Lakiesityksessä kunnanvaltuuston on jatkossa annettava lupa kaivoksen rakentamiselle kuntansa alueella.
Hallitus julkaisee tänään iltapäivällä esityksensä uudeksi kaivoslaiksi. Iltalehden tietojen mukaan suurimpina muutoksina nykylakiin on vaatimus kunnanvaltuuston luvasta kaivokselle ja tiukennukset malminetsintävarauksiin.
Hallitusohjelmassa on linjattu, että uudistuksen lähtökohtana on ympäristönsuojelun tason parantaminen, kaivosten toimintaedellytysten varmistaminen sekä paikallisen hyväksyttävyyden ja vaikuttamismahdollisuuksien parantaminen.
Hallitusohjelmassa on tavoite siitä, että kunnille säädetään oikeus päättää kaavoituksella, onko kaivostoiminta mahdollista kunnan alueella. Tämä toteutuu lakiesityksessä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/91e995e6-04c8-42ac-86d3-79cdc1a91b7f
Kaivoksen rakentaminen vaatii jatkossa kuntalaisten luvan
Anonyymi
1
173
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä kun löytyisi viisaita, sivistyneitä ja valistuneita kunnanvaltuutettuja päätöksiä tekemään. Kyllä nyt tarvittaisiin tekoälyä avuksi harkitsemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076