Aion ostaa auton. mutta sähköautoa en aio ostaa. Sähkö on kallista eikä ole varaa latailla mitään. Bensa auton ostan, pitää olla uusi auto tai ainakin alle 8 000 km ajettu. Pitää kai mennä moneen kauppaan koska en tiedä millaisen auton haluan.
Tänään menen autokauppaan.
10
<50
Vastaukset
Ihan hyvä täky, mun vakioaikaan 😁👍
Kesti vain hetken aikaa tarttua, kun kävin tuossa jokin aika sitten Puuilossa ostamassa miesten työkaluja ja työjuttujen tarvikkeita, ajelin leppoisasti vakkari päällä ylemmän keskikokoluokan äijäautollani joka kuluttaa dinomehua sen kympin satasella kun huomioi kärryn, kylmäkäynnistykset, kylmästöinnin yms.
Ajatella, oli 1,93e/l hintana 😮
Kukahan tässä viime aikoina onkaan tehnyt parhaimmat ratkaisut autoasioissa, ja vieläpä kaksi leimattua koukullista farmaria, joidenkuiden ihmisten arviolta viikon nettotuloilla 🙄
Tuleeko vielä mitään muuta mielenkiintoista kysyttävää mieleen Lavuaarista, katastrofipakusta, serial killer vanista, mt-rassi Fiestasta taikka Penetratorsin tiimin LMP2 Daytona-ratakilpurista?- Anonyymi
Netistä katsoin paria toyotaa. Minulla ollut monta toyota autoa ja ne ei ole koskaan jättänyt tien päälle. Vanhuus vaan vaivannut. Menen kahteen liikkeeseen katsomaan niitä toyota autoja. Peräkoukku pitää olla ja niissä on koska venettä kuljetan itse vesille. Lopulta sillä luotettavuudella on isoin merkitys, olisihan sitä monia autoja joita haluaisi kokeilla mutta ei naistakaan vaihdeta sen takia että haluaa kaikkia kokeilla.
Viisaasti ajateltu. Kun on ostobudjetti kunnossa, niin harvemmin sen jälkeen tulee Toyotien kanssa murheita tien päällä, paitsi joissain D4D-koneissa varsinkin Avensiksissa. Hiasessa on eri tehoversio siitä, ja vähemmän ongelmatapaus. Mutta Hiasen nyt kuuluu olla 2,4 ~70hp vaparidieselillä jyrinöineen ja nokikasoineen lumihangessa 😁
Musta tuli hiljattain hiukan yllättäen vähän merkkiuskollinen nykyistä autoani kohtaan, kun sain sen leimattua, omasta takaa on kaksi samanlaista banaanilaatikoissa ja kuormalavoilla, sekä verkostoiduin hiljattain ihan eri hondamallin harrastajan kanssa jonka kanssa puhuttiin yleisellä tasolla myös oman mallisarjan autoni ylläpidosta yms. kauppojen lisäksi. Otin itse asiassa myynti-ilmoitukseni hiljattain pois, ja pidän palikat itselläni ainakin niin kauan kun tuo yksilö kulkee 🙄
Mersujen suhteen mä olin merkkiuskollinen ja W202:t oli muuten aivan mahtavia autoja hintaluokassaan, sekä yksinkertaisia ylläpitää, mutta omat sedanit aika epäkäytännöllisiä ja nykyisin noista on jo aika ajanut ohi. Eikä pykälää uudempi mallisarja ainakaan yhtään parempi ole. Samaa ikäluokkaa aiemman Vitoni kanssa -> samat ongelmat.
Rellu Laguna oli selkeästi kokonaisuutena mukavin ja eniten "comfort" auto, minkä olen omistanut, mutta noin vuosi sitten kannatti hankkiutua siitä eroon, ja voin myös työkokemukseni puolesta sanoa että Rellun banaanilaatikot on jokseenkin tyhjempiä kuin saman ikäluokan Hondien 😅 Joidenkin autojen kanssa pitää olla vähän opportunisti ja nähdä ne kertakäyttöesineinä, kun taas joihinkin merkkeihin kannattaakin paneutuakin jos parhaaksi näkee. VAG oli puhdasta opportunismia, ja tällä hetkellä jonkinlainen hätävara tai fiksailuprojekti, jolloin sillä ajaminenkin voi olla jatkossa mukavempaa kun sen tekee vapaaehtoisesti, tietäen että joka tapauksessa on ihan miesten auto leimattuna talossa 😅
- Anonyymi
Bugatti
Melkoinen vehje, varsinkin Veyron. Kaikkihan sen tietääkin, että täysillä kaasu pohjassa ajaessa pääsee yli 400km/h ja en nyt muista oliko se noin 12 minuuttia että tankillinen bensaa riittää moiseen, kun on kuitenkin 16-sylinterinen vehje 😁
Takavetoisena on varmaan aika äkkiväärä ajettava, ja onhan tollanen tottakai ennenmuuta ratapeli ja näyttelyesine, kuin kauppakassi. Forza seiskassa kaverini tuntui pärjäävän tuolla aina mua paremmin, kun ajaa luonnostaan enemmän yliohjaavasti tai sopeutuu paremmin takapäästään vikureihin petoihin.
Tosin. Mä kun olen tunnistanut tuon heikoksi kohdakseni tai kehittämisenvaraksi, niin olen kyllä reenannut sen verran paljon Bemarilla ja Lancia Stratoksella Dirt Rallyssa, että oksat pois ja tervetuloa koittamaan ottaa voittoa 🤭 Oletus-setupeilla takavetoiset eivät istu käteeni, mutta kyllä niistä saa ihan ajettavia kun miettii perän kireyden, iskarit, rengaskulmat, kallistuksenvakaajat etc. oman perstuntumansa mukaan.
- Anonyymi
Minun toyota paku varastettiin kerran. Se oli v 2015 ja sitten jossai ukissa päin poliisi äkkäsi sen autoni jossa kaksi tyyppi oli kyydissä Tuli kuulemma takaa-ajo ja paku meni ulos tieltä ja katon kautta ympäri johonkin ojan pohjalle.
No Se toyota oli ihan lytyssä sitten ja siitä ei enää ollut tien päälle. Sain vakuutuksesta 3800 euroa mutta minusta se oli arvokkaampi mutta minkäs teet. Ostin sitten ford transitin tilalle 12500 eurolla.Ei ole omakohtaisia kokemuksia moisista. Tosin olen kuullut tarinoita niinkinpäin, että joissain tapauksissa kun auto on mennyt lunastukseen jostain syystä, ja on ollut kattavampi vakuutus kuin pelkkä liikennevakuutus, niin korvaussumma on parhaimmillaan ollut auton ostohintaa korkeampi 😁 Melkoista tuuripeliä.
Mä maksoin omastani aikoinaan muistaakseni 800e ja hukkasin muutaman kuukauden päästä eteenpäin 550 eurolla 😂 Uutena varmaan ollut varsin jees paku, ja edelleen silti muistan sen yli 100hp turbodieselin väännön liikennevaloissa, pakun peränvälityksillä 😈 Mutta 450tkm tekee tehtävänsä 🙄 Telkkarissa muuten on vilahtanut Latela-ohjelman mainos, jossa näkyy ihan vilaukselta samanvärinen sininen Ransit ja mielestäni siinä on samoja Michelin-ukko-tarroja, joita itse siihen lätkin, mutta en ole varma enkä ole varsinaista ohjelmaa koskaan katsonut. Aikamoista jos on sinne päätynyt 😂
- Anonyymi
inhottavaa vähän jos vaikka jos kukut niin että käsi jää alle ja sitten niin tuntuu ilkeälle kylkiluissa juttu vaikka ei vahinkoa.
- Anonyymi
Par kolme vuotta käytetty vähän ajettu on mielestäni näppärä vaihtoehto ei tarttis tämän tästä viedä huoltoon lastenvikoja korjaamaan nekään kun ei aina mene kaikki takuun piikkiin
Jos on ostobudjetti kunnossa, eikä välitä/huomioi arvonalenemaa yhtenä isohkona osana autoilun kokonaiskustannuksista, niin onhan toi ymmärtääkseni aika normaali sykli kierrättää uutena ostettuja autoja ja hankkia seuraava tilalle.
Olen mä tässä hiljattain oppinut hahmottamaan myös oman autoni peltijuttujen "pienuuden" ihan jo henkisesti stressin kannalta, kuin myös kustannusten osalta, joita ei nyt onneksi tullut, mutta olisi voinut osua 600-1k€ haarukkaan.
Ja kun olen tässä kuullut tarinoita ehkä noin 5-8v vanhasta premium-autosta jonka takuuaika oli jo umpeutunut, viat ei ihan mitään Motonetin 12e raidetangonpäitä, ja uusissa autoissa kun on oma toimitusaikansa, niin ehtiihän siinä ajassa eri käyttövoimien kannattavuus vaihtelemaan eri talouksissa. Vähemmästäkin varmaan vtuttaa työttömän lyrica-nrkin valittamiset vanhan Hondan ruosteista ja Kelan käsittelyajoista. 😂 Karma. Varmaan vähän molemmin päin. 🙄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059