Kokemukseni sokerin lopettamisesta

Anonyymi-ap

Sokerin syömisen lopettamisesta on ollut vain hyviä kokemuksia.
1 saa syödä paljon tavallista ruokaa ja laihtuu itsestään.
2 yleiskunto on parantunut eikä väsytä ja säre päätä.
3 herkkujen syömisen himo poistunut täysin ,eikä tee yhtään mieli syödä ylimääräisesti edes tavallista ruokaa.Minulla on jääkaapissa 2 koskenlaskijajuustopakettia ja niitäkään ei ole tehnyt yhtään mieli syödä.
Silloin kun söin paljon sokeria juustoa ja kaikkia muitakin piti koko ajan maistella enkä laihtunut ollenkaan vaan aloin lihomaan.

38

3439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sokeri on se suurin syyllinen ylipainoongelmaan.Jopa lapsetkin lihoo sokerista.Aikuinen ihminen lihoo siitä monta kertaa helpommin koska pituuskasu on pysähtynyt.

      Lapsien lihavuus on 3 kertaistunut.SYY sokeri.
      https://yle.fi/uutiset/3-11531721

      • Anonyymi

        "Sokeri on se suurin syyllinen ylipainoongelmaan"

        Näinhän nykypropaganda väittää.

        Olen aina syönyt paljon sokeria, mutta toisaalta pyrin välttämään rasvaa, ja valitsen aina sen vähärasvaisemman vaihtoehdon. Ei ole ylipaino-ongelmia.

        Totuus on ilmeisesti se, että jos syö sekä sokeria että rasvaa, niin sokeri menee suoraan elimistön energiantarpeisiin (paitsi, jos sokeria syö huomattavasti liikaa, tällöin elimistö pyrii muuttamaan käyttämättömän ylijäämän rasvaksi), ja kun sokerista saadaan se energia, mitä elimistö tarvitsee, niin rasva pääsee sekä muodostamaan uusia rasvasoluja, että pullistamaan jo olemassaolevia rasvasoluja maksimitilavuuteensa.

        Ylipaino-ongelman saa siis helpoiten syntymään syömällä runsaasti sekä sokeria että rasvaa, jolloin ylipainoa alkaa muodostua vauhdilla. Tämä ei tarkoita, etteikö ylipainoa voisi mudostua muillakin tavoilla, vaan ainoastaan sitä, että yhdistämällä ravinnossa sokerin ja rasvan, alkaa ylipainoa kertyä nopeasti.


    • Anonyymi

      Pitää vain lopettaa se herkkuperseily,niin laihtuu.

    • Anonyymi

      Itse kietäydyn kaikesta missä on sokeria tai kenotekoista maketusainetta. Koska sokeri arvoni koholla. Olin kyllä sokeri koulussa ja joka paikassa sitä pullamössä kaakkua tyrkytetän.Loukkanutaan kun sanoo ei kiitos. Minun on vyötäröni ja terveyteni,kun sanon kiitos ei maistu!.

    • Anonyymi

      ja mitä sitten syöt???

    • Anonyymi

      No ei tämäkään ihan mustavalkoinen asia ole. Esim jos on nestevajaus niin sitä korjataan suola/ sokeri nesteellä , joten sehän riippuu ihan millainen aineenvaihdunta ihmisellä on.
      Itse syön silloin sun tällöin suklaalevyn ja muutamissa ruokalajeissa myös sokeria , minulla ei ole ylipainoa ,joten ei liikapaino aina ole niin yksinkertainen että siihen olisi ratkaisu joka tepsii kaikille.
      Tätini jätti pois sokerin ja suolan kokonaan ja tuli dementiksi alle 50 vuotiaana ,
      Että kyllä sokeri pienissä määrissä on ihan okay

      • Anonyymi

        "Tätini jätti pois sokerin ja suolan kokonaan ja tuli dementiksi alle 50 vuotiaana ,
        Että kyllä sokeri pienissä määrissä on ihan okay"

        Setäni kompastui polkupöraan joten .........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätini jätti pois sokerin ja suolan kokonaan ja tuli dementiksi alle 50 vuotiaana ,
        Että kyllä sokeri pienissä määrissä on ihan okay"

        Setäni kompastui polkupöraan joten .........

        Appivanhemmillani oli neljä lasta kaksi heistä oli hoikkia tyttö ja poika , toiset kaksi taistelivat lihavuuden kanssa koko elämänsä myös tyttö ja poika .

        Söivät samaa ruokaa missä oli sokeri ja suola osana . Joten tämäkään ei ole mustavalkoinen juttu , vaan riippuu ihan geeneistä mitkä on perinyt.

        Joten kun syö mitä tuntee tarvitsevansa , ja unohtaa kaikki propaganda kirjoitukset
        Omaan ruokavaliooni kuluu myös sokeri ja olen normaalipainoinen ollut aina , joten paljon on asioita jotka vaikuttavat siihen että eräät lihovat ja toiset ovat normaalipainoisia vaikka syövät koko elämänsä ruokia joihin kuuluu myös sokeri .
        Niin että kukin tyylillään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Appivanhemmillani oli neljä lasta kaksi heistä oli hoikkia tyttö ja poika , toiset kaksi taistelivat lihavuuden kanssa koko elämänsä myös tyttö ja poika .

        Söivät samaa ruokaa missä oli sokeri ja suola osana . Joten tämäkään ei ole mustavalkoinen juttu , vaan riippuu ihan geeneistä mitkä on perinyt.

        Joten kun syö mitä tuntee tarvitsevansa , ja unohtaa kaikki propaganda kirjoitukset
        Omaan ruokavaliooni kuluu myös sokeri ja olen normaalipainoinen ollut aina , joten paljon on asioita jotka vaikuttavat siihen että eräät lihovat ja toiset ovat normaalipainoisia vaikka syövät koko elämänsä ruokia joihin kuuluu myös sokeri .
        Niin että kukin tyylillään

        Ei pidä paikkansa.Ne kaksi lihavaaon syönyt enemmän lihottavavaa ruokaa.


      • Anonyymi

        "Tätini jätti pois sokerin ja suolan kokonaan ja tuli dementiksi alle 50 vuotiaana "

        Mutta söi sitä ennen molempia vuosikymmeniä?


    • Anonyymi

      Kaikki viljatuotteet muuttuu kehossa sokeriksi,joten joten en syö niitäkään.

      • Anonyymi

        Sen takia vältän myös perunaa, kasviksia, vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Ne ovat puhdasta sokeria.

        Ruokalistassani on lähinnä proteiinit ja rasvat, niitä käytän todella paljon: lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita sekä pähkinöitä, voita, margariinia ja öljyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia vältän myös perunaa, kasviksia, vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Ne ovat puhdasta sokeria.

        Ruokalistassani on lähinnä proteiinit ja rasvat, niitä käytän todella paljon: lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita sekä pähkinöitä, voita, margariinia ja öljyjä.

        Ota huomioon, että maksa pystyy valmistamaan sokeria myös proteiineista, jopa 2/3 syödyistä proteiineista muuttuu sokeriksi. Kannattaa siis vältellä niitäkin?
        Joten lihan, kalan, munien ja maitotuotteiden (juusto) määrä on pudotetava vähintään puoleen.


    • Anonyymi

      Etuja on muitakin
      4 rahaa menee ruokaan 3 kertaa vähemmän kun syö oikeaa ruokaa.Perunat ja muut juurekset maksaa vain 1-2 eroa kilo mitä' syön erittäin paljon.
      5 kusi huilaa paremmin kun on laihtunut.Eturauhasenliikakasvun lääkettä tarvitsee ottaa vain joka 3 mas päivä ja siinäkin säästyy rahaa.Laihtumisessa rasvaa poistuu myös eturauhasen alueeltakin ja virtsaaminen helpottuu.

      • Anonyymi

        "Perunat ja muut juurekset maksaa vain 1-2 eroa kilo mitä' syön erittäin paljon."

        Että sillä lailla. No omapahan on terveytesi


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Sokerin syömisen lopettamisesta on ollut vain hyviä kokemuksia"

      Valitettavasti omat kokemukseni eivät täsmää tuohon !

      Kerran oli päässyt sokeri kotoa loppumaan, ja sunnuntaisin kaupat olivat kiinni (sunnuntaiaukiolothan muuttuivat ehdoitta lailliseksi vasta 2016 alusta).

      Ilman sokeria olemisen seuraukset:

      1) nukuin n. 16 tuntia vuorokaudessa

      ja

      2) sen 8 tuntia vuorokaudessa, minkä olin hereillä, niin oli aivan järkyttävän tokkurainen ja voimaton olo, eli oli hyvin vaikea saada yhtään mitään aikaiseksi.

      Sokerin loppumisen huomasin lauantai-iltana vasta kauppojen sulkeutumisaikaan, joten sokeria pääsi ostamaan vasta seuraavana maanantaina.

      • Anonyymi

        Kyllä sokerin syömisellä on omat hyvätkin puolensa.Siinä käy niin kun lopettaa sokerin herkkujensyömishimot loppuu,mutta LOPPUU samalla kaikki muutkin himot.
        Sokeri vaikuttaa seksihimoihin hyvin kohottavasti jos samaan aikaan harrastaa liikuntaa.

        Yksi myönteinen puoli sokerin lopettamisella ja syömällä paljon juureksia oli suuri verenpaineen laskeminen Verenpaineeni yläpaine oli 2 kuukautta sitten 133 ja nyt vain 117 kun olen syönyt paljon perunaa ja juureksia.Ihmettelen sitä vaikka olen syönyt enemmän lihaakin ja lihassa on suolaa verenpaine on siltikin laskenut.

        Syömiseen pitäisi löytää vain tasapaino ,eli sokeriakin kannattaa syödä jonkin verran.
        Perunoiden ja juuresten syöminen pitää olon hyvin kylläisenä ja kalorit pysyy pienenä jonka ansiosta laihtuu itsestään vaikka syö paljon.


    • Anonyymi

      Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin vaan sokeri,aikoinaan jo englantilainen tutkija oli tätä mieltä mutta rasva inhokit voittivat ja siitä alkoi rasvan poistot ja sokerin lisäys ruokiin.Ylläri että ihmiset alkoivat lihomaan,diabetes räjähti käsiin,sydäntaudit nousemaan ja muutkin sairaudet lisääntymään

      • Anonyymi

        "Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin vaan sokeri,aikoinaan jo englantilainen tutkija oli tätä mieltä mutta rasva inhokit voittivat ja siitä alkoi rasvan poistot ja sokerin lisäys ruokiin"

        Oppi alkaa vaikuttaa


      • Anonyymi

        Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta.
        Itse olen syönyt aina paljon sokeria ja sen takia olen joutunyt olemaan koko ajan laihdutuskuurilla.
        Vammojakin siitä on tullut Jaloissa ja käsissä on huono verenkierto ja niitä palelee helposti.
        Yksi pikkuvarvas meni viime vuonna vähän tunnottomaksi eli siinä verenkierto heikkeni
        varmasti joku pieni verisuonentukos.

        Se tässä nyt vähän ihmetyttää MIKSI liiallisesta sokerinkäytöstä ei varoiteta,vaikka se on niin vaarallista.Tupakasta varoitetaan kyllä,mutta ei sokerista.

        Faktaa sokerista.KANNATTAA LUKEA
        https://fi.sott.net/article/300-5-yllattavaa-faktaa-sokerista-joita-et-saattanut-tietaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin vaan sokeri,aikoinaan jo englantilainen tutkija oli tätä mieltä mutta rasva inhokit voittivat ja siitä alkoi rasvan poistot ja sokerin lisäys ruokiin"

        Oppi alkaa vaikuttaa

        Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin, ei myöskään sokeri, vaan se että niitä syödään liikaa.
        Ainoastaan ylimääräinen rasva varastoituu, ainoastaan ylimääräinen sokeri muuttuu rasvaksi ja varastoituu ja ainoastaan ylimääräiset proteiinit muutetaan sokeriksi ja rasvaksi ja varastoidaan.
        Niin kauan kuin ihminen syö vain sen verran kuin kuluttaa, hän ei liho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta.
        Itse olen syönyt aina paljon sokeria ja sen takia olen joutunyt olemaan koko ajan laihdutuskuurilla.
        Vammojakin siitä on tullut Jaloissa ja käsissä on huono verenkierto ja niitä palelee helposti.
        Yksi pikkuvarvas meni viime vuonna vähän tunnottomaksi eli siinä verenkierto heikkeni
        varmasti joku pieni verisuonentukos.

        Se tässä nyt vähän ihmetyttää MIKSI liiallisesta sokerinkäytöstä ei varoiteta,vaikka se on niin vaarallista.Tupakasta varoitetaan kyllä,mutta ei sokerista.

        Faktaa sokerista.KANNATTAA LUKEA
        https://fi.sott.net/article/300-5-yllattavaa-faktaa-sokerista-joita-et-saattanut-tietaa

        "Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta."

        Kiitos hyvästä linkistä.

        ystävällisin terveisin Veijo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin, ei myöskään sokeri, vaan se että niitä syödään liikaa.
        Ainoastaan ylimääräinen rasva varastoituu, ainoastaan ylimääräinen sokeri muuttuu rasvaksi ja varastoituu ja ainoastaan ylimääräiset proteiinit muutetaan sokeriksi ja rasvaksi ja varastoidaan.
        Niin kauan kuin ihminen syö vain sen verran kuin kuluttaa, hän ei liho.

        "Niin kauan kuin ihminen syö vain sen verran kuin kuluttaa, hän ei liho."

        Yksinkertaistettuna, mutt asia on hieman mutkikkaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta."

        Kiitos hyvästä linkistä.

        ystävällisin terveisin Veijo

        Veijo ei kyllä koskaan lopettele viestejään tuolla tavalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta."

        Kiitos hyvästä linkistä.

        ystävällisin terveisin Veijo

        Sokeria sisältävät tuotteet pitäisi lakimääräisesti merkata terveyttä vaarantavana kuten tupakkaaskin kannessakin.Tähän pitäisi jonkun kansanedustajan tehdä lakialoite.
        Muistaakseni varoitustarrat onkin jossakin maassa jo nytkin,mutta en muista missä maassa.

        Minä olen siis syönyt paljon sokeria enkä sitä täysin vastusta,vaan sen liikakäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta.
        Itse olen syönyt aina paljon sokeria ja sen takia olen joutunyt olemaan koko ajan laihdutuskuurilla.
        Vammojakin siitä on tullut Jaloissa ja käsissä on huono verenkierto ja niitä palelee helposti.
        Yksi pikkuvarvas meni viime vuonna vähän tunnottomaksi eli siinä verenkierto heikkeni
        varmasti joku pieni verisuonentukos.

        Se tässä nyt vähän ihmetyttää MIKSI liiallisesta sokerinkäytöstä ei varoiteta,vaikka se on niin vaarallista.Tupakasta varoitetaan kyllä,mutta ei sokerista.

        Faktaa sokerista.KANNATTAA LUKEA
        https://fi.sott.net/article/300-5-yllattavaa-faktaa-sokerista-joita-et-saattanut-tietaa

        Ei pidä paikkaansa , linkittele ihan rauhassa tietojasi , sillä ihminen joka linkittelee haluaa ainoastaan jonkinlaista vahvistusta siihen minkä kokee oikeaksi, normaali ihminen ei tarvitse linkityksiä , kun tuntee omat tarpeensa ja voi hyvin niiden kanssa
        Minun ruokavaliooni on aina ollut osana sokeri myös, olen normaali painoinen , toiset sanovat että olen laiha , joten sehän riippuu ihan millaisilla geeneillä olemme syntyneet
        En myöskään kärsi diabeteksesta tai verisuoni taudeista , verenpaine aina normaali, ei myöskään sydänoireita
        Joten perintötekijät vaikuttavat asiaan , se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle juuri siksi että olemme erinlaisia omien perintötekijöittemme kanssa .
        Ei ole mitään universaalista sääntöä mikä on kaikille hyväksi , sillä jokainen oma oma ylksilönsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasva ei ole syyllinen ylipainoon tai sydänperusteisiin tauteihin, ei myöskään sokeri, vaan se että niitä syödään liikaa.
        Ainoastaan ylimääräinen rasva varastoituu, ainoastaan ylimääräinen sokeri muuttuu rasvaksi ja varastoituu ja ainoastaan ylimääräiset proteiinit muutetaan sokeriksi ja rasvaksi ja varastoidaan.
        Niin kauan kuin ihminen syö vain sen verran kuin kuluttaa, hän ei liho.

        Sekin riippuu millainen aineenvaihdunta ihmisellä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin se onkin.Liika sokerin käyttö on yksinomaan se syyllinen ylipainoon ja myös verisuonisairauksiin,vaikka siitä ei ihmisiä mitenkään valisteta."

        Kiitos hyvästä linkistä.

        ystävällisin terveisin Veijo

        Liika on aina liikaa joka asiassa


    • Anonyymi

      Luin ketjun läpi.

      Jos kaikkia annettuja ohjeita noudattaa, vain rasvoja (öljyt voi kovetetut) voi syödä vapaasti, jos jättää kaikki hiilihydraatit pois. Proteiinin määräkin on pudotettava puoleen, mitä onkaan ajatellut, sillä siitä tulee sokeria.

      Vitamiinit ja kivennäiset on siis näin ollen otettava pullosta tai purkista. Transrasvoja ei saa syödä.

      Hiilihydraatit (= aivan sama kuin sokeri) pois, proteiinit puoleen ajatellusta ja loppuenergia rasvoista.

      • Anonyymi

        Niin että vitamiinit purkista ????
        Ne kaikki terveys kauppojen tuotteet mitä ihmiset rouskuttaa sisällensä eivät anna parempaa terveyttä kenellekkää . Vesiliukoiset vitamiinit tulevat ulos virtsan mukana , rasvaliukoiset vitamiinit pakkaantuvat maksaan ja aiheuttavat maksasairauksia , joten terve ihminen joka syö monipuolista ruokaa ei tarvitse lisä vitamiineja , ja jos niitä tarvitsee niin lääkärissä sekin näkyy verikokeesta , ja silloin lääkäri kirjoittaa yksilölle sopivan reseptin .
        Joten ihmeellistä kun hakemalla haetaan terveyttä koko ajan ja silti kansa tulee vaan sairaammaksi
        Kun syö nukkuu ja ulkoilee niin perustarpeet on tyydytetty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että vitamiinit purkista ????
        Ne kaikki terveys kauppojen tuotteet mitä ihmiset rouskuttaa sisällensä eivät anna parempaa terveyttä kenellekkää . Vesiliukoiset vitamiinit tulevat ulos virtsan mukana , rasvaliukoiset vitamiinit pakkaantuvat maksaan ja aiheuttavat maksasairauksia , joten terve ihminen joka syö monipuolista ruokaa ei tarvitse lisä vitamiineja , ja jos niitä tarvitsee niin lääkärissä sekin näkyy verikokeesta , ja silloin lääkäri kirjoittaa yksilölle sopivan reseptin .
        Joten ihmeellistä kun hakemalla haetaan terveyttä koko ajan ja silti kansa tulee vaan sairaammaksi
        Kun syö nukkuu ja ulkoilee niin perustarpeet on tyydytetty

        Miksi et syö rasvoja, hiilihydraattia tai proteiineja?


    • Anonyymi

      Itse lopetin vahingossa sokerin kun kämppikseni lopetti. Tajusin ettei se anna elämään mitään.

    • Anonyymi

      En ole koskaan syönyt sokeria vaan käyttänyt sitä kahvin ja teen makeutukseen.
      Sekin loppui siihen kun kerran syksyisellä sienireisulla huomasin unohtaneeni termopullon kahvista sen pois. Kahvi tuli kuitenkin juoduksi.
      Kotona kokeilin samaa ja kun se hieman karvasteli niin ostin keinomakeutusta mutta jostakin syystä se tuntui hieman oudolle.
      Sen jälkeen kahvi aina ilman makeutusta mutta teetä pehmentelen hunajalla.

      Suolan käytössä hieman saman tyyppistä muutosta. Ryhdyin kä yttämään ruuan valmistuksessa enemmän kuivattuja yrttejä ja totesin suolaamisen jäävän hyvin vähiin. Kaurapuuroon heitän hieman suolaa.

      Kaikkiin ei sokeri eikä läski tehoa. Eräs toimistotyötä tekevä työkaverini söi aamupäivän kahvitauolla pari läskileipää ja sokeroidun kahvin jälkeen otti välipalakseen kourallisen sokeripaloja.. Ruokatunnin aikana käivi kotonaan lämpimällä aterialla. Iltapäivän kahvipaussilla toistui aamuinen läskileipä sokerikourallinen tapa ja ennen kello neljää alkoi valittelemaan nälkäänsä.
      Äijä oli laiha kuin pinky panter. Kun ihmettelimme asiaa niin sanoi isänasä olevan saman lainen. Muutaman vuosikymmenen jälkeen heppu on, jos mahdollista niin vielä kuivempi.
      Toinen, saman tyyppinen kaverini sentään eläkevuosinaan lihoi oluen ansiosta.

      • Anonyymi

        "En ole koskaan syönyt sokeria vaan käyttänyt sitä kahvin ja teen makeutukseen."

        Moni ei miellä syövänsä lainkaan sokeria, kun ei syö sitä suoraan paketista. Karkki ei muka ole sokeria eikä jäätelö tai maustetut jugurtit esim.

        Itse asiassa kaupasta on vaikea löytää tuotteita, jotka ei olisi kyllästetty glukoosisiirapilla ja fruktoosilla = sokeri.


    • Anonyymi

      Olen huomannut että lihoon pullan syönnistä eli syy enempi sokeri..Pystyin esim, syömään hampurilaisia laihdutuksen aikana ei ollut kokonaisuutena paha..

      • Anonyymi

        Minä lihottasin viime talvena juustolla..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe