Ne lain vaatimat heijastimet

Anonyymi

Niin, myönnä pois että valtion rahapulan kasvaessa poliisi voi antaa sakot aina silloin tällöin, koska pyörässäsi ei ole lain vaatimia heijastimia. Laiton juuri eteen puuttuvan valkoisen heijastimen, joten sakkoja ei ole luvassa.

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko poliisi koskaan sakottanut puuttuvista heijastimista? Omasss pyörässäni ei ole ensimmäistäkään heijastinta, olen ajanut sillä 12 vuotta noin 4000 km vuodessa. Ei ole sakkoja tullut. Hämärässä ja pimeässä etu- ja takavalo aina käytössä.

• Anonyymi

Onko rahaa palanut koskaan nykyiseen malliin? Kaikki lisätulonlähteet ovat nyt tarpeen. Kiitos tunnustuksesta laitetaan viestiä poliisille, niin tietävät keskittää valvontaa sinnepäin. Mutta voi kurjuus, huomasin ettei polkimissa ole heijastimia eteen- ja taaksepäin. Ehkäpä jostakin löytyy oranssia heijastintarraa.

• Anonyymi

Minä en käytä koskaan vilkkua se ei kuulu tippaakaan muille mihin minä olen menossa!
        Cute Bimmerboy

• Anonyymi
      • Anonyymi

Heijastimen värillä on myös merkitys. Ei saa olla minkä värinen tahansa.

• Anonyymi

Onneksi lakia korjattiin tolta osin. Oleellistahan on näkyminen.

• Anonyymi

Millä tavalla on korjattu? Voisitko tarkentaa? Muistaakseni myös edellisenkin lain aikana oli pyörässä oltava heijastimet. Tämä uusi nykyinen laki toi taas mukanansa valojen käytön velvollisuuden.

• Anonyymi

Eikö olekin jännää, että autoliikennettä tutkitaan hyvin tarkasti lakikirja kädessä, mutta kun laki koskee itseä sillä ei olekaan mitään merkitystä? No, sehän selittää hyvin että miksi pyöräilijöille sattuu ja tapahtuu. Piittaamattomuus kostautuu.

• Anonyymi

Missä kohtaa on joku väittänyt sellaista, että saat tuollaisen käsityksen?

• Anonyymi

Nykyään ovat jo valot pakolliset pyörässä, olosuhteiden ollessa sellaiset, että valjoa tarvitaan (hämärä, pimeä, sumu jne.).

• Anonyymi

Minun polkupyörässä ei ole lokasuojia, eikä jarruja. Lisäksi ajelen usein pikku hiprakassa, enkä ole saanut sakkoja koskaan.

• Anonyymi

Onko vailla lokasuojia oleva polkupyörä jotenkin laiton?

• Anonyymi

Lain mukaan alle 10 kiloa painavan pyörän ei tarvitse heijastella mihinkään suuntaan. Siihen sisältyy kai jokin viisaus? Vielä kun otettaisiin huomioon polkijan painoindeksi.

• Anonyymi

Eipä ole heijastimia edessä, eikä takana. Napadynamosta virtansa ottavat etu- ja takavalo ovat päällä aina, oli pimeää tai ei. Kumeissa on heijastavat reunukset. Ehkä poliisi armahtaa.

• Anonyymi

Antoihan poliisi sakkoja viime syksynä, ainakin täällä Jyväskylässä. Ratsasivat vain pakollisen takavalon puuttumista.

• Anonyymi

Vain lasten pyörissä on heijastimet.👩‍🦲

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe