Naisten passiivisuus

Anonyymi

Muistutuksena vain että naiset eivät tee juuri mitään uusien parisuhteiden eteen. Nykyisten suhteiden eteen varmaan tekevätkin, en sitä kiistä. Tai toki jos on ihan jokin epärealistinen tilanne, kuten nuori komea mies kyseessä niin nainen saattaa aktivoitua. Kuitenkin tavalliset parisuhteet syntyvät aika tylsästi niin että molemmat ovat suurinpiirtein samanmoisia ja niiden eteen eivät naiset tee mitään.

Sitten kun mies on tehnyt kaikkensa ja saanut kontaktin aikaan niin nainen iloitsee kuinka oli niin syvällinen että ihastui tavalliseen mieheen. Itsekritiikki on kuitenkin poissa - miksi hän ei moiti itseään että ei itse tehnyt mitään asian eteen?

67

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joudun purnaamaan, taas. 🥴

      En muista olleeni IKINÄ parisuhteessa missä en alusta asti olis joutunut tekemään kaikkeni suhteen eteen ja suhteessa. Jos joku olettaa, että helpolla pääsee suhteeseen ja suhteessa erehtyy pahasti.

      Mulle ainakin on aina langennut tosissaan tekemistä ja ylläpitääksenikin oon yleensä se joka enemmän näkee vaivaa suhteen eteen ja hyvinvoinniksi. Eikä ole vale.

      • Tai sitten oon ylipäänsäkin se joka ottaa asiat tosissaan ja vakavasti?


      • Anonyymi

        Alussa tehdään se aktiivisin osuus, loppu tuntuu niin varmalta ettei edes jaksa:)

        Va


      • Joku provoaa, parempi jättää koko aloitus omaan arvoonsa.


      • Anonyymi

        Kirjoitinkin että nykyisen parisuhteen eteen naiset kyllä tekevät töitä. Ehkä jopa liikaakin, ainakin suhteessa siihen olemattomaan vaivannäköön jota naiset tekevät uuden suhteen syntymiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alussa tehdään se aktiivisin osuus, loppu tuntuu niin varmalta ettei edes jaksa:)

        Va

        Miehillä menee noin... Huomattu.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joku provoaa, parempi jättää koko aloitus omaan arvoonsa.

        Yym. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinkin että nykyisen parisuhteen eteen naiset kyllä tekevät töitä. Ehkä jopa liikaakin, ainakin suhteessa siihen olemattomaan vaivannäköön jota naiset tekevät uuden suhteen syntymiseksi.

        Kyllä syntymiseksikin. Kirjoitin alusta asti. Ei mulla olis parisuhdetta nytkään jollen minä olis tehnyt aloitetta siihen, ylipäänsä lähestynyt koko tyyppiä. Näin se mennyt AINA.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä syntymiseksikin. Kirjoitin alusta asti. Ei mulla olis parisuhdetta nytkään jollen minä olis tehnyt aloitetta siihen, ylipäänsä lähestynyt koko tyyppiä. Näin se mennyt AINA.

        Jotkut naiset voi päästä helpolla ja miehet hakee tyyliin kotoa, kun vähän äännähtää. Mutta minä en kuulu niihin onnekkaisiin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä syntymiseksikin. Kirjoitin alusta asti. Ei mulla olis parisuhdetta nytkään jollen minä olis tehnyt aloitetta siihen, ylipäänsä lähestynyt koko tyyppiä. Näin se mennyt AINA.

        Otan osaa. Olemme samassa kurjuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa. Olemme samassa kurjuudessa.

        Eipä se enää haittaa. Olen jo tottunut olemaan se joka panostaa "enemmän". Vaikka jos rehellinen olen, välillä se vituttaa. Tulee olo että toiselle on yks hailee kun ei viitti mitään.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eipä se enää haittaa. Olen jo tottunut olemaan se joka panostaa "enemmän". Vaikka jos rehellinen olen, välillä se vituttaa. Tulee olo että toiselle on yks hailee kun ei viitti mitään.

        Voin kertoo ettei miehet ole sen reippaampia, kyllä ne voi olla alussa kovastikin suhdetta kyhäämässä. Matkalla kuutenkin enää lähinnä maataan kyydissä ja vartutaan toisen hosuvan hiki päässä, itse vaan passivoituen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eipä se enää haittaa. Olen jo tottunut olemaan se joka panostaa "enemmän". Vaikka jos rehellinen olen, välillä se vituttaa. Tulee olo että toiselle on yks hailee kun ei viitti mitään.

        Itseäni vituttaa eniten se että jos onnistuisin hankkimaan hienon tasa-arvoisen parisuhteen jossa on asiat hyvin niin minähän sen olen pistänyt alulle. Ei se toinen olisi tehnyt mitään sen eteen. Onneksi saa olla yksin joten ajatus on teoreettinen mutta kyllä se aamupalapöydässä välillä tulisi mieleen jos olisin jaksanut punnertaa asian siihen pisteeseen asti.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Voin kertoo ettei miehet ole sen reippaampia, kyllä ne voi olla alussa kovastikin suhdetta kyhäämässä. Matkalla kuutenkin enää lähinnä maataan kyydissä ja vartutaan toisen hosuvan hiki päässä, itse vaan passivoituen.

        Kun en naisen kanssa ole parisuhteessa ollut, niin en tiedä olisko se sen mukavempaa vai onko siinäkin niin, että toinen taas lähinnä odottaa mun tekevän kaiken ja itse vaan poimii makupalat? Toivottavasti ei, se suhde loppus lyhyeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni vituttaa eniten se että jos onnistuisin hankkimaan hienon tasa-arvoisen parisuhteen jossa on asiat hyvin niin minähän sen olen pistänyt alulle. Ei se toinen olisi tehnyt mitään sen eteen. Onneksi saa olla yksin joten ajatus on teoreettinen mutta kyllä se aamupalapöydässä välillä tulisi mieleen jos olisin jaksanut punnertaa asian siihen pisteeseen asti.

        No mua taasen ei tuo enää haittaa. Voin hyvin olla aloitteen tekijä ja ahkera ympärillä pyörijä, mutta odotan kyllä vastakaikuakin sitten enkä passiivista möllöttelyä.

        Ja että suhteessa molemmat touhuu tosissaan eikä toisen siivellä lekotellen poimi valmista tekemättä itse mitään.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No mua taasen ei tuo enää haittaa. Voin hyvin olla aloitteen tekijä ja ahkera ympärillä pyörijä, mutta odotan kyllä vastakaikuakin sitten enkä passiivista möllöttelyä.

        Ja että suhteessa molemmat touhuu tosissaan eikä toisen siivellä lekotellen poimi valmista tekemättä itse mitään.

        Kun olen tottunut olemaan se aloitteentekijä. Kyllähän se alkuun oli vähän höh, näinkö tää menee. Mutta kaikkeen sopeutuu, jos on pakko. Vaikka tekemään aina itse aloitteen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun olen tottunut olemaan se aloitteentekijä. Kyllähän se alkuun oli vähän höh, näinkö tää menee. Mutta kaikkeen sopeutuu, jos on pakko. Vaikka tekemään aina itse aloitteen.

        Jos mies tulisi luoksesi ja haluaisi ottaa sinut laittaen olohuoneen pöydälle konttausasentoon, mitä tv-ohjelmaa katsoisit mieluiten samalla kun mies sinut ottaisi:)

        1. Mask Singers
        2. Tanssii Tähtien Kanssa
        3. Urheiluruutu

        Va


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies tulisi luoksesi ja haluaisi ottaa sinut laittaen olohuoneen pöydälle konttausasentoon, mitä tv-ohjelmaa katsoisit mieluiten samalla kun mies sinut ottaisi:)

        1. Mask Singers
        2. Tanssii Tähtien Kanssa
        3. Urheiluruutu

        Va

        En huoli enää yhtäkään miestä kumppanikseni. Ja nykyinen mies ei noin toimi. Onneksi. 🙃


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En huoli enää yhtäkään miestä kumppanikseni. Ja nykyinen mies ei noin toimi. Onneksi. 🙃

        Olette molemmat vain tylsiä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä syntymiseksikin. Kirjoitin alusta asti. Ei mulla olis parisuhdetta nytkään jollen minä olis tehnyt aloitetta siihen, ylipäänsä lähestynyt koko tyyppiä. Näin se mennyt AINA.

        Sama täällä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette molemmat vain tylsiä.

        Evvk.


    • Anonyymi

      Vai semmosta. Minäkin tykkään nykyään olla kyydissä, kun joku muu ajaa.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Olen ollut aktiivinen jokaisen parisuhteeni syntymisen suhteen. Olen nainen. Eli naiset ovat aktiivisia. MOT

    • Anonyymi

      Mistä sinä tiedät kuinka paljon naiset tekevät sen eteen, että saavat hyvän suhteen?

      Kuinka paljon aikaa sulla esim menee kun teet treffisivut, tai kuinka paljon sulla menee aikaa treffeille valmistautumiseen?

      • Anonyymi

        Omasta kokemuksesta tiedän etteivät paljoakaan. Toki naiset tekevät paljon kaikkea turhaa valmistelua kuten treffisivuston, kuvien tai muun vastaavan työstämistä mutta kaikki se on vain alustavaa houkuttelua eikä oikeaa tekemistä.


    • Anonyymi

      Sukupuolten vastakkainasettelu on kyllä niin kulunutta, mutta helppoa koska olemme erilaisia (ihan syystä). Mitä väliä sillä on jos naiset ovat passiivisia? Ei me miehet mahdeta sille mitään. Sensijaan että syyttelee muita ja arvostelee, ihmisen olisi hyvä vain katsoa pääasiassa sitä omaa tonttia.

      • Anonyymi

        Totta, jos samaa aamupuuroa syö aamupalaksi 10 vuotta se ei enää maistu.

        Va


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, jos samaa aamupuuroa syö aamupalaksi 10 vuotta se ei enää maistu.

        Va

        No vaihda ruokalajia ja siirry miehiin.


      • Anonyymi

        Aika moneen asiaan nykyään puututaan. Sukupuolten erilaisuus ei saa näkyä parisuhteessa mutta sen alkamisessa se ilmeisesti pitääkin näkyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaihda ruokalajia ja siirry miehiin.

        Sekoittaisin marjoja tai voisilmän. Ei ole niin kuivakkaa normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoittaisin marjoja tai voisilmän. Ei ole niin kuivakkaa normaalia.

        ...mutta molemmat ovat kuin sfinksit, kuluvat eivätkä tiedosta miten tilanteen muuttaisi. Jo heräte hellyyteen on vaikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoittaisin marjoja tai voisilmän. Ei ole niin kuivakkaa normaalia.

        Älä sitten valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten valita.

        Kyse on vastapuolesta, ei siitä joka syö, molemmin puolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on vastapuolesta, ei siitä joka syö, molemmin puolin.

        Sullahan se ongelma on, ei sillä puurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moneen asiaan nykyään puututaan. Sukupuolten erilaisuus ei saa näkyä parisuhteessa mutta sen alkamisessa se ilmeisesti pitääkin näkyä?

        Kyllä se erilaisuus näkyy kun sukupuolet käyttäytyvät ei-opittujen mallien mukaan. Naisia opetetaan kouluissa miehiksi ja miehiä naisiksi. Tasa-arvo on todella radikaali ideologinen pyrkimys kun sitä katsotaan rehellisesti. Rakkauteen taas kuuluu että toisille annetaan enemmän arvoa kuin itselle. Tasa-arvo on rakkauden vihollinen. Kyllä yksittäinen nainen voi aivan hyvin olla aloitteellinen. Mutta ei meidän miesten ole mitään järkeä jäädä odottamaan että nainen on aloitteellinen, samoin kuin ei naistenkaan, että mies olisi. Jokainen kun vartioisi omaa tonttiaan ja nöyrtyisi sensijaan että vaatii tasa-arvoa, asiat olisivat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se erilaisuus näkyy kun sukupuolet käyttäytyvät ei-opittujen mallien mukaan. Naisia opetetaan kouluissa miehiksi ja miehiä naisiksi. Tasa-arvo on todella radikaali ideologinen pyrkimys kun sitä katsotaan rehellisesti. Rakkauteen taas kuuluu että toisille annetaan enemmän arvoa kuin itselle. Tasa-arvo on rakkauden vihollinen. Kyllä yksittäinen nainen voi aivan hyvin olla aloitteellinen. Mutta ei meidän miesten ole mitään järkeä jäädä odottamaan että nainen on aloitteellinen, samoin kuin ei naistenkaan, että mies olisi. Jokainen kun vartioisi omaa tonttiaan ja nöyrtyisi sensijaan että vaatii tasa-arvoa, asiat olisivat paremmin.

        Kai naisille on jotain järkeä jäädä odottamaan koska niin monet niin tekevät? Juuri nöyrtymisestä on kyse. Minkähän takia nöyrtyminen on näissä asioissa naisille niin vaikeaa ja miehille lähes vaatimus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai naisille on jotain järkeä jäädä odottamaan koska niin monet niin tekevät? Juuri nöyrtymisestä on kyse. Minkähän takia nöyrtyminen on näissä asioissa naisille niin vaikeaa ja miehille lähes vaatimus?

        Eivät naiset ole kylmällä järjellä ajattelevia. Osaa naisista pelottaa ja ovat epävarmoja. Eikä se pelko ja epävarmuus aina ole huono asia. Nainen kuka pelkää liikkua yksin pimeässä ei tule raiskatuksi yhtä suurella todennäköisyydellä. Sensijaan että ihminen ajaa tasa-arvoa, meidän tulisi kaikkien pyrkiä aikuisiksi. Valittaa vähemmän muista ja ottaa enemmän vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät naiset ole kylmällä järjellä ajattelevia. Osaa naisista pelottaa ja ovat epävarmoja. Eikä se pelko ja epävarmuus aina ole huono asia. Nainen kuka pelkää liikkua yksin pimeässä ei tule raiskatuksi yhtä suurella todennäköisyydellä. Sensijaan että ihminen ajaa tasa-arvoa, meidän tulisi kaikkien pyrkiä aikuisiksi. Valittaa vähemmän muista ja ottaa enemmän vastuuta.

        Jos miehet olisivat yhtä passiivisia kuin naiset niin aika paljon alkaisi tulla valitusta. Sitä en tiedä lisääntyisikö vastuunotto.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Olen joutunut tekemään vuosia sitten päätöksen että en tee enää aloitteita koska tulin hyväsikäytetyksi. Törmäsin pelimieheen enkä halua kokea samanlaista valehtelua enää. Se jätti jäljet ja luottamuksen voittaminen vaatii paljon.

      • Anonyymi

        Miten aloitteellisuus liittyy tuohon ikävään asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten aloitteellisuus liittyy tuohon ikävään asiaan?

        Minä nainen, en tee aloitteita enää. Mies tehkööt, niin tiedän että on jotain kiinnostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nainen, en tee aloitteita enää. Mies tehkööt, niin tiedän että on jotain kiinnostusta.

        Kiinnostusta mihin, hyväksikäyttöön ja pelimieheyteen?


    • Anonyymi

      Aloittaja lisää vielä että juuri äsken Tinderissä nainen vastasi olevansa "vähän huono aloittamaan keskusteluja..." No, me monet muut huonot joudumme kuitenkin yrittämään. Onneksi hänen ei sentään tarvitse poistua mukavuusalueeltaan - sehän olisi sangen ikävää sellainen.

      • Anonyymi

        Kun sinä kysyit, että miksei hän ole aloittanut keskustelua, niinkö? Onnea vaan noiden keskustelujen jatkamiseen. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sinä kysyit, että miksei hän ole aloittanut keskustelua, niinkö? Onnea vaan noiden keskustelujen jatkamiseen. xD

        En nyt suoraan kysynyt mutta jotenkin kiertoteitse toin sen esiin. Aika vähän tässä on hävittävää - enemmänkin voisi naljailla naisille jotka vain vastailevat viesteihin ja jotka vain aloittavat parisuhteet.


      • Anonyymi

        Keskusteluhan on todella helppo aloittaa, jatkaminen on vaikeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskusteluhan on todella helppo aloittaa, jatkaminen on vaikeampaa.

        Miksi naiset eivät sitten osaa aloittaa sitä mutta jatkaminen sujuu tuosta vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt suoraan kysynyt mutta jotenkin kiertoteitse toin sen esiin. Aika vähän tässä on hävittävää - enemmänkin voisi naljailla naisille jotka vain vastailevat viesteihin ja jotka vain aloittavat parisuhteet.

        Eli sait kohteliaan ja ympäripyöreän vastauksen. Olisit voinut saada suoremmankin, mutta nainen halusi olla sulle kohtelias.


    • Anonyymi

      Mihin tuo perustuu? Omat kokemukset ei riitä yleistämään välttämättä.

      • Anonyymi

        Niinpä. Aloittajan kokemus todistaa vain ja ainoastaan sen, että naiset eivät ole valmiita tekemään mitään "päästäkseen" parisuhteeseen hänen kanssaan. Tuohon voi olla monta muutakin syytä, kuin naisten yleinen passiivisuus. Tosin se ehkä lienee aloittajan kannalta se imartelevin mahdollinen syy.


    • Ootkos tsekannut, jos ne naiset hoitaakin selustan? Ei tee mitään sen eteen, mutta taakse? 😁

      • Anonyymi

        Kyllä ne taakse tekevät paljonkin. Kovat on jumpat ja venyttelyt ja smoothiet mutta kaikki se on turhaa ja tuulen tavoittelua. Todellinen kohtaaminen tapahtuu aina kahden ihmisen välillä ja se on se hetki joka parisuhteessa muistetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne taakse tekevät paljonkin. Kovat on jumpat ja venyttelyt ja smoothiet mutta kaikki se on turhaa ja tuulen tavoittelua. Todellinen kohtaaminen tapahtuu aina kahden ihmisen välillä ja se on se hetki joka parisuhteessa muistetaan.

        No jonkun on hoidettava "selustakin" suhteessa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jonkun on hoidettava "selustakin" suhteessa...

        Kyllä sinä romantikkona tiedät että ei ole mitään selustaa. On vain kahden ihmisen suhde ja se syntyy aina jollain tavalla. Jos se synty on kaavamainen niin se tappaa romantiikan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä romantikkona tiedät että ei ole mitään selustaa. On vain kahden ihmisen suhde ja se syntyy aina jollain tavalla. Jos se synty on kaavamainen niin se tappaa romantiikan.

        Kahden ihmisen suunnittelema juttuhan se on. 😊
        Kunhan aloittajan juttua vähän huumorisoin. 😁


    • Anonyymi

      Kaiken takana on nainen, joka ihanasti rakastaa.

    • Anonyymi

      20vuotta nettideiteissä takana . Noin viiden kanssa päässyt juttelemaan ja kahden kanssa tavannut . Tuhansia viestejä laittanut naisille ja kukaan ei vastaa . Ja jos vastaa niin ”ok” tai ”jep” on vastaukset . Tämä aloitus pitää kyllä täysin paikkansa. Ei normi miehellä ole mitään mahdollisuutta saada naista tai edes päästä keskustelemaan jonkun kanssa. Surullista mutta totta . Ei kai sitte naisen tarvii vastata tai tehdä mitää kun tulee tuhansia viestejä mistä valita se hyvä yksilö .

    • Anonyymi

      Kyllä minä olen naisena valmis tekemään paljonkin uuden parisuhteen eteen. Tällä hetkellä olen vielä vähän arka enkä voi sanoa aktiivisesti panostavani uuden suhteen löytymiseen, mutta esim edellisessä suhteessani se oli minä, joka teki aloitteen. Minä laitoin miehelle viestin, josta meidän juttumme sitten lähti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä tekee, miehet eivät vain aina huomaa sitä. Naiset toimivat eri tavalla kuin miehet. Naiset koskettaa ja silittää... Osoittavat näin kiintymyksensä, naiset puhuvat avoimesti tunteistaan toisin kun taas miehet jurottavat hiljaa eivätkä pahemmin puhu tunteista tai siitä kuinka ihana nainen on ja kuinka välittää naisesta. Naiset tarvitsevat joka päivä huomiota, sanallista ja fyysistä. Myös miesten on ryhdistäydyttävä. Nainen voi olla epävarma jos mies ei kerro mitä tuntee naista kohtaan tai teoin sitä osoita.

    • Anonyymi

      Aina hyvä muistaa, et meitä on moneksi. Ymmärrän, jos kokemuksia on paljon eri miesten kanssa, et silloin helposti turtuu, alkaa löytämään tiettyjä samoja piirteitä miehissä, jotka vähemmän mieleen (passivoituminen). Tietää nopeasti jo, et loppuuko leikki lyhyeen niin kuin on ollut monesti tapana heille. Eivät ajattele, et ehkä omassakin käytöksessä voi olla jotain, joka siihen ruokkii.

    • Kyllä nainenkin voi olla aktiivinen yhtä hyvin kun mies! Se kumpaa kiinnostaa riittävästi, on valmis parisuhteeseen, jonka elämässä on tilaa uudelle ihmiselle ja elämäntilanteet sopii yhteen, tekee aloitteen.

      Itse olen tilassa, että periaattessa olen valmis, mutta mietin onko itsellä energiaa treffailuun vielä kiireisen ja vaativan työn sekä lasten arjen ohessa. Olen ihminen, jota kollegat sanoo energiseksi ja ihmettelee mistä virtaa riittää, mutta silti tiedän treffailuvaiheen olevan kaikessa ihanuudessaankin epävarmaa ja ristiriitaisiakin tunteita herättävää, varsinkin jos toinen asuu kaukana tai haluaa ihan erilaista suhdetta mihin itse on valmis. Tai no, tosin en edes vielä tiedä mihin olisin valmis, jos itsestään selvät hankaluuksia aiheuttavat asiat jätetään pois ”listalta”. Ja kun ei tiedä, mitä tunteita ja millä intensiteetillä pelkkä tapailu aiheuttaa, on iso kynnys edes kokeilla. Tähän voi lisätä VIELÄ.

      Jos treffeille menisi ihmisen kanssa, jonka jo tuntee, ja jonka tietää olevan myös kiinnostunut, ei samaa tuskailua tarvitsisi löydä läpi ainakaan samalla tavalla. On aika sattumaa, että vieraan ihmisen kanssa kolahtaa yhteen henkisesti ja fyysisesti. Siihen viitsinkö tuohon lähteä vai ei, vaikuttaa teoreettisen mahdottomuuden aiheuttama turhauma.

      Ehkä on helpompi vain antaa ajan kulua ja siirtää aktiivisuutta tulevaisuuteen tai sitten etsiä väliaikaisesti suhdemuoto, jossa ei tarvitse ajatella ja sitoutua loppuun elämän suhteeseen. Vain väliaikaista läheisyyttä, ystävyyttä, läsnäoloa, kosketusta, lusikassa makoilu ja tietysti myös rakastelua. Tälläkin palstalla on pari, joka kertonut valinneensa kyseisen suhdemuodon. Vaikka pohjimmiltaan etsii lopun elämän suurta rakkautta, ei sen etsimiseen vielä ole energiaa ja se, että se sattumalta tulisi eteen (molemmin puolisona versiona) on aika epätodennäköistä.

    • Anonyymi

      Muistutuksena vain että naiset ovat edelleen passiivisia. Koskahan tähän tulee muutos?

      • Kun ajatuksena on että mies tekee aloitteen bla bla... Minä en olisi ollut varmaan kertaakaan suhteessa taikka naimisissakaan, jollei nainen olisi tehnyt jonkinlaista aloitetta ensin. Onneksi niitäkin naisia on ja, jos naista kiinnostaa mies tarpeeksi paljon, se tekee aloitteita myös.


    • "naiset eivät tee juuri mitään uusien parisuhteiden eteen. Nykyisten suhteiden eteen varmaan tekevätkin,"

      Jos on jo nykyinen suhde nii mihin siinä uutta tarvii🤔

    • Anonyymi

      Niin enpä tiedä... kaupan kassana seurannena pariskuntia nuorempia ja vanhempia, kyllä naiset ovat ottaneet sen päällikön paikan.. Kuka latoo hihnalle, miten pakataan, nainen myös kantaa ostokset ( jos on Suomalaista syntyperää) mies kaivaa auton avaimia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2107
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1720
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      885
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      764
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe