitteet vaikeuta sen käyttöä kohtuuttomasti. Tavallaan harmittaa, että yhdenkin sokean vakioasiakkaan ja jollain tasolla kaverinkin kanssa kommunikointi on sen varassa miten pidän työpuolen sim-korttia päällä. Usein jo ekan 5 minuutin aikana on selvillä löytyykö jotain, mutta ei mitenkään epätavallista että kahden bensalenkkarin jutut venähtää helposti yli tuntiin 😃

Se onkin kokonaan oma juttunsa haluaako maksaa viimeisimmästä Iphonesta enemmän kuin katsastetusta Golfista, ei tänä päivänä noissa loppupeleissä kauheasti ole eroa tavisten tarpeisiin 🙄 10 vuotta sitten tilanne saattoi olla eri, mutta nykyisin 100€ tienoilla maksavat kiinalaiset Androidit on kyllä ihan käypiä käytännössä kaikilla osa-alueilla. Oma joku Xiaomi maksoi juurikin tuossa hintaluokassa viime vuoden kesäkuussa, eikä ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia, ja aiempaan samanhintaiseen verrattuna tuossa on muistaakseni 4 tai 8 kertaa enemmän tallennustilaa ja se siinä edellisessä alkoi olla ongelmana, kun ei ollut tilaa järjestelmäpäivityksille, piti vähän valkata mitä sovelluksia piti jne.

• En kovinkaan pitkään. Hoidan tällä vaikka mitä muutakin nykyään, kuin vaan soittelut.
      Makssn laskut, käytän E-passia, navigoin, kuuntelen podcasteja, musaa. Katson videoita, lurn uutisia...

Juu, käytän päivittäin tätä vehjettä.

• En selviäisi pitkään ilman kännykkää.. minulla ei ole televisiota, ei tietokonetta, ei musiikkisoitinta, ei lankapuhelinta, en käy laskuautomaatilla, ei radiota, ei kalenteria, ei laskinta...
      Kännykkä on kaikki nuo ja vielä vähän enemmän.

Lisäksi se on kirjasto, lehtitilaus, pelejä, puhelin, lippujen säilytyspiste, arkisto, kamera ja mikä tärkein.. tietysti.. palstailuväline. :D

En tosiaan selviäisi ilman kännykkää.

• Anonyymi

Mulla on kaksi kännykkää, toinen on ainoastaan työasioihin liittyvää varten ja toinen yksityisasioihin; kuten ystäviä ja sukulaisia varten, salaisella numerolla varustettu.
      Joka tapauksessa olen lähes aina tavattavissa, ainakin työasioissa. Yksityisasioissa en aina vastaa kännyyn; riipuen paljon kuka soittaa.
      Exä esim. siinä klo 16-17, ei oikein kiinnosta käydä keskustelua; "Miksen voi tulla tapaamaan Mimmiä?"

Joskus tuntuu ett ihan kiusallaan haluaa tulla häiritsemään meidän elämäämme.
      Hänellä on kaksi virallista tapaamista kuukaudessa, jotka on sovittu etukäteen. Silti saattaa kysellä parikin kertaa viikossa, ylimääräistä aikaa tavata meitä, jos työt ovat päättyneet lähimmän 30km päässä meistä.

Tylyä varmaan, mutt en mä halua häntä tänne 3-4 tunniksikin notkumaan.
      Poistuu vasta kun Mimmin on aika jo mennä nukkumaan, joskus on halunnut panna Mimmin jopa nukkumaan. Rituaali ja sekin kestää vähintäänkin ½- tuntia lisäaikaa.
      Flikka tykkää nykyään isästään, joten aina välillä mä annan heidän tavata vaikka ei kyseisestä ajankohdasta ole edes sovittu etukäteen.

Se tulee kuin Manulle illallinen; tuhahti mun äitini tässä yks kerta, happamasti. Tiedä sitten, tarkoittiko lihamakaronilaatikkoa mitä isä ja tytär söivät, vieretysten ruokapöydässä. Exä; kun tuli hieman aiemmin, mitä ilmoitti tulevansa, ja porukka meillä istui ruokapöydässä. En mä kehdannut olla tarjoamatta hänelle mahdollisuutta ruokailla kanssamme. Söi hyvällä ruokahalulla, eli ei ollut syönyt varmaan lounaan jälkeen mitään. Mimmi nautti isältään saamastaan huomiosta; eli kyllä tuo mies ui Flikan tunteisiin... ihan tieten tahtoen.

Mikä vastaavasti suututtaa mua, joten en aina edes vastaa hänen soittoihinsa. Portille ei ole viimeisen riidan jälkeen enää ilmestynyt... tuosta vain!
      Uhkasin ilmoittaa hänen röyhkeydestään ja tapaamiset menisivät valvonnan alaisiksi, jos vielä häiritsee kotirauhaamme. Nyt on siirtynyt soittelemaan... josko?trollikka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6296
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      94
      2109
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      307
      1414
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1286
    Aihe