Henkinen tai fyysinen.
Tunnetko kuoleman pelkoa omalla tai läheisesi kohdalla? Mitä ajattelet kuolemasta? Entä kaivattusi kuolemasta? Mitä ajatus menettämisestä kertoo menettäjästä?
Kuoleman pelko
60
648
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkään vain heidän sielujensa kohtaloa. Poisnukkuminen sinetöi ihmisen elämän Jumalan arvioitavaksi. Sitä ei enää ole varaa parannella. Toivoissani on läheisilleni ja vihollisilleni että löytäisivät Jeesuksen, ja saisivat syntinsä anteeksi, ennenkuin nukkuvat pois.
- Anonyymi
Ymmärrän ajatuksesi ja ajattelen samoin syntien anteeksiantamisesta. Pelkään sitä luopumista ja läheisen tuskia ja kärsimystä.
- Anonyymi
Monelle mukamas uskovaiselle tulee oleen järkytys. Lahkolaisille etenkin.
- Anonyymi
Kertoo kaipuusta ja ikävästä kun läheisen menettää. Aluksi tunsin sitten ymmärsin, että minun tehtävä on vielä elää, vaikka synkkyys ottaa joskus vallan.
- Anonyymi
En tunne omalla kohdalla enkä läheisteni kohdalla. Kuolema kuuluu elämään siinä missä syntymäkin.
- Anonyymi
Kun ihminen kuolee,kuoleva on hädissään. Aistit ei toimi , näppäimet ja ovenkahvat ei tottele.kukaan ei tunnista tai sinua näe jne. Ei ole edes kuvitellut että kuolemassa ,et kuolekkaan. Yrität menmä tuhoutuneeseen ruumiiseesi epätoivoisesti. On nälkä on jano,mutta et voi syödä et juoda. Silloin sielua täytyy rauhoitella ,rukoilla ja näin ohjata . Ei itkeä ja valittaa ja vielä enemmän tilannetta pahentaa.
- Anonyymi
Kuukausi menee ennenkuin sielu on saanut rauhan,mennyt levähtämään tietyksi ajaksi tai syntynyt uudelleen maanpäälle oppimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuukausi menee ennenkuin sielu on saanut rauhan,mennyt levähtämään tietyksi ajaksi tai syntynyt uudelleen maanpäälle oppimaan.
Kyllä kannattaisi ajatella mitä täällä maan päällä touhuaa ja miten toisia lähimmäisiään kohtelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako oikein itse valita syntyykö uudelleen? Sitten vielä että mitä tässä nyt sitten pitäisi oppia mitä ei henkiolentona voi oppia? Onko se kuitenkin niin että tarvitaan vaan fyysisiä työkoneita? Voisiko olla niin etteivät tietyt satanistiset psykopaattisielut tee koskaan fyysistä työtä vaan aina johtavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako oikein itse valita syntyykö uudelleen? Sitten vielä että mitä tässä nyt sitten pitäisi oppia mitä ei henkiolentona voi oppia? Onko se kuitenkin niin että tarvitaan vaan fyysisiä työkoneita? Voisiko olla niin etteivät tietyt satanistiset psykopaattisielut tee koskaan fyysistä työtä vaan aina johtavat?
Kaikki syntyy uudelleen. Ei ole se valintaa. Ainoastaan ihmisenä maapallolla voi tehdä valintaa. Satanistiset psykopaattisielut tahtoo johtaa. Ottaa Jumalan paikan johtajana. Niiden pirujen takia täällä maapallolla elämän ja kuoleman kiertokulkua pyöritään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loirin sielu on jo nähty Lapissa
Karriastinen usko palautti hänet näin nopeasti Lapin perukoille
- Anonyymi
Kun menettää kaikkein läheisimmän, tulee käymään myllerryksen läpi kaikilta mahdollisilta aspekteilta. Jos kykenee ja antaa itsensä mennä surussa pohjia myöten, voi oppia itsestäänkin jotain.
- Anonyymi
Oppiminen on sitä että ymmärtää olevansa osa jostain suuremmasta.jostain äärettömästä pienenpienihiukkanen. Ja kunnioittaa ja palvoo sitä suurempaa,ei mitään maanpäällistä väliaikaista vaan jotain pysyvää.Mikä täällä maanpäällä on lopullisen pysyvää? IKÄ? TERVEYS? YSTÄVÄT? IHMISET YMPÄRILLÄ? PARISUHDE? LEMMIKIT? JNE. EI MIKÄÄN. maanpäällä ei mikään. Emme olekkaan maailmasta. Olemme täällä oppimassa SITÄ.
En tunne. Ajattelen kuolemasta, että se on elämän väistämätön päätepiste.
- Anonyymi
Ajatteleppa itsemurhan tekijää. Hyppää junan alle. Pumps. Juna meni,ruumis on riekaleina,ja tässä olet ja tuijotat ruhjottua kehoasi. Et kuollutkaan. Mitä nyt? Näet läheisten surun. Itkun. Ihmiset keräämässä jäänteitäsi radanvarrelta. Ja siinä seisot tumput suorina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatteleppa itsemurhan tekijää. Hyppää junan alle. Pumps. Juna meni,ruumis on riekaleina,ja tässä olet ja tuijotat ruhjottua kehoasi. Et kuollutkaan. Mitä nyt? Näet läheisten surun. Itkun. Ihmiset keräämässä jäänteitäsi radanvarrelta. Ja siinä seisot tumput suorina.
Kannattiko
Anonyymi kirjoitti:
Ei liity mitenkään minun kommenttiini ja hyvin vähän edes aloitukseen. Molemmissa edellisissä käsiteltiin kuolemista, ei selviytymistä jonain ihmisriekaleena.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattiko
Itsemurhan yrittäminen, jos siis tosissaan haluaa kuolla, kannattaa vain siinä tapauksessa, että valittu/valitut metodit takaavat kuoleman. Muussa tapauksessa ei kannata.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ei liity mitenkään minun kommenttiini ja hyvin vähän edes aloitukseen. Molemmissa edellisissä käsiteltiin kuolemista, ei selviytymistä jonain ihmisriekaleena.
Mitä sitten. Miksi pitäisi liittyä mihinkään. Pelottiko.
Anonyymi kirjoitti:
Miks mua pelottas tyhjät horinat?
Ja jos haluat kommentoida aloitusta, niin kommentoi aloittajalle äläkä muille kommentoijille.- Anonyymi
Itsemurhan yrittäminen, jos siis tosissaan haluaa kuolla, kannattaa vain siinä tapauksessa, että valittu/valitut metodit takaavat kuoleman. Muussa tapauksessa ei kannata.
Mikään ei takaa kuolemaa sillä kuolemaa ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
No se on sinun hallusinaatiosi. Ja jos olet noin varma, niin lienet valmis todistamaan väittämäsi ihan omakätisesti?
- Anonyymi
No se on sinun hallusinaatiosi. Ja jos olet noin varma, niin lienet valmis todistamaan väittämäsi ihan omakätisesti?
Mitä sekoilet. Ota itse selvää jos epäilet,pässi.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sekoilet. Ota itse selvää jos epäilet,pässi.
Eli aloit sittenkin pelkäämään kuolemaa? Outo saarnamies, puhuu yhtä ja tekee toista...
- Anonyymi
Eli aloit sittenkin pelkäämään kuolemaa? Outo saarnamies, puhuu yhtä ja tekee toista...
En pelkää kuolemaa. Mutta kunnioitan elämää. Ei minun vallassani tai oikeutenani ole elämää päättää. Pässi!
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kun aivot sammuvat , on elämä siinä . En usko tuonpuoleiseen .
Anonyymi kirjoitti:
En pelkää kuolemaa. Mutta kunnioitan elämää. Ei minun vallassani tai oikeutenani ole elämää päättää. Pässi!
Olet väärässä. Sinun vallassasi on päättää oman elämäsi ennen aikaisesta lopettamisesta ja sinällään vain sinulla on myös etuoikeus tehdä niin.
- Anonyymi
Olet väärässä. Sinun vallassasi on päättää oman elämäsi ennen aikaisesta lopettamisesta ja sinällään vain sinulla on myös etuoikeus tehdä niin.
En niin tyhmä ole että sellaista tekisin. Kelaisin taas elämäni vaikeudet alkuun. Kyllä elämä on tarkoitus viedä loppuun asti ja luonnolliseen tapaan lähteä kun aika on.Elämää kuuluu kunnioittaa. Emme ole jumalia,olemme mitättömiä hiukkasia maailmankaikkeudessa ,missä todellinen Jumala hallitsee. Kaikki eivät ymmärrä.🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
En niin tyhmä ole että sellaista tekisin. Kelaisin taas elämäni vaikeudet alkuun. Kyllä elämä on tarkoitus viedä loppuun asti ja luonnolliseen tapaan lähteä kun aika on.Elämää kuuluu kunnioittaa. Emme ole jumalia,olemme mitättömiä hiukkasia maailmankaikkeudessa ,missä todellinen Jumala hallitsee. Kaikki eivät ymmärrä.🤷♀️
En tarkoitakaan, että sinun tulisi edes harkita moista. Mutta sinulla on valta tehdä se toinenkin valinta, jos niin haluat, täysin riippumatta Jumalan tai minkään Ylemmän näennäisestä hallinnasta ja tahdosta. Sen yhden asian osalta olet yhdenvertainen Jumalan kanssa.
- Anonyymi
En tarkoitakaan, että sinun tulisi edes harkita moista. Mutta sinulla on valta tehdä se toinenkin valinta, jos niin haluat, täysin riippumatta Jumalan tai minkään Ylemmän näennäisestä hallinnasta ja tahdosta. Sen yhden asian osalta olet yhdenvertainen Jumalan kanssa.
Olet oikeassa. Ihmiselämässä täällä maapallolla voimme ,saamme ja täytyykin valita. Parempi silti tehdä viisaita valintoja ja kunnioittaa elämää,minkä olemme VALINNEET jo tänne syntyessämme. Emme muuten nyt maanpäällä olisi. Mutta turha jankata,heippa sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin käy krtomuksien mukaa sodissa rintamalla. Saat osuman ja kehosi kuolee mutta katsot itseäsi ja muita ns kuolleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sama mieltä,kuolemaa ei ole !
Kuten varmaan tiedät mitä olemme alkujaan
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha ruumiisi rutistui mäsäksi, sinä Jäit tumput suorina ihmetteleen , missä mennään vai pysynkö paikallani
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hautaustoimistot rahastavat tyhjästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on taas tätä kiertelyä. Sama tunne , kun AP tuntee menetyksistä.
- Anonyymi
Elämä on luopumista. Piste.
- Anonyymi
Niin on . Mutta kuolema ei ole piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on . Mutta kuolema ei ole piste.
Kuolema on loppupiste jokaiselle
Hiiltä ja luuta jää kasa, kun ruumis on poltettu
- Anonyymi
Olen käynyt kuoleman pelon itseni suhteen läpi aiemmin, en pelkää enää kuolemaani. Läheisteni puolesta pelkään ennemminkin.
- Anonyymi
Emme muista ennen syntymää mitään, enkä usko että kuoleman jälkeen on mitään elämää .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme muista ennen syntymää mitään, enkä usko että kuoleman jälkeen on mitään elämää .
Kyllä kuoleman jälkeen voi olla elämää, aika monta miljoonaa ihmistä maailmassa uskoo, että kuoleman jälkeen on elämää. Ehkä kantsii kuitenkin elää nyt, mieti että voit seuraavassa elämässä olla vaikkapa kastemato, jonka joku sitten murskaa kengän alle, karmakin voi vaikuttaa,
- Anonyymi
Muistakaapa kuitenkin ,kun olette kuolleet ,mutta luulette olevanne elossa ,kömpiä sitä valoa kohti. Kun harhailette siellä henkenä säntäillen paikasta toiseen paniikissa, eikä edes peilissä kuvaanne näy. Kukaan ei kuule sua,ei tunne kosketustasi,ei huomaa vaikka edessä huudat huomiota. Jossain kohtaa havahdut totuuteen että olet ihmisille kuollut,mutta silti elät.näet kun ruumiisi työnnetään polttouuniin eikä sitäkään enään ole. Kaikki maallinen mammona jaetaan muiden elävien kesken. Mitä sinulle jää....sitä pitäisi ajatella jo nyt täällä maanpäällä niin olisi rauha tuonpuoleisessa.
- Anonyymi
Mitä siellä valon takana on? Jos siellä on samat ihmiset kuin täälläkin niin ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siellä valon takana on? Jos siellä on samat ihmiset kuin täälläkin niin ei kannata.
Valoon mennään vasta, kun on ymmärretty, mikä on maanpäällisen elämän tarkoitus. Oppimalla asteasteelta paremmuuteen.
Mikä järki on jos ihminen syntyy maanpäälle ja kuvittelee voivansa kohdella kanssaihmisiään, miten haluaa. Sen jälkeen kuolee pois tekojensa kanssa, ilman mitään opetusta hyvyydestä.
Mitä kylvää, sitä myös niittää. Tuomio suurempi, kuin maanpäällinen on tulossa. Tätä varten kannattaa elää elämäänsä.
- Anonyymi
Tunnen vanhemmistani. Tuntuu pahalta pelkkä ajatus,
- Anonyymi
Se on muuten totta. Kyllä tietävät itse ja vähän tottavat sen keskusteluunkin, jos sinusta siihen
- Anonyymi
En pelkää kuolemaan koska tiedän,että he kehosta pois menneet elävät.
Ei ole kuolemaan,olet luotu,jos sanon näin sielu eli valon keho sitten.
Niin miksi,olen saanut lahjan.
Näen pois menneet eläimet ja enkelin ainakin yhden..Fheilyan.
Näin ihmisen sielun/kehon kiertävän taloani,en tiedä miksi?
Mitä varten kierti,sanoin hänelle asioita.
Ei näkynyt sitten, heidän pitää huomata surustaan valo ! - Anonyymi
Aika ajankohtainen asia, joka tulee koskettamaan lähikuukausina ja vuosina. Kuolema on osa elämää kuten syntymäkin.
- Anonyymi
En pelkää omaa kuolemaani. Se tuntuu vanhaöta ystävältä, jota olen kauan odottanut. Läheisteni kuolemaa pelkään ja toivon, etten joudu sitä näkemään. Toki olen mm. Isovanhempani menettänyt, mutta se on osa elämää.
- Anonyymi
Jaa, elänyt laina-ajalla jo useamman vuoden. Kuolemaa joskus miettinyt vakavastikin mutta asia ei ole minun käsissä niin turha sillä on mielenterveyttään pilata. Oppinut kyllä sen että jokainen päivä on arvokas, teki sitten jotain järkevää tai ei, huoh!
En pelkää sitä, koska tiedän mitä se on, ei tämä olemassa oleminen siihen lopu, mutta olisi se sääli liian aikaisin poistua. Läheisten kuolema satuttaa aina paljon.
- Anonyymi
En tunne nämä hihhulit on aina ja lakkaamatta uhanneet väkivallalla nälällä ym.kauhealla tunkeutuvat jokapaikkaan ja pyytävät vielä rahaa. Se on sitä henkistä väkivaltaa.
- Anonyymi
Rakkautta ei nää kuin elokuvissa. Ilmeisesti rakkaus on aivojen välittäjäaineiden toimintaa. Elokuvat laittaa ne virtailemaan. Me ihmiset ollaan viheliäsiä otuksia.
- Anonyymi
No en minä mässäile toisten kuolemien kustannuksella, mutta kieltämättä tietyntyyppisten sanotaanko vaikeahoitoisten kohdalla käy mielessä kustannustehokkuuteen liittyviä seikkoja. Esim aiheesta aloituksia tekevät, pe*arit ym ryönät😉
- Anonyymi
Vihapuhetta! Nyt heti talteen että menyyssa on edes kolme täysin irrallista kommenttia sellaisella pieteetillä, että normaaleissa olosuhteissatai toisissa tilanteissa suorat vertaukset olisi suhteellisia tai humoristisia eikä kaikkea pidä ottaa niin tosissaan. Aika hibbabubbaa kyllä
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.
Mutta voit lyödä kovempaa, voit rikkoa television, eikä ohjelma pyöri lainkaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olemme tällä toiminnalla tuhonneet itse lähetyksen, koska niissä televisiovastaanottimissa, jotka toimivat kunnolla, se toimii normaalisti. Kyse on siis siitä, että televisio ei näytä meille ohjelmaa, vaan televisio on vain johdin. Itse ohjelma tai itse tieto muunnetaan toisesta lähteestä, joka on täysin kaukana. Samalla tavalla, vaikka näyttääkin siltä, että sisäinen henkinen toimintamme tulee aivoista. Itse asiassa se ei tule aivoista vaan aivojen kautta. Ja se tulee toisesta, hienovaraisemmasta taustalla olevasta rakenteesta, sielusta eli yksilöllisestä tietoisuudesta, josta puhuimme viime kerralla. Materialistit uskovat siis, että hienojakoinen keho eli psyyke syntyy aivoista. Niinpä luonnollisesti heidän yrityksensä vaikuttaa jotenkin psyykeen rajoittuvat myös tällaisiin aineellisiin keinoihin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.
Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.
- Anonyymi
En pelkää ainoa lohdutus traumoille on että joskus toivottavasti kuolee.
- Anonyymi
Omaa kuolemaa en pelkää. Toivon vain, että se olisi mahdollisimman kivuton ja nopea.
Vanhempien kuolema tulee todennäköisesti eteen, se on todella surullinen ajatus. Vanha aloitus, mutta vastataan nyt.
Luin joskus jostain, että kaiken pelon juuripelko on kuolemanpelko. Faktaa ei ole nyt tähän laittaa.
En ajattelee kuolemaa. Mitä turhaan käyttää aikaa sellaiseen, johon ei monelta osin voi itse vaikuttaa. Kaikille meille on päivät luetut.
Tietysti hajottaa, jos ajattelen jonkun itselle tärkeän ihmisen kuolemista.- Anonyymi
Pelkään tietysti kaikkien läheisteni puolesta, kuolema on luonnollinen osa elämää, ajatuksesta menettämisestä kertoo tunteista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286