MaanantaiVisa -Tunnetko merkit ja symbolit?

Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009010709.html

Oli kyllä osa symboleista niin pientä piperrystä, ettei oikein selvää meinannut saada, vaikka kai tuo olisi zoomaamalla hoitunut, mutta kun en jaksanut. Meni paremmin kuin oletinkaan, kun ei etenkään nuo tähtimerkit ole tiedossa.

Aivan mahtavaa tietoutta merkeistä ja symboleista!
Vastasit oikein 9 kysymykseen

22

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mieletöntä! Tunnet merkit ja symbolit kuin taskusi
      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      Ei pettymyksiä tällä kertaa...

      - Sheena

      • On varmaan raskasta olla täydellinen :)


      • Liian hyvä, hitsi vie :)


    • Yksi väärin. Luulin nuottien alennusmerkkiä ylennysmerkiksi. Pitäisi minun nyt jotain tietää nuoteista, aloitinhan 1. sinfoniani sävellystyön jo 13-vuotiaana.

      Piirsin kaverin avustuksella nuottiavaimen vihkoon, sitten tuli luova tauko.

      • Loistava tulos!
        En ymmärrä nuoteista tuon taivaallista, mutta jostain syystä tuon alennusmerkin muistin. Ihmisen mieli on omituinen aparaatti...


    • Anonyymi

      7 oikein. Kiva testata, huomasin että joku on ristisanatehtävässä tarpeen.

      • Hyvä!
        Ainakin noita tähtimerkkejä tuntuu olevan melko usein ristisanatehtävissä vihjeenä.


    • 8 oikein

    • Anonyymi

      9/12 ja tein niin typerän virheen, etten edes tajua miten sellainen on mahdollista. Laitoin punnan symbolin dollariksi ja mä käytän työssäni harva se päivä valuuttojen symboleita/lyhenteitä 🤣 Se on mulle ihan business as usual. En mä kestä, miten hölmö sitä ihminen osaa joskus olla.. 😅

      • Hyvä tulos tuli silti :)

        Itelle tuota vastaavaa on sattunut monesti, vaikka ei pitäisi kun ne yleisimmät valuuttasymbolit on tuttuja. Mutta kai sitä tulee joku ajatuskatko...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hyvä tulos tuli silti :)

        Itelle tuota vastaavaa on sattunut monesti, vaikka ei pitäisi kun ne yleisimmät valuuttasymbolit on tuttuja. Mutta kai sitä tulee joku ajatuskatko...

        Joo jonkinlainen brain freeze sitä välillä tulee. Tällaisissa hupijutuissa ei haittaa, mutta töissä on parempi pysyä tarkkana 😄


    • Anonyymi

      "Vastasit oikein 9 kysymykseen".

      Kirjautumaton palstalutka

    • Myös 9 oikein, tosin monen kohdalla pystyi päättelemään helposti vastauksen vaikkei ei symbolia muistaisikaan. Sanoisin, että tuo oli yhtä paljon lukunäkötesti. Vielä menee iPhone näytöllä ilman silmälaseja. 😂

      • Oikein hyvä :)

        Juu, jotain pystyi kyllä päättelemään. Menihän tuo, mutta vähän piti jo tihrustaa vaikka juuri optikko totesi että näkösi on loustava, palaa vasta viiden vuoden päästä...


    • 11/12

      Neptunuksen jotenkin yhdistin kalastukseen ja sitä kautta välineeseen jolla kenties saisi kalan pyydettyä. Mars ja Venus olivat myös itselleni tuntemattomia tässä yhteydessä mutta olen tiennyt merkkien tarkoittavan naarasta ja urosta.

      Mutta kaikkihan tietävät sanonnan: miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta ja muunsukupuoliset Uranuksesta.

      • Jossain sillipurkissa kalastajalla on neptunus kädessään.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Jossain sillipurkissa kalastajalla on neptunus kädessään.

        Muistaakseni Neptunus = Poseidon (rooma vs. kreikka). Siitä itse ainakin arvasin tuon atrain symboolin Neptunukseksi.


      • Mainio tulos ja hyvin päätelty!


    • Anonyymi

      8 oikein, josta yks oli hyvä arvaus ja osui kohdalleen. Vaakan merkki, (ilmeisesti horoskoopista, muistui)... niin osui se kohdilleen.
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe