Miksi naiset lihoavat

Golgin

Mikä naisten ravinnossa on mennyt pieleen viimeisen parinkymmenen vuoden aikana?
Ja tietysti miestenkin.
Mieleeni ei tule parinkymmenen vuoden takaa ainakaan omasta tuttavapiiristä lihavia naisia.
Varsinkin nuoret tytöt olivat melkein järjestäen hoikempia.
Miksi tämä minua kiinnostaa?
Työskentelen itse ravintoasioiden parissa.
Syitä on tietysti monia.Itse olen mies.
Kirjoitelkaa vastauksia.

6

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

      Kysymyksenasettelusi on aika omituinen, kun monessa mediassa esiteltyjen tilastojen mukaan ylipaino on Suomessa nimenomaan MIESTEN suuri ja yhä kasvava ongelma. Naiset sen sijaan ovat korjanneet ravintotottumuksiaan kiitettävästi mikä näkyy myös tilastoissa.

      Ja ihminen lihoo kun syö väärin, sukupuolesta riippumatta. Luulisi sinun tietävän jos kerran työskentelet ravintoasioiden parissa.

      • se on

        hesellä paistamassa burgeria, onhan sekin ravintoasioiden kanssa työskentelemistä:9


    • naiset

      ...kyllä sitä läskiä miehiltäkin löytyy.
      Jos se kertyy vain keskivartaloon, sitä ei pidetä lihavana.
      Vaikka se juuri on sitä läskiä joka tappaa.
      Siis kertynyt sisäelimien ympärille.
      Meidän naisten läskit ovat yleensä persuksessa ja reisissä. Tietysti kyllä muuallakin.
      Me sentään myönnämme läskimme.
      Miehet ei.

      Ei kuitenkaan voi suoraan yleistää.

    • Naiset lihovat samasta syystä kuin miehetkin!

      • Golgin

        Tarkoitus ei ollut alunperin syyllistää naisia.
        Tämä koskee myös miehiä.
        Kuten alunperin sanoin - en hirveesti ole seurannut miehiä esim.kuntosalilla.
        Kuinkahan moni tälläkin palstalla kirjoittajista on naisia? 99,9 pros.


    • näin..

      Lihomisen syynä mielestäni on tajuton hiilihydraattien syönti. Joka sitten laittaa insuliiniaineenvaihdunna ihan sekaisin. Ja kun yrittää olla mukamas vähärasvaisella ruoalla syömällä muka terveellisesti, niin eipäs laihdukkaan, kun mukana ovat nuo pahat hiilihydraatit.

      Nykypäivänä turhia hiilihydraatteja on lyöty jokaiseen valmisaterioihin. Ja vähärasvaisemmaksi tarkoitetut ruuat on saatu maistumaan paremmalta vastikkeeksi lyömällä siihen lisää hiilihydraattia.

      Kyse on siis insuliiniresistanssista ja insuliiniaineenvaihdunnasta. Syy miksi toiset lihovat ja toiset eivät samalla ruokavaliolla selittyy sillä , että toisen aineenvaihdunta on normaali, toisen häiriintynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe