Tulevaisuus sähköpyörien?

Anonyymi-ap

Onko mielestänne tulevaisuudessa (10-15v) kaikki pyörät sähköpyöriä? Akut kehittyy, samoin elektroniikkaa. Muutamien vuosien päästä ei enää juuri ulkoisesti erota normaalipyörää ja sähköpyörää. Painossa ei eroa, koossa ei eroa.
Ei ole siis aikomus aloittaa mitään riitaa , mutta onko joku muu syy kuin edullisempi hinta, miksi kaikki pyörät eivät olisi ns. sähköpyöriä?

51

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tavallisella pyörällä pääse nopeampaa ja pidempiä matkoja.

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan pääse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan pääse

        Tavallisella pyörällä pääsee näkyvissä olevana aikana nopeammin ja pidemmälle kuin sähköpyörällä. Sähköpyörällä on oma kapea sektorinsa kaupunkiliikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallisella pyörällä pääsee näkyvissä olevana aikana nopeammin ja pidemmälle kuin sähköpyörällä. Sähköpyörällä on oma kapea sektorinsa kaupunkiliikenteestä.

        Eihän se ole yhtään sen kapeampi, samalla tavalla sillä voi polkea eikä jarruta edes.


      • Anonyymi

        Kuka pääsee, kuka ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallisella pyörällä pääsee näkyvissä olevana aikana nopeammin ja pidemmälle kuin sähköpyörällä. Sähköpyörällä on oma kapea sektorinsa kaupunkiliikenteestä.

        Selvitätkö mitä tarkoittaa näkyvissä oleva aika, ei oikein avautunut.


    • Anonyymi

      Itse valitsen luomupyörän. Ei mitään sähkövempelettä, jonka kanssa on riippuvainen sähkön saannin suhteen.

      • Anonyymi

        Mikä pakko se on sähköllä ajaa sähköavusteisella tai sähköpyörällä?
        Ymmärrätköhän edes nuidenkaan eroa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pakko se on sähköllä ajaa sähköavusteisella tai sähköpyörällä?
        Ymmärrätköhän edes nuidenkaan eroa?

        Sähköpyörä, sähköavusteinen polkupyörä, mitä ne ovat?
        Jos teho tai nopeus kasvavat, kyseessä on mopo tai moottoripyörä

        Sähköavusteiset ja sähkökäyttöiset polkupyörät eroavat toistaan muutoinkin kuin teknisesti. Eroilla on merkittäviä vaikutuksia muun muassa vakuutuksiin, ajopaikkaan ajoradalla, rekisteröintiin, ajokorttivaatimuksiin ja liikennejuopumusrangaistuksiin.

        Sähköavusteinen polkupyörä (teho enintään 250 W)
        Sähköavusteinen polkupyörä vaatii liikkuakseen myös lihasvoimaa. Ajoneuvolain mukaan polkupyörä on enintään 250 watin tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy pois toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa. Sähköavusteisella pyörällä pääsee toki kovempaakin, mutta pelkällä lihasvoimalla.

        Sähköavusteisen polkupyörän kuljettamiseen ei tarvita ajokorttia. Liikennevakuutusta ei tarvita ja paikka liikenneväylillä on sama kuin tavallisella polkupyörällä.Sähkömoottorilla varustettu polkupyörä eli pienitehoinen mopo (teho enintään 1 kW)
        Jos sähkömoottori toimii polkimia polkematta ja/tai sähkömoottorin teho ylittää 250 W on kyseessä moottoroitu polkupyörä eli pienitehoinen mopo. Pienitehoisen sähkökäyttöisen mopon tehon yläraja on 1 kW ja huippunopeus enintään 25 km/h. Tällainen kulkuneuvo vaatii liikennevakuutuksen. Ajoneuvoa ei kuitenkaan tarvitse rekisteröidä.

        Ajoneuvon liikennesäännöt ovat pääosin kuin tavallisella polkupyörällä. Pienitehoista polkimellista mopoa saa ajaa ilman mopokorttia. Kuljettajan pitää olla vähintään 15-vuotias.

        Maastoliikennelain suhteen ajoneuvo odottaa vielä selvitystä. Todennäköisesti jokamiehen oikeus ei tule koskemaan sitä. Maastossa ei saa liikkua moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ilman maanomistajan lupaa.


    • Anonyymi

      Jos noin käy että enimmäkseen vain sähköpyöriä myydään maailmalla niin ympäristöarvoista jankuttaminen on mennyt täysin kuuroille korville. Sähköpyörä on moninverroin ympäristöä kuormittava vempele luomupyörään verrattuna.

    • Anonyymi

      Luomupyörän käyttökustannukset paljon alemmat.

      • Anonyymi

        Akun lataus maksaa n. 4senttiä kerta, ei siitä hevillä konkkaan mene.


    • Anonyymi

      Luomussa ei sähkön latauksia, ei kulu akut eikä osat.

    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa, ne jotka ovat jäljellä, käyttävät kaiken aikansa syöntikelpoisen ruoan metsästykseen. Biden ei aivan vähäpätöisin tiedoin varoittanut ydinsodan olevan yhtä lähellä kuin Kuuban kriisin aikoihin. Tiedustelutiedot kertovat venäläisten siirtävän strategisia pommikoneita asemiin, eikä kohde ole välttämättä Ukraina. Samoin Yhdysvalloista on lähtenyt strategiset sukellusveneitä merille. Samoin Britannia ja Ranska varautuu, jopa Kiina on liikkeellä, Pohjois-Koreasta puhumattakaan. Skenaarioni on semmoinen että Venäjä aloittaa viidenkymmenen megatonnin jytkyllä, kohde voi olla vaikka Itä-Euroopan Natomaa, jopa Suomi. Samanaikaisesti Kiina hyökkää voimalla Taiwaniin, ja pikkumies riehuu Etelä-Korean sekä Japanin kimpussa. Maailmanpalo alkakoon.

      Joten vastaus on: luomupyöräily on yksi harvoja liikkumismuotoja tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Luomuläskipolkupyörä on se joka jää erilaisista polkupyörämalleista viimeisenä käyttökelpoiseksi koska tiestö rapistuu ylläpidon puutteen vuoksi liian huonokuntoiseksi jopa huippuluokan "nakkirenkaisille" maastopyörille. Talvella läskipyöräkin jää odottelemaan hankikantoja ja sulia kelejä.

        Toisaalta en usko että kovin kauaa kestää kun ihminen taas nostaa itsensä jalkeille ydinsodan tuhkasta, kohta jo käynnistellään sammutettuja hiili sekä ydinvoimaloita ja aloitellaan öljylähteiden pumppaamista. Tietoa ja taitoa on kerätty sen verran tehokkaasti vuosituhansien ajan ettei ihmiskunta heti taannu luolaihmisen tasolle, luku sekä kirjoitustaidon ansiosta voidaan aloittaa tiedonsiirto uudelle sukupolvelle ja elämä jatkuu.


      • Anonyymi

        No sittenhän ei tarvitse onneksi enää lukea sinun kommenttejasi, helpotus.


    • Anonyymi

      JATKAKAA:

      KEN AKKUPYÖRÄN HANKKII,,,,,,,,,,-》

      • Anonyymi

        hän ongelmia hankkii


      • Anonyymi

        ... ja sen Barbielle lahjoittaa.


    • Anonyymi

      En nyt tiedä. On niinh mukava lähteä luomulla kun ei tartte miettiä oliko se nyt latingissa vai ei. Tietysti jos kansan kuntotaso laskee tätä vauhtia niin pakkohan se on liikkuminen sähköllä avustaa, toisaalta sähköpyöräkin on heti vanhanaikainen koska on olemassa myös täyssähköisiä lautoja ja mopoja. Miksi siis olevinaan polkea?

      • Anonyymi

        Otappa selvää mikä on sähköavusteinen


    • Anonyymi

      Sähköpyörä on varmasti hyvä tietyille käyttäjäryhmille. Esim. heikkokuntoiset tai vanhukset ovat varmasti innoissaan, jos pystyvät pyöräilemään sähköpyörällä, kun luomupyörällä pyöräily ei enää syystä tai toisesta onnistu.

      • Anonyymi

        Myös autot ja bussit on hyviä näille köyttäjäryhmille, tosi idiootti polkee mummopyörällä vaikka lumituiskussa ilman pipoa ja hanskoja hymy perseessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös autot ja bussit on hyviä näille köyttäjäryhmille, tosi idiootti polkee mummopyörällä vaikka lumituiskussa ilman pipoa ja hanskoja hymy perseessä

        Ei ole väitetty autojen ja bussien olevan huonoja vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väitetty autojen ja bussien olevan huonoja vaihtoehtoja.

        Samalla tavalla sinun mukaan niiden on oltava heikkokuntoisille jne.


      • Anonyymi

        Jaa täällä yksi 80v nuorukainen mikä ajelee sujuvasti sähköpyörällä sähköpotkulaudalla,sähköskootterilla.mut pitkästäaikaa ajelu Jopolla huippaa vaikka on ihan selvinpäin.Kai Jopoiluunkin tottuu sillä ajelemalla Tuo jopoilu on aika kätevä tapa ettensanoisi oikea elämäntapa liikkua pyöräillen.Jopo kulkee ,vain valot tarvii sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös autot ja bussit on hyviä näille köyttäjäryhmille, tosi idiootti polkee mummopyörällä vaikka lumituiskussa ilman pipoa ja hanskoja hymy perseessä

        Autonpito on liian kallista pienituloiselle ja busseilla kuljettaessa täytyy kävellä pitkiä matkoja pysäkeille ja odotusajat on tympeitä.
        Polkupyörällä pääsee odottelematta ja kaikista lähemmäs kauppojen ulko-ovia, niin se on pienituloiselle tosi oiva peli kulkemiseen.
        Nyt minulla itsellä on ongelma ollut polkupyörällä ajossa, kun en jokapäivä pyöräile, niin kunto on huonohko ja kuitenkin kaupoissa olisi päästävä käymään kesät, talvet, niin hankinkin skuutin näin kesämenopeliksi, ja se on ollut tosi hyvä peli kaupoissa käymiseen ja huviajoihinkin.
        No, nyt viimesimpänä laitoin sähköpyörän tilaukseen, ja saapa nähdä onko siitä minulle apua ympärivuotiseen pyörällä ajoon ja jos siitä ei ole apua, niin laitan polkupyörän, joka kulkee polkematta eli täysin sähköisesti.
        Pienituloinen ei voi hyödyntää auton käyttöä, joka siis olisi paras peli kulkea täällä kylmässä suomessa, että täytyisikin enemmän kehittää kulkupelejä, joihin pienituloisellakin olisi varaa, odotellen niitä päiviä.


    • Anonyymi

      Sähköpyöräily on hölmönnäköistä kun pitää olla polkevinaan että pääsee eteenpäin.

      • Anonyymi

        Miten niin olla olevinaan?
        Senkun painaa kaasua, sähköavusteisella on pakko polkea ellei ole kaasua asentanut.


    • Anonyymi

      Pyöräily ja pyörällä liikkuminen ovat eri juttuja. Jälkimmäisessä sähköpyörät haukkaavat markkinaa kovaa vauhtia, mutta eipä siellä maantiepyörien kategoriassa ole kovin paljon kysyntää sähköpyörille, sähkövaihtajille ehkä, mutta ei sähköpyörille.
      Maantiepyöräilyssä sähköpyörä on vähän kuin keihäänheitossa rakettiavusteinen keihäs...kuollut ajatus.

    • Anonyymi

      Miksi polkea kun pääsee polkemattakin, akkuvehkeitä on kaikenlaisia.

    • Anonyymi

      Kunhan valvotte aina latausta, koska tulipaloriski on todellinen kuten on jo huomattu. Ladattava pyörä kannattaa pitää etäällä rakennuksista.

    • Anonyymi
      • Tuossa taas kannattaa lukea tutkimusta hieman tuota pelkkää lopputiivistelmää tarkemmin.
        Alkuperäinen laajempi tutkimusyhteenveto taulukkoineen yms. löytyy linkin takaa tuolta Duodecim:in sivuilta.

        Tutkimuksesta käy selville mm. että selkeästi isompi osa henkilöistä jotka siirtyvät pyöräilyn pariin yksityisautoilusta siirtyvät nimenomaan sähköavusteisiin pyöriin (ja monelle siirtyjälle tuo "luomupyörä" ei välttämättä olisi tuon autosta luopumisen vaihtoehto).

        Samoin tutkimuksesta pitää huomioida että tuo suositeltu viikoittainen liikuntasuoritusmäärä on myös aivan hyvin saavutettavissa sähköavusteisesti (vaikka kyseisen tutkimuksen perusteella isompi osa "luomu"pyöräilijöistä siihen yltää kuin sähköavusteisella ajavien ryhmässä).

        Samoin tutkumuksesta käy ilmi että sähköavusteisilla pyörillä ajavien joukossa on isohko ryhmä sellaisia henkilöitä joille "luomu"pyörä ei välttämättä ole enään realistinen vaihtoehto ollenkaan (eli parempi että liikkuvat sähköavusteisesti hieman kevyemmällä liikuntamäärällä suhteessa "luomu"pyörään kuin että eivät liikkuisi ollenkaan.


    • Anonyymi

      Hyötykäytössä sähköpyörä on hyvä.
      Kunnon parantamiseksi ja ylläpitämiseksi sähköpyörä on tragikoominen laite, pitäisikö jalkalenkilläkin olla jokin avustava laite?

      • Anonyymi

        Motorisoituja tukirankoja on ollut muutama vuosi markkinoilla, "powered exoskeleton" nimellä löytyy esimerkkejä. Nuo ylle ja sähkövatkaimella "kunnonkohotus" lenkille, siinä tulevaisuus.


    • Anonyymi

      Kyllä sähöllä saa reeniä, kun sammuttaa avustuksen , laittaa vielä 20 kg kiviä reppuun ja polkee suolle.

      • Anonyymi

        Aika kätsy ohje ihmisille ketkä valittaa et kunto sähköpyöräillessä ei kasva.kun sen sähköavustuksen sammuttaa,ylämäkiä polkiessa puhpuh huomaa taas tulee lihasvoimaa .puhpuh.Voihan sähköpyörälläkin ajaa sinkulatyylisesti,vain yksi vaihde eikä sähköavustusta.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo sähköpyörä tosi hyvä kulkupeli,ainut vain jos senkanssa lähtee retkelle vaikka esim Tampereelle missä siellä voi ladata akkua.Voihan tuolla omalla sähköpyörällä ajaa vaikka akku tyhjeniskin,mut on aika juntta ajaa ilman sähköavustusta.

      • Anonyymi

        Itse olen käynyt tällä palstalla kovasti parjatulla sähkiksellä Orivedeltä Tampereelle ja takasin. Akku loppui 10 km ennen Oritupaa, siellä sain ladattua ja poljin kotiin. Päivän se vei, vaan tulihan tehtyä. Vastatuuleessa ja kovassa sateessa paluu, en lähde hetkeen tuonne uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen käynyt tällä palstalla kovasti parjatulla sähkiksellä Orivedeltä Tampereelle ja takasin. Akku loppui 10 km ennen Oritupaa, siellä sain ladattua ja poljin kotiin. Päivän se vei, vaan tulihan tehtyä. Vastatuuleessa ja kovassa sateessa paluu, en lähde hetkeen tuonne uudestaan.

        Sähköpyörä on kelpo väline esim. vähän pidemmän kauppamatkan tekoon harvaan asutulla alueella. Kunhan matka on edestakaisin tehtävissä lataamatta välillä, säästetään taas yksi automatka.

        Pitkällä matkalla luomupyörä on edelleen parempi. Latausaika huomioiden tavan pyörällä pääsee samassa ajassa pidemmälle, kun puhutaan vähintään 100 km päivämatkoista.


    • Anonyymi

      Onko eturenkaaseen itseasennettava sähköpyörämuunnos (n. 500 euroa) mistään kotoisin? Onko kellään kokemusta tai tietoa?

      • Anonyymi

        Sisältyykö akku hintaan myös? Ne maksavat muutaman satasen. Itsellä takamoottorinen ja hyvin tuo jaksaa lumisohjossa ylämäessä vastatuuleen. On kyllä raskas poljettava kun ei avustus päällä ihan sileällä asvaltillakin. Etuvetomalli voisi olla kevyempi jos akusta virta loppuu.


      • Anonyymi

        Olettaisin että ainakin liukkaalla kelillä voi olla ongelmia ohjauksen suhteen.


    • Anonyymi

      Varmaan moni treenaa sähköpyörällä ilman akkua....

      Täällä itä-euroopassa ollaan vielä jäljessä ameriikan meiningistä. Siellä avustukset on viety jo paljon pitemmälle, kauppojen auloissakin on sähkökolmipyöriä koska kaikki eivät jaksa enää kävellä. Samaan suuntaan ollaan vahvasti menossa, miksi kävellä kun voi kolmipyörällä liikkua.

      • Anonyymi

        Tulipa vanha hitti mieleen : vuonna siis 5555, sun puolestas moottorit käy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa vanha hitti mieleen : vuonna siis 5555, sun puolestas moottorit käy...

        Hyvä biisi, varsinkin skuuttinuorisoa katsellessa tullut usein mieleen...


    • Anonyymi

      Paremman kunnon vuoksi hyvä syy valita luomupyörä.

    • Anonyymi

      En usko tuohon varmasti moni haluaa kevyen ja lataamattomankin vaihtoehdon, riippuen tietysti käyttötarkoituksesta. Varmastikin sähköpyörien tekniikka vielä kehittyy ja samalla kallistuu vaikeuttaen itsehuoltoa. Molemmille luomu- ja sähköpyörille on varmaan tulevaisuudessa käyttäjiä.

    • Anonyymi

      Aloituksessa pisti merkille "Muutamien vuosien päästä ei enää juuri ulkoisesti erota normaalipyörää ja sähköpyörää."

      Hävettääkö sähköllä pyöräileviä että huomataan ajavan sähkön avulla vai miksi asialla on merkitystä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe