Mitä kaikkea vakuutusyhtiö/rikosilmoituksen tekoon kysytään kun/jos pyörä varastetaan? Ostin kalliimman pyörän käytettynä joten minulla ei ole kuitteja pyörästä. Valokuvia on ja runkonumero tallessa. Mietin miten hankintavuosi pitäisi ilmoittaa kun runko on hieman vanhempi mutta pyörää on rakennettu uudestaan (paremmilla ja kalliimmiilla) osilla myöhemmin joten ikävähennys veisi pyörän arvosta todella paljon pois.
Jos vaan ilmoittaisi hankintavuodeksi sen kun pyörä on rakennettu uudestaan, ei kai vakuutusyhtiö sitä mistään selvitä?
Polkupyörän vakuuttaminen
2
74
Vastaukset
- Anonyymi
Turha tuota on miettiä. Vakuutusyhtiö huijaa aina.
Huolehdi siitä, ettei kallista pyörääsi varasteta. Ajele vain äläkä jätä mihinkään varastettavaksi.
Osta joku paljon huonompi ja halvempi käyttöpyörä säästyneillä vakuutusmaksuilla. - Anonyymi
Mikäli pyörä on varastettu tai vaurioitunut rikoksen vuoksi niin ensin rikosilmoitus poliisille ja kun saat tutkintapäätöksen kotiisi kirjeenä niin siitä sitten se tutkinnan numero vakuutusyhtiölle kun täytät korvaushakemusta vakuutusyhtiölle. Tutkintapäätöksien aikataulut vaihtelevat jutuista riippuen mutta omalla kohdalla 2 pyörävarkauden uhrina muistelisin että noin puolitoista viikkoa kesti molemmissa tapauksissa kunnes päätös tuli kotiini.
Mikäli pyörässäsi on huomattavan arvokkaita osia niin kannattaa ottaa niiden tiedot talteen niin ei tarvitse muistella ulkomuistista.
Jos on pelkkä esinevahinko johon ei liity rikosta niin rikosilmoitusta ei tietenkään tarvitse tehdä eikä tutkintanumeroa tarvita vakuutusyhtiölle.
Korvaushakemuksissa varmaan eroja eri yhtiöillä mutta ne peruskysymykset hankintahinnasta sekä päivästä, valmistajasta, millä tavoin maksettu yms. lisätietojen antaminenkin mahdollista jossa voi tarkentaa asiantilaa kuvailemallasi tavalla että vanhempi pyörä jossa parempaa osaa. Kyllä ne sitten lisää kysyvät tarvittaessa.
Vakuutusyhtiöillä varmaankin omat tiedonhankintakanavansa josta pyörän alkuperäinen valmitusajankohta selviää jälleenmyyntihintoineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995