Nuori mies pakotettiin ampumaan oma isoveljensä niskalaukauksella soramontulla – "Rakastan sinua, minun on pakko tehdä tämä, muuten kuolen itsekin"
MTV5_18.09
Kaukaa katsottuna, ei voi ampua veljensä ja pyytää anteeksi.
Ehkä oli isoveljen syy, että veti pikkuveljen kuoleman vaaralliseen velkaleikkiin, josta pikku veljen elämä olisi uhattuna ja kenties koko perheen.
Mutta se ei ole syy ampua isoveljensä.
Edelleen, pikku veli on ollut epäkypsä.
Suomalaisten moraalissa on epäkypsää idiotismia
2
72
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta kulttuureja maailmalla on paljon erilaisia, joten jonkun verran pitää antaa vapaata ja olla syyttämättä...
Mutta en usko, että kyseinen suomalainen moraali käsitys ole kovin suosiossa maailmalla.
Maailmalla ei tykätä pelkureista, pettureista, petoksesta.
Perhe on perhe loppuun asti kaikessa taistelussa.
Oulun tapauksessa pikkuveli on pettäjä.
Vanhoissa sivilisaatioissa petos on kuoleman rangaistava.
Älä petä.
Suomessa petos on paikan henki.
Petä ja nauti elämästä.
Suomen humanistisessa käsityksessä on globaaliselle maailmalle sopimaton käsite.
Maan kehityksen kannalta, kannattaa vaihtaa moraali käsitys.
Ehkä tulee vielä kansainvälinen tilanne, jossa suomalaisuus tulee luupin alle tarkasteltavakseen. - Anonyymi
Mitä on suomalainen moraali? Ja missä sellaista opetetaan?
Olen aina elänyt käsityksessä, että moraali on täysin subjektiivinen käsite mikä muovautuu yksilön omien havaintojen ja valintojen mukaan. Ettei nyt vaan olis puhe arvoista? Esim. vanhemmilta perityt arvot, sekä yhteiskunnan normit, eli yleinen käsitys hyvästä ja pahasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368