Viettekö astiat ravintolassa itse

Anonyymi-ap

Viettekö käytetyt astiat ravintolassa itse pois? Jos viette, niin miksi?
Mielestäni asiakas ei ole astioiden kerääjä missään ravintolassa.

24

879

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyhjä lautanen ja aterimet vierekkäin kello viidessä on merkki tarjoilijalle kerätä lautanen pois. Jos tämä ei onnistu ja lisäksi raastepöytä on oman onnensa nojassa oleva sirkus niin kierrän kaukaa tuollaiset puljut.

    • Anonyymi

      Jos olen ABC:llä tai pikaruokalassa niin vien ne itse pois. Vain laiskat itsekkäät idiootit jättävät niissä astiat pöytään.

      • Anonyymi

        Halvassa lounasravintolassa jos olet ne itse jostain ottanut , niin voi ne myös laittaa tiskikärryyn . Jos tarjoilija ne tuo tai ne on katettuna pöydässä, niin vievät myös pois .


    • Sellaisissa vien, joissa selvästi näkyvissä paikka johon asiakkaiden on ne tarkoitus viedä. Pikaruokapaikat ym jotkut kahvilat.

    • Anonyymi

      Luomu naisten housut on vielä suosittu Nivala,on tillalla,silmille tuleva, hautaus, joko luomuneuvonra on pikku lappunsa ajanut puhelin kassat.

    • Anonyymi

      Fiksut vie, laiskat ei.

    • Anonyymi

      astiat lentävät itse paikoilleen

    • Anonyymi

      Tätä varten on palautuspiste jonka tarkoitusta ei ihmiset ymmärrä.

      T. Raflanomistaja.

    • Anonyymi

      Miksi asiakkaan pitäisi viedä lautaset pois?
      Käytetäänkö suomalaisten hyväntahtoisuutta härskisti hyväksi? Ilmiö on vain suomessa.
      Itsepalvelu ei näy edes hinnoissa, mitään sopimusta kuitissa ei ole omaehtoisesta astioiden poisviennistä.

      • Anonyymi

        Pikaruokaloissa viedään roskat itse myös ulkomailla ilman erillistä sopimusta. Ei tämä ole pelkkä suomalainen ilmiö, tätä on ulkomaillakin.

        Ja tuollainen typerä ruikutus astioiden viemisestä itse on lapsellista. Älä ole laiska narsistinen paskiainen, vie astiat pois kun olet syönyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikaruokaloissa viedään roskat itse myös ulkomailla ilman erillistä sopimusta. Ei tämä ole pelkkä suomalainen ilmiö, tätä on ulkomaillakin.

        Ja tuollainen typerä ruikutus astioiden viemisestä itse on lapsellista. Älä ole laiska narsistinen paskiainen, vie astiat pois kun olet syönyt.

        Jätän mieluummin astiat viemättä. Minun tehtävä on vain maksaa annoksestani pyydetty listahinta, eikä minulta muuta edes edellytetä.
        Voit itse olla ilmainen tarjoilija/keittiöorja jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän mieluummin astiat viemättä. Minun tehtävä on vain maksaa annoksestani pyydetty listahinta, eikä minulta muuta edes edellytetä.
        Voit itse olla ilmainen tarjoilija/keittiöorja jatkossakin.

        Eli olet itsekäs laiska paskiainen. Tuo haittaa paljon enemmän muita asiakkaita kuin tarjoilijoita. Itse asiassa muut asiakkaat vihaavat kaltaisiasi mulkkuja.

        Ja muuten, tuollainen tarjoilijoiden ja keittiössä työskentelevien aliarviointa on aivottoman typerää. Et taatusti tee yhtään tärkeämpää työtä kuin he etkä ole yhtään parempi kuin he.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet itsekäs laiska paskiainen. Tuo haittaa paljon enemmän muita asiakkaita kuin tarjoilijoita. Itse asiassa muut asiakkaat vihaavat kaltaisiasi mulkkuja.

        Ja muuten, tuollainen tarjoilijoiden ja keittiössä työskentelevien aliarviointa on aivottoman typerää. Et taatusti tee yhtään tärkeämpää työtä kuin he etkä ole yhtään parempi kuin he.

        Oletko itse juurikin tuollaisen riistoravintolan omistaja. Asiakkaiden työllä säästät yhden työntekijän palkan omaan taskuusi silkkaa ahneuttasi.
        Tämän takia palvelua et saa enää monessakaan ruokapaikassa ja paikat ovat järjestäen siivottomassa kunnossa. Ruoka yleensä alempaa tasoa muutenkin näissä asiakasvetoisissa paikoissa.
        Asiakkaat ovat todellakin vain pölyä eteiskaapissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse juurikin tuollaisen riistoravintolan omistaja. Asiakkaiden työllä säästät yhden työntekijän palkan omaan taskuusi silkkaa ahneuttasi.
        Tämän takia palvelua et saa enää monessakaan ruokapaikassa ja paikat ovat järjestäen siivottomassa kunnossa. Ruoka yleensä alempaa tasoa muutenkin näissä asiakasvetoisissa paikoissa.
        Asiakkaat ovat todellakin vain pölyä eteiskaapissasi.

        No, anna sitten reippaasti tippiä noille tarjoilijoille. Voit vaikka antaa 50% tippiä tarjoilijoille, mutta rääkyen uikuttaen vain vaadit palvelua ilman mitään vastinetta. Jos ei tule lisää palkkaa niin miksi piittaisin asiakkaiden aivottomasta rääkymisestä. Työn tuloshan mitataan tilille tulevina euroina.

        Eli tuollaisten kaltaistesi "asiakkaitten" mielipiteillä voi rauhassa pyyhkäistä persettä. Jos arvostat työntekijöitä niin maksa siitä.

        Itse sanon vain sen verran, että vaadin jokaisesta työssä tekemästäni toimesta palkkaa. Eli jos haen lautaset pöydästä niin vaadin siitäkin pari euroa ylimääräistä palkkaa. Siis joka ainoasta lautasesta, yksi lautanen lisätköön euron palkkaa.


    • Anonyymi

      Itse olen tottunut siihen, että hovimestari ottaa eleettömästi lautaseni ym. ja vie ne tarjoilupöydälle, josta tarjoilijatar ne sitten vie keitttiön puolelle. Sisäkön makuuhuoneeseeni tuoman iltapalatarjottimen ja portviinilasin laitan kyllä itse tarjoilupydälle odottamaan aamua, jos olen antanut ymmärtää, että haluan olla rauhassa.

      • Anonyymi

        Ja voit varmaan tottua siihen, että tarjoilija vain päättää kesken päivän haistattaa pitkät koko työpaikalle ja lähteä kotiin. Nimittäin tähänkin pitää pian tottua. Jos tarjoilija ei riittävästi rahaa saa tarjoilusta niin hän lähtee milloin vain häntä itse huvittaa. Työnantaja voi rääkyä ja uikuttaa miten huvittaa mutta paskat siitä.


    • Anonyymi

      On se liikaa vaadittu että vie itse pois jos munkki ja kahvi maksaa 6.50 mutta jos kahvi ja pulla maksaa 3.50 niin sitte voi hilata pois, pitäiskö muuten pöytä pyyhkii kans?

    • Anonyymi

      Jos nyt kuitenkin eroitellaan pois tästä pikaruokapaikat ja henkilöstöravintolat, niin kyllä tavallisissa ravintoloissa ne astiat vie pois tarjoilijat.
      Mitä siitäkin tulisi jos henkilöstöravintolassa jossa ensimmäisen tunnin aikana käy 200-300 asiakasta ja kaikki jättäisivät astiat pöytiin niin montako tarjoilijaa luulisit, että pitäisi palkata, kyllä ravintolan katteet paukkuisi saman tien. Tietysti jos se lounas maksaisi esim. 60€ niin sitä voisi harkita.

      • Anonyymi

        Mistä saat muusille ja makkarakastikkeellle noin härskin hinnan pelkällä lautasten keräämisellä? Parin euron safkasta 58e tarjoilupalkkioita per asiakas?! Huhhuh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saat muusille ja makkarakastikkeellle noin härskin hinnan pelkällä lautasten keräämisellä? Parin euron safkasta 58e tarjoilupalkkioita per asiakas?! Huhhuh!

        Et sitten näköjään ymmärrä sarkasmia....


    • Anonyymi

      Ei kirjoittaja tarkoittanut oikeita ravintoloita, joissa on pöytiin tarjoilu. Siellä ne viedään pois.
      Noutoruokapaikoissa yleensä viedään itse.

      • Anonyymi

        Mitenkä nämä pitseriat ja kebulat? Ei niissä tarvitse itse viedä astioita mihinkään. Näissä henkilökunta jaksaa kerätä astiat ja pyyhkiä pöydät.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ABC-ravintolat on räikeä esimerkki: tilattu ruoka tuodaan kyllä pöytään, mutta asiakkaan odotetaan siivoavan pöytä ja vievän astiat ruokailun jälkeen pois. Hinnat ovat kyllä ravintolatasolla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe