Miksi Raamattu vaikenee täysin näin tärkeästä asiasta?

Anonyymi-ap

Tämä on sellainen tabu, joka tavallaan pitää huomata itse, ja sen joko huomaa tai sitten ei huomaa. Nimittäin ulkonäön merkitys koko elämään. Kauniit menestyvät maallisesti ottaen, rumien maallinen elämä on kurjaa. Hyvännäköiset menestyvät elämän kaikilla alueilla; he saavat parhaat työpaikat, heistä tykkäävät kaikki, kaikki haluavat heidän hyväksyntänsä, he saavat helposti ystäviä, käytännössä aivan kaikki onnistuu helposti. Mitä paremman näköinen olet, niin sitä helpommin saat tämän kaiken. Ruman näköiset puolestaan ovat kaiken tämän vastakohta. Tiedän, koska olen itse tällainen ruma. En silti ole katkera. Totuus tekee vapaaksi, todella, kuten Jeesus sanoi.

Minunkaan ei tarvitse syyttää itseäni kuten ihmiset minua usein syyttävät käytännössä vain huonon ulkomuotoni takia. Eivät he siis minua rumuudestani syytä, mutta kaikesta muusta mahdollisesta ja on aivan selvää, että he tekevät näin koska olen ruma. Rumia on aina kiusattu, kauniita aina palvottu. Kyllä tällä on todella suuri vaikutus ihmisen elämään. Toki Jeesus on tullut pelastamaan ennen kaikkea tämän maailman heikkoja ja haavoitettuja, että sikäli toki Jeesus on vastaus tähän kaikkeen.

Raamatussa tehdään toki erottelu heikkoihin ja vahvoihin. Minusta nykymaailmassa, missä kuninkaalliset sukujuuret eivät enää juuri merkkaa, tämä on yhtä kuin erottelu rumiin ja kauniisiin. Jumalalle on toki kaikki mahdollista, ja tulee helpommin uskoon kun on ruma, niin että se on ehkä kuitenkin parempi niin. Mutta tämän tosiasian tiedostamisesta on minusta kuitenkin rumillekin suurta hyötyä kuten juuri se, että heidän ei tarvitse syyttää itseään mistään mistä kaikenmaailman kiusaajat heitä syyttävät, että ei ole totta että heidän huono asemansa ja huono menestyksensä johtuisi jostain luonteenpiirteistä tai itseluottamuksen puutteesta tms vaan tämä maailma nyt vain sattuu palvomaan kauniita ja syrjimään rumia ja that's it. Ja toki tämä on syynä myös siihen itseluottamuksen puutteeseenkin helposti.

57

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloitus on kateellista skeidaa..

      • Anonyymi

        Mitä syytä minulla on kateellisuuteen, jos aloituksen väitteeni olivat "skeidaa"?


    • Anonyymi

      Sukupuolesta riippuu. Miehet säilyttävät vitaalisuutrnsa ja vetreytrnsä 90v asti pystymällä siittämään. Naisen kyky loppuu 40v jolloin ei saa enää lapsia. Ihrat alkavat roikkua, selluliitit oaukkuuja kaikki roikkuu verraten miehiin.

      • Anonyymi

        "Ihrat alkavat roikkua, selluliitit oaukkuuja kaikki roikkuu verraten miehiin."

        Sanoo taas yks veltto kaljamaha äijä.


    • Anonyymi

      En ole huomannut ammatissani, että ulkonäkö vaikuttaisi millään tavalla työnsaantiin. Ja kun menin Isä Jumalan kasvojen eteen aivan sen näköisenä, ettei minua niihin ns. 'parempiin piireihin' olisi kutsuttu, niin Isä Jumalan sanoi, että tule sellaisenaan sinä myrskyn raastama puu.

      Että sille on yks'hailee hyväksyvätkö ihmiset kerhoihinsa, vai ovatko hyväksymättä, koska Isä Jumala ei katso henkilöön iankaikkiseen elämään valinnoissaan.

      • Anonyymi

        Valitettavasti tämä maailma ei juokse jonkun Jumalan perässä ja me muut joudumme elämään koko elämämme siinä todellisesta todellisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tämä maailma ei juokse jonkun Jumalan perässä ja me muut joudumme elämään koko elämämme siinä todellisesta todellisuudessa.

        No eipä meiänkään tarvitse juosta Jumalan perässä, koska hän on kaiken aikaa kokovuorokausitoimisesti läsnä elämässämme.


    • Anonyymi

      Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:7-11

    • Anonyymi

      Joh.12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni. Joh.8:28-29 Niin Jeesus sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, kosta minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista.

    • Anonyymi

      2Moos.3:13-15 Mooses sanoi Jumalalle: Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne, ja kun he kysyvät minulta: Mikä hänen nimensä on, niin mitä minä heille vastaan? Jumala vastasi Moosekselle: Minä olen se, joka minä olen. Ja hän sanoi vielä: Sano israelilaisille näin: Minä olen lähetti minut teidän luoksenne. Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin, Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

    • Anonyymi

      2Moos.3:15 Biblia (1776) Ja Jumala sanoi vielä Mosekselle: niin pitää sinun sanoman Israelin lapsille: Herra teidän isienne Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala lähetti minut teidän tykönne; tämä on minun nimeni ijankaikkisesti, ja tämä on minun muistoni suvusta niin sukuun.

    • Anonyymi

      Ei se vaikene. Kertoo, että jo Vanhan testamentin aikaan oli rotusyrjintää, naisten syrjintää ja epätasa-arvoa. Ulkonäköäkin pidettiin tärkeänä jo silloin. Ja valitettavasti myös Raamatun kääntäjät ovat vääristelleet tekstiä ihonvärin takia pitäen tummaa ihonväriä huonompana kuin vaaleaa.

      Kannattaisikos lukea myös sitä Vanhaa testamenttiakin? Meinaan, ettei tekisi itsestään naurettavaa kirjoittamalla puutaheinää?

      • Anonyymi

        Mitäs ihmettä meinaat? Kyllä ap on lukenut myös vanhaa testamenttia, hyvin mahdollisesti enemmän kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs ihmettä meinaat? Kyllä ap on lukenut myös vanhaa testamenttia, hyvin mahdollisesti enemmän kuin sinä.

        Sillä ei ole merkitystä mitä minä olen tehnyt vaan sillä on, ettei aloittaja tiedä, että Raamattu EI VAIKENE ulkonäköasioista. Ei kai kukaan esittäisi kysymystä "Miksi Raamattu vaikenee TÄYSIN...", jos hän edes vähänkin tietäisi jotakin siitä, että se ei vaikene? Eikä se todellakaan vaikene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole merkitystä mitä minä olen tehnyt vaan sillä on, ettei aloittaja tiedä, että Raamattu EI VAIKENE ulkonäköasioista. Ei kai kukaan esittäisi kysymystä "Miksi Raamattu vaikenee TÄYSIN...", jos hän edes vähänkin tietäisi jotakin siitä, että se ei vaikene? Eikä se todellakaan vaikene.

        Ei se ole vielä asian käsittelyä ap:n tarkoittamassa mielessä, jos Raamatussa kerrotaan että joku nainen jossain oli kaunis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole merkitystä mitä minä olen tehnyt vaan sillä on, ettei aloittaja tiedä, että Raamattu EI VAIKENE ulkonäköasioista. Ei kai kukaan esittäisi kysymystä "Miksi Raamattu vaikenee TÄYSIN...", jos hän edes vähänkin tietäisi jotakin siitä, että se ei vaikene? Eikä se todellakaan vaikene.

        Esim. ensimmäisen korinttolaiskirjeen ensimmäisen luvun lopussa, jossa luetellaan eri tavalla heikossa asemassa olevia ihmisiä kuten hulluja ja heikkoja, niin olisi voitu mainita myös ei-niin-hyvännäköiset. Koska maallisen onnen kannalta se on mielestäni ratkaisevampi tekijä kuin moni muu siinä kohdassa lueteltu heikkous. Luultavasti syynä on ollut lähinnä hienotunteisuus, miksi tätä ei ole mainittu. Mutta todella harvoin erittäin hyvännäköinen ihminen ainakaan täällä läntisessä maailmassa hyvin huonoon osaan elämässään ajautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole merkitystä mitä minä olen tehnyt vaan sillä on, ettei aloittaja tiedä, että Raamattu EI VAIKENE ulkonäköasioista. Ei kai kukaan esittäisi kysymystä "Miksi Raamattu vaikenee TÄYSIN...", jos hän edes vähänkin tietäisi jotakin siitä, että se ei vaikene? Eikä se todellakaan vaikene.

        Jesaja 53: 1-5
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 53: 1-5
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

        Yleensäkin Raamatun sana on usein juuri kurjien, köyhien, rumien ja halveksittujen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole vielä asian käsittelyä ap:n tarkoittamassa mielessä, jos Raamatussa kerrotaan että joku nainen jossain oli kaunis.

        No ei todellakaan olekaan. Kyllä VT:stä löytyy paljon enemmän asiqn käsittelyä kuin jokin tuollainen sivulause.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. ensimmäisen korinttolaiskirjeen ensimmäisen luvun lopussa, jossa luetellaan eri tavalla heikossa asemassa olevia ihmisiä kuten hulluja ja heikkoja, niin olisi voitu mainita myös ei-niin-hyvännäköiset. Koska maallisen onnen kannalta se on mielestäni ratkaisevampi tekijä kuin moni muu siinä kohdassa lueteltu heikkous. Luultavasti syynä on ollut lähinnä hienotunteisuus, miksi tätä ei ole mainittu. Mutta todella harvoin erittäin hyvännäköinen ihminen ainakaan täällä läntisessä maailmassa hyvin huonoon osaan elämässään ajautuu.

        Eikö käsky olla katsomatta henkilöön sisällä mielestäsi ulkonäköön liittyvää yhteyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö käsky olla katsomatta henkilöön sisällä mielestäsi ulkonäköön liittyvää yhteyttä?

        Henkilöön katsominen voi olla paljon muutakin kuin ulkonäköön tuijottamista, esim. varallisuuteen, sukuun, asemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. ensimmäisen korinttolaiskirjeen ensimmäisen luvun lopussa, jossa luetellaan eri tavalla heikossa asemassa olevia ihmisiä kuten hulluja ja heikkoja, niin olisi voitu mainita myös ei-niin-hyvännäköiset. Koska maallisen onnen kannalta se on mielestäni ratkaisevampi tekijä kuin moni muu siinä kohdassa lueteltu heikkous. Luultavasti syynä on ollut lähinnä hienotunteisuus, miksi tätä ei ole mainittu. Mutta todella harvoin erittäin hyvännäköinen ihminen ainakaan täällä läntisessä maailmassa hyvin huonoon osaan elämässään ajautuu.

        Koska Jeesus oli maanpäällisessä elinajassaan kiinnostunut hädässä ja heikossa asemassa olevista köyhistä, niin hänellä ei ollut näin ollen tarvetta alkaa 'porhojen missikisoja' pitämään. Olihan noilla rikkailla ylimyksillä palveluskunta heidän tarpeistaan huolehtimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. ensimmäisen korinttolaiskirjeen ensimmäisen luvun lopussa, jossa luetellaan eri tavalla heikossa asemassa olevia ihmisiä kuten hulluja ja heikkoja, niin olisi voitu mainita myös ei-niin-hyvännäköiset. Koska maallisen onnen kannalta se on mielestäni ratkaisevampi tekijä kuin moni muu siinä kohdassa lueteltu heikkous. Luultavasti syynä on ollut lähinnä hienotunteisuus, miksi tätä ei ole mainittu. Mutta todella harvoin erittäin hyvännäköinen ihminen ainakaan täällä läntisessä maailmassa hyvin huonoon osaan elämässään ajautuu.

        Syynä on ollut se, että Raamattu on miesten kirjoittama, jotka paskan vertaa välittivät tuohon aikaan tällaisia asioista.


    • Anonyymi

      Shalom!

      Kristus, usko ja rakkaus ovat utopiaa ja tavoittelemisen arvoisia asioita monille, mutta etenkin köyhille ja sairaille.

      Mutta suurelle osalle Musta testamentti tarjoaa parempaa kuin Kristus. Yhtä monille taas Kristus on puolittain totta kun taas toinen jalka vetää maailmaan.

      Kristus on ehkä 1/7 osalle maan asukkaista jossain määrin tärkeä hahmo. Muuta suuri osa on rakentamassa elämäänsä muille perustoille.

      Kaupungit ja kansat rakensi muut. Kristus toi ihmisyyden ajatuksen moniin sydämiin, sitä ei kaikki ota vastaan. On niitä joille ihmisyyden asemesta jumalisuus on lähempänä sydäntä.
      Ja jolle jumalisuus on lähempi saa jumalisia piirteitä ja ominaisuuksia.

      Ihmisyys Kristuksessa joka oli ihminen ja Jumala on monille enää historiaa. He ovat Danielin viisimetallinen seos patsas, joka lopulta romahtaa maan tomuksi ja pölyksi.
      He tavoittelivat jumalisuutta sekoittamalla uskontoja ja salasivat olevansa viiden uskonnon kannattajia. Eikä Kristus ole heille enää tärkeä.

    • Anonyymi

      No niinhän se on. Paremman näköinen saa ystäviä, työtä, tilaisuuksia, ihailua osakseen enemmän. Sitä on mentävä sillä mitä on.

      LS

    • Anonyymi

      "Tiedän, koska olen itse tällainen ruma."

      Varmaankin olet "tavallisen, normaalin" näköinen. Mutta jonkun mielestä itse kukin saattaa olla "ruma". Se on niiden oma typerä mielipide, ei Jumalan mielipide.

      Itse en ole myöskään huomannut että ulkonäkö vaikuttaisi millään tavalla työnsaantiin. Tosin en olekaan työssä mallina tai jotain sellaista (olisin liian lyhyt siihen, haha. Alani on IT-konsultti). Kun työkavereitakin katsoo, he ovat useimmat jotain 40 vuotiaita aika lihavia. Näyttää siltä että saivat työpaikkansa enemmänkin siksi koska tietävät tarpeeksi jostain IT-jutusta kuin ulkonäkönsä takia.

      Mutta ihmisen mielipiteet meistä eivät ole Jumalan mielipiteitä meistä.

      Tämän voi nähdä tapauksessa kun Samuel meni voitelemaan Daavidia Israelin seuraavaksi kuninkaaksi. Samuel ei tiennyt kenet Iisain pojista Jumala oli valinnut kuninkaaksi joten hän esitteli jokaisen pojistaan Samuelille, alkaen vanhimmasta pojastaan Eliabista.

      1 Samuelin kirja 16:6,7 sanoo:

      "Kun he saapuivat ja Samuel näki Eliabin, hän sanoi: ”Nyt Jehovan edessä seisoo varmasti hänen voideltunsa.” 7 Jehova kuitenkin sanoi Samuelille: ”Älä katso hänen ulkonäköään äläkä pituuttaan, sillä olen hylännyt hänet. Jumala ei näe asioita niin kuin ihminen: ihminenhän näkee sen, mikä näkyy silmille, mutta Jehova näkee sydämeen.”

      • Anonyymi

        Missään kristillisessä raamatunkäännöksessä ei tuossakohdin mainita Jumalaa nimeltä "Jehova", vaan "Herra".

        Olet jehovantodistaja ja tarjoat omaa "uudenmaailman" (nwo) valheraamattuanne Jumalan todellisen, oman sanan sijaan.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuudesta joutuu pitelemään kiinni perkeleesti.

    • Anonyymi

      "Raamatussa tehdään toki erottelu heikkoihin ja vahvoihin."

      No Raamatussa ei kylläkään tehdä mitään kapitalistista erottelua heikkoihin ja vahvoihin, siis tyyliin "no oma vikas jos et pysty maksamaan sähkölaskuas".

      Raamatussa sanotaan, Saarnaaja 9:11 jotain mitä rikkaita kunnioittavat ihmiset eivät ota huomioon. Nimittäin että:

      "Olen nähnyt auringon alla myös tämän: nopeat eivät aina voita kilpailua eivätkä vahvat taistelua, viisailla ei ole aina ruokaa eikä älykkäillä rikkautta, eivätkä ne, joilla on paljon tietoa, aina menesty, sillä aika ja odottamattomat tapahtumat kohtaavat heitä kaikkia."

      Siis elämäämme voivat huonosti vaikuttaa siis yleisesti vain "huono tuuri" niin että saatamme tulla köyhiksi vaikka olisimme viisaita tai älykkäitä.

      Jumala on kuitenkin luvannut että tämä maailma ei tule olemaan täällä ikuisesti ja on luvannut auttaa meitä. 1 Pietarin kirje 5:6, 7 sanoo

      "Nöyrtykää sen vuoksi Jumalan voimakkaan käden alle, niin että hän voi korottaa teidät aikanaan, ja heittäkää kaikki murheenne hänelle, sillä hän välittää teistä."

      Lopulta kuitenkin Danielin 2:44 profetia täyttyy vastauksena Jeesuksen rukoukseen "tulkoon sinun valtakuntasi" ja sen jälkeen kaikki tämän maailman ongelmat ovat pelkkä muisto.

      • Anonyymi

        "Jumala on kuitenkin luvannut että tämä maailma ei tule olemaan täällä ikuisesti ja on luvannut auttaa meitä. "

        Se ei paljoa lohduta. Minä en ole Jumalan apua huomannut vaikka viimeiset yli 10 vuotta olen sitä odotellut. Ehkä hän auttaa vain hyväosaisia.

        Jotkut jopa sanovat, että kärsimys kuuluu Jumala omien elämään.

        Minä en elä haavemaailmassa vaan tässä päivässä ja hetkessä kiinni. Minä en perustele kärsimystäni sillä, että se on hyväksyttävää, koska sen takia jollekin toiselle käy pahasti enkä sillä, että kärsimys olisi hyväksyttävää, koska Jumala palkitsee sen takia joskus jonkun. Täällä vain kärsitään ja se on Jumalan tahto.


    • Anonyymi

      Tuntuu, että eihän todella hyvännäköisiä kristittyjä edes vainota yhtä pahasti kuin rumempia kristittyjä.

    • Ihimesen ajatukset ova eri kuin Jumalan ajatukset ovat paljon suuremat kuin ihmisen.

    • Anonyymi

      Kyllä minusta aivan selvästi usein hyviin asemiin työelämässä päässeet ovat keskimääräistä paremman näköisiä, tai ei ainakaan niitä rumimpia ja lihavampia. Näin ainakin naisvaltaisilla aloilla, joissa sosiaalisuus näyttelee usein jossain määrin keskeistä osaa. Ylipäätään hyvännäköisiä ihmisillä on keskimäärin parempi olla tässä maailmassa parempi olo parempi itseluottamus ja jo sitä myötä he helpommin etenevät urallaan.
      Onneksi on Jeesus, joka auttaa juuri meitä heikkoja ja on luvannut antaa meille ei enempää eikä vähempää kuin täydellisen ilon. Ja joka osoittaa voimansa juuri siinä, kuinka voimallisesti hän pystyy auttamaan kaikista heikompiakin ihmisiä.

    • Anonyymi

      Aloittaja, katsopa esim. valtioiden johtajia ja päättäjiä. Ovatko he kaikki ns. kauniita tai komeita? En muutenkaan pidä siitä, että ihmiset jaetaan rumiin ja kauniisiin. Jumala katsoo sydämeen, ja kyllä moni ihminenkin ymmärtää, että ulkonäkö ei ole kaikki mitä ihmisessä on, se on vain pieni osa ihmistä, loppujen lopuksi.

      • Anonyymi

        Ei kaikki menestyvät kauniita ole tokikaan. Kyllä kauneudesta ja laihuudesta on etua ainakin naisille. Sanotaanko niin että ei välttämättä valtiollisella tasolla pärjää yksin naamalla, pitää olla myös aivoja, mutta vähemmälläkin ymmärryksen lahjoilla voi päästä pidemmälle...kyllähän naiset ovat avujaan käyttäneet vuosisatojen ajan myös valtiollisissa asioissa...rakastajatar on hyvinkin voinut nousta kuninkaan suosioon ja ohitse hallitsevan kuningattaren.

        Väitän, että omaa "luokitusta" voi nostaa sillä, että on hyvän näköinen ja urheilullinen. Itse olen lihava ja siksikään en ehkä tarpeeksi kunnianhimoinen menestyäkseni...ja se on vain yksi elämän laki. Kyllä sen näkee esimerkiksi median välityksellä, että kalahuuliset naiset cuccin laukkuineen vetää pintaliitoporukkaa perässä...

        Ja kyllä miehelleni etua ulkonäöstä, mutta naiselle se voi olla tärkeämpi keino menestyäkseen. Liikejohtajat voi olla vanhoja herroja joilla on kauniit naiset rinnalla.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki menestyvät kauniita ole tokikaan. Kyllä kauneudesta ja laihuudesta on etua ainakin naisille. Sanotaanko niin että ei välttämättä valtiollisella tasolla pärjää yksin naamalla, pitää olla myös aivoja, mutta vähemmälläkin ymmärryksen lahjoilla voi päästä pidemmälle...kyllähän naiset ovat avujaan käyttäneet vuosisatojen ajan myös valtiollisissa asioissa...rakastajatar on hyvinkin voinut nousta kuninkaan suosioon ja ohitse hallitsevan kuningattaren.

        Väitän, että omaa "luokitusta" voi nostaa sillä, että on hyvän näköinen ja urheilullinen. Itse olen lihava ja siksikään en ehkä tarpeeksi kunnianhimoinen menestyäkseni...ja se on vain yksi elämän laki. Kyllä sen näkee esimerkiksi median välityksellä, että kalahuuliset naiset cuccin laukkuineen vetää pintaliitoporukkaa perässä...

        Ja kyllä miehelleni etua ulkonäöstä, mutta naiselle se voi olla tärkeämpi keino menestyäkseen. Liikejohtajat voi olla vanhoja herroja joilla on kauniit naiset rinnalla.

        LS

        Miehellekin ei miehelleni...


    • Anonyymi

      Raamattu ei jaa "elämänohjeita".

      UT:ssa on muutoin kehoituksia kristityille, esim. kuinka pukeutua ja esiintyä.

      Maallisia työnhakuohjeita siellä ei ainakaan suoraan jaella.. Muutoin kyllä kehoitetaan käyttäytymään asiallisesti myös jumalattomien kanssa asioidessaan.

    • Anonyymi

      Höpsistä. :) Ei kukaan pelkällä ulkonäöllä menesty. Siinä vaaditaan paljon muutakin. Esim. lahjoja, tilannetajua ja kykyä tulla ihmisten kanssa toimeen. Kyse on aina enemmän käyttäytymisestä ja yhteistyökyvystä, kuin ulkonäöstä.

    • Anonyymi

      En tietenkään tarkoittanut, että Raamatun pitäisi korostaa ulkonäön merkitystä matkalla menestykseen. Vähän ihan vaan että ihminen ymmärtäisi tätä elämää paremmin kun ymmärtäisi että syy ihmisten syrjintään on usein ulkonäkö, eikä mitään sen ihmeempää. Kun vaan tajuttaisiin, että ihmiset oikeasti on niin kusiaivoja.

      • Anonyymi

        Paljon on, kusiaivoja. Olen voinut olla itsekin joskus, mutta elämä on opettanut myös. Monet kusiaivot ajattelevat, ettei heissä ikinä ole mitään vikaa, kait sekin on luonnollista, syyttää muita ja nähdä viat muissa.

        Mut juu, täytyy olla aika sokea, jos ei näe tietynlaisia kuvioita..ja väittää, ettei maailmassa ole eriarvoistavia toimintakuvioita... Mutta ei halua kyynistyä. Mutta kyllä ulkonäön mukaan monet tekevät arvioita, se antaa sosiaalisen kuvan ihmisestä.... oikeastaan se voi olla biologiaa, että aivot on oppinut näkemään eroja ja luokittelee asioita, koira, kissa, marsu.

        Mutta älä lannistu. Koeta elää ja nähdä asioita positiivisen kautta. Ei se määritä miltä näyttää tai mitä joku luulee näkevänsä.

        LS


      • Anonyymi

        Käytösongelmat ja väitteet syrjityksi tulemisesta kulkevat usein käsi kädessä. On vain helpompi syyttää ulkonäköään, kuin tunnustaa tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytösongelmat ja väitteet syrjityksi tulemisesta kulkevat usein käsi kädessä. On vain helpompi syyttää ulkonäköään, kuin tunnustaa tosiasiat.

        Tai sitten rumille on vain helpompi aukoa päätään käytösongelmista, tai mistä tahansa, kuin kauniille. Tämä on kyllä nähty. Rumista myös puhutaan aiheetonta paskaa paljon enemmän ja helpommin ja matalammalla kynnyksellä.


    • Anonyymi

      Milestäni tässä on asian ydin.

      15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
      17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

      Meillä ei siis tulisi olla tavoitteena ja päämääränä saavuttaa maallisia vaan Hengellisiä.

      Meidän ei tulisi kadehtia rikkaita ja kauniita ja kuuluisia ym ym.

      Se on väärä tie.

      Matt. 13:22 Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.

      23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
      24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
      25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

      Kunkin Jumalan lapsen tulee kantaa oma ristinsä, yhdellä yhdenlainen, toisella toisenlainen, Paavalikin sanoi eläneensä puutteessa ja jopa nälässä ym ym.

      Mutta se "lihamme" eli lihallinen ja itsekäs mielemme / tahtomme laittaa vaan vastaan, eikä yhtään tykkää tuollaisesta.

      Moni purnaa, kuka mistäkin, on hyvä siinä kohtaa nähdä se, että monella uskovallakin on asiat paljon huonommin, on vammaisia ja sairaita ym.

      Toki kunkin omalla kohdalla varmasti se oma tila ja tilanne voi tuntua kohtuuttomalta, mutta eihän Jumala anna meille enempää kuin minkä jaksamme kantaa, ja jos omat voimamme loppuvat, kantaa Hän meitä silloin.

      Itse mietin omaa tilannettani, ja arvelen niin, että se kaikki on minulle parhaaksi, eli jos olisikin toisin, niin loittonesin Herrastani ja menisin nopesti maailmaan.

      Jospa sinun kohtuuttomana pitämäsi rumuus onkin sinulle oikeasti siunaus ja pitää sinut pois maailmasta?

      Kerrottakoon sen verran, että olen itse kohdannut todella kauniita naisia, jopa missitasoisia, jotka mielestäni ovat olleet rumia, koska sisin on ruma ja kauneudella vain on ratsastettu ja ulkoinen ja maallinen on vain mielessä.

      Monen kauniin naisen sisin siis vääristyy ja itsekkyys ja ylpeys, kopeus ym. rumentavat naisen niin pahasti, että sellaisen kanssa olisi täysin mahdotonta edes olla.

      Eli kauneus on monelle naiselle kirous ja pahaksi.

      Sisäisesti kaunis ja ulkoisesti vaatimaton nainen on usein siis paljon kauniimpi oikeasti, kuin ulkoisesti kaunis, siis kun se vaatimattomampi sisältä on puhdasta kultaa, niin se huokuu ulkoiseenkin ja tekee naisesta kauniin.

      Tässä siitä osin kerrotaan, vaikka kaikki eivät sitä käsitäkkään:

      9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
      10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.

      Tässä siis puhutaan sisäisestä kauneudesta ja sen tärkeydestä.

      • Anonyymi

        Noh kiitos tästä mutta en ole katkera eikä tarkoitukseni edes ollut purkaa pahaa oloa tai purnata, vaan ainoastaan tehdä tätä asiaa tiettäväksi ihmisille. Koska itse olen mielestäni älynnyt tämän aivan liian myöhään. Minun mielestäni se tuo rumille ihmisille helpotusta tajuta, että he ovat ihan syyttömiä kaikkeen kohtaamaansa paskaan. Paska löytyykin sieltä ylpeältä puolelta, eikä heidän uhreistaan. Kun ihminen on tarpeeksi hyvännäköinen, niin hänellä saa kaikessa rauhassa olla vaikka käytösongelmiakin, ja silti hän on suosittu ja saa anteeksi kaiken.

        Toki totta sekin, että rumankin pitää kiinnittää huomiota myös työntekonsa laatuun, eikä vain mennä pakoon sen taakse että on niin ruma että kaikki kritiikki tulee siitä. Silti rumilla on usein huono itsetunto, ja se altistaa epävarmuuden myötä myös mokailuun työnteossa helpommin, joten kyllä rumat tarvitsevat paljon armoa.


      • Anonyymi

        En myöskään puhunut vain naisista, aihe koskee mielestäni myöskin miehiä, vaikka ehkä naisia voimakkaammin. Ja totta kyllä että heikko asema syystä tai toisesta on iankaikkisuusmielessä ihmiselle selvästikin siunaus Raamatun mukaan. Ja omien havaintojenkin mukaan. Kurjuus ajaa Pelastajan luo. Mutta se ei silti vielä päästä tämän elämän taisteluista, joihin osaltaan myös huonon ulkomuodon takia joudutaan. Siksi on mielestäni hyvä tiedostaa näitä syrjinnän syitä, ja että tarviiko siitä syyttää itseään vai ei. Koska ylpeät ihmiset kyllä keksivät rumista kaikkea mahdollista vikaa, mitä heissä muka on. Vaikka itse ovat kusiaivoja.


      • Anonyymi

        "Monen kauniin naisen sisin siis vääristyy ja itsekkyys ja ylpeys, kopeus ym. rumentavat naisen niin pahasti, että sellaisen kanssa olisi täysin mahdotonta edes olla."

        Melkoista stereotypiaa! Mieti nyt edes vähän mitä kirjoittelet!

        Entäpä sitten miehet? Jo toinen stereotypia! Ja miehetkö eivät sortu samaan?!!

        "Sisäisesti kaunis ja ulkoisesti vaatimaton nainen on usein siis paljon kauniimpi oikeasti, kuin ulkoisesti kaunis, "

        Tuo on vain rumien ihmisten korni itsensä lohdutus. Jq jälleen keskityt vain naisiin. Miksi?

        "Eli kauneus on monelle naiselle kirous ja pahaksi."

        Miksi yhdistät kauneuden ihannointisi vain naisiin?

        Ulkonäköasiat eivät ole Jumalan luomaa tarpeellisuutta. Ne ovat ihmisten keksintöä, toisten luomaa mielikuvaa. Onko pakko mennä toisten vääristyneiden mielipiteiden perässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myöskään puhunut vain naisista, aihe koskee mielestäni myöskin miehiä, vaikka ehkä naisia voimakkaammin. Ja totta kyllä että heikko asema syystä tai toisesta on iankaikkisuusmielessä ihmiselle selvästikin siunaus Raamatun mukaan. Ja omien havaintojenkin mukaan. Kurjuus ajaa Pelastajan luo. Mutta se ei silti vielä päästä tämän elämän taisteluista, joihin osaltaan myös huonon ulkomuodon takia joudutaan. Siksi on mielestäni hyvä tiedostaa näitä syrjinnän syitä, ja että tarviiko siitä syyttää itseään vai ei. Koska ylpeät ihmiset kyllä keksivät rumista kaikkea mahdollista vikaa, mitä heissä muka on. Vaikka itse ovat kusiaivoja.

        "vaikka ehkä naisia voimakkaammin. "

        Miten niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myöskään puhunut vain naisista, aihe koskee mielestäni myöskin miehiä, vaikka ehkä naisia voimakkaammin. Ja totta kyllä että heikko asema syystä tai toisesta on iankaikkisuusmielessä ihmiselle selvästikin siunaus Raamatun mukaan. Ja omien havaintojenkin mukaan. Kurjuus ajaa Pelastajan luo. Mutta se ei silti vielä päästä tämän elämän taisteluista, joihin osaltaan myös huonon ulkomuodon takia joudutaan. Siksi on mielestäni hyvä tiedostaa näitä syrjinnän syitä, ja että tarviiko siitä syyttää itseään vai ei. Koska ylpeät ihmiset kyllä keksivät rumista kaikkea mahdollista vikaa, mitä heissä muka on. Vaikka itse ovat kusiaivoja.

        "Koska ylpeät ihmiset kyllä keksivät rumista kaikkea mahdollista vikaa, mitä heissä muka on. Vaikka itse ovat kusiaivoja."

        Melkoista laatikoimista ja stereotyyppistä syrjintää sinultakin!! Ei sinusta oikein kristittyä meinaa tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monen kauniin naisen sisin siis vääristyy ja itsekkyys ja ylpeys, kopeus ym. rumentavat naisen niin pahasti, että sellaisen kanssa olisi täysin mahdotonta edes olla."

        Melkoista stereotypiaa! Mieti nyt edes vähän mitä kirjoittelet!

        Entäpä sitten miehet? Jo toinen stereotypia! Ja miehetkö eivät sortu samaan?!!

        "Sisäisesti kaunis ja ulkoisesti vaatimaton nainen on usein siis paljon kauniimpi oikeasti, kuin ulkoisesti kaunis, "

        Tuo on vain rumien ihmisten korni itsensä lohdutus. Jq jälleen keskityt vain naisiin. Miksi?

        "Eli kauneus on monelle naiselle kirous ja pahaksi."

        Miksi yhdistät kauneuden ihannointisi vain naisiin?

        Ulkonäköasiat eivät ole Jumalan luomaa tarpeellisuutta. Ne ovat ihmisten keksintöä, toisten luomaa mielikuvaa. Onko pakko mennä toisten vääristyneiden mielipiteiden perässä?

        Siinä ei lukenut, että kaikilla naislilla, vai lukiko ?

        Joten älä vääritele sanojani, tuo on minun henk koht näkemykseni tavattuani paljon kauniita naisia, vain hyvin harvalla on toiminta ja käytös asiallista.

        Minun kirjoitukseni käsitteli vain naisia tällä kertaa, voisitko sinä hyväksyä sen , vai haluatko sinä määrätä senkin, että mitä ja mistä toinen kirjoittaa ?

        Minä en miehenä ole kykenevä arvoimiaan miehia ja heidän kauneuttaan ja sen vakutuksia.

        Joten en ottanut enkä ota kantaa siihen, joten taas sinä toimit itse väärin, syyttelemällä minua sellaisesta, mihin en ole syypää.

        Sitten tämä:

        " Tuo on vain rumien ihmisten korni itsensä lohdutus. Jq jälleen keskityt vain naisiin. Miksi? "

        Se ei ole rumien ihmisten korni itsensä lohdutus, vaan taaskin vain minun oma kokemuspohjainen näkemykseni, minä siis näen noin, joten taas väärää syytöstä sinulta itseltäsi !

        " Ulkonäköasiat eivät ole Jumalan luomaa tarpeellisuutta. Ne ovat ihmisten keksintöä, toisten luomaa mielikuvaa. Onko pakko mennä toisten vääristyneiden mielipiteiden perässä? "

        Kuten JO edellä kirjoitin, niin minä en kulje muiden mielipiteiden perässä, vaan pikemmin vastavirtaan !

        Niin ja Jumala on luonut kaiken ja se nyt vain on niin, että ihminen tykkää kaikesta kauniista, joka silmää miellyttää, en nyt puhu vain ihmisistä vaan luonnosta ja kaikesta.

        Joten tarpeellista tai ei, niin älä nyt ala sentään todellisuutta kieltämään !

        Pitää tähän loppuun vielä kysyä, että mistä johtuu tuo agressiivisuutesi ja hyökkäävyytesi ?

        Sinä syyttelet omiin KUVITELMIISI ja HARHALUULOIHISI perustuen minua syyttä !

        Miksi purat minuun omaa pahaa oloasi ja vihaasi / katkeruuttasi, mitä pahaa minä sinulle olen tehnyt ???


    • Anonyymi

      Kultapieni Jumala kätkee itsensä saviastioihin, hän rakastaa paiseita ja kaikkea kurjuutta.

      • Anonyymi

        Menestyjiä ei kiinnosta Jumala, pysyvät kaukana. Tämä ei kuoleman jälkeen hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menestyjiä ei kiinnosta Jumala, pysyvät kaukana. Tämä ei kuoleman jälkeen hyvä.

        Rumatko eivät menesty? Ja eikö kauniilla mene koskaan perseelleen?


    • Anonyymi

      Jumala arvostaa sinua juuri koska olet ruma!

    • Anonyymi

      Jumala tykkää rumista ja paiseista ja sairauksista ja kurjuuksista silloin jumalan suuruus tulee esille. Köyhyys on myös hänelle mieluista. Tosille on annettu riesaksi köyhyys, toiselle heikkous ja jollekkiin muuta.
      Jumala ei koskaan tee yhtään mitään!

    • Anonyymi

      Ulkonäön merkityksen oppii jo kotona kun kasvaa kauniin sisaren varjossa. Yrittää ansaita hyväksyntää kaikin keinoin mutta toinen vain paistattelee ihailtuna ja hyväksyttynä, riittää kun hymyilee kaikille herttaisesti. Siitä saa ne tärkeät eväät elämään jo kotoa. Itsetunnon merkitys on valtava. Toisilla on pitkä etumatka kun lähdetään elämän juoksuun.

      • Anonyymi

        Aika nolot vanhemmat jos toimii noin.


    • Anonyymi

      Tiedän rumia miehiä, joilla on komia muija. Mitäs siihen sanot?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe