ElukkaVisa - Tunnistelepa kotimaisia villieläimiä...

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009078728.html

Sehän meni kuten arvelinkin, 1x2. Minä hylkeitä tai peurakauriita toisistaan erota, paitti valkohäntäpeuran ja pöllöjä vielä vähempi, paitti huuhkajan.

Tuloksesi: 8 / 12
Olet keskitason eläintietäjä!

Ihan hyvä tulos! Tunnet Suomen metsien ja vesistöjen eläimet melko hyvin, mutta parantamisen varaa vielä jäi. Älä liikaa harmittele, vaikket kaikkia tiennytkään – lajin tunnistaminen pelkästään yhdestä kuvasta on aika hankalaa. Toivottavasti opit testiä tehdessäsi jonkin uuden lajin, jonka tästedes tunnistat!

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä sain vain puolet oikein.. pari tyhmää virhettä..

      Kiitos taas visasta.

      • No ei se huonosti mennyt, puolet kuitenkin oikein :)


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei se huonosti mennyt, puolet kuitenkin oikein :)

        No .. mä OLEN citykani. Ei noi luontoasiat ole mulle ihan se ykkösjuttu. Ei ole multasormia tai pöllöt hallussa...

        Mut hei.. siitä viis.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No .. mä OLEN citykani. Ei noi luontoasiat ole mulle ihan se ykkösjuttu. Ei ole multasormia tai pöllöt hallussa...

        Mut hei.. siitä viis.

        Luontoasiat ei ole ykkösjuttu... Luonnotonta :D

        Juu, elämässä on niin paljon asioita.


      • randombypasser kirjoitti:

        Luontoasiat ei ole ykkösjuttu... Luonnotonta :D

        Juu, elämässä on niin paljon asioita.

        Joo.. ihan liikaa. Mä karsin rankalla kädellä niitä asioita elämästäni. Ihan siksi vaan kun en tarvitse juurikaan mitään siitä kaikesta. Vapautan levytilaa siten kovalevyltäni...

        Jos jotakin tietoa oikeasti tarvitsen, niin minun pitää vain tietää se, kuka tai mikä tietää kyseisen asian. Sitten kysyn siltä.. oli se sitten kuukkeli tai ekopeikko.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. ihan liikaa. Mä karsin rankalla kädellä niitä asioita elämästäni. Ihan siksi vaan kun en tarvitse juurikaan mitään siitä kaikesta. Vapautan levytilaa siten kovalevyltäni...

        Jos jotakin tietoa oikeasti tarvitsen, niin minun pitää vain tietää se, kuka tai mikä tietää kyseisen asian. Sitten kysyn siltä.. oli se sitten kuukkeli tai ekopeikko.

        Niin, kyllä nykyään kannattaakin karsia, tätä hälinää on niin paljon. Pitänee miettiä itsekin joidenkin asioiden karsintaa loppuvuotta kohden.

        Ei kysyvä tieltä eksy, se on hyvä että on sopivia vastaajia. Ja ainahan Google on kaveri...


    • Anonyymi

      Tuloksesi: 12 / 12
      Olet todellinen eläintuntija!

      Rocknroll 😎!!

      - Sheena

      • Hitto, häivy! 😂

        Ei vaan, hieno tulos!


    • 11/12 perkeleen piisami meni väärin🙄

      • Upea tulos!

        Meinasin itsekin mennä piisamin retkuun, mutta onneksi muistin kattoa sitä häntää...


      • randombypasser kirjoitti:

        Upea tulos!

        Meinasin itsekin mennä piisamin retkuun, mutta onneksi muistin kattoa sitä häntää...

        No sitä määki yritin kattua ja mittailla, mut kuvasta ei oikeen saanu selvää,
        Huono kuva, kuvan syytä oli☝️


      • m.wurst kirjoitti:

        No sitä määki yritin kattua ja mittailla, mut kuvasta ei oikeen saanu selvää,
        Huono kuva, kuvan syytä oli☝️

        Nimenomaan, paska testi 😁

        Oli se kuva just semmonen hankalampi, mutta kun sitä riittävästi tihrusi, niin huomasi ettei se häntä olekaan littana.


    • Anonyymi

      "12/12 Olet todellinen eläintietäjä"
      Näin koko ikänsä luonnossa liikkuvana metsästäjänä helppo testi.

      • Anonyymi

        Korjaus "eläintuntija" eikä tietäjä luki tuloksessa.


    • 9/12. En ole varma olenko kaikkia noista nähnyt edes tarhassa. Autoon on törmännyt joko rusakko tai jänis. En ehtinyt tunnistaa. Hirveen on ollut etäisyyttä noin metrin verran, valkohäntäpeuraan/kauriiseen vähän enemmän.

      Äänekkäin noista on tikkalintu. Se on eläinmaailman mopoikäinen: jostain kun löytää sopivan peltilevyn niin hakkaa sitä kuin riivattu, jotta saa helvetillisen metelin aikaan - ihan kuin mopoilija.

      • Ei tämä selitys vielä tähän loppunut.

        Kuvan kärppä on aivan varmasti väärennös. Kamala Luonto -sarjiksen Kärppä ei näytä lainkaan tuolta. Oulun Kärppien kärppä taas sitten ehkä vähän näyttää, koska sillä on tummaa hännän päässä.

        Linnuissa yleensä lajintunnistus jää asteelle: hanhi, sorsa, pulu, pikkulintu ja erikoislintu.


      • Hyvin vedetty!

        Tikat on kivoja, mutta osaavat myös joskus ärsyttää. Tikkaa pahempi on palokärki, jolla on selvästi enemmän voimaa kuin tikalla ja meteli on sen mukainen.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hyvin vedetty!

        Tikat on kivoja, mutta osaavat myös joskus ärsyttää. Tikkaa pahempi on palokärki, jolla on selvästi enemmän voimaa kuin tikalla ja meteli on sen mukainen.

        12/12

        Mutta olen tehnyt testin aiemminkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        12/12

        Mutta olen tehnyt testin aiemminkin.

        Eli huijausta? :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eli huijausta? :)

        Muistitestinä meni.


    • Anonyymi

      Kaksi oikein. Onko se tärkeää minkä hirven kanssa kolarin ajaa, ei niitä muuten näe. Tai mikä jyrsijä ulkovarastossa piileksii. Eroon niistä haluaa. Tai mikä pöllö huhuilee.

      • No ei se ihan putkeen sitten mennyt. No en tiedä, mikä nyt on tärkeää kenellekin, tosin vakuutusyhtiö saattaa vaatia tarkempaa tietoa siitä törmäsitkö hirveen, peuraan vai kauriiseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe