Iltasyönti on päivän tärkein ateria,miten laihtuu

Anonyymi-ap

Iltasyönti on päivän tärkein ateria eikä aamupala niinkuin yleensä väitetään.
Päivän pystyy helposti olemaan vaikka syömättä,mutta illalla kannattaa syödä kunnolla jotta saa hyvät yöunet.

Itse olen tehnyt nyt niin että kahvit 2 kertaa päivässä ja päivällä vain hyvin kevyttä syöntiä.Vasta illalla kaikista raskain ateria.Toimii hyvin kalorit pysyy pienenä ja saa hyvin nukuttua koska hiilihydraatti on unilääke.
Jos syön kunnolla päivälläkin kalorit on 1000 kaloria suuremmat enkä laihdu ollenkaan.Pienensin ensin päivän kalorit puoleen ja nyt olen pienentänyt niitä lisää.Tämän ansiosta kalorit pysyy 1600-1800 kaloria päivässä.

27

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen testannut kymmenittäin erilaisia menetelmiä.Mikään ei ole minulla toiminut vaan pihtimitta on aina huono.Kyseessä on viimeiset 7 män kiloa.

    • Anonyymi

      Jollekin sopii ilta syönti toisille ei, kukaan ei ole samankaltainen joten universaalia ohjetta ei ole olemassa

    • Anonyymi

      Tässä ollaan nyt laihdutus-palstalla ja iltasyönti on pahinta mitä voi olla laihduttajalle. Illalla syöty ruoka jää "muhimaan" vatsaan ja suolistoon jolloin ruoka-aineiden viimeisetkin kalorit imetään käyttöön ja paino nousee.

      Kyllä se aamiainen on tärkein, jotta energiaa riittää työpäivään ja yleensä valveillaoloon. Lounas tulee sitten vielä välitankkauksena, sen jälkeen voikin keventää ellei illaksi ole tiedossa jotain ruumiillisesti rasittavaa tekemistä.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkansa.Vuorokauden aikana syöty kalorimäärä ratkaisee sen laihtuuko.Se on aivan sama mihin aikaan ruokansa syö.Sitä laihtuu ehdottomasti parhaiten kun syö illalla niistä syistä mitä aloituksessa lukee.

        ELIMISTÖ EI TUNNE KELLOA
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.Vuorokauden aikana syöty kalorimäärä ratkaisee sen laihtuuko.Se on aivan sama mihin aikaan ruokansa syö.Sitä laihtuu ehdottomasti parhaiten kun syö illalla niistä syistä mitä aloituksessa lukee.

        ELIMISTÖ EI TUNNE KELLOA
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html

        Jos on syönyt päivällä kevyen aterian ja illalla on kylläinen olo ei siinä tapauksessa kannata syödä yhtään illalla.Eli se pitää syödä aina tilanteen mukaan miltä tuntuu.
        Se pitää vain silloin syödä milloin on oikea nälkä.


      • Anonyymi

        Ihan niin, vatsalaukkuun pitää saada levätä yöllä kun nukutaan, kuten muutkin kehon toiminnat leipää nukuttaessa.
        Jokaisella on oma tyylinsä näissäkin asioissa , riippuen aineen vaihdunasta


    • Anonyymi

      Itse en pysty nukkumaan vatsa täynnä mutta jos aloittaja pystyy vatsallaan nukkumaan syötyään niin hienoa.Ihminen kuitenkin vaihtaa nukkumisasentoa yön aikana ja jos olen vahingossa mahalleni kääntynyt niin kyllä siihen herää.Eli itse en mene maha täynnä nukkumaan.

      Kysyn mielenkiinnosta jo syö illalla ja punnitsee itsensä aamulla niin omalla kohdalla en ole kerennyt painoa pudottaa jos syö myöhään illalla.Mutta ehkä mulla on yöllä niin huono aineenvaihdunta ettei paino ehdi tippuu aamuun mennessä.

      Eli paljon aloittajalla tippuu yön aikana paino kun syö illalla?

      • Anonyymi

        Aineenvaihdunta on ihan normaalia jos yöllä ei laihdu. Aineenvaihdunta lähes pysähtyy kun ihminen nukkuu, siksi suositellaan ettei illalla enää syödä raskaasti. Esimerkiksi sairaalassa lounas on päivän pääateria ja päivällinen (n. klo 16-17) jo kevyempi, keittoa tai kasvisruokaa. Illalla enää vain hyvin kevyt iltapala (yksi leipäviipale vaikkapa juustolla).

        Laihtuminen on tehokkainta päivällä kun tekee jotain ruumiillista työtä tai liikkuu aktiivisesti.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloittajan kans siitä, että illalla pitää syödä kunnolla, jotta saa nukuttua.

      • Anonyymi

        Jos ei ole työelämässä kannattaa syödä niin myöhään, että on jo melkein aamu. Esim. klo 04. Tällä tavalla voi huijata elimistöään, kun elimistö ei tiedä onko tämä myöhäisateria vai varhaisateria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole työelämässä kannattaa syödä niin myöhään, että on jo melkein aamu. Esim. klo 04. Tällä tavalla voi huijata elimistöään, kun elimistö ei tiedä onko tämä myöhäisateria vai varhaisateria.

        Elimistö ei tunne kelloa eikä kalenteria ja siksi elimistöni luulee että on kesä ja kuuma ilma kun syön kellarissa yöllä kermajäätelöä jolloin se kannattaa.


      • Anonyymi

        "Olen samaa mieltä aloittajan kans siitä, että illalla pitää syödä kunnolla, jotta saa nukuttua."

        Joo teillä vanhuksilla ei ole väliä mihin aikaan päivästä nukkuu. Jos pitää olla päivällä valveilla niin on vähän eri meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen samaa mieltä aloittajan kans siitä, että illalla pitää syödä kunnolla, jotta saa nukuttua."

        Joo teillä vanhuksilla ei ole väliä mihin aikaan päivästä nukkuu. Jos pitää olla päivällä valveilla niin on vähän eri meininki.

        Silloin kun laihtuu herään yleensä ylös jo klo 5.00-6.00.Uni on lyhyt mutta sikeä kun syö illalla.JOS en syö illalla saan unet vasta klo 3.00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun laihtuu herään yleensä ylös jo klo 5.00-6.00.Uni on lyhyt mutta sikeä kun syö illalla.JOS en syö illalla saan unet vasta klo 3.00

        Paljon sä laihdut tolla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun laihtuu herään yleensä ylös jo klo 5.00-6.00.Uni on lyhyt mutta sikeä kun syö illalla.JOS en syö illalla saan unet vasta klo 3.00

        Se ei ehkä ole unta vaan sokerikooma?

        T kn


    • Anonyymi

      "Iltasyönti on päivän tärkein ateria eikä aamupala niinkuin yleensä väitetään."

      Onko tämä oma mielipiteesi vai joku tutkittu juttu? Tuossa iltapulun artikkelissa ei mitään tuollaista ainakaan esitetty.

      Onko sinulle "tärkein" synonyymi sanalle "paljon"?
      Vai sanalle "hiilihydraatti"?

    • Anonyymi

      "Itse olen tehnyt nyt niin että kahvit 2 kertaa päivässä ja päivällä vain hyvin kevyttä syöntiä."

      Ei kahvilla jaksa työpäivää, ja päivän paastoaminen merkkaa ahmintaa illalla. Syömisen tarkoitus on antaa energiaa päivään eikä yöhön. Eikä sitä pelkästä kahvista tule.

      Sinä ehkä tarvit energiaa yöllä että jaksat yön juosta kellarin portaissa karkkipiiloja etsimässä. Jotkut tarvii yön ihan lepoon.

      • Anonyymi

        Iltasyönti terveellisellä ruualla toimii niillä jotka syö yleensä illalla roskaruokaa ja jos ei saa nukuttua.Kun syö klo 22.00 on sikeässä unessa jo klo 24.00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltasyönti terveellisellä ruualla toimii niillä jotka syö yleensä illalla roskaruokaa ja jos ei saa nukuttua.Kun syö klo 22.00 on sikeässä unessa jo klo 24.00

        "Kun syö klo 22.00 on sikeässä unessa jo klo 24.00"

        Tuo on uupumusta liika raskaasta ateriasta. Kun uupumus on ohi niin herää sitten klo 24 kun se luulee että ruoka on syöty kulutusta varten.


    • Anonyymi

      Mistä ihmeestä keksit aina näitä uusia teorioita, jotka kaikki luhistuvat vuorotellen? Ainoa asia joka sinulla pysyy, on pihtimittaus. Ja ylipaino 5 kiloa.

    • Anonyymi

      Kioskilta tuulee

    • Anonyymi

      Itsellä on kyllä niin että illalla ei raskaasti voi syödä vaan menee yöunet kun elimistö yrittää sulattaa ruokaa. Kokeiltu on... Ja opittu. Hiki päässä pyörintää ja herätys on klo 6.

      T kn

      • Anonyymi

        "Itsellä on kyllä niin että illalla ei raskaasti voi syödä vaan menee yöunet "

        Liika sokeri pitää pirteänä täysin ilman ravintoa.


    • Anonyymi

      Nyt sanon rumasti. Latvasta eläkellä nainen on paksu. Vetä röökiä ja käy kaljalla aina väliin.Luule rööki laihduttaa ja kiloja ei ainakaan tule lisää kun syö vain 1 kerran ruakansa illalla.Hajun puolesta se on lenkkiä tai pekonia jota paistaa rasvassa ja haju leviää muihin asuntoihin kun rappu käytävän.Varmasti ei laihdu jos ateiansa syö välillä 18.30-19. Varmasti vetää päivällä leipää tai pullaa kunhan nyt ensin herää..Ruoka rytmi.aamiainen.lounas. välipala. päivälinen ilta pala. Kaikea saa syödä kohtudella. Kalja kuin viini lihottaa naisia eniten vaihdevuosien jälkeen.

      • Anonyymi

        "Kaikea saa syödä kohtudella."

        Syö terveellisesti
        Syö kohtuudella
        Noudata suosituksia
        Noudata lautasmallia
        jne.

        Hieman tarkennusta kiitos.


      • Anonyymi

        Miten tää liittyy aiheeseen?


      • Anonyymi

        miten tää liittyy laihduttamiseen siis tupakointi ja ruuan hajut toisiin asuntoihin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe